• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Eivind

Quote from: Corran on April 08, 2019, 10:54:31 AMI 30+ minutter av andreomgangen i går var det vel underholdende angreps fotball?

Det blir jo et definisjonsspørsmål. I min bok eier ikke Brann noe fast rytmisk angrepspill. De satser alt på et hardt og aggressivt press hvor de forsøker å tvinge motstander til å gjøre feil, også kan det oppstå tilfeldigheter av det.

Jeg ser en plan om å skape sjanser av å presse motstander til feil. Jeg ser liten eller ingen plan for hvordan Brann ønsker å angripe utenom dette.

Når presset ikke fungerer (som mot Odd, som første omgang igår) fremstår det bare som planløst og kjedelig.

Men hver sin smak. Mye mulig denne angrepsfotballen gleder massene. Jeg har mine tvil.

Eivind

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 08, 2019, 11:05:47 AM
Quote from: Eivind on April 08, 2019, 09:22:19 AMVil aldri bli mannen som utvikler Brann til et underholdende lag med angepsmønster. Dessverre.

Likevel fortjener han en statue. Forrige trener var en trener som er kjent for offensiv, underholdende og talentdyrkende spill, det endte med nedrykk til OBOS og stø kurs mot Post-Nord ligaen. LAN har på få år ledet oss til:

- Opprykk første forsøk
- Medalje 2 av 3 sesonger. 4 poeng fra medalje i 2017.
- Bedret økonomi
- Innført et regime som kan minne om toppidrett.

Ja, han er en av de trenerne som prioriterer det defensive og bygger videre på det. Med LAN vinner vi nok oftere 1-0 enn 3-2. Jeg tror fortsatt ikke vi kan få bedre trenere enn han, og syntes det er for mye hakking på han til tider. Men det er ofte Remy-Rene i kommentarfeltet som skriver type "Spellar jo bar på tvers og bakover. Idioar! Må måke ballen opp i angrep. Ut med dinosaur-LAN.". Hvilken realistisk kandidat hadde gjort det bedre?

Først i en situasjon der vi ligger midt i sumpen etter 2/3 spilt sesong og spiller drittfotball vil tvilen melde seg hos meg.

Ja, han er kjedelig i intervjuer, vi sliter med det offensive mot etablert forsvar etc. Men så har vi også et av de beste defensive lagene, blant de best trente og vi er gode på kontringer med mye fart i laget fremover. Tror vi kommer til å stå meget bra i årets sesong :)

Joda. LAN har gjort en fantastisk jobb for Brann. Ingen tvil. Samtidig må man huske på at LAN`s suksess har vært myntet på defensiv organisering, løpe mest, parkere bussen, osv.

Tippeligaen er heller ikke sterkere enn at klubber med betydelig mindre ressurser enn Brann klarer å få suksess med en slik oppskrift. Men etter tre år med denne fotballen, er det rett og slett ikke nok lenger. (For min smak).

Ilddåpen til LAN blir denne sesongen. Vi har brukt masse penger og han har fått handlet mye av det laget han ønsker seg. Da forventer jeg også fremgang på den offensive biten. Som skrevet tidligere på forumet, har Brann egentlig spilt en god kamp siden Haugesund borte forrige sesong? Trenden ser ikke bra ut..

For all del, ingenting gleder mer enn at jeg blir kraftig motbevist. Men jeg tror LAN`s endestopp blir 2019.

ZsoltKorcsmar

Jeg ser en plan om å skape sjanser av å presse motstander til feil. Jeg ser liten eller ingen plan for hvordan Brann ønsker å angripe utenom dette.[/quote]

Dette er jo sant. Brann baserer seg på å være godt trent, løpe mye, stresse motstander til feil og derav "ta" motstander når de er i ubalanse/uorganisert. Når dette klaffer så er det da vitterlig underholdende? Da ser det jo regelrett ut som vi løper i senk motstander. De to første bortekampene i fjor var jo eksempler på det. Ydmykhet motstanderen.

Noe Stabæk anno 2008 ser jeg aldri for meg at vi blir, da er det riktig at vi har feil trenger og feil spillere. Da trenger vi en helt annen trener og 3-4 brasilianere.

Eivind

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 08, 2019, 11:49:02 AMJeg ser en plan om å skape sjanser av å presse motstander til feil. Jeg ser liten eller ingen plan for hvordan Brann ønsker å angripe utenom dette.

Dette er jo sant. Brann baserer seg på å være godt trent, løpe mye, stresse motstander til feil og derav "ta" motstander når de er i ubalanse/uorganisert. Når dette klaffer så er det da vitterlig underholdende? Da ser det jo regelrett ut som vi løper i senk motstander. De to første bortekampene i fjor var jo eksempler på det. Ydmykhet motstanderen.

Noe Stabæk anno 2008 ser jeg aldri for meg at vi blir, da er det riktig at vi har feil trenger og feil spillere. Da trenger vi en helt annen trener og 3-4 brasilianere.

[/quote]

Joda. Det finnes et par eksempler hvor dette presset har fungert optimalt. Men det er jaggu ikke mange kampene, et par stykker som du skriver. Og ja, det er gøy når effektiv høytrykksfotball fungerer. Men jeg mener at man kan ikke bare ha det som angrepsvåpen. Alle vet hva som møter når det spiller mot Brann. Dyptliggende lag vil stort sett være det eneste vi møter denne sesongen, og der virker det som vi ikke har noen plan for å trenge gjennom.

Det finnes mange måter å spille underholdende angrepsfotball uten å være Stabæk 2008 med brasilianere. Vi har allerede mer enn nok av ballspillere. Mest av alt savner jeg tempo. Hurtige kontringer. Hurtig vridning av spillet. Dette var total mangelvare i går og mot Odd, og da veldig lett å forsvare seg mot.

Eivind

Quote from: Eivind on April 08, 2019, 11:56:31 AM
Quote from: ZsoltKorcsmar on April 08, 2019, 11:49:02 AMJeg ser en plan om å skape sjanser av å presse motstander til feil. Jeg ser liten eller ingen plan for hvordan Brann ønsker å angripe utenom dette.

Joda. Det finnes et par eksempler hvor dette presset har fungert optimalt. Men det er jaggu ikke mange kampene, et par stykker som du skriver. Og ja, det er gøy når effektiv høytrykksfotball fungerer. Men jeg mener at man kan ikke bare ha det som angrepsvåpen. Alle vet hva som møter når det spiller mot Brann. Dyptliggende lag vil stort sett være det eneste vi møter denne sesongen, og der virker det som vi ikke har noen plan for å trenge gjennom.

Det finnes mange måter å spille underholdende angrepsfotball uten å være Stabæk 2008 med brasilianere. Vi har allerede mer enn nok av ballspillere. Mest av alt savner jeg tempo. Hurtige kontringer, pasninger i bakrom, dobling på kant (var litt av det i andre omgang i går) hurtig vridning av spillet. Det meste av dette var total mangelvare i går og mot Odd, og da veldig lett å forsvare seg mot.
[/quote]

krakra

April 08, 2019, 11:58:20 AM #2055 Last Edit: April 08, 2019, 11:59:53 AM by krakra
Ja, det er underholdende når det klaffer. Problemet er at det i veldig mange kamper ikke klaffer. Og da har vi ingenting å stille med.

Godset håndterte dette perfekt. De parkerte bussen og lempet ballen ut så fort de fikk den, før Brann klarte å presse dem til feil. Vi fikk da ha ballen mye, men var rimelig ufarlige fordi Godset hadde god kontroll i boksen. Da vi satte inn Karadas justerte de bare presset så vi ikke fikk prikket innlegg.

Den høytrykksfotballen er ekstremt kraftkrevende. Den er også avhengig av veldig velfungerende relasjoner. Noe som betyr at vi har en spillestil som 1. koster mye krefter og 2. er sårbar for rulleringer. En spillestil som naturligvis ikke holder over en hel sesong. Som vi så i fjor.

Eivind

April 08, 2019, 11:59:03 AM #2056 Last Edit: April 08, 2019, 12:00:52 PM by Eivind
Feil

Eivind

April 08, 2019, 11:59:25 AM #2057 Last Edit: April 08, 2019, 12:01:54 PM by Eivind
Feil. Hva faen skjer når man quoter. Nye innlegg opprettes.

Eivind

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 08, 2019, 11:49:02 AMDette er jo sant. Brann baserer seg på å være godt trent, løpe mye, stresse motstander til feil og derav "ta" motstander når de er i ubalanse/uorganisert. Når dette klaffer så er det da vitterlig underholdende? Da ser det jo regelrett ut som vi løper i senk motstander. De to første bortekampene i fjor var jo eksempler på det. Ydmykhet motstanderen.

Det finnes mange måter å spille underholdende angrepsfotball uten å være Stabæk 2008 med brasilianere. Vi har allerede mer enn nok av ballspillere. Mest av alt savner jeg tempo. Hurtige kontringer, pasninger i bakrom(Berisha inviterte 100 ganger i går), dobling på kant (var litt av det i andre omgang i går) hurtig vridning av spillet. Det meste av dette var total mangelvare i går og mot Odd, og da veldig lett å forsvare seg mot.

Eivind

Corran

Quote from: Eivind on April 08, 2019, 11:09:54 AM
Quote from: Corran on April 08, 2019, 10:54:31 AMI 30+ minutter av andreomgangen i går var det vel underholdende angreps fotball?

Det blir jo et definisjonsspørsmål. I min bok eier ikke Brann noe fast rytmisk angrepspill. De satser alt på et hardt og aggressivt press hvor de forsøker å tvinge motstander til å gjøre feil, også kan det oppstå tilfeldigheter av det.

Jeg ser en plan om å skape sjanser av å presse motstander til feil. Jeg ser liten eller ingen plan for hvordan Brann ønsker å angripe utenom dette.

Når presset ikke fungerer (som mot Odd, som første omgang igår) fremstår det bare som planløst og kjedelig.

Men hver sin smak. Mye mulig denne angrepsfotballen gleder massene. Jeg har mine tvil.
Helt enig at det ikke fungert i 1 omgang i går eller mot Odd. Derfor jeg skrev 30+ minutter av andre omgang. Da var det angrep på angrep og meget underholdende.
Og da var det også plan over det og om LAN får spillerne til å gjøre mer av dette så blir det gøy.
Når det gjelder høytrykkspresset så har da det fungert mer enn 2 kamper men ja det er for sjelden og i en del kamper kun en eller deler av en omgang. Men med en del nye spillere og at jeg mistenker Brann for å legge inn toppformen litt senere enn seriestart i år så tror jeg vi har det beste i vente (og dette kommer fra en forsiktig pessimist som har tippet Brann på 5 plass i år).
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ZsoltKorcsmar

April 08, 2019, 12:10:44 PM #2061 Last Edit: April 08, 2019, 12:13:37 PM by ZsoltKorcsmar
Enig i at vi har lov til å kreve mer nå som vi henter spillere fra en høyere hylle. Det gjør jeg også. Jeg forventer at vi er minst like gode på det vi har vært gode på frem til nå, og at vi samtidig tar små steg når det kommer til angrep mot lavtliggende/etablert. En av fordelene med å beholde samme stammen og trener over flere år er at vi har et solid fundament hvor vi over tid skal ta små steg i riktig retning mtp svakhetene våre.

Jeg tror det skal svært mye til for å velte LAN. Selv om det blir 5 plass og kjedelig spill i år så kan han likevel vise til 4 sesonger hvor 5. Plass er svakeste plassering. Det står i sterk kontrast til kaos-klubben vi har vært tidligere hvor vi har slitt med å stabilisere oss i toppen. Tror nok styret/ledelse er livredd for å kaste han; vi er nesten ikke til å kjenne igjen. Økonomien går gradvis bedre, vi blir mer og mer attraktive for bedre spillere, klubben drives rett og slett sunt.

Å fjerne denne tryggheten/stabiliteten ses nok på som stor gambling. Vi er ikke i posisjon som RBK hvor vi kan fjerne suksessfulle trenere fordi de har for lite utviklende/spennende stil. Om LAN hadde blitt fjernet, og vi hadde ansatt en danske/svenske med sterk CV og 4 mill i årslønn så kan det slå begge veier. Tror Brann kommer til å holde seg til det trygge her.

Gleder meg for øvrig til 3-0 over KBK på onsdag :)

Nixon

Quote from: krakra on April 08, 2019, 11:58:20 AMDen er også avhengig av veldig velfungerende relasjoner.

Med tanke på det er det litt merkelig at Nilsen i sin femte sesong i klubben kanskje er sjef for den årgangen med dårligst relasjoner ved seriestart. Mange nye spillere, javel. Men de fleste har vært med i hele den lange oppkjøringen.
Rød makt på Hansa!

krakra

Et par ble jo også signert i sommer, og kunne blitt hentet inn og fått spilt seg inn i løpet av høsten hvis Brann hadde bladd opp noen hundretusner.

Falkman

Quote from: krakra on April 08, 2019, 19:41:36 PMEt par ble jo også signert i sommer, og kunne blitt hentet inn og fått spilt seg inn i løpet av høsten hvis Brann hadde bladd opp noen hundretusner.

Greit nok at Løkberg løper mye, men han teller vel ikke for to av den grunn. At Løfgren skulle danke ut Acosta/Rismark  ifjor høst virker ikke så veldig sannsynlig. Og Opdal istedenfor for Pettersen? Da hadde det iallefall blitt månelyst.

Eivind

April 13, 2019, 21:35:56 PM #2065 Last Edit: April 13, 2019, 21:51:38 PM by Eivind
Prøvde meg med noen "nilsen må gå" på bortefeltet idag. Null støtte. Men nå må faen folk våkne snart..

Danny1

Quote from: Eivind on April 13, 2019, 21:35:56 PMPrøvde meg med noen "nilsen må gå" på bortefeltet idag. Null støtte. Men nå må faen folk vokse snart..
Haha, den var god

Falkman

Quote from: Eivind on April 13, 2019, 21:35:56 PMPrøvde meg med noen "nilsen må gå" på bortefeltet idag. Null støtte. Men nå må faen folk våkne snart..

Før du stiller krav til at andre må våkne, må du i det minste klare å holde deg våken under kampen selv. Det klarte du åpenbart ikke i dag.

Nixon

Rød makt på Hansa!

ACHTUNG

Skandale av LAN å sette inn Opdal for Holmen.

krakra

Opdal klarte seg ok. Bedre enn Holmen Johansen.

ostraume

Enig i at Opdal klarte seg ok, men det virker som du er i overkant kritisk til Holmen. Han har og klart seg ok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 14, 2019, 10:15:21 AM #2072 Last Edit: April 14, 2019, 10:17:23 AM by krakra
Han har ett tabbemål, vært sjanseløs på de øvrige målene, vært helt forferdelig med ball og ellers hatt lite å gjøre. Noen katastrofe har han ikke vært, men under minus. Det er endel som trekker ned og ikke så mye som trekker opp. 3,7 på VG-børsen, som er cirka der jeg mener han har vært.

Det er en grunn til at han ble vraket i går. Opdal klarte seg bra, færre feilpasninger og meningsløse polinger til motstander. Han er ikke ble mer spretten på sine eldre dager, men opplever han som langt tryggere enn EHJ.

Henki

Quote from: Nixon on April 13, 2019, 23:10:40 PMhttps://www.vg.no/sport/fotball/i/lAKzpo/berisha-i-heftig-dommerdiskusjon-etter-tap-dere-maa-faen-meg-skjerpe-dere

Nilsen fyrer seg opp etter kampen, og Berisha følger etter.

Rasende festlig å se reaksjonen til de utsendte herrer fra kamplederavdelingen på det klippet der. Der er det ikke mye ydmykhet å spore. Og det sier vel kanskje noe om holdningen blant norske dommere og linjedommere.
Ballen skal fremover!

Elfakiri

Quote from: ostraume on April 14, 2019, 10:06:49 AMEnig i at Opdal klarte seg ok, men det virker som du er i overkant kritisk til Holmen. Han har og klart seg ok.

Krakra sin gullgutt ble sendt på lån til Nest pga han vet du.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Billy Elliott

Vi så gang på gang i går at stopperne inviterte Opdal til å spille ballen til dem. Han måtte avslå invitasjonene nesten hver gang fordi han ikke har pasningsferdighetene til å treffe dem sikkert. I stedet ble ballen polet langt. Det er langt fra ideelt med Opdal i mål på permanent basis. Det er i så fall et langt tilbakesteg for Branns ønskede spillesystem.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Radlinger var trygg og god med ballen i beina. Holmen Johansen er også god med beina, men han virker shaky når han blir satt under press, det er i såfall en stor svakhet som fort sprer usikkerhet i de bakre rekker. Som da han pelmet ballen ut over dødlinjen mot Strømsgodset(mener det var den kampen?)

Da foretrekker jeg Opdal som pelmer den trygt avgårde. Men det ødelegger veldig for Brann sitt ønske om å spille seg ut.
Brannsupporter.

Henki

Quote from: Superjack on April 14, 2019, 13:23:10 PMRadlinger var trygg og god med ballen i beina. Holmen Johansen er også god med beina, men han virker shaky når han blir satt under press, det er i såfall en stor svakhet som fort sprer usikkerhet i de bakre rekker. Som da han pelmet ballen ut over dødlinjen mot Strømsgodset(mener det var den kampen?)

Da foretrekker jeg Opdal som pelmer den trygt avgårde. Men det ødelegger veldig for Brann sitt ønske om å spille seg ut.

Hvis Brann mener at det å spille seg ut helt bakfra, er en viktig del av måten man bygger opp spillet på, trenger man en keeper som er trygg med ballen i beina og som kan slå en pasning på over fem meter. Da er ikke Opdal mannen å se til.
Ballen skal fremover!

krakra

Henki

Ballen skal fremover!

krakra

Ikke så langt

Jeg har sett flere som har fulgt både Sandefjord og Holmen Johansen benekte at han et spesielt god med ballen. Det han skal være god på er å bryte spillet, som en slags sweeper. Men den playmakerrollen Radlinger hadde er jeg i sterk tvil om at EHJ noen sinne vil beherske.

Pluss at EHJ er synlig livredd og skjeller ut medspillere for å gi ham ballen. Opdal poler, men han sprer ikke den samme usikkerheten.

Henki

Radlinger var åpenbart svært god med ballen i beina. Det var en av de store fordelene med ham. Men å hevde at Holmen ikke har vært bedre enn Opdal når det gjelder det som har med ballen i bena å gjøre, er jeg ikke enig i. Og hvis det er noe vi vet om Håkon Opdal, så er det at han aldri har vært komfortabel med ball, og kommer med stor sannsynlighet aldri til å bli det.
Ballen skal fremover!

kabelmann

Det er vel omtrent det eneste man kan si med stor sikkerhet i denne diskusjonen: Når Opdal poler er det større sjanse for at ballen går til motspiller enn til medspiller. Han har ikke et konstruktivt fiber i kroppen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SeLyren

Det er bedre å bruke en keeper som har et realistisk bilde på sitt ferdighetsregister, for så å spille deretter, framfor en som tror han er bra på noe han egentlig ikke behersker. Eg var mye mer komfortabel med måten Opdal løste rollen fremfor Holmen. Visst ikke Holmen straks får justert sitt selvbilde blir han aldri bedre enn en middels TL keeper.
Barmen Army

ACHTUNG

Ansvaret for Branns "keeperkrise" ligger hverken hos Holmen eller Opdal, det ligger hos LAN, Soltvedt og Dan Risnees. De tre herrene har gjort en elendig jobb på en av de viktigste posisjonene i et lag, på keeperplassen. Det er rett og slett utilgivelig at de ikke har finsiktet bedre. Kan vi stole på at de gjøre en bedre jobb, når sommervinduet åpner?

Ninja-Bob

Tippar denne krisa er noget overdriven.

Norlings Hund 2

Det er ikke spesielt bra foreløpig, men de fleste som kaller dette en krise har fullstendig glemt 10-millionersmannen Njogu Demba-Nyrén.

ACHTUNG

Brann er dårligere skodd på keeperfronten i år vs ifjor, det hersker det ingen tvil om, så ja, en liten keeperkrise har vi.

ACHTUNG

Håpløst. Spesielt stuntet med å vrake Holmen etter seieren over KBK, har slått fullstendig feil. All selvtillit er nå knekt hos Holmen, mens vi står igjen med Opdal, som ikke er i stand til å roe ned spille, være med i spillet og ikke minst være den matchvinneren Brann trenger. Alle har mast om Opdal, både fans og avisene, de som husker hvor grusom Opdal var før Piotr steppet inn, vet at han ikke har noe i Brannburet å gjøre.

LAN kjørte også feig taktikk mot VIF, med safety first, fremfor full rulle, med Bamba fra start. LAN er i ferd med å ødelegge både enkeltspillere, laget og Branns sesong.

Eivind

Bør takkes for en god opprydningsjobb og for å ha stabilisert Brann i norsk toppfotball igjen.

Men nå er tiden moden.

Brann kommer aldri til å ta gull eller fylle stadion på en ordinær seriekamp under LAN.

Optimist

Tanken om en ny trener før alle de gode spillerne forsvinner er fristende.
Og hvis LAN hadde gitt seg denne sesongen vil han bli husket som en trener som hjalp Brann opp til toppen igjen

Henki

Jeg er ikke helt der at jeg roper på ny trener allerede. Men jeg forstår godt dem som tenker i de baner. Et spørsmål jeg har sittet igjen med etter flere av kampene i år er om LAN virkelig har det som skal til for å ta laget til neste nivå, eller om han har tatt laget så langt som han evner. Hvis han mangler evnene, eller motivasjonen, som skal til, er det kanskje like greit å avslutte mens leken er relativt god.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Akkurat nå ser summen av spillerne ut som noe mindre verdt enn det de enkeltvis skulle tilsi. Gode spillere blir stående og lure på hva som skal skje, mangemillionerskjøp evner knapt å treffe mål og det ser ut som elleve spillere som ikkje lengre kjenner hverandre utpå der.

Triksene er avslørt, og plan-Karadas gir sjelden noe utslag.
Gå av.

krakra

LAN trives best med høye, løpssterke og ganske primitive krigere. Alle kreative spillere vi henter inn faller igjennom hvis de ikke har muskler og høyde

Henki

Quote from: krakra on April 22, 2019, 22:09:56 PMLAN trives best med høye, løpssterke og ganske primitive krigere. Alle kreative spillere vi henter inn faller igjennom hvis de ikke har muskler og høyde

Enig i at det har vært for mye satsing på dette i starten av sesongen. Laget virker ribbet for selvtillit.
Ballen skal fremover!

gladiporno

Quote from: Henki on April 22, 2019, 21:58:47 PMJeg er ikke helt der at jeg roper på ny trener allerede. Men jeg forstår godt dem som tenker i de baner. Et spørsmål jeg har sittet igjen med etter flere av kampene i år er om LAN virkelig har det som skal til for å ta laget til neste nivå, eller om han har tatt laget så langt som han evner. Hvis han mangler evnene, eller motivasjonen, som skal til, er det kanskje like greit å avslutte mens leken er relativt god.

Motivasjonen tror jeg ikke det er noe i veien med. Jeg har aldri møtt en Brann-trener som er like psyko på å vinne seriegull som ham (selv om han sier det motsatte utad).

Jeg har dog hele tiden trodd at han ikke er Brann-trener i 2020. Gode resultater har alltid vært det som har gjort at folk har akseptert at han er jævlig med pressen, rasert talentarbeidet og spilt en type fotball som mange mener er kjedelig. Resultater får han ikke i år.

Pelle

Det er klaging å sutring hele tiden , er det ikke noe dere kan glede dere over ?

Husker Gud, sønnen og den hellige ånd og Radlinger, plus alle de andre.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Det er enhver supporters rett, å sutre og klage, enten det er rimelig eller ei. Om man kun stryker medhårs og applauderer absolutt alt, da er man det jeg vil kalle selvutslettende, en selvpiner, da er man er retning av sportslig BDSM.

Superjack

Er også frustrert over fotballen så langt denne sesongen. Mest frustrert over mangelen på tålmodighet og en klar stil i Brann i år.

Det virker panisk og stresset i spill, og spillerne virker preget av favorittstempelet de har fått. Samme som etter sommeren i fjor. Derfor kommer lange baller mot enslig spiss, i stedet for å bruke bredden i banen og vri spillet frem og tilbake for å finne rette muligheter, samtidig som det mangler rette trøkken inn i boksen når ballen først kommer opp der.

Jeg er usikker på om det å skifte ut LAN er riktig, faktisk meget usikker på det.

Uten dommerjævler og en utdatert keeper i Opdal så hadde vi hatt 7 flere poeng og serieledelse.

Brannsupporter.

Gepard

Synes ballsparkgjengen bommer totalt når de fokuserer på at rulleringen er feil. Synes heller man har bommet på kampbilder og hvem spiller som bør brukes.

Mot motstandere som legger seg kompakt blir det etter min mening totalt feil å bruke Berisha på topp, og speseilt når en ikke tar kontringene.

På bortebane bør Brann bruke løkberg og stå knallhøyt på motstander, som i vinter. Samt ikke bruke Strand på kant, men som indreløper. altså er det ikke plass til Barmen og Haugen fra start i de kampene. Haugen passer bedre i kampbilder hvor man trenger mer kreativitet mot lavtliggende motstandere. Skal man spille 4-3-3 ville jeg prøvd Berisha på venstrekant og Bamba på topp. Koomson på høyrekant.

Go Up