• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny flaggnekt frå NFF.

Started by MortenM, May 15, 2015, 11:02:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Chrisstah on May 29, 2015, 10:27:05 AM
Helt latterlig, la fotball være fotball.


Det er da fortsatt fotball.
Gå av.

Henki

Quote from: Chrisstah on May 29, 2015, 10:27:05 AM
Helt latterlig, la fotball være fotball.


Da er du i din fulle rett til å bruke din ytringsfrihet og protestere høylytt mot dette tiltaket på kampen der markeringen skal finne sted. Lykke til.
Ballen skal fremover!

Chrisstah

Quote from: Henki on May 29, 2015, 11:54:35 AM
Quote from: Chrisstah on May 29, 2015, 10:27:05 AM
Helt latterlig, la fotball være fotball.


Da er du i din fulle rett til å bruke din ytringsfrihet og protestere høylytt mot dette tiltaket på kampen der markeringen skal finne sted. Lykke til.


Helt feil fokus når det er kamp.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Giles

Synd å tillate dette. Hva blir det neste, Esben Pirelli Benestad og organisasjonen for skjeggete damer?
Fotballen er tjent med å unngå all slags særinteresser, det er det som gjør den inkluderende.
La cornerflaggene og alt som hører til rammene for en fotballkamp være fri for kampanjer av noe slag.

MortenM

Det har blitt sagt om og om igjen, Giles: Dette er eit symbol for likeverd. Det er ein kampanje for likeverd. Viss du meiner at det er ei særinteresse, så får det vere. SK Brann sine lover meiner ikkje at det er det.

Corran

Gi opp Morten Noen vil bare ikke skjønne det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1


Vedtaket et fattet. Skal vi alle enes om å støtte maksimalt opp om aksjonen når den nå snart går av stabelen?

crm

Quote from: Herman1 on May 31, 2015, 22:48:33 PM

Vedtaket et fattet. Skal vi alle enes om å støtte maksimalt opp om aksjonen når den nå snart går av stabelen?



Ja
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Utmedsnolken

Hvordan støtter man maksimalt opp om nye cornerflagg? Eller skjer det noe mer også?
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Quote from: Utmedsnolken on June 01, 2015, 10:47:34 AM
Hvordan støtter man maksimalt opp om nye cornerflagg? Eller skjer det noe mer også?


Nokon må jo halde dei oppe slik at vinden symbolsk nok ikkje bles dei ned.

Fusentast

Quote from: Utmedsnolken on June 01, 2015, 10:47:34 AM
Hvordan støtter man maksimalt opp om nye cornerflagg? Eller skjer det noe mer også?


Dette har jeg også lurt på. Er det lagt opp til noe mer i form av apeller, taler etc. , eller er det kun cornerflagg i én enkelt kamp?
I don't think you can the rules!

MortenM

No er flagga på plass! I dag er eg ekstra stolt over å vere medlem i SK Brann!

Norlings hund

Selv dere som synes dette er et latterlig tiltak, bør være fornøyd. Det bidrar til å bygge Brann som merkevare, med et positivt fortegn.

Giles

Jeg er prinsipielt i mot, men støtter likeverd overalt. Bare så det er sagt.

Hatleking


Nixon

Jeg ville foretrukket et fast merke på drakten enn å endre på cornerflaggene. Det hadde blitt lagt mer merke til enn dette som jeg føler er mer en prinsippsak enn at det skal gi noe særlig effekt.
Rød makt på Hansa

Norlings hund

Quote from: Giles on June 01, 2015, 15:10:17 PM
Jeg er prinsipielt i mot, men støtter likeverd overalt. Bare så det er sagt.


Prinsippene går da på at cornerflagg bør være røde? Det er viktigere enn Brann som merkevare samt prinsippene dine om likeverd?

Giles

Quote from: Norlings hund on June 01, 2015, 16:23:45 PM
Quote from: Giles on June 01, 2015, 15:10:17 PM
Jeg er prinsipielt i mot, men støtter likeverd overalt. Bare så det er sagt.


Prinsippene går da på at cornerflagg bør være røde? Det er viktigere enn Brann som merkevare samt prinsippene dine om likeverd?

Absolutt, på fotballkamp vil jeg spares for andres prinsipper og andre skal spares for mine.

ostraume

Dette gjelder selvsagt også kampanjene MOT og gi rasisme rødt kort? Uting?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Se kommentarfeltet på bt. Vi nordmenn er ikke så bra som vi tror vi er. E d mulig

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on June 01, 2015, 17:13:41 PM
Se kommentarfeltet på bt. Vi nordmenn er ikke så bra som vi tror vi er. E d mulig


Har ikke sett disse, kanskje like greit for min del.
Men likevel - uansett hvor mye likeverd 99.9 prosent av en befolkning står for vil det dessverre alltid være noe som har ekstreme synspunkter.

Alle verdens kampanjer kan ikke gjøre noe med disse.

Henki

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-bytter-Brann-ut-cornerflaggene-med-homoflagg-545547_1.snd

En del av kommentarene i kommentarfeltet under artikkelen synes jeg viser ganske klart at det er riktig og viktig gjort av Brann å markere at man er for likeverd og at samfunnet ikke kan godta noe som helst annet.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on June 01, 2015, 17:13:41 PM
Se kommentarfeltet på bt. Vi nordmenn er ikke så bra som vi tror vi er. E d mulig


Eg er av den oppfatning at det i stor grad er "mindre begavede" mennesker som i full offentlighet viser sine meninger, og at derfor kommentarfelt knyttet mot reelle facebook-konti er en dårlig idé. Mer intelligente personer gjør enten følgende; trekker på skuldrene av markeringen, eller roser et initiativ som markerer likeverd.
Gå av.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Hvorfor drølte ikke Brannspillerne mer tid ned ved motstanders cornerflagg, som Skaanes på overtid? Var han redd for å bli tatt for å være homo?

nummer9

Quote from: Torvanger on June 02, 2015, 08:17:53 AM
Hvorfor drølte ikke Brannspillerne mer tid ned ved motstanders cornerflagg, som Skaanes på overtid? Var han redd for å bli tatt for å være homo?

Wow

skuteviken

Jeg synes homomarkering er relevant i fotballen, for det er tabu, det er jo ingen som er åpne homofile i fotballen.

Ellers kan jo jeg forstå at folk har motforestilinger mot homofilt ekteskap og/eller adopsjon. (Uten at jeg dermed flagger mitt standpunkt den ene eller andre veien, det er irrelevant for debatten hva Brann angår).
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Henki

Quote from: Torvanger on June 02, 2015, 08:17:53 AM
Hvorfor drølte ikke Brannspillerne mer tid ned ved motstanders cornerflagg, som Skaanes på overtid? Var han redd for å bli tatt for å være homo?


Gratulerer.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Dette var en test for å se om noen tok humoren. Når NFF bøyde av, har jeg ingen innvendinger mote cornerflaggbruken. Men dere har neppe klart å omvende noen, men fokus på saken har dere fått. Og dersom det
har vært med å bidra til at noen har begynt å tenke i bedre retninger, er ingenting bedre enn det.


MortenM

Ja, saka var over for vår del; me hadde fått endra regelverket og fått flagget på plass. At NFF så klarar å rote til ei sak som eigentleg er over viser kor dårlig det står til der. Kommentaren "Action speak louder than flags" høyres ut som noko ein gutegjeng på bakerste benk i eit klasserom kan ha komt på.

Go Up