• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Brann ønsket da åpenbart å gå over til en mer ballbesittende stil der man i tillegg til et agressivt press skulle være enda bedre og mer kreative i det oppbyggende spillet. Så kjøpene handlet nok om et ønske om å utvikle stilen. At man ikke kan presse høyt uten en høy og duellsterk DN er usant. Brann har lykkes med dette flere ganger i år. Vi har hatt gode kamper i år også.

At signeringer ikke treffer skjer fra tid til annen uten at noen skal gå av den grunn.

fortune

Quote from: krakra on July 19, 2019, 23:18:38 PMBrann ønsket da åpenbart å gå over til en mer ballbesittende stil der man i tillegg til et agressivt press skulle være enda bedre og mer kreative i det oppbyggende spillet. Så kjøpene handlet nok om et ønske om å utvikle stilen. At man ikke kan presse høyt uten en høy og duellsterk DN er usant. Brann har lykkes med dette flere ganger i år. Vi har hatt gode kamper i år også.

At signeringer ikke treffer skjer fra tid til annen uten at noen skal gå av den grunn.

Vi er blitt mye mer ballbesittende, bare synd det meste av ballbesittelsen skjer på egen halvdel og rundt midtstreken. Fortrinnsvis fordi motstanderlagene lar oss ha ballen, de gangene vi tar ledelsen og motstander begynner å presse høyere klarer vi knapt å holde på den.

Ser du virkelig ikke at motstander gang på gang spiller av forsøk på høyt press ved å pole langt i retning Yttergård Jensen? Det skjer HVER eneste kamp.

Det du kaller utvikling i stilen gjør at stilen ikke fungerer i det hele tatt og spillerkjøpene virker ekstremt tilfeldige. Da er det vanskelig å ha tro på prosjekt LAN, spesielt når han også legger klubbens talentarbeid og publikumstekke i ruiner.
First is first, second is nothing

Giles

Bra analyse Fortune. Her er spillprinsippene til LAN presentert uten negative briller og rett fram, noe som utvilsomt ga resultatmessig suksess en god stund.
Det vi nå har endt opp med er spill bakfra som aldri fører fram pga manglende dynamikk og evne til å kombinere seg framover.
Så ballen ender med en rett fram pasning enten fra Opdal eller midtstopperne. Totalt meningsløst og sikkert balltap. Brann har ballen mye men kun på egen halvdel så det er fattig trøst. Kontringene er totalt fraværende delvis av den grunn.
Så har du sikringsatferden som dreper alle offensive muligheter og selvtillit.
Den enkleste pasning blir for vanskelig og spillerne bryter sjelden mønster.
Og enten har Brann misset fullstendig på spillerlogistikk eller så blir spillerne dårligere i Brann. Bamba og Koomson er de beste eksemplene.
Mye er galt og det må luftes.
Det snakkes om at Brann må ha en overordnet plan/filosofi. Har ikke Brann det? Skal være enig i at den enten ikke er mulig å se eller at den ikke lar seg kommunisere. Hva LAN vil forstår i alle fall ikke spillerne. Ikke publikum heller.

Miller

Quote from: krakra on July 19, 2019, 21:09:48 PMDet første Brann må gjøre er å definere seg selv som klubb. Finne en identitet. Så vurdere om Lan passer inn her. Gjør han det blir han. Gjør han ikke det må han erstattes av noen som gjør det. Det må de gjerne bruke tid på. De har tid. Det dummeste de gjør er å høre på et hysterisk folkekrav om å sparke treneren og bare prøve en ung trener som gjør det bra et annet sted for å se hva som skjer. Det er jo amatørmessig.

Her er vi enige. Jeg har sagt siden utgangen av 2017 at LAN er en mann som passet perfekt i den situasjonen klubben var i, men han er ikke en fremtid. LKAN står kun for resultater og primitivt. Brann burde ha vært godt i gang med å lete etter en ny trener som passer inn. Mener ikke at LAN bør sparkes i dag, mener han bør sitte frem til vi har en ny klar. Midlertidig løsning med Landro er ikke løsningen i mine øyner. Jakten burde begynt for lenge siden.

Lasaron

Bra, Fortune. Jeg føler meg litt fotballklokere av å lese slike innlegg. Takk.

Krakra (eller andre): Mener du rett ut at det er galt av en supporter å kreve en treners avgang så lenge hen ikke har en gjennomtenkt løsning på ny trener?

En av sportssjefens kontinuerlige jobber (dette har jeg sagt før), skal være å ha oversikt over potensielle nye trenere til enhver tid. Man vet aldri hvor fort en situasjon kan oppstå som gjør at man må skifte trener. I denne jobben skal man selvsagt ta hensyn til spillestil, type, økonomi osv. Dette mener jeg er en av de selvsagte oppgaven til en sportssjef i enhver toppfotballklubb. Det er ikke en garanti for at man treffer med ny trener, men det får man aldri. Dog gjør det at sjansen er mye større for å lykkes, og for at man kan skifte trener tidlig nok.

Jeg vet ikke om dette har med LAN å gjøre. Kanskje. Men jeg har ofte lagt merke til at brannspillere ikke sentrer til den jeg ønsker, selv om den er ledig. Man velger heller en tryggere løsning, bakover. Saken er nemlig den at den ledige spilleren jeg ønsker man skal sentre til har motspillere i nærheten av seg. Jeg tror spilleren med ballen tenker noe slikt som dette: "Ja, jeg ser han er ledig, jeg vil treffe ham, og det vil være en mer offensiv løsning, men han har to motspillere nært seg som raskt vil komme opp i press. Det blir for risikabelt. Jeg sentrer heller tilbake til Acosta, han har stort rom rundt seg." Ja, det er Ruben Kristiansen jeg oftest ser tar disse valgene, men det er et mønster som går igjen i omtrent hele laget. Hvor blir utviklingen av da? Underholdningen? Målene? Det blir ofte så trygt og kjedelig.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Henki

På grunn av at 40-årsfeiringen min ble kuppet av diverse familiemedlemmer, endte jeg opp i en av VIP-logene til kampen mot Stabæk. Det viser seg at treneren pleier å holde en kort presentasjon av lagoppstillingen og deler noen tanker om situasjonen i klubben, for gjestene i logene før kamp. Så også i dag. LAN fremstår som en relativt kald fisk, selv om han var tydelig på at de var skuffet over resultatene i mange av kampene denne sesongen. Han hadde et relativt pedagogisk syn på formsvikt og lugging i spillet: Skal man utvikle seg må man også i perioder tåle å få juling og ligge nede. Han var tydelig på at han ønsker å bygge opp en kultur i Brann og jeg hadde inntrykk av at han bruker de utfordringene Brann står overfor nå, i dette arbeidet.

Langsiktighet og bygging av kultur er i og for seg musikk i mine ører. Men det hadde jo vært kjekt å se litt tegn på utvikling igjen snart også.
Ballen skal fremover!

Morkel

Quote from: Lasaron on July 20, 2019, 10:23:56 AMJeg vet ikke om dette har med LAN å gjøre. Kanskje. Men jeg har ofte lagt merke til at brannspillere ikke sentrer til den jeg ønsker, selv om den er ledig. Man velger heller en tryggere løsning, bakover. Saken er nemlig den at den ledige spilleren jeg ønsker man skal sentre til har motspillere i nærheten av seg. Jeg tror spilleren med ballen tenker noe slikt som dette: "Ja, jeg ser han er ledig, jeg vil treffe ham, og det vil være en mer offensiv løsning, men han har to motspillere nært seg som raskt vil komme opp i press. Det blir for risikabelt. Jeg sentrer heller tilbake til Acosta, han har stort rom rundt seg." Ja, det er Ruben Kristiansen jeg oftest ser tar disse valgene, men det er et mønster som går igjen i omtrent hele laget. Hvor blir utviklingen av da? Underholdningen? Målene? Det blir ofte så trygt og kjedelig.

Ja, dette er jo det som har vært grunnlaget til frustrasjonen til både Bamba og tidligere Skaanes. Og jeg tror absolutt det har noe med LAN å gjøre. Han ønsker possesion og lite risiko. Prinsipielt så synes ikke jeg at det er dumt å velge trygge valg eller slå en støttepasning eller to. Det er ikke slik at man trenger å ta store sjanser hele tiden. MEN det er to ting jeg reagerer på. 1. Hvis man ikke skal slå risikable pasninger så må man ha tempo i ballen og bevegelser. Hvis ikke klarer man aldri å spille seg igjennom. Når tempo er lavt er det bare for forsvaret å sideforskyve sakte og skape et nytt overtall på andre siden. 2. Når man kommer inn i siste fase av spillet, må man på et tidspunkt slå en risikabel pasning. En ting er på midten, men jo nærmere motstanderens mål man kommer, jo mindre blir risikoen for at brudd i mot er farlig og jo større er sjansen for at pasningen er avgjørende. Slik det er nå virker det som man vegrer seg mer og mer for å ta en avgjørelse jo nærmere motstanderens mål man kommer. Det er merkelig. 

Lasaron

Enig. Støttepasninger er helt greit innimellom. Jeg har også reagert på tilskuere som ikke tåler støttepasninger. Balltempo og rask vridning av spillet har jeg veldig sans for. Det må Brann gjerne trene mer på. Men så er det da disse trygge valgene som skjer alt for ofte.

Lasaron

https://www.bt.no/sport/i/dOjLoz/Brann-treneren-om-kritikken-som-har-haglet--Det-blir-historielost?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3ZG87Zc1ubzUId5ihJNZBsM_PvbrSOhLFgNc5NUXb4LzC39U8i5ySYv6s#Echobox=1563818937

Har nettopp lest dette intervjuet. Savner et par oppfølgingsspørsmål fra journalisten. LAN sier blant annet at vi har slitt mot etablert forsvar et par måneder. Da kunne det kommet noe om at vi har slitt siden mars, og vært for dårlige siden mai/juni i fjor. Og så dette med relasjoner som ikke sitter enda. Da kunne journalisten spurt litt ekstra om denne elleville rulleringen han praktiserer, sammenlignet med den elleville klippekortpraksisen han hadde i fjor vår.

Krise? Jeg har ropt på trenerens avgang, men mener ikke det er krise. Det betyr at jeg mener ikke det skal en krise til for å skifte trener. Brann har ikke vært gode nok over tid til at siste års resultater er en krise. Men jeg mener Brann skal være best, og jeg tror ikke Brann blir det under LAN pga et helt års for dårlig spill. Dessuten er det ingen andre lyspunkter heller.

Til slutt vil jeg gjenta tipset mitt, om at LAN venter på en 2-3-målsseier. Da vil han sette laget.

Spelaren

Den journalisten var ikkje akkurat våken. Et par måneder liksom. Og eg er enig i at det ikkje trenger å være krise for at et trenerskifte er nødvendig.
Legg ned Kina / Kinen.

krakra

BT har begynt å faktasjekke LANs rare utspill, overdrivelser og bortforklaringer

«- Fordi vi har spilt europacupkamper, cupkamper og hatt tre kamper i uken. Sarpsborg har spilt én kamp i uken, vi har hatt tre (det riktige er to, ved to tilfeller red.anm.). Det er vel forskjellen, sier Nilsen.»

Hvorfor er det så viktig for Lan å late som vi har spilt mye mer enn vi egentlig har?

Spelaren

Nilsen serverer nonsens, og det er fint at det påpekes i artikkelen. Brann har "aldri" hatt en kampbelastning over tid som hadde kunne rettferdiggjort disse unnskyldningen. Skulle tro norske trenere hadde en ordbok med unnskyldninger og bortforklaringer de kan hente fram når det måtte passe.
Legg ned Kina / Kinen.

Finfin respons

Det er ikke sååå nonsens. Det er vel et par ganger tre kamper på åtte dager. Kanskje fem på femten. Nilsen er upresis og sier "uke". Poenget er kampbelastning. Det er en gyldig unnskyldning for mye. Vi må ta det vi får.
Kanskje.

bernu

Så rart at Brann ikke takler litt kampbelastning mens alle andre lag klarer det??
RBK videre i Europa.
Molde videre.
Haugesund vinner.
Brann klovner det til.
År etter år.
Kamp etter kamp.
HANSA - Z

SKBCPH

Troppen var "rustet for å kjempe på tre fronter" og lignende utsagt tidligere i år underminerer jo totalt at han nå syter over at det er opp til tre kamper på åtte dager i ny og ne....

Det har rett og slett ingen troverdighet. Det er svada, som så ofte før fra den kanten.

Giles

Svada er ordet når det gjelder kampbelastning og dette med at relasjoner ikke sitter er bare vissvass. Brann spiller som treneren ønsker og like humørløst også.

Lasaron

Det oser ikke vinnermentalitet av å skylde på kampbelastning.

SK

LAN-intervju i dagens BA. Sier bl.a. at det ikke er sikkert det løsner i høst, mulig man trenger vinteren også på å sette laget. Fint at han er ærlig på det, men det er vel i overkant hvis man skal bruke nesten 1,5 år på å sette et lag. Dette var strengt tatt ikke hovedfokuset i intervjuet, men ble nevnt innimellom mye annet.

krakra

August 01, 2019, 11:00:16 AM #2268 Last Edit: August 01, 2019, 13:16:08 PM by krakra
Heldigvis er det ingen unggutter i nærheten av dette laget m. Så ingen kan beskylde Brann og LAN for å ikke ha skyhøye ambisjoner.
Vi slipper inn få mål også. Da er de to kriteriene for å ikke fremstå  som naive norlinger møtt: Ingen unggutter og defensiv fotball.

Giles

Vrøvl! Ikke sikkert spillet sitter i høst heller?
Da er han feil mann for jobben, en ledelse med skyhøye ambisjoner må ta grep. For en farse...

Lasaron

Det er bra. Gi LAN til 2021 for å sette laget. Hold for all del ungguttene unna.

fortune

Quote from: SK on August 01, 2019, 10:43:27 AMLAN-intervju i dagens BA. Sier bl.a. at det ikke er sikkert det løsner i høst, mulig man trenger vinteren også på å sette laget. Fint at han er ærlig på det, men det er vel i overkant hvis man skal bruke nesten 1,5 år på å sette et lag. Dette var strengt tatt ikke hovedfokuset i intervjuet, men ble nevnt innimellom mye annet.

«Lars-Arne sa, dette vil ta tid. Både vinter og vår, kanskje 100 år»
First is first, second is nothing

Nixon

BA har en gladsak på Sporten i dag om at «Kun en av ti mener han må gå». Nilsen altså. BA har spurt 600 personer om Brann bør skifte hovedtrener. Men hva om man vinkler saken om og skriver at «53 prosent vet ikke om Nilsen er rett mann for Brann»? For det er bare 47 prosent som svarte nei på spørsmålet. Hele 43 prosent svarte vet ikke. Spør dere meg er ikke det helt overbevisende, og ikke helt den gladsaken som BA fremstiller det som.
Rød makt på Hansa!

Belfort

Quote from: Nixon on August 01, 2019, 22:21:37 PMBA har en gladsak på Sporten i dag om at «Kun en av ti mener han må gå». Nilsen altså. BA har spurt 600 personer om Brann bør skifte hovedtrener. Men hva om man vinkler saken om og skriver at «53 prosent vet ikke om Nilsen er rett mann for Brann»? For det er bare 47 prosent som svarte nei på spørsmålet. Hele 43 prosent svarte vet ikke. Spør dere meg er ikke det helt overbevisende, og ikke helt den gladsaken som BA fremstiller det som.

Vet du om de samtidig spurte hvorfor de ikke går på stadion?

Eivind

I siste episode av podcasten Heia Fotball er Torgeir Børven gjest. Setter fint ord på det de fleste etterhvert irriterer seg over med Brann.

Snakket om det rigide systemet til LAN og hvorfor han ikke lykkes i det. At han som spiss ikke engang behøvde å tenke tanken på å score mål, var ikke blant arbeidsoppgavene.

At man også i Odd har faste oppgaver men at det samtidig er lov å slippe seg løs og "kjøre litt slalom" der.

Giles

Som man kunne mistenke. Ikke rart det går nedover.
Det rigide og humørløse spillet LAN legger opp til fører til kollektiv depresjon på Stadion og i Bergen.
Dette er ikke Bergen og dette er ikke Brann.
Et Brann-lag må strekke seg mot stjernene og spille entusiastisk fotball.
Gi oss gnistrende farger og noen store øyeblikk. Det er veien å gå også om man vil bli bedre.
Den veien Brann går nå er drepen og vil også resultere i nedrykk til slutt.

Spelaren

Quote from: Eivind on August 25, 2019, 09:55:07 AMSnakket om det rigide systemet til LAN og hvorfor han ikke lykkes i det. At han som spiss ikke engang behøvde å tenke tanken på å score mål, var ikke blant arbeidsoppgavene.

Og der kom nr 14 og 15.
Legg ned Kina / Kinen.

Huff

Leser i BT har LAN nå sagt at resten av sesongen handler om å sette et lag til 2020. Antar dermed at Wormgoor har spilt sin siste kamp, og ser samtidig en klar oppfordring til publikum om å holde seg hjemme. De resterende kampene i år er treningskamper.

Hva sier forbrukerkjøpsloven om noe slikt? Jeg har tross alt kjøpt partoutkort. Når Brann skal spille treningskamper burde enten gitt meg litt penger tilbake eller i det minste gratis inngang på de treningskampene de spilte i vår.

Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

Giles

Og hvem skal brukes da, som ikke er brukt til nå? Hvor er de fremadstormende talentene?
Sette lag?
Alt annet enn laguttaket som er problemet i Brann.
LAN og et servilt styre uten sportslig guts.
Hvis Soltvedt ikke ser hvor dette bærer er det for snilt i Brann.
Avslutt kontrakten med LAN nå.

Henki

LAN har mistet meg. Dette klarer han ikke å snu. Ikke i år og ikke til neste år. Seigpining venter.
Ballen skal fremover!

Lasaron

LAN burde gått av eller fått fyken etter hjemmekampen mot Mjøndalen. Totalt sett har perioden etter også vært alt for dårlig. Han må fortsatt gå av. Helst i morgen. Når jeg tok til orde for dette etter hjemmekampen mot Mjøndalen, var argumentet at jeg har mistet troen på at Brann blir best under LAN. Nå ser det ut til at vi bare blir verre og verre. Nå må ikke Brann vente for lenge.

Superjack

Enig med LAN.
Han må restarte.

Det er vanskelig å «hjernevaske» en gjeng med voksne luksusspillere.
Vito, RYJ, Veton, Bamba og Koms. Alle må ut. Teniste har mistet mye og må også ut.

Så er spørsmålet hvordan han gjør dette.
Brannsupporter.

Lasaron

Bamba er i kanonform, Berisha Branns beste i år. Relativt unge er de også. De skal selvsagt ikke ut. Tror mange trenere vil få mye ut av Koomson også.

krakra

August 25, 2019, 20:39:30 PM #2283 Last Edit: August 25, 2019, 20:41:09 PM by krakra
Utfordringen med Berisha er energien han sprer. Er den oppiskende eller destruktiv? Noen kaller det vinnerskalle. Jeg derimot får flashback til Pedersen med kroppsspråket. Han har tidligere klaget på supporterne som pep til pause. Nå blir han grinete og forlater et intervju fordi journalisten spør om de dumme gule kortene.

Greit nok at det var et provoserende spørsmål, men det er en del av gamet. Reaksjonen til Berisha er uproff. Heltne Nilsen var jo vår innpisker før han dro. Absolutt en vinnerskalle han og, men kan folk se for seg ham reagere på samme måte? Hadde han det samme negative kroppsspråket? Ville han klaget på supportere som piper?

Koomson, Berisha og Bamba er gode spillere, men de er også primadonnaer og er et stort steg vekk fra de holdningene og den kulturene som har kjennetegnet LANs Brann.

Spelaren

Quote from: krakra on August 25, 2019, 20:39:30 PMUtfordringen med Berisha er energien han sprer. Er den oppiskende eller destruktiv? Noen kaller det vinnerskalle. Jeg derimot får flashback til Pedersen med kroppsspråket. Han har tidligere klaget på supporterne som pep til pause. Nå blir han grinete og forlater et intervju fordi journalisten spør om de dumme gule kortene.

Hans rake motsetning er Karadas. I Ballspark etter kampen gir han publikum total støtte i den reaksjonen de kom med, og forstod vår irritasjon. Men så er han en voksen kar, også. Strengt tatt burde spillerne innprentes med at publikum "alltid" har rett.
Legg ned Kina / Kinen.

krakra

Ja, Karadas representerer det jeg mener er en verdifull og konstruktiv vinnermentalitet. Berisha er jeg mer usikker på. Pedersen var rent destruktiv. En gigantisk drittunge i motgang uten et snev av profesjonalitet. Alle tre er jo «vinnerskaller», men det gir litt forskjellige utslag.

Kagain

Quote from: Huff on August 25, 2019, 20:11:14 PMLeser i BT har LAN nå sagt at resten av sesongen handler om å sette et lag til 2020. Antar dermed at Wormgoor har spilt sin siste kamp, og ser samtidig en klar oppfordring til publikum om å holde seg hjemme. De resterende kampene i år er treningskamper.

Sette lag? Det er vel omtrent ikke nok spillere igjen til å gjøre noen store forandringer på dette med lagsettingen. Den eneste store forskjellen han kan gjøre er vel å slenge ut Vito og la Barnebarnet spille seg varm i trøyen. Barnebarnet var vel en av de som scorte flest mål i fjor høst, så...

Alonso Solis

Det Berisha sa var vel at det ikke var til hjelp for laget å bli pepet på under kampen. Han var enig i at de fortjente pipekonsert etter kampen og at den var på sinn plass, men hvis man ønsker lagets beste så er kanskje ikke pipekonsert underveis i kampen veien å gå. Det er et helt legitimt poeng i mine øyne.

Jeg opplever at et brer seg en likegyldighet i dette Brann-laget, og da blir det helt feil å angripe Berisha for å være en av få som bryr seg og viser følelser. Berisha kan gå med hevet hode etter denne sesongen. Dét er det ikke mange av spillerene som kan.

krakra

- De buer på oss til pause, det er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt. De roper og krever innsats, det er ikke dét det går på. Det går på at vi ikke skaper nok muligheter. Det går ikke på innsats. De må tenke seg litt om. De kan bue på slutten, fordi vi ikke vinner. Det går fint, men ikke til pause, sier Berisha overfor kanalen.

Nixon

17.59: En idiot!
19.53: Et geni!
Rød makt på Hansa!

krakra

Styrker min teori om at jo gråere et LAN-lag er jo større er sjansen for seier.

Finfin respons

Quote from: krakra on August 25, 2019, 20:39:30 PMUtfordringen med Berisha er energien han sprer. Er den oppiskende eller destruktiv? Noen kaller det vinnerskalle. Jeg derimot får flashback til Pedersen med kroppsspråket. Han har tidligere klaget på supporterne som pep til pause. Nå blir han grinete og forlater et intervju fordi journalisten spør om de dumme gule kortene.

Greit nok at det var et provoserende spørsmål, men det er en del av gamet. Reaksjonen til Berisha er uproff. Heltne Nilsen var jo vår innpisker før han dro. Absolutt en vinnerskalle han og, men kan folk se for seg ham reagere på samme måte? Hadde han det samme negative kroppsspråket? Ville han klaget på supportere som piper?

Koomson, Berisha og Bamba er gode spillere, men de er også primadonnaer og er et stort steg vekk fra de holdningene og den kulturene som har kjennetegnet LANs Brann.

Enig. I etterpåklokskapens lys var det lett å se hvordan kollektivet fungerte på en helt annen måte uten de tre der på laget.

Tror kanskje odd one out er nok. For det var jo en grunn til at de ble kjøpt.
Kanskje.

Lasaron

Tenk om han hadde blitt sparket etter hjemmekampen mot Mjøndalen. I en sådan stund er det deilig å si "hva var det jeg sa?" Jeg må gripe etter det positive.

krakra

At resultatene går til helvete denne sesongen er en ting, men når vi går til kampstart med en førsteellever med en snittalder på 31,4 år, med sju spillere på 30+, for å pælme lange baller og blir løpt i senk og utspilt av Kristiansund så burde det være tydelig for styret har LAN ikke har den rette mentaliteten til å gjøre Brann til et topplag.

Han funket da vi var i krise, og da vi var underdogs, men nå er det nok. Dette bør være LANs siste sesong som Brann-trener.

Superjack

Nok er nok ja.

Det er NULL ballspillere igjen i laget. (RYJ er jo det men han er desverre over middagshøyden og for treg)

Frykter nye år i ørkenvandring, som perioden 2009-2014.
Steinar Nilsen - Rune Skarsfjord ball.

En backline med en snittalder på 32 ish år?
De blir løpt fra, løpt rundt og latterliggjort.
Når Brann blir utspilt av i tur og orden, Mjøndalen, Tromsø og Kristiansund så er det natt.

Brannsupporter.

Giles

Holder ikke ut en vinter med LAN i førersetet. Neste år blir det nedrykk med denne mannen.

Eivind

Om LAN ikke ryker etter sesongen blir det første gang jeg vil ha NULL spenning i kroppen gjennom oppkjøring. Null håp, tro eller glede med tanke på ny sesong etter en lang vinter. DET er trist å tenke på.

Lasaron

Første kamp i juli i fjor ble et braktap mot Molde. Det markerte slutten på en lang periode uten tap, og med mange seire. Fra og med den kampen har det gått 14,5 måneder, og blitt spilt 37 seriekamper. I tillegg til en tidlig cup-exit og to tidlige e-cup-exiter.

I disse 37 kampene har vi hatt et poengsnitt som tilsvarer 45 poeng over en hel sesong. Det ville gitt 6. plass i 2018, sjette plass i 2017, delt femteplass i 2016 (kommer an på målforskjell), åttende plass i 2014.

Oppsummering: I langt over en sesong har resultatene i serien vært alt for dårlig. Vi samler ikke på sjetteplasser. Cupene har også vært fiaskoer. Ingenting tyder på at det blir bedre med det første heller.

Lasaron

Jeg mener altså det ikke holder å snakke om en mellomsesong, og at vi tross alt tok bronse i fjor. Dette er en langvarig trend, og alt tyder på at det vil fortsette. Det er Skarsfjord på nytt, bare på et noe bedre nivå.

Gulløl

October 14, 2019, 13:26:42 PM #2299 Last Edit: October 14, 2019, 13:33:49 PM by Gulløl
"En av flokken" frilansskribent Finn Bjørn Tønder har et meget bra leserinnlegg i BA i dag som beskriver situasjonen. Flere følger opp og støtter innlegget i kommentatorfeltet.
https://www.ba.no/debatt/debatt/meninger/derfor-ma-brann-be-treneren-tre-av/o/5-8-1151227

LAN har sagt at han gir seg når flokken ikke vil mer. Tilskuerne og supporterne er en sentral del av flokken i følge han selv. Men ingen ting skjer selv om store deler av flokken har samme syn og har gitt beskjed om at nok er nok. LAN som ikke følger med i media får ikke dette med seg virker det som, altså han fanger ikke opp signalene. Og ledelse og styre har skylapper og forstår ikke hva som er hovedgrunnen til at det bare kommer 5000 - 6000 på kampene. Folk har kjedet seg over en lang periode på Stadion, mulig den lengste perioden historisk.

Personlig har jeg gått fast på Stadion siden 1979. I mange år også med mange timer i bil og lang reisevei. Etter 40 år har jeg aldri hatt så lite lyst til til å gå på en ny sesong på Stadion som nå. Vi er nok mange i den harde trofaste kjerne som nå vurderer sterk å gi oss. Partoutkortsalget for 2020 starter ganske snart, tror det blir en meget stor salgsvikt i forhold til i år om det ikke blir en endring. Folk må få troen og gnisten tilbake om dette skal unngås.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Go Up