• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Nest, 16.05.15, kl 18:00

Started by Lasaron, May 13, 2015, 11:55:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Falkman

Quote from: dudo on May 16, 2015, 17:24:17 PM
Castro er så forbannet hjelpesløs at jeg ikek vet hvor jeg skal gjøre av meg.


Det er nesten som å spille med 10 mann. sett i det lyset er dette en  anstendig prestasjon. men ikke stort mer.

Finfin respons

Quote from: Giles on May 16, 2015, 17:18:45 PM
Nest dominerer banespillet, vinner de fleste dueller og scorer snart. Brann har ikke noe spill.


Det har vel forsåvidt bare vært snakk om en timinuttersperiode midt i omgangen med noen initiativ og kontringer fra Nest, nå på slutten stabiliserte spillet seg. Men hva er det som skjer i denne timinuttersperioden? Vadim? Noen som sparer på kreftene for få spille litt mer enn 64 minutter? Er det kollektiv konsentrasjonssvikt? Nest som girer opp uten at Brann girer opp? Brann har vel ikke helt kontroll på de farlighetene, nei...

Synes ikke Castro har vært krise. Men han går ikke på slike løp som Helstad (eller Winters) ville gjort. Litt rar posisjonering. Det er irriterende til tider.
Kanskje.

krakra

Quote from: Finfin respons on May 16, 2015, 17:37:50 PM
Quote from: Giles on May 16, 2015, 17:18:45 PM
Nest dominerer banespillet, vinner de fleste dueller og scorer snart. Brann har ikke noe spill.


Det har vel forsåvidt bare vært snakk om en timinuttersperiode midt i omgangen med noen initiativ og kontringer fra Nest, nå på slutten stabiliserte spillet seg. Men hva er det som skjer i denne timinuttersperioden? Vadim? Noen som sparer på kreftene for få spille litt mer enn 64 minutter? Er det kollektiv konsentrasjonssvikt? Nest som girer opp uten at Brann girer opp? Brann har vel ikke helt kontroll på de farlighetene, nei...

Synes ikke Castro har vært krise. Men han går ikke på slike løp som Helstad (eller Winters) ville gjort. Litt rar posisjonering. Det er irriterende til tider.
Han vinner heller ikke dueller som Karadas ville gjort, eller drar av spillere som Huseklepp ville gjort, eller avslutter som Finne ville gjort.

Hva konkret er det han gjør som er bra? Jeg syns han er dårlig i duellspill, bevegelser, mottak og ballbehandling.

krakra

Slike taklinger  må  være greit for de under 30 kg

dudo

Posisjonerer seg i offside på frisparket, ihvertfall. Rotihaug hadde vært artig å få inn. Unner ikke Hansson å skulle strø pasninger til en statisk Karadas.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Finfin respons

Quote from: krakra on May 16, 2015, 17:46:50 PM
Quote from: Finfin respons on May 16, 2015, 17:37:50 PM
Quote from: Giles on May 16, 2015, 17:18:45 PM
Nest dominerer banespillet, vinner de fleste dueller og scorer snart. Brann har ikke noe spill.

Synes ikke Castro har vært krise. Men han går ikke på slike løp som Helstad (eller Winters) ville gjort. Litt rar posisjonering. Det er irriterende til tider.

Han vinner heller ikke dueller som Karadas ville gjort, eller drar av spillere som Huseklepp ville gjort, eller avslutter som Finne ville gjort.

Hva konkret er det han gjør som er bra? Jeg syns han er dårlig i duellspill, bevegelser, mottak og ballbehandling.


Det var en veldig god vending forut for den dårlige avslutningen i førsteomgangen. Og han er ikke ubrukelig. Store sjanser nå. Ellers er jeg egentlig ikke veldig uenig med deg. En grei reserve for Orlov, Pedersen og Larsen. Og god tolk for Acosta. Det er Castro.
Kanskje.

krakra

Få inn Hansson og Rotihaug nå. Hvorfor i all verden skal vi spille med en så treig og lite dynamisk duo hjemme mot Nest?

Giles

Huseklepp forferdelig svak, feilpasninger over hele linjen. Larsen har scoret 2 men that's it.

krakra

Quote from: Finfin respons on May 16, 2015, 17:53:31 PM
Quote from: krakra on May 16, 2015, 17:46:50 PM
Quote from: Finfin respons on May 16, 2015, 17:37:50 PM
Quote from: Giles on May 16, 2015, 17:18:45 PM
Nest dominerer banespillet, vinner de fleste dueller og scorer snart. Brann har ikke noe spill.

Synes ikke Castro har vært krise. Men han går ikke på slike løp som Helstad (eller Winters) ville gjort. Litt rar posisjonering. Det er irriterende til tider.

Han vinner heller ikke dueller som Karadas ville gjort, eller drar av spillere som Huseklepp ville gjort, eller avslutter som Finne ville gjort.

Hva konkret er det han gjør som er bra? Jeg syns han er dårlig i duellspill, bevegelser, mottak og ballbehandling.


Det var en veldig god vending forut for den dårlige avslutningen i førsteomgangen. Og han er ikke ubrukelig. Store sjanser nå. Ellers er jeg egentlig ikke veldig uenig med deg. En grei reserve for Orlov, Pedersen og Larsen. Og god tolk for Acosta. Det er Castro.
Jeg mener han er den dårligste spissen på banen  i dag. For begge lag.

krakra

Jeg er redd for hva som skjer når Furdal settes inn. Da vil nok pasningene fra midtbanen deres sitte bedre og da blir Nest farlige.

dudo

Der er vi i gang. Og sauebjeller? Hva faen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Giles

Legg merke til Huseklepp sitt press på ballfører.

OmOssSjølOgHansaøl

Forresten: I lys av at disse Nest-Sotra-spillerne har prøvd å fremstille Brann som rike pappagutter fra byen, er det mye fancy hårfrisyrer på disse strilene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

2-2. Det var som faen!

Våkne, gutter!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Giles


krakra


krakra

Norling burde satt inn Hansson eller Rotihaug til pause, og fortsatt med Larsen på topp. Istedenfor å fortsette å kjøre på offensivt, og utnytte deres defensive svakheter så gjør han et feigt bytte, spiller med et ikke-truende angrep og inviterer Nest inn i kampen. Nest er farlige offensivt, så da går det som det måtte gå.

Brann patriot

Dette er et resultat av at Brann ikke har noe eget spill. Brann spillerne er rett og slett for dårlige, jeg tror faktisk flere på Sotra har bedre teknikk enn Brann spillerne...
Absence of proof is not proof of absence

dudo

Gu' kor Haugen klager til dommeren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler

Vår sentrale midtbane er en vits.

krakra

May 16, 2015, 18:05:58 PM #71 Last Edit: May 16, 2015, 18:08:52 PM by krakra
Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:02:17 PM
Dette er et resultat av at Brann ikke har noe eget spill. Brann spillerne er rett og slett for dårlige, jeg tror faktisk flere på Sotra har bedre teknikk enn Brann spillerne...
Da tror jeg du bommer fullstendig. Ingen av disse spillerne hadde løftet Brann i det hele tatt. Med et mulig unntak av Furdal, men han var jo ikke på banen da de utliknet. Flere av dem er Brann-rejects.

Det er enorme forskjeller i de taktiske grepene som tas fra benken i dag.

Finfin respons

Larsen OG Huseklepp OG Skaanes på midtbanen er for lettbeint. Hvor er El Fakiri eller en hvilken-som-helst nødløsning?
Kanskje.

Kruxleiven

May 16, 2015, 18:08:11 PM #73 Last Edit: May 16, 2015, 18:09:43 PM by Kruxleiven
Mye man kan si om denne kampen. Blant annet at 2-2 ikke vil være godt nok, men kampen er jo langt fra over. Må da være nervøsitet som gjør at vi slipper dem inn igjen i kampen. For øvrig vil jeg bare si at jeg ikke synes Castro er en dårlig spiller. Dessverre har det blitt mye nesten og uflaks i dag.

dudo

Ikke patent opptreden av Udjus på 2-2 heller, når vi først er ute og fordeler skyld.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:05:58 PM
Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:02:17 PM
Dette er et resultat av at Brann ikke har noe eget spill. Brann spillerne er rett og slett for dårlige, jeg tror faktisk flere på Sotra har bedre teknikk enn Brann spillerne...
Da tror jeg du bommer fullstendig.

Det er enorme forskjeller i de taktiske grepene som tas fra benken i dag.

Beklager Krakra, men disse spillerne er dessverre for dårlige uavhengig av trener og taktikk.

krakra

Quote from: Kruxleiven on May 16, 2015, 18:08:11 PM
Mye man kan si om denne kampen. Blantannet at 2-2 ikke vil være godt nok, men kampen er jo langt fra over. Må da være nervøsitet som gjør at vi slipper den inn igjen i kampen. For øvrig vil jeg bare si at jeg ikke synes Castro er en dårlig spiller. Dessverre har det blitt mye nesten og uflaks i dag.
Hva er Castro god på?

Først og fremst gir vi fra oss intiativet når vi går til andreomgang med Castro og Karadas på topp. Mens Nest gjør bytter som gjør at de tar over kampen.

Brann patriot

Krakara, du ser jo noe helt annet enn alle andre på forumet her. Mener vi diskuterte Orlov, Castro og ikke minst Bryne kampen (hvor du var fornøyd - seier gir jo selvtillit, hoho).

Se på spillet til Sotra, de har jo spillere utpå der som går spillerne til Brann en lang gang..
Absence of proof is not proof of absence

Finfin respons

Inn med en ny back, frem med Demir på kant.
Eller hva som helst: Larsen frem igjen, vær så snill!!
Kanskje.

krakra

Quote from: Giles on May 16, 2015, 18:09:05 PM
Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:05:58 PM
Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:02:17 PM
Dette er et resultat av at Brann ikke har noe eget spill. Brann spillerne er rett og slett for dårlige, jeg tror faktisk flere på Sotra har bedre teknikk enn Brann spillerne...
Da tror jeg du bommer fullstendig.

Det er enorme forskjeller i de taktiske grepene som tas fra benken i dag.

Beklager Krakra, men disse spillerne er dessverre for dårlige uavhengig av trener og taktikk.
Alle spillerne i Branns kamptropp hadde gått rett inn i førsteelveren til Nest.

Nå skal Grønner inn og sikre poenget...

Brann patriot

Castro, Orlov, haugen, Barmen, Demidov, Skaanes - dette er helt middelmådige 1 divisjon spillere.. Beklager..
Absence of proof is not proof of absence

krakra

Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:10:23 PM
Krakara, du ser jo noe helt annet enn alle andre på forumet her. Mener vi diskuterte Orlov, Castro og ikke minst Bryne kampen (hvor du var fornøyd - seier gir jo selvtillit, hoho).

Se på spillet til Sotra, de har jo spillere utpå der som går spillerne til Brann en lang gang..
Alle spillerne til Brann hadde gått rett inn på Nest Sotra. Som Skålevik som ikke var god nok til en plass i stallen vår engang, men som ble nøkkelspiller med en gang han kom til Nest.

krakra

Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:12:30 PM
Castro, Orlov, haugen, Barmen, Demidov, Skaanes - dette er helt middelmådige 1 divisjon spillere.. Beklager..
Tull og vås, og de hadde vært nøkkelspillere for laget vi spiller mot nå.

Brann patriot

Du må gjerne avfeie det og si at det er Norling sitt "system" som er årsaken.. Jeg er imidlertid langt fra imponert over ferdighetene til nevnte spillere (noe du tydeligvis er). Dog usikker på hvor mye fotball du egentlig får med deg.
Absence of proof is not proof of absence

Kruxleiven

Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:09:50 PM
Quote from: Kruxleiven on May 16, 2015, 18:08:11 PM
Mye man kan si om denne kampen. Blantannet at 2-2 ikke vil være godt nok, men kampen er jo langt fra over. Må da være nervøsitet som gjør at vi slipper den inn igjen i kampen. For øvrig vil jeg bare si at jeg ikke synes Castro er en dårlig spiller. Dessverre har det blitt mye nesten og uflaks i dag.
Hva er Castro god på?

Først og fremst gir vi fra oss intiativet når vi går til andreomgang med Castro og Karadas på topp. Mens Nest gjør bytter som gjør at de tar over kampen.


Få ballen i mål? Avslutte bra. Ser ut som en spiss med et visst killerinstinkt. I motsetning til Larsen. Hvord kan man si slikt når Larsen har 2 mål i dag? Nå så jeg kun 2-0, men en spiss kan ikke stole på at det er langskuddene som skal holde målsnittet oppe.

krakra

Var det ikke Skålevik som brystet med Haugen? Hvorfor får ikke han gult?

TjellFromHell

Vi har 1 spiller med litt power og det er Bismar... Karadas hadde det før men ikke så mye lenger. guttekvalper!

krakra

Quote from: Kruxleiven on May 16, 2015, 18:15:39 PM
Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:09:50 PM
Quote from: Kruxleiven on May 16, 2015, 18:08:11 PM
Mye man kan si om denne kampen. Blantannet at 2-2 ikke vil være godt nok, men kampen er jo langt fra over. Må da være nervøsitet som gjør at vi slipper den inn igjen i kampen. For øvrig vil jeg bare si at jeg ikke synes Castro er en dårlig spiller. Dessverre har det blitt mye nesten og uflaks i dag.
Hva er Castro god på?

Først og fremst gir vi fra oss intiativet når vi går til andreomgang med Castro og Karadas på topp. Mens Nest gjør bytter som gjør at de tar over kampen.


Få ballen i mål? Avslutte bra. Ser ut som en spiss med et visst killerinstinkt. I motsetning til Larsen. Hvord kan man si slikt når Larsen har 2 mål i dag? Nå så jeg kun 2-0, men en spiss kan ikke stole på at det er langskuddene som skal holde målsnittet oppe.
Få ballen i mål? Han har to mål i OBOS-ligaen. Er det en god målscorer? Larsen har jo like mange mål.

dudo

Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:17:30 PM
Var det ikke Skålevik som brystet med Haugen? Hvorfor får ikke han gult?


Har vel noe med at han var offeret å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:15:04 PM
Du må gjerne avfeie det og si at det er Norling sitt "system" som er årsaken.. Jeg er imidlertid langt fra imponert over ferdighetene til nevnte spillere (noe du tydeligvis er). Dog usikker på hvor mye fotball du egentlig får med deg.
Jeg får med meg mye fotball og tipper jeg har sett mer av Nest enn deg. Hvis du vil mene at Nest har bedre spillere enn Brann så må du bare gjøre det, men jeg vet at det ikke stemmer i det hele tatt.
Alle spillere i kamptroppen vår hadde gått rett inn på Nest sin førsteelver om de hadde fått vedkommende i dag

krakra

Quote from: dudo on May 16, 2015, 18:18:56 PM
Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:17:30 PM
Var det ikke Skålevik som brystet med Haugen? Hvorfor får ikke han gult?


Har vel noe med at han var offeret å gjøre.
For hva? For taklingen fra Nouri kanskje, men han og Haugen er like gode og det er vel den situasjonen Haugen får gult for. Og hva er det han andre Nest-spilleren får gult for?

Brann patriot

Du må lese hva jeg skriver : jeg skriver teknisk.. Ikke nødvendigvis bedre.
Absence of proof is not proof of absence

Kruxleiven

I dag må vi finspille oss inn til femmeteren. Alt av avslutninger går i en Nest-spiller. Hvorfor er det ingen som prøver på det?

krakra

Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:21:16 PM
Du må lese hva jeg skriver : jeg skriver teknisk.. Ikke nødvendigvis bedre.
Men det stemmer ikke. Furdal er teknisk god. Næss har god teknikk. Eller ser jeg ikke hvem på Nest som skal være bedre teknisk enn våre spillere. Har du navn?

Brann patriot

Dette Brann laget er tempo svakt og meget begrenset teknisk. Slikt blir det dårlig fotball av. På tide å innse at spillermatrialet ikke holder mål. Når er sist Brann viste noe ala det Hødd gjorde mot oss, eller Bryne for den saks skyld?
Absence of proof is not proof of absence

ajjah

I fjor tenkte jeg at vi ikke hadde råd til å rykke ned, nå tenker jeg at vi ikke har råd til å rykke opp. (Les; kjøpe kvalitetspillere)

Giles

Karadas tung, treg og stasjonær. Like følsom som en tømmerstokk.

krakra

Quote from: Brann patriot on May 16, 2015, 18:23:55 PM
Dette Brann laget er tempo svakt og meget begrenset teknisk. Slikt blir det dårlig fotball av. På tide å innse at spillermatrialet ikke holder mål. Når er sist Brann viste noe ala det Hødd gjorde mot oss, eller Bryne for den saks skyld?
Brann har ikke den selvtillitten og troen på seg selv som trengs for å spille slikt. Når man begynner å tvile begynner man å nøle og når man begynner å nøle så går tempoet og presisjonen ned.

dudo

Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:20:40 PM
Quote from: dudo on May 16, 2015, 18:18:56 PM
Quote from: krakra on May 16, 2015, 18:17:30 PM
Var det ikke Skålevik som brystet med Haugen? Hvorfor får ikke han gult?


Har vel noe med at han var offeret å gjøre.
For hva? For taklingen fra Nouri kanskje, men han og Haugen er like gode og det er vel den situasjonen Haugen får gult for. Og hva er det han andre Nest-spilleren får gult for?


I mine øyne er det helt klart Haugen som var provokatøren. Ihvertfall slik jeg husker det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler

Brann med bergensere er tidenes svakeste. Legg ned hele talentsatsingen. Gutta var vel mentalt opptatt med å planlegge festen på byen enn å fullføre kampen.

Go Up