• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Huseklepp forsvinner aldri. Lokal gutt som er etablert med familie i byen, og som har en lønning ingen andre vil kunne tilby tilsvarende.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on July 21, 2015, 16:32:46 PM
Huseklepp forsvinner aldri. Lokal gutt som er etablert med familie i byen, og som har en lønning ingen andre vil kunne tilby tilsvarende.


Ja, Huseklepp blir så lenge han har kontrakt her.

Soler

Regner med at Haugen er på vei ut og til Aafk. Håper i all fall det.

Puselusken blir nok her, men håper han blir byttet ut når vi forhåpentligvis rykker opp.

Jose Arrogantio

Haugen og Orlov er de jeg ser mest for meg forsvinne, begge to er spillere som ikke ser ut til å passe helt inn i Nilsens system, samtidig som det har vært rapportert interesse for begge i løpet av sommeren.

krakra

 Nilsen har sagt at han vil beholde Haugen og at han kan bli en klassespiller. Han har også sagt at dekningen på midten er tynn. Så jeg tror nok Haugen står et godt stykke bak på listen over spillere Nilsen vil ha ut, men det er klart at når en større og bedre klubb fra selveste TL kommer og ber, så kan jo ikke Brann si nei.

Lasaron

At LAN sier han vil beholde Haugen, legger jeg ikke så stor vekt på. Han sa det om Demir også. Argumentet om at midtbanen er tynn er sterkere, skjønt vi var dårlig besatt på backene også. Jeg vil at Haugen skal bli værende, og tror han kan være en god indreløper. Dessuten kan han være et alternativ både på sentral midt og som vingspiss.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on July 21, 2015, 18:44:57 PM
At LAN sier han vil beholde Haugen, legger jeg ikke så stor vekt på. Han sa det om Demir også. Argumentet om at midtbanen er tynn er sterkere, skjønt vi var dårlig besatt på backene også. Jeg vil at Haugen skal bli værende, og tror han kan være en god indreløper. Dessuten kan han være et alternativ både på sentral midt og som vingspiss.
Jeg tror at LAN ville beholde Demir også, men Demir ville ikke bli og det var ingen vits i å tviholde på noen som kunne stikke gratis om fire måneder. Det er først og fremst på spiss- og stopperplass at LAN har ymtet frempå at vi er for mange.

ostraume

Quote from: krakra on July 21, 2015, 18:30:28 PM
Nilsen har sagt at han vil beholde Haugen og at han kan bli en klassespiller. Han har også sagt at dekningen på midten er tynn. Så jeg tror nok Haugen står et godt stykke bak på listen over spillere Nilsen vil ha ut, men det er klart at når en større og bedre klubb fra selveste TL kommer og ber, så kan jo ikke Brann si nei.


Nå er det neppe spesielt mange av spillerne våre det faktisk er interesse for, så det at noen faktisk vil kjøpe Haugen er soleklart et argument for at han kan forsvinne.

Haugen og Orlov ut og Aursnes inn?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 21, 2015, 18:30:28 PM
Nilsen har sagt at han vil beholde Haugen og at han kan bli en klassespiller. Han har også sagt at dekningen på midten er tynn. Så jeg tror nok Haugen står et godt stykke bak på listen over spillere Nilsen vil ha ut, men det er klart at når en større og bedre klubb fra selveste TL kommer og ber, så kan jo ikke Brann si nei.


Hvor sier han dette?

krakra


krakra

"Nilsen mener Haugen har potensial til å bli en skikkelig god eliteseriespiller hvis han klarer å ta ut de ti siste prosentene av potensialet. Det er det lett å være enig med Brann-treneren i. Så er spørsmålet om han klarer å ta ut de ti siste prosentene i Brann?"

aleksanderhjelleseth

July 21, 2015, 21:01:42 PM #761 Last Edit: July 21, 2015, 21:07:00 PM by aleksanderhjelleseth
Quote from: ostraume on July 21, 2015, 19:21:00 PM
Quote from: krakra on July 21, 2015, 18:30:28 PM
Nilsen har sagt at han vil beholde Haugen og at han kan bli en klassespiller. Han har også sagt at dekningen på midten er tynn. Så jeg tror nok Haugen står et godt stykke bak på listen over spillere Nilsen vil ha ut, men det er klart at når en større og bedre klubb fra selveste TL kommer og ber, så kan jo ikke Brann si nei.


Nå er det neppe spesielt mange av spillerne våre det faktisk er interesse for, så det at noen faktisk vil kjøpe Haugen er soleklart et argument for at han kan forsvinne.

Haugen og Orlov ut og Aursnes inn?

Jobber med kusinen til aursnes, og hun sa at han var veldig giret på å spille sammen med Sivert i VIF. Sivert Og aursnes er visst fettere....Så at han blir Brannspiller ila sommeren er ikke utenkelig.

Brann patriot

Aursnes blir neppe Brann spiller.

Absence of proof is not proof of absence

Soler

Quote from: Brann patriot on July 21, 2015, 21:47:08 PM
Aursnes blir neppe Brann spiller.




Tviler på det jeg og, om ikke vi rykker opp og henter ham til vinteren. Haugen ut og Petter Strand inn hadde heller ikke vært å forkate, men det høres fryktelig dyrt ut. Men regner med Petter Strand ønsker å spille på Brann som alle andre som kommer fra Bergensområdet.

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Drage-pa-vei-bort-fra-TIL-571875_1.snd

Kantspiller med høyt potensiale, og god fot. Men det spørs om han er rett type for Nilsen. Har vært rykter om holdningsproblemer.

brannl

Quote from: krakra on July 23, 2015, 12:56:22 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Drage-pa-vei-bort-fra-TIL-571875_1.snd

Kantspiller med høyt potensiale, og god fot. Men det spørs om han er rett type for Nilsen. Har vært rykter om holdningsproblemer.


Drage har utvilsomt høyt potensiale. For noen sesonger siden var han jo med på landslaget, og hadde i tillegg flest assist i tippeligaen(?). Tror også han er en type som kan fungere som indreløper, ala Skaanes. Vet at han spilte sentralt i syne yngre dager, ofte som anker i 4-3-3 som en slags dyptliggende playmaker. Men tviler på han passer som anker i obos idag. Er nok uansett best på kant, men er jo en fordel å ha anvendelige spillere. Jeg tror dette er et av de bedre realistiske alternativene vi har mulighet på.

Ser også at Erik Tønne skal i samtaler med RBK idag. Jeg har kun sett mannen mot Brann ifjor, så kjenner han ikke godt. Men tenker at om han er god nok for RBK, så er han også god nok for oss, selv om han nok er tiltenkt som backup i trønderlag. Ser også at RBK skriver at han kan spille back, kant og spiss, men er i hovedsak back.

dudo

Drage kunne vært veldig interessant. Veldig. Trenger helt klart en restart av karrieren, og hvorfor ikke hos oss? Potensialet er der ihvertfall! Ellers er Hoset klar for AaFK, så da antar jeg interessen for Haugen ikke er der lengre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Xminator

Om man ikke får kjøpt ham ut nå, så får Brann prøve å leie en spiller som tar rollen det neste halve året. Det er uansett en klar fordel å få ham på plass nå. Det er ett halvt år til vi skal inn i tippeligaen igjen, da skal ikke Brann begynne det overgangsvinduet med en venstreback som de ikke vet om holder nivået. Med ett halvt år spill for Brann har man akkurat det under kontroll.

vekkreist


Giles

Drage, Vevatne og Tønne er bra Brannkjøp. Måtte det skje.


krakra

Ser ut som et lovende vindu fra Soltvedt og Nilsen med knappe midler da. Spent på om vi får inn kantspilleren vi søker også. Tror vi må ofre en spiss eller stopper da. Kanskje leie ut en stopper, siden vi er kvitt Castro etter sesongen.

Soler

Quote from: dudo on July 23, 2015, 14:07:35 PM
Drage kunne vært veldig interessant. Veldig. Trenger helt klart en restart av karrieren, og hvorfor ikke hos oss? Potensialet er der ihvertfall! Ellers er Hoset klar for AaFK, så da antar jeg interessen for Haugen ikke er der lengre.


Om man har holdningsproblemer så er vel neppe Brann der beste valget?

Synd det med Haugen. Aafk gjorde nok et klokt valg, med tanke på at Hoseth er en bedre spiller og vel så det. Eneste spørsmålstegnet er hvor mye alderen preger ham.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 23, 2015, 17:02:31 PM
Ser ut som et lovende vindu fra Soltvedt og Nilsen med knappe midler da. Spent på om vi får inn kantspilleren vi søker også. Tror vi må ofre en spiss eller stopper da. Kanskje leie ut en stopper, siden vi er kvitt Castro etter sesongen.


En ting som slår meg er hvor tidlig vi har fått disse overgangene på plass. Synes man som regel har ventet i lengste laget om sommeren for å få på plass overganger.

Belfort

En høyre og en venstre kant nå så er dette et meget bra vindu

huleste

Og der var han klar! Håper de blir enige med Bryne, sånn at han komme nå.

Lasaron

Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.
Tren på langskudd

Gulløl

Bryne jenker seg nok nå som kontrakten er undertegnet og de får noen dager på seg til å tenke seg om. De trenger pengene og nytten av en spiller som har hodet i Bergen i høstsesongen er ikke stor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 19:52:37 PM
Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.


Hvorfor det? Det er da langtfra gitt at han tar nivået i divisjonen vi forhåpentligvis spiller neste år. Gjør han det bra neste år er det nok muligheter for å forlenge.
Forøvrig virker det som nok en god signering, men vi trenger dekning på backen asap og det ser ut som om Soltvedt & co også ser viktigheten av det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 20:19:31 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 19:52:37 PM
Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.


Hvorfor det? Det er da langtfra gitt at han tar nivået i divisjonen vi forhåpentligvis spiller neste år. Gjør han det bra neste år er det nok muligheter for å forlenge.
Forøvrig virker det som nok en god signering, men vi trenger dekning på backen asap og det ser ut som om Soltvedt & co også ser viktigheten av det.


Så lenge spillerne ikke er gamle, mener jeg det er best med ganske lange kontrakter:
1. Det viser tro på spilleren, noe som gir trygghet til spilleren, noe jeg tror vi får igjen ved bedre spill.
2. Det gir en god type forutsigbarhet. Det er bra for roen i klubben at det ikke stadig forhandles om forlenging av kontrakter med gode spillere som har kort tid igjen. Lite støy på den fronten tror jeg gir bedre resultater.
3. Vi får mer penger når vi selger spillere med lang tid igjen av kontrakten. Vi risikerer ikke å sitte igjen med en slikk og ingenting.
4. Jeg tror sjansen for at unge spillere vil tviholde på kontraktene sine selv om de er blitt for dårlige, er liten. Særlig med den nye lønnsmodellen. Jeg tror dermed risikoen for at det hoper seg opp dårlige spillere er lav.

Jeg tror alle disse faktorene er like gyldige, selv om vi i år er i 1. divisjon og neste år kanskje i eliteserien.

Gjør han det bra neste år kan det også være han ser seg om etter grønnere gress og nekter å forlenge, så har man støy igjen, og risikerer å sitte igjen med fint lite.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 20:46:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 20:19:31 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 19:52:37 PM
Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.


Hvorfor det? Det er da langtfra gitt at han tar nivået i divisjonen vi forhåpentligvis spiller neste år. Gjør han det bra neste år er det nok muligheter for å forlenge.
Forøvrig virker det som nok en god signering, men vi trenger dekning på backen asap og det ser ut som om Soltvedt & co også ser viktigheten av det.


Så lenge spillerne ikke er gamle, mener jeg det er best med ganske lange kontrakter:
1. Det viser tro på spilleren, noe som gir trygghet til spilleren, noe jeg tror vi får igjen ved bedre spill.
2. Det gir en god type forutsigbarhet. Det er bra for roen i klubben at det ikke stadig forhandles om forlenging av kontrakter med gode spillere som har kort tid igjen. Lite støy på den fronten tror jeg gir bedre resultater.
3. Vi får mer penger når vi selger spillere med lang tid igjen av kontrakten. Vi risikerer ikke å sitte igjen med en slikk og ingenting.
4. Jeg tror sjansen for at unge spillere vil tviholde på kontraktene sine selv om de er blitt for dårlige, er liten. Særlig med den nye lønnsmodellen. Jeg tror dermed risikoen for at det hoper seg opp dårlige spillere er lav.

Jeg tror alle disse faktorene er like gyldige, selv om vi i år er i 1. divisjon og neste år kanskje i eliteserien.

Gjør han det bra neste år kan det også være han ser seg om etter grønnere gress og nekter å forlenge, så har man støy igjen, og risikerer å sitte igjen med fint lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det er strengt tatt større behov for en indreløper eller to før man begynner å snakke om høyrekanter. Nå håper jeg Brann faktisk får inn en venstreback før vi skal spille fotballkamp igjen, all den tid Vevatne sannsynligvis spiller for Bryne resten av sesongen.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 21:24:40 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 20:46:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 20:19:31 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 19:52:37 PM
Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.


Hvorfor det? Det er da langtfra gitt at han tar nivået i divisjonen vi forhåpentligvis spiller neste år. Gjør han det bra neste år er det nok muligheter for å forlenge.
Forøvrig virker det som nok en god signering, men vi trenger dekning på backen asap og det ser ut som om Soltvedt & co også ser viktigheten av det.


Så lenge spillerne ikke er gamle, mener jeg det er best med ganske lange kontrakter:
1. Det viser tro på spilleren, noe som gir trygghet til spilleren, noe jeg tror vi får igjen ved bedre spill.
2. Det gir en god type forutsigbarhet. Det er bra for roen i klubben at det ikke stadig forhandles om forlenging av kontrakter med gode spillere som har kort tid igjen. Lite støy på den fronten tror jeg gir bedre resultater.
3. Vi får mer penger når vi selger spillere med lang tid igjen av kontrakten. Vi risikerer ikke å sitte igjen med en slikk og ingenting.
4. Jeg tror sjansen for at unge spillere vil tviholde på kontraktene sine selv om de er blitt for dårlige, er liten. Særlig med den nye lønnsmodellen. Jeg tror dermed risikoen for at det hoper seg opp dårlige spillere er lav.

Jeg tror alle disse faktorene er like gyldige, selv om vi i år er i 1. divisjon og neste år kanskje i eliteserien.

Gjør han det bra neste år kan det også være han ser seg om etter grønnere gress og nekter å forlenge, så har man støy igjen, og risikerer å sitte igjen med fint lite.
For ungguttene uten særlig lønn er det risiko uansett. Tror du en ung gutt fra Bryne ønsker å slite benken i Brann i mange år?

Pisser på Brann? Hvis han må godta at klubben er tilbakeholden må da klubben godta det samme fra ham. Sånn er den virkelige verden. Vi henter han jo selv som bosman fra klubben som faktisk fikk ham opp og fram.

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 21:24:40 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 20:46:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2015, 20:19:31 PM
Quote from: Lasaron on July 23, 2015, 19:52:37 PM
Skuffet over at han ikke kommer nå, men det toget er vel ikke gått helt enda. Nå vet Bryne at de ikke kan selge til andre klubber og dermed ikke få budkrig. Samtidig kan de kanskje bekymre seg for om Vevatne vil ha hodet på rett sted.

Skuffende med toårskontrakt, det er for kort.


Hvorfor det? Det er da langtfra gitt at han tar nivået i divisjonen vi forhåpentligvis spiller neste år. Gjør han det bra neste år er det nok muligheter for å forlenge.
Forøvrig virker det som nok en god signering, men vi trenger dekning på backen asap og det ser ut som om Soltvedt & co også ser viktigheten av det.


Så lenge spillerne ikke er gamle, mener jeg det er best med ganske lange kontrakter:
1. Det viser tro på spilleren, noe som gir trygghet til spilleren, noe jeg tror vi får igjen ved bedre spill.
2. Det gir en god type forutsigbarhet. Det er bra for roen i klubben at det ikke stadig forhandles om forlenging av kontrakter med gode spillere som har kort tid igjen. Lite støy på den fronten tror jeg gir bedre resultater.
3. Vi får mer penger når vi selger spillere med lang tid igjen av kontrakten. Vi risikerer ikke å sitte igjen med en slikk og ingenting.
4. Jeg tror sjansen for at unge spillere vil tviholde på kontraktene sine selv om de er blitt for dårlige, er liten. Særlig med den nye lønnsmodellen. Jeg tror dermed risikoen for at det hoper seg opp dårlige spillere er lav.

Jeg tror alle disse faktorene er like gyldige, selv om vi i år er i 1. divisjon og neste år kanskje i eliteserien.

Gjør han det bra neste år kan det også være han ser seg om etter grønnere gress og nekter å forlenge, så har man støy igjen, og risikerer å sitte igjen med fint lite.


1. Her mener jeg fordelene er større enn ulempene. Og jeg gjentar at jeg ser risikoen for at unge spillere vil tviholde på en kontrakt hvis de bare spiller for Brann 2. Da vil de heller ønske seg vekk, og det vil skje.
2. Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du mener her. Er det det at Brann stort sett gir lengre kontrakter? Isåfall snakker vi om hverandre, for jeg prøver på et generelt grunnlag å argumentere for at det alltid er rett med lengre kontrakter til spillere som ikke er gamle.
3. Som sagt, det er ikke "bare å forlenge" hvis de gjør det bra. De kan utmerket godt nekte å forlenge, som nettopp denne Vevatne har gjort med Bryne. At en spiller som per dags dato ikke er god nok for førsteelleveren, men bestemmer seg for å bli værende en sesong til for å kjempe seg inn på laget, er uproblematisk. Alle lag trenger spillere i stallen som ikke prøver å komme seg vekk med en gang de er litt bak i køen.
4. Den første setningen du skriver på dette punktet er ikke noe argument. Slikt skjer. Det er realiteten. Grunnen til å gi lange kontrakter er ikke bare frykt, men alle punktene fra 1-4.
Tren på langskudd

Corran

Mohn tar ut utbytte på 7 milliarder i følge BT så her er det bare å begynne å handle
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Quote from: Corran on July 24, 2015, 09:40:35 AM
Mohn tar ut utbytte på 7 milliarder i følge BT så her er det bare å begynne å handle


Neida, husk at vår nye daglige leder vil at vi skal stå på egne bein nå.

krakra

 Og godt er det. Vi klarer jo få inn spennende spillere likevel.

monzilla

Hvis Mohn bidrar håper jeg det blir gjeldslettelse eller nytt stadion. Daglig leder har helt rett i at klubben må stå på egne bein

dudo

Quote from: krakra on July 24, 2015, 10:25:36 AM
Og godt er det. Vi klarer jo få inn spennende spillere likevel.


Jeg har vel tilgode å få dråpe på hjelmen i dette vinduet ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

 Som da vi hentet Demidov og Pedersen?

Belfort

Quote from: krakra on July 24, 2015, 12:08:49 PM
Som da vi hentet Demidov og Pedersen?


Du skal vel ikke bruke det mot Brann at Bruun ikke hadde peiling på spillerlogistikk. Nå har vi en speider og jeg vil gjerne at han også peker på høyprofilerte og GODE spillere hvis rett mann er i markedet.

krakra

Nei, men jeg er glad Brann har begynt å fokusere på spillere som kan begeistre med spillet og ikke navnet. Det er to unge karer med stort potensiale og en personlighet som passer godt inn i en klubb som ønsker å bygge toppidrettskultur vi har signert. Det bør gi grunn til optimisme og vise at vi kan få til spennende signeringer uten Mohn.

Klaus_Brann

Fint at klubben ser at vi trenger å stå på egne ben. Det kan bli tungt en periode, men det er verdt det i det lange løp. Så får heller midler til kjøp komme som bonus og ikke som nødhjelp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on July 24, 2015, 12:31:48 PM
Nei, men jeg er glad Brann har begynt å fokusere på spillere som kan begeistre med spillet og ikke navnet. Det er to unge karer med stort potensiale og en personlighet som passer godt inn i en klubb som ønsker å bygge toppidrettskultur vi har signert. Det bør gi grunn til optimisme og vise at vi kan få til spennende signeringer uten Mohn.


Så du er redd for at Soltvedt og Nilsen hadde falt for fristelser og ikke hadde vært like flinke med mer penger mellom hendene?

Det kan jo tenkes at det kunne blitt hentet spillere med like bra personlighet, men med større potensiale med mer penger. Dersom det nå viser seg at vi har flinke folk i klubben, kan jeg ikke skjønne annet at resultatet hadde blitt enda bedre med mer penger å rutte med. For såpass tro har vi vel på det sportslige apparatet nå?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er uansett bedre om Mohn bruker penger på gjeldssletting og/eller treningsbaner enn spillere.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, sletting av gjeld hadde gitt mer penger til forbruk. Og det hadde ikke minst hatt en varig virkning. Men jeg ser bare ikke helt hvorfor man automatisk tror at lite penger gir bedre spillere enn litt mer penger. Hvis utgangspunktet er at de som henter spillerne vet hva de driver med.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Har aldri sagt at lite penger er bedre enn litt mer penger, men at det er godt at Brann endelig prøver å gjøre seg uavhengig av Trond Mohn, og at vi klarer å hente spillere uten ham.

De dyreste, særlig i drift, er gjerne de spillerne som kommer fra diverse benker i utlandet. De som er på vei opp og fram og som ser på Brann som et steg opp, er gjerne billigere. Særlig i lønn. Om Brann finner en veldig lovende spiller som koster penger må de gjerne hente ham om de har lov, men tiden der vi jaktet stjerne og profiler håper jeg er forbi. Vi bør først og fremst hente spillere som kan forventes å bli bedre mens de er her.

Ellers så har vi jo sett gang på gang at Brann ofte faller for fristelsen og tar noen snarveier når de har mer penger å rutte med. Da hentes "stjerner" som har nådd toppen av sin karriere allerede og som gjerne ser på Brann som et steg ned.

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Har-tatt-kontakt-Brann-onsker-Skalevik-tilbake-572473_1.snd

Skålevik ønsket tilbake i Brann. Usikker på hvordan han llser rn vingrolle, men som type passer han jo perfekt inn i Nilsens filosofi.

Go Up