• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

viks

At man har gått bort i fra RBH's telefonliste til agenter han stolte på, til faktisk å ha en egen liste over alternative spillere er jo for en månelanding å regne i Brann sammenheng...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Hatleking

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 15, 2015, 21:47:42 PM
Bildet i samme artikkel tyder forresten på at Skålevik har et lavere tyngdepunkt enn mange av de andre spillerne, om ikke annet. Er ikke det en av nøklene til Messis suksess ...?




Sjokkerande å sjå eit bilete av Brann-spelarar der ingen står med hoftefeste.

Xminator

Virker som det er visumtrøbbel for Austin i Danmark også. Man burde jobbet med en kort kontrakt for Austin. Høstsesongen er nok. Hvor mye lettere hadde ikke stallbyggingen vert om vi fortsatt var på vei til ullevåll og soleklart opprykk.

Kagain

Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.

Soler

Quote from: Kagain on August 16, 2015, 10:31:50 AM
Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.


Et rungende ja til det spørsmålet. Ser man på den norske malen for hvordan 4-3-3 skal utføres så hadde Rosenborg spillertyper som Strand, Skammelsrud og Berg i disse rollene. Kan Brann i det hele tatt si at vi har noe som minner om dette i årets lag.

Brann sin midtbane har klare mangler i spillere som kan fordele ballen raskt og presist. Det nærmeste her er Fredrik Haugen men han bruker fote for lang tid før han slår pasningen. I tillegg er for svak i det defensive arbeidet og bevegelsene uten ball. Hvis vi rykker opp bør Haugen selges.

Skaanes har et bra driv og gode bevegelser uten ball, men han har klare mangler i duellspillet. Det siste kan selvsagt blir bedre og han er kanskje den av våre som har størst potensial som indreløper.

Birkelund har et tungt skudde og gode bevegelser, men jeg er usikker på om han har overblikket som også er viktig i en slik formasjon.

Barmen og Heltne Nilsen har så langt hatt den dype midtbanerollen, men ingen av dem har vist at de har overblikk og pasningsferdigheter til å diktere tempoet i laget. Sælnes i RBK er av et helt annet kaliber.

Tviler på at Brann blir et topplag igjen uten at vi gjøre noe radikalt på midtbanen. Jeg mener at det manglende overblikket og pasningsnøyaktigheten er den viktigste årsaken til at vi ikke skaper flere sjanser.

Soltvedt har fått mye skryt for sin handlekraftige ledelse, men han har ikke evnet å skaffe oss midtbanespillere som tilfører oss større tempo i spillet, som er helt avgjørende for å skape flere sjanser.

Xminator

Overgangsvinduet er jo mest en sementering av Branns posisjon som heislag. Nå er det også ett spørsmål om vi i det hele tatt er med i kampen om direkteheisen, og den med kvalikk er ekstremt vanskelig å komme gjennom. Vi ble tross alt dunket ut av cupen på hjemmebane av ett lag vi burde slått i kvalikk.

dr_cyanid

Quote from: viks on August 15, 2015, 23:50:13 PM
At man har gått bort i fra RBH's telefonliste til agenter han stolte på, til faktisk å ha en egen liste over alternative spillere er jo for en månelanding å regne i Brann sammenheng...


Registrerer at de fleste spillerne inn (Vevatne, Kristiansen, Skålevik) har Stig Lillejord som agent. Ikke veldig "månelanding" eller vidsynt det heller...

Tydelig at Lillejord er flink å selge inn spillere til Brann. Dette, kombinert med at Brann ikke har bedre oversikt selv, fører nok til mange Lillejord-spillere. Hva med å ringe Terje Liverød igjen? Bare sånn for variasjonen. Få inn litt mer eksotiske greier.

Giles

Quote from: Soler on August 16, 2015, 11:05:23 AM
Quote from: Kagain on August 16, 2015, 10:31:50 AM
Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.


Et rungende ja til det spørsmålet. Ser man på den norske malen for hvordan 4-3-3 skal utføres så hadde Rosenborg spillertyper som Strand, Skammelsrud og Berg i disse rollene. Kan Brann i det hele tatt si at vi har noe som minner om dette i årets lag.

Brann sin midtbane har klare mangler i spillere som kan fordele ballen raskt og presist. Det nærmeste her er Fredrik Haugen men han bruker fote for lang tid før han slår pasningen. I tillegg er for svak i det defensive arbeidet og bevegelsene uten ball. Hvis vi rykker opp bør Haugen selges.

Skaanes har et bra driv og gode bevegelser uten ball, men han har klare mangler i duellspillet. Det siste kan selvsagt blir bedre og han er kanskje den av våre som har størst potensial som indreløper.

Birkelund har et tungt skudde og gode bevegelser, men jeg er usikker på om han har overblikket som også er viktig i en slik formasjon.

Barmen og Heltne Nilsen har så langt hatt den dype midtbanerollen, men ingen av dem har vist at de har overblikk og pasningsferdigheter til å diktere tempoet i laget. Sælnes i RBK er av et helt annet kaliber.

Tviler på at Brann blir et topplag igjen uten at vi gjøre noe radikalt på midtbanen. Jeg mener at det manglende overblikket og pasningsnøyaktigheten er den viktigste årsaken til at vi ikke skaper flere sjanser.

Soltvedt har fått mye skryt for sin handlekraftige ledelse, men han har ikke evnet å skaffe oss midtbanespillere som tilfører oss større tempo i spillet, som er helt avgjørende for å skape flere sjanser.

Bra analyse. Balltempo og sammenhengende pasninger i lengderetningen er mangelvare. Nesten som å spille uten midtbane. Ser ut til å være en blanding av manglende spillertyper og en organisering av treeren som bare treneren forstår noe av.

dr_cyanid

Quote from: Giles on August 16, 2015, 19:22:48 PM
Quote from: Soler on August 16, 2015, 11:05:23 AM
Quote from: Kagain on August 16, 2015, 10:31:50 AM
Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.


Et rungende ja til det spørsmålet. Ser man på den norske malen for hvordan 4-3-3 skal utføres så hadde Rosenborg spillertyper som Strand, Skammelsrud og Berg i disse rollene. Kan Brann i det hele tatt si at vi har noe som minner om dette i årets lag.

Brann sin midtbane har klare mangler i spillere som kan fordele ballen raskt og presist. Det nærmeste her er Fredrik Haugen men han bruker fote for lang tid før han slår pasningen. I tillegg er for svak i det defensive arbeidet og bevegelsene uten ball. Hvis vi rykker opp bør Haugen selges.

Skaanes har et bra driv og gode bevegelser uten ball, men han har klare mangler i duellspillet. Det siste kan selvsagt blir bedre og han er kanskje den av våre som har størst potensial som indreløper.

Birkelund har et tungt skudde og gode bevegelser, men jeg er usikker på om han har overblikket som også er viktig i en slik formasjon.

Barmen og Heltne Nilsen har så langt hatt den dype midtbanerollen, men ingen av dem har vist at de har overblikk og pasningsferdigheter til å diktere tempoet i laget. Sælnes i RBK er av et helt annet kaliber.

Tviler på at Brann blir et topplag igjen uten at vi gjøre noe radikalt på midtbanen. Jeg mener at det manglende overblikket og pasningsnøyaktigheten er den viktigste årsaken til at vi ikke skaper flere sjanser.

Soltvedt har fått mye skryt for sin handlekraftige ledelse, men han har ikke evnet å skaffe oss midtbanespillere som tilfører oss større tempo i spillet, som er helt avgjørende for å skape flere sjanser.

Bra analyse. Balltempo og sammenhengende pasninger i lengderetningen er mangelvare. Nesten som å spille uten midtbane. Ser ut til å være en blanding av manglende spillertyper og en organisering av treeren som bare treneren forstår noe av.


Enig her. Midtbanen har vært og er fortsatt det største problemet. Klart at en bedre midtbane ville gitt bedre arbeidsforhold både for forsvar og angrep.

Hadde håpet å få byttet ut Haugen med noe kvalitet, men ser ut som det lar vente på seg. Vinduet lukkes vel tirsdag, så bør skje ting fort...

Ellers synes jeg vi er svekket i angrep med Orlov/Pedersen ut og Lorentzen/Skålevik inn. Håper Rennie er bedre enn mine antagelser. Lukter Helegbe, Monkam osv lang vei.

blobby winters

Quote from: Kagain on August 16, 2015, 10:31:50 AM
Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.


Ja, jeg er enig. Før dette vinduet var det midtbane spillere som var høyest på prioriteringslisten. SHN har kommet inn som anker. Men, har så langt ihvertfall, ikke imponert. Jeg vil si at det har forbedret oss defensivt. Han får godkjent for det han gjør defensivt og Acosta/Demidov kan nå spille sammen som senterbacker.
Mandag spiller vi mot Sogndal borte og det er kanskje den eneste kampen igjen av sesongen hvor vi kan ha bruk for defensive kvaliteter og kontringer. Resten av sesongen etter mandag er kamper hvor vi skal jage seier og trenger å score mål. Da trenger vi andre type midtbanespillere enn det vi har i dag.

dr_cyanid

Quote from: blobby winters on August 16, 2015, 19:41:27 PM
Quote from: Kagain on August 16, 2015, 10:31:50 AM
Om vi nå antar at de spillerne som har kommet til Brann i dette overgangsvinduet vil oppleve suksess i den røde drakten så har vi nå følgende posisjoner fylt

Steffen Lie Skålevik: Ving og spiss
Ruben Kristiansen: venstreback
Viljar Vevatne: begge backene samt begge vinger
Sivert Heltne Nilsen: midtbane (anker)
Amadaiya Rennie: ving og spiss

Er dere enig med meg i at Brann fremdeles mangler en virkelig god indreløper, en midtbanespiller som kan komme frem og putte noen mål? Barmen kommer jo fremover, men er vaksinert mot å score mål. Dessuten kan ting tyde på at han har mye å bidra med i ankerposisjonen. Haugen skal teoretisk sett kunne score en del mål, men har ikke vist dette 100% enda.


Ja, jeg er enig. Før dette vinduet var det midtbane spillere som var høyest på prioriteringslisten. SHN har kommet inn som anker. Men, har så langt ihvertfall, ikke imponert. Jeg vil si at det har forbedret oss defensivt. Han får godkjent for det han gjør defensivt og Acosta/Demidov kan nå spille sammen som senterbacker.
Mandag spiller vi mot Sogndal borte og det er kanskje den eneste kampen igjen av sesongen hvor vi kan ha bruk for defensive kvaliteter og kontringer. Resten av sesongen etter mandag er kamper hvor vi skal jage seier og trenger å score mål. Da trenger vi andre type midtbanespillere enn det vi har i dag.


Midtbanens utilstrekkelighet kom godt til syne i dag mot Sogndal. Selv om de jobbet bra defensivt og slikt så er det mye svakt, særlig offensivt. Strand, Sarr og Bolseth hadde heldigvis en middels dag på jobben.

Skjønner heller ikke noe av hvorfor en svak Skaanes fikk spille hele kampen. Snodig valg av treneren.

Joggi Bogga

Av alle spillerne på Brann, er Skaanes den som jeg tror kan bli den aller beste.
Han har et tempo i hodet som du ser at mange medspillere ofte sliter med å henge med på. På sitt beste er han svært mobil og effektiv i stilen.

Ikke noe sensasjonelt fra Skaanes i går, men jeg tror LAN rett og slett ønsker å få ham skikkelig i gang. Oppsiden er så stor.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: Joggi Bogga on August 18, 2015, 07:57:34 AM
Av alle spillerne på Brann, er Skaanes den som jeg tror kan bli den aller beste.
Han har et tempo i hodet som du ser at mange medspillere ofte sliter med å henge med på. På sitt beste er han svært mobil og effektiv i stilen.

Ikke noe sensasjonelt fra Skaanes i går, men jeg tror LAN rett og slett ønsker å få ham skikkelig i gang. Oppsiden er så stor.
Men Skaanes er nok rimelig ute av form, og Huseklepp er på gang. Så Skaanes kan vel matches gjennom innhopp til han har noen kamper i beina før han starter tøffe kamper?

Lasaron

I dag er siste dag i vinduet.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on August 18, 2015, 08:33:17 AM
Quote from: Joggi Bogga on August 18, 2015, 07:57:34 AM
Av alle spillerne på Brann, er Skaanes den som jeg tror kan bli den aller beste.
Han har et tempo i hodet som du ser at mange medspillere ofte sliter med å henge med på. På sitt beste er han svært mobil og effektiv i stilen.

Ikke noe sensasjonelt fra Skaanes i går, men jeg tror LAN rett og slett ønsker å få ham skikkelig i gang. Oppsiden er så stor.
Men Skaanes er nok rimelig ute av form, og Huseklepp er på gang. Så Skaanes kan vel matches gjennom innhopp til han har noen kamper i beina før han starter tøffe kamper?

Så huseklepp er på gang? Har ikke han vært på gang siden 87?

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on August 18, 2015, 08:33:17 AM
Quote from: Joggi Bogga on August 18, 2015, 07:57:34 AM
Av alle spillerne på Brann, er Skaanes den som jeg tror kan bli den aller beste.
Han har et tempo i hodet som du ser at mange medspillere ofte sliter med å henge med på. På sitt beste er han svært mobil og effektiv i stilen.

Ikke noe sensasjonelt fra Skaanes i går, men jeg tror LAN rett og slett ønsker å få ham skikkelig i gang. Oppsiden er så stor.
Men Skaanes er nok rimelig ute av form, og Huseklepp er på gang. Så Skaanes kan vel matches gjennom innhopp til han har noen kamper i beina før han starter tøffe kamper?

Vi kan ikke vente noen kamper på skaanes, til det er han for viktig. Eg tror skaanes er ekstremt lettrent og kommer kjapt i kampform, la han starte mot Hønefoss også.

Tom C

Ryktes at Austin skriver under på en to-årskontrakt med Brøndby i neste uke. Og skulle det gå skeis, så er visst malmø også veldig interessert. Var nå gøy å drømme.
Aldri mer Obos....

Xminator

Ja de har overgangsvindu litt lenger enn oss? Var det ikke åpent til september før?

krakra

I Sverige er det stengt, men han er jo uten kontrakt så det er kanskje andre regler for det.


Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 18, 2015, 14:02:17 PM
Ja de har overgangsvindu litt lenger enn oss? Var det ikke åpent til september før?


Danmark har ut august.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

Brann skal ha kred for å prøve seg da...
Men Mads Stokkelien vil neppe velge oss i kamp mot Engen, Stabæk og Start.
HANSA - Z

Kai-Olai

Quote from: bernu on August 18, 2015, 18:26:35 PM
Brann skal ha kred for å prøve seg da...
Men Mads Stokkelien vil neppe velge oss i kamp mot Engen, Stabæk og Start.


Og der trakk Start det lengste strået.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Hva var egentlig begrunnelsen for å stenge overgangsvinduet 14 dager tidligere?

Ricky

At overgangsvinduet midt i sesongen ikke kan være åpent i mer enn én måned.

Xminator

Vet jeg forbannet dette den gangen det ble innført og tror jeg argumenterte med at norske klubber har mest å tjene på å henge litt bakpå så det er mulig å plukke opp spillere som kommer i knip. Slik det er nå vil norske klubber ikke kunne konkurrere med danske klubber om slike spillere. For Obos-klubben Brann virker dette enda sterkere. Spillere og agenter vil gamble på en dansk klubb i øverste divisjon, ikke en norsk klubb på en lavere hylle.

men men, det ble vel ofret i mimretimen rundt EM og VM sluttspill for 20 år siden.


krakra

Quote from: Ricky on August 19, 2015, 08:37:45 AM
At overgangsvinduet midt i sesongen ikke kan være åpent i mer enn én måned.
JEg tror det er forbundene selv som bestemmer hvilket vindu som skal være kort og hvilket som skal være langt. NFF har prioritert å ha det lange vinduet før sesongen.

Gulløl

Jeg er overbevist om at Bergen kommer til å få et fantastisk fotballag på sikt, sier Jesper Mathisen.

Jaja, tar ikke sørlendingen meget kraftig i med denne kommentaren ? Et fantastisk fotball lag i Norge må en ihvertfall opp på Rosenborg sitt nivå. Og å være overbevist om det når en ser på ressursgrunnlag og forskjellen i økonomi og avstanden det allerede er i dag mellom lagene gjør kommentaren tullete og useriøs. Neste år har Rosenborg gode muligheter til å skaffe seg gode inntekter ute i Europa og øke forskjellen ytterligere, mens Brann kanskje har rykket opp i eliteserien og har nok mer en nok med å stabilisere seg der igjen. Personlig tror jeg at Brann på sikt blir et bra fotball lag men er ikke helt overbevist. Så får sørlendingen bare jakte videre på tabloide kommentarer som kan gi han oppmerksomhet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er Rosenborg det eneste fantastiske laget i Norge. Det kommer vel an på øyet som ser, men vi har jo sett eksempler på rimelige fantastiske lag bygd på begrensede ressurser. Penger er ikke alt.

Finfin respons

Kanskje.

blobby winters

Quote from: Yngve on August 19, 2015, 12:32:48 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-har-gjort-en-god-jobb-pa-overgangsmarkedet/s/5-8-135879
Quote



Ok.....
Er Ruben Kristiansen bedre enn Demir slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Er S.L. Skålevik bedre enn Pedersen slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Er Rennie bedre enn Orlov slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Har Sivert Nilsen eller V. Vevatne imponert noen?

Jeg er fornøyd med vinduet fordi vi nå har en bedre sammensatt spillertropp og større stall som kan være viktig mtp skader og karantener. Men, om den første 11en som skal ut på banen og sørge for resultatter er forsterket nok er jeg veldig usikker på.

krakra

Nå var ikke Orlov i førsteelveren da. Skålevik for Pedersen tror jeg blir en forsterkning. Kristiansen for Demir gir nok lavere toppnivå, og høyere bunnivå. Totalen er kanskje jevn.

dudo

Tror du Kristiansen har lavere toppnivå enn Demir? Det er jeg overhodet ikke sikker på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Jeg tror Kristiansen er en klar forsterkning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Norlings hund

Kristiansen er en spiller som definitivt holder TL-nivå. Glimrende signering, og vi er overhodet ikke svekket på den plassen.

Vevatne skal få tid, han er fortsatt ung. Han var visstnok ønsket av de fleste Viking-supportere, og har prestert godt på brukbart nivå selv om han bare er 20 år. Han bør utvikle seg videre i Brann.

Sivert Heltne Nilsen må, ifølge en kompis som holder med VIF, ha havnet på kant med Rekdal. Han har ikke startet så godt, men det er ingen grunn til å tro at han ikke skal heve oss.

Skålevik har bøttet inn mål. Vi får håpe og tro at han fortsetter med det hos oss.

Rennie virker spennende, og gir oss en dimensjon vi ikke hadde fra før. Han har en X-faktor som kanskje kunne ha sikret oss seieren om han hadde spilt fra start forrige kamp. Jeg håper vi har opsjon hvis han slår gjennom.

I tillegg er det nå langt større konkurranse om plassene enn det var før vinduet åpnet. Jeg har vanskelig for å se at vi ikke er betraktelig styrket generelt sett.


Alt i alt har vi gjort et meget bra overgangsvindu, la oss håpe det gir oss resultater.

Klaus_Brann

Quote from: blobby winters on August 19, 2015, 16:39:18 PM
Quote from: Yngve on August 19, 2015, 12:32:48 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-har-gjort-en-god-jobb-pa-overgangsmarkedet/s/5-8-135879
Quote



Ok.....
Er Ruben Kristiansen bedre enn Demir slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Er S.L. Skålevik bedre enn Pedersen slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Er Rennie bedre enn Orlov slik at vi er godt forsterket ut høst sesongen?
Har Sivert Nilsen eller V. Vevatne imponert noen?

Jeg er fornøyd med vinduet fordi vi nå har en bedre sammensatt spillertropp og større stall som kan være viktig mtp skader og karantener. Men, om den første 11en som skal ut på banen og sørge for resultatter er forsterket nok er jeg veldig usikker på.



Ja.
Ja.
Rennie er det for tidlig å si noe om, men jeg blir ikke overrasket om han er bedre. Det avhenger jo også selvsagt hvor de blir brukt.
Heltne har ikke imponert, men uansett for tidlig å gi noen dom på så få kamper og det samme gjelder i aller høyeste grad for Vevatne.
Jeg mener vi utvilsomt er forsterket, men det er ikke lik at alle de nye kommer til å skinne ved første anledning. Vi kan f.eks. ikke forvente at Vevatne og Skålevik skal briljere når de ikke blir satt opp i foretrukne posisjoner.
Når det er sagt synes jeg det er riktig å spille Kristiansen på backen i stedet for Vevatne. I alle fall ut sesongen, så får vinteren vise hvem som spiller der fra 2016 av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Da er vi nede i 21 utespillere, inkludert Heggland. Men Rotihaug kan vel i praksis regnes med, og jeg ser proffsigneringen hans i sammenheng med Hanssons exit.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: Tom C on August 20, 2015, 12:06:30 PM
Hva med Amin Askar?


Ja han også skal i utgangspunktet komme tilbake. Men her er det vel en mulighet for at Sarpsborg kjøper han ut av kontrakten med Brann siden han har vært en nøkkelspiller for klubben. Hvordan LAN stiller seg til Askar sine kvaliteter er jeg usikker på. Askar har kontrakt med Brann ut 2016.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Hvem spiller på utgående kontrakt? Hanstveit, Karadas, Huseklepp???
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

hjortland

Drame ble vel solgt til Hønefoss, om ikke hukommelsen spiller meg et puss?

On another note. så ser det ut som om Austin til Brøndby avhenger litt av hvordan de gjør det i
EL-kvalik. Vi får håpe de roter det til noe voldsomt mot PAOK...

Lasaron

Dramé ble solgt. Birkelund sin kontrakt går ut.
Tren på langskudd

Corran

Helvetes overskrift på Brann.no i sted. Med Hansson frik i minnet gikk jeg inn på brann.no og ser overskriften Lorentzen til Sverige.
Var sikker på at de hadde solgt ham også nå, men var vist landskamper :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

August 20, 2015, 19:47:16 PM #1448 Last Edit: August 20, 2015, 19:49:01 PM by stigh
Quote from: hjortland on August 20, 2015, 13:06:38 PM
Drame ble vel solgt til Hønefoss, om ikke hukommelsen spiller meg et puss?

On another note. så ser det ut som om Austin til Brøndby avhenger litt av hvordan de gjør det i
EL-kvalik. Vi får håpe de roter det til noe voldsomt mot PAOK...
[/
Quote from: hjortland on August 20, 2015, 13:06:38 PM


Kan legge til at  Brøndby ligger under 5-0 mot paok

stigh

Quote from: hjortland on August 20, 2015, 13:06:38 PM
Drame ble vel solgt til Hønefoss, om ikke hukommelsen spiller meg et puss?

On another note. så ser det ut som om Austin til Brøndby avhenger litt av hvordan de gjør det i
EL-kvalik. Vi får håpe de roter det til noe voldsomt mot PAOK...



Kan legge til at  Brøndby ligger under 5-0 mot paok

Go Up