• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Larsendos on August 10, 2015, 09:34:27 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/vaalerenga/ruben-kristiansen-paa-vei-til-brann/a/23502862/


2 millioner? En enorm sum i dagens norske fotball. Overraskende overgang dersom dette går gjennom. Lurer på hvor pengene kommer fra.

aleksanderhjelleseth

August 10, 2015, 09:49:29 AM #1051 Last Edit: August 10, 2015, 09:52:20 AM by aleksanderhjelleseth
Det hørtes mye ut, ihvertfall visst han er tenkt som backup evt rotasjonsspiller. Hva betyr egentlig dette? Har den nødvendig å hente inn en så etablert spiller som backup for nouri? Eller skal de bytte på det? Det er vell hovedsakelig HB han spiller denne Kristiansen?  
Dette slår meg som en merkelig signering. Tjærnås trenger da ikke å anbefale hele VIF.

Belfort

Merkelig overgang. Det vi trenger er kanter nå. Viljar har i flere intervju sagt at han trives best som back. Trodde tiden på stadion med spillere "ute av posisjon" var over.

Nixon

Trenger vi virkelig en venstreback til nå som vi hentet Vevatne og har Hanstveit i bakhånd? Og til 2 mill? De har vel en plan med det. Kanskje Vevatne blir flyttet lenger frem på banen.

Men hvor god er denne Kristiansen? Han virker å ha stagnert en del siden han kom til VIF. Er det Rekdal spillere som han og Nilsen ikke takler? Det gjør meg i alle fall litt skeptisk. For når har egentlig en spiller fått en ny vår i Brann? Det kan ikke være mange.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Quote from: Nixon on August 10, 2015, 09:53:47 AM
Trenger vi virkelig en venstreback til nå som vi hentet Vevatne og har Hanstveit i bakhånd? Og til 2 mill? De har vel en plan med det. Kanskje Vevatne blir flyttet lenger frem på banen.

Men hvor god er denne Kristiansen? Han virker å ha stagnert en del siden han kom til VIF. Er det Rekdal spillere som han og Nilsen ikke takler? Det gjør meg i alle fall litt skeptisk. For når har egentlig en spiller fått en ny vår i Brann? Det kan ikke være mange.

Visst han er venstreback skal du nok se at vevatne blir omskolert til ving. Ellers gir ikke dette noe mening. Men da må Larsen over på høyre og huseklepp ut av laget?

huleste

Quote from: Nixon on August 10, 2015, 09:53:47 AM
For når har egentlig en spiller fått en ny vår i Brann? Det kan ikke være mange.


Jan Gunnar Solli.

Jeg forstår ikke helt pratet om at vi har så lite penger og at økonomien er så anstrengt. 2 millioner!

kabelmann

Quote from: Huff on August 10, 2015, 09:37:18 AM
Quote from: Larsendos on August 10, 2015, 09:34:27 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/vaalerenga/ruben-kristiansen-paa-vei-til-brann/a/23502862/


2 millioner? En enorm sum i dagens norske fotball. Overraskende overgang dersom dette går gjennom. Lurer på hvor pengene kommer fra.


En viss Mohn har tilgodesett Brann med rundt 28 millioner, hvorav brorparten skal gå til kunstgress, det resterende til spillerlogistikk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aleksanderhjelleseth

Vi bruker alt vi har på venstrebacker. Soltveit må forklare seg...

dudo

Quote from: huleste on August 10, 2015, 10:01:46 AM
Quote from: Nixon on August 10, 2015, 09:53:47 AM
For når har egentlig en spiller fått en ny vår i Brann? Det kan ikke være mange.


Jan Gunnar Solli.

Jeg forstår ikke helt pratet om at vi har så lite penger og at økonomien er så anstrengt. 2 millioner!


Helstad ... Sinnsyk sum! Den totale galskap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Har vi fått assistenttrener frå vif no?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Ikkje akkurat ein overgang som får jubelen i taket. Traust og svindyrt, om det viser seg å stemma.

Men det tyder jo på at Vevatne skal over på høgresida då. Han var ingen openbaring på venstresida akkurat, ville alltid ha ballen over på høgrefoten kvar gong han skulle legga inn mot Sandnes. Frustrerande å sjå på i lengden.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Yngve on August 10, 2015, 10:46:36 AM
Ikkje akkurat ein overgang som får jubelen i taket. Traust og svindyrt, om det viser seg å stemma.

Men det tyder jo på at Vevatne skal over på høgresida då. Han var ingen openbaring på venstresida akkurat, ville alltid ha ballen over på høgrefoten kvar gong han skulle legga inn mot Sandnes. Frustrerande å sjå på i lengden.

Og det konkluderer du med etter tjue minurter spilletid? Glem de målgivede pasningene, og glem skåringene han hadde for Bryne, omskoler han!

pidre

August 10, 2015, 10:57:46 AM #1062 Last Edit: August 10, 2015, 11:00:18 AM by pidre
Som forventet når vi vet at Vevatne er høyrebent. Det er på høyresidan han hører hjemme.
Saludar a los monos!

Gulløl

August 10, 2015, 10:58:53 AM #1063 Last Edit: August 10, 2015, 11:01:31 AM by Gulløl
Da hadde Brann penger å handle for allikevel. Da er det vel trolig Hardball/Trond Mohn som bidrar med resten av pengene fra Demir overgangen pluss noe ekstra.

At Brann er taktisk og snakker ned og skjuler hva de disponerer på overgangsmarkedet til media skal de ha stor ros for, gjør sjansen for å få gunstige kjøp større. Når RBH skulle kjøpe Demir og Orlov viste selgende klubb at Brann hadde mange millioner disponible("ræven full i penger") og Brann endte opp med overpris. Nå er det smartere folk som styrer.

Nå er det ikke fastslått at Brann betaler nærmere to millioner kroner for Ruben Kristiansen. Det er kun en spekulasjon fra VG som skriver hva de tror. Godt mulig at prisen er nærmere 1 millioner en 2 millioner. En spiller som Rekdal har uttrykt misnøye med til media i senere tid har presset prislappen ned, tydeligvis en spiller Rekdal vil ha ut av stallen.

En nykomponert venstreside vil nok sende Larsen over på høyresiden. Tror Larsen vil få det til å løsne mer der en på venstre og får bruke teknikken sin bedre når han får bruke høyrefoten mer.
Huseklepp som snart er 31 år går mot slutten av sin Brann karriere, han har prøvet og prøvet siden han kom tilbake til Brann for 3 år siden men har aldri fått det til å løsne skikkelig igjen dessverre. Han er en stor utgift på lønnsbudsjetter(var det ikke 3,5 mill i årslønn ?) som hadde vært greit å fått frigitt for å ha lønnsmidler til å bygge stallen videre.

Om Ruben Kristiansen vil lykkes i Brann vil tiden vise. Han har vært god for kort tid tilbake. I 2014 var han den beste forsvarsspilleren til VIF på VG børsen med snitt 4,92. Han debuterte også på landslaget i januar i fjor og var en av de beste spillerne i TIL Om Nilsen og støtteapparatet i Brann trykker på de riktige knappene og får han tilbake på det nivået kan det bli bra. Vi får ihvertfall tilført tiltrengt hurtighet i forsvarsleddet med Kristiansen. I tillegg har han relativt god teknikk og er venstrebeint. Her er et intervju med han fra juni 2013:
http://www.dagbladet.no/2013/06/09/sport/fotball/landslaget/john_arne_riise/ruben_kristiansen/27616831/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Bra oppsummert av Gulløl. Har tro på at dette vil vise seg som en god overgang.
Saludar a los monos!

Gulløl

Gleder meg til han gjør denne her første gang foran den røde veggen  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=fxh9ITvDoHE
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Dette kom veldig overraskande på. Med både Vevatne og Hanstveit på venstre, var eg godt nøgd med den posisjonen. Vevatne som kant er eg òg noko skeptisk til.

Ruben Kristiansen var for kort tid sidan ein veldig heit back, og han har neppe mista det. Han er best offensiv - som passa profilen vår - og også veldig rask. Det er veldig bra. Dette blir vår faste venstreback. Så om Vevatne like greitt kan spele høgreback, gjer denne overgangen meir meining. Då har me plutseleg god dekning på backane òg.

Men var det eigentleg venstreback me faktisk trong no? Eg kan tenkje meg at det er litt for mange usikre moment til at ein ønskjar å hente ein kant. Ein har som sagt Askar som etter planen skal kome tilbake. Hansson er ein god utfordrar på kant. Skaanes passar greitt som høgrekant og Vevatne er eit nytt tilskot som kant ta ei rolle der. Sum av summarum så tenkjer vel ein at det er nok.

Midtbana? Ein har Heltne Nilsen, Barmen, Haugen, Skaanes og Birkelund som alternativ med både Acosta og Demidov som kan flyttast opp. Sjølv om dette ikkje er rein dobbel dekning (viss ein då ser vekk frå stopparane) så er alle fem ca jamngode pt. (Heltne Nilsen kan sjølvsagt etter kvart vise seg å vere betre.) Det er litt spesielt då dei fleste lag gjerne har tre/to som er klåre val. For oss gjer det då at me skal klare å ha ei bra nok midtbane i alle kampar. Om det då kniper så kan me hive fram ein midtstoppar/Orlov eller liknande og likevel klare oss. Ein har vel konkludert med at det òg held.

Viss no Nouri vert sleten/skada/suspendert så har me eigentleg ingen til å hive inn der. Det nærmaste er Skaanes, men han treng me lenger fram på bana. Så om Vevatne faktisk meistrar høgreback-rolla godt, så gjer denne overgangen mykje meir meining. Er det nokon som kan seie om han har spelt som høgreback?

Soler

Vevatne kan garantert spille høyreback med tanke på at hen er høyrebent.

Belfort

Quote from: Soler on August 10, 2015, 11:29:48 AM
Vevatne kan garantert spille høyreback med tanke på at hen er høyrebent.


Jo, det er greit nok å ha han som backup på høyre. Men er noe annet å spille kant i 4-3-3 enn back. Han har i tillegg uttalt at han liker seg best på back. Slik jeg ser det, så trenger vi fremdeles en tradisjonell kant.

Hatleking

Quote from: Soler on August 10, 2015, 11:29:48 AM
Vevatne kan garantert spille høyreback med tanke på at hen er høyrebent.


Ja, men viss han alltid har spelt på venstre så er det ikkje ei naturleg rolle likevel.

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

At Pedersen går til Godset i dette vinduet kan jeg tro på.
At han tar toget til Drammen har jeg mindre tro på...
Rød makt på Hansa

Tom C

Aldri mer Obos....

Hatleking

Nilsen har jo uttala at Orlov er meir ein typisk 4-4-2-spiss. Spørs kor komfortabel han er med å ha Orlov som førsteval dersom Pedersen fér då.

Oslomann

Heisann.
Var litt nysgjerrig på hvordan dere reagerer på å handle spillere fra oss i Vålerenga, så derfor er jeg her. I og med at jeg har sett samtlige vålerengakamper har jeg jo et ok innblikk i hva slags spillere dere har kjøpt. Sivert har dere jo allerede blitt kjent med. Hardtarbeidende og tøff spiller som alltid gir alt. Mangler en del på tempo og kreativitet, men en mann å ha med seg i krigen. En spiller som passer best på et lag som skal slåss og ikke føre kamper i så stor grad. Konklusjon: du vinner ikke ligaen med Sivert, men rykker ikke ned på grunn av han heller.

Ruben er rask i beina, men ikke like kjapp i hodet. Det gjør at en del valg defensivt, og forsåvidt offensivt, ikke alltid er like heldig. Heldigvis for han, og nå dere, klarer han ofte å redde seg inn med farta. Han er flink til å ta offensive initiativ, men innleggsfoten hans er dessverre litt for ofte innstilt på benkerad 38f. Har en del klare mangler på grunnteknikk som gjør at mottak og enkle pasninger ofte blir litt unøyaktige. Jeg var utrolig fornøyd når vi signerte han, men han har ikke vært den jeg trodde. En middels tippeligaspiller og mer enn god nok for OBOS. Tipper han blir med og sikrer opprykket deres, før dere oppdager at han ikke er mer enn en ok tippeliganivå, så spiller han i Tromsø om et halvannet år.
Begge spillerne er spillere det ikke hadde vært noen krise for oss å beholde, men det heller ikke slik at jeg at jeg gråter meg i søvn i vålerengasengetøyet mitt heller. Begge er dønn seriøse karer som det ikke er noe trøbbel med. Det var samtidig to av de svakeste ballspillerne våre (om du ser bort fra Wæhler som burde få bøter hver gang han har mer en to touch på ballen), og begge fordrer mange gode kreative spillere rundt seg..

Lykke til i resten av sesongen. Dere er savnet i Tippeligaen!! :)

Gulløl

Quote from: Hatleking on August 10, 2015, 12:02:38 PM
Nilsen har jo uttala at Orlov er meir ein typisk 4-4-2-spiss. Spørs kor komfortabel han er med å ha Orlov som førsteval dersom Pedersen fér då.


Vi kan vel leve med at Steffen Lie Skålevik blir erstatteren om Marcus Pedersen forsvinner i sommer. En gevinst økonomisk fordi vi trolig får mer i overgangssum for Pedersen en vi gir for Skålevik. Vi får redusert lønnsutgiftene betydelig med et slikt spissbytte. Trolig blir det flere mål også om en ser på scoringstatistikken for de to i Obos ligaen i år. Og vi får byttet en spiss med en annen spiss som har bedre kroppsspråk, bedre trent og som jobber hakket bedre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Lurer på når vi skal investere i noe offensivt. Det er jo offensivt vi sliter. 24 mål på 18 kamper er jo skandale i OBOS. Selv Levanger har scoret flere enn oss. Og vår beste spiss ligger på 13.plass på toppscorerlisten i 1.div.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Vi kjøper jo Ruben Kristiansen fra Vif, som ifølge Rekdal er best offensivt. Pluss at vi har Vevatne som er målkongen fra Bryne. Drit i spisser, vi kommer til å pøse inn mål fra backene...  ;)
Aldri mer Obos....

Hatleking

Quote from: Oslomann on August 10, 2015, 12:11:26 PM
Heisann.
Var litt nysgjerrig på hvordan dere reagerer på å handle spillere fra oss i Vålerengen, så derfor er jeg her. I og med at jeg har sett samtlige vålerengakamper har jeg jo et ok innblikk i hva slags spillere dere har kjøpt. Sivert har dere jo allerede blitt kjent med. Hardtarbeidende og tøff spiller som alltid gir alt. Mangler en del på tempo og kreativitet, men en mann å ha med seg i krigen. En spiller som passer best på et lag som skal slåss og ikke føre kamper i så stor grad. Konklusjon: du vinner ikke ligaen med Sivert, men rykker ikke ned på grunn av han heller.

Ruben er rask i beina, men ikke like kjapp i hodet. Det gjør at en del valg defensivt, og forsåvidt offensivt, ikke alltid er like heldig. Heldigvis for han, og nå dere, klarer han ofte å redde seg inn med farta. Han er flink til å ta offensive initiativ, men innleggsfoten hans er dessverre litt for ofte innstilt på benkerad 38f. Har en del klare mangler på grunnteknikk som gjør at mottak og enkle pasninger ofte blir litt unøyaktige. Jeg var utrolig fornøyd når vi signerte han, men han har ikke vært den jeg trodde. En middels tippeligaspiller og mer enn god nok for OBOS. Tipper han blir med og sikrer opprykket deres, før dere oppdager at han ikke er mer enn en ok tippeliganivå, så spiller han i Tromsø om et halvannet år.
Begge spillerne er spillere det ikke hadde vært noen krise for oss å beholde, men det heller ikke slik at jeg at jeg gråter meg i søvn i vålerengasengetøyet mitt heller. Begge er dønn seriøse karer som det ikke er noe trøbbel med. Det var samtidig to av de svakeste ballspillerne våre (om du ser bort fra Wæhler som burde få bøter hver gang han har mer en to touch på ballen), og begge fordrer mange gode kreative spillere rundt seg..

Lykke til i resten av sesongen. Dere er savnet i Tippeligaen!! :)


Først og framst takk for det! Eg òg håpar og trur at me blir å finne i TL neste år og i overskodeleg framtid.

Eg har - utruleg nok - sett ein del VIF-kampar òg. Ikkje så mange som deg, sjølvsagt - men nok til å sjå ein del på spelarane.

La oss ta Sivert. På vårsesongen i fjor var han god. Veldig god. Eg såg fleire innlegg på VGD der brukarar argumenterte for at han burde få sjansen på landslaget. Sidan har det dabba litt av. Kvifor det? Du peiker på ein del ting. Han er ikkje den kreative playmakeren. Det visast rimeleg klårt i systemet dykkar. Sivert var vane med 4-3-3 i Hødd der han tek ei ankerrolle. Eg meiner den er rimeleg annleis enn den han hadde i 4-2-3-1-systemet dykkar. No får han 4-3-3 igjen, og eg håpar han visar ein del av det han gjorde i både Hødd og i starten under VIF-opphaldet. Spelartypen var òg perfekt for oss og sårt trengt. Eit kjøp eg er i utgangspunktet særs nøgd med. Så får me sjølvsagt sjå framover korleis han presterar.

Ruben Kristiansen hausta mykje ros for det han gjorde i TIL. Også det han presterte på landslaget var bra. Så snappa de han opp. Igjen vil eg sjå litt på spelarsystem. De nyttar ein 4-2-3-1 der backane moglegens får eit større defensivt ansvar enn det me gjer i vår 4-3-3. For der Sivert måtte prøve å nytte kreative løysingar, blir han meir eit defensivt arbeidsjern som dekker opp rom som backane våre etterlet seg. Rom som då til dømes Kristiansen etterlet seg.

Erdin Demir var veldig positiv mot slutten av opphaldet sitt her. Det var ikkje pga det defensive - han kom seg for all del der òg - men det offensive. Backane våre skal gå og gå og me har blitt litt hemma av at Hanstveit har spelt der. Ein Hanstveit som har spelt meir stoppar enn back dei siste åra og som verken har farta eller tempoet som skal til offensivt. Dette har blant anna gjort at Larsen - som ei tid var særs god - ikkje har klart å få til noko særleg. Sjølvsagt er ein del hans eiga skuld, men han har vorte rimeleg åleine der utan hjelp frå backen. Dette vil no forhåpentlegvis betrast.

Ruben Kristiansen passar venstreback-profilen vår perfekt. Han har òg vist at han er ein særs god spelar før, og eg vil håpe at han fort visar det her òg. Fjorårssesongen hans var vel solid?

pidre

August 10, 2015, 13:15:05 PM #1080 Last Edit: August 10, 2015, 13:17:28 PM by pidre
Quote from: krøvel vellevold on August 10, 2015, 12:36:21 PM
Lurer på når vi skal investere i noe offensivt. Det er jo offensivt vi sliter. 24 mål på 18 kamper er jo skandale i OBOS. Selv Levanger har scoret flere enn oss. Og vår beste spiss ligger på 13.plass på toppscorerlisten i 1.div.

Vi har jo klassespissen Marcus Pedersen - medspillere må bare begynne å spille han god, han må komme i form, LAN må bruke han rett, han må få presise innlegg, etc. Putta mot Ulf!
Saludar a los monos!

OhAhCantona

Quote from: Torvanger on August 09, 2015, 13:41:08 PM
Aleksander Dang pøser inn mål for Sotra SK i 3 div, noen som vet mer om denne karen?
23 mål så lang er solid.

Jeg kjenner godt til Dang, både fra tiden i Vadmyra og nå i Sotra. Kan kanskje minne litt om Marcus Pedersen i spillestil ?
Jeg har hørt fra flere med- og motspillere at han "lett kunne spilt i 1 div", men det er jo uansett vanskelig å si.

Jeg vet forresten at han avslo tilbud fra Nest-Sotra i sommer.
Det hadde vært spennende å sett han i Brann, men jeg er usikker på om han hadde vært god nok.

Xminator

Vel, det er jo dobbeltdekning på venstrebacken plutselig. Da var det bare resten av laget igjen. Vi må jo regne Hanstveit i avgang, og jeg vil Brann skal gjøre dette oftere. Spillere inn selv om det sitter spillere som ikke er her om ett halvt år.

Så lenge stallen er ubalansert og med diverse kvalitet, så er det idelle å ha noen spillere mer enn "de perfekte 20" og sørge for at trafikken ut av klubben skjer i den delen av stallen som sitter på benken eller tribunen. Og at de som har klippekort får konkurranse.

Ruben Kristiansen er en spiller som kommer litt inn fra ingenting, tross 27 år så har han bare 4 sesonger i tippeligaen. Sen blomstring altså. Riktig signering ut fra situasjonen vi er i.

Som Krøvel vil jeg nå se ekstremferdigheter offensivt.

Lasaron

Et styrketegn i seg selv at dette kom som lyn fra klar himmel. Bra at ledelsen klarer å holde tett om ting. Det at to backer nå er handlet inn, handler nok om at Hanstveit er ute etter sesongen. Det ligger altså langsiktige tanker bak.
Tren på langskudd


Lasaron

Den saken til Drammens Tidende rimer godt med rapportene om at han er i Drammen. Hadde ikke trodd noen klubb ville ha Pedersens nåværende kvaliteter til den lønnen jeg tror Pedersen krever. Blir dette noe av, vedder jeg en tier på at Skålevik kommer. Men hva med Orlov?
Tren på langskudd

Tom C

Hadde aldri trodd jeg skulle si det for et halvår siden, men det er faktisk ingen krise for brann om han forsvinner. Kjipt at han ikke får ut noe mer av potensialet hos oss, men sånn er det...
Aldri mer Obos....

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

osoerli

Press prisen opp i 3 mill og selg!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Selg gjerne Orlov også!  Og Castro skal sjølsagt på dør etter sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

Pedersen forlenger aldri med nåværende lønnspolitikk. Selg mens vi fortsatt kan få penger for han.

osoerli

hent Gytkjær eller ein islending!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Elfakiri

Quote from: osoerli on August 10, 2015, 15:19:18 PM
hent Gytkjær eller ein islending!


Gytkjær? ikke særlig realistisk. Vi får satse på Skålevik.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Joggi Bogga

Meget gledelige nyheter ang. Pedersen. Vi ligger an til virkelig å få rensket opp i stallen denne sesongen! Håper vi klarer å kvitte oss med hele lønnen hans.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Quote from: pidre on August 10, 2015, 10:57:46 AM
Som forventet når vi vet at Vevatne er høyrebent. Det er på høyresidan han hører hjemme.



Det er jo derfor han scorer i Bryne, kommer skrått inn fra venstre, som Larsen gjorde mot Follo bort og pang. Jeg tror uansett det er en helt annen skål å spille i Brann enn Bryne og forsåvidt VIF også, man har et langt mer kritisk publikum på Stadion. Ingen automatikk i at Vevatne skal putte 5 til i Brann nå i høst.

Torvanger

Quote from: OhAhCantona on August 10, 2015, 13:20:21 PM
Quote from: Torvanger on August 09, 2015, 13:41:08 PM
Aleksander Dang pøser inn mål for Sotra SK i 3 div, noen som vet mer om denne karen?
23 mål så lang er solid.

Jeg kjenner godt til Dang, både fra tiden i Vadmyra og nå i Sotra. Kan kanskje minne litt om Marcus Pedersen i spillestil ?
Jeg har hørt fra flere med- og motspillere at han "lett kunne spilt i 1 div", men det er jo uansett vanskelig å si.

Jeg vet forresten at han avslo tilbud fra Nest-Sotra i sommer.
Det hadde vært spennende å sett han i Brann, men jeg er usikker på om han hadde vært god nok.


Man hever seg ofte med bedre spillere og målhungeren hans vokser ikke på trær. Jeg har til gode å se ham spille.


Torvanger

MP ut er helt ok, jeg vil ha inn en spiss som gir jernet på topp, uansett kamp og ikke bare labber rundt og gjør et minimum av det som kreves. ALT for få mål, på etterskudd konstant og uten glød. Inn med Skålevik Lie og evt en spiss til. Finner man en ny klubb til Orlov og Castro, vil det lette mye.

pidre

Quote from: Torvanger on August 10, 2015, 15:58:46 PM
Quote from: pidre on August 10, 2015, 10:57:46 AM
Som forventet når vi vet at Vevatne er høyrebent. Det er på høyresidan han hører hjemme.



Det er jo derfor han scorer i Bryne, kommer skrått inn fra venstre, som Larsen gjorde mot Follo bort og pang. Jeg tror uansett det er en helt annen skål å spille i Brann enn Bryne og forsåvidt VIF også, man har et langt mer kritisk publikum på Stadion. Ingen automatikk i at Vevatne skal putte 5 til i Brann nå i høst.


Det å skjære inn og skyte er velkjent. Likevel foretrekker soleklart backer som er venstre beint på venstresiden og høyrebeint på høyresiden. Ikke så nøye med indreløpere.
Saludar a los monos!

krakra

Utrolig at noen tror alt løser seg ved å selge vår beste spiss og hente en ny som vi ikke får ut potensialet av. Selg Orlov heller, hent Skålevik og sett fokus på å få mer ut av angrepsspillerne våre.

Go Up