• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: krakra on June 25, 2015, 20:14:30 PM
Jeg håper Lorentzen kommer tilbake i juli og at han får den samme oppsvingen som vi har sett hos blant andre Hansson, Birkelund og Skaanes.

Noterer at det ikke skal så mye til for å kunne kalle det en oppsving. Ikke helt overraskende.

Får meg til å lengte tilbake til oppsving av dimensjoner når Tom Sanne i følge Tom Nordli var rene Lois Figo på kanten for Brann. Da hadde vi talenter å snakke om da.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


viks

Hansson var ikke banens beste mot Sarpsborg. Ikke i min bok, ikke i noen aviser, eller noen andre plasser foruten din bok. Men et bra innhopp gjorde han.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Han mente nok Birkelund, selv om han rett etter kampen påstod at Hansson hadde vært banens beste etter at han kom inn. Noe som var i overkant. Jeg syns f.eks. at Azar sitt innhopp hadde mer å si for at Brann kom bedre inn i kampen på slutten enn Hansson. Men ingen kan ta fra Hansson at han spilte godt. Og i forhold til hva han fikk sjansen til under Norling var dette et oppsving. Jeg syns ikke at vi vanner ut begrepet med å bruke det her!:)

Og helt enig at Birkelund sin kamp definitivt kan kalles et oppsving. Det var om ikke store, så i alle fall forhåpninger til han da han kom tilbake fra Frankrike i fjor. Han påstod selv at han hadde blitt en bedre spiller, og noe måtte han jo fått ut av å trene med et godt fransk lag. Men så kom det rapporter om at han spilte dårlig på Brann 2, og så kom alle skadene.

Men jeg ser ikke oppsvinget til Skaanes. Det må jeg innrømme.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: viks on June 26, 2015, 07:11:39 AM
Hansson var ikke banens beste mot Sarpsborg. Ikke i min bok, ikke i noen aviser, eller noen andre plasser foruten din bok. Men et bra innhopp gjorde han.


Men da er dere jo enige om Hanson.  Banens beste-kommentaren var, såvidt jeg kan forstå, rettet mot Birkeland. Hvilket samsvarer godt med avisenes dom. Og opinionens oppfatning generelt.

Kagain

Blir i alle fall spennende å se på overgangene fra Brann i sommer. Guttene i ballspark kan jo allerede fortelle at alkoholforbudet til LANstjerne LANsson er brutt...

krakra


aleksanderhjelleseth


ostraume

Quote from: krakra on June 25, 2015, 20:14:30 PM
Skålevik [...] kunne nok vært nyttig.


Tror du faktisk dette? Vil du ha Skålevik i stallen? En spiss til skader ikke, liksom?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

June 26, 2015, 10:33:01 AM #359 Last Edit: June 26, 2015, 10:35:13 AM by krakra
Da hadde det jo vært istedenfor andre spisser. Kanskje først og fremst Orlov, siden Castro ble påtvungen.

Men poenget er at dette er spillere som gjør det bedre enn de spillerne vi har selv, og det er snakk om unggutter som ikke var verdig en plass i a-stallen vår engang. Så kan man selvsagt si at det må skyldes feilvurderinger av Brann og at de egentlig er større talenter enn de vi har hentet opp, men jeg tror det like gjerne skyldes at utviklingsavdelingen har produsert mange talentfulle spillere, som man på a-laget ikke har klart å videreutvikle. Det ser man jo hos de vi kjøper også. De blir dårligere. Ikke bedre.

Giles

Quote from: Kjell249 on June 25, 2015, 22:58:54 PM
Quote from: krakra on June 25, 2015, 20:14:30 PM
Jeg håper Lorentzen kommer tilbake i juli og at han får den samme oppsvingen som vi har sett hos blant andre Hansson, Birkelund og Skaanes.

Noterer at det ikke skal så mye til for å kunne kalle det en oppsving. Ikke helt overraskende.

Får meg til å lengte tilbake til oppsving av dimensjoner når Tom Sanne i følge Tom Nordli var rene Lois Figo på kanten for Brann. Da hadde vi talenter å snakke om da.

Tom Nordlie hadde rett men Sanne var enda bedre sentralt med sine ustoppelige offensive elghufs. Mannen kunne ikke gå Tom uansett hvor langt han løp.

ostraume

Quote from: krakra on June 26, 2015, 10:33:01 AM
Da hadde det jo vært istedenfor andre spisser. Kanskje først og fremst Orlov, siden Castro ble påtvungen.

Men poenget er at dette er spillere som gjør det bedre enn de spillerne vi har selv, og det er snakk om unggutter som ikke var verdig en plass i a-stallen vår engang. Så kan man selvsagt si at det må skyldes feilvurderinger av Brann og at de egentlig er større talenter enn de vi har hentet opp, men jeg tror det like gjerne skyldes at utviklingsavdelingen har produsert mange talentfulle spillere, som man på a-laget ikke har klart å videreutvikle. Det ser man jo hos de vi kjøper også. De blir dårligere. Ikke bedre.


Jeg deler ikke den oppfatningen. Det er godt mulig tilfellet Skålevik ville vært verdig en kontrakt. Men hvor mange er det som forsvinner ut? 10 i året? At noen som forsvinner slår til på Adecconivå senere er ikke overraskende, og heller ikke et tegn på valgene som er gjort er gale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Poenget er ikke at valgene som er gjort er gale, men at når vrakgods fra utviklingsavdelingen gjør det bedre enn våre spillere, både de vi har hentet fra samme utviklingsavdeling og de vi har betalt mange millioner kroner for, så sier det at noe er galt.

Mulig? Sammenligner du Skåleviks prestasjoner med prestasjonene fra våre spisser i år vil jeg si det er åpenbart. Ikke bare har han vært mye bedre, men han ville også vært billigere.

Men Skålevik hadde vel ikke vært like god i dag om han hadde fått proffkontrakt i Brann.

ostraume

Umulig å si, men det er vel ikke spesielt kontroversielt å si at det vanskeligere å lykkes i Brann enn i Sotra? Grønn trøye og full tillitt vs rød trøye, nervevrak og konkurranse fra dyrkjøpte menn som Orlov og Pedersen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Skålevik har scoret dobbelt så mye som Orlov og Pedersen tilsammen.

ostraume

Ikke dermed sagt av vi heller skulle hatt Skålevik enn Orlov og Pedersen i troppen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:32:39 PM
Skålevik har scoret dobbelt så mye som Orlov og Pedersen tilsammen.

Per spilte minutt?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?

posemedsnopi

Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:08:49 PM
Poenget er ikke at valgene som er gjort er gale, men at når vrakgods fra utviklingsavdelingen gjør det bedre enn våre spillere, både de vi har hentet fra samme utviklingsavdeling og de vi har betalt mange millioner kroner for, så sier det at noe er galt.

Mulig? Sammenligner du Skåleviks prestasjoner med prestasjonene fra våre spisser i år vil jeg si det er åpenbart. Ikke bare har han vært mye bedre, men han ville også vært billigere.

Men Skålevik hadde vel ikke vært like god i dag om han hadde fått proffkontrakt i Brann.


Brann ville beholde Skålevik.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-er-laget-Brann-ikke-ville-ha-525013_1.snd

ostraume

Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.

Men hvis én av Branns spisser klarer å holde seg skadefri og levere samme prestasjoner som Skålevik foran mål så bør opprykket være grei skuring. Så hvis dere mener at vi har spisser som er like gode eller bedre enn Skålevik så er det null stress.

krakra

Quote from: posemedsnopi on June 26, 2015, 13:50:16 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:08:49 PM
Poenget er ikke at valgene som er gjort er gale, men at når vrakgods fra utviklingsavdelingen gjør det bedre enn våre spillere, både de vi har hentet fra samme utviklingsavdeling og de vi har betalt mange millioner kroner for, så sier det at noe er galt.

Mulig? Sammenligner du Skåleviks prestasjoner med prestasjonene fra våre spisser i år vil jeg si det er åpenbart. Ikke bare har han vært mye bedre, men han ville også vært billigere.

Men Skålevik hadde vel ikke vært like god i dag om han hadde fått proffkontrakt i Brann.


Brann ville beholde Skålevik.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-er-laget-Brann-ikke-ville-ha-525013_1.snd
På andrelaget ja.

ostraume

Bare for å klargjøre posisjonen din:

1) Vi burde beholde Skålevik og aldri hentet Pedersen?

2) Vi har generelt hentet for få talenter fra egne rekker opp i a-stallen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 26, 2015, 14:00:10 PM
Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.

Men hvis én av Branns spisser klarer å holde seg skadefri og levere samme prestasjoner som Skålevik foran mål så bør opprykket være grei skuring. Så hvis dere mener at vi har spisser som er like gode eller bedre enn Skålevik så er det null stress.


Litt urettferdig å kalle Orlov skadet hele tiden. Han har hatt en langvarig skade, å si at han er skadet hele tiden gir inntrykk av at han er skadet ofte. Om Skaanes nå blir ute et par måneder, skal vi si han er skadet hele tiden?

Eivind


Corran

Quote from: krakra on June 26, 2015, 14:00:10 PM
Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.

Men hvis én av Branns spisser klarer å holde seg skadefri og levere samme prestasjoner som Skålevik foran mål så bør opprykket være grei skuring. Så hvis dere mener at vi har spisser som er like gode eller bedre enn Skålevik så er det null stress.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg skjønner ikke poenget ditt. Skrev jeg noe sted at han ville scoret like mye i Brann eller noe annet sted? Eller at alle klubber hadde rykket opp med en spiss som scoret like mye som Skålevik?

Brann er så et så godt lag, at med en spiss som scorer 0,66 mål pr kamp, så burde ikke opprykk være noe problem.

Hvis Orlov hadde gått til Nest og scoret mer enn han gjør her hadde det bare understreket poenget mitt.

Corran

Ja du skrev at om Brann hadde en spiss som leverte samme som Skålevik så var opprykk grei skuring
Mao det skal bare en god spiss inn? Og da snakker vi en spiss som kun har levert på et middels dårlig lag. Du tar ikke høyde for at noen skal fore ham med de rette ballene eller at sluttsummen av antall mål ikke nødvendigvis blir høyere

Og for å bruke din fantastiske forumskikk:
Skrev jeg noen steder at du skrev at alle klubber ville rykke opp med en spiss som scoret like mye som Skålevik.
Må slutte med å skrike ut for det du legger i det andre skriver og ikke det de faktisk skriver ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

"Burde ikke da Nest rykke opp eller i alle fall være høyere på tabellen? Jeg mener siden Brann rykker opp om de har en som scorer like mye som Skålevik?"

Skrev du. Og jeg skjønte ikke poenget ditt. Jeg ser ikke premisset for spørsmålet hvis du ikke mente det jeg skrev. At alle klubber ville rykket opp med en spiss som Skålevik.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on June 26, 2015, 23:20:47 PM
Ja du skrev at om Brann hadde en spiss som leverte samme som Skålevik så var opprykk grei skuring
Mao det skal bare en god spiss inn? Og da snakker vi en spiss som kun har levert på et middels dårlig lag. Du tar ikke høyde for at noen skal fore ham med de rette ballene eller at sluttsummen av antall mål ikke nødvendigvis blir høyere

Og for å bruke din fantastiske forumskikk:
Skrev jeg noen steder at du skrev at alle klubber ville rykke opp med en spiss som scoret like mye som Skålevik.
Må slutte med å skrike ut for det du legger i det andre skriver og ikke det de faktisk skriver ;-)


Jeg regner med at det krakra sier er at om Brann, med det laget vi har, hadde også hatt en spiss som scoret to av tre kamper, så ville vi rykket opp, men lag med dårligere spillere rundt spissen, som Nest, vil ikke nødvendigvis rykke opp med en slik spiss.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 26, 2015, 14:00:10 PM
Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.


Selvsagt er ikke det rettferdig. Mål det redelig eller ti stille.
Hvis du vil holde det mot de at de sliter med skader er det én ting, men der stopper det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Påstander om at spillere blir dårligere i SKB og blomstrer før/etter er tynn suppe. At doddo kan lire av seg slikt piss forundrer meg.
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 27, 2015, 03:00:31 AM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 14:00:10 PM
Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.


Selvsagt er ikke det rettferdig. Mål det redelig eller ti stille.
Hvis du vil holde det mot de at de sliter med skader er det én ting, men der stopper det.
Det er både rettferdig og redelig å påpeke at Skålevik har scoret like mye som våre to mestscorende tilsammen og dermed gjort det bedre enn våre spisser, og spillere generelt. Det som er urettferdig og uredelig er at dette ikke skal telle fordi noen av våre spillere har vært skadet, som om det å holde seg skadefri er noe som skal brukes mot Skålevik.
Men det overrasker meg ikke at du står for noe sånt.

Ricky

Orlov har scoret hvert 139,0 minutt denne sesongen.
Skålevik har scoret hvert 139,75 minutt

Tror jeg bare lar den saksopplysningen stå for seg selv, og så får de som gidder bruke overgangstråden på å diskutere dette med krakra gjøre som de vil.

krakra

Skålevik har 8 mål. Orlov fire.

Yngve

Quote from: krakra on June 27, 2015, 09:17:01 AM
Skålevik har 8 mål. Orlov fire.


Så poenget til Pidre betyr ingenting?

Corran

June 27, 2015, 09:59:45 AM #389 Last Edit: June 27, 2015, 10:03:03 AM by Corran
Historien viser vel at det er enormt mange spisser som scorer mye for lag som sliter litt og når de spissene kommer på bedre lag så faller de gjerne litt gjennom
Det er ikke et fasit svar på at Skålevik i Brann hadde scoret mer en Orlov og Pedersen
Ikke det at jeg er fornøyd med Orlov og Pedersen men tror ikke svaret er Skålevik
Og hadde en Brann spiss scoret like mye som Skålevik og ikke vært skadet så mye så er det andre som har scoret mål som gjerne ikke hadde spilt. Det betyr ikke at Brann hadde scoret så mye mer.
Det handler litt om at de rundt spissen og på midtbanen må fungere bedre
Og et vel så stort problem som at det offensive må bli bedre er at vi slipper inn alt for mye mål
Det er ikke utenkelig at Brann hadde vært litt høyere på tabellen og at de hadde kommet til flere målsjanser og gjerne puttet litt mer om de hadde vært litt mer solide på backplass og på midtbanen/kanter
Det må også tas med i beregningen at Skålevik ikke møter like tente forsvar når han spiller på Nest som han hadde gjort i Brann. Larsen mente jo at det var veldig stor forskjell på å møte Obos lag med Brann en med Hønefoss

EDIT: Og for være litt mer ontopic så mener jeg at spisser ikke er det første jeg vil shopet Midtbane sentralt bør styrkes, backer bør styrkes og kanter bør styrkes 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Hmmm, synes å huske at per minutt-statistikk var tingen da et visst lokalt spisstalent satt mye på benken.

Men man kan jo endre mening om ting. Også argumenter. Det må være lov...
Rød makt på Hansa

ostraume

Jeg skjønner fortsatt ikke hva krakra prøver å komme frem til.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 27, 2015, 08:50:24 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 27, 2015, 03:00:31 AM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 14:00:10 PM
Quote from: ostraume on June 26, 2015, 13:58:34 PM
Quote from: krakra on June 26, 2015, 13:49:05 PM
Er det en svakhet at han ikke er skadet hele tiden?


Er det rettferdig å sammenligne med to spillere som har spilt lite pga skade?
Ja, jeg syns ikke det er et forsvar at de er skadet hele tiden. Heller et argument imot dem.


Selvsagt er ikke det rettferdig. Mål det redelig eller ti stille.
Hvis du vil holde det mot de at de sliter med skader er det én ting, men der stopper det.
Det er både rettferdig og redelig å påpeke at Skålevik har scoret like mye som våre to mestscorende tilsammen og dermed gjort det bedre enn våre spisser, og spillere generelt. Det som er urettferdig og uredelig er at dette ikke skal telle fordi noen av våre spillere har vært skadet, som om det å holde seg skadefri er noe som skal brukes mot Skålevik.
Men det overrasker meg ikke at du står for noe sånt.


Telle? La det telle i vei, men du kommer jo ikke utenom at de ikke har spilt like mye. Selv om du prøver hardt.
Hvorfor skulle det telle med scoringer per spilte minutt for Finne, men ikke for disse?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on June 27, 2015, 08:12:21 AM
Påstander om at spillere blir dårligere i SKB og blomstrer før/etter er tynn suppe. At doddo kan lire av seg slikt piss forundrer meg.


At de har vært bedre før, er vel ikke så far out?

Demidov og Pedersen har da holdt høyere nivå før de kom hit - i hvert fall høyere enn middels 1.div.nivå, Azar var bedre i Sogndal, Acosta og Castro holdt vel høyere nivå enn middels 1.div.-nivå da de var i Start?, og for ikke å snakke om Larsen som fikk et oppsving da han var i Hønefoss - men nå er tilbake igjen som en middelmådighet.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Sånn har det vært i "alle" år. Noen av disse spillerne blir jo kultfigurer også. Vi synger ikke fortsatt om Kottila fordi han innfridde forventningene for å si det sånn.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on June 27, 2015, 08:12:21 AM
Påstander om at spillere blir dårligere i SKB og blomstrer før/etter er tynn suppe. At doddo kan lire av seg slikt piss forundrer meg.


Hvordan er det tynn suppe? Av de som er i stallen var både Acosta, Karadas of Nouri bedre før de kom hit. Pedersen og Demidov også, selv om de har var nok rustne når de kom hit. Larsen bedre i Hønefoss. Og så har vi tidligere spillere som Pusic og han der Afrikaneren jeg ikke husker navnet på som dro til Tyrkia som har straks blitt bedre med en gang de forlot Brann.

Det gjelder ikke alle, men nok til at det er grunn til bekymring.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 27, 2015, 15:00:31 PM
Sånn har det vært i "alle" år. Noen av disse spillerne blir jo kultfigurer også. Vi synger ikke fortsatt om Kottila fordi han innfridde forventningene for å si det sånn.


Joda, men har det alltid vært såpass stor andel av stallen dette gjelder?

Corran

At noen blir dårligere og noen bedre andre steder er et sammensatt problem
Noen av spillerne som er kjøpt har ikke prestert på noen år eller i alle fall en god stund.
Noen spillere er kjøpt inn og passer gjerne ikke i Brann sin stil (mao feil av Brann å kjøpe en spiller som ikke passer inn i system eller bytter til trener som spiller en annen fotball en det stallen er balansert for) eller i Norsk fotball (Pusic var jo ikke noe bedre i andre norske klubber)
Noen spillere blir fornøyde når de kommer til Brann og tror at de er bedre en de er og liker å være konger i/på byn
Og noen spillere takler ikke det å spille på en klubb hvor motstanderne er ekstra tent når de møter dem.
Noen kommer ikke helt opp til A-laget da andre blir prioritert foran men så får tar de likevel siste steget raskere en de som fikk kontrakt
Har jo også noe med presset som er større i Brann en andre steder
Og sikkert enda flere grunner en dette jeg kjapt ramset opp og mener heller ikke med dette å frita Brann for noe skyld i det men mener det er mer sammensatt en at alle er bedre andre steder. Ja noen men gjerne ikke gode nok for klubber som vil vinne noe/kjempe i toppen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Ojo ble ihvertfall bedre her :) .
Gå av.

Corran

Austin og Torp og
Samme med Helstad og PVM men det er vel litt lenge siden
Er vel vel så mange som har gjort det bra i Brann en de som har vært bedre andre steder om en sitter seg ned og teller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up