• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medlemsmøte i Brann, 15.6.15

Started by MortenM, June 12, 2015, 18:01:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

MortenM

Det blir medlemsmøte kl. 18-20, mandag 15. juni. Tema er underlag på Stadion, TV-avtale, Brann sitt samfunnsnyttige arbeid, mulighetsstudien for Brann Stadion (og eventuell ny stadion) og strategiarbeidet til klubben.

Lars Arne Nilsen kjem på møtet.

Heile saka på Brann.no.

Lasaron

Altså, la oss alle være enige om at gode treningsforhold øker sjansen for at laget blir bedre. La oss videre være enige om at noe må gjøres med Brann sine treningsforhold. La oss til slutt være enige om at jo større likhet det er mellom treningsarena og hjemmebanen, jo flere poeng vil vi få, sånn isolert sett iallfall.

Av lagene i eliteserien og 1.divisjon, er det noen som vet sånn ca hvor Brann ligger i forhold til treningsbaner? Hvor mange lag har bedre bane(r) til å trene på?

Jeg er for det underlaget som her i Bergen gir størst sjanse for sportslig fremgang.

La meg legge til at når vi ser hvilke spillere som går til Molde, så kan vi nok roe litt ned med argumentet om at vi gjør oss mindre attraktive for gode spillere HVIS vi velger kunstgress.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Det er i det minste en spennende agenda for møtet.
Gå av.

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 17:43:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.



Et nytt stadion er neppe klart før bortimot ti år frem i tid. I hvert fall fem. Først skal det bestemmes om vi skal ha nytt stadion. Så skal det bestemmes hvor det skal ligge. Så skal det gis tillatelse til å bygge og godkjennes ditt og datt. Og protester vil komme fra velforeninger som ikke vil ha trafikken forbi sine hus (selv om de vil ligge lenger unna enn ved dagens stadion) eller naturvernere som mener at akkurat der så er det et unikt vadeområde for sjøfugl. Så blir det anbudsrunder og denslags. Og til slutt skal det bygges - og det tar sikkert to-tre år.
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2015, 21:25:45 PM
Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 17:43:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.



Et nytt stadion er neppe klart før bortimot ti år frem i tid. I hvert fall fem. Først skal det bestemmes om vi skal ha nytt stadion. Så skal det bestemmes hvor det skal ligge. Så skal det gis tillatelse til å bygge og godkjennes ditt og datt. Og protester vil komme fra velforeninger som ikke vil ha trafikken forbi sine hus (selv om de vil ligge lenger unna enn ved dagens stadion) eller naturvernere som mener at akkurat der så er det et unikt vadeområde for sjøfugl. Så blir det anbudsrunder og denslags. Og til slutt skal det bygges - og det tar sikkert to-tre år.


...Og?

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 17:43:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.



Jeg tror ikke det har noenting å si. Om det nå blir sånn at vi flytter får vi garantert kg. Blir vi endres nok det også, med gode grunner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 23:37:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2015, 21:25:45 PM
Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 17:43:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.



Et nytt stadion er neppe klart før bortimot ti år frem i tid. I hvert fall fem. Først skal det bestemmes om vi skal ha nytt stadion. Så skal det bestemmes hvor det skal ligge. Så skal det gis tillatelse til å bygge og godkjennes ditt og datt. Og protester vil komme fra velforeninger som ikke vil ha trafikken forbi sine hus (selv om de vil ligge lenger unna enn ved dagens stadion) eller naturvernere som mener at akkurat der så er det et unikt vadeområde for sjøfugl. Så blir det anbudsrunder og denslags. Og til slutt skal det bygges - og det tar sikkert to-tre år.


...Og?


...Og det kan være greit med nytt underlag på stadion og treningsbanene mens vi venter i disse 15 årene, på noe som kanskje skjer?
Sånn for eksempel

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 23:37:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2015, 21:25:45 PM
Quote from: Herman1 on June 13, 2015, 17:43:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2015, 23:05:28 PM
Jeg tror alle liker gress best, men det bør ikke trumfe den sportslige gevinsten vi får med kunstgress.
Tiden er nok inne om ikke så lenge.


Uansett hva man skulle falle ned på blir det vel ingen avgjørelse før man har bestemt hvor laget skal spille hjemmekampene i fremtiden.



Et nytt stadion er neppe klart før bortimot ti år frem i tid. I hvert fall fem. Først skal det bestemmes om vi skal ha nytt stadion. Så skal det bestemmes hvor det skal ligge. Så skal det gis tillatelse til å bygge og godkjennes ditt og datt. Og protester vil komme fra velforeninger som ikke vil ha trafikken forbi sine hus (selv om de vil ligge lenger unna enn ved dagens stadion) eller naturvernere som mener at akkurat der så er det et unikt vadeområde for sjøfugl. Så blir det anbudsrunder og denslags. Og til slutt skal det bygges - og det tar sikkert to-tre år.


...Og?


Et kunstgress er ikke en 30-årsinvestering. Det må byttes ut med noen års mellomrom. Derfor kan man legge kunstgress før 2016-sesongen, uten at det vil være bortkastet med tanke på et nytt stadion som kanskje kommer om 5-10 år. Sannsynligvis vil man ha levetid for to kunstgressdekker før dette stadionet kommer.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Den manglende temperaturen i denne tråden kan tyde på at naturgressforkjemperne har resignert. Det blir kunstgress.
Tren på langskudd

kabelmann

Quote from: Lasaron on June 14, 2015, 09:30:09 AM
Den manglende temperaturen i denne tråden kan tyde på at naturgressforkjemperne har resignert. Det blir kunstgress.


Satt akkurat og tenkte det samme. Det blir nok neppe det helt store protesttoget utenfor stadion om kunstgress blir vedtatt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Kommer ikke til å protestere men gråte en skvett gjør eg nok
Eg mener at fotball skal spilles på gress og er såpass følelsesmessig på det at jeg heller ser fotball på en dårlig gressmatte en på en plastikk matte.
Men ser jo at utviklingen går en annen vei en mine følelser.
Miljømessig er jo plastikkmatte forkastelig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on June 14, 2015, 11:55:38 AM
Miljømessig er jo plastikkmatte forkastelig


Det er ganske enkelt ikkje riktig.
Gå av.

Herman1


[/quote]

Et kunstgress er ikke en 30-årsinvestering. Det må byttes ut med noen års mellomrom. Derfor kan man legge kunstgress før 2016-sesongen, uten at det vil være bortkastet med tanke på et nytt stadion som kanskje kommer om 5-10 år. Sannsynligvis vil man ha levetid for to kunstgressdekker før dette stadionet kommer.
[/quote]

Skjønner.

Du har egentlig to momenter i denne saken; det økonomiske og det følelsesmessige aspektet.
Er det noen som vet hva totalkostnaden blir ved legging av kunstgress?
Tar da utgangspunkt i et high end-produkt.

Brann brukte vel i overkant av 10 millioner kroner på dagens underlegg, og det er jo litt trist om den investeringen blir bortkastet.

Under gressmatten har man jo både drenering (sanden?) og varmekabler.
Jeg antar at varmekabler også benyttes under kunstgressbaner for å motvirke frost og tele?
Det er mulig at bruken av granulater som underlag er passè, men man bruker vel kanskje noe annet enn sand som demping under kunstgress-baner?

Nixon

Quote from: kabelmann on June 14, 2015, 11:46:49 AM
Quote from: Lasaron on June 14, 2015, 09:30:09 AM
Den manglende temperaturen i denne tråden kan tyde på at naturgressforkjemperne har resignert. Det blir kunstgress.


Satt akkurat og tenkte det samme. Det blir nok neppe det helt store protesttoget utenfor stadion om kunstgress blir vedtatt.


Jeg tror dere er inne på noe. Akkurat nå er vi så langt nede sportslig at vi ikke kan ri andre prinsipper enn det som kanskje kan gi oss en sportslig fordel. Da får heller nyslått gress lukte godt...
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on June 14, 2015, 20:01:31 PM
Quote from: kabelmann on June 14, 2015, 11:46:49 AM
Quote from: Lasaron on June 14, 2015, 09:30:09 AM
Den manglende temperaturen i denne tråden kan tyde på at naturgressforkjemperne har resignert. Det blir kunstgress.


Satt akkurat og tenkte det samme. Det blir nok neppe det helt store protesttoget utenfor stadion om kunstgress blir vedtatt.


Jeg tror dere er inne på noe. Akkurat nå er vi så langt nede sportslig at vi ikke kan ri andre prinsipper enn det som kanskje kan gi oss en sportslig fordel. Da får heller nyslått gress lukte godt...


Ja, kjenner på den samme resignasjonen selv.

osoerli

June 14, 2015, 20:50:38 PM #17 Last Edit: June 14, 2015, 21:25:37 PM by osoerli
Quote from: Lasaron on June 14, 2015, 09:30:09 AM
Den manglende temperaturen i denne tråden kan tyde på at naturgressforkjemperne har resignert. Det blir kunstgress.


Forbanna trist om så er tilfelle.  Eg sat heime og såg VG-TV før, i pausen og etter landskampen mot Aserbadsjan.  Rekdal var i studio og sa fornuftige ting om bl.a. landslaget og kunstgras.  Han meinte ein av grunnane til at landslaget sleit meir og meir var alle kunstgrasbanane i Norge.  Kunstgras favoriserte små lettare teknikarar i større grad, mens gras krevde eit innslag av større og tyngre duellspelarar.  Ferre norske spelarar vil gå til utanlandske klubbar, og landslaget kjem til å sakka meir og meir akterut i høve resten av verden, på grunn av fleire og fleire kunstgrasbanar, og færre og færre grasbanar.

http://www.vgtv.no/#!/video/113763/opptak-vg-foelger-norges-oppgjoer-mot-aserbajdsjan
Frå ca. 01:20
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Giles

June 14, 2015, 21:20:02 PM #18 Last Edit: June 14, 2015, 21:26:34 PM by Giles
Rart hvordan hjernevasken til NFF virker. "Kunstgress er fremtiden, vi må spille fotball midtvinters  for å konkurrere". Rent sprøyt.
På denne måten omvendes den ene etter den andre.
Er det virkelig den flotte forballen som spilles på de tusen kunstgressbaner landet rundt som overbeviser dere? Ingen utenfor Norge er særlig imponert, ikke publikum her hjemme heller tydeligvis.
Det er vel også den gode miksen av gulrot og pisk som gjelder og det vet den vanhelliger alliansen av stat/kommune og NFF. Ingen støtte hvis dere ikke legger kunstgress!
Da brer det seg en følelse av at man ikke har noe valg og når dagens gressmatte viser seg å være en skam forsterkes den oppfatningen.
Men løsningen for framtiden et omlegging av dagens gressmatte og fjerning av den skandaløse sanden.
Tipper NFF står bak.
Fjern gresset og sjelen forsvinner.
Stå i mot for veien tilbake kan bli lang.




osoerli

June 14, 2015, 21:36:03 PM #19 Last Edit: June 14, 2015, 22:22:15 PM by osoerli
Få heller Trond Mohn med på dette
https://www.youtube.com/watch?v=ETrfhSVHOtY

Wembley samt banane til bl.a. Aston Villa, Manchester City, Real Madrid, Monaco, Arsenal, QPR, Feyenoord, Anderlecht har dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: Spelaren on June 14, 2015, 12:41:03 PM
Quote from: Corran on June 14, 2015, 11:55:38 AM
Miljømessig er jo plastikkmatte forkastelig


Det er ganske enkelt ikkje riktig.

Og du mener vel resirkulert papir er miljøvennlig og?
Produksjon av plast er ikke miljøvennlig. Alle de små gummi/plastkulene som spres overalt er ikke miljøvennlig.
Fortell meg hva som ikke er miljøfiendtlig med plast gresset Ikke bare påstå at det ikke er riktig uten en begrunnelse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on June 14, 2015, 21:54:32 PM
Quote from: Spelaren on June 14, 2015, 12:41:03 PM
Quote from: Corran on June 14, 2015, 11:55:38 AM
Miljømessig er jo plastikkmatte forkastelig


Det er ganske enkelt ikkje riktig.

Og du mener vel resirkulert papir er miljøvennlig og?
Produksjon av plast er ikke miljøvennlig. Alle de små gummi/plastkulene som spres overalt er ikke miljøvennlig.
Fortell meg hva som ikke er miljøfiendtlig med plast gresset Ikke bare påstå at det ikke er riktig uten en begrunnelse


Du kan jo dokumentere din påstand først.

Deretter kan du prøve å bortforklare det at en gressbane trenger både plantemiddel og kunstgjødsel for å være av tilfredsstillende kvalitet, i motsetning til plast - som av nyere generasjoner er tilnærmet 100% fornybare. Framstillingen av gresset er også en krevende prosess der store mengder energi, og klipp av gress er heller ikkje uten miljømessig påvirkning.



Cheng et al 2014

(...)A limited number of studies have shown that the concentrations of volatile and semivolatile organic compounds in the air above artificial turf fields were typically not higher than the local background, while the concentrations of heavy metals and organic contaminants in the field drainages were generally below the respective regulatory limits. Health risk assessment studies suggested that users of artificial turf fields, even professional athletes, were not exposed to elevated risks. Preliminary life cycle assessment suggested that the environmental impacts of artificial turf fields were lower than equivalent grass fields.(...)

CDM Smith, March 13, 2014

The objective of this study was to evaluate the potential water quality impacts of the synthetic turf field at Tabor Academy in Marion, MA.
Conclusion: "...stormwater runoff from the athletic field is not a source of pollutants/contaminants that would pose a threat to the harbor


Schilirò, T1, et al., Arch Environ Contam Toxicol, 2013

The aim of the present study was to develop an environmental analysis drawing a comparison between artificial turf football fields and urban areas relative to concentrations of particles (PM10 and PM2.5) and related polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs), aromatic hydrocarbons (BTXs), and mutagenicity of organic extracts from PM10 and PM2.5.
Both organic extract mutagenicity values were comparable with the organic extract mutagenicity reported in the literature for urban sites.
On the basis of environmental monitoring, artificial turf football fields present no more exposure risks than the rest of the city.


Så nei, det er ganske enkelt ikkje riktig at kunstgress er "forkastelig".
Gå av.

krøvel vellevold

Hvis Norge får resultater internasjonalt etter at de fleste har fått kunstgress og sesongen varer halve vinteren:
"Dette viser at vi er på rett vei og vi må få enda flere kuntgressbaner og sesongen må utvides til å gå HELE vinteren!"

Hvis Norge fortsetter å slite internasjonalt etter at de fleste har fått kunstgress og sesongen varer halve vinteren:
"Dette viser bare at vi må forsøke enda hardere, få ENDA flere kunstgressbaner og utvide sesongen til å gå HELE vinteren"
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Norge, som fotballnasjon, bet fra seg en periode av to grunner:
1. Vi lå langt fremme taktisk.
2. Spillerne våre var blant de mest profesjonelle.

Ingen av delene gjelder lengre.

Når vi sammenligner oss med land som har omtrent like mange innbyggere, eller færre, som f eks. Danmark, Island, Kroatia og Uruguay, så vedder jeg en tier på at alle de landene er mye bedre på barnefotball.
Tren på langskudd

Corran

Hmmm ser at eg må krype litt for Spelaren :-) Ser at det er mindre skadelig det som legges nå
Men produksjonen er ikke bra og avfallet etter bruk er heller ikke bra
http://www.nmf.no/default.aspx?pageId=16&articleId=2396&news=1
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on June 15, 2015, 06:47:10 AM
Hmmm ser at eg må krype litt for Spelaren :-) Ser at det er mindre skadelig det som legges nå
Men produksjonen er ikke bra og avfallet etter bruk er heller ikke bra
http://www.nmf.no/default.aspx?pageId=16&articleId=2396&news=1



:P Det går bra!

Og det er helt riktig at slik dumping er på trynet. Vet ikkje om dere husker saken frå i forfjor om Bønes som ikkje fikk overta Fanas kunstgress pga kommunens manglende vilje til å la en ny eier ta over pga tidligere erfaringer med ulovlig dumping i etterkant. Kommunens kunstgress skal visstnok følges frå vugge til grav, så Bønes måtte bare vente.

Det ordnet seg i etterkant, takket være Mohn (of course).
Gå av.

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 15, 2015, 05:55:51 AM
Norge, som fotballnasjon, bet fra seg en periode av to grunner:
1. Vi lå langt fremme taktisk.
2. Spillerne våre var blant de mest profesjonelle.

Ingen av delene gjelder lengre.

Når vi sammenligner oss med land som har omtrent like mange innbyggere, eller færre, som f eks. Danmark, Island, Kroatia og Uruguay, så vedder jeg en tier på at alle de landene er mye bedre på barnefotball.


Gode treningsvilkår for barn er viktig. Her er det veldig dugnadete.
Gå av.

ostraume

Nå er snakker vi oss fort bort fra tema her, men som en småbarnsfar selv er jeg veldig lite klar for mye styrete spissing som har praktiske konsekvenser (som . feks trene i andre bydeler heller enn med tjommiene i gaten) fra lav alder.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on June 15, 2015, 08:37:18 AM
Nå er snakker vi oss fort bort fra tema her, men som en småbarnsfar selv er jeg veldig lite klar for mye styrete spissing som har praktiske konsekvenser (som . feks trene i andre bydeler heller enn med tjommiene i gaten) fra lav alder.


Helt enig. Ungene skal ha det gøy, fortrinnsvis uten å måtte kjøres halve byen rundt.
Gå av.

tsrqpo

Men det ene trenger ikke utelukke det andre. Ja til tilbud om spissing. Det er da ikke obligatorisk

Herman1

Quote from: Corran on June 15, 2015, 06:47:10 AM
Hmmm ser at eg må krype litt for Spelaren :-) Ser at det er mindre skadelig det som legges nå
Men produksjonen er ikke bra og avfallet etter bruk er heller ikke bra
http://www.nmf.no/default.aspx?pageId=16&articleId=2396&news=1



Man var noe bekymret for at granulaten man i hvert fall tidligere benyttet som støtdemper under matten kunne være kreftfremkallende. Tror man har gått over til en annen løsning der.

Spelaren

Quote from: Herman1 on June 15, 2015, 16:59:08 PM
Quote from: Corran on June 15, 2015, 06:47:10 AM
Hmmm ser at eg må krype litt for Spelaren :-) Ser at det er mindre skadelig det som legges nå
Men produksjonen er ikke bra og avfallet etter bruk er heller ikke bra
http://www.nmf.no/default.aspx?pageId=16&articleId=2396&news=1



Man var noe bekymret for at granulaten man i hvert fall tidligere benyttet som støtdemper under matten kunne være kreftfremkallende. Tror man har gått over til en annen løsning der.



Såvidt meg bekjent er det ikkje funnet noe kausal sammenheng mellom kunstgress og kreft i den forskningsmassen som etterhvert er akkumulert om emnet. Sensasjonspregede avisartikler i inn og utland, samt en del påstander uten belegg av forskjellige folk har det vært. I søksmålets hjemland, USA, har enkelte skoler og parker fjernet kunstgress pga utvendig trykk fra pressgrupper hvis ideologi trumfer vitenskap. Det er i seg selv ille at frykt og irrasjonalitet skal styre avgjørelser.
Gå av.

Yngve

Og der vart det offisielt at Brann vil legga kunstgras på Stadion.

Skandale, om du spør meg..

Nixon

Ikke overrasket siden det nok en gang var tema på medlemsmøtet. For dersom det ikke var skjedd noe nytt i saken hadde det neppe vært noen vits i å diskutere saken nok en gang i det forumet.

Jeg har vært en sterk motstander av kunstgress på Stadion. Men som jeg skrev i et tidligere innlegg har jeg på en måte snudd i resignasjon. Og dersom nå i tillegg hele den sportslige avdelingen med trenere og spillere i spissen mener at kunstgress skal få klubben raskere på beina igjen, skal ikke jeg stritte i mot pga et romantisk forhold til ekte gress.
Rød makt på Hansa

Falkman

Forbanner de som en gang i tiden fant ut at verdens mest fantastiske spill kunne tilsmusses ved  å spilles på et jævla plastdekke. Men det er nok ingen vei utenom. Dessverre!!!!!

gladiporno

Plast er komplett skandale for enhver klubb med et snev av historikk og stolthet. Utrolig trist at Brann nedverdiger seg selv til det stadiet. For min del er dette tusen ganger verre enn nedrykk til nivå 2. En tragisk dag for Brann og Bergen.

Zolkan

Utrolig trist hvis dette skjer. Jeg hadde fulgt Brann ned i 2 divisjon uten å stusse, men dette vet jeg ikke om jeg orker. Brann skal spille på gress, vi er ikke en plastikklubb.

aleksanderhjelleseth

De kan spille på grus for min del, dette er bare bagateller!

blobby winters

Ja vel. Er vi et mikke mus klubb i Obos så er vi det. :(

Corran

Det er trist men det gir fordeler
Men å slutte å støtte Brann eller slutte å gå på kamper kommer aldri på tale
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on June 15, 2015, 20:01:07 PM
Det er trist men det gir fordeler
Men å slutte å støtte Brann eller slutte å gå på kamper kommer aldri på tale


Nei, det får da være måte på hvor viktig dette skal være. Forstår at folk kan være motstandere av kg, noe jeg til en viss grad selv er, men å droppe å gå på stadion fordi det nå mest sannsynlig legges kg er helt bak mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: Klaus_Brann on June 15, 2015, 20:07:43 PM
Quote from: Corran on June 15, 2015, 20:01:07 PM
Det er trist men det gir fordeler
Men å slutte å støtte Brann eller slutte å gå på kamper kommer aldri på tale


Nei, det får da være måte på hvor viktig dette skal være. Forstår at folk kan være motstandere av kg, noe jeg til en viss grad selv er, men å droppe å gå på stadion fordi det nå mest sannsynlig legges kg er helt bak mål.


Jeg tror det er foran målene de har tenkt å legge kunstgress, ikke "bak mål". Men, man vet aldri med Brann riktig nok.

Nixon

Nei, jeg kan heller ikke skjønne at folk vil droppe klubben bare fordi de er kunstgressmotstandere. Det kan nesten virke som at noen hele tiden skal finne en grunn til å slutte å gå på kamp.

Men klart. Jeg er jo litt spent på hvordan kompisgjengen til Torvanger vil reagere på dette. Blir det ny boikott eller ikke?:)
Rød makt på Hansa

dudo

Fotball er romantikk. Dette er plastikk. Jeg synes dette er veldig, veldig lite greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Enig med at det er lite greit for jeg hater KG men elsker da lidelsen Brann mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Prosessen er vel reverserbar om man innser tabben om 10-15 år?
Eller blir kunstgress så bra innen noen år at man får grønske på seg etter en feiende sklitakling i stedet for svie, tort og brann-sår? Dekke byttes vel hvert femte år eller så, så det burde vel være mulig å henge med i utviklingen.

Et helt annet spørsmål er om det ligger an til et nytt byggetrinn i samme slengen med denne nyheten.
Kanskje.

Ricky

Quote from: Finfin respons on June 15, 2015, 20:33:26 PM
Et helt annet spørsmål er om det ligger an til et nytt byggetrinn i samme slengen med denne nyheten.


Kan vel like gjerne kjøre full Mikke Mus nå, og bli leietaker på en byarena dimensjonert for friidrett. Gjerne oppe forbi Lagunen eller noe.

Giles

June 15, 2015, 20:51:46 PM #47 Last Edit: June 15, 2015, 20:53:23 PM by Giles
Kunstgress er og forblir en tabbe. Det finnes ikke et argument for at kunstgress er bra for Brann, ei heller for norsk fotball. Er norsk fotball blitt bedre med kunstgress og er norsk fotball blitt bedre med kunstgress?
Det har ikke sett mørkere ut i nyere tid.
Så har vi den fantastiske sammenblandingen av bredde og toppfotball. Eller trening og kampforhold. Kunstgress er en bra ting for breddefotball og fint for trening vinterstid men når sommeren kommer og festen begynner skifter man naturligvis til passende antrekk.
Husk at for få år siden var det utenkelig å legge kunstgress på Stadion. Tenk godt etter og spør dere selv om hva som egentlig har endret seg. Skal godt gjøre å finne noe annet enn forbundet og myndighetenes evige messing. Gjenta en påstand lenge nok og folk tar det som sannhet.
Tar resignasjonen her inne som et bevis for det.
Trist, plastfotball er og blir et simpelt substitutt for ekte fotball. Som kaffen kokt på bark under krigen.
Stopp vandalismen!



Spelaren

Quote from: Giles on June 15, 2015, 20:51:46 PM
Kunstgress er og forblir en tabbe. Det finnes ikke et argument for at kunstgress er bra for Brann, ei heller for norsk fotball. Er norsk fotball blitt bedre med kunstgress og er norsk fotball blitt bedre med kunstgress?
Det har ikke sett mørkere ut i nyere tid.
Så har vi den fantastiske sammenblandingen av bredde og toppfotball. Eller trening og kampforhold. Kunstgress er en bra ting for breddefotball og fint for trening vinterstid men når sommeren og festen begynner skifter man naturligvis til passende antrekk.
Husk at for få år siden var det utenkelig å legge kunstgress på Stadion. Tenk godt etter og spør dere selv om hva som egentlig har endret seg. Skal godt gjøre å finne noe annet enn forbundet og myndighetenes evige messing. Gjenta en påstand lenge nok og folk tar det som sannhet.
Tar resignasjonen her inne som et bevis for det.
Trist, plastfotball er og blir et simpelt substitutt for ekte fotball. Som kaffen kokt på bark under krigen.
Stopp vandalismen!


Du har egentlig få rene argumenter.
Dette "passende antrekket" du hevder vi skal skifte til når festen begynner, er det en hullete og dårlig til middels bane langt ut på våren? For newsflash - den norske sesongen begynner ikkje på sommeren. Vi har, etter omleggingen til ny bane, slitt med å få gresset godt nok til langt ut i sesongen år etter år, og vår innbitte stand for naturgress basert på nostalgi og føleri har gitt oss null og nada igjen.

Ja, hva har skjedd siden sist? Vi tok til fornuft og begynte å veie argumentene, i stedet for å avvise enhver form for diskusjon før den hadde begynt.
Gå av.

Giles

Omlegging av banen var en gedigen tabbe som ikke legitimerer kunstgress. Legg nytt banedekke og ta vare på det. Hvis NFF fortsetter å legge kamper fra Holmenkollsøndagen til ut i advent og attpåtil vil spille høst/vår så et det drepen for interesse og økonomi. Det finnes ikke sportslige fordeler med det. Norsk fotballs store fordel hvis Europa er målet er å være i kampform i august når konkurrentene såvidt er ferdig med oppkjøringen. Er det noe som taler i mot dette?
Hva er egentlig argumentene for kunstgress på Stadion/kamparenaen? Og hva et de nye argumentene som nå er så overbevisende?

Go Up