• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eivind

BA nevner Mustafa «Mos» Abdellaoue.. Har vell ikke levert noe særlig siden 2011 i Tromsø.

Xminator

Quote from: krakra on August 14, 2015, 07:20:31 AM
Nei. Skålevik er god i boksen og. Så lenge vi ikke lomper inn innlegg med snø på. Han kan score med hodet og beina på innlegg og ikke minst krige inn løse baller i feltet. Han er sterk for størrelsen og ingen ren bakromsspiss selv om han kan scorei bakrom og. Det handler om å få pumpet baller inn i feltet. Komme seg rundt og få lagt inn. Slik det ville gjort med Pedersen og Orlov også.

Nixon

Brann har uten tvil malt seg opp i et hjørne her og det er selgers marked uansett hvem de ender opp med å kjøpe.

Hva er forøvrig situasjonen til Finne? Det har vært lite oppdateringer i Finne-tråden av Finne-vennen, så jeg regner med at han ikke har storspilt i oppkjøringen og skårt mange mål. Men er han langt unna laget og kunne vært aktuell for et utlån? Eller blir Obos i Norge uansett sett på som en for dårlig kamp-arena? Jeg regner vel med at det siste er tilfelle.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

På papiret? Ikke dum deg ut mer enn nødvendig, Soltvedt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: ostraume on August 14, 2015, 09:18:40 AM
På papiret? Ikke dum deg ut mer enn nødvendig, Soltvedt.


Nå begynner det å bli mye tull fra Soltvedt

dragn

Quote from: Xminator on August 14, 2015, 06:02:33 AM


500k i dagens marked for en spiller i OBOS som attpåtil må jobbe som fisker på si, er helt ok.

Torvanger

August 14, 2015, 10:19:05 AM #1308 Last Edit: August 14, 2015, 10:21:36 AM by Torvanger
Quote from: dragn on August 14, 2015, 10:04:07 AM
Quote from: Xminator on August 14, 2015, 06:02:33 AM


500k i dagens marked for en spiller i OBOS som attpåtil må jobbe som fisker på si, er helt ok.



Dragn, ikke for å regne på paraden din, men Skålevik Lie er nok mer formuende enn de fleste spillere i både TL og OBOS. Ikke for å gå i detalj, men penger er ikke et spørsmål der i gården. Og nei, jeg snakker ikke om inntekter fra rekefisket.

krakra

Quote from: Xminator on August 14, 2015, 08:08:50 AM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 07:20:31 AM
Nei. Skålevik er god i boksen og. Så lenge vi ikke lomper inn innlegg med snø på. Han kan score med hodet og beina på innlegg og ikke minst krige inn løse baller i feltet. Han er sterk for størrelsen og ingen ren bakromsspiss selv om han kan scorei bakrom og. Det handler om å få pumpet baller inn i feltet. Komme seg rundt og få lagt inn. Slik det ville gjort med Pedersen og Orlov også.
Han er uansett ikke en bakromsspiss. Vi burde strengt tatt hente to spisser, for å ha kun èn spiss som er god nok til å starte kamper er ikke nok. Det viktigste blir å få en spiller som kan score mål.

Nixon

Quote from: krakra on August 14, 2015, 10:46:36 AMDet viktigste blir å få en spiller som kan score mål.


Det er ingen som nevner Lorentzen lenger. Han har jo tidligere vist seg som en god avslutter, men har folk gitt han opp? Har du gitt han opp? Det er jo bare et drøyt år siden du mente at han var Brann sin beste spiss med god margin foran blant andre en spiller som Orlov. Nå nevnes han ikke når spissplassen på Brann omtales hverken her eller der.
Rød makt på Hansa

krakra

Når mente jeg at han var Branns beste med god margin? Jeg mente at han var vår mest målfarlige spiller og det mener jeg ennå, Lorentzen er såpass ung at en må forvente at han er opp og ned og ansvaret for opprykket kan ikke legges på hans skuldre.

Gulløl

Brøndby nærmer seg signering av Rodolph Austin. Spilleren er ogsÃ¥ interessert i Ã¥ gÃ¥ til klubben. Eneste hindring er økonomien. Austin skal  ha noen meget lukrative tilbud fra tyrkiske fotball.

http://www.fodbold-transfers.dk/avis-broendby-naermer-sig-midtbaneforstaerkning/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on August 14, 2015, 11:22:22 AMNÃ¥r mente jeg at han var Branns beste med god margin?


25. mai 2014: Vår beste spiss. Synd med omstendighetene, for hadde vi ligget tryggere ann tror jeg Norling hadde satset fult på ham. Nå blir det stort press, men jeg tipper han er i førsteelveren snart uansett. Fordi han er såpass mye bedre enn alternativene.
Rød makt på Hansa

krakra

Nå tenkte jeg du mente etter at Pedersen var inne. Lorentzen kan starte kamper og gjøre en god jobb han, men vi kan ikke sette oss i en situasjon hvor vi er avhengige av at han bidrar for å rykke opp. Den situasjonen er ikke bra for noen av partene.

Nixon

Nei, vi er alle enige om at vi trenger en ny spiss. Og jeg føler meg ganske sikker på at Skålevik kommer i en eller annen hestehandel. Men det var bare det at jeg fant det litt merkelig at Lorentzen helt hadde forsvunnet fra debatten.
Rød makt på Hansa


Torvanger

Deadline for overganger går tirsdag 18.08, det er rett og slett forjævlig om Brann må gå til match på mandag uten
spissforsterkning pga at det hele går i orden samme kveld eller dagen etter. Her må RS & co kjenne sin besøkelsestid.

krakra

Quote from: Nixon on August 14, 2015, 11:44:02 AM
Nei, vi er alle enige om at vi trenger en ny spiss. Og jeg føler meg ganske sikker på at Skålevik kommer i en eller annen hestehandel. Men det var bare det at jeg fant det litt merkelig at Lorentzen helt hadde forsvunnet fra debatten.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bulldog

de er rart at vi kjenner at blodet bruser og entusiasmen stige ved å vente på en spiss fra nederst i obosligaen. kem hadde trodd det?
bulldog

Corran

Snakk for deg selv. Stort sett her inne det får blodet til å bruse hos enkelte
Kjenner ingen som får ståpels av denne overgangen. Ligger vel mellom mildt begeistret og meget skeptisk de jeg kjenner.
Personlig tipper jeg mot skeptisk, men håper at jeg tar feil og han slår til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Jævlig trist at Brann ender opp med å kjøpe omtrent alle spelarar dei legg inn bud på. Fordi blokka er tom.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on August 14, 2015, 15:52:22 PM
Jævlig trist at Brann ender opp med å kjøpe omtrent alle spelarar dei legg inn bud på. Fordi blokka er tom.
Hva er trist med det og hva vet du om hvem vi har på blokka? Var det bedre da RBH forhørte seg med femti spisser før han kjøpte Cato Hansen? At vi får inn førstevalgene er da positivt.

dragn

Quote from: Torvanger on August 14, 2015, 10:19:05 AM
Quote from: dragn on August 14, 2015, 10:04:07 AM
Quote from: Xminator on August 14, 2015, 06:02:33 AM


500k i dagens marked for en spiller i OBOS som attpåtil må jobbe som fisker på si, er helt ok.



Dragn, ikke for å regne på paraden din, men Skålevik Lie er nok mer formuende enn de fleste spillere i både TL og OBOS. Ikke for å gå i detalj, men penger er ikke et spørsmål der i gården. Og nei, jeg snakker ikke om inntekter fra rekefisket.


Det er jeg klar over. Men å betale 0.5 mill for en obos spiss, fra en amatørklubb er ikke naivt. Poenget mitt står.


Nixon

Quote from: krakra on August 14, 2015, 15:58:46 PM
Quote from: osoerli on August 14, 2015, 15:52:22 PM
Jævlig trist at Brann ender opp med å kjøpe omtrent alle spelarar dei legg inn bud på. Fordi blokka er tom.
Hva er trist med det og hva vet du om hvem vi har på blokka? Var det bedre da RBH forhørte seg med femti spisser før han kjøpte Cato Hansen? At vi får inn førstevalgene er da positivt.


Førstevalgene er ikke det som det en gang var...
Rød makt på Hansa

krakra


Gepard

Husker jo Skålevik fra noen juniorkamper for brann og brann2, han løper hvertfall ræven av seg, men om han slår til for Brann , som har motstandere som spiller på en HELT annen måte enn det nest er vant med å møte. Kjenner jeg vil bli enormt imponert om han er en bedre spydspiss for brann enn det Pedersen og Orlov har levert. Men at han er bedre enn Castro, det er det lite tvil om...

Nixon

Quote from: krakra on August 14, 2015, 17:07:21 PM
Kan være bra det.


Selvsagt kan det bli bra. Spesielt med tanke på hvor Brann er i dag. Men Skålevik hadde ikke vært i nærheten av noe førstevalg før 2009-sesongen. Så den sammenligningen blir feil etter min mening.
Rød makt på Hansa

monzilla

Skålevik passer bra inn i Nye Brann. Arbeider ræven av seg, og er best i boksen. Det er det vi trenger på topp.

dudo

BA melder at klubbene er enige, og medisinsk test i morgen. Velkommen tilbake!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

800.000 er litt under Torvanger sin drømmepris på 1,25 mill, men det får vi heller leve med!:)

Det skal bli virkelig spennende å se hva han kan tilføre angrepet til Brann.
Rød makt på Hansa

Giles

Kommer Skålevik er overgangsvinduet OK. Da er det bare for LAN å begynne å spille fotball. Ingen unnskyldning. Og winning attitude takk. Defensiv tenkning og innstilling forbudt. Og husk, ballen skal framover med tempo.

krakra

Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.

Da står vi igjen med at det var dumt å kvitte seg med Orlov og Pedersen rett før kamp, istedenfor rett etter. Men det kan jo være forklaringer på det.

Giles

Da er det bare å fore spillerne med superpeanøtter i stedet for grønn kryptonitt. Kan lure på om spesielt Vevatne var sterkt rammet.

Joggi Bogga

Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.

Da står vi igjen med at det var dumt å kvitte seg med Orlov og Pedersen rett før kamp, istedenfor rett etter. Men det kan jo være forklaringer på det.


Støttes.
Gud hvor lenge jeg har ventet på en sportssjef som jobber etter en plan istedetfor å sose rundt for å gjøre seg populær i ymse kretser.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2015, 20:20:45 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.

Da står vi igjen med at det var dumt å kvitte seg med Orlov og Pedersen rett før kamp, istedenfor rett etter. Men det kan jo være forklaringer på det.


Støttes.
Gud hvor lenge jeg har ventet på en sportssjef som jobber etter en plan istedetfor å sose rundt for å gjøre seg populær i ymse kretser.


Så det faktum at vi kvitter oss med to spisser uten å ha en erstatter klar og gir mesteparten av kortene i kortstokken til en annen klubb er helt greit? Hva om Nest ikke hadde kommet Brann i møte pga avtalen med Sotra SK og fordi de er midt i en nedrykkskamp?

Det er greit nok at Soltvedt jobber etter en plan. Gudene skal vite at vi trenger det. Og har savnet det. Men her tror jeg at lykken var litt bedre enn forstanden. For jeg tviler på at Soltvedt og gjengen hadde full kontroll her.
Rød makt på Hansa

Xminator

Da får vi altså fasiten på om Skålevik er god nok eller ikke...

The Boss

Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.

Torvanger

Quote from: Giles on August 14, 2015, 19:59:04 PM
Kommer Skålevik er overgangsvinduet OK. Da er det bare for LAN å begynne å spille fotball. Ingen unnskyldning. Og winning attitude takk. Defensiv tenkning og innstilling forbudt. Og husk, ballen skal framover med tempo.


Støttes. Men jeg frykter at LAN er så livredd for SIL-tap at han er bekvem med at dølingene legger eget lag lavt. Da kan han unnskylde seg etter med at SIL var umuig å trenge gjennom. Vi vil i det minste ha forsøk, LAN!

Jose Arrogantio

Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.


Castro misset ingen sjanser. Han gjorde ingenting ellers heller. Pedersen pleier i hvert fall å true motstanderen litt, jobber og skaper noen ganger sjanser for andre. Castro er usynlig og gjør ingenting. Han går ut på matten og forsvinner inn i en annen dimensjon til dommeren blåser av kampen.

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

The Boss

August 14, 2015, 21:26:39 PM #1343 Last Edit: August 14, 2015, 21:30:11 PM by The Boss
Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2015, 21:13:30 PM
Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.


Castro misset ingen sjanser. Han gjorde ingenting ellers heller. Pedersen pleier i hvert fall å true motstanderen litt, jobber og skaper noen ganger sjanser for andre. Castro er usynlig og gjør ingenting. Han går ut på matten og forsvinner inn i en annen dimensjon til dommeren blåser av kampen.


For all del, synes overhodet ikke Castro er god nok for dette Brann laget. Men det Pedersen har vist (eller ikke vist) for oss det ene året han var her var ikke akkurat en garanti for scoringer heller. Skaper sjanser for andre, tja, en assist i år. Og ingen i fjor...

Derfor synes jeg det er så merkelig at så mange sier at "vi tapte 2 poeng fordi Pedersen ikke spilte".
Joggi Bogga oppsumerer det fint:

Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2015, 21:20:39 PM

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2015, 21:20:39 PM


Han hadde i det minste scoret 3 mål på 7 kamper eller 636 minutter. Sannsynligheten for at han hadde scoret - eller vært involvert i en scoring, er mye større enn at Castro hadde det. Med din tankegang kunne vi jo likegodt spilt uten Larsen og Huse også, for ingen på forumet som syns de er knall heller.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:26:39 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2015, 21:13:30 PM
Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.


Castro misset ingen sjanser. Han gjorde ingenting ellers heller. Pedersen pleier i hvert fall å true motstanderen litt, jobber og skaper noen ganger sjanser for andre. Castro er usynlig og gjør ingenting. Han går ut på matten og forsvinner inn i en annen dimensjon til dommeren blåser av kampen.


For all del, synes overhodet ikke Castro er god nok for dette Brann laget. Men det Pedersen har vist (eller ikke vist) for oss det ene året han var her var ikke akkurat en garanti for scoringer heller. Skaper sjanser for andre, tja, en assist i år. Og ingen i fjor...

Derfor synes jeg det er så merkelig at så mange sier at "vi tapte 2 poeng fordi Pedersen ikke spilte".

Det er det vel ingen som sier? Men sannsynligheten for seier hadde vært større enn med Castro.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2015, 21:20:39 PM


Det handler om at laget var svekket med Orlov og Pedersen ute. Nilsen hadde mye mindre å rutte med. Både før kampen og underveis. Eller er du uenig i det?

Men det er snøen som falt i fjor. Nå får vi krysse finger for at Skålevik bidrar til poeng. Jeg er behersket optimist. Og da tenker jeg ikke bare på Skålevik sine ferdigheter, men like mye om laget klarer å spille han til målsjanser.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 21:32:07 PM
Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.


Hehe? Flott med arroganse. Poenget er vel at, hadde Castro misset mange store sjanser kunne man sagt "de ville Pedersen garantert satt.." Men når Castro ikke kom til sjansene heller... Du er så enormt USAKELIG, en av grunnene til at jeg ikke gidder å kommentere her er på grunn av de flåsete, lite smarte og ofte nedverdigende kommentarene dine.

krøvel vellevold

August 14, 2015, 21:40:02 PM #1349 Last Edit: August 14, 2015, 21:44:36 PM by krøvel vellevold
Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:34:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 21:32:07 PM
Quote from: The Boss on August 14, 2015, 21:04:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2015, 20:48:31 PM
Quote from: krakra on August 14, 2015, 20:04:58 PM
Da har Soltvedt, som ble slaktet for å ikke ha erstatteren klar, brukt dagen på å halvere prisen. Glad han ikke tok en RBH og betalte det Nest krevde med en gang bare for å tekkes de hysteriske.



Latterlig. 2 spillemål på 9 kamper, kan vel ikke sees på som en garanti for at han ville scoret mot �sane. Var det sånn at Castro misset mange store sjanser eller..? Definisjonen på hypotetisk.


Hehe? Flott med arroganse. Poenget er vel at, hadde Castro misset mange store sjanser kunne man sagt "de ville Pedersen garantert satt.." Men når Castro ikke kom til sjansene heller... Du er så enormt USAKELIG, en av grunnene til at jeg ikke gidder å kommentere her er på grunn av de flåsete, lite smarte og ofte nedverdigende kommentarene dine.
Legg ned hele klubben!

Go Up