• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Akkurat nå er det en grei strategi. Men forhåpentligvis vil vi senere komme i den posisjon at vi også kan hente litt dyrere spillere der vi ikke snakker om potensiale i det hele tatt. Av den enkle grunn at spilleren over tid har vist et jevnt høyt nivå.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Me har mangla spelarar som skal vere i sin beste alder. No har me iallfall fått i ein av den typen i Kristiansen.

Jrgn

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 12, 2015, 10:08:12 AM
Slipper unna og slipper unna. Torvanger sier Larsen er landslagsklasse og gir han 9 og 10 på børsen i hytt å gevær, resten av forumet påpeker Larsens klare mangler og varierende prestasjoner, torvanger ser jo ikke dette. Huseklepp tror eg alle her har gitt opp, så han slipper ikke unna, vi forventer bare ikke mer(fra den kanten).
Enklere jobb i huseklepp sin posisjon? Hvor spesifikk rolle må han ha egentlig? Han skal jo skjære innover å skyte, er ikke mer hokus pokus enn det. Larsens potensial er jo udiskutabelt, han må bare få det ut...


Ser den. Tydelig at Torvanger ikke klarer å være helt nyansert mtp Larsen. Jeg mener at Larsen har prestert litt bedre enn Pedersen og Huseklepp, uten at noen har vært spesielt godt.

krakra

Quote from: Nixon on August 12, 2015, 10:56:52 AM
Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Akkurat nå er det en grei strategi. Men forhåpentligvis vil vi senere komme i den posisjon at vi også kan hente litt dyrere spillere der vi ikke snakker om potensiale i det hele tatt. Av den enkle grunn at spilleren over tid har vist et jevnt høyt nivå.

pidre

Quote from: krakra on August 12, 2015, 11:21:00 AM
Quote from: Nixon on August 12, 2015, 10:56:52 AM
Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Akkurat nå er det en grei strategi. Men forhåpentligvis vil vi senere komme i den posisjon at vi også kan hente litt dyrere spillere der vi ikke snakker om potensiale i det hele tatt. Av den enkle grunn at spilleren over tid har vist et jevnt høyt nivå.

Så Messi er uaktuell fordi han er på topp og trolig ikke har et utviklingspotensiale?
Saludar a los monos!

krakra

Nå er vi ikke Barca eller noe som er sammenlignbart med den uansett hvilken dimensjon du ser på, men å hente bare "Messier" burde vært uaktuelt ja. Brann må basere seg på å utvikle spillerne de henter.

Det er ingen klubber i Norge som baserer seg på å hente spillere som har prestert jevnt på et topp TL-nivå over tid. Både fordi disse er sinnsykt dyre, og fordi disse ofte går til større ligaer.

krakra

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 11:02:24 AM
Me har mangla spelarar som skal vere i sin beste alder. No har me iallfall fått i ein av den typen i Kristiansen.
Vi gjorde det, men nå har vi seks, snart sju, spillere i alderen 24-29 år, og det er et bra antall. Spillere blir jo eldre, så nå som vi har en sportssjef som vet litt mer hva han gjør enn den forrige, så kan vi få en balansert stall og fylle på etterhvert med yngre spillere som utvikler seg og når sin beste alder mens de er her.


Nixon

August 12, 2015, 11:51:00 AM #1207 Last Edit: August 12, 2015, 11:52:46 AM by Nixon
Quote from: krakra on August 12, 2015, 11:21:00 AM
Quote from: Nixon on August 12, 2015, 10:56:52 AM
Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Akkurat nå er det en grei strategi. Men forhåpentligvis vil vi senere komme i den posisjon at vi også kan hente litt dyrere spillere der vi ikke snakker om potensiale i det hele tatt. Av den enkle grunn at spilleren over tid har vist et jevnt høyt nivå.


For det første skriver jeg også kan hente. Det vil si at jeg ikke skriver at fokus skal ligge der. Det er jo litt typsik at du diskuterer som om noen foreslår at vi bare skal hente "Messier". Som du skriver noen innlegg over. Da diskuterer du nok en gang med deg selv.

For det andre satt jeg det litt på spissen med å ikke snakke om potensiale "i det hele tatt". Alle spillere kan bli bedre, også de som har vært med i noen år. Det må jo være målet for alle spillere vi henter. Men dersom vi hele tiden bare henter spillere som venter på å hente ut potensialet sitt, så er jeg redd for at vi aldri kan nå helt til topps. Vi må ha noen som allerede er der.

Men vi er jo ikke veldig uenige. Mitt "også" ligger sannsynligvis nærmt ditt "i ny og ne"...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 12, 2015, 11:51:00 AM
Quote from: krakra on August 12, 2015, 11:21:00 AM
Quote from: Nixon on August 12, 2015, 10:56:52 AM
Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Akkurat nå er det en grei strategi. Men forhåpentligvis vil vi senere komme i den posisjon at vi også kan hente litt dyrere spillere der vi ikke snakker om potensiale i det hele tatt. Av den enkle grunn at spilleren over tid har vist et jevnt høyt nivå.


For det første skriver jeg også kan hente. Det vil si at jeg ikke skriver at fokus skal ligge der. Det er jo litt typsik at du diskuterer som om noen foreslår at vi bare skal hente "Messier". Som du skriver noen innlegg over. Da diskuterer du nok en gang med deg selv.

For det andre satt jeg det litt på spissen med å ikke snakke om potensiale "i det hele tatt". Alle spillere kan bli bedre, også de som har vært med i noen år. Det må jo være målet for alle spillere vi henter. Men dersom vi hele tiden bare henter spillere som venter på å hente ut potensialet sitt, så er jeg redd for at vi aldri kan nå helt til topps. Vi må ha noen som allerede er der.

Men vi er jo ikke veldig uenige. Mitt "også" ligger sannsynligvis nærmt ditt "i ny og ne"...
Typisk? Det var Pidre som dro inn Messi, så derfor skrev jeg "messier". Ser ikke problemet med det.

Jeg mener iallefall at fokuset alltid bør være på å hente spillere som kan utvikle seg her. Jeg syns det er relevant å understreke, fordi vi har ikke alltid gjort det, for å si det sånn. Om vi får tak i spillere med utviklingspotensiale, som allerede er veldig gode så er det jo veldig bra.
Forhåpentligvis vil vi med en dyktig sportslig ledelse og trener etterhvert havne i en situasjon der vi somr regel har gode spillere i stallen til enhver tid og ikke hele tiden må tenke på å tette hull og tenke kortsiktig som følge av dårlige innkjøp og dårlig utnyttelse av de som faktisk har potensiale.

Gulløl

Nest-Sotra melder i dag om at de har hentet en kantspiller og en spiss. Blir ikke overrasket om Steffen Lie Skålevik blir presentert som ny Brann spiller og Marcus Pedersen som ny Strømsgodset spiller i løpet av de neste 24 timene.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/To-nye-spillere-klare-for-Nest-Sotra-581551_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Quote from: Gulløl on August 12, 2015, 12:48:15 PM
Nest-Sotra melder i dag om at de har hentet en kantspiller og en spiss. Blir ikke overrasket om Steffen Lie Skålevik blir presentert som ny Brann spiller og Marcus Pedersen som ny Strømsgodset spiller i løpet av de neste 24 timene.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/To-nye-spillere-klare-for-Nest-Sotra-581551_1.snd

Ka ville du ha følt da Gulløl?

Ricky

Quote from: krakra on August 12, 2015, 10:21:22 AM
Vi har i all hovedsak hentet rimelige spillere med veldig høyt potensiale. Det er der profilen bør ligge. Hva annet skal vi gå for?


Omtrent hele Brann-stallen består av spillere med veldig høyt potensiale (i følge oss selv). Slike spillere får vi også jevnlig påfyll av fra utviklingsavdelingen og Brann 2.

Middels talenter i 20-årsalderen fra andre klubber er i utgangspunktet det siste vi trenger, i alle fall når vi i tillegg må kjøpe dem fri med investorhjelp.

Kjell249

Quote from: Jrgn on August 12, 2015, 11:11:14 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 12, 2015, 10:08:12 AM
Slipper unna og slipper unna. Torvanger sier Larsen er landslagsklasse og gir han 9 og 10 på børsen i hytt å gevær, resten av forumet påpeker Larsens klare mangler og varierende prestasjoner, torvanger ser jo ikke dette. Huseklepp tror eg alle her har gitt opp, så han slipper ikke unna, vi forventer bare ikke mer(fra den kanten).
Enklere jobb i huseklepp sin posisjon? Hvor spesifikk rolle må han ha egentlig? Han skal jo skjære innover å skyte, er ikke mer hokus pokus enn det. Larsens potensial er jo udiskutabelt, han må bare få det ut...


Ser den. Tydelig at Torvanger ikke klarer å være helt nyansert mtp Larsen. Jeg mener at Larsen har prestert litt bedre enn Pedersen og Huseklepp, uten at noen har vært spesielt godt.
I følge vår egen børs har Larsen prestert dårligere enn Huseklepp og Pedersen. Det er jevnt mellom de, på et veldig lavt nivå.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

August 12, 2015, 14:14:50 PM #1213 Last Edit: August 12, 2015, 14:21:12 PM by krakra
Larsen har vært vår beste offensive spiller. Han er toppscorer og har skaffet oss flere poeng på egenhånd gjennom noen herlige prestasjoner. Noe verken Pedersen eller Huseklepp har gjort. Han har hatt et veldig lavt bunnivå, men totalt sett syns jeg "ok" er en grei beskrivelse. Så er man nok rimelig misfornøyd med det fordi man vet hvor mye høyere toppnivået er.

Hadde Soltvedt funnet en 23 år gammel kantspiller med seks mål og to målgivende på 18 kamper for en billig penge tror jeg de fleste hadde vært positive. Særlig med nivået på enkelte av målene. Selv om man hadde visst at han i flere kamper hadde vært usynlig.

Vil si at Larsen har hatt det høyeste toppnivået avd de tre, og den som oftest har levert. Bunnivået har vært så lavt hos alle at det er vanskelig å rangere, men Pedersen er vel den som er mest "nyttig" selv på en dårlig dag på grunn av kjempingen og løpingen. Samtidig så tjener vel både Pedersen og Huse omtrent tre ganger mer enn Larsen. Så de har i utgangspunktet mer å forsvare.

Norlings hund

Det er flott at både Larsen og Huseklepp får mer konkurranse, og at vi har flere alternativer. Det er på høy tid at det er mer konkurranse om plassene over hele banen, ikke bare på stopperplass.


krakra

Kunne de ikke solgt ham i morgen? Hvem skal starte på topp?

Nixon

August 12, 2015, 15:29:44 PM #1217 Last Edit: August 12, 2015, 15:36:49 PM by Nixon
Merkelig tidspunkt noen timer før kamp. Tipper Azar starter som midtspiss.

Edit. Med Godset-kamp på fredag er det ikke så rart at de ikke vil at han skal spille kamp i kveld.
Rød makt på Hansa

Ricky

Det er kun to måneder siden Lars Arne Nilsen utpekte Marcus Pedersen som sin favorittspiss i hele Norge. Nå selger vi for 2 mill.

Jaja.

dudo

2 mill er gode penger for en som verken har prestert i OBOS eller TL for oss. Tredobling av prisen på ett år?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Elfakiri

Skålevik blir nok bekreftet innen kort tid. Brann ville aldri solgt Pedersen uten at de var sikker på å ha en erstatter på plass.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Henki

Quote from: Kai-Olai on August 12, 2015, 15:24:10 PM
Marcus til Godset for 2 mill, og fjernet fra kveldens tropp.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Marcus-Pedersen-selges-til-Godset-for-2-millioner-581677_1.snd


Dette er gambling av Brann. Ubegripelig at man selger en viktig spiller rett før innspurten som avgjør om det blir TL eller vaffel neste år. Dette kan bli dyre to millioner for Brann.
Ballen skal fremover!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Ricky on August 12, 2015, 15:51:49 PM
Det er kun to måneder siden Lars Arne Nilsen utpekte Marcus Pedersen som sin favorittspiss i hele Norge. Nå selger vi for 2 mill.

Jaja.


Dette sa han selvsagt for å forhåpentligvis få frem en reaksjon av spilleren. Personligheten til Pedersen passer nok ikke inn i LAN sitt "nye" Brann. Jeg er ganske fornøyd om vi får inn Skålevik som erstatter, forhåpentlivis takler han presset som vil være langt større enn på Sotra.

Hatleking

Quote from: Elfakiri on August 12, 2015, 15:58:46 PM
Skålevik blir nok bekreftet innen kort tid. Brann ville aldri solgt Pedersen uten at de var sikker på å ha en erstatter på plass.


Ja, det trur eg òg. I sær når ein ser på libanesaren som først og framst eit alternativ på høgrekanten. Forventar eigentleg at me signerar Skålevik i løpet av dagen.

Nixon

Sjansen for at Skålevik kommer i dette vinduet økte betraktelig nå som Pedersen forsvant. Og med styrkeforhold 3 mot 10 i antall skåringer burde vi kanskje være glade til?

Men det jeg skulle likt å sett statistikk på var følgende:
Hvor mange sjanser har de fått?
Hvor mange sjanser har de brent?
Hvor mange sjanser har de fått servert av medspillere?
Hvor mange sjanser har de skapt selv?

Noe sier meg at Pedersen har hatt dårligere arbeidsforhold i Brann selv om vi ligger foran Nest på tabellen. Og at Skålevik kan komme til å lide med det samme. Men jeg skulle gjerne likt å sett tall på det.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Elfakiri on August 12, 2015, 15:58:46 PM
Skålevik blir nok bekreftet innen kort tid. Brann ville aldri solgt Pedersen uten at de var sikker på å ha en erstatter på plass.


Aldri? Hva med "Helstad-erstatteren".

Om Skålevik ikke allerede er klar så vet i alle fall Sotra hva de skal kreve for han. Merkelig timing på dette. Og prisen er da lav?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 16:00:25 PMlibanesaren


Bare for å klargjøre. Rennie kommer fra Liberia og ikke Libanon!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Altså, alt tyder på at de allerede har en avtale med Nest, siden de også har kjøpt inn ny ving og spiss nettopp. Hvis det viser seg at det ikke er en avtale, og at da Nest presser prisen opp nå som vi har fått mer penger, er det en liten skandale og en stor ripe i logistikklakken.
Tren på langskudd

Spelaren

2 millioner for en spiss som kun har scoret tre mål i Obos er ok.
2 millioner for en spiss vi vet Pedersen er i stand til å være derimot. Sukk, hadde håpet han skulle trives på lan-party etterhvert.
Gå av.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Spelaren on August 12, 2015, 16:49:59 PM
2 millioner for en spiss som kun har scoret tre mål i Obos er ok.
2 millioner for en spiss vi vet Pedersen er i stand til å være derimot. Sukk, hadde håpet han skulle trives på lan-party etterhvert.

Hør hør, her ble sannhet fortalt!

Gulløl

Nest-Sotra har nettopp offentliggjort laget mot Kristiansund i kveld. Steffen Lie Skålevik spiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Quote from: Nixon on August 12, 2015, 16:33:04 PM
Sjansen for at Skålevik kommer i dette vinduet økte betraktelig nå som Pedersen forsvant. Og med styrkeforhold 3 mot 10 i antall skåringer burde vi kanskje være glade til?


Til Marcus Pedersens forsvar røk jo han korsbåndet tidlig i sesongoppkjøringen, og var ikke tilbake på banen igjen før i sommer, når Skålevik allerede hadde opparbeidet seg et forsprang på fem mål.. I det tidsrommet begge har spilt kamper står Skålevik med 5 mål + 0 assist, og Pedersen med 3 mål + 1 assist. Skålevik med litt flere spilte minutter.

Og så blir jo spørsmålet om vi sammenligner Skåleviks toppnivå mot Pedersens bunnivå.

Gulløl

Brann vil nok ikke offentliggjøre Pedersen ut og Skålevik inn før sistnevnte er ferdig med sin kamp i kveld.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings hund

All ære til spillerlogistikk-teamet hvis det stemmer at Pedersen hadde en lønn på nærmere 3 millioner, noe som er lite annet enn helt hårreisende.

Xminator


Xminator

Dette kostet poeng. Brann skal være en klubb der man har erstatteren spilleklar. Ikke lade opp til kampen med å gi laget beskjed om at en stjerne ikke spiller. Demotiverende.

Belfort

Quote from: Xminator on August 12, 2015, 20:07:00 PM
Dette kostet poeng. Brann skal være en klubb der man har erstatteren spilleklar. Ikke lade opp til kampen med å gi laget beskjed om at en stjerne ikke spiller. Demotiverende.


Første skikkelig tabben til Soltvedt. La det bli med denne

Hatleking

Quote from: Xminator on August 12, 2015, 20:07:00 PM
Dette kostet poeng. Brann skal være en klubb der man har erstatteren spilleklar. Ikke lade opp til kampen med å gi laget beskjed om at en stjerne ikke spiller. Demotiverende.


Det er inga tvil om at sjølv om Pedersen ikkje har vore så utruleg god, så hadde han vore mykje betre enn Castro i dag. Dette kan fort ha kosta oss 2 poeng. Me burde ha fått gjennom at han kunne spelt i dag.

Jose Arrogantio

Begynnerfeil. Får man håpe.

Ricky

Quote from: Norlings hund on August 12, 2015, 18:00:19 PM
All ære til spillerlogistikk-teamet hvis det stemmer at Pedersen hadde en lønn på nærmere 3 millioner, noe som er lite annet enn helt hårreisende.


Tror det er veldig lite sannsynlig at Brann betalte Pedersen en lønn på 3 mill i året. Da hadde de dumpet ham umiddelbart etter nedrykket.

Klaus_Brann

Ja, dette ble dumt. Intet vondt om Castro, men han bør ikke spille mer for Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

At Pedersen og Orlov forsvinner samme uke, uten erstatter klar, er rimelig håpløst. Castro er langt under nivået vi trenger og at han spiller 90 minutter i dag er på grensen til en vits.

Joggi Bogga

Sjansen for at Pedersen skulle glimte til i akkurat denne kampen anser jeg som enda mindre enn vanlig. I verste fall hadde han blitt skadet og salget kansellert.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

blobby winters

Hadde Pedersen spilt i dag ville vi ha tatt alle 3 poeng. Vi klarte 2-2 og var bredden av et stolpe og litt små marginer unna en seier selv om Castro spilte 90 minutter og skapte ingenting.

Gjentar det som en Godset supporter skrev i DT:
"Tviler på om Brann lar han gå for 2 mill. Da selger de seg bort fra opprykk, og det har de ikke råd til. Men det utroligste skjer jo nettopp i Brann, så hvorfor ikke? ..."

I kveld har vi kanskje solgte oss bort fra opprykk. Vi får se hva disse 2 tapte poengene betyr på slutten av sesongen.

Merkelig tidspunkt for en slik overgang.


Belfort

Soltvedt har med å få på plass en bra spiss til kampen mot Sogndal. Castro må nå en gang for alle kjøres fast ned på andrelaget

Yngve

Om ikkje anna var Tjærnås nett i Danmark. Håpar han har sett gull der...

Nixon

Quote from: GKH on August 12, 2015, 22:00:25 PM
Skålevik blir sannsynligvis for dyr: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/prisen-nest-sotra-har-satt-stopper-sannsynligvis-overgang/s/5-8-131310


Her må klubbene vise litt kreativitet og rævkjøre Sotra SK: Brann leier Skålevik ut sesongen og kjøper han i vintervinduet for en mer passende sum.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on August 12, 2015, 22:16:19 PM
Quote from: GKH on August 12, 2015, 22:00:25 PM
Skålevik blir sannsynligvis for dyr: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/prisen-nest-sotra-har-satt-stopper-sannsynligvis-overgang/s/5-8-131310


Her må klubbene vise litt kreativitet og rævkjøre Sotra SK: Brann leier Skålevik ut sesongen og kjøper han i vintervinduet for en mer passende sum.


For det vert det ikkje ramaskrik om skjer..

Go Up