• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Klaus_Brann on September 04, 2015, 18:44:12 PM
Quote from: Xminator on September 04, 2015, 07:17:04 AM
Austin vil være en "opprykksgaranti". Og en solid byggeklosse i sentrallinjen for eliteserielaget i 2016.


Jeg synes vi allerede ser konturene av et lag som vil kunne bite fra seg i TL.
Forsvaret er solid, selv om jeg gjerne skulle sett en midtstopper med fart. Samtidig liker jeg godt konstellasjonene som er nå.
Midtbanen er bra, men med mindre SHN kommer seg betraktelig trenger vi en annen inn der. Får vi til Austin er den perfekt. Skaanes vil foretrekker jo også indreløper-rollen, så der er vi godt besatt.
De tre fremste er det størst usikkerhet rundt for meg.
Blir Rennie er det bra der og om Huseklepp fortsetter formstigningen og virkelig nærmer seg gamle takter er det ikke noe å lure på.
Spissplassen er hovedproblemet i dette laget om vi rykker opp. Ja, det er ennå tidlig å komme med noen dom om strilen, men jeg tror ikke han er den som kan ta oss tilbake i toppen igjen. Håper jeg tar feil.

Norlings hund

September 05, 2015, 16:09:19 PM #1501 Last Edit: September 06, 2015, 02:20:22 AM by Norlings hund
Quote from: Huff on September 05, 2015, 08:06:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 04, 2015, 18:44:12 PM
Quote from: Xminator on September 04, 2015, 07:17:04 AM
Austin vil være en "opprykksgaranti". Og en solid byggeklosse i sentrallinjen for eliteserielaget i 2016.


Jeg synes vi allerede ser konturene av et lag som vil kunne bite fra seg i TL.
Forsvaret er solid, selv om jeg gjerne skulle sett en midtstopper med fart. Samtidig liker jeg godt konstellasjonene som er nå.
Midtbanen er bra, men med mindre SHN kommer seg betraktelig trenger vi en annen inn der. Får vi til Austin er den perfekt. Skaanes vil foretrekker jo også indreløper-rollen, så der er vi godt besatt.
De tre fremste er det størst usikkerhet rundt for meg.
Blir Rennie er det bra der og om Huseklepp fortsetter formstigningen og virkelig nærmer seg gamle takter er det ikke noe å lure på.
Spissplassen er hovedproblemet i dette laget om vi rykker opp. Ja, det er ennå tidlig å komme med noen dom om strilen, men jeg tror ikke han er den som kan ta oss tilbake i toppen igjen. Håper jeg tar feil.


SkÃ¥levik virker preget av Ã¥ være i Brann, og kunne fint (og burde) hatt to mÃ¥l sÃ¥ langt. SHN kommer seg nok, men for øyeblikket er jeg enig i at Barmen er et bedre alternativ. NÃ¥r det gjelder Austin, er det ganske merkelig Ã¥ si at han ville ha svekket oss. SHN og Barmen blir ikke borte hvis han fÃ¥r karantene, og han har da alltid spilt pÃ¥ grensen â?? det skal noe til for at han fÃ¥r rødt kort og vi dermed sliter pga. det. Og kvalitetene han innehar vil gjøre oss til et langt bedre lag hvert minutt han er pÃ¥ banen.

monzilla

Skålevik er ung, og samspillet med resten av laget er noe man må bruke tid på før det sitter. Det at vi har en angrepsrekke som er på forsvarerne som ville hunder kan være en av flere årsaker til at vi ikke slipper inn så mye mål.

Heispassasjer

September 07, 2015, 11:59:10 AM #1503 Last Edit: September 07, 2015, 12:01:58 PM by Heispassasjer
There is also a concern for Captain Rodolph Austin, who is the only player from the 24-man squad yet to arrive in Managua. Austin did not travel with the rest of the group on their chartered flight from Kingston into Managua on Saturday evening as he left for Mexico earlier in the day in an effort to sort out a Danish visa as he seeks to continue his professional career in Scandinavia.

Dansk visum..

http://m.jamaicaobserver.com/mobile/sport/Barnes-out--Austin-doubtful-for-Nicaragua-return_19227568

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-09-08-medie-overraskende-forstaerkning-paa-vej-til-broendby

Klipp:
Ekstra Bladet mener at vide, at Austin lander i København i morgen onsdag for at blive enige med Brøndby om detaljerne i kontrakterne. Mediet mener også at vide, at parterne mundtligt er enige om en aftale.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Ja da er det bare en siste utvei, vi må kapre flyet til Austin og kreve at det landes det på Flesland.


krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Dette-tenker-Brann-profilene-om-sin-usikre-fremtid-i-klubben-597436_1.snd

Udjus, Karadas, Hanstveit og Castro kan vi slippe. Haugen må vi beholde. Birkelund også. I utgangspunktet bør vi også beholde Lorentzen, men hvis LAN ikke liker spillertypen så er det bedre for begge at han fortsetter utviklingen et annet sted.

Huff

Quote from: krakra on September 09, 2015, 17:35:44 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Dette-tenker-Brann-profilene-om-sin-usikre-fremtid-i-klubben-597436_1.snd

Udjus, Karadas, Hanstveit og Castro kan vi slippe. Haugen må vi beholde. Birkelund også. I utgangspunktet bør vi også beholde Lorentzen, men hvis LAN ikke liker spillertypen så er det bedre for begge at han fortsetter utviklingen et annet sted.


Enig i den vurderingen, Azar er forsåvidt brukandes som et nødalternativ på spissplassen, men vi bør gå for noe ala det samme, men yngre og bedre.

Med mindre Brann kollapser på slutten bør LAN få en ettårskontrakt uavhengig av opprykk eller ikke. Det han har vist sålangt indikerer for meg at Branns ferd gjennom Obos ville blitt en parademarsj om han hadde vært trener 01.01.15.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Huff on September 09, 2015, 19:08:31 PM
Quote from: krakra on September 09, 2015, 17:35:44 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Dette-tenker-Brann-profilene-om-sin-usikre-fremtid-i-klubben-597436_1.snd

Udjus, Karadas, Hanstveit og Castro kan vi slippe. Haugen må vi beholde. Birkelund også. I utgangspunktet bør vi også beholde Lorentzen, men hvis LAN ikke liker spillertypen så er det bedre for begge at han fortsetter utviklingen et annet sted.


Enig i den vurderingen, Azar er forsåvidt brukandes som et nødalternativ på spissplassen, men vi bør gå for noe ala det samme, men yngre og bedre.

Med mindre Brann kollapser på slutten bør LAN få en ettårskontrakt uavhengig av opprykk eller ikke. Det han har vist sålangt indikerer for meg at Branns ferd gjennom Obos ville blitt en parademarsj om han hadde vært trener 01.01.15.

Hvorfor skulle LAN være villig til å gå på enda en kort kontrakt? Han vill vell ha jobbsikkerhet han som alle andre?

Jose Arrogantio

Synes Karadas bør bli. En spillertype som er god å ha i bakhånd, og jeg tror han har et eller to år mer i seg.

OmOssSjølOgHansaøl

Karadas har spisskompetanse som vi mangler i troppen, og Haugen begynner endelig å få ut litt av dette potensialet vi har hørt så mye om. I utgangspunktet synes jeg begge bør få forlenget kontrakt. Men hvis vi rykker opp kan det absolutt være mulig å få inn nye spillere i vinter som "trumfer" Karadas og Haugen.

Hvis vi rykker opp trenger vi strengt tatt en skikkelig solid indreløper, og da tviler jeg litt på om vi trenger Birkelund i tillegg til Haugen (eller nykommer), Barmen og Skaanes.

Udjus, Hanstveit og Castro kan takkes for innsatsen etter sesongen, og jeg ser heller ikke noe stort poeng i å forlenge med Lorentzen helt ennå (Kontrakten hans går først ut til sommeren).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Sånn bare for å fremheve meg selv litt: Dette passer da bedre i tråden som heter noe slikt som Overganger vinteren 15/16.
Tren på langskudd

Soler

Rykker Brann opp trenger de helt åpenbart forsterkninger i både midtbaneleddet og på topp. Bakover tror jeg det er bra nok.

Giles

Quote from: Soler on September 10, 2015, 17:15:51 PM
Rykker Brann opp trenger de helt åpenbart forsterkninger i både midtbaneleddet og på topp. Bakover tror jeg det er bra nok.

Legg til en ny høyreback som er bedre enn Nouri ellers vil det renne igjennom på den siden. Og legg til en stopper som er bedre enn noen av de vi har så kan de som er tilbake kjempe om plass 2 og gi dekning. Clear out salg på tre stoppere er helt ok.

nummer9

Quote from: Giles on September 10, 2015, 17:51:41 PM
Quote from: Soler on September 10, 2015, 17:15:51 PM
Rykker Brann opp trenger de helt åpenbart forsterkninger i både midtbaneleddet og på topp. Bakover tror jeg det er bra nok.

Legg til en ny høyreback som er bedre enn Nouri ellers vil det renne igjennom på den siden. Og legg til en stopper som er bedre enn noen av de vi har så kan de som er tilbake kjempe om plass 2 og gi dekning. Clear out salg på tre stoppere er helt ok.

Wow. Hvilken økonomisk hverdag tror du Brann lever i?

Giles

Quote from: nummer9 on September 10, 2015, 18:26:02 PM
Quote from: Giles on September 10, 2015, 17:51:41 PM
Quote from: Soler on September 10, 2015, 17:15:51 PM
Rykker Brann opp trenger de helt åpenbart forsterkninger i både midtbaneleddet og på topp. Bakover tror jeg det er bra nok.

Legg til en ny høyreback som er bedre enn Nouri ellers vil det renne igjennom på den siden. Og legg til en stopper som er bedre enn noen av de vi har så kan de som er tilbake kjempe om plass 2 og gi dekning. Clear out salg på tre stoppere er helt ok.

Wow. Hvilken økonomisk hverdag tror du Brann lever i?

krakra

Vi har ikke så mange dyre og dårlige spillere igjen. Særlig ikke i forsvaret.

ostraume

Lønningen til Demidov er kanskje i dyreste laget. Her er det vel Pedersen-nivå. Men for all del: Bra spiller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Joda. Vi hqr noen dyre, men de er jo gode for tiden.

Giles

Quote from: krakra on September 10, 2015, 18:40:48 PM
Vi har ikke så mange dyre og dårlige spillere igjen. Særlig ikke i forsvaret.
Jeg bytter glatt de tre lokale ut for en virkelig forsterkning. Alternativt la Demidov eller Acosta gå. Demidov kommer aldri til å bli seg selv igjen. Tempoet er borte og kommer ikke tilbake. Men ingen vil ha han så glem det. Acosta kan sikkert selges men bør beholdes sammen med en bauta.

krakra

De tre  lokale er ikke gode og det er stort potensiale. De bør bli og eventuelt leies ut. Demidov blir bedre og bedre og har aldri vært særlig rask.

Tom C

Merkelig tidspunkt å rakke ned på Demidov, nå som forsvaret for første gang på lange tider virker mer eller mindre potte tett... Jeg mener at Demidov er en nøkkelspiller også i eliteserien.
Aldri mer Obos....

dudo

Nå har vi både Softball og Hardball, hva med Crowdball eller eBall? http://www.footballeconomy.com/content/new-crowdfunding-platform-players
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Tom C on September 13, 2015, 12:53:29 PM
Merkelig tidspunkt å rakke ned på Demidov, nå som forsvaret for første gang på lange tider virker mer eller mindre potte tett... Jeg mener at Demidov er en nøkkelspiller også i eliteserien.


Enig. At Demidov har vært skadefri så lenge nå har vært en av hovedgrunnene til Brann sin klatring på tabellen med få mål i mot. Hvis noen av dagens spillere kan hevde seg i TL neste år er det han.
Rød makt på Hansa

pidre

Demidov er ok han, men ikkje meir - og ikkje ein hovedgrunn for at vi klatrer på tabellen.
Saludar a los monos!

krakra


dudo

Tre sentralt på midten, Piotr tilbake i mål og et satt  velfungerende midtstopperpar. Det siste er selvsagt Demidov fundamental i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

SÃ¥ han er ikke av hovedgrunnene men fundamental i en av hovedgrunnene?
Høres for meg ut som en av hovedgrunnene det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Corran on September 13, 2015, 21:47:42 PM
Så han er ikke av hovedgrunnene men fundamental i en av hovedgrunnene?
Høres for meg ut som en av hovedgrunnene det


Trodde det var selvsagt etter bruken av ordet "selvsagt". Dessuten var det min betraktning, og jeg hadde ingen påstander fra før.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

SÃ¥ ut som du fortsatte argumentasjonen fra pidre om at han IKKE var en av hovedgrunnene
My bad
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

September 13, 2015, 22:10:50 PM #1533 Last Edit: September 13, 2015, 22:23:18 PM by Giles
Quote from: krakra on September 13, 2015, 15:21:16 PM
Hva er hovedgrunnene da?

Det er satt et slags forsvarsspill, ikke veldig bra men greit. Haugen har beveget seg fra lite godt til godt+, Rennie har bidratt med ferdigheter som gir tiltrengt variasjon, Huseklepp har fått litt lønn for strevet. Må også ta med Kristiansens to første scoringer i karrieren(nesten). Viktigst er likevel flaksen som følger med det elendige spillet. Det er det mye møl og Demidov kommer til å bli avslørt i Tippeligaen. Alltid litt for sent ute.

Tom C

"Alltid litt for sent ute"

Her tror jeg ikke vi kommer til å bli enige, for jeg mener at det er akkurat motsatt. Han er såpass god på å lese spillet, at han kompenserer mer enn nok for lav toppfart. Og jeg kan ikke huske at han har vært for sent ute særlig mange ganger de siste ti kampene. Derimot kan jeg huske veldig mange ganger der han har vært akkurat der han skal, og ryddet unna før det ble farlig.

Det er mulig at han får noen gratispoeng ved å ha den makkeren han har hatt siste tiden, ettersom Acosta tar godt for seg i duellspillet, men jeg synes uansett at han virker meget solid. Og jeg er sikker på at vi ikke kommer til å få noen total meltdown dersom vi stiller med samme midtstopperduo i TL.
Aldri mer Obos....

Chrisstah

Demidov i tospann med Acosta er et greit stopper par i TL også. Med Grønner i bakhånd er det veldig god dekning på den plassen selv for TL.
Om vi skulle rykke opp så er det viktig at vi henter spillere som passer profilen vår å spille på. Jeg tror vi kan få forbedringer i alle ledd, det viktigste blir å hente noen som passer lagets måte å spille fotball på.

Jeg tror vi pr dags dato hadde kunnet spilt oss til en plassering rundt midten av tabellen i TL, men skal vi lenger opp må vi treffe godt på overgangsmarkedet.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

Vi nærmer oss oktober folkens og alle overgangs muligheter er stengt for denne sesongen. En idé Ã¥ skifte til den nye trÃ¥den:  "Overganger vinteren 15/16"
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,12125.0.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman1

September 15, 2015, 14:22:40 PM #1537 Last Edit: September 15, 2015, 14:28:52 PM by Herman1
Quote from: Huff on September 05, 2015, 08:06:05 AM
Helt enig. Jeg er enda mer positiv til stopperne enn deg og tilsvarende skeptisk til om SHN er rett mann på DM. I TL ser jeg for meg han som en backup-type. I tillegg ville jeg helst hatt inn en ekstra indreløper med litt mer på merittlisten enn Barmen og Skaanes, mens jeg faktisk tror at vår nye trener får en del ut av det potensialet som Haugen alltid har hatt. [...]


Kanskje vi bør se på SHN som en type Helge Haugen?
Haugen var vel en spiller uten offensive fibre, og endel supportere ville se ham erstattet av en mer komplett
utøver.

Mange, deriblant undertegnede, la sjelden merke til ham på banen.
Inntil han måtte stå over en kamp og vi klødde oss i hodet rundt årsaken til at det raknet defensivt.

Go Up