• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rune Soltvedt

Started by Nixon, June 24, 2015, 07:17:38 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ordstyrar

Quote from: krakra on November 14, 2017, 15:22:07 PM
Jeg syns det er ganske tydelig at det er hold i påstandene om at det er en konflikt mellom Brann og Nouri fordi Nouri har blitt forspeilet en bonus han ikke fikk. Når både BA og BT skriver dette, og sier de har kilder på det og Nouri svarer som han gjør så skinner det veldig klart igjennom. At vi ikke kjenner alle detaljer forandrer ikke på det.

At det er konflikt/uenighet er åpenbart
At Nouri ble forespeilet en bonus han ikke har fått utbetalt er ikke sansynliggjort. Bare at Nouri mener det.
BT har ikke sanslyliggjort at Nouris påstand stemmer, bare at det er Nouris påstand.

kabelmann

Fiffig hvordan du vrir dette over til å bli spillerens feil ved å erklære ham gniten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

November 14, 2017, 15:52:22 PM #252 Last Edit: November 14, 2017, 15:58:42 PM by krakra
Quote from: kabelmann on November 14, 2017, 15:40:26 PM
Fiffig hvordan du vrir dette over til å bli spillerens feil ved å erklære ham gniten.
Når man leser Gulløls mange, og tidvis stygge, angrep mot alle og enhver som kritiserer eller angriper, eller er i en konflikt eller uenighet med Brann så mistenker man nesten at det er Gorm som sitter bak tastaturet.

Man kritiserer jo ofte lokale spillere for å knytte seg til agent så tidlig, men er det sånn at man må ha fulltidsansatt agent for at Brann skal holde løftene sine så er det jo forståelig at mange velger det. Hvis det virkelig er kritikkverdig av en spiller å ikke ha en agent som jobber fult for å sørge for at Brann følger opp muntlige avtaler så er noe råttent i klubben.

krakra

November 14, 2017, 15:54:39 PM #253 Last Edit: November 14, 2017, 15:57:00 PM by krakra
Quote from: Ordstyrar on November 14, 2017, 15:38:23 PM
Quote from: krakra on November 14, 2017, 15:22:07 PM
Jeg syns det er ganske tydelig at det er hold i påstandene om at det er en konflikt mellom Brann og Nouri fordi Nouri har blitt forspeilet en bonus han ikke fikk. Når både BA og BT skriver dette, og sier de har kilder på det og Nouri svarer som han gjør så skinner det veldig klart igjennom. At vi ikke kjenner alle detaljer forandrer ikke på det.

At det er konflikt/uenighet er åpenbart
At Nouri ble forespeilet en bonus han ikke har fått utbetalt er ikke sansynliggjort. Bare at Nouri mener det.
BT har ikke sanslyliggjort at Nouris påstand stemmer, bare at det er Nouris påstand.

Den eneste alternative forklaringen til at Brann har gjort noe som er relativt kritikkverdig her er jo at Nouri er en komplett idiot som har fullstendig mistolket noe som en lovnad om bonus og nekter å innse at han tar feil selv om Brann har forklart ham det flere ganger. Nouri slår meg ikke som den typen. Når jeg leser at andre spillere har fått utbetalt bonuser, uten at dette var skrevet inn i kontrakten, så tror jeg på det. Og da tror jeg også på at Nouri har fått forspeilet dette, men at han ikke har fått det. For ser man skattelistene er det åpenbart at Nouri ikke har fått 10k per kamp i bonus.

Hvis man går utifra at Nouri ikke er en komplett idiot og helt urimelig så innebærer enhver realistisk forklaring at Brann har gjort noe galt. Enten at de har feilkommunisert ganske grovt, eller at de faktisk har lovet noe og trukket seg i ettertid av uante grunner. Hvis andre spillere har fått utbetalt sine bonuser, noe jeg tror på siden både BA og BT skriver det, så mener jeg faktisk at sistnevnte er mest realistisk. At man kom med en lovnad uten å ha tenkt fullstendig igjennom den, og ikke ville stå ved den da det viste seg å koste 300k ekstra.

SK

Quote from: Billy Elliott on November 14, 2017, 14:34:48 PM
Quote from: SK on November 14, 2017, 14:17:49 PM
Quote from: Billy Elliott on November 14, 2017, 13:39:08 PM
Hvis en slik bonus ikke var en del av kontrakten (muntlig eller skriftlig), så kunne han vel fint ha avfeid påstanden uten å bryte dette hellige prinsippet sitt.


Hvis han har et prinsipp om å ikke kommentere slike ting, så må han holde seg til det. Man kan ikke gjøre unntak i enkeltsaker. Sett at han hadde dementert dette. Hva hadde så skjedd neste gang det var noe han ikke ville uttalle seg om ? Jo, folk hadde gått ut fra at det var sant fordi han ikke dementerer det. For det gjorde han jo sist.


Soltvedt sier ikke at han har et prinsipp om å ikke kommentere "slike ting". Han sier han har et prinsipp om å ikke kommentere "innholdet i noen av spillerne sine kontrakter". Hvis denne bonustvisten som BT skriver om bare er oppspinn, så kunne han fint dementert den påstanden uten å bryte med eget prinsipp.


Dementerer han det, sier han at kontraktene ikke inneholder dette. Ergo har han da uttalt seg om innholdet.
Og avviser han påstander uten rot i virkeligheten nå, vil folk begynne å anta at påstander han ikke avviser på denne måten senere, faktisk stemmer. Det klokeste er å holde totalt kjeft. Da kan ingen tolke i noen som helst retning, og han setter seg ikke i en problemsituasjon ved senere anledninger.





Nixon

November 14, 2017, 16:23:18 PM #255 Last Edit: November 14, 2017, 16:33:24 PM by Nixon
Quote from: Ordstyrar on November 14, 2017, 14:11:28 PM
Quote from: Nixon on November 14, 2017, 13:56:05 PM
Quote from: Ordstyrar on November 14, 2017, 13:32:19 PMEr det realistisk at en konstituert sportsjef inngår muntlige avtaler om bonus i en økonomisk krisesituasjon, som Brann var i da kontrakten ble inngått?


Står det noen steder at dette skjedde da Soltvedt fortsatt var konstituert? Der står bare at spillere i 2015 skal ha fått lovnader om bonusordninger i forbindelse med eliteseriespill i 2016. Ingenting om når det skjedde. Husk på at det var snakk om flere spillere enn Nouri.


Nouri signerte i mars i 2015. Da var Johanesen og Soltvedt konstituert. Det var vel bare dager eller uker etter skandaleårsmøtet.


Som sagt: Hvor står det at avtalen ble gjort da Nouri skrev kontrakt? Det var andre spillere som visstnok også hadde samme avtale, og de skrev ikke under da. Så dersom ditt største ankepunkt er at Soltvedt var konstituert på et visst tidspunkt så er det slett ikke sikkert at avtalen ble inngått da.

Men hva tror du har skjedd er da? For det er udiskutabelt at det er noe som har forsuret stemningen mellom Nouri og ledelsen i Brann.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: SK on November 14, 2017, 16:17:39 PM


Dementerer han det, sier han at kontraktene ikke inneholder dette. Ergo har han da uttalt seg om innholdet.
Og avviser han påstander uten rot i virkeligheten nå, vil folk begynne å anta at påstander han ikke avviser på denne måten senere, faktisk stemmer. Det klokeste er å holde totalt kjeft. Da kan ingen tolke i noen som helst retning, og han setter seg ikke i en problemsituasjon ved senere anledninger.


Jeg syns det er helt greit at Soltvedt kjører den linjen, for jeg ser også de problemstillingene som du nevner. Men sannheten har en tendens til å komme frem uansett. Så dersom BT og BA bare skriver tull om at brannspillerne har hatt muntlige avtaler med klubben, så vil det komme andre som vil avvise påstandene. Enn så lenge har ikke det skjedd.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: SK on November 14, 2017, 16:17:39 PM
Quote from: Billy Elliott on November 14, 2017, 14:34:48 PM
Quote from: SK on November 14, 2017, 14:17:49 PM
Quote from: Billy Elliott on November 14, 2017, 13:39:08 PM
Hvis en slik bonus ikke var en del av kontrakten (muntlig eller skriftlig), så kunne han vel fint ha avfeid påstanden uten å bryte dette hellige prinsippet sitt.


Hvis han har et prinsipp om å ikke kommentere slike ting, så må han holde seg til det. Man kan ikke gjøre unntak i enkeltsaker. Sett at han hadde dementert dette. Hva hadde så skjedd neste gang det var noe han ikke ville uttalle seg om ? Jo, folk hadde gått ut fra at det var sant fordi han ikke dementerer det. For det gjorde han jo sist.


Soltvedt sier ikke at han har et prinsipp om å ikke kommentere "slike ting". Han sier han har et prinsipp om å ikke kommentere "innholdet i noen av spillerne sine kontrakter". Hvis denne bonustvisten som BT skriver om bare er oppspinn, så kunne han fint dementert den påstanden uten å bryte med eget prinsipp.


Dementerer han det, sier han at kontraktene ikke inneholder dette. Ergo har han da uttalt seg om innholdet.
Og avviser han påstander uten rot i virkeligheten nå, vil folk begynne å anta at påstander han ikke avviser på denne måten senere, faktisk stemmer. Det klokeste er å holde totalt kjeft. Da kan ingen tolke i noen som helst retning, og han setter seg ikke i en problemsituasjon ved senere anledninger.


Hvis han sier ingen kommentar så blir det jo spekulasjoner, det sier seg selv. Særlig når det gjelder såpass alvorlige påstander. Og særlig når han blir forelagt en så konkret påstand. Hvis det faktisk er oppspinn så vil jeg påstå det er nærmest idioti å la være å kommentere kun for etterleve et selvpålagt prinsipp om å ikke kommentere spillerkontrakter. Dette kommer jo til å hefte ved både han og klubben når det gjelder fremtidige forhandlinger, og ikke minst hva angår hans eget og klubbens omdømme som mer eller mindre seriøse aktører.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

November 14, 2017, 17:58:58 PM #258 Last Edit: November 14, 2017, 18:03:19 PM by Torvanger

Giles

Quote from: Torvanger on November 14, 2017, 17:58:58 PM

Korrekt, spørs bare hva slags konsekvenser. Men synd å miste Norges beste høyreback.

Billy Elliott

November 14, 2017, 19:16:40 PM #260 Last Edit: November 14, 2017, 19:21:55 PM by Billy Elliott
Quote from: Torvanger on November 14, 2017, 17:58:58 PM
Nouris fravær grunnet LANs utfrysing kostet Brann poeng


Hvilke poeng kostet det oss?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Jonsson inn i flere kamper for Nouri, var med på å koste oss poeng. Jonsson spredde utryygghet og leverte flere tabber.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on November 14, 2017, 20:11:24 PM
Jonsson inn i flere kamper for Nouri, var med på å koste oss poeng. Jonsson spredde utryygghet og leverte flere tabber.


Kampene Nouri ble vraket til fordel for Jonsson:
AaFK borte 3-3 (Jonsson gikk ut med skade på stillingen 2-0 til Brann)
Odd hjemme 2-0
Viking borte 2-4
Sogndal hjemme 2-1
Sandefjord borte 0-1

Altså 13 poeng av 15 mulige poeng, og det eneste poengtapet kom i kampen Jonsson måtte av med skade tidlig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Nå må du ikke ødelegge logikken til de som mener at Jonsson kostet oss masse poeng med fakta
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Fakta sier jo at Brann hadde vunnet serien om Jonsson hadde spilt alle kampene. Ikke bare vunnet, men ville ende på noe smått utrolige 90 poeng og en målforskjell på 66-18.

Og så ville hylekoret ha vært at Nouri var dårlig behandlet og LAN for dårlig å bruke unge talenter ;-)

Og publikumstallene hadde stupt, for hvem hadde giddet å gå på stadion siste 5 kampene når serien allerede var vunnet.
Brannsupporter.

Torvanger

Jonsson overtok Nouris backplass i de kampene, samt i hjemmefiaskoen mot KBK, der Nouri erstattet Ruben på venstre. I den kampen var Jonsson sterkt delaktig i tapet. Og det var ikke Jonssons fortjeneste at Viking ble beseiret, i den kampen gjorde han så godt han kunne, for at Brann skulle reise tomhendt hjem. Jeg sier ikke at Jonsson er en dårlig spiller, men han er uferdig og har gjort fryktelig mange brølere, i tillegg til at Nouri er pr nå en mye bedre høyreback.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on November 15, 2017, 11:48:35 AM
Jonsson overtok Nouris backplass i de kampene, samt i hjemmefiaskoen mot KBK, der Nouri erstattet Ruben på venstre. I den kampen var Jonsson sterkt delaktig i tapet. Og det var ikke Jonssons fortjeneste at Viking ble beseiret, i den kampen gjorde han så godt han kunne, for at Brann skulle reise tomhendt hjem. Jeg sier ikke at Jonsson er en dårlig spiller, men han er uferdig og har gjort fryktelig mange brølere, i tillegg til at Nouri er pr nå en mye bedre høyreback.


Du kan ikke skrive at "LANs utfrysing av Nouri kostet oss poeng", for så å komme trekkende med kamper der Nouri faktisk startet som bevis på det. Det var poenget mitt.

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on November 15, 2017, 12:19:07 PM
Quote from: Torvanger on November 15, 2017, 11:48:35 AM
Jonsson overtok Nouris backplass i de kampene, samt i hjemmefiaskoen mot KBK, der Nouri erstattet Ruben på venstre. I den kampen var Jonsson sterkt delaktig i tapet. Og det var ikke Jonssons fortjeneste at Viking ble beseiret, i den kampen gjorde han så godt han kunne, for at Brann skulle reise tomhendt hjem. Jeg sier ikke at Jonsson er en dårlig spiller, men han er uferdig og har gjort fryktelig mange brølere, i tillegg til at Nouri er pr nå en mye bedre høyreback.


Du kan ikke skrive at "LANs utfrysing av Nouri kostet oss poeng", for så å komme trekkende med kamper der Nouri faktisk startet som bevis på det. Det var poenget mitt.





Ok.

Billy Elliott

Tenker det er greit å få inn skryten i tråden hans også.

Har vært kritisk. Først og fremst på grunn av manglende Haugen-forlenging. Har oppfattet det som mangel på smidighet i forhandlingene.

Nå har han klart det også, i tillegg til å hente flere spillere som ser ut som skikkelige forsterkninger. Kudos Soltvedt! Kudos!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

February 27, 2018, 18:31:31 PM #269 Last Edit: February 27, 2018, 19:28:43 PM by ACHTUNG
Soltvedt har gjort det vanskelig både for seg selv, Brann og de utenlandske spillerne, ved å både fylle opo utenlandskvoten + 1 og at han ikke har laget rom for en angriper, på nevnte kvote. Det er et horribelt dårlig håndverk og nå blir Brann tvunget til å finne en løsning, som gjør at en av stakkarene må finne seg andre jaktmarker. Når man samtidig ser at VIF nettopp har signert to utenlandske spisser, er det bare å riste på hodet. Er det mulig?! Og hvorfor gamblet man på Børven?

Mulig at dette er ukvalifisert etterpåklokskap, men Soltvedt imponerer ikke for tiden.

Kagain

Ja, disse panikkjøpene som ble gjort mot slutten av foregående overgangsvindu ser unektelig litt vanskelige ut nå. Men vi får gi dem som driver med innkjøp der oppe en godkjent+ for resten av det de har gjort i dette overgangsvinduet.

Gulløl

Stjerne i boken til Soltvedt. Klipp fra BA:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Quote from: Gulløl on March 01, 2018, 15:51:58 PMStjerne i boken til Soltvedt. Klipp fra BA:

Ingen tomler eller likerklikk her, dessverre, men spot on.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 01, 2018, 15:51:58 PMStjerne i boken til Soltvedt. Klipp fra BA:

Stjernen blir jo kun gyldig om HKJ lykkes bedre enn Orlov. Skulle man bli svekket på spissplass hjelper jo disse 1,5 mill i profitt fryktelig lite. For det er jo egentlig Orlov, en mann som kostet 5 mill og forsvant for en slikk og ingenting, HKJ erstatter. Så skal selvsagt også sparte lønnskostnader med i regnestykket.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hallais

Hvordan du får det til å bli at det "egentlig" er Orlov HKJ erstatter er for meg en gåte. Brann har tatt en avgjørelse for lenge siden om å ikke forlenge med Orlov, og Orlov har gjort jobben sin her som han var hentet for å gjøre. Vi kunne gjerne ønsket oss en bedre spiss en Orlov da han først ble hentet, men det kan ikke Rune Soltvedt lastes for. Steffen Lie Skålevik er, hvis noe, "erstatteren" til Orlov siden han var utlånt i høst og nå er tilgjengelig igjen. Kjelsrud er da vitterlig en erstatter for Børven, som ble tvingende nødvendig spesielt når Karadas fikk en skade.

Billy Elliott

Quote from: Hallais on March 01, 2018, 16:17:27 PMHvordan du får det til å bli at det "egentlig" er Orlov HKJ erstatter er for meg en gåte. Brann har tatt en avgjørelse for lenge siden om å ikke forlenge med Orlov, og Orlov har gjort jobben sin her som han var hentet for å gjøre. Vi kunne gjerne ønsket oss en bedre spiss en Orlov da han først ble hentet, men det kan ikke Rune Soltvedt lastes for. Steffen Lie Skålevik er, hvis noe, "erstatteren" til Orlov siden han var utlånt i høst og nå er tilgjengelig igjen. Kjelsrud er da vitterlig en erstatter for Børven, som ble tvingende nødvendig spesielt når Karadas fikk en skade.

Skålevik er Børven-erstatteren, HKJ er Orlov-erstatteren. I alle fall om vi skal sammenligne spillertyper.

Det eneste som betyr noe er om vi blir styrket eller ikke. Jeg mener bestemt at Skålevik er en forbedring på Børven. Om HKJ er en forbedring på Orlov er mer tvilsomt, spør du meg. Men, håper som sagt jeg tar feil.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Nei HKJ er erstatter for Børven IKKE for Orlov.
Det er jo tilogmed det Brann sier selv. Det der blir å vinkle det slik at du kan sutre videre.
Skålevik er ikke Børven erstatter. Skålevik var tilbake etter utlån før Børven gikk. Det ble avslått bud på Skålevik før Børven gikk. Mao Skålevik hadde vært her uansett. Børven forsvant og de hentet inn en erstatter for ham. En litt annen type men dog en erstatter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hallais

Quote from: Billy Elliott on March 01, 2018, 17:28:00 PM
Quote from: Hallais on March 01, 2018, 16:17:27 PMHvordan du får det til å bli at det "egentlig" er Orlov HKJ erstatter er for meg en gåte. Brann har tatt en avgjørelse for lenge siden om å ikke forlenge med Orlov, og Orlov har gjort jobben sin her som han var hentet for å gjøre. Vi kunne gjerne ønsket oss en bedre spiss en Orlov da han først ble hentet, men det kan ikke Rune Soltvedt lastes for. Steffen Lie Skålevik er, hvis noe, "erstatteren" til Orlov siden han var utlånt i høst og nå er tilgjengelig igjen. Kjelsrud er da vitterlig en erstatter for Børven, som ble tvingende nødvendig spesielt når Karadas fikk en skade.

Skålevik er Børven-erstatteren, HKJ er Orlov-erstatteren. I alle fall om vi skal sammenligne spillertyper.

Det eneste som betyr noe er om vi blir styrket eller ikke. Jeg mener bestemt at Skålevik er en forbedring på Børven. Om HKJ er en forbedring på Orlov er mer tvilsomt, spør du meg. Men, håper som sagt jeg tar feil.

Jeg er enig i at Kjelsrud og Orlov er like spilletyper, og at Skålevik og Børven er like spilletyper. Men jeg føler at det eneste man oppnår ved å vinkle det slik er at man senere kan kritisere ledelsen for at Orlov-innkjøpet var for dyrt i utgangspunktet. Det er vel ingen som er særlig uenig i at det var leit å betale 4-5 mill for en spiss før en sesong hvor vi rykket ned, men jeg føler den overgangen kan stå for seg selv. Hvis Børven ikke hadde blitt solgt tviler jeg på at Brann hadde kjøpt Kjelsrud Johansen.

ACHTUNG

Prisen for Orlov var bare en av mange feil utført av svensken. Det irriterer meg grenseløst, den dsg i dag, at ikke Norling fikk fyken allerede sommeren 2014, da hadde man ungått nedrykk. Hvem hadde trodd at han skulle bli treneren fra helvete for Branns del. Usj....

Kagain

Det var jo da også flere som var skeptiske til kjøpet av Orlov i utgangspunktet...

ACHTUNG

Spillersalg for 6 millioner i vinter, med salgene av Piotr, Børven og Skaanes, det vitner om at Soltvedt har gjort en MEGET god jobb. Jeg tror heller ikke det er lenge før Rune kan innkassere et betydelig større beløp, for en enkeltspiller, som blir solgt til utlandet.

Lasaron

Jeg likte ikke at man satt seg i den situasjonen med utenlandsutviklede spillere. Jeg har heller ikke sansen får utlån hvis man selv må betale deler av lønnen.

Men vi kom styrket ut av vinduet, og Soltvedt har lært seg forhandling. Andre klubber har dermed lært seg at de må ut med penger hvis de vil hente spillere fra oss. Vi er tøffere med tanke på overganger nå enn før. Jeg syns det er bra.

Så er det også interessant at vi har råd til å sette oss i en situasjon der vi først henter inn, og så selger. Det er veldig bra.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Det er jo bare å se på hvilke muligheter interessenter som Start har. De ønsker å forsterke midtbanen og har etter alle solemerker fylt opp utenlandskvoten, derfor må de gå etter norske spillere. Derfor var Soltvedt klar over at de var villig til å strekke seg langt, når det gjaldt Skaanes.

Kagain

Ja, og det er det som er bra med slik det gikk i overgangsvinduet. Å få 2.5 millioner for en kar som er på utgående kontrakt og som ikke har spilt fast for Brann på en stund er en god jobb vil jeg (muligens noe motvillig) påstå.

osoerli

Den største overgangsskandalen sidan RBH's famøse salg av Torstein Helstad er eit faktum.  Denne er kanskje til og med større.  Helstad gjekk tross alt for 16 mill.


Denne såkalte munnlege avtalen mellom Brann og Sivert veit me ikkje fullt ut detaljane i.  Det Soltvedt har sagt er: "Vi hadde lovet ham å få sjansen dersom han fikk et tilbud han syntes var rett og vi kunne leve med".
Det Lunde har sagt er: "Vi hadde en muntlig avtale om at Heltne Nilsen skulle få gå dersom det kom et godt tilbud fra utlandet.

Altså ingenting om eit bestemt pristak.

Eit tilbud Brann kunne leva med/Eit godt tilbud frå utlandet....

Ein munnleg avtale med stor mulighet for fortolkning.  Det er sjølsagt stor forskjell på eit godt tilbud frå utlandet om Brann ligg på 8. plass eller på 1. plass.  Om 3 mill stemmer, og det er ganske sikkert ikkje langt unna om ein ser budsjettet til AC Horsens, er det skandaløs billeg, og ikkje i nærleiken av eit godt tilbud eller noko Brann kan leva med.

Det er heilt umogleg for Brann å vinna gull no.  Det ligg an til 5.-6. plass.  SHN var DEN viktigaste spelaren for at Brann har sluppe inn så få mål som dei har gjort.  Det blir ikkje mogleg å finna spelaren som kan erstatta hen blandt norsk utvikla spelarar.  Vi må til utlandet og det kostar 10-20 mill minst.  Dåvil me også måtta kvitta oss med enno ein utanlands spelar, som også må erstattast med ein norsk spelar.  Det drar seg til med ein domino effekt dette.  I tillegg er ny spiss inn eit must, ny midtstopper, kanskje ny back og indreløper.  Alle norske klubbar skjønar no at Brann har satt seg i ein dårleg posisjon, og vil prisa sine spelarar deretter.  For å lappa saman denne skandalen kjem til å kosta 20-30 mill, for å ta medalje, pengar som ikkje finst.  Og sannsynlegvis vil det føra til både Ordagic, Marengo og Vega ut porten.  Hvis ikkje blir det som sagt 5.-6. plass, ingen mulighet for E-cup neste år, og reduserte plasseringsbonus på 5-10 mill.

her har Soltvedt og styret tabba seg ut så det held.  Ein sportssjef må vera tøff.  Budet til Horsens er diverre ikkje i nærleiken av det Brann kan leva med.  Sorry Sivert men for at Brann ikkje skal tapa stort her er det uaktuellt å selgja deg for mindre enn 20 mill.  Brann ledar serien og spelarar frå serieleiaren i Noreg kostar aldri mindre enn det.  Hold din kæft og spil fotbold,... for Brann!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

20 mill? For SHN? Har noen mistet bakkekontakten littegranne?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Quote from: kabelmann on August 02, 2018, 00:26:49 AM20 mill? For SHN? Har noen mistet bakkekontakten littegranne?
Må vera Soltvedt i tilfelle.  Lat meg prøva med teskjei eller ause.  Det er minst det beløp det vil kosta å erstatta SHN.  Difor er det det han skal kosta.  Eit like godt defensivt anker i Norge finns ikkje.  Difor vil salg av SHN føre til behov for 2 erstatningar.  Eit nesten like godt anker, som kanskje vil føra til at Brann slepp inn eindel fleire mål enn med SHN.  For at Brann skal vinna kampar må dei difor kompensera fleire innslupne mål med å scora fleire mål.  Og må difor handla ein spiss som scorar desse.  Hvis ikkje blir det good bye E-cup og goodbye NFF-plasseringsbonus på fleirfoldige millionar.  Prisen for eit spelarsalg er lik prisen for å handla erstatning, eller dekke tapet!  Vonar det var tydeleg nok.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Ville du med andre ord gitt 20 millioner for Nilsen om du trodde det kunne gitt seriegull i 2018?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Quote from: kabelmann on August 02, 2018, 01:05:10 AMVille du med andre ord gitt 20 millioner for Nilsen om du trodde det kunne gitt seriegull i 2018?
Eg? Prisen på ein fotballspelar er avhengig av mange faktorar.  Kor viktig han er for laget, og kor godt laget er, spelar ganske mykje inn.  Sivert var ein av Branns aller viktigaste spelarar og direkte avgjerande for få innslupne mål og høg tabellplassering.  Då er sjølsagt prisen (for eit salg) høg.  Det har sjølsagt svært lite å gjera med pris om Brann hypotetisk skulle kjøpt SHN i dag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Kanskje Brann rett og slett ikke mener at SHN er så ekstremt avgjørende og at Barmen kan fylle rollen hans helt fint. Det er liksom ikke måte på hvor viktig og god Heltne Nilsen plutselig ble nå som han stakk. Barmen har gjort det bra i rollen før, og han ned gir plass til forsterkninger på indreløper.

Stril Power

Komplett skandale, seld seg ut av medaljekampen, 20 millionar kroner. For ein spelar mange meinte ikkje burde starte. Ja, ja.

Me må nok innsjå kva for posisjon Brann har på overgangsmarknaden. Piotr for under to, Skaanes og Børven í same sjiktet, og dei to fekk me godt betalt for, Haugen har blitt prissett til om lag to og ein halv. Vindheim gjekk for litt meir og Badji endå meir, han gjekk for rundt seks millionar, men hugs at det var med tap.

Brann har ein så svak posisjon på overgangsmarknaden at det skal litt til å få pengar for spelarane. Nokre få landslagsspelarar, hadde ingen i VM, den einaste europacupprestasjonen på år og dag er å rykke ut mot ein fjellandsby i Slovakia, den norske ligaen ikkje har særleg godt rykte og møter mykje billig konkurranse frå andre stader i verda.

Det tek tid å byggje opp statusen som gjev oss godt betalt, i tillegg speler ikkje Sivert ein posisjon der det renn i bod heller.

Eg skal ikkje lande på at det var eit smart val å selje, det er eg fór usikker til, men me kan ikkje leve i ei verd med fantasisummar.

Eivind

Jeg har alltid ment at dersom Brann skal ta steget til å utvikle det offensive spillet sitt og bli noe annet enn et lag som bare låser av motstanderen, er man avhengig av en bedre fotballspiller enn SHN i en styrende fase av spillet.

Det er vel ingen andre i dagens brannlag jeg har revet meg så mye i håret av som Sivert. Nå har disse meningene dempet seg litt denne sesongen ettersom Sivert har hatt en veldig god sesong og laget har vunnet.

Prinsippet er for meg uansett det samme. Brann kan bli et bedre fotballag uten SHN.

MEN det avhenger selvfølgelig av hva Brann gjør nå. Hvem de henter inn og hvordan de velger å spille fremover. Det store minuset her er selvfølgelig timingen. Hadde dette skjedd etter sesongen hadde jeg tenkt ; flott!

Gulløl

August 02, 2018, 09:29:01 AM #292 Last Edit: August 02, 2018, 09:34:57 AM by Gulløl
Brann var helt i front til å signere Kehinde som artikkel linket under viser. Får håpe Brann jobber og har jobbet med flere spillere samtidig i de porsjonene de vil forsterke. De to ukene som er igjen til overgangsvinduet stenger kommer til å gå fort. Nye kandidater er det ikke mye tid til å gå å vente på for lenge før spiller og klubb(er) kan bestemme seg. Går ut fra at Soltvedt og Ludvigsen nå jobber 24/7 til vinduet stenger, fri og ferie kan de ta senere.
https://footballlive.ng/tosin-kehinde-takes-etebos-place-at-cd-feirense/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

I mellomtiden kan Molde få 100 millioner for Håland. Er vel dobbelt så mye som vi har fått inn på spillersalg siden 2007.

Talentarbeid lønner seg

Lasaron

Ja. Hadde han kommet til oss på samme tid som han kom til dem tipper jeg karierren hadde lignet på Håkon Lorentzen sin.
Tren på langskudd

ACHTUNG

August 02, 2018, 10:13:23 AM #295 Last Edit: August 02, 2018, 10:47:15 AM by ACHTUNG
20 millioner er fantasi, men at Heltne bør ligge i leiet fra 6-7 opp til 10 mill, det hersker det ingen tvil om. Bare se på RBKs Trondsen, som i min bok Heltne er jevngod med, der kan det ende med noen titalls millioner, om avtalen med Atalanta går i boks. Brann, Soltvedt og styret er flinke til å være nøkterne og holde seg innefor rammene, men når idioti som nevnte overgang blir gjennomført, da blør Brann. Og jeg tror også at Soltvedt og hans makkere, ikke helt er klarer for å mestre overganger, der det er snakk om beløp som nærmer seg 10 mill. Vi må få inn noen offensive kremmere i Brann, det duger ikke lenger bare med pliktoppfyllende papirpushere.

krakra

August 02, 2018, 10:44:37 AM #296 Last Edit: August 02, 2018, 10:46:44 AM by krakra
Trondsen er bedre enn Heltne Nilsen, han er yngre, han har landskamper han har spilt i Europacupen og han er en betydelig mer attraktiv spillertype med et betydelig offensivt register. 10 millioner for er helt spinnvilt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke prøver å holde deg i virkelighetens verden engang. Det er en grunn til at det var Horsenes som bød på Heltne Nilsen, mens Trondsen er ønsket av en Serie A-klubb.

Nixon

En spiller har i praksis ingen verdi før noen er villig til å betale penger for han. Nytter ikke å sammenligne to spillere når etterspørselen kommer fra to så ulike planeter.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: krakra on August 02, 2018, 10:44:37 AMTrondsen er bedre enn Heltne Nilsen, han er yngre, han har landskamper han har spilt i Europacupen og han er en betydelig mer attraktiv spillertype med et betydelig offensivt register. 10 millioner for er helt spinnvilt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke prøver å holde deg i virkelighetens verden engang. Det er en grunn til at det var Horsenes som bød på Heltne Nilsen, mens Trondsen er ønsket av en Serie A-klubb.


Hva er det du vaser med nå da, Krakra? Jeg stipulerer at Heltnes markedsverdi befinner seg i leiet 6-7 TIL 10 mill. Det må være å forvente at du forholder deg til det jeg skriver. Ganske mange med meg mener at Brann har fått en grov underpris, mulig at du er blid og fornøyd med 3 mill, men majoriteten mener over 6. Vi snakker tross alt om at Brann må avgi en av nøkkespillerne, midtveis i en sesong der man har los på gull.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on August 02, 2018, 10:50:17 AMEn spiller har i praksis ingen verdi før noen er villig til å betale penger for han. Nytter ikke å sammenligne to spillere når etterspørselen kommer fra to så ulike planeter.


Og så har det mye med hvor dyktige kremmere som befinner seg i selgende klubb. For en ting er det å være flink til å tyne spillere på kontrakt og lønn, det er noe helt annet når man skal forsøke å få mest ut av en avtale med en interessert klubb. Og du er vel ikke uenig i at Brann har fått en underpris for Heltne, Nixon?

Go Up