• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Ja, litt rullering kan nok være bra for alle, men da bør det rulleres klokt og som du sier, tilpasses kampbildet og hva man forventer.

LAN har jo vært flink til å tenke utradisjonelt med roller og slikt tidligere, Braaten som indreløper var en braksuksess, så kanskje det kunne være noe. For eksempel som i en kamp som den i går hvor det er greit å ha en spiss som er kjapp og høy burde kanskje LAN vurdert Gilli. Ok, så har han kanskje ikke en sinnsyk målteft, men LAN bryr seg jo ikke om spisser har det. De skal jobbe defensivt, og DET kan Gilli...

Lasaron

Gilli sin målteft er helt ok for brannspiller å være.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Kagain

Quote from: Lasaron on April 23, 2019, 20:55:12 PMGilli sin målteft er helt ok for brannspiller å være.

Jada, han har dunket inn noen viktige mål.

fortune

Hvor trygt sitter egentlig LAN nå? Internt i Brann har han nærmest utømmelig tillit, men vi vet jo alle at trenere (og daglige ledere) i Brann avsettes fra tribunen.

Mye mishagsytringer i retning benken i går, så med fortsatt begredelig spill og dårlige/varierende resultater trenger det ikke å gå mange kampene før de første ropene om trenerens avgang kommer.

Man kan ikke bruke 20 millioner på angrepsspillere og knapt score mål og man kan heller ikke klage på manglende fysikk i en spillerstall man selv har satt sammen.
First is first, second is nothing

krakra

Det er skremmende og rimelig beskrivende at etter en kamp som mangler det meste så er det høyde og fysikk treneren trekker fram.

ACHTUNG

Quote from: fortune on May 27, 2019, 06:59:14 AMHvor trygt sitter egentlig LAN nå? Internt i Brann har han nærmest utømmelig tillit, men vi vet jo alle at trenere (og daglige ledere) i Brann avsettes fra tribunen.

Mye mishagsytringer i retning benken i går, så med fortsatt begredelig spill og dårlige/varierende resultater trenger det ikke å gå mange kampene før de første ropene om trenerens avgang kommer.

Man kan ikke bruke 20 millioner på angrepsspillere og knapt score mål og man kan heller ikke klage på manglende fysikk i en spillerstall man selv har satt sammen.

Ble det ropt til LAN fra bak benken på SPV?

ostraume

Quote from: krakra on May 27, 2019, 07:02:15 AMDet er skremmende og rimelig beskrivende at etter en kamp som mangler det meste så er det høyde og fysikk treneren trekker fram.

Synes du analysen er feil? Vi ble tatt på fysikken i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Eivind

Quote from: ostraume on May 27, 2019, 08:55:04 AM
Quote from: krakra on May 27, 2019, 07:02:15 AMDet er skremmende og rimelig beskrivende at etter en kamp som mangler det meste så er det høyde og fysikk treneren trekker fram.

Det hadde jo ikke trengt å vært slik. Brann ble jo med på den "fysiske kampen" uten å ha spillere til det. Lange baller mot Bamba nok en gang. Om man ønsket å ta den fysiske kampen mot RBK så burde man jo kjørt Azar eller Kjellsrud på topp.

Helt utrolig at man ikke forsøkte å ta et shaky RBK med en annen tilnærming. LAN uttalte til BT at det ikke var noe poeng i å presse RBK høyt, da de bare slår ballen over presset. I min bok var det eneste som fungerte i løpet av kampen i går de gangene Brann presset høyt i første omgang. Da så man hvor rusten og lite selvtillit RBK har.

krakra

Quote from: ostraume on May 27, 2019, 08:55:04 AM

Det Eivind sa.

ACHTUNG

Jeg syns egentlig at det er helt ok at Brann prøvde å ta RBK på sine premisser, langs bakken, fremfor å utfordre på fysikk og i luftrommet. MEN, da er det litt paradoksalt at LAN kjører backen Gilli på venstreflanken, fremfor virvelvinden Gilbert.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on May 27, 2019, 09:34:45 AMJeg syns egentlig at det er helt ok at Brann prøvde å ta RBK på sine premisser, langs bakken, fremfor å utfordre på fysikk og i luftrommet. MEN, da er det litt paradoksalt at LAN kjører backen Gilli på venstreflanken, fremfor virvelvinden Gilbert.

Virvelvinden.. tja, han går jo ganske mye rundt seg selv, Koomson.  Slik jeg tolke det, startet han på benken  fordi han sto over treningen på lørdag. men han burde kommet inn før!

kabelmann

Gilli var helt ute av det mot RBK og kampen skrek etter en som Gilbert som kunne komme inn og riste litt i det rimelig shaky forsvaret til trønderne. Greit nok at han var syk, men han satt på benken og burde vært kommet inn langt tidligere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ACHTUNG

LAN brukte det som et alibi, for å sette inn på backen. LAN grubler rett og slett for mye i forkant av møtene med enkelte lag, især RBK og Molde. Da skal det på død og liv settes inn forsvar mot disse lagenes eventuelle styrker. Jeg tror det vil komme et klart tribunekrav etterhvert, om trenerskifte, dersom LAN kjører denne linjen videre. Da blir det enten uavgjort eller tap, i møtene med nøkkelmotstanderne. Taper man 12 poeng totalt, i møtene med Molde og RBK, da er det fatalt på alle mulige måter. LAN må begynne å tenke på hva han kan gjøre for å plage motstanderlaget mest.

ACHTUNG

NB! Vi må frikjenne LAN for bruken av Gilli, i og med at det var Gilli selv som ba om å få starte på benken, i og med at han ikke var helt pigg.

Kagain

Du mener at det var Koomsoon som ba om å få starte på benken?

Corran

Et par bra artikler for de med BA+

Her tar de for seg de sene byttene:
https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/bytter-senest-av-alle/s/5-8-1064313
Brann og LAN er de som bytter senest og i snitt i det 77 minutt.
Mjelde og Helstad ønsker tidligere bytter og mener Brann har stall til det

Her er en analyse fra Tom Mangersnes
https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/bytter-senest-av-alle/s/5-8-1064313
De tar for seg forskjellen på Brann sin kamp mot rbk kontra mt  b/g og s08.
Store forskjellene var at de ikke hugget til like tidlig mot rbk. De hadde lavere press og backene sto ikke like høyt.
Han mener det ikke er nødvendig vis et trekk fra LAN da de startet med backene høyere men så fikk rbk en kontring og etter det turte ikke Teniste stå like høyt/våge like mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Jeg er på nippet til å utbasunere at det må et trenerskifte til, men jeg holder igjen. Begynner å bli lei av den destruktive og defensive holdningen til LAN. Han begynner å koste oss publikum snart. Og han fjerner alle entertainere.

Håper at KK og Kalvenes er ledig, om dagen kommer.

Lasaron

Han er garantert fredet så lenge vi ikke er ute av Europa.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on June 15, 2019, 22:18:31 PMHåper at KK og Kalvenes er ledig, om dagen kommer.

KK var latterliggjort i Bodø etter sesongen i fjor, og har så langt hatt grei flyt med Glimt i en 3 dels ES sesong.
Ellers er bragdene hans noen opprykk med Hovding og å holde plassen med Åsane i Obos.

Selv om jeg er i ferd med å bli småskeptisk til LAN så skal han definitivt ikke byttes mot KK.
Brannsupporter.

krakra

Latterliggjort? Glimt hadde da en helt grei sesong i fjor?

Alonso Solis

Hvis Brann skulle rekruttere ny trener lokalt (selv om jeg ser på det som totalt usannsynlig at LAN i det hele tatt er i nærheten av å få fyken), håper jeg virkelig styret ser til Ågotnes og Steffen Landro fremfor Knutsen i Bodø.

Lasaron

Alonso Solis

Fordi han fremstår for meg som en "riktig type" til jobben. En som ikke er så grå og kjedelig som LAN, og som lar spillerene være den de er. I tillegg virker han villig til å bruke unge spillere, selv om det nok også er et resultat av begrensede muligheter. Jeg anser resultatene hans med Nest som mer imponerende enn KKs resultater så langt i karrieren.

Etter LAN trenger Brann en trener som vekker engasjementet hos folk, både gjennom spill og media. Jeg tror Steffen Landro er godt egnet til nettopp dette, spesielt sammenlignet med "den litt grå" Kjetil Knudsen.

Superjack

Quote from: krakra on June 16, 2019, 20:50:10 PMLatterliggjort? Glimt hadde da en helt grei sesong i fjor?

Han var ganske nært å få fyken.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Landro er jeg for. Men, jeg må innrømme at jeg svinger litt vs Nilsen, jeg har fortsatt tro på mannen.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on June 22, 2019, 22:16:54 PMLandro er jeg for. Men, jeg må innrømme at jeg svinger litt vs Nilsen, jeg har fortsatt tro på mannen.

Har fortsatt tro på Nilsen iallefall mye mer enn at jeg vil erstatte han med KK eller Landro
Brannsupporter.

Lasaron

Men når det er kjedelig og talentløst (i ordets rette forstand, på sett og vis) må resultatene være knallbra. Det er det ikke.

Eivind

Quote from: ACHTUNG on June 22, 2019, 22:16:54 PMLandro er jeg for. Men, jeg må innrømme at jeg svinger litt vs Nilsen, jeg har fortsatt tro på mannen.

Tro er jo et definisjonsspørsmål. Troen på hva?

Jeg har også tro på at Brann under LAN fortsatt vil være et stabilt topp 6-lag i Norge.

Jeg har overhodet ingen tro på at Brann vil underholde, slippe til unge spillere eller engasjere massene under LAN.

Så kan det jo være både historieløst og idiotisk å ville bytte ut et regime/system som på sitt vis er stødig og fungerer. Det er bare så innihelvete kjedelig.

Personlig har jeg aldri tidligere kjent en så liten interesse for Brann som jeg gjør i år - og jeg er langt fra alene.

Finfin respons

Siste: Nilsen blir generalsekretær i Kristelig folkeparti (KrF).

Vi snakker selvsagt ikke om Sønnen, men om Broren. Brann kan med disse gunstige båndene inn i maktens korridorer vente seg sterkere fokus på klassiske kristeligøse familieverdier. Talentsatsingen kan bli skrotet til fordel for enda større rullering der "alle skal få"-mentaliteten og "vi er er alle søsken"-tenkningen brer om seg. Familiefokuset vil få ytterligere konsekvenser: Far-Sønn-bror-mor-kongleromeratiene vil bare fortsette. Vi kan forvente at både Trond Egil Soltvedt og kona til Helge Nilsen vil finne sine plasser på Kniksens palass. Rolf kommer nok inn igjen også. Og Viktor.
Kanskje.

Spelaren

Dette er ikkje en fartshump i veien, men snarere en manifestasjon av fiaskoen som utspiller seg i sakte film for øynene våre. Millionene har sittet løst som under Mjelde, ihvertfall relativt til eliteserien for øvrig. Det er absolutt ingen framgang å spore hva samspill, angrepsspill eller forberedelser til Europa angår.

Nilsen har ingen triks igjen lengre, og tross for at han har fått velge på hyller verken Nilsen, Skarsfjord eller Norling fikk tilgjengelige, så er utviklingen negativ.

Eg har sett dette mange ganger før, og det er ingen vits i å trekke det unødvendig ut. Gå av.
Gå av.

Gepard

Forferdelig vanskelig jobb å evt skulle hente en ny branntrener. Absolutt alle som kommer inn og "slipper opp" i det offensive blir elsket av spillergruppen tobm, litt som en Solskjær-greie. Problemet er at man må ha noe som kan fungere over tid. Noen som bygger en kultur og toppidrettsmentalitet. Der tror jeg det blir veldig vanskelig å finne noen som egentlig passer bedre enn LAN.

Dette er ille. Fordi vi har ingen gode alternativer. Landro, Mjelde og Knudsen, det er spurver.

Eivind

Helt enig. Er så drittlei denne spillestilen, denne bortsølte muligheten til å underholde, for vi har faktisk et lag som har egenskapene til å underholde.

Det har uten tvil skjedd noe innad i troppen. Man ser det på måten all glede er borte fra spillerne. Gilberts utblåsning og tårene til Bamba er slettes ikke tilfeldig.

Som Skaanes hintet om da han forlot Brann; det er faktisk ikke morro å spille fotball under LAN. Den holdningen har nok grepet hele stallen nå.

Vær så snill, nok nå LAN.

Eivind

Quote from: Gepard on June 26, 2019, 18:47:17 PMDette er ille. Fordi vi har ingen gode alternativer. Landro, Mjelde og Knudsen, det er spurver.

Nå tviler jeg på at dette er de eneste alternativene dersom LAN får fyken. Men spurver i hvilke måte? Målt opp mot den enorme merittlisten til LAN?

Gepard

LAN som type, evnen til å gi totalt faen i hva media mener eller spillerenes primadonnanykker. Det krever sin type. Ja vi kan hente en offensiv anlagt trener som frir til publikum og media, spiller hodeløst offensivt. Greit nok, men da får vi i så fall tilbake jojo-brann.

Men jeg ser poenget. Jojo-Brann hadde tapt annenhver kamp med kalassiffre. LANs Brann skal jo i teorien ikke gå på megasmeller resultstmessig. Og nå tapte vi nettopp med fire for et amatørlag.

Eivind

Ja og det finnes jo også en mellomting mellom LAN og en total hodeløs offensiv spillestil ;) Det er i hvert fall ikke det jeg mener Brann bør gå over til, og sannsynligvis ikke de fleste andre heller.

En annen ting; jeg tror også LAN har misforstått hele poenget med primadonnaer. Alle lag trenger noen juveler, noen som kan skinne, som kan få slippe noen returløp for å konsentrere seg om det offensive. Brann knebler disse inn i samme bås som alle de andre.

Ikke en eneste spiller har vist progresjon eller utvikling under årene til LAN.

Spelaren

Placeboeffekten til akupunktøren vår har avtatt.
Gå av.

Henki

Jeg er en relativt tålmodig type. Men nå begynner jeg å bli omtrent like lei prosjekt LAN som det bompengemotstanderne er lei en annen Lan.
Ballen skal fremover!

SK

Er det ikke mulig å få inn kompetanse i trenerteamet som kan hjelpe LAN med den offensive delen av spillet? For det behersker han virkelig ikke. Å sparke LAN er for øyeblikket et alt for drastisk grep å ta.

Eivind

Quote from: SK on June 26, 2019, 19:35:16 PMEr det ikke mulig å få inn kompetanse i trenerteamet som kan hjelpe LAN med den offensive delen av spillet? For det behersker han virkelig ikke. Å sparke LAN er for øyeblikket et alt for drastisk grep å ta.

LAN fremstår som en særdeles sta og egenrådig kar. Har ingen tro på at noen skal "komme for å fortelle han" hvordan man angriper.

Huff

Jeg så ikke dagens kamp, men resultatet sier vel sitt.

Pamers kommentar i dagens BT treffer forøvrig spikeren på hodet. Etter misæren mot LSK gikk jeg gjennom årets kamper i hodet og kom frem til at Brann hadde spilt en, en gøy kamp, nemlig hjemmekampen mot S08.

Resultatmessig har det vært en del bra på bortebane, eksempelvis begge kampene i nord, men spillemessig har jeg kun latt meg underholde en gang. Jeg er neppe alene heller, for det er ekstremt lite begeistring og spore blant alle partoutkortinnehaverne rundt med. Brann er et kjedelig lag, som spiller kjedelig fotball. Dette er på langt nær det dårligste, men det konkurrerer faktisk med Skarsfjords Brann om å være det minst underholdende.

Jeg er drittlei LAN. Et Brann uten underholdningsverdi er et Brann som begår selvmord. Det funker ikke i denne byen.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Eivind

Quote from: Eivind on June 26, 2019, 19:40:40 PM
Quote from: SK on June 26, 2019, 19:35:16 PMEr det ikke mulig å få inn kompetanse i trenerteamet som kan hjelpe LAN med den offensive delen av spillet? For det behersker han virkelig ikke. Å sparke LAN er for øyeblikket et alt for drastisk grep å ta.

LAN fremstår som en særdeles sta og egenrådig kar. Har ingen tro på at noen skal "komme for å fortelle han" hvordan man angriper.

Hiv på siste halvdel av fjorårssesongen så har man fort ett år med en underholdende kamp..

Foruten første halvdel av 2018 har vi spilt rævvafotball under hele LAN`s tid. Men det var OK så lenge vi var i OBOS og nyopprykket, og tross alt tok mye mer poeng enn vi forventet.

Belfort

Jeg vil tro at Lunde innkaller ganske raskt til et ekstraordinært styremøte. De kan umulig sitte å se på at million investeringene blir pisset på en gjeng av møbeltapetserer og septiktanktømmere

Endre

LAN sitt system er bra til å løfte dårlige spillere opp til et middels bra lag. Dessverre virker det som om systemet også trekker GODE spillere til et middels bra lag. Systemet er så rigid at det betyr lite hvem som utfører oppgavene, og det er ikke rom for å utnytte spisskompetanse innad i systemet.
Signalene har vært tydelig lenge, og ingenting tyder på at det skal snu.

Jeg er ikke i tvil om at et trenerbytte med denne spillerstallen vil føre til et løft for klubben.

Superjack

Jeg tenkte det i Lillestrøm kampen. Er det et kupp på gang i spillergruppen?

Det er 2 mann som får godkjent, nykommerne Berisha og Strand.

For dette er rett og slett rart.
Brannsupporter.

Alonso Solis

Tror dere helt ærlig og oppriktig på at styret er i nærheten av å sparke LAN?

Jeg er stygt redd for at LAN sitter veldig trygt i stolen sin. Han var messias, "kong gud", som reddet oss fra total undergang, fikk oss opp fra Obos og tok i tillegg medalje! For første gang på... så lenge jeg kan huske ihvertfall, så hersker det en viss form for harmoni over klubben. Økonomien er ikke så halvgale, man har fått seg en flottanes ny stadion, resultatene er akseptable og alt er brillefint.

Nei, jeg er redd LAN kommer til å få uendelig med tid. Man har spandert voldsomt mange millioner på en stall fullstendig konstruert av LAN, og det sitter nok veldig langt inne å fjerne Nilsen allerede nå, med all den "støyen" det vil medføre.

Brann_ruler

Han er ferdig når inntektene svikter.

Enten at tilskuerne uteblir, og det skjer med den ræva underholdningen, eller at investorene mister interessen.

Å se på brann er så jævla kjedelig nå at jeg ikke har ord.

Vi hadde hatet og harselert med et lag som hadde spilt så latterlig kjedelig.

krakra

Forsiktig, primitiv fotball, lite rom for individualister(både spillertyper og personligheter) og null satsing på talenter(både egenproduserte og innkjøpte). Bra at stadig flere innser at dette ikke er bærekraftig. Likevel enkelte som er lett å overbevise. Brann spiller et bra ok kamper på rad og plutselig var det flere som mente vi var på nivå med sesongen i fjor, RYJ slår bra pasninger og folk ser ikke hvor svekket vi er på DM(skyldes riktignok i stor grad treneren), Opdal redder med skrittet og gjør en flott redning og plutselig har vi ikke behov for en ny keeper.
Det er klare mangler hos LAN som har vært tydelige siden dag en. Men det er også klare mangler i stallen. Særlig med tanke på hva som har vært suksessoppskriften med LAN. Den er ikke skreddersydd LAN-stilen i det hele tatt, men en eller annen mer ambisiøs og ballbesittende stil som LAN ikke behersker.

krakra

Selv den fantastiske Strand er jo alt for lav til å vinne langballer og være et oppspillspunkt. En vesentlig ingrediens hos Brann på sitt beste under LAN.

Atlet Orvanger

Quote from: Alonso Solis on June 27, 2019, 01:54:15 AMTror dere helt ærlig og oppriktig på at styret er i nærheten av å sparke LAN?

Jeg er stygt redd for at LAN sitter veldig trygt i stolen sin. Han var messias, "kong gud", som reddet oss fra total undergang, fikk oss opp fra Obos og tok i tillegg medalje! For første gang på... så lenge jeg kan huske ihvertfall, så hersker det en viss form for harmoni over klubben. Økonomien er ikke så halvgale, man har fått seg en flottanes ny stadion, resultatene er akseptable og alt er brillefint.

Harmoni?
- Vi er ute av cupen. Igjen.
- Vi har ikke vunnet med mer enn 1 mål i serien siden november 2018. Det var for øvrig også siste gang vi scoret mer enn to mål i en kamp. Vi har scoret 1.23 mål i snitt per kamp i år.
- Vi har drøye 1,6 poeng i snitt hittil i år. Fortsetter det tipper jeg vi ender på en 5.plass.
- Publikumsoppmøtet er skandaløst dårlig.
- LAN har ikke evnet å få noe spesielt ut av forholdsvis store signeringer som for eksempel Koomson og Bamba.
- Vi står i realiteten uten mulighet til å vinne noe i år.

Få, i alle fall ikke jeg, hadde trodd Brann skulle kjempe om seriegull i år, men vi må da ha noe å klamre oss fast til? Håp om å kunne kjempe om titler? Underholdning? Enkeltprestasjoner? Profiler som gir av seg selv? Unge, spennende spillere som gir oss ett håp om at fremtiden blir lysere?

Kagain

Quote from: Eivind on June 26, 2019, 19:40:40 PMLAN fremstår som en særdeles sta og egenrådig kar. Har ingen tro på at noen skal "komme for å fortelle han" hvordan man angriper.

Mannen var jo spiss i sin egen karriere, så han føler gjerne seg sikker på at han kan dette med angrep?

Go Up