• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bruiser

Quote from: Nixon on November 25, 2019, 10:28:56 AMDet skjer ikke at Nilsen får sparken denne uken. Gårsdagens miss kommer i hovedsak til å bli plassert på spillerne, og Nilsen er trener når sesongen 2020 starter. Er det noen som tviler på det?
Sjølvsagt tviler eg på det.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Finfin respons

Quote from: Nixon on November 25, 2019, 10:28:56 AMDet skjer ikke at Nilsen får sparken denne uken. Gårsdagens miss kommer i hovedsak til å bli plassert på spillerne, og Nilsen er trener når sesongen 2020 starter. Er det noen som tviler på det?

Jeg tviler ikke. Og med rette, det der må spillerne ta på egen kappe.
Treneren satte opp et helt ok lag, INGEN av dpillerne utenom Karadas kan klage på laguttaket eller disposisjon eller kampplan. Dette står helt klokkeklart for meg, og så får man heller snakke om trenerspørsmålet utifra helhetsbilde, langsiktige trender, evaluering etc.
Kanskje.

krakra

Faen, hvis alt en trener trenger å gjøre er å ta ut helt ok lag, så tar jeg gjerne LANs jobb for halvparten av lønna hans.

Lasaron

La oss, hypotetisk, ta for oss hvert lag i eliteserien og se for oss at de plutselig måtte skifte trener. Hvilke av klubbene kunne tenkt seg LAN?
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Spelaren

I dagens BT-podcast sa Pamer ganske så tydelig at det er flere Brann-spillere som ønsker Nilsen vekk. Og mister han garderoben blir gårsdagens flause et vanligere syn enn det som er ønskelig.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on November 25, 2019, 20:38:14 PMI dagens BT-podcast sa Pamer ganske så tydelig at det er flere Brann-spillere som ønsker Nilsen vekk. Og mister han garderoben blir gårsdagens flause et vanligere syn enn det som er ønskelig.

Har han ikke garderoben skal det mye til for å snu skipet. Om LAN er trener i 2021 blir jeg overrasket.

Giles

Enten er LAN ferdig eller så er Brann ferdige.
Branns trang til å fremstå som seriøse fører til det stikk motsatte. Frykten for å ødelegge godstemningen internt vil også virke mot sin hensikt.
Det er useriøst å ikke vurdere trenerens stilling etter 1 1/2 års ørkenvandring hvor alle piler nå peker nedover. Stemningen internt verken er eller vil bli god uten beslutningskraft og vilje til å ta de vanskelige diskusjonene.
At LAN må gå burde være opplagt og det kunne vært gjort med stil.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on November 25, 2019, 20:51:33 PMHar han ikke garderoben skal det mye til for å snu skipet. Om LAN er trener i 2021 blir jeg overrasket.

Her har vel LAN indikert at han skal bygge opp et nytt lag, noe Pamer og co også er inne på i Ballspark.  

Men det er jo og mye billigere å skifte ut halve stallen enn å bytte trener. Spesielt når dagens spillertropp har underprestert voldsomt og treneren er garantist for langt færre tilskuere i 2020...
Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

Lasaron

Hvis det er et fakta at betydelige deler av spillerstallen ønsker LAN vekk, er det ufint å spekulere i hvem? Hva har vi slike diskusjonsforum for? Det er vel lett å tenke seg til at det er Bamba og Koomson. Strand og Gilli er gjerne misfornøyd med å være poteter. Haugen?

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on November 25, 2019, 23:27:51 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 25, 2019, 20:51:33 PMHar han ikke garderoben skal det mye til for å snu skipet. Om LAN er trener i 2021 blir jeg overrasket.

Her har vel LAN indikert at han skal bygge opp et nytt lag, noe Pamer og co også er inne på i Ballspark. 

Men det er jo og mye billigere å skifte ut halve stallen enn å bytte trener. Spesielt når dagens spillertropp har underprestert voldsomt og treneren er garantist for langt færre tilskuere i 2020...

Du mener dyrere å skifte halve stallen ikke sant? Eller undervurderer jeg kraftig prisen for ny trener?

Lasaron

Jeg tror Huff er ironisk. Jeg mener å erindre at Huff tidligere har erfart at ironi og overdrivelser ikke fungerer så godt på internett, selv om det dras til det ekstreme. Nå er han utpå igjen.

ACHTUNG

Det er så enkelt at om Brann velger å fortsette med LAN, da stuper pkort- og billettsalg i 2020, men for at man skal få tilsvarende positiv effekt og oppsving i pkort og billettsalg, er man avhengig av å få inn en ny mann som både publikum og spillere kan ha tro på, en trener som beviselig står for en mer underholdende spillestil enn LAN. Kjetil Knutsen er det åpenbare valget, alt ligger til rette for at han blir gjenforent med familien i Bergen og at pendlertilværelsen kan ta slutt, men da må Lunde komme seg ut av Vibeke Johannesen sitt favntak og gjøre det en styreleder bør gjøre.

Lasaron

Lasaron

Quote from: Miller on November 26, 2019, 15:05:30 PM
Quote from: Lasaron on November 26, 2019, 13:16:58 PMTiltredes!!!!!

??

Det betyr noe slikt som "Jeg er enig" eller "Dette slutter jeg meg til." Håper jeg.

Henki

Quote from: Lasaron on November 26, 2019, 15:14:16 PM
Quote from: Miller on November 26, 2019, 15:05:30 PM
Quote from: Lasaron on November 26, 2019, 13:16:58 PMTiltredes!!!!!

??

Det betyr noe slikt som "Jeg er enig" eller "Dette slutter jeg meg til." Håper jeg.

Det gjør det. Og jeg er forresten helt enig.
Ballen skal fremover!

Leffen

Quote from: ACHTUNG on November 26, 2019, 11:22:55 AMDet er så enkelt at om Brann velger å fortsette med LAN, da stuper pkort- og billettsalg i 2020, men for at man skal få tilsvarende positiv effekt og oppsving i pkort og billettsalg, er man avhengig av å få inn en ny mann som både publikum og spillere kan ha tro på, en trener som beviselig står for en mer underholdende spillestil enn LAN. Kjetil Knutsen er det åpenbare valget, alt ligger til rette for at han blir gjenforent med familien i Bergen og at pendlertilværelsen kan ta slutt, men da må Lunde komme seg ut av Vibeke Johannesen sitt favntak og gjøre det en styreleder bør gjøre.

Dette er fasit

Lasaron

Rune Soltvedt litt mindre bombastisk enn VJ i kveld.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on November 26, 2019, 20:33:02 PMRune Soltvedt litt mindre bombastisk enn VJ i kveld.

Hva sa han?

Lasaron

De vanlige flosklene. Helt ordinære ting. Ting VJ skulle ha sagt. Tillit. Kontrakt. Evaluering. Spillerne. Ansvar. Etc. Her er et utdrag: - Når du har en trener på kontrakt, da er utgangspunktet at han skal være der. Så må vi håndtere det når vi opplever gode perioder og når det ikke går bra. Det er svaret på spørsmålet og vårt utgangspunkt. Vi skal prøve å snu dette, og vi skal være veldig gode på å diskutere hvordan vi har opplevd sesongen, sier Soltvedt.

Lasaron

Løkberg med minievaluering av Brann i BT. Essensen er at når serien startet, i forhold til forsesongen, ble LAN mye mer forsiktig, mye mindre risikovillig. Frykten for å tape større enn håpet om å vinne. Ting i den duren. Det vanlige, med andre ord.

Spelaren

Ja, ingenting kontroversielt der.
Gå av.

Lasaron

Nei, men det bekreftes nok en gang at LAN må ut.

Spelaren

BT skriver i kveld at spillerne har fått et knippe spørsmål de skal svare på, visstnok er det et møte etter treningen i morgen der de skal snakke om det. Ingen av spørsmålene skal gå på Nilsens stilling, siden det spørsmålet er uaktuelt ifølge vår eminente ledelse.
Dette er visstnok spørsmålene:
- Treningskvaliteten.
- Kampanalysene.
- Samholdet i laget.
- Kommunikasjonen.
- Kampforberedelsene.
- Ansvaret spillerne har.

Det kan jo forsåvidt sies at en del av svarene her kan gå direkte på Nilsens opplegg. Men dersom Brann fortsatt insisterer på å frede Nilsen blir det litt sånn "hvor godt liker du Nilsen på en skala fra bra til kong gud?".
Gå av.

krakra

Jeg skjønner ikke helt hva de klager på. Mener de at LAN burde være et eget punkt?

Nixon

Hadde det vært så unaturlig? Nå vil jo eventuell misnøye med treneren komme frem under noen av de andre punktene, men et spesifikt spørsmål om den ansvarlige for det sportslige synes jeg ikke det hadde vært unaturlig. Jeg tenker jo at Nilsen selv kunne hatt nytte av slik info slik at han kunne justert seg. For hvordan skal han utvikle seg dersom han ikke får best mulig tilbakemeldinger?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

De kan svare slik:

- Treningskvaliteten: LAN leder treningene dårlig
- Kampanalysene: LAN blir skremt av hver kampanalyse, slik at vi ender opp med feig fotball.
- Samholdet i laget: LAN skaper dårlig stemning.
- Kommunikasjonen: LAN kommuniserer tydelig at vi skal spille feig fotball, og at talenter ikke er gode nok fordi de er unge.
- Kampforberedelsene: LAN lar dem være preget av feighet.
- Ansvaret spillerne har: Å ikke gjøre feil med ball.

Huff

Quote from: Nixon on November 28, 2019, 00:31:49 AMHadde det vært så unaturlig? Nå vil jo eventuell misnøye med treneren komme frem under noen av de andre punktene, men et spesifikt spørsmål om den ansvarlige for det sportslige synes jeg ikke det hadde vært unaturlig. Jeg tenker jo at Nilsen selv kunne hatt nytte av slik info slik at han kunne justert seg. For hvordan skal han utvikle seg dersom han ikke får best mulig tilbakemeldinger?

Svaret på om dette hadde vært så unaturlig er vel nei.

At en vurderer nærmeste leder når en har en evaluering er vel ganske vanlig i arbeidslivet, jeg har i alle fall gjort det flere ganger, og har og selv blitt evaluert.

Nå er det ikke helt Skarsfjord-dimensjoner over dette her, som flere er inne på bør det være gode muligheter til å komme med kritikk av treneren i disse punktene, likevel er det litt merkelig at en ikke har med et LAN-punkt under omstendighetene, spesielt ettersom en neppe får utviklet seg dersom en ikke vurderer ledelsen i en prestasjonsgruppe.

ostraume

Idiotsak i BT. Selvfølgelig handler det om LAN. Hvordan kan du evaluere:

Treningskvaliteten.
    Kampanalysene.

Kommunikasjonen.
    Kampforberedelsene.

...uten å evaluere treneren?

Jeg blir så trøtt av den type tabloid og latterlig vinkling i BT. Nå er de på trenerjakt igjen; før neste mann inn skal hylles og rives ned.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Evaluering av ledelsen skal selvsagt med. Hallo i luken.
Gå av.

Nixon

Om det skulle vært med et eget punkt eller ikke; det blir uansett gode muligheter for spillerne å gi tilbakemeldinger som også omfatter trenerteamet. Og da blir spørsmålet hva som skjer med tilbakemeldingene. Jeg tar det for gitt at det vil være en del misnøye, og det bør klubben absolutt ta på alvor. Ikke at Nilsen kommer til å få sparken, de er ikke der, men at spillerne føler at de blir tatt på alvor og at det blir gjort justeringer basert på evalueringen. Vi kommer tross alt til å starte neste sesong med de fleste av disse spillerne.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on November 28, 2019, 00:31:49 AMHadde det vært så unaturlig? Nå vil jo eventuell misnøye med treneren komme frem under noen av de andre punktene, men et spesifikt spørsmål om den ansvarlige for det sportslige synes jeg ikke det hadde vært unaturlig. Jeg tenker jo at Nilsen selv kunne hatt nytte av slik info slik at han kunne justert seg. For hvordan skal han utvikle seg dersom han ikke får best mulig tilbakemeldinger?
Jeg ser bare ikke hvordan den skal formuleres. "Hva syns dere om LAN?"?. Som nevnt så er det jo flere punkter som går direkte på treneren. Så det er ikke noe problem for spillerne å la sin misnøye med LAN komme fram. Hvis de er kritiske på andre områder enn de det spørres om burde de jo konkretisere dette. I mine øyne er jo dette i all hovedsak en evaluering av ledelsen, med et par punkter som går på spillernes egen rolle.

Nixon

Ja, det er kanskje nok punkter til å få en oversikt over situasjonen. Det viktigste er tross alt hva de gjør med informasjonen.
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er det. Jeg er ikke imponert over måten Brann har håndtert kommunikasjonen sin i år. De har framstått arrogante og forhåndsbestemte. Det er noe de bør lære av bare det. Så er det nødt til å gjøres grep. Vi kan snakke om at årets sesong er den første svake sesongen til LAN, og det stemmer jo. Men den har jo fulgt det samme mønsteret som vi har sett de siste tre årene. En god start(rimelig dårlig betalt i år) etterfulgt av en dårlig høst(i år har den vært usedvanlig svak). Disse høstkollapsene er noe de bør ha særlig fokus på. Vårsesongen i år syns jeg ikke var så ille. Den var langt unna fjorårets vår, men vi hadde marginer imot, ble bortdømt i endel kamper og hadde fortsatt solid heng på medaljekampen.

Men jeg reagerer samtidig på rapportene om at spillerne skal ha blitt så sinte fordi det ikke var et eget LAN-punkt, når det er mange punkter som går direkte på LAN. Jeg har lenge hatt et inntrykk av at årets stall takler motgang dårlig og at man har sterke personligheter som har oppblåste selvbilder og er destruktive, ansvarsfraskrivende og sutrete. Dette styrker mitt inntrykk. Det er synd vi ikke har penger, for jeg skulle gjerne sett at man tok seg råd til å kvitte seg med alle disse elementene.

Billy Elliott

En ting er i alle fall sikkert, en ganske stor del av spillergruppen er dritt lei LAN, og har nå begynt å lekke som en sil til BT. Dette kommer bare til å fortsette å utvikle seg, og dryppene fra garderoben kommer til å bli flere og flere.

Det begynner også å bli klarere hvorfor LAN var såpass lunken til ideen om Haugen som kaptein. Han er nok fullstendig klar over hvilken side av garderoben han sitter på.

"For mange i Brann-garderoben er det klart viktigste temaet ved sesongslutt å avklare om Lars Arne Nilsen fortsatt skal trene Brann. I garderoben er det nå flere som er sterkt kritisk til ham som trener, enn det er av dem med motsatt syn". (BT, 27.11.19).

It has begun.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Quote from: ostraume on November 28, 2019, 08:38:11 AMJeg blir så trøtt av den type tabloid og latterlig vinkling i BT. Nå er de på trenerjakt igjen; før neste mann inn skal hylles og rives ned.

Saken er interessant uavhengig om en kan kritisere LAN i de nevnte punktene eller ikke. Det at en god del spillere blir forbannet fordi de mener at de ikke får slaktet LAN i evalueringen -og lekker dette til BT- er interessant fordi det sier noe om stemningen internt i troppen. Hvorvidt det er riktig at dette er tilfellet eller om dette er rent ubegrunnet føleri fra spillernes side kan en selvsagt diskutere, men BT er selvsagt interessert i om en Brann-trener er populær eller upopulær blant spillerne, spesielt i en situasjon som nå.

krakra

De sier også noe om hva slags mennesker vi har i spillergruppen. Det er jo også interessant.

Christian

Quote from: krakra on November 28, 2019, 11:11:35 AMDe sier også noe om hva slags mennesker vi har i spillergruppen. Det er jo også interessant.
Og bekymringsverdig - både for oss supportere og en eventuell arvtaker etter LAN.

Samme kor kritisk enkelte er til LAN er det vel ingen her som frikjenner spillerne i denne suppen av en sesong, er det?

krakra

Quote from: Christian on November 28, 2019, 11:53:12 AM
Quote from: krakra on November 28, 2019, 11:11:35 AMDe sier også noe om hva slags mennesker vi har i spillergruppen. Det er jo også interessant.
Og bekymringsverdig - både for oss supportere og en eventuell arvtaker etter LAN.

Samme kor kritisk enkelte er til LAN er det vel ingen her som frikjenner spillerne i denne suppen av en sesong, er det?
Jeg har sett antydninger til det. Ihvertfall en "alt ordner seg nå LAN byttes ut". Ja, kanskje en liten stund. Fram til neste motgangsperiode.

krakra

Quote from: Lasaron on November 27, 2019, 19:35:28 PMLøkberg med minievaluering av Brann i BT. Essensen er at når serien startet, i forhold til forsesongen, ble LAN mye mer forsiktig, mye mindre risikovillig. Frykten for å tape større enn håpet om å vinne. Ting i den duren. Det vanlige, med andre ord.
Han sier ikke at LAN ble mye mer forsiktig. Han sier at laget blir mye mer forsiktig, og at både ledere og spillere må ta ansvar for det. Du har jo tidligere vært så opptatt av nyanser og ikke være så svart/hvitt så det er litt spesielt å se deg plassere alt som er galt i Brann på LAN. Det er en ekstremt unyansert tankegang.

Den spillestilen Løkberg beskriver som den man skulle spille er den samme spillestilen som vi spilte i fjor vår. En stil vi altså under LAN har turt å spille før. At grunnen til at man plutselig ikke følger denne planen utelukkende skal ligge på at LAN blir mer forsiktig kjøper jeg derfor ikke. Det kan være flere grunner til at man ikke fulgte denne planen. Det kan f.eks. være at noen på laget, la oss bare for moro skyld si angrepsrekken, var mer opptatt av å gjøre sin egen greie og at kollektivet en slik spillestil er avhengig av da falt litt sammen og at de lenger bak på banen ble preget av det. At de ikke kunne følge det planlagte opplegget, og derfor gikk over til mer enkle løsninger. Som å slå langballer.

Billy Elliott

Meget interessant, særlig siden både LAN og Soltvedt har vært klare på at under deres ledelse så er det kun spillere med «de rette holdningene» som skal hentes til klubben. Med unntak av Haugen og Barmen har vel de hentet omtrent alle spillerne i dagens tropp, så da bør man kunne spørre seg om dette bare var svada, eller om selv spillere med «de rette holdningene» nå ønsker LAN bort. Skulle sistnevnte være tilfellet, sier det ganske mye om hvor dårlig stemningen innad i klubben har blitt.

Lasaron

Tja. Strand og Løkberg, sammen med intenst press, var en stor suksess i vinter. Så klarte Glimt å spille av det høye presset i en kamp, og vinne. Deretter ble alt forandret. Da mistet LAN troen på den formelen.

krakra

Jeg syns man har vært gode til å hente spillere med de rette holdningene, men at man fra sommeren i fjor, etter press fra omgivelsene, virket det som man gikk vekk fra denne formelen og i større grad begynte å hente spillere som "kan gjøre ting på egenhånd". Berisha, Johansen, Bamba og RYJ er ikke spillere med de rette holdningene i mine øyne. Har sagt nok om B&B på topp, men en som bør trekkes mer fram er RYJ. Han er en av de eldre og mer rutinerte spillerne i stallen og skal være en ledertype, men på banen har han framstått som en feig, nervøs juniorspiller til tider. Han har vært i media og klaget på "urettferdig vraking" og ment at han selv har prestert bra. En av disse gangene startet han neste kamp og leverte en aldeles forferdelig kamp. Er det en ting som provoserer meg så er det spillere som griner i media om at de ikke får spille, og så fremstår helt tafatt og uten vilje når de får sjansen.

Jeg tror alle disse fire spillerne står langt fram i køen i kritikken mot LAN. Man kan nok trygt føye på Koomson, Eggen og Gilli også.  

krakra

Quote from: Lasaron on November 28, 2019, 13:40:36 PMTja. Strand og Løkberg, sammen med intenst press, var en stor suksess i vinter. Så klarte Glimt å spille av det høye presset i en kamp, og vinne. Deretter ble alt forandret. Da mistet LAN troen på den formelen.
Da hadde vi jo ikke Berisha, som løp rundt og gjorde valg på bakgrunn av at medspillerne var bedre enn de er.

Billy Elliott

SKBCPH

Ingen tvil om at BT har bestemt seg hvertfall..

Gulløl

En av mange ting som kan kommenteres fra BT artikkelen over er at LAN fremdeles holder fast ved at Brann spilte tre kamper i uken. Rart egentlig å forvrenge sannheten slik.

- Jeg synes vi stilte med et veldig godt lag mot Ranheim. Vi spilte tre kamper i uken (det korrekte er to, red.anm.), da måtte vi rullere litt for å greie det. Jeg ville holde i gang begge keeperne og jeg synes de var ganske jevne i den perioden. Jeg vet akkurat hvem som ikke lykkes i den kampen, det var ikke Eirik som var problemet der.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Gulløl

November 28, 2019, 15:17:04 PM #2497 Last Edit: November 28, 2019, 15:22:26 PM by Gulløl
Enda en ting fra BT artikkelen.

Så scoret Strømsgodset fire kjappe mål i det som var igjen av omgangen.
I pausen var det én spiller som fikk høre det fra trener Nilsen:
Ruben Yttergård Jenssen.
De to har hatt sine uenigheter i løpet av sesongen. Nilsen har ved flere anledninger gitt uttrykk for sin skuffelse over prestasjonene til spilleren som erstattet Sivert Heltne Nilsen i ankerrollen etter det famøse Horsens-salget sommeren i fjor.

Vi kan nok slå fast at RYJ neppe spiller for Brann neste år om LAN fremdeles er trener. Her er det nok mye misnøye fra LAN sin side.   Han går vel til TIL ganske billig og Brann betaler han ut av en ganske kostbar kontrakt som varer ut 2020. Blir ikke mye av de fire millionene Brann gav for han de får tilbake. Skikkelig millionsmell for Brann.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

ostraume

RYJ i rollen som anker har vært en katastrofe i hele år. Skjønner godt at LAN gir han inn i pausen mot Godset.

Med fare for å bli helt krakra her er det katastrofe med overbetalte over-the-top og underpresterende "stjerner".

At en av tre "episoder" i løpet av et år er en rutinert spiller som blir skjelt ut i garderoben ser jeg ikke helt det store problemet.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Mitt inntrykk av RYJ i media er jo at han selv ikke syns han har prestert så dårlig. Og det er jo et ganske dårlig utgangspunkt. Det virker også som at han er en av de som står fremst i anti-LAN-køen og at det handler om all denne rulleringen. (mistenker at han hadde vært mindre kritisk til rulleringen hvis han ikke hadde vært blant de som ble satt ut, menmen).

Go Up