• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

http://www.brann.no/news/article/n7hmkug1kdpj1bjq97tsiuk0x/title/sivert-heltne-nilsen-23-til-brann

Velkommen til vår nyeste signering. Nilsen skal visstnok passe perfekt inn i trener-Nilsens ankerrolle, så forhåpentligvis har vi for en gangs skyld hentet en spiller basert på type og ikke navn nå.

Lykke til!

monzilla

Er ihvertfall ingen unnskyldning dersom han flopper.

dragn


Jose Arrogantio

Quote from: dragn on July 20, 2015, 20:35:20 PM
Høyre/venstrebent?


Spiller det særlig rolle i ankerrollen på midten?

Spelaren

Har ikkje før fått Barmen sr ut av klubben før vi skaffer oss en ny sånn far-sønn-situasjon. Dette kan bli problematisk om ting går som de pleier.
Gå av.

OhAhCantona

Fra VPN :
"18.30:
Så er overgangen det har blitt spekulert i klar, Sivert Heltne Nilsen er klar for Brann. Hadde ikke Brann vært i OBOS-ligaen hadde vi rast over denne overgangen, men nå gir vi egentlig bare faen. Sivert kan bli en bra spiller, så kanskje et utlån hadde vært bedre for Vålerenga? Det finner vi ut i løpet av noen år.

Takk for innsatsen Sivert!"

ostraume

Det blir jo støy med dette far-sønn-greiene, men vi er tross alt Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Quote from: Jose Arrogantio on July 20, 2015, 20:35:55 PM
Quote from: dragn on July 20, 2015, 20:35:20 PM
Høyre/venstrebent?


Spiller det særlig rolle i ankerrollen på midten?


Det er alltid kjekt med venstrebeinte når 99% i troppen er høyrebente. Utover det er jeg nysgjerrig, om jeg får lov.

Yngve

Eg er spent på kva som gjekk gale for han i VIF mtp desse uttalingane frå Rekdal for mindre enn eit år sidan:

QuoteSamtidig er han klar på at Heltne Nilsen er av den ulla som fort forsvinner fra Vålerenga før han har nådd sitt fulle potensial.

- Vi henter unge spillere for at de skal utvikle seg, havne på landslaget, og til slutt ut av Norge til en større liga. På veien skal disse spillerne ta oss oppover tabellen, før de blir så gode at de reiser. Da må vi fylle på nedenfra. Det er denne evige runddansen vi jobber med å komme oss inn, og som Sivert forhåpentligvis blir en del av, sier Rekdal.

aleksanderhjelleseth

Tror Sivert er ganske så ekkel å spille mot, spisse knær og albuer som han planter rundt i kroppen på motspillerene. Vi har fått oss en plagånd!

dudo

Jeg er fortsatt skeptisk til å la Haugen gå. Vi trenger kreativitet i midtbaneleddet, og han er en av dem med best blikk for spillet, selv om det kanskje ikke sier så mye. Ikke noen indreløper i utgangspunktet, men den rollen kan justeres.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

I henhold til Soltvedt måtte LAN overtalast for å kunne godta overgangen til SHN.

SHN er sikkert ein ok signering, men truleg ikkje noko meir. Likevel, uavhengig av dette settes LAN nå i ein vanskelig situasjon. LAN burde aldri godtatt dette, og Soltvedt burde aldri latt seg "friste" og satt sin trener i denne situasjonen.

Kjenner eg mister respekt for LAN nå - for at han kunne være så svak. Soltvedt, vel - han framstår meir og meir som litt begrenset - burde nok holdt seg til utvikling.
Saludar a los monos!

dudo

Kanskje en litt vel tidlig og lukket konklusjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: dudo on July 21, 2015, 11:56:00 AM
Jeg er fortsatt skeptisk til å la Haugen gå. Vi trenger kreativitet i midtbaneleddet, og han er en av dem med best blikk for spillet, selv om det kanskje ikke sier så mye. Ikke noen indreløper i utgangspunktet, men den rollen kan justeres.


Haugen finner seg vel ikkje i å bli satt ut av laget på bekostning av pappagutten. Tenker han ønsker seg bort nå, kankje like greit mht stemningen i garderoben.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: dudo on July 21, 2015, 12:14:28 PM
Kanskje en litt vel tidlig og lukket konklusjon?

Håper det beste, men her har sportssjefen vår bedt om bråk. Kunne vi ikkje fått tak i nokon annan på samme hylle?
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Eventuelle problemer får vi ta når de kommer; noen ganger blir det gnål når treneren er i familie med en spiller, noen ganger ikke. Nilsen Jr. virker i seg selv som en spennende signering. Velkommen!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Quote from: pidre on July 21, 2015, 12:20:37 PM
Quote from: dudo on July 21, 2015, 12:14:28 PM
Kanskje en litt vel tidlig og lukket konklusjon?

Håper det beste, men her har sportssjefen vår bedt om bråk. Kunne vi ikkje fått tak i nokon annan på samme hylle?


Det er langt fra sikkert, SHN er et spesielt tilfelle. Ung, mengder av erfaring på høyere nivå, kjenner systemet bedre enn noen av dem i stallen og kommer hit fordi han heier på Brann. På kort sikt kan det være den beste signeringen vi kunne få.

Når det gjelder at Haugen ikke "finner seg i" å bli benket, så er det også veldig aktuelt at han kjemper seg inn på laget igjen - slik han pleier. At han SER sutrete ut betyr ikke at han er et negativt element i garderoben. Strengt tatt trenger vi de sterke personlighetene vi kan få.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, Haugen har vel tatt benkingen godt de gangene det har skjedd. At han ikke liker det ser jeg på som en selvfølge. Er det noen som ønsker spillere som ikke har noe imot å bli benket?

aleksanderhjelleseth

Pidre, du er helt på jordet. Nilsen er ikke blitt presset til noe som helst. Virker han for deg som en mann som lar seg pille på nesen? Her er det snakk om spill for galleriet, Nilsen jr passer perfekt inn i ankerrollen til faren, han kjenner systemet, er lokal, ung pluss at han var tilgjengelig. Mulig den beste Kandidaten på blokken til Soltvedt. Men Nilsen sr kunne ikke stå bak overgangen til sønnen....utad, derfor var det perfekt visst Soltvedt hadde hatt han på blokken i lang tid og han trengte bare å overtale den nye treneren. At den nye treneren er faren, er en kuriositet siden Nilsen jr sine kvaliteter og og egenskaper passer perfekt i "nye Brann".

Det er helt klart for meg at Nilsen sr har hentet Nilsen jr, og det er helt greit siden jr er en spiløertype vi virkelig trenger!

Lasaron

Virker som en ekte branngutt. Skarrer litt på r'en, var på bortefeltet mot Bærum.

Jeg har veldig sans for Grønner, men nå skal det vel bli vanskelig for ham å få mye spilletid. Men kan Acosta bekle en indreløperrolle i LAN sitt lag? Han har vel brukbar løpsstyrke, god fysikk, og er ikke helt bås foran mål.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on July 21, 2015, 12:20:37 PM
Quote from: dudo on July 21, 2015, 12:14:28 PM
Kanskje en litt vel tidlig og lukket konklusjon?

Håper det beste, men her har sportssjefen vår bedt om bråk. Kunne vi ikkje fått tak i nokon annan på samme hylle?


Det et ikke bare å hente noen på samme "hylle". Det handler om å hente noen som passer godt inn i klubbens formasjon og spillestil. Spiller-Nilsen har tidligere vist at han mestrer Branns nåværende spillestil godt, dette vil ikke gjelde for mange andre reelle alternativer. Jeg synes det er greit at de gikk for en spiller man vet passer inn i klubbens spillestil framfor at de gambler med andre, uansett etternavn.

Lasaron

En spennende overgang er det uansett, og det over flere dimensjoner. Som tidligere sagt, forventer jeg at trekløveret LAN, Soltvedt og Tjærnås står for det mest gjennomtenkte overgangsvinduet på lang, lang tid. Det er veldig spennende, og spenningen utløses ikke før de har spilt noen kamper.
Tren på langskudd

Xminator

Er det banket og klart at han er anker på midtbanen? Jeg ser for meg at han havner som indreløper.

krakra

Det er rimelig banket og klart. Soltvedt har sagt at man har lett lenge etter en nummer 6, og han blir beskrevet på Brann.no som en defensiv midtbanespiller.

bernu

July 21, 2015, 14:02:27 PM #24 Last Edit: July 21, 2015, 14:04:12 PM by bernu
Jeg er ganske sikker på at han havner sentralt. Som anker. Han har ved flere anledninger sagt at han trives klart best rett foran forsvaret. Duellsterk og løpssterk.
Kan vi da få samspilt Acosta og Demidov som stoppere har vi forsterket oss kraftig deffensivt. Hvis vi får inn en ny venstreback vel og merke.
HANSA - Z

ostraume

Det er banket og klart ja: http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Nilsen-etter-overgangen-fra-Valerenga---Det-er-et-steg-opp-for-meg-a-spille-i-Brann-570799_1.snd

Så dette vil ikke ha noe å si for en Haugen-exit. "Taperen" her blir fort Grønner.

Haugen må med andre ord fortsatt tviholdes på, for indreløperne våre er vel bare de lokale heltene Barmen, Haugen, Birkelund og Skaanes. Ikke akkurat til å få vann i munnen av.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

July 21, 2015, 14:52:42 PM #26 Last Edit: July 21, 2015, 14:58:04 PM by krakra
Det er flere av dem som kan blomstre. Birkelund har vært god under Nilsen, og Skaanes er også en type som skal passe godt. Vi har også Hansson som kan spille som en mer frigitt indreløper, men han er nok mest aktuell på kant nå. Haugen har slitt litt i rollen, men forhåpentligvis finner han seg til rette så vi har en ballspiller der. Barmen er grei å ha. Duellsterk og ballsikker. Jeg syns han er nyttig å ha i stallen, selv om han ikke burde spille fast.

Det er bra med fokus på løpskraft, men jeg håper ikke Nilsen ser seg blind på det. Vi skal være et lag som kan behandle en ball også. Ikke bare løpe mye og langt.

Corran

Quote from: pidre on July 21, 2015, 12:15:19 PM
Quote from: dudo on July 21, 2015, 11:56:00 AM
Jeg er fortsatt skeptisk til å la Haugen gå. Vi trenger kreativitet i midtbaneleddet, og han er en av dem med best blikk for spillet, selv om det kanskje ikke sier så mye. Ikke noen indreløper i utgangspunktet, men den rollen kan justeres.


Haugen finner seg vel ikkje i å bli satt ut av laget på bekostning av pappagutten. Tenker han ønsker seg bort nå, kankje like greit mht stemningen i garderoben.

Pappagutten? Litt tidlig å stemple ham som det vel? Og som flere andre sier, det er ikke Haugen sin plass han tar men Demidov/Acosta sin plass. Og hvorfor er det like greit at Haugen ønsker seg bort med hensyn til stemningen i garderoben? Har du noe belegg for slike påstander?
Mye rart du klarer å presse inn på to små setninger her ;-)
Ellers så er det ikke sikkert det blir noe problem med far/sønn situasjonen. Det er vel flere eksempler på at det går greit en at det er et problem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Han burde skifte navn til Sivert Heltent Nilsen.
Gå av.

Nixon

Tipper overskriften "Sivert Helten Nilsen" kan komme kjapt i byens kreative avisdesker.
Og den ultimate blir vel "Helten Nilsen på LAN-party".

Det er bare å begynne å glede seg!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Eller blir langtidsskadet i første kamp og blir kalt "Sivert Halten Nilsen" ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Halten Nilsen måtte av mot Fredrikstad. Nå er den nye Brann-helten heltent for et comeback mot Bærum.

Soler

Dette far/sønn opplegget kan kun bli et problem om spilleren ikke er god nok. Bjørklund var aldri et problem, ei heller Olafur. Men i de seneste årene har Brann hatt en egen evne til å satse på ganske ordinære spillere, og da blir man lett hakkekylling om man har en far som sitter i utsatt posisjon. Har sett veldig lite av Nilsen så jeg aner ikke hvor god han er, men er litt skeptisk når han ikke er god nok for VIF. Men skal han unngå dette styret må han heve laget fra dag en. Heldigivis for ham skal det ikke veldig mye til.

Joggi Bogga

Svært skeptisk.
Har kun sett ham i VIF - B/G og der utmerket han seg med å overhodet ikke ta ansvar.  Det ble verre mot slutten da de trengte mål. Gjemte seg vekk. Nesten ikke sett maken.

Håper det var et enkelttilfelle.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Ga Follo stygge bruddsjanser imot, ved flere anledninger.

Belfort

Quote from: Torvanger on July 28, 2015, 21:03:20 PM
Ga Follo stygge bruddsjanser imot, ved flere anledninger.


Ja, dette var en horribelt dårlig debut. Får håpe rapportene fra Oslo ikke stemmer og at han tar seg opp kraftig

Corran

Han var ikke sjefen vi trenger på midten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jrgn

Quote from: Torvanger on July 28, 2015, 21:03:20 PM
Ga Follo stygge bruddsjanser imot, ved flere anledninger.


Enig i at han var ustødig i første omgang. I andre omgang derimot, mener jeg at han var en god førsteforsvarer som klarte å få brudd i Follos angrep en rekke ganger. Han spilte seg med andre ord opp i løpet av kampen.

Håper hans neste kamper blir som i andre omgang.

Torvanger

Jeg tror han kommer mer til sin rett etterhvert.

Klaus_Brann

Det som kanskje ikke ble vist så godt på tv også var hvordan og hvor mye han styrte på midtbanen.
Han tok ansvar ved å dirigere de andre og gi mange beskjeder.
Det tror jeg ikke jeg har sett siden Andresen og er noe jeg har savnet i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Debut er debut. Han gjorde noen feil, men noe av det kan komme av nerver og litt rust i maskineriet. Bra å høre at han var aktiv når det gjaldt å dirigere de andre. Vi får gi ham noen kamper før vi prøver å konkludere.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund

Bataljonenspusekatt

Quote from: Belfort on August 17, 2015, 10:44:24 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund


Bare legg merke til navnet til journalisten som trykker dette. Samme som luftet Barmen saken ifjor. Må lage litt uro. Fremmer ikke akkurat Brann slik journalistikk.......

Hatleking

Ja, dette er rimeleg unødvendig - men ein journalist går nok etter det han kan.

krakra

Quote from: Bataljonenspusekatt on August 17, 2015, 11:32:45 AM
Quote from: Belfort on August 17, 2015, 10:44:24 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund


Bare legg merke til navnet til journalisten som trykker dette. Samme som luftet Barmen saken ifjor. Må lage litt uro. Fremmer ikke akkurat Brann slik journalistikk.......
Nå er det ikke Pamers jobb å fremme Brann gjennom sin journalistikk. Det er Gorm som er ansatt for det. BT og BA skal sette fingeren på ting som er verdt å stille spørsmål ved. Jeg syns de gjør det greit her. Jeg syns det de gjorde i fjor med å skrive en "blogg" hvor de gjenga en flere år gammel mail, og rykter og slarv rundt Brann var mye styggere. Da konstruerte de en problemstilling. Sannsynligvis fordi de ikke fikk det ut gjennom skikkelig journalistikk.

Nixon

Quote from: Bataljonenspusekatt on August 17, 2015, 11:32:45 AM
Bare legg merke til navnet til journalisten som trykker dette. Samme som luftet Barmen saken ifjor. Må lage litt uro. Fremmer ikke akkurat Brann slik journalistikk.......


Så du tenker at Pamer har en egen agenda som ikke samsvarer med avisen sin?

Alternativet er jo at  hele redaksjonen står bak denne og andre Brann-saker, og da spiller det vel ingen rolle hvem sin byline som står der. Det er tross alt bare en liten håndfull personer som følger Brann og skriver disse sakene. Dette blir vel konspiratorisk etter min mening.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Belfort on August 17, 2015, 10:44:24 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund


synes egentlig far/sønn-diskusjonen generelt er temmelig absurd. den fratar jo treneren ( eller faren om man vil) enhver  faglig integritet. Jeg tar det for  gitt at LAN klarer å skille disse rollene.

Torvanger

Quote from: Bataljonenspusekatt on August 17, 2015, 11:32:45 AM
Quote from: Belfort on August 17, 2015, 10:44:24 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund


Bare legg merke til navnet til journalisten som trykker dette. Samme som luftet Barmen saken ifjor. Må lage litt uro. Fremmer ikke akkurat Brann slik journalistikk.......


Tull og fjas, Pamer er direkte og tør å stille spørsmål som få andre journalister i Bergen gjør. Syns for øvrig LAN svarer greit for seg og det er en fordel at temaet kommer opp, både vs medspillerne til SHN og fansen. Når det er sagt bør SHN starte på benken ikveld, midtbanen bør bestå av Birkelund, Barmen, Haugen, en trio som vil ha langt færre balltap og mer presise pasninger, enn om Heltne er med. Men det ligger vel an til at strilen starter, så da får vi bare håpe at har instilt pasnings- og mottaksfoten bedre.

Jose Arrogantio

Quote from: Falkman on August 17, 2015, 12:41:43 PM
Quote from: Belfort on August 17, 2015, 10:44:24 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:56:13 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-sonnen---Ikke-ukomplisert-om-han-ikke-presterer-582914_1.snd

Mediafokuset på far/sønn-opplegget i BRann har allerede begynt, og det kommer neppe til å stoppe før enten SHN begynner å spille bedre eller at han blir plassert på benken. Det var jo akkurat dette vi fryktet skulle skje da Brann hentet han.



Dette kommer det til å bli mye fokus på. Far/sønn forhold i fotballen fungerer bare når sønn er soleklart førstevalg, som Jokke Bjørklund


synes egentlig far/sønn-diskusjonen generelt er temmelig absurd. den fratar jo treneren ( eller faren om man vil) enhver  faglig integritet. Jeg tar det for  gitt at LAN klarer å skille disse rollene.


Helt enig.

Go Up