• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on June 27, 2019, 07:51:54 AMMen det er også klare mangler i stallen. Særlig med tanke på hva som har vært suksessoppskriften med LAN. Den er ikke skreddersydd LAN-stilen i det hele tatt, men en eller annen mer ambisiøs og ballbesittende stil som LAN ikke behersker.

Og med tanke på at Nilsen har satt sammen denne stallen selv så kan man begynne å lure hva som har vært tankegangen her.
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: Nixon on June 27, 2019, 09:52:34 AM
Quote from: krakra on June 27, 2019, 07:51:54 AMMen det er også klare mangler i stallen. Særlig med tanke på hva som har vært suksessoppskriften med LAN. Den er ikke skreddersydd LAN-stilen i det hele tatt, men en eller annen mer ambisiøs og ballbesittende stil som LAN ikke behersker.

Og med tanke på at Nilsen har satt sammen denne stallen selv så kan man begynne å lure hva som har vært tankegangen her.

Med forbehold om at det er LAN som sitter på planen og at han kanskje tenker lenger enn denne sesongen, men ja, det fremstår veldig rart at det tilsynelatende ikke er en sammenheng mellom hvordan han ønsker å spille og hvordan stallen er satt sammen. Dessuten er det kjedelig å se på, noe jeg har kunnet akseptere lenge, men ikke med en stall til såpass mange millioner som nå.
Ballen skal fremover!

nero

Quote from: SK on June 26, 2019, 19:35:16 PMEr det ikke mulig å få inn kompetanse i trenerteamet som kan hjelpe LAN med den offensive delen av spillet? For det behersker han virkelig ikke. Å sparke LAN er for øyeblikket et alt for drastisk grep å ta.

Enig. Jeg er også skuffet over det vi ser for tiden, men å sparke LAN nå er bare tull. Med mindre vi har en enorm kapasitet ventende i kulissene, og det har jeg absolutt ingen tro på. Og selv "kapasiteter" mislykkes jo ofte. Og rop om MIM eller Landro virker litt desperat. Tror virkelig ikke dette er kandidater som kan ta oss videre.

Men offensivt virker LAN rett og slett svak. Plan A: Håpe på at en eller annen finner på noe lurt. Plan B: Sette inn Azar og slå langt på han. Der kunne han trenge noen ideer.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: Henki on June 27, 2019, 10:28:42 AMMed forbehold om at det er LAN som sitter på planen

Helt til noen i Brann helt spesifikt sier det motsatte legger jeg til grunn at det er Nilsen som gir tommel opp eller ned for spillere som er aktuelle. Det vil forundre meg mye om det ikke er han som har det siste ordet.
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: Nixon on June 27, 2019, 11:19:02 AM
Quote from: Henki on June 27, 2019, 10:28:42 AMMed forbehold om at det er LAN som sitter på planen

Helt til noen i Brann helt spesifikt sier det motsatte legger jeg til grunn at det er Nilsen som gir tommel opp eller ned for spillere som er aktuelle. Det vil forundre meg mye om det ikke er han som har det siste ordet.

Definitivt. Og da må vi jo forutsette at han har en plan som gjelder ut over denne sesongen. Det er jo vel og bra, men for øyeblikket er det lite som tyder på at den planen fungerer mer enn akkurat passe.
Ballen skal fremover!

krakra

Jeg er ganske sikker på at LAN hadde latt det komme ut hvis Brann drev å signerte spillere mot hans vilje.

Henki

Ja, poenget mitt var ikke at jeg tror at det er andre i Brann enn LAN som har satt sammen stallen. Dette er LAN sitt lag, og det er med andre ord han som er ansvarlig for hvordan dette laget presterer.
Så kan det selvsagt være slik at han har en plan for hvordan han tenker at utviklingen skal være, og at han tenker at det ikke er i år Brann skal være ferdig utviklet som lag. Men det er jo lite som tyder på at utviklingen går i riktig retning.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Henki on June 27, 2019, 11:38:39 AMSå kan det selvsagt være slik at han har en plan for hvordan han tenker at utviklingen skal være, og at han tenker at det ikke er i år Brann skal være ferdig utviklet som lag.

Dersom det hadde vært tilfelle er jeg ganske sikker på at det hadde blitt kommunisert ut til presse og supportere.
Rød makt på Hansa!

Morkel

Men hvorfor tenker egentlig folk at laget ikke er rigget for måten LAN ønsker å spille på?
Jeg har lyst til å snu på det og si: Hvorfor kjøper Brann spillere mellom 1.70 - 1.80 som er gode på ballbehandling og har høy arbeidskapasitet? Er det en tabbe eller er det en bevisst handling? Noen tar utgangspunkt i en tese om at LAN-ball kun er måking opp på en høy spiss. I mitt hode har det aldri vært det. Han liker hurtig tempo og gjenvinninger/close down i midtbanen. Han vil at man skal skyve opp laget og ha etterpress. Det er kanskje ikke underholdende, men på sitt beste har det vært bunnsolid og effektivt.

At Brann ikke lykkes med dette nå er jo mildt sagt opplagt. Det er en trist skue og ambisjonene virker å være langt unna realitetene. Utfordringen tror jeg er at LAN krever for mye av laget. Det er for rigid. Med SHN defensivt kunne midtbanen frigjøre seg mer, nå er man veldig bundet opp i oppgaver og krav om lite risiko på hele linja. Det er også lettere å ta ut ballfordeler fordi man knytter dette opp i en spiller og ikke to.

Sarri sier noe sånn som: "Jeg trener bare laget frem til de siste 30 meterne". Med det mener han at når laget går inn foran motstanderens mål har de frihet til å være kreative. Også Sarri som LAN og LANs taktiske forbilde Klopp krever mye av laget i oppbyggende fase, men det å løse litt opp når man møter "veggen" tror jeg er nyttig. For der Klopp og Sarri lar kreative spillere frigjøre seg stopper det helt opp for Brann. Så kan man spørre seg om det er kravene fra Nilsen som "låser" spillerne eller om de bare mangler evnen til å bevege seg og få opp tempo.

I alle tilfeller er jeg enig med Henki, det er og blir LAN som er ansvarlig her. Uansett om dette skulle vise seg å være en spillerprotest eller at laget har resignert helt. Det er LAN som holder i tømmene.

krakra

June 27, 2019, 12:40:29 PM #2159 Last Edit: June 27, 2019, 12:45:27 PM by krakra
Sier ikke nødvendigvis at spillerstallen ikke er lagt opp til slik LAN ønsker å spille, men at den ikke passer til det spillet son har fungert best under LAN.

Suksessoppskriften i fjor vår var å presse høyt, vinne ballen og angripe kjapt og å spille av første pressledd i forsvar, og spille opp på Barmen på midten som fordelte videre til de rundt ham.

Nummer en krever løpssterke, aggressive, lojale og kvikke spillere lengre fram på banen og en DM som kan plukke opp de ballene som kommer igjennom førstepresset og dekke rommene det presset gir. Den DMen har vi ikke. Derfor har vi begynt å trekke ned Ordagic for å bidra. Det svekker pressarbeidet lenger fram. I tillegg til at Bamba jukser mye mer enn (undervurderte) Skålevik.

Nummer to krever en keeper som kan brukes aktivt for å spille av presset. Det var derfor vi hentet Holmen Johansen, men han taklet ikke det. Det krever også et oppspillspunkt på midten, eventuelt på topp. Ingen av disse har vi i dag.

Konsekvensen er at vi verken er i stand til å presse høyt, spille av førstepress eller sende ballen kjapt opp de gangene vi klarer det. Istedenfor holder vi på med lange baller på Berisha eller et oppbyggende spill som går så sakte at motstander enkelt kommer seg i forsvar. Vi må ofre angripe helt bakfra. De mest effektive våpnene våre er enten at RYJ vrir spille mot kantene, eller at Berisha og Strand spiller seg fri på hjørnet av 16 meteren. Problemet her er både at innleggskvaliteten er varierende og ikke minst at vi er ufarlige i boksen. Det går også såpass sakte at motstander gjerne er etablert. For at dagens spill skal fungere nå det nå mye raskere. Det krever samhandling som også krever en klar plan fra en trener som vet hva han vil. Det virker det ikke som LAN gjør når de to viktigste angrepsvåpnene ikke lenger funker.

Sint balle

Kjenner selv jeg begynner bli litt skeptisk til prosjektet, men vil ikke ha noe sparking midt i sesongen!
Da bør det være en mye bedre alternativ, ihvertfall ikke MIM eller andre up and coming navn!

Om det ikke er noe utvikling i positiv forstand resten av sesongen er jeg klar for et skifte!

Vi er jo tross alt ikke RBK!

Superjack

Kmosoon og Bamba er ikke smarte nok spillere til  å spille under LAN, og RYJ er ikke den sentrale spilleren Brann trenger under LAN.

Ryker Brann ut av Europa er det ikke behov for den dobbeldekningen som er, av spillere på topp av karrieren og som blir surr av å spille. Da mener jeg Brann skal kvitte seg med 2 midtbanespillere, 1 midtstopper og en spiller til, og minst en spiss.

Følgende mener jeg bør ut i sommer:
RYJ, Acosta, Kjellsrud Johansen, Gilli, Komsom og Bamba.
Inn med to hurtige kanter og Sønnen.
Brannsupporter.

Huff

Quote from: Superjack on June 27, 2019, 15:42:09 PMKmosoon og Bamba er ikke smarte nok spillere til  å spille under LAN, og RYJ er ikke den sentrale spilleren Brann trenger under LAN.

Ryker Brann ut av Europa er det ikke behov for den dobbeldekningen som er, av spillere på topp av karrieren og som blir surr av å spille. Da mener jeg Brann skal kvitte seg med 2 midtbanespillere, 1 midtstopper og en spiller til, og minst en spiss.

Følgende mener jeg bør ut i sommer:
RYJ, Acosta, Kjellsrud Johansen, Gilli, Komsom og Bamba.
Inn med to hurtige kanter og Sønnen.

Samtlige av de spillerne du nevner er hentet inn under LAN. Hvorfor skulle en treffe bedre neste gang? Dessuten er det tragisk at vi skal måtte kvitte oss med alt av -i utgangspuktet- underholdende spillere og erstatte disse med kjedelige maskiner.

Da har jeg ikke engang nevnt at vi neppe blir kvitt Kjelsrud. Ingen vil ha ham.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Spelaren

Nilstvedt har bommet nok nå, for min del kan overgangsvinduet passere uten noen nye dyre inn.
Gå av.

Nixon

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/vi-har-vaert-for-naive-og-romantiske_sto7345942/story.shtml

Nilsen: - Jeg synes vi har vært veldig naive og romantiske.

Kanskje naive til tider, men hvor er den romantikken han snakker om? Har ikke sett mye av det i år...
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on June 28, 2019, 07:27:33 AMhttps://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/vi-har-vaert-for-naive-og-romantiske_sto7345942/story.shtml

Nilsen: - Jeg synes vi har vært veldig naive og romantiske.

Kanskje naive til tider, men hvor er den romantikken han snakker om? Har ikke sett mye av det i år...

Tough love, det der. Er Nilsens versjon av romantikk en lunken take away-pizza og Coca-Cola med vanlig sukker for å sprite opp lørdagskvelden?

Nei, Pamer har nok helt rett i sin nylige kommentar om at Nilsen sitter bombetrygt. Opp fra 9. i OBOS, rett til sølv, deretter en bronse to år etter og en klubb uten krangel og kontroverser.

Men når fotballen er dødskjedelig og nå også totalt ineffektiv, er det bare spørsmål om tid før han forsvinner. Dette har pågått i et år nå, og årets svake start er bare fortsettelsen av fjorårets lille kollaps. Selv de 14-15 millionene me har kastet på problemet har bare gjort ting verre. Hva må til? ENDA en dyr og usikker investering? En DM som både vant ball og strødde hovmesterpasninger er kanskje det som kan redde ham nå, men hvor finner en det?
Gå av.

fortune

Trenere i Brann avsettes fra tribunen, så LAN sitter ikke trygt selv om han har en høy standing internt. Bataljonen/felt Z sitter med vetostemmen på treneravganger og her virker stadig flere å miste troen og å gå lei.
First is first, second is nothing

Gepard

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/nilsen-uten-filter/f/5-8-1081006
interessant intervju, åpenbart at LAN har et bedre forhold til Ba enn Bt

også åpenbart at Sivert nok fremdeles er savnet, folk nekter å snakke om hans betydnng, men faktum er at måten han avhjalp midtstopperne er fullstendig vekke etter at Ruben tok over. Ikke minst hvordan han lot kjeften gå og hvordan han eiet hele midtbanen verbalt.

Billy Elliott

Siverts exit er selvsagt viktig, men Radlingers betydning blir i alle fall glemt. Der SHN var ekstremt viktig for at laget holdt balansen og var solide defensivt, var Radlinger omtrent like viktig for at Brann kunne lykkes med den dristige avspillingstaktikken som lokket motstanderne frem og ga rom for angriperne å boltre seg i. Med Opdal og RYJ i de rollene, to diamentralt forskjellige spillertyper, er det ikke en snøballssjans i helvete for at LAN vil lykkes med spillet han ønsker seg.

Er han lur går han til Soltvedt, Johannesen og Mohn og ber dem på sine knær om handle inn faktiske erstattere for SHN og Radlinger i sommer. Bare da kan taktikken lykkes igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Hvis Branns suksess hviler på hasardiøs frispilling i egen forsvarssone kan man bare legge ned hele greien. Det MÅ være mulig å spille en fotball som har gode kreative løsninger fra midten og framover.
Gå av.

Lasaron

Er på ferie i fjerne strøk. Så ikke kampen. Gidder ikke lese det nye på tråden her.

Nøyer meg med å si at LAN må hente minst tre poeng i de to neste seriekampene samt avansement i Europa. Ellers må han gå av. Alternativt seks poeng i serien.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on June 28, 2019, 10:24:54 AMHvis Branns suksess hviler på hasardiøs frispilling i egen forsvarssone kan man bare legge ned hele greien. Det MÅ være mulig å spille en fotball som har gode kreative løsninger fra midten og framover.

Angrepsspill starter på egen banehalvdel, lik det eller ikke. 433 er nesten umulig å lykkes i med mindre motstanderne avgir rom til å angripe. Med en keeper som kun kan slå veldig enkle pasninger, og poler med en gang det blir lagt litt press på, kan Branns motstandere enkelt legge alle mann i forsvar og ha full kontroll. Brann vil fortsette å stange og stange helt til man innser at suksess avhenger kompetanse til å spille av press helt tilbake i forsvarsleddet, inkludert bakerste mann.

Jeg finner det merkelig at dette er så vanskelig for folk å forstå, særlig siden vi fikk kroneksempelet på at LANs stil faktisk kan funke i fjor vår. Det var en grunn til at Acosta ble vraket på høsten. LAN skjønte at når Radlingers frispillingskompetanse var vekke, måtte det mer liknende kompetanse inn et annet sted der bak. Nå er vi kommet i en situasjon hvor kun 1 av 5 i det bakkerste leddet (Vito) evner å slå presise pasninger forbi ledd, og det blir veldig enkelt for motstanderne å markere ut.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gepard

Det er et interessant poeng at Opdal og Ruben nok er hovedproblemene, for de leverer jo egentlig bra, men på en helt annen måte og ikke med de essensielle momentene. Det er en litt tricky situasjon rett og slett. Måten LAN ønsker å spille på klaffet noe enormt med Radlingers frispillinger og Heltne Nilsen sin enorme bikkjementalitet foran forsvarerne.

Spelaren

Angrepsspill starter akkurat der vi til enhver tid har ballen, det burde være mulig å legge opp taktikken slik at en slapp en uendelig rekke tilbakespill og knoting bakover. Å MÅTTE ha en vaktbikkje á la sonen og en artist som Radlinger blir for begrensende. Med mindre Nilsen finner en ny løsning med det mangemillionersmannskapet han har selv laget, ender me langt nede på tabellen.
Gå av.

Superjack

https://www.bt.no/sport/i/9vxGep/Bamba-kritisk-til-Brann-treneren-og-spillestilen--Hjernevasket

Nok et argument for at jeg mener Koomson og Bamba må ut.
Dette sammen med at RYJ må erstattes med Sønnen.

Bamba og Koomson er ikke smarte nok og dermed ikke tålmodige nok i LAN fotballen.
LAN fotballen er ikke bygget på individuelle tilfeldigheter for å lage sjanser, men systematisk jobbing, der sjansene kommer, er store og gir resultater.

Jeg la merke til at ekspertkommentator på TV under LSK kampen samt Huseklepp under Ballspark podcast som kommenterte noe jeg har lagt merke til.  I fjor under Sivert på midten spilte Brann mye med høyt press, med hurtig ballspill fra side til side, og fikk motstanderlaget til å måtte forflytte mye, sideveis. Og når muligheten kom så tok de den, men veldig tålmodig. Med høyt press og gjennvinning.

Nå går det ikke sideveis. Det er litt frem og tilbake, så kommer en utålmodig ball fra Acosta eller RYJ. Å få en smart pasning i bakrom mot ett lag som ligger veldig dypt, når Brann presser er nesten umulig.

Berisha er perfekt som spiss i LAN systemet, jage og være førsteforsvarer, presse og ta muligheten når den kommer. Bamba er ikke den spissen.

Så ut med RYJ, Bamba og Koms, inn med Sivert og to godemed ball og hurtige kanter.
Marengs passet faktisk bedre enn Koms. Synd han ble skadet. 
Brannsupporter.

1908

LAN fotballen er nitrist.. Finnes 0 underholdning i den..

Morkel

Quote from: krakra on June 27, 2019, 12:40:29 PMSier ikke nødvendigvis at spillerstallen ikke er lagt opp til slik LAN ønsker å spille, men at den ikke passer til det spillet son har fungert best under LAN.

Suksessoppskriften i fjor vår var å presse høyt, vinne ballen og angripe kjapt og å spille av første pressledd i forsvar, og spille opp på Barmen på midten som fordelte videre til de rundt ham.

Nummer en krever løpssterke, aggressive, lojale og kvikke spillere lengre fram på banen og en DM som kan plukke opp de ballene som kommer igjennom førstepresset og dekke rommene det presset gir. Den DMen har vi ikke. Derfor har vi begynt å trekke ned Ordagic for å bidra. Det svekker pressarbeidet lenger fram. I tillegg til at Bamba jukser mye mer enn (undervurderte) Skålevik.

Nummer to krever en keeper som kan brukes aktivt for å spille av presset. Det var derfor vi hentet Holmen Johansen, men han taklet ikke det. Det krever også et oppspillspunkt på midten, eventuelt på topp. Ingen av disse har vi i dag.

Konsekvensen er at vi verken er i stand til å presse høyt, spille av førstepress eller sende ballen kjapt opp de gangene vi klarer det. Istedenfor holder vi på med lange baller på Berisha eller et oppbyggende spill som går så sakte at motstander enkelt kommer seg i forsvar. Vi må ofre angripe helt bakfra. De mest effektive våpnene våre er enten at RYJ vrir spille mot kantene, eller at Berisha og Strand spiller seg fri på hjørnet av 16 meteren. Problemet her er både at innleggskvaliteten er varierende og ikke minst at vi er ufarlige i boksen. Det går også såpass sakte at motstander gjerne er etablert. For at dagens spill skal fungere nå det nå mye raskere. Det krever samhandling som også krever en klar plan fra en trener som vet hva han vil. Det virker det ikke som LAN gjør når de to viktigste angrepsvåpnene ikke lenger funker.

God analyse.

Giles

Jeg kan ikke se annet enn at LAN og ingen andre er ansvarlig for dagens elendighet. Han klarer ikke å benytte spillerstallen og har selv bommet på spillertyper. Men først og fremst har han en deprimerende holdning til spillet. Det preger både spillere, publikum og klubb. En fotball og en attityde som ikke appellerer til en levende sjel.
Utvikler ingen og går baklengs inn i framtiden.

SeLyren

Barmen Army

Alonso Solis

Quote from: Atlet Orvanger on June 27, 2019, 08:02:20 AMHarmoni?
- Vi er ute av cupen. Igjen.
- Vi har ikke vunnet med mer enn 1 mål i serien siden november 2018. Det var for øvrig også siste gang vi scoret mer enn to mål i en kamp. Vi har scoret 1.23 mål i snitt per kamp i år.
- Vi har drøye 1,6 poeng i snitt hittil i år. Fortsetter det tipper jeg vi ender på en 5.plass.
- Publikumsoppmøtet er skandaløst dårlig.
- LAN har ikke evnet å få noe spesielt ut av forholdsvis store signeringer som for eksempel Koomson og Bamba.
- Vi står i realiteten uten mulighet til å vinne noe i år.

Få, i alle fall ikke jeg, hadde trodd Brann skulle kjempe om seriegull i år, men vi må da ha noe å klamre oss fast til? Håp om å kunne kjempe om titler? Underholdning? Enkeltprestasjoner? Profiler som gir av seg selv? Unge, spennende spillere som gir oss ett håp om at fremtiden blir lysere?

Harmoni.

Du sier det jo selv i avslutningen din der. Ingen verken trodde eller forventet at Brann skulle kjempe om gull i år. Vi ligger tre poeng fra pallplass og dermed ligger vi like godt an, om ikke bedre, enn forventningene.

Vi røk i cupen igjen ja, gitt. Men vi røk ikke mot Førde eller Karasjok FC. Vi gikk ut mot et annet tippeligalag - på bortebane. Javisst var det skrekkelig, men på totalt sett - på det berømte papiret - så ser det ikke så altfor gale ut.

Publikumstallene er dårlige ja, men de er relativt stabile. Hvis ikke tilskuertallene har blitt en case hittil, så kommer de nok ikke til å bli det heller før de eventuelt plutselig synker veldig drastisk.

Poenget mitt er ikke at jeg nødvendigvis er fornøyd med tingenes tilstand. Men jeg tror styre og stell i Brann er fornøyd, og det er dét som betyr noe. Vi har blitt en klubb som er blitt så profesjonalisert at man ser seg fornøyd med 3,4,5-plasser. Det viktigste i Sportsklubben virker ikke å være resultater, men at ting er "profesjonelt".

Jeg kan ikke se for meg hva som skal til for at Vibeke Johannesen eller Rune Soltvedt skal gå i mot LAN. Den trekløveren der er en pakkedeal, og den blir vi nok ikke kvitt med det første. Hvordan styret stiller seg er jeg litt mer usikker på, men jeg har en lei følelse av styreleder Lunde er en del av samme pakkeløsningen og at han er den siste brikken i trekløveren som da blir en firkløver.

fortune

Nok nå, LAN bør pakke sammen mens det fremdeles er noen som går på stadion og som er villige til å kjøpe partoutkort til neste sesong.

Feighet har et navn; Lars Arne Nilsen
First is first, second is nothing

opplett

Kryssposter denne her, var her jeg tenkte å dele den:

LAN har fått Brann til å bli en toppklubb, men det er gøyere å se maling tørke. Gi meg heller litt Hawaii. Fotball som får det bergenske folket til å forelske seg på nytt med Brann, er fotball hvor hjertet pumper fordi mål scores og kamper lever.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Huff

Dette er Branns svar på at ungdommen velger bort norsk fotball for internasjonal fotball...

Jeg så kampen fra utlandet, og vedkommende jeg sitter med på stadion var og i utlendighet. Resultatet var selvsagt to røde stoler på Frydenbø. Å gi bort billettene gratis kan vi drite i, for det er ikke en kjeft jeg kjenner utover hardcore Brann-supportere som engang vil vurdere å kaste bort en fredagskveld på dette dritet. Og, dette inkluderer folk som tidligere var fast innslag på stadion.

Det siste året har Brann spilt to relativt underholdende kamper på stadion. Bra det ikke er ølsalg, men kaffesalg på stadion, for uten kaffe ville det blitt et hersens styr for vaktene fra tirsdagsgjengen å vekke alle supporterne når kampene er over.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Zolkan

Og dette er jo ikke noe som vil forandre seg med det første. LAN er såpass sta at han ikke vil legge fra seg denne spillestilen og la kritikerne få "rett".

Nei det er bare å handle inn noen fyrtårn på topp og selge unna siste rest av ballspillere. Kan sikkert bare legge ned akademiet og.

Eivind

Nå er det faen meg nok. På tide med høylytte beskjeder om endring.

Spelaren

Har selv tre plasser som står ferietomme. Ikkje en sjel som gidder å ofre tid på dette dritet.

"Gi meg 15 milloner og vi tar rbk"

Ja, ok. Me er enn så lenge foran trønderne, men det var liksom meningen at ikkje flere andre skulle smite forbi.

Det satt mange av Mohn og våre millioner på benk og tribune fordi LAN har fått det for seg at de ikkje passet mot Mjøndalen. Tenk det, du... En taktikk så skjør og sårbar at den avhenger av at spillere med noenlunde teknikk settes til side siden selveste Mjøndalen kommer.

Patetisk. Gå av.
Gå av.

Lasaron

I fjerne himmelstrøk våkner jeg og logger på for å se resultatet. 0-0. Blant de jeg reiser med er de to jeg går på stadion med. De tre setene stod tomme. Hadde vært fånyttes å prøve å gi dem vekk. Føyer meg inn i rekken der.

Videre, nå har jeg mistet troen på at Brann kan bli best under LAN, dermed må han gå. Nå. For Brann skal være best. Nok er nok, som de sier. LAN må gå før neste kamp.

Lasaron

Den viktigste grunnen til at han må gå, og grunn god nok, er at Brann aldri blir best under ham. Så topper han det med feighet, kjedelig fotball og ved å gjøre akademiet vårt til en meningsløs utgiftspost.

Danny1

Jeg mener LAN må gå på tryne en hel sesong før han må gå.
- Nedre halvdel 2019: Gå av, med mindre gruppespill.
- Øvre halvdel og Positiv Europa (3dje kvalikk eller gruppespill): 10 kampers tålmodighet i 2019
- Topp 3 serie: 15 kampers tålmodighet 2019.

Han fortjener denne tålmodigheten fordi
1) resultatene han har levert så langt er blant de beste en branntrener noen gang har levert.
2) Bak resultatene, var Brann spillemessig noe av det beste jeg har sett på våren 2019. Den var tilnærmet total. Så jeg tror ikke LAN har nådd taket, som noen hevder, men at det kladder hardt nå, av forskjellige årsaker. Brann kan fint bli best under LAN.

krakra

LAN er for primitiv og enkel til å leee en klubb til tippen. Spillet i fjor var også enkelt, endimensjonalt og avhengig av motstandere som spilte slik vi ønsket. Ønsker vi å spille ut motstandere slik Molde gjør må vi satse på det og ta den nødvendige risikoen. Både i spill og signeringer. Vi må tørre å ta sjansen på unggutter med potensiale og bygge en stall rundt tekniske, kvikke spillere

LAN suksess er bygd rundt enkle ferdigheter som løpskraft, duellstyrke og evnen til å presse. Det har blitt avslørt og det er konsekvensene av det vi ser nå. Jeg tror ikke han er kapabel til å lede et Brann-lag som spiller ut motstanderne slik Molde gjør. Ikke om han så får ti år og 200 millioner å handle for

Henki

Quote from: krakra on July 06, 2019, 16:57:31 PMLAN er for primitiv og enkel til å leee en klubb til tippen. Spillet i fjor var også enkelt, endimensjonalt og avhengig av motstandere som spilte slik vi ønsket. Ønsker vi å spille ut motstandere slik Molde gjør må vi satse på det og ta den nødvendige risikoen. Både i spill og signeringer. Vi må tørre å ta sjansen på unggutter med potensiale og bygge en stall rundt tekniske, kvikke spillere

LAN suksess er bygd rundt enkle ferdigheter som løpskraft, duellstyrke og evnen til å presse. Det har blitt avslørt og det er konsekvensene av det vi ser nå. Jeg tror ikke han er kapabel til å lede et Brann-lag som spiller ut motstanderne slik Molde gjør. Ikke om han så får ti år og 200 millioner å handle for

Jeg er selvsagt helt enig i at LAN vektlegger fysikk, løpskraft og duellstyrke mer enn han vektlegger å gi spillerne muligheten til å gjøre noe konstruktivt med ballen. Men vi har da vitterlig spillere som faktisk kan behandle en fotball i stallen allerede. En del av dem kan gjøre dette i kombinasjon med mer enn bare litt løpskraft og fysikk. Vi har midtstoppere som legger gode passninger og som er teknisk god til stoppere å være. Vi har Haugen og Strand som åpenbart kan gjøre ting med ballen, samtidig som de løper mer enn de fleste. Berisha har løpskraft og fysikk, men er da ingen novise med ballen i beina. RYJ kan behandle en fotball bedre enn gjennomsnittet og vel så det. Og så har vi selvsagt Bamba og Komsoon, som riktignok ikke er kjent for sin fysikk, men som absolutt kan gjøre ting på egen hånd.

Det største problemet vi ser nå er at LAN ikke tør/vil ta sjanser og la laget spille på de styrkene det har offensivt. Deri ligger sikkert også mye av årsaken til at han ikke gir unge spillere sjansen. Men at det bor god fotball i de spillerne som er i stallen allerede, synes jeg er åpenbart.
Ballen skal fremover!

Atlet Orvanger

July 08, 2019, 11:00:20 AM #2192 Last Edit: July 08, 2019, 11:02:00 AM by Atlet Orvanger
Ser talerene over mener LAN prioriterer duellstyrke. Hvem offensivt, utenom kanskje Barmen og Karadas, har duellstyrke som sin største forse? Løpskraft? Absolutt, men duellstyrke offensivt er det lite av. Fysikk? Da tenker jeg på typer som Austin. Hvem har vi som er i nærheten av det kaliberet når det kommer til fysikk?

SKBCPH

BA har sak om den dårlige stemningen blant oss supportere, og refererer blant annet til oss her inne.

Fra artikkelen:

- Vi er ikke i en krise, men spillet bekymrer meg. Jeg har troen på at vi skal komme tilbake. Vi må tenke litt annerledes, sier Brann-trener Lars Arne Nilsen.

- Kritikken er helt rett. Når vi spiller 3-5-2 mot Mjøndalen og det går helt i stå, så er det kjedelig og dårlig, sier Nilsen.

Jeg er glad for at spillet også bekymrer LAN, det gir meg håp om at han ønsker og strever etter å spille mer underholdende. Jeg gir han ut denne sesongen før jeg virkelig begynner å skrike om trenerskifte.

Lasaron

Altså, krise? Hva er krise? Det er jo relativt.

SeLyren

Det som er krise er at stadion kommer til å være tom innen sesongen er ferdig spillt. Folk gidder ikke kaste mer tid/penger/energi på det bålet der...
Barmen Army

Superjack

Ballspark med LAN var veldig grei å høre på. LAN ser de samme som meg, virker det iallefall som. Og han har stor tro på det han holde på med. Tror ikke LAN og Soltvedt har gitt opp edelt metall i serien. Håper virkelig Brann kan komme igjennom første runde nå i Europaliga og få flere kamper.

Blir også tilbake til 4-3-3.
Brannsupporter.

Gepard

Ser dessverre litt sjanseløst ut dette her nå. Fatter bare ikke hvem som skal ta dette videre oppover, for det verste man kan gjøre er å ansette en Hawaii fotball trener. Fagermo ? Skullerud ? Må ha noe solid. Mjelde, Landro og Knudsen er bare vissvass

SKBCPH

Jeg trekker tilbake det siste jeg skrev sist. Om status om én uke er; ydmyket i f. runde i cupen, slått ut av Shamrock i 1. runde av EL og ingen sjans til seriegull kan han like gjerne pakke sekken sin å dra. La en annen få styre i høstsesongen, til å forberede seg til neste sesong.

Belfort

Fotballens mekanikk er enkel. Skulle det som virket utenkelig skje at vi er ute av e-cupen, ute av cupen og ute som troverdig kandidat til seriegull, så ryker LAN. Fotball dreier seg om utvikling, og da ser man ikke noe utvikling også mtp investeringen i spillerstallen.

Go Up