• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Bjørn Helge Riise har nettopp signert for Aalesund. Minsker det muligheten for at Fredrik Haugen også blir kjøpt av dem?
Tren på langskudd

dudo

Riise er nevnt som alternativ på høyreback og -kant, så i så tilfelle er det økonomisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 08, 2015, 14:12:46 PM
Merker jeg får en litt god magefølelse, faktisk, når jeg leser om at Brann ikke vil tigge. Vil bygge selv. Jeg tror det er veien å gå. Det er bedre om Mohn og lignende kliner til med oppgradering av treningsannlegg, sletting av gjeld og lignende.


I utgangspunktet er jeg enig, men akkurat nå må alle midler brukes for å rykke opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Ja vi får håpe det blir smarte kjøp denne gangen. Ikke-EU-kvoten (om den finnes enda), burde fylles med risikoprosjekter for eksempel.

dudo

Ikke-EU (ikke forbundsutviklet, som det heter nå) bør fylles opp med kvalitet, så kan vi heller gamble med de hjemlige hvor det er langt vanskeligere å finne kvalitet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann patriot

Det sier seg egentlig selv at Brann ikke vil sprenge banken i dette vinduet da de har en trener som har korttidskontrakt. Noe annet ville vært galskap.
Absence of proof is not proof of absence

Tom C

Tror ihvertfall vi kan glemme det ørlille håpet om Austin-retur.

http://www.90min.com/posts/2308296-rodolph-austin-praises-leeds-fans-upon-departure-from-elland-road

Sier at han ønsker å bli i England, ettersom hans sønn er født der, og han er som de fleste vet, på ønskelisten til ihvertfall 3 av de større championship-klubbene.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Tren på langskudd

Alzheimer/Silverspurs

Ser ut til at Lars Tjernås var på kamp med KR Reykjavik i helga, om eg huskar riktig. Leste det når eg var litt trøtt. Han omtalte dei som eit lag som slår RBK om RBK er på 90%.

dex1974

July 13, 2015, 21:16:37 PM #609 Last Edit: July 13, 2015, 21:20:48 PM by dex1974
Hvis Orlov er på vei vekk som siste ryktene kan tyde på håper jeg vi tar kontakt med Godset og forhører oss om Thomas Lehne Olsen.
Var uheldig og brakk begge beina for noen år siden men siden ble han altså av Godset. Gutten som i si sin tid ble sammenliknet med Helstad er ikke eldre enn 24 år og er ikke førstevalget.
Ifjor høst var han på utlån hos Ull/Kisa og scoret fem mål på tolv kamper.
For moderklubben Ham.Kam scoret han 51 mål på dobbelt så mange kamper.
Vi kan vel i det minste høre med Godset om det var mulig å få han på lån ut denne sesongen i det minste?
Gutten trenger spilletid og vi trenger målgarantister i kampen om opprykk.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Yngve

BT med terningkast på kjøpa våre. Snitt på 2,72..

Synst dei har vore for snille med Azar og Horwarth.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Halvparten-av-Branns-siste-signeringer-far-terningkast-2-567383_1.snd

Corran

Synes også de var litt for streng med Acosta Synes han har levert litt bedre en det som kom fram og i alle fall bedre en Nouri etter min mening
Var også litt i tvil om det var karakter på kjøpet sett i forhold til pris, lønn, skadeavbrekk, spilletid +++ eller om det var spillet de har levert når de har vært tilgjengelige

Ser også de har en artikkel om Obos mest effektive spillere og der scorer Brann meget lavt, men i artikkelen så "velger" de å se på Azar som forsvarspiller i år, selv om han for det meste har spilt i angrep i år, sånn at han ikke kommer dårligere ut en Castro. Blir litt tåpelig i min bok
Men at effektiviteten er for dårlig er det ingen tvil om.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Noen kommentarer til Soltvedts signeringer. I etterpåklokskapens navn var det gjerne ikke så dumt å hente så mange keepere. Han kan ha visst mer enn almuen om Piotrs useriøsitet i trening og hvor skadeutsatt han er. Så må man også ta med i beregningen at han hentet spillere til Norling sin stall, og sikkert i en viss dialog med Norling. Jeg syns han har kommet brukbart fra det.
Tren på langskudd

ostraume

Horwath kan ikke kalles annet enn en enorm flopp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on July 14, 2015, 08:54:26 AM
Horwath kan ikke kalles annet enn en enorm flopp.


Enig. Kom fra en divisjon som neppe er svakere enn OBOS, og det som den beste keeperen med et fint og lavt målsnitt imot og gode skussmål. Men med en teknikk på nivå med ørn2.
Gå av.

Lasaron

Enorm flopp, faktisk? Var det stilt veldig store forventninger til ham, og så har han fulgt opp med å spille veldig dårlig? Snakk om misbruk av ord. Norling var en enorm flopp.

Til orientering har Horwath 5,31 på børsen her inne.
Tren på langskudd

dragn

Horwath har jo ikke gjort seg bort som keeper i det hele tatt. Han er dog ingen Neuer, men det er ikke Piotr heller akkurat.
I forhold til pris og at han sikkert er lavt lønnet, så er ikke det en dårlig signering.

krakra

Horwath skulle inn og ta plassen fra Piotr. Han er milevis unna det nivået. Det ble sagt at han var god med ball i beina, og at det var en av grunnene til at han ble hentet. Det er han ikke.

OhAhCantona

Nå er det riktignok et stykke fra "ikke innfridd" til "enorm flopp" også.
Horvath er en helt ok reservekeeper (kom han ikke gratis også ?)

Jeg syntes også beskrivelsen av Acosta var i overkant strengt. Syntes han har vist tippeligaklasse i enkelte kamper.

Yngve

Horwath er ikkje god nok for no, og definitivt ikkje god nok for oss når me ein gong fjernt inn i framtida kjem opp att til Eliteserien.

Det har polakken vist fleire gonger at han er.

ostraume

Quote from: krakra on July 14, 2015, 10:10:50 AM
Horwath skulle inn og ta plassen fra Piotr. Han er milevis unna det nivået. Det ble sagt at han var god med ball i beina, og at det var en av grunnene til at han ble hentet. Det er han ikke.


Dette. Skulle bli ny førstekeeper, er nå tredjekeeper og trolig på vei vekk. Det kalles en flopp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on July 14, 2015, 15:21:36 PM
Quote from: krakra on July 14, 2015, 10:10:50 AM
Horwath skulle inn og ta plassen fra Piotr. Han er milevis unna det nivået. Det ble sagt at han var god med ball i beina, og at det var en av grunnene til at han ble hentet. Det er han ikke.


Dette. Skulle bli ny førstekeeper, er nå tredjekeeper og trolig på vei vekk. Det kalles en flopp.


Skulle han bli ny førstekeeper? Hvor står det?

dudo

Demir er klar for Beveren. Aner ingenting om overgangssum.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

... eller hvem som nå skal spille venstreback, for den saks skyld.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

July 14, 2015, 17:35:37 PM #624 Last Edit: July 14, 2015, 17:40:49 PM by krakra
De som fokuserer på bunnivået er vel like glad, men potensialet til Demir er stort og jeg tror han kunne blitt en stor venstreback for oss under den rette treneren som hadde klart å få ham i gang. Da er det synd at han forsvinner, men ikke overraskende. Håper vi får noen millioner for ham, men i kjent Brannstil så blir det neppe mer enn et par mill og en erstatter som ikke er noe bedre.

Brann får ikke ferdigproduserte spillere som er stabilt gode og med høyt toppnivå der vi ikke trenger å gjøre noe utviklingsarbeid. Vi må basere oss på å hente med høyt potensiale, og være flinke på å utnytte dette potensialet. Der bommet vi med Demir, som med de fleste andre. Eventuelt får vi bare hente trygge og middelmådige spillere. Av og til kan vi treffe en og annen jackpot og treffe på en spiller som leverer fra dag en til han forlater klubben uten at vi trenger å gjøre noe særlig, som Kjartansson i VIF, men det vil være ekstremt unntaksvis. Selv Austin trengte noen år og en tilpasset rolle for å blomstre. Han var rimelig ordinær og ustabil før dette.

Klaus_Brann

Utfra det han har bevist totalt og at han ikke har veldig lenge igjen av kontrakten er det urimelig at vi skal få noe særlig mer enn 2-3 mill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dr_cyanid

Demir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.

Spelaren

Quote from: dudo on July 14, 2015, 17:31:07 PM
Demir er klar for Beveren. Aner ingenting om overgangssum.


Men pokker da, når han ført ser ut til å ha funnet sin sjelevenn Larsen.
Gå av.

krakra

Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 17:56:04 PM
Demir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.
Det er da ikke så lenge siden du mente at Demir var en av spillerne vi måtte kvitte oss med og som ikke hadde det som trengs.

dudo

Jeg tipper vi får 500-800 000.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Sjølvsagt forsvinn han no som han har fått sving på sakene. Dette ser bekmørkt ut. Blir det Hanstveit framover då?

Brann patriot

Dette var trist.

Erdin er en spiller med et bra potensialet.
Absence of proof is not proof of absence

Corran

Er ikke lenge siden alle slaktet ham og ja han hadde sin beste kamp mot KBK men han hadde vel sin dårligste mot SIL
Men ingen tvil om at vi nå bør ha inn 2 backer hvor en er ren venstre og en kan være utfordrer på både høyre og venstre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Quote from: Corran on July 14, 2015, 18:14:55 PM
Er ikke lenge siden alle slaktet ham og ja han hadde sin beste kamp mot KBK men han hadde vel sin dårligste mot SIL
Men ingen tvil om at vi nå bør ha inn 2 backer hvor en er ren venstre og en kan være utfordrer på både høyre og venstre


LAN likar backar som går mykje offensivt og har stor fart. På den måten passa Demir veldig bra. Hanstveit er diverre ikkje heilt der. Me mistar no ein av få spelarar i laget med fart, og det er absolutt ikkje bra.

ostraume

Det har vært enormt mye rart fra Demir den tiden han har vært her. Jeg er langt fra overbevist om at han noensinne vil bli en stødig back. Jeg gråter ikke over at han forsvinner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, Demir kunne lett gått inn på flopplisten som BT kjørte i avisen. For hans opphold her sett under ett har ikke vært mye å skryte av. Han kom som fast U21-spiller og var nettopp tatt ut på et hjemlig A-landslag til en vinterturnering da han kom. Da følger det også med forventninger. Som ikke han har vært i nærheten av å innfri.

Men i det siste har han vært bra. Og da blir jo spørsmålet: Får vi en erstatter som ligger på dette nivået? Jeg bryr meg ikke så mye om han kunne blitt en "stor" venstreback under den rette treneren. Jeg bryr meg om laget akkurat nå. 
Rød makt på Hansa

Nixon

Så hvem spiller venstreback i Start for øyeblikket?;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Litt dumt, men jeg er ikke så overrasket. Det må inn en form for erstatter.
Tren på langskudd

krakra

Kom som stort talent. Stort sett skuffet, men tidvis vist potensialet sitt. Forlater oss ikke som en bedre spiller enn han kom som. Ingen ny låt, og han er ikke noe unntak. Jeg er rimelig sikker på at han hadde hatt en betydelig bedre utvikling og fort kunne blitt en markant TL-back hvis han hadde gått til en klubb som kan spillerutvikling, istedenfor Brann. Men vi ga vel den feteste lønnen.

dudo

Jeg håper vi fikk en klausul på videresalg. Typisk spiller som kan blomstre i riktig klubb med riktig trener. Og de er ram på spillerutvikling i Belgia.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


PimpyPete

Kan Petter Martinsen være noe? Likte litt det jeg så av fyren på 16 mai, men kan ikke skryte på meg å ha sett mange NestSotra-kamper....
Kjør!

Hatleking

Quote from: Nixon on July 14, 2015, 18:30:27 PM
Så hvem spiller venstreback i Start for øyeblikket?;)


Ole Martin Rindarøy som er på lån frå Start. Stygt å seie det, men han kan faktisk vere spanande og har riktig profil. Han er som broren særs rask og er frisk offensivt. Hadde ikkje vore dumt, men då måtte me skaffa han frå Molde. Ikkje umogleg då dei har både Flo og Knut Olav - broren - før han på backplassen, der.

dr_cyanid

Quote from: krakra on July 14, 2015, 18:03:07 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 17:56:04 PM
Demir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.
Det er da ikke så lenge siden du mente at Demir var en av spillerne vi måtte kvitte oss med og som ikke hadde det som trengs.

Når?

krakra

Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 19:26:54 PM
Quote from: krakra on July 14, 2015, 18:03:07 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 17:56:04 PM
Demir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.
Det er da ikke så lenge siden du mente at Demir var en av spillerne vi måtte kvitte oss med og som ikke hadde det som trengs.

Når?
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,11955.msg458387.html#msg458387

Nixon

Det må da være lov å endre mening om en spiller på åtte måneder.
Men tommel opp for god hukommelse...
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

Quote from: krakra on July 14, 2015, 19:57:51 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 19:26:54 PM
Quote from: krakra on July 14, 2015, 18:03:07 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 17:56:04 PMDemir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.
er da ikke så lenge siden du mente at Demir var en av spillerne vi måtte kvitte oss med og som ikke hadde det som trengs.
Når?
s://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,11955.msg458387.html#msg458387

Du måtte lete lenge etter den. Oppsummering etter nedrykket. Husk at ikke alt er hugget i sten. Alltid.

Når det er sagt har Demir, til min overraskelse, vist seg å være en av de bedre å ha med seg i Obås. Særlig i Nilsens spillesystem. Derfor er det synd at han forsvinner. Virkelig.

Ingen av de øvrige på slakt-listen min fra 27 nov har overbevist, flere  befinner seg heller ikke i klubben lengre. Sånn sett traff jeg bra. Hvis Demir drar, er det kun Haugen og Hanstveit igjen. Førstnevnte kan vi forhåpentligvis selge til Aafk. Mitt syn har ikke endret seg der. Har vel heller fått flere bekreftelser på at det er på midtbanen vi sliter mest.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on July 14, 2015, 18:12:27 PM
Sjølvsagt forsvinn han no som han har fått sving på sakene. Dette ser bekmørkt ut. Blir det Hanstveit framover då?


Satser på at vi med en speider inne i tillegg til sportssjef evner å hente en ny back.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dr_cyanid

Quote from: PimpyPete on July 14, 2015, 18:46:03 PMKan Petter Martinsen være noe? Likte litt det jeg så av fyren på 16 mai, men kan ikke skryte på meg å ha sett mange NestSotra-kamper....

Habil Obås-venstreback det. Blant Nest Sotras beste. Tror kanskje Brynes Viljar Vevatne hadde vært vel så bra, men dyrere. Kanskje begge? Vi mangler jo nå venstreføtter langs hele venstresiden. Usikker på nivået til Åsanes Ueland, men han har hatt noen susere av noen mål denne sesongen. Våge Nilsen hadde vært bra, men å snakke om spillere fra TL vel nytteløst nå som vi er på dette nivået. Vi må hente på egen hylle eller finne gull utenlands.

krakra

Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 20:30:30 PM
Quote from: krakra on July 14, 2015, 19:57:51 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 19:26:54 PM
Quote from: krakra on July 14, 2015, 18:03:07 PM
Quote from: dr_cyanid on July 14, 2015, 17:56:04 PM
Demir ut. Nok en sørgelig bekreftelse på at klubben roter videre i villfarelse. En av få i troppen med vestrefot. Eneste habile venstreback og raske spillere. En av de få som hadde noe uforløst ved seg. Banens beste mot KBK. Dette er altså spillere vi må gi opp. Soltvedt bør virkelig ha noen solide ess i ermet nå.
Det er da ikke så lenge siden du mente at Demir var en av spillerne vi måtte kvitte oss med og som ikke hadde det som trengs.

Når?
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,11955.msg458387.html#msg458387


Du måtte lete lenge etter den. Oppsummering etter nedrykket. Husk at ikke alt er hugget i sten. Alltid.

Når det er sagt har Demir, til min overraskelse, vist seg å være en av de bedre å ha med seg i Obås. Særlig i Nilsens spillesystem. Derfor er det synd at han forsvinner. Virkelig.

Ingen av de øvrige på slakt-listen min fra 27 nov har overbevist, flere  befinner seg heller ikke i klubben lengre. Sånn sett traff jeg bra. Hvis Demir drar, er det kun Haugen og Hanstveit igjen. Førstnevnte kan vi forhåpentligvis selge til Aafk. Mitt syn har ikke endret seg der. Har vel heller fått flere bekreftelser på at det er på midtbanen vi sliter mest.
Når spilleren går fra å være blant de som må vekk og ikke har noe å bidra med til at hans avgang er en "bekreftelse på klubbens sørgelighet" uten at han på noen måte har dominert eller engang vært vår beste spiller, så stusser jeg. Det handler vel mer om at han nå forlater, og hadde èn god kamp før han dro. Når du tok feil om Demir så tok du kanskje feil i din svartmaling av andre spillere også? En av de øvrige på listen spiller fast i TL, en annen fast i AS. To spillere som hadde vært nyttig i år.

Go Up