• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rune Soltvedt

Started by Nixon, June 24, 2015, 07:17:38 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Der har med nivået på klubbene som fatter interesse for klubbene. Verken Brann eller RBK har vært aktivt ute for å selge Heltne Nilsen og Trondsen.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:52:55 AMOg du er vel ikke uenig i at Brann har fått en underpris for Heltne, Nixon?

Det spørs litt hvordan man ser på det. Som nøkkelspiller for Brann som leder serien? Eller en objektiv vurdering av spilleren Nilsen? Svaret her blir ikke det samme.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:50:26 AM
Quote from: krakra on August 02, 2018, 10:44:37 AMTrondsen er bedre enn Heltne Nilsen, han er yngre, han har landskamper han har spilt i Europacupen og han er en betydelig mer attraktiv spillertype med et betydelig offensivt register. 10 millioner for er helt spinnvilt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke prøver å holde deg i virkelighetens verden engang. Det er en grunn til at det var Horsenes som bød på Heltne Nilsen, mens Trondsen er ønsket av en Serie A-klubb.


Hva er det du vaser med nå da, Krakra? Jeg stipulerer at Heltnes markedsverdi befinner seg i leiet 6-7 TIL 10 mill. Det må være å forvente at du forholder deg til det jeg skriver. Ganske mange med meg mener at Brann har fått en grov underpris, mulig at du er blid og fornøyd med 3 mill, men majoriteten mener over 6. Vi snakker tross alt om at Brann må avgi en av nøkkespillerne, midtveis i en sesong der man har los på gull.
Ja, og det du skriver er bare tull. Ti millioner for en så begrenset spiller? Det er jo bare sprøyt. Seks millioner ville vært veldig godt betalt for Heltne Nilsen. Da hadde vi vært avhengig av en desperat klubb med mye penger. Heltne Nilsen er ikke attraktiv for større klubber enn Brann.

Ingen betaler utifra hvor viktig spilleren er for klubben de kjøper fra. De betaler utifra hva de får. Og realiteten er at man emd Heltne Nilsen får en rimelig begrenset spiller, som er god i Brann fordi han har fått en spesialsydd rolle og tillitt over laaang tid.

ACHTUNG

Ok, la meg ta det mer konkret:

Salg av Heltne til en norsk eller nordisk klubb: Minimum 6 mill, uavhengig av størrelsen på interessent.

Salg av Heltne til en større klubb i utlandet: 10 mill eller mer.

Uenig i det? Og drit i Trondsen, ha heller fokus på Heltne.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on August 02, 2018, 10:55:41 AM
Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:52:55 AMOg du er vel ikke uenig i at Brann har fått en underpris for Heltne, Nixon?

Det spørs litt hvordan man ser på det. Som nøkkelspiller for Brann som leder serien? Eller en objektiv vurdering av spilleren Nilsen? Svaret her blir ikke det samme.


Men kom med et svar da! Du er jo verre enn en politiker, er det derfor du har Nixon som nick og avatar? Hehe!

krakra

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:57:26 AMOk, la meg ta det mer konkret:

Salg av Heltne til en norsk eller nordisk klubb: Minimum 6 mill, uavhengig av størrelsen på interessent.

Salg av Heltne til en større klubb i utlandet: 10 mill eller mer.

Uenig i det? Og drit i Trondsen, ha heller fokus på Heltne.
Heltne Nilsen er ikke god nok for en større klubb i utlandet. Og jeg tror Soltvedt hadde blitt idioterklært hvis han hadde betalt seks millioner for en ligende spiller.

SK

Som folk er inne på - Heltne har en selvstendig verdi i Brann som kan være en annen enn hva evt. andre klubber vil gi. Noe som selvsagt skal tas med inn i en forhandling slik denne situasjonen har vært. Noe Soltvedt ikke har gjort. Dette er slett håndverk på nivå under RBH. Han klarte i hvert fall med jevne mellomrom få fornuftige priser for spillere vi solgte. I og med at Brann faktisk avslo flere bud fra Horsens, betyr jo det at vi ikke hadde forpliktet oss til å godta ethvert bud som kom.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:58:36 AMMen kom med et svar da! Du er jo verre enn en politiker, er det derfor du har Nixon som nick og avatar? Hehe!

Brann burde ikke solgt Sønnen for den summen pga situasjonen Brann er i. Et seriegull er verdt såpass mye at salget fort kan bli et stort tapsprosjekt. Dersom et salg skulle vært akseptabelt (uten noen muntlig avtale) burde Brann fått mer. Gjerne 6 millioner som du skriver. Men da hadde det heller ikke blitt noe salg fordi ingen ser ut til å være villig til å betale noe mer.

Men jeg kan ikke si at spilleren Nilsen objektivt sett gikk for noen underpris.
Rød makt på Hansa

Superjack

Ingen av oss vet hva overgangssummen for Sivert var. Bt har tydeligvis ingen gode kilder til info inne på Stadion, utenom det som sies offentlig. Virker som BA også er ganske begrenset mtp kilder. Og i Sivert saken tror jeg det bare er Sivert, LAN, Soltvedt, styreleder og evt daglig leder som vet «sannheten» Tror faktisk ingen av disse er informanter til noen av avisen. Det er også ganske interressant at Sivert selv uttaler seg til dansk media og VG, null og niks til Bt eller BA.

Om Trondsen er bedre eller dårligere fotballspiller enn Heltne skal jeg ikke uttale meg mye om. Men det er jo ingen hemmelighet at RBK har en enormt høyere standing i utlandet enn Brann. Dette har selvfølgelig mye å si. Legg til landskamper og yngre.

Så vil je også si at Heltne er en begrenset ballspiller som har fått mye igjen for 100% proffesjonalitet i trening +++ er det vel ingen tvil om. Og passet veldig godt inn i LAN / Brann maskineriet. Skal ikke undervurdere verdien av slike spillere. Mange eksempler på størr klubber enn Brann som har kvittet seg med den «mindre gode» midtbanesliteren og fått store problemer. Så hvordan verdsette dette??






Brannsupporter.

ACHTUNG

Jeg skjønner at Krakra hele veien har hatt et veldig negativt syn på Heltn, noe jeg også hadde i starten. Men jeg har sett  en utvikling, Heltne har blitt både mer pasnings- og ballsikker. Og INGEN er den terrieren/ødeleggeren som Heltne er. Når denne kombinasjonen er oppnådd, både i form av offensiv fremgang, der Heltne også scorer mål, 2 mål i år blant annet, da forsvarer Heltne å få betegnelsen nøkkelspiller. Og å selge Heltne for 3 mill, det er og blir en skammelig underpris og det må selv de største motstanderne av Heltne se. Jeg ser selvsagt at Brann kan få mer offensiv slagkraft, med for eksempel Barmen inn, men den transformasjonen burda ha skjedd i vinterpausen, ikke nå, i en sårbar fase, der mye av spillet må omlegges. Jeg ser for meg at den temposvake duoen Vito og Acosta vil bli overlatt mer til seg selv i det som gjenstår av kamper. Det som kunne ha bøtet på det, er om Brann hadde fått tak i en hurtig midtstopper som er kvalitativt en bedre spiller enn Acosta, for det vil man trenge nå som Heltne er bort, for da vil det bli mer mål av den typen Braut fikk, der Vito og Acosta blir fraløpt.

krakra

Hver gang noen ikke følger disse virkelighetsfjerne hypene dine så skriver du at de "har et veldig negativt syn" på spillerne. Jeg har ikke et veldig negativt syn selv om jeg ikke mener han er god nok for en større klubb i utlandet, verdt ti millioner eller er like god som Trondsen

ACHTUNG

Quote from: krakra on August 02, 2018, 11:19:47 AMHver gang noen ikke følger disse virkelighetsfjerne hypene dine så skriver du at de "har et veldig negativt syn" på spillerne. Jeg har ikke et veldig negativt syn selv om jeg ikke mener han er god nok for en større klubb i utlandet, verdt ti millioner eller er like god som Trondsen


Beklager at jeg spør, men er du litt tungnem? 6-7 mill i Norge/Norden. Og ja, Trondsen er opphypet, en annen type spiller enn Heltne, men på det Heltne er god på, så går han Trondsen en høy gang. Grunnen til at Trondsen prises høyere, er at han spiller på et mer merittert lag og at RBK har en tendens til å betale overpris, når de henter spillere fra konkurrenter.

Ellers tror jeg det er fåfengt at vi to har noen utvekslinger her på forumet, vi synes begge at den andre er en fjott uten bakkekontakt, det vil alltid farge våre trefninger.

Chrisstah

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 11:31:07 AM
Quote from: krakra on August 02, 2018, 11:19:47 AMHver gang noen ikke følger disse virkelighetsfjerne hypene dine så skriver du at de "har et veldig negativt syn" på spillerne. Jeg har ikke et veldig negativt syn selv om jeg ikke mener han er god nok for en større klubb i utlandet, verdt ti millioner eller er like god som Trondsen


Beklager at jeg spør, men er du litt tungnem? 6-7 mill i Norge/Norden. Og ja, Trondsen er opphypet, en annen type spiller enn Heltne, men på det Heltne er god på, så går han Trondsen en høy gang. Grunnen til at Trondsen prises høyere, er at han spiller på et mer merittert lag og at RBK har en tendens til å betale overpris, når de henter spillere fra konkurrenter.

Ellers tror jeg det er fåfengt at vi to har noen utvekslinger her på forumet, vi synes begge at den andre er en fjott uten bakkekontakt, det vil alltid farge våre trefninger.

Bare det å ha landskamper gir han et par miller å gå på.
Trondsen ble hentet for 15 millioner så om de selger for 10. Så er det fint.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ACHTUNG

Bare for å stille det hele i perspektiv:

Overgangen til 29-årige Hovland fra Sogndal til RBK, hadde en totalramme på 10-12 mill. Hva er da galt med å indikere at Brann burde ha fått 6-7 mill for Heltne?

Chrisstah

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 11:56:09 AMBare for å stille det hele i perspektiv:

Overgangen til 29-årige Hovland fra Sogndal til RBK, hadde en totalramme på 10-12 mill. Hva er da galt med å indikere at Brann burde ha fått 6-7 mill for Heltne?

Hadde vi fått over 5 millioner for Sivert, så hadde det vært klasse.

Hovland er hinsides overpriset ettersom RBK var desperat å hente en stopper til.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ACHTUNG

Over 5 er ikke klasse, høyner du til 6-7, er vi over på godkjent. Klasse hadde vært 10 mill.

Chrisstah

Det er Sivert Heltne Nilsen vi snakker om her.

Klarer man å selge han til over 5 millioner så ville hvertfall jeg blitt imponert.

Verdien på han er neppe mer enn 3-4 miller.

Med 2 sifret antall landskamper så er vi oppe på 6-7 .
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBCPH

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:50:26 AM
Quote from: krakra on August 02, 2018, 10:44:37 AMTrondsen er bedre enn Heltne Nilsen, han er yngre, han har landskamper han har spilt i Europacupen og han er en betydelig mer attraktiv spillertype med et betydelig offensivt register. 10 millioner for er helt spinnvilt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke prøver å holde deg i virkelighetens verden engang. Det er en grunn til at det var Horsenes som bød på Heltne Nilsen, mens Trondsen er ønsket av en Serie A-klubb.


Hva er det du vaser med nå da, Krakra? Jeg stipulerer at Heltnes markedsverdi befinner seg i leiet 6-7 TIL 10 mill. Det må være å forvente at du forholder deg til det jeg skriver. Ganske mange med meg mener at Brann har fått en grov underpris, mulig at du er blid og fornøyd med 3 mill, men majoriteten mener over 6. Vi snakker tross alt om at Brann må avgi en av nøkkespillerne, midtveis i en sesong der man har los på gull.

Ja ser man på prisene ellers i Eliteserien, både innad og spillere som forsvinner ut så er 3 millioner for en fast, god midtbanespiller på laget som leder serien en grov underpris, alle ser vel det, uansett så dårlig man mener han er.
- Vi har den treneren vi har.

Finfin respons

Dette er litt enkelt.
Shn er «verdt» fem-seks millioner, pluss (minus) 500k.
Trekk fra «avtalen» som sier at Brann skal slippe ham  hvis ok tilbud kommer på banen før kontraktslutt. I kroner og øre er en slik avtale sikkert verdt en eller to millioner i prisreduksjon, det må vel være såpass for at en slik avtale skal gi mening i et kjøpers marked som vårt?

Så «objektivt sett» var det nok innenfor å godta tilbudet (3-3,8?m) sett bort fra timing-problematikken.
Kanskje.

ACHTUNG

Quote from: Finfin respons on August 02, 2018, 12:16:39 PMDette er litt enkelt.
Shn er «verdt» fem-seks millioner, pluss (minus) 500k.
Trekk fra «avtalen» som sier at Brann skal slippe ham  hvis ok tilbud kommer på banen før kontraktslutt. I kroner og øre er en slik avtale sikkert verdt en eller to millioner i prisreduksjon, det må vel være såpass for at en slik avtale skal gi mening i et kjøpers marked som vårt?

Så «objektivt sett» var det nok innenfor å godta tilbudet (3-3,8?m) sett bort fra timing-problematikken.

Er du sikker på at det er slik det fungerer? Trekk fra litt her og så der? En seriøs fotballklubb, der det står sort på hvitt at Heltne har en kontrakt å forholde seg til, som strekker seg ut 2020, sågar med forbedringer i vilkår gjort februar 2017, skal ikke operere på denne måten.

Superjack

En sur Sivert vil jeg nesten si ville være verdiløs. Han er solgt og virker som han har er grinespiller som klager seg bort.

Brannsupporter.

ACHTUNG

Quote from: Superjack on August 02, 2018, 12:24:21 PMEn sur Sivert vil jeg nesten si ville være verdiløs. Han er solgt og virker som han har er grinespiller som klager seg bort.




Hvordan kan du vite at Sivert hadde satt seg på bakbena om Sol og LAN hadde satt hardt mot hardt? Samtidig er det langt mer kynisk å nekte Piotr, som har kone og barn å ta hensyn til, å reise tilbake til Polen vs å instruere Heltne til å fullføre sesongen 2018.

SK

August 02, 2018, 12:38:11 PM #322 Last Edit: August 02, 2018, 12:43:30 PM by SK
Hva som var «avtalt» vet vi ikke, men et OK bud kan i mitt hode ikke være underpris. Det må ligge enten på eller ganske nær hva som ellers oppfattes som riktig pris. Rundt 3 mill. er ikke det, vi snakker 30-50 % prisavslag FØR situasjonens spesielle omdtendigheter tas i betraktning, noe det må. 

Dette «spiller kommer til å gå sur»-argumentet må folk slutte med. Det trekkes frem for å rettferdiggjøre uforståelige eller lite strategiske salg bort fra Brann hver gang. Selv om det ikke er noe som tilsier at det stemmer, spillere som er under kontrakt har å levere. Det gjorde Piotr, og det samme gjorde Nouri selv om det der var klar misnøye (riktignok ikke grunnet overgang).

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 12:28:32 PM
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 12:24:21 PMEn sur Sivert vil jeg nesten si ville være verdiløs. Han er solgt og virker som han har er grinespiller som klager seg bort.




Hvordan kan du vite at Sivert hadde satt seg på bakbena om Sol og LAN hadde satt hardt mot hardt? Samtidig er det langt mer kynisk å nekte Piotr, som har kone og barn å ta hensyn til, å reise tilbake til Polen vs å instruere Heltne til å fullføre sesongen 2018.

Jeg vet ikke, men jeg tror fort det. En sur Sivert kunne nok blitt en utfordring i spillergruppen også. Av flere grunner.
Brannsupporter.

Lasaron

Torvanger: Husk på at Krakra er tilhenger av den gamle linjen.

Jeg sier det igjen, det er rart hvordan markedet fungerer, hvordan dynamikken er. Det er jo forsåvidt helt rett at en spiller er verdt det som klubber er villig til å betale, men det er også en forenkling. Hvis jeg er villig til å betale 10 000 kr for en bestemt tv-modell, og så viser det seg at butikken tilbyr den for 7 000 kr, uten at de vet at jeg er villig til å betale 10 000 kr, da får jeg den for 7. Det kan jo tenkes at Horsens får mer igjen for pengene enn Atalanta.

La oss si at Atalanta byr 20 mill for Trondsen, og så slenger Horsens inn et bud på 21 mill, noe som er greit for Trondsen. Trondsen havner i Horsens og blir indreløper ved siden av Nilsen. La oss videre si at begge presterer på samme nivå som sålangt denne sesongen. Tror dere da at fansen til Horsens vil mene at 21 mill for Trondsen var vel anvendte penger?

Men Rosenborg har den statusen den har, og Serie A-klubber har den økonomien den har, noe de som styrer i Rosenborg vet å benytte seg av. Dynamikk. Så ser vi også at Sarpsborg klarer å selge for mye, med lavere status enn Brann.

Jeg mener her å ha vist at det er for enkelt å si at "det er en grunn til at Atalanta er ute etter Trondsen mens bare Horsens er ute etter Nilsen."
Tren på langskudd

ACHTUNG

Det er et under at middelmådige Trondsen, som knapt tar et defensivt løp, som bare subber rundt på midten, skal være aktuell for Atalanta i Serie A. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som feiler lederne i den italienske klubben, det er nærmest litt twilight zone over det hele. Å sammenligne med Heltnes Horsens-onani, blir selvsagt feil, men 3 mill er jo bare litt mer enn Start måtte betale for reserve-Skaanes, dersom jeg må få lov til å gjøre den sammenligningen. Jeg kan jo også nevne min far, som generelt sett er mye mer negativ til Brann og spillerne, enn noen her inne, han hadde fått det for seg at Brann hadde fått en ok pris, 6 mill trodde han og han mente også at Sivert kunne ekstremt sett ha gått for 8-10 mill, om det hadde vært til en større klubb. Her snakker vi om en pessimistisk surmage, som blir overrasket over å høre at Heltne gikk for 3 mill lavere enn han antok.


krakra

At Trondsen knapt tar et defensivt løp er jo rett og slett bare feil. Han er best i en dypt midtbanerolle fordi han både gjør en solid defensiv innsats og er en strålende ballfordeler. En komplett spiller. I fjor hadde han fire mål og seks assists fra den dype midtbanen. Det er veldig bra.
I år har han blitt brukt feil, som indreløper og spilt for et kollektiv som ikke fungerer. Fortsatt så har han bedre score på Tv2s spillerbørs enn Heltne Nilsen
 

Superjack

Trondsen tror jeg hadde vært perfekt som erstatter for Heltne.

Brannsupporter.

Finfin respons

August 02, 2018, 18:10:42 PM #328 Last Edit: August 03, 2018, 01:30:02 AM by Finfin respons
Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 12:20:59 PM
Quote from: Finfin respons on August 02, 2018, 12:16:39 PMDette er litt enkelt.
Shn er «verdt» fem-seks millioner, pluss (minus) 500k.
Trekk fra «avtalen» som sier at Brann skal slippe ham  hvis ok tilbud kommer på banen før kontraktslutt. I kroner og øre er en slik avtale sikkert verdt en eller to millioner i prisreduksjon, det må vel være såpass for at en slik avtale skal gi mening i et kjøpers marked som vårt?

Så «objektivt sett» var det nok innenfor å godta tilbudet (3-3,8?m) sett bort fra timing-problematikken.

Er du sikker på at det er slik det fungerer? Trekk fra litt her og så der? En seriøs fotballklubb, der det står sort på hvitt at Heltne har en kontrakt å forholde seg til, som strekker seg ut 2020, sågar med forbedringer i vilkår gjort februar 2017, skal ikke operere på denne måten.

Vanskelig å være sikker i et landskap som dette, jeg er ikke på innsiden. Men altså. Sivert fikk ikke sign-on-fee på én million så vidt jeg vet, men kanskje han fikk en potensiell videresalgsrabatt på markedsprisen på én mill, noe som er mye lettere for en klubb i rødlig sone å innvilge økonomisk sett, for en slik vag framtidig sum toucher ikke bunnlinjen slik et kontantbeløp gjør?

Rein spekulasjon her altså. Men tenk på det:  i et bosmannmarked som dette er slike klausuler fra gamle dager   (bud på «markedspris++») relativt meningsløse for en spiller med mindre denne heter Helstad og er dødsgod-viktig for klubben..

Hvorvidt Brann skal gi sånne avtaler kan man diskutere. Med lønnstak må man jo friste med noe. Det mest fristende for norske spillere er utlandet, så jeg vil tro det er en måte å gjøre seg attraktive for norske spillere. Vet ikke om jeg syns det er så dum strategi i et bosmannmarked, der spillersalginntekter er en helt bingoaktig affære uansett...

Edit skrivefeiler
Kanskje.

Crispo 2

Kjære Rune Soltvedt

Beklager at jeg ikke stolte på deg 100% i overgangsvinduet som har vært. Du har vist over flere vinduer at du/dere har peiling. Mer peiling enn meg.

No gleder vi oss til fortsettelsen ;D  ;D  ;D
Per Pettersen 1960-1964

nero

Lions led by donkeys.

Superjack

Quote from: nero on August 16, 2018, 08:59:49 AMRune=Gud  ;D

Det er det LAN som er. Soltvedt er mer som den hellige ånd eller noe. Sønnen er bortkommen....
Brannsupporter.

OmOssSjølOgHansaøl

Gode signeringer i dette vinduet, som viser at Brann både har ambisjoner i høst og for neste sesong. Dette vitner om lagbygging med kvalitet så vel som potensial. Kudos til Soltvedt!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 16, 2018, 12:03:57 PMKudos til Soltvedt!

Og POL. Flere melder om at han har vært særdeles aktiv i sluttprosessene og ikke bare med speiding.
Rød makt på Hansa

Pelle

Quote from: Nixon on August 16, 2018, 12:06:34 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 16, 2018, 12:03:57 PMKudos til Soltvedt!

Og POL. Flere melder om at han har vært særdeles aktiv i sluttprosessene og ikke bare med speiding.

Samt Vibeke - LAN og Sønnen, alt for laget i deres hjerte !
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

osoerli

Litt tidleg å dela ut laurbær kanskje.  Får sjå om den nye midtbanen utan Sivert fungerer først.  Eg er skeptisk.  Kjem til å sleppa inn mange fleire mål enn vårsesongen er eg redd. Så blir det opp til Bamba og Co å kompensera for dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

Quote from: osoerli on August 16, 2018, 13:09:16 PMLitt tidleg å dela ut laurbær kanskje.  Får sjå om den nye midtbanen utan Sivert fungerer først.  Eg er skeptisk.  Kjem til å sleppa inn mange fleire mål enn vårsesongen er eg redd. Så blir det opp til Bamba og Co å kompensera for dette.
>
Nei, man må for alt i verden  ikke gi soltvedt for mye kred. Påtagelig ulik terskel for å dele ut ros og ris må jeg si

krakra

Selvfølgelig slipper vi inn mer mål enn i vårsesongen. Det hadde vi gjort med Heltne Nilsen også, noe vi så i hans siste kamper. En veldig krevende spillestil som ikke holder en hel sesong og veldig mye flyt.

Men tror også vi kommer til å score mer.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror også vi kommer til å slippe inn flere mål fremover, enn i starten av sesongen. Jeg er uenig i at man skulle ha sluppet Heltne Nilsen.

Signeringene er likevel gode. De gir inntrykk av at Brann ser fremover og bygger et lag som skal bli bedre og bedre, sesong for sesong.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Chrisstah

Soltvedt må gå, erstattet heltne med Yttergård, børven med bamba, Grønner med rismark.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

January 14, 2020, 15:29:34 PM #340 Last Edit: January 14, 2020, 15:31:34 PM by krakra
Mye man kan kritisere Soltvedt for, men på en dag der han lander en byttehandel der RYJ går ut og Taylor og Valakari kommer inn, dagen etter at han fikk inn sju millioner for en sur Berisha så må han få litt kred for sine evner til å lande avtaler. Og gjerne avtaler som er bra for Brann.

Han får ofte viljen sin Soltvedt, og kommer nok aldri til å fortelle BT om listen over 50 spillere han ikke har klart å signere.

Litt synd at han har bundet seg så sterkt til LAN, for jeg skulle gjerne sett ham som sportssjef med en mer talentvennlig og utviklingsorientert trener.

Nixon

Jeg bøyer meg mer i støvet over denne overgangen enn å få en nyrik klubb til å hente hjem en gammel lokal helt som hadde gjort det vanskelig for seg selv å bli der han var. De måtte jo nesten redde han ut.

Men har det kommet frem noe om mellomlegg her?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Soltvedt har med disse overgangene kjøpt seg mye velvilje frå meg, ihvertfall. Berisha var en totalflopp, og hadde sannsynligvis aldri funnet tonen her, mens Jenssen var en vandrende kontring imot.
Gå av.

Giles

Soltvedt skal ha ros. Mange bra overganger. Ikke hans feil at de mislyktes på banen. Aldersprofil eneste ankepunkt men der har nok LAN spilt en stor rolle.

Huff

Quote from: Giles on January 14, 2020, 18:11:31 PMAldersprofil eneste ankepunkt men der har nok LAN spilt en stor rolle.

Stallen er nå helt skjevt sammensatt og overbefolket på sentral midtbane. Jeg bekymrer meg for hvem som skal ut på midtbanen.

krakra

January 15, 2020, 11:50:51 AM #345 Last Edit: January 15, 2020, 11:56:29 AM by krakra
Quote from: Huff on January 14, 2020, 23:21:49 PM
Quote from: Giles on January 14, 2020, 18:11:31 PMAldersprofil eneste ankepunkt men der har nok LAN spilt en stor rolle.

Stallen er nå helt skjevt sammensatt og overbefolket på sentral midtbane. Jeg bekymrer meg for hvem som skal ut på midtbanen.
Er den så skjevt sammensatt? Med forutsetning av at denne byttedealen går gjennom:

Det er én spiller for mye på midtbanen, men det er også en langtidsskadet spiller der, og flere som var skadeutsatte i fjor. Så det er kanskje greit å ha en ekstra mann der fram til sommerne. Vi har god dekning på alle posisjoner. Så er det et par spillere som vi gjerne skulle ha byttet ut. På kant som enkelte mener vi er så tynt besatte i så vil vi ha Taylor, Koomson, Gilli og Kvinge. Med spillere som Grøgaard, Strand og Mehnert som kan vikariere der.

Det er egentlig spissplassen som er mest overbefolket. Vi har tre spisser i 20-årene, og ett talent. På én posisjon.

Nixon

Quote from: krakra on January 15, 2020, 11:50:51 AMDet er egentlig spissplassen som er mest overbefolket. Vi har tre spisser i 20-årene, og ett talent. På én posisjon.

Men kanskje også den mest usikre plassen i forhold til å levere gode prestasjoner. Men det er vel tvilsomt om både Hustad og Mehnert blir med oss hele sesongen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kanskje vi kan hente Michael Karlsen? Han er jo spiss på Ranheim, som rykka ned.....
Tren på langskudd

Kagain

Ja, det at Brann ikke har hatt hell med de to andre Ranheim-kjøpene burde ikke stå i veien, så fremt denne Karlsen har egenskaper som Brann trenger. Om han ikke passer i systemet til LAN kan han bare være der...

1908

Synes det er alt for tidlig å gi denne mannen ros.. Han har bommet mye de 2 siste årene..

Go Up