• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Eg kan ikkje noko om han, men det andre skriv om han verkar bra. Guten er trass alt berre 20 år, er tobeint og er offensiv. Passar bra i profilen vår!

Lasaron

Når jeg leser dagens saker om Demir på brann.no får jeg en fornemmelse av at Brann fortsetter med snillismen sin. Brann ville ikke selge, hadde gode grunner til å ikke ville det, men gjør det for å være grei. Tipper summen er lav også. Dette var ting vi stadig hørte under RBH. Skal det fortsette?
Tren på langskudd

krakra

De selger fordi han ville gått gratis etter sesongen og ikke er så viktig.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on July 16, 2015, 12:00:05 PM
Guten er trass alt berre 20 år, er tobeint og er offensiv. Passar bra i profilen vår!


Bare dét er grunn nok til å signere han. Maaange år siden vi har hatt slike spillere før.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 16, 2015, 12:20:04 PM
Når jeg leser dagens saker om Demir på brann.no får jeg en fornemmelse av at Brann fortsetter med snillismen sin. Brann ville ikke selge, hadde gode grunner til å ikke ville det, men gjør det for å være grei. Tipper summen er lav også. Dette var ting vi stadig hørte under RBH. Skal det fortsette?


Uenig.
Han har høy lønn og er ikke en bærebjelke i laget. Da er det helt greit og hvis vi er dyktige med erstatteren og han lønnes for mye mindre er det jo vinn vinn vinn hele veien.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on July 16, 2015, 19:57:14 PM
Quote from: Lasaron on July 16, 2015, 12:20:04 PM
Når jeg leser dagens saker om Demir på brann.no får jeg en fornemmelse av at Brann fortsetter med snillismen sin. Brann ville ikke selge, hadde gode grunner til å ikke ville det, men gjør det for å være grei. Tipper summen er lav også. Dette var ting vi stadig hørte under RBH. Skal det fortsette?


Uenig.
Han har høy lønn og er ikke en bærebjelke i laget. Da er det helt greit og hvis vi er dyktige med erstatteren og han lønnes for mye mindre er det jo vinn vinn vinn hele veien.


Joda, det kan absolutt vise seg å bli det.
Tren på langskudd

Xminator

Om den nye venstrebacken kan slå dødballer der slike er naturlige å ta med venstrefot, så vil det styrke laget.

Ricky

Quote from: Xminator on July 16, 2015, 05:55:27 AM
Litt vel bombastisk å kalle en 20-åring klubbhore og BH 2.0?


Nåja, klubbhore får nå være dine ord..

Vi kan vel være enige om at det ikke er optimalt at mannen som finsiktes som vår nye venstreback var høyreback i 2012, midtstopper i 2013, venstreback i 2014, og den siste tiden har spilt en del venstreving. Det er ingen som flyttes rundt på den måten uten grunn. Bjørnar Holmvik er ekstremeksempelet på en sånn spiller (denne sommeren har han blitt omskolert fra høyreving til anker på midtbanen...)

Jeg håper bare vi henter en venstreback nå, og ikke enda en mann som går inn i det rolleskiftehelvetet som vi har opplevd i Brann de siste to-tre sesongene. Noen av spillerne våre har vært i klubben i flere år, og jeg vet fortsatt ikke helt hvor på banen det er meningen de skal spille.

Corran

Er jo en fordel om han kan spille på begge backer så lenge han er god nok til det. Også at han kan flyttes fram som ving når vi jager en utligning eller et seiersmål er jo en fordel

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Quote from: Ricky on July 16, 2015, 23:21:48 PM


Vi kan vel være enige om at det ikke er optimalt at mannen som finsiktes som vår nye venstreback var høyreback i 2012, midtstopper i 2013, venstreback i 2014, og den siste tiden har spilt en del venstreving. Det er ingen som flyttes rundt på den måten uten grunn. Bjørnar Holmvik er ekstremeksempelet på en sånn spiller (denne sommeren har han blitt omskolert fra høyreving til anker på midtbanen...)

Jeg håper bare vi henter en venstreback nå, og ikke enda en mann som går inn i det rolleskiftehelvetet som vi har opplevd i Brann de siste to-tre sesongene. Noen av spillerne våre har vært i klubben i flere år, og jeg vet fortsatt ikke helt hvor på banen det er meningen de skal spille.


Kunne ikke vært mer enig. Bare mangler at pressen nå snart, spør han hvor han trives best så er det typisk at han svarer at det er på høyresiden men det går helt "greit" å spille på venstre og..,

krakra

July 17, 2015, 10:07:52 AM #711 Last Edit: July 17, 2015, 10:12:58 AM by krakra
På altomfotball ser det ut som han har spilt overalt på sidene. Venstreback, venstrekant, høyrekant, høyreback. Jeg syns forsåvidt ikke det er noe problem at han kan spille flere posisjoner, så lenge han er god i den posisjonen han er tiltenkt. Fra venstrebacken har han scoret ett mål og har en assist i årets OBOS. Fra høyrekanten har han to mål og to målgivende.

I fjor scoret han imidlertid tre mål fra sin v.back-posisjon, og ett fra venstrekant. Så han er åpenbart i stand til å produsere fra venstrebacken. Altomfotball omgir ikke assist for fjorårssesongen.

Alonso Solis

Sivert Heltne Nilsen er bekreftet klar for SK Brann.

OhAhCantona

Ikke overraskende, men veldig gledelig. Han har en del egenskaper vi mangler på dagens midtbane.

Lasaron

Liker ikke helt potensialet for uheldige spekulasjoner, men nå er det sagt. Jeg skal gjøre det jeg kan for å ikke bidra med spekulasjoner rundt det med far-sønn.

Når man først henter en spiller i den alderen, i sommervinduet, kan kontrakten godt være på 3,5 år.

Forøvrig vil jeg si velkommen!!  :)

Tren på langskudd

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Giles

Meget bra og riktig signering.

Miller

Svært feil signering i mine øyner! Trodde vi hadde hatt nok relasjon opplegg .... Kommer til å bli styr rundt dette

krøvel vellevold

Ja gjett om her kommer til å bli spekulasjoner hvis han spiller det minste dårlig og får spilletid likevel.
Legg ned hele klubben!

Nixon

God nok spiller, men det er litt å oppsøke problemer med å kjøpe sønnen til treneren. Men som Lasaron skriver så er det litt opp til oss om familieforholdet skal bli et problem eller ikke. Gudene skal vite at man kan stille spørsmålstegn med mange disposisjoner uten at det er familie med i bildet. Det beste er uansett at han er så god at det aldri blir noe spørsmål om objektive laguttak o.l.
Rød makt på Hansa

krakra

De enesten problemene med denne signeringen ligger i omgivelsene. Som spillertyper er han perfekt i forhold til den stilen Nilsen vil gå for. Han er ung, lovende, lokal og Brannfan.

Så har han et skyhøyt toppnivå og et lavt bunnivå. Historikken tatt i betrakning så stabiliserer han seg vel på det sistnevnte, men jeg har litt tro på at han skal kunne blomstre her når han står for så mye av det som treneren bygger spillet og kulturen rundt.

Xminator

Quote from: krakra on July 20, 2015, 17:51:34 PM
De enesten problemene med denne signeringen ligger i omgivelsene. Som spillertyper er han perfekt i forhold til den stilen Nilsen vil gå for. Han er ung, lovende, lokal og Brannfan.

Så har han et skyhøyt toppnivå og et lavt bunnivå. Historikken tatt i betrakning så stabiliserer han seg vel på det sistnevnte, men jeg har litt tro på at han skal kunne blomstre her når han står for så mye av det som treneren bygger spillet og kulturen rundt.


Sportslig god nok for det nivået vi er på. Ikke sportslig god nok for det nivået vi VAR på og Brann skal strekke seg etter. Men det kan jo fort vise seg rett i 3-årsperspektiv. Nå er uansett målet for sesongen å ikke tape så mange flere poeng så denne andreplassen og direkte opprykk kan sikres...

aleksanderhjelleseth

Dette må jo være en kanonsignering. Hente en til å styre spillet som vet akkurat hva han skal gjøre, som kjenner systemet inn og ut. Blir ikke noen innkjøringsproblemer her nei, her er det "plug n' Play"! Adios Haugen?

Jose Arrogantio

Jeg er positiv. For en gangs skyld henter vi en type vi trenger i en posisjon vi er relativt tynt besatt. Da bryr jeg meg ikke om etternavnet.

ostraume

Sentral midt, sies det. Er dette en indreløper eller et anker? Noen som kan si mer om spilleren?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Quote from: ostraume on July 20, 2015, 18:30:02 PM
Sentral midt, sies det. Er dette en indreløper eller et anker? Noen som kan si mer om spilleren?

Er ganske sikker på at han skal være et anker/spielfürer. En typisk nr. 6.
Noen må gi han egen tråd med skikkelig info.

ostraume

I tilfelle så er det slutt for Acosta i den rollen. Og midtstopperparet blir trolig Demi og Acosta.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Håper Nilsen tar ankerjobben bra så kan vi få et solid midtforsvar også. Da kan både Demidov og Acosta plasseres bak der de er best uten at midtbanen svekkes.

OmOssSjølOgHansaøl

Her er det helt klart noen snubletråder, men jeg er positiv. Riktig spillertype og en ung spiller med tippeligaerfaring som hadde flere beilere på høyere nivå. Velkommen til Brann!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Brannfan23

Flott med en ny midtbanespiller. Hva mangler vi nå? Spiss og venstreback?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on July 20, 2015, 19:58:15 PM
Flott med en ny midtbanespiller. Hva mangler vi nå? Spiss og venstreback?


Venstreback, venstrebent kant. Spisser har vi nok av.

Herman1


Og ikke hentes han fra Start heller. ;P

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 20, 2015, 17:59:58 PM
Dette må jo være en kanonsignering. Hente en til å styre spillet som vet akkurat hva han skal gjøre, som kjenner systemet inn og ut. Blir ikke noen innkjøringsproblemer her nei, her er det "plug n' Play"! Adios Haugen?


Haugen- eller Demidov/Acosta-erstatteren, mon tro?
Eller kanskje Austin. Hehe.

krakra

Nå har Nilsen klaget på dekningen på midten. Så det er da ikke sikkert noen går ut.

Herman1

July 20, 2015, 23:00:12 PM #735 Last Edit: July 20, 2015, 23:19:55 PM by Herman1
Quote from: krakra on July 20, 2015, 22:48:37 PM
Nå har Nilsen klaget på dekningen på midten. Så det er da ikke sikkert noen går ut.


Mente ikke at noen av ovennevnte var på vei ut av klubben. Siktet til hvem som kommer til å bli satset på i første-elleveren (på midtbanen) i tillegg til Nilsen.

"Glemte" for øvrig at vi bare spiller med ên enkelt sentral midtb.sp. nå, så da blir problemstillingen mindre aktuell.

Edit: Kanskje det blir slik?:

                         Leciejewski

Nouri    Demidov   Acosta     Vevatne
                   
?                        Nilsen                  Skaanes*

Huseklepp          Pedersen              Larsen


*=Når skadefri.

Huff

Sønnen til treneren vekker en klar bismak,  nivået kan jeg ikke si noe om, men vi får håpe optimistene her inne har rett. Uansett utmerket med en som allerede er oppvokst i rollen jeg vil anta han skal ha.Nå må venstrebacken på plass sporenstreks.

Brann patriot

July 20, 2015, 23:35:15 PM #737 Last Edit: July 20, 2015, 23:37:17 PM by Brann patriot
Glimrende overgang for Brann.

Har bedt om at vi får LAN som trener, og at vi får Sivert som midtbaneanker, og nå er begge brikker på plass. Dette lover meget godt.

Som jeg har skrevet tidligere er Sivert en spillertype ala Busquets, og bør være en av de bedre midtbanespillerne i TL i sin posisjon når han er i flytsonen. Det at han ikke holder nivået til der Brann var er selvsagt bare tull. Et kjennetegn for gode spillere er at de kan bekle flere posisjoner på banen - Rett og slett fordi de har gode basisferdigheter. Det er nettopp slik Sivert er som spiller, meget gode basisferdigheter, og fornuftig i stilen.  Legg merke til dette fra Rekdal:

"Landslaget neste for Sivert Heltne Nilsen
Rekdal mener 22-åringen har tatt Tippeligaen med storm."

http://www.dagbladet.no/2014/07/28/sport/fotball/tippeligaen/sivert_heltne_nilsen/kjetil_rekdal/34532915/

Grunnen til at han nå er satt ut er fordi de satser på Herman Stengel, noe som er forstålig mtp. alt oppstyret og ikke minst hans alder.

Jeg kjenner godt til Hødd og det Krakra(??) sier om at han er veldig varierende må man ta med en klype salt. Krakra(?) kjenner selvsagt ikke godt nok til spilleren.

Dette blir bra. På den negative siden så antar jeg nå at Aursnes ikke kommer.

Hilsen skeptikeren.
Absence of proof is not proof of absence

Nixon

Jeg følger ikke mye med på VIF. Men selv jeg har fått med meg at SHN har spilt noen dårlige kamper og blant annet vært skyld i noen baklengs. Og da han ble plassert på tribunen i en av de siste kampene ble det spekulert i at det var slutten for han i VIF. Noe som viste seg å være riktig. Så det er ikke akkurat en spiller som bare må vike plassen for en "profilert" spiller vi har hentet. Han har nok mer eller mindre blitt vraket av Rekdal.

Det trenger ikke å bety at han vil gjøre en dårlig jobb for oss. Men noe spiller i nærheten av landslagsklasse er han neppe.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

July 21, 2015, 00:04:52 AM #739 Last Edit: July 21, 2015, 00:55:30 AM by Jose Arrogantio
Rekdal mente da at han har potensialet til å bli landslagsklasse senest i fjor, og VIF supporterne jeg har snakket med omtaler ham som en god spiller. Det var to dårlige kamper som satte ham på tribunen, og inntrykket jeg har fått var mer at det var som disiplinering heller enn at han ble vraket på grunn av ferdigheter.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on July 20, 2015, 17:34:09 PM
God nok spiller, men det er litt å oppsøke problemer med å kjøpe sønnen til treneren. Men som Lasaron skriver så er det litt opp til oss om familieforholdet skal bli et problem eller ikke.


Det er nok ikke bare opp til oss. Jeg vil forsiktig tippe at mediene kommer til å kjøre på dette hvis han spiller under middels i noen kamper, men allikevell får tillit. La oss håpe han blir en åpenbaring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Nixon on July 20, 2015, 23:52:19 PM
Jeg følger ikke mye med på VIF. Men selv jeg har fått med meg at SHN har spilt noen dårlige kamper og blant annet vært skyld i noen baklengs. Og da han ble plassert på tribunen i en av de siste kampene ble det spekulert i at det var slutten for han i VIF. Noe som viste seg å være riktig. Så det er ikke akkurat en spiller som bare må vike plassen for en "profilert" spiller vi har hentet. Han har nok mer eller mindre blitt vraket av Rekdal.

Det trenger ikke å bety at han vil gjøre en dårlig jobb for oss. Men noe spiller i nærheten av landslagsklasse er han neppe.
Han var det i fjor, i følge Rekdal. Vårsesongen hans i VIF var veldig god. Så slet han litt på høsten og har hatt en trøblete sesongstart i år. Så Patriot må gjerne mene at jeg ikke kjenner nok til Heltne Nilsen, men han har absolutt vært ustabil i VIF. Får vi ham stabilisert på det nivået han holdt på vårsesongen i fjor så får vi en klassespiller, også i TL. Stabiliserer han seg på det nivået han holdt den siste tiden i VIF er det ikke sikkert han forsvarer en plass i førsteelveren engang. Og alt i mellom.

Brann har ikke hatt noen sterk tradisjon for å få det beste ut av spillerne sine de siste årene, så det blir spennende å se. Det mest positive er jo at han tilsynelatende passer godt inn i stilen til faren.

Brannfan23

Erdin er vekke, så hvem er nestemann ut? Hvem bør ut?

Lasaron

Vel, akkurat nå er vi 20 utespillere i A-stallen, noe som er en mer enn i vårsesongen og er et passelig antall. Men vi mangler gjerne en back med brukbar venstrefot, samtidig som vi har for mange spisser. Vi kan selge Orlov, han er salgbar, vil kanskje vekk også, og er uten særlig potensiale. Så kan vi hente en back som passer inn i dette nye.

Var inne på tanken om det kan være lurt å "kvitte seg" med en av keeperne også, kanskje få en liten salgssum og frigjøre litt lønnsmidler. Men både Piotr og Udjus har vært mye eller litt vekke i år pga sykdom og skader. Kan være greit å beholde alle tre. Til neste sesong bør Pettersen være god nok til å være tredjekeeper.
Tren på langskudd

bernu

HANSA - Z

krakra

Ideelt sett skulle Orlov og Castro forsvunnet ut. Pedersen med Lorentzen og Karadas bak bør holde i massevis på en spissplass. Da kunne vi hentet en ny back og kant, hatt en balansert stall som den nye treneren har fått satt et visst preg på.

Orlov kan forsvinne, men Castro er vi nok stuck med. På midtbanen har vi ikke noe særlig å avse. Vi kunne leid ut noen stoppere, men det er ingen av dem jeg vil selge nå iallefall. Heggland bør jo nesten ikke telles med når han er skadet ut året.

ostraume

Det positive med Castro er at vi kun er stuck med han ut sesongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nilsen gjentar at noen må ut. Hvem kan det tenkes at han vil kvitte seg med?

Min første tanke er Huseklepp, men det er jo så tynt på kantene. Jeg tror også han vil kvitte seg med noen av spissene, og en av stopperne.

Belfort

Quote from: krakra on July 21, 2015, 15:04:40 PM
Nilsen gjentar at noen må ut. Hvem kan det tenkes at han vil kvitte seg med?

Min første tanke er Huseklepp, men det er jo så tynt på kantene. Jeg tror også han vil kvitte seg med noen av spissene, og en av stopperne.


Hadde det ikke vært for at vi er så tynt besatt på kantene tror også jeg at Huseklepp hadde forsvunnet.

Jakob Orlov som er en veldig typisk 4-4-2 spiss blir nok solgt for en rimelig sum og en av stopperne

Lasaron

Ja, det at Heggland er langtidsskadet tenkte jeg ikke på. Da kan det passe med 21 utespillere. Det er vel noen som uansett ikke får forlenget kontrakt til neste år, så det er liten risiko for at vi sitter med for mange spillere på kontrakt i neste vindu.
Tren på langskudd

Go Up