• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannstyret 2015 og 2014 (kvalifisert og ukvalifisert synsing)

Started by Torvanger, May 19, 2015, 08:00:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger


Nixon

Quote from: Torvanger on May 19, 2015, 08:00:39 AMJeg er overbevist om at det har foregått en avstemning på om Norling skal bukseres avgårde eller bli.


Jeg tror du tar veldig feil. Jeg tror ikke at det har vært noen avstemning om Norling skal få sparken. Ikke på styremøtet i går. Og heller ikke tidligere.

Quote from: Torvanger on May 19, 2015, 08:00:39 AM


Når det gjelder Samnøy representerer hun for det første flere grupperinger rent formelt siden det var flere grupperinger som spilte henne inn. For det andre tror jeg du skal lete lenge etter en supporterrepresentant som kan representere min 70 år gamle far med partoutkort på BT-tribunen og de unge håpefulle på Bataljonsfeltet, og alle mellom, like bra som Samnøy.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on May 19, 2015, 08:15:22 AM
Quote from: Torvanger on May 19, 2015, 08:00:39 AMJeg er overbevist om at det har foregått en avstemning på om Norling skal bukseres avgårde eller bli.


Jeg tror du tar veldig feil. Jeg tror ikke at det har vært noen avstemning om Norling skal få sparken. Ikke på styremøtet i går. Og heller ikke tidligere.




Tror du virkelig ikke at de stemmer over avgjørelser, rent formelt? Hvordan kan du være så skråsikker på det?


Torvanger

Quote from: Nixon on May 19, 2015, 08:35:00 AM


Jeg tror de uansett kjører en type håndsopprekning, bare for å ha det formelle på plass. Og det mest sannsynlige er nok, ja, at alle stemte for å gi ham litt mer tid. Noe som er fullstendig uholdbart. Tipper vi kan få høre "Styret må gå!" på neste hjemmekamp, om ikke noe har blitt gjort med svensken.

MortenM

Det er svært uvanleg å ha avstemningar i styrer. Ein diskuterer seg fram til avgjersler. Nokon tar kanskje dissens, men votering er svært uvanleg. 

Denne kommentaren frå Tormod Bergersen seier det same.

Corran

Tror nok ikke det har vært noen avstemning i styret ang Norling. Han har vært diskutert ja men ikke avstemning.
Og Hoaas er vel varemedlem og har ikke stemmerett. Han skal delta, men har kun stemmerett når han fungerer for medlemmer som er fraværende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Aldri sett et innlegg med så mange skråsikre spekulasjoner som jeg selv er helt sikker på er feil.

Torvanger

Quote from: krakra on May 19, 2015, 11:44:49 AM
Aldri sett et innlegg med så mange skråsikre spekulasjoner som jeg selv er helt sikker på er feil.


Les trådtittelen, det som står i parantes.


crm

Har vært på ganske mange ulike styremøter, og har aldri vært borti avstemning. Som Morten skriver, en diskuterer seg frem til løsninger - så hender det en og annen svært sjelden gang at noen tar dissens dersom flertallsavgjørelsen er helt umulig å svelge for noen.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

ostraume

Quote from: crm on May 21, 2015, 10:40:02 AM
Har vært på ganske mange ulike styremøter, og har aldri vært borti avstemning. Som Morten skriver, en diskuterer seg frem til løsninger - så hender det en og annen svært sjelden gang at noen tar dissens dersom flertallsavgjørelsen er helt umulig å svelge for noen.


Kan tiltrede denne. Spekulasjonene til trådstarter er, etter min mening, helt på viddene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: ostraume on May 21, 2015, 11:39:32 AM
Quote from: crm on May 21, 2015, 10:40:02 AM
Har vært på ganske mange ulike styremøter, og har aldri vært borti avstemning. Som Morten skriver, en diskuterer seg frem til løsninger - så hender det en og annen svært sjelden gang at noen tar dissens dersom flertallsavgjørelsen er helt umulig å svelge for noen.


Kan tiltrede denne. Spekulasjonene til trådstarter er, etter min mening, helt på viddene.

krakra

Aalesund er jo en jallaklubb. De hadde jo en trener som var milevis over deres nivå, og klarte å drive ham vekk.

Norlings hund

Quote from: Torvanger on May 21, 2015, 13:51:36 PM
Quote from: ostraume on May 21, 2015, 11:39:32 AM
Quote from: crm on May 21, 2015, 10:40:02 AM
Har vært på ganske mange ulike styremøter, og har aldri vært borti avstemning. Som Morten skriver, en diskuterer seg frem til løsninger - så hender det en og annen svært sjelden gang at noen tar dissens dersom flertallsavgjørelsen er helt umulig å svelge for noen.


Kan tiltrede denne. Spekulasjonene til trådstarter er, etter min mening, helt på viddene.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg har også vært på en god del styremøter uten å ha sett en eneste avstemning.

Jeg vil tro (synse) at det har vært noen runder rundt bordet for å finne ut hvor de ulike styremedlemmene står. Det ville ikke ha overrasket meg om man også har touchet innom "plan B": Hva skjer hvis ikke resultatene ganske raskt blir ganske mye bedre.

Jeg tror neppe Norling tåler veldig mange poengtap i de neste rundene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Jeg deler inntrykket, men rent formelt sett. Hvis et styre skal sparke Norling, må de ikke da stemme over det? Eller "klappe" for det? Eller på på et eller annet "offesielt" vis vise at flertallet står bak avslutningen utover å kjenne på stemningen?

Skal man gjøre et vedtak krever det vel at man har stemt over det? Selv om man vet at alle er enig. Skal man kjøpe en spiller, så må det stemmes, skal man ansette noen så må det stemmes. Skal man derimot fortsette som før, så er det jo ingen grunn til å stemme over det.

ostraume

Quote from: krakra on May 21, 2015, 19:31:13 PM
Skal man gjøre et vedtak krever det vel at man har stemt over det?


Nei, det krever ingen eksplisitt avstemming. Stort sett diskuterer man seg til konsensus. Og ferdig med det.

Ved hetfig uenighet tar man kanskje en prøvevotering. Og noen sjeldne ganger tar en eller flere av mindretallet utforme en dissens.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Styret pleier å komme til enighet om de ulike sakene, men kommer de ikke til enighet skal det stemmes over disse sakene. Det skal protokollføres hvem som er for, og hvem som stemmer mot. Vedlegger et utkast fra aksjeloven.

§ 6-29. Styreprotokoll
(1) Det skal føres protokoll over styrebehandlingen. Den skal minst angi tid og sted, deltakerne, behandlingsmåten og styrets beslutninger. Det skal fremgå at saksbehandlingen oppfyller kravene i § 6-24.
(2) Er styrets beslutning ikke enstemmig, skal det angis hvem som har stemt for og imot. Styremedlem og daglig leder som ikke er enig i en beslutning, kan kreve sin oppfatning innført i protokollen.
(3) Protokollen skal underskrives av alle de medlemmer som har deltatt i styrebehandlingen. Har styret minst fem medlemmer, og er beslutning truffet i møte, kan styret velge to til å underskrive. I så fall skal utskrift sendes samtlige styremedlemmer med frist for merknader, som i tilfelle kan kreves inntatt i protokollen.

Herman1

Quote from: crm on May 21, 2015, 10:40:02 AM
Har vært på ganske mange ulike styremøter, og har aldri vært borti avstemning. Som Morten skriver, en diskuterer seg frem til løsninger - så hender det en og annen svært sjelden gang at noen tar dissens dersom flertallsavgjørelsen er helt umulig å svelge for noen.


Jeg har vært borti endel styremøter med en god del avstemminger.
Dette i politiske sammenhenger.

MortenM

Quote from: psv-hasund on May 21, 2015, 20:29:11 PM
Styret pleier å komme til enighet om de ulike sakene, men kommer de ikke til enighet skal det stemmes over disse sakene. Det skal protokollføres hvem som er for, og hvem som stemmer mot. Vedlegger et utkast fra aksjeloven.


Sportsklubben Brann er ikkje eit aksjeselskap.

Torvanger

Hvorfor sparket ikke styret Samnøy var en del av i 2014, Rikard Norling etter nedrykket? Og hun er med videre i år og var med på å gi Norling fornyet tillit etter Start! De som satt i styret i 2014 er hovedansvarlige for å ikke å ha fyrt avgårde svensken, de tok RNH istedet! Fordømte, udugelige nek, det er fjorårets styre som har all skyld!

Torvanger

Jeg vil også kaste ute følgende Brannfakkel:

Etter min mening har Bataljonen, Tirsdagsgjengen også, mye skyld i skvisen Brann har kommet i nå. For jeg tror Brann ligger for langt bak til å ha håp om direkte opprykk og det kommer til å skjære seg på ny i kvallik. Har avisene noensinne gått denne uheldige supportermakten (de ynder jo ofte å kalle seg supporternes representanter, men representerer i realiteten en ikke-representativ fraksjon av alle fans)  i sømmene? For etter min mening har de stor skyld i uføret vi er i nå. De fikk RBHs hode på et fat og nå ser de at det var Norling de skulle ha gått etter. Dette er etter min mening den største skandalen, at Norling ikke fikk sparken ifjor, pga den uheldige sammensmøringen mellom Bataljonen og styret, der Samnøy er representanten. Dette kommer til å bli et fremtidig problem også, så lenge de velger å ha det sugerøret de har inn i Branns aller helligste, fremfor å fokusere på det de skal, å lage lyd og liv på tribunene.

Nixon

Hvor mye makt tror du egentlig at en enkelt supporterrepresentant har?
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Når var det egentlig Bataljonen kastet seg på den heksejakten mot RBH? Kan ikke huske de har sagt ett eneste negativt ord om fyren
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Nei, det er også et poeng. Bataljonen satt stille i båten både når det gjaldt Skarsfjord og RBH. Og de gjør det nå med Norling.
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 07:56:57 AM
Jeg vil også kaste ute følgende Brannfakkel:

Etter min mening har Bataljonen, Tirsdagsgjengen også, mye skyld i skvisen Brann har kommet i nå. For jeg tror Brann ligger for langt bak til å ha håp om direkte opprykk og det kommer til å skjære seg på ny i kvallik. Har avisene noensinne gått denne uheldige supportermakten (de ynder jo ofte å kalle seg supporternes representanter, men representerer i realiteten en ikke-representativ fraksjon av alle fans)  i sømmene? For etter min mening har de stor skyld i uføret vi er i nå. De fikk RBHs hode på et fat og nå ser de at det var Norling de skulle ha gått etter. Dette er etter min mening den største skandalen, at Norling ikke fikk sparken ifjor, pga den uheldige sammensmøringen mellom Bataljonen og styret, der Samnøy er representanten. Dette kommer til å bli et fremtidig problem også, så lenge de velger å ha det sugerøret de har inn i Branns aller helligste, fremfor å fokusere på det de skal, å lage lyd og liv på tribunene.

Helt riktig. Bare å kalle det supporterrepresentant sier det meste om hvor feil det er.

Torvanger

Quote from: Nixon on May 27, 2015, 08:06:18 AM
Hvor mye makt tror du egentlig at en enkelt supporterrepresentant har?



Samnøy var åpenbart med på kippe ut RBH, fremfor å ha fokus på hovedproblemet, Norling. Det er bare i Bergen og Bakvendtland at en trener blir sittende etter nedrykk, det er så pinlig at det fins ikke ord, jeg gremmes over å være Brannsupporter pga det.

Nixon

Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 09:15:24 AM
Samnøy var åpenbart med på kippe ut RBH, fremfor å ha fokus på hovedproblemet, Norling. Det er bare i Bergen og Bakvendtland at en trener blir sittende etter nedrykk, det er så pinlig at det fins ikke ord, jeg gremmes over å være Brannsupporter pga det.


Det er helt fair å mene at Norling skulle gått og RBH blitt. Men det var noe hele styret stod bak, og jeg skjønner ikke hvorfor først og fremst ser ut til å gi skylden på Samnøy.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hele styret stod vel ikke bak at RBH måtte ut.

For meg er det fortsatt totalt soleklart at det var riktig å kippe RBH ut. Jeg var mer åpen for å beholde Norling enn så lenge, mye på grunn av økonomi - pluss at jeg oppriktig ikke trodde det skulle bli så dårlig.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 27, 2015, 09:44:36 AM
Hele styret stod vel ikke bak at RBH måtte ut.


Nei, Barmen stod last og brast til siste slutt.
Rød makt på Hansa

krakra

Uttalelsene fra Fakiri levnet vel liten tvil om at det var riktig å få RBH vekk. Hadde Norling gått tror jeg vi hadde beholdt RBH for "kontinuitetens"skyld.


Torvanger

Styret tok konsekvensen av 2014 og gikk av, Samnøy burde også ha takket nei da benkeforslaget kom opp, for hun var medansvarlig for både nedrykk og den videre tilliten til Norling.

Nixon

Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 12:12:18 PM
Styret tok konsekvensen av 2014 og gikk av


Noen i styret tok mer konsekvensen av samarbeidsproblemer med Barmen og gikk av. Eller var det tilfeldig at Guntveit ville inn igjen da Barmen trakk seg?
Rød makt på Hansa

ostraume

Og hva med Lie-Nilsen, Torvanger? Han sitter også fortsatt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bataljonenspusekatt

May 27, 2015, 13:08:56 PM #35 Last Edit: May 27, 2015, 13:10:52 PM by Bataljonenspusekatt
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 12:19:03 PM
Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 12:12:18 PM
Styret tok konsekvensen av 2014 og gikk av


Noen i styret tok mer konsekvensen av samarbeidsproblemer med Barmen og gikk av. Eller var det tilfeldig at Guntveit ville inn igjen da Barmen trakk seg?

Sier litt om Guntveit. Virker som det har vært mye rot I det styret. men om det er Barmen som er den store stygge er vel potensielt ikke 100% rett men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.

Torvanger

Jeg tror generelt at folk, jeg også gjerne, lirer av seg mye piss om folk og prosesser man ikke kjenner. Barmen, både far og sønn, har blitt hoggestabber, og min magefølelse sier at der ufortjent.

Nixon

Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 13:12:44 PM
Jeg tror generelt at folk, jeg også gjerne, lirer av seg mye piss om folk og prosesser man ikke kjenner. Barmen, både far og sønn, har blitt hoggestabber, og min magefølelse sier at der ufortjent.


I motsetning til Samnøy som har blitt det helt fortjent?
"og der snubler Sæternes igjen"

Bataljonenspusekatt

Quote from: Utmedsnolken on May 27, 2015, 13:39:15 PM
Quote from: Torvanger on May 27, 2015, 13:12:44 PM
Jeg tror generelt at folk, jeg også gjerne, lirer av seg mye piss om folk og prosesser man ikke kjenner. Barmen, både far og sønn, har blitt hoggestabber, og min magefølelse sier at der ufortjent.


I motsetning til Samnøy som har blitt det helt fortjent?

Er vel strengt tatt vi som var på generalforsamlingene som burde vært hoggestabben. Det er vi som har valgt personene som sitter I styret utifra en valg komite som vi har valgt.
Hadde Barmen Junior puttet på 40% av sjansene sine ifjor hadde han aldri blitt hoggestabbe. men sånn er det. Hadde ikke sætre vært småkåt så styreleder tittelen hadde vel aldri blitt fyr I teltet iht Far/sønn diskusjonen heller. Barmen Junor spillte før Barmen senior I styret og han spiller no etter Barmen senior trakk seg tilbake.

krakra

Barmen senior var aldri hoggestabbe før han begynte å hylle RBH og kjørte et skittent spill for å berge ham. Jada, det var noen ufine spekulasjoner om at han liksom var grunnen til at Barmen junior spilte så mye, men det var vel ikke særlig utbredt.

Henki

Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Nå må styret se til å ansette daglig leder og sportssjef.
Tren på langskudd

Norlings hund

Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 10:05:22 AM
Nå må styret se til å ansette daglig leder og sportssjef.


Vi har en daglig leder og en sportssjef. Inntil videre ser de begge ut til å fungere bra, men jeg er enig i at man snarest mulig må ta en vurdering på hvorvidt de skal være ansatt permanent eller ikke.

Northside

Quote from: Henki on May 27, 2015, 19:22:20 PM
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.


Hvorfor skulle hun det, all den tid hun sjeldent omgås den gjengen?

Har vært på en rekke møter med Samnøy via medlemsutvalget. Hun pleier å representere styret på disse møtene og som vanlig er hun svært tilbakeholdene med informasjon fra styret dersom det ikke er noe som skal offentliggjøres. Får ikke et ord ut av henne før det er klarert med styret/daglig leder.

Henki

Quote from: Northside on May 30, 2015, 11:28:17 AM
Quote from: Henki on May 27, 2015, 19:22:20 PM
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.


Hvorfor skulle hun det, all den tid hun sjeldent omgås den gjengen?

Har vært på en rekke møter med Samnøy via medlemsutvalget. Hun pleier å representere styret på disse møtene og som vanlig er hun svært tilbakeholdene med informasjon fra styret dersom det ikke er noe som skal offentliggjøres. Får ikke et ord ut av henne før det er klarert med styret/daglig leder.


Kilden min er god den.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on May 27, 2015, 19:22:20 PM
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.


Jaja. Ryktene sier også at han som skulle erstatte henne har lekket massevis til hele bataljonsforumet gjennom sin konto her...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2015, 15:10:16 PM
Quote from: Henki on May 27, 2015, 19:22:20 PM
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.


Jaja. Ryktene sier også at han som skulle erstatte henne har lekket massevis til hele bataljonsforumet gjennom sin konto her...


Tja, nå er det jo ikke så mye info fra styremøter i SKB han kan lekke all den tid han ikke er valgt inn.
Hvis det stemmer at Samnøy lekker info fra styremøtene til folk sentralt i Tirsdagsgjengen, og det kan jo tyde på at hun gjør det, stiller det støtten hun fikk fra Tirsdagsgjengen under valget i et nytt lys.

Så er jeg selvsagt klar over at rykter kan man forholde seg til som man selv vil, og at det er vanskelig å basere seg på informasjon fra anonyme kilder.
Ballen skal fremover!

steinbygger

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2015, 15:10:16 PM
Quote from: Henki on May 27, 2015, 19:22:20 PM
Quote from: Nixon on May 27, 2015, 13:26:07 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt link=topic=12084.msg476049#msg476049men de av dere som har Samnøy på listen over informanter kan jo få lurt noe ut av henne.


Som Bataljonslederen måtte presisere på debattmøte på Kvarteret i mars, så er Samnøy langt unna å være informant selv om hun representerer supporterne. Jeg tenker at andre har vært mye mer løsmunnet enn henne etter styremøtene.


Ryktete rykter skal ha det til at Samnøy er en av dem som har lekket informasjon fra styremøter til bl.a. profilerte medlemmer i Tirsdagsgjengen.


Jaja. Ryktene sier også at han som skulle erstatte henne har lekket massevis til hele bataljonsforumet gjennom sin konto her...


Er forskjell på å være supporter her inne og være styremedlem.  Uansett så har jeg mer tro på at hvis tirsdagsgjengen har fått lekasjer så er det gjennom Sætre og hennes relasjoner mot Egil Austbø.

Go Up