• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ã?konomi - SKB

Started by Brann patriot, May 18, 2015, 23:59:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann patriot

Absence of proof is not proof of absence

Xminator

Så løsningen din er at Brann skal bli enda dårligere sportslig? Roald kjørte denne strategien fra 2008 etter at han ble ydmyket som geni på overgangsmarkedet. Det var ikke måte på hvor billige de gode spillerene skulle bli når også de andre klubbene merket finanskrisen. Og talentene de kan selvsagt vedtas gode nok.

Nå sitter vi med tidenes dårligste tabellplassering, og en haug lokale talenter på lag og i A-stall. Det er en sammenheng.

Det er også en sammenheng mellom sportslig resultat og økonomisk resultat.
Gjelden bundet i Stadionbygget. Om Brann skal være konkurransedyktige med den gjelden som er nÃ¥, sÃ¥ mÃ¥ man ha 150 millioner eller mer  i Ã¥ret. Under det og det blir kutt-kutt-kutt for Ã¥ fÃ¥ ting til Ã¥ gÃ¥ opp.

La oss si Mohn har brukt 10 millioner i året på oss siden Roald kom til klubben. 80 millioner (det er mer...). Slik pengene er gitt har de gått med litt og litt til å betale renter til banken. Om de pengene hadde kommet i en samlet sum, med formål å betale ned gjelden, så hadde Brann nærmet seg en Mohn i året i økte frie budsjettkroner. Uavhengig av om det hadde kommet mer penger i år, eller til neste år eller ...

Punkt en for uhjelp til Brann er å bli kvitt gjelden. Punkt to er å sikre inntekter ut over sponsorkroner og kampdagsomsetning. Dette krever ny stadion.

Jeg er ikke spesielt optimist for at vi får se ett Brannlag i toppen de neste 20 årene. Det ble gjort for mange tabber i forvaltningen av gullsesongen og Brann er ikke i nærheten av å være noe nummer 2 lag i Norge akkurat nå. Og Brann tåler neppe å være noe heislag i 20 år mens klubbens gjelde betales ned.

Ricky

Quote from: Brann patriot on May 18, 2015, 23:59:09 PM

Det snakkes mye om Brann sine problemer, men få nevner økonomi.


Vi har en 83-siders tråd gående her: https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,7915.0.html

ostraume

Quote from: Xminator on May 19, 2015, 04:37:58 AM
Så løsningen din er at Brann skal bli enda dårligere sportslig?


OM jeg ikke husker feil så var din strategi fra 2008 å innfri Helstad sitt krav om 5 millioner i årslønn og Hanstveit sitt krav om drøye 3 mill i året.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brann patriot

Absence of proof is not proof of absence

Gulløl

Jeg kommer til å gi mye mer i tiden fremover. Det er en stor glede å gi, og jeg oppfordrer andre velhavende til å gjøre det samme.

Klipp 2:


Tror rett å slett Brann er for beskjeden overfor Trond Mohn, en kan være for forsiktig. Initiativet må komme fra Brann. Stoltheten må legges bort. Klubben må reddes og bygges opp igjen. Trond Mohn tror jeg er positiv. Sletting av gjelden til Brann er ikke bare en gave til klubben men til byens mentale helse. Status nå er at byen blør, innbyggerne gråter og pasienten Brann ser ut å bli på intravenøs ernæring i mange mange år fremover.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up