• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Quote from: Hatleking on May 20, 2015, 19:34:39 PM
Quote from: krakra on May 20, 2015, 16:16:30 PM
Husk at det var mange her inne som mente at også 2011-stallen var helt elendig, og en klar dumpekandidat. Da med Austin, Ojo, Torp, Guastavino, Zsolt og Piotr m.fl. på laget.


Ja, om man sammenlikner spiller for spiller med Brann, hva da? Jeg mener at det er en utbredt feilforestilling at vi har så bra spillere i forhold til mange andre lag. Det at vi kjenner de, og kanskje vet hva de kan gjøre på sitt beste er jo greit, men vi vet ganske lite om de spillerne vi da evt sammenlikner med. For å ta et eksempel, så tviler jeg på at Haugen, Skaanes eller Barmen ville gått rett inn på særlig mange av midtbanene verken i TL eller OBOSligaen. Og det er kun i Bergen at Huseklepp har et så stort navn at han automatisk er med i første-elleveren, selv om han ikke har vist mer enn sporadiske glimt av bra spill, og stort sett ellers er søppel. Ikke har vi noen notoriske måljegere, og når det gjelder forsvarsklipper, så har vi to ustabile backer, og en Grønner som varierer fra det solide til det grusomme. Acosta virker dog som en bra signering. Skal forøvrig være grei og ikke nevne hva jeg mener om Hanstveit.

Så alt i alt, mener jeg at det er en svak stall vi opererer med i dag, så jeg håper inderlig at Pedersens tilbakekomst gjør at vi får inn en målscorer.
Aldri mer Obos....

dr_cyanid

May 21, 2015, 08:05:33 AM #101 Last Edit: May 21, 2015, 08:22:52 AM by dr_cyanid
Branns problem - godt illustrert her:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-borsener-slo-tilbake-etter-vraking-539315_1.snd

Haugen har tilsynelatende vært Branns beste spiller. Det sier litt om hvor stort problemet med den tynne stallen er. Har Haugen virkelig vært så god? Skjønner ingenting av det der. Midtbanefireren er jo noe av grunnen til at vi sliter både i angrep og forsvar. Haugen har kanskje vært den beste i akkuratt den lagdelen. Men forbedringspotensialet er enormt for å si det slik.

Det sier også mye om hvor lite de tilsynelatende rutinerte og etablerte spillerne har bidratt ( les: Huseklepp, Karadas og Hans Tveit. At Huseklepp er nr 2 på listen er jo nesten tragikomisk. Vært blant Branns dårligste i år.

osoerli

Quote from: dr_cyanid on May 21, 2015, 08:05:33 AM
Branns problem - godt illustrert her:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-borsener-slo-tilbake-etter-vraking-539315_1.snd

Haugen har tilsynelatende vært Branns beste spiller. Det sier litt om hvor stort problemet med den tynne stallen er. Har Haugen virkelig vært så god? Skjønner ingenting av det der. Midtbanefireren er jo noe av grunnen til at vi sliter både i angrep og forsvar. Haugen har kanskje vært den beste i akkuratt den lagdelen. Men forbedringspotensialet er enormt for å si det slik.

Det sier også mye om hvor lite de tilsynelatende rutinerte og etablerte spillerne har bidratt ( les: Huseklepp, Karadas og Hans Tveit. At Huseklepp er nr 2 på listen er jo nesten tragikomisk. Vært blant Branns dårligste i år.


Då er du i så fall i utakt med den jevne forumdebattant, i alle fall dei som gir poeng på forumets eigen spelarbørs.  For der er Huseklepp den utespelaren med høgast gjennomsnitts score hittil i år.  Haugen er nr 2 (av utespelarar som har spelt meir enn 1 kamp).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Er helt uenig i at den håndfullen med forumdeltakere skal brukes som noe sannhetsvitne på at Huseklepp har vært god. Han har etter min mening vært helt forferdelig dårlig i flere kamper enn han har vært god, så hvordan han er rangert som Branns nest beste, det må fuglene vite. 
Aldri mer Obos....

ostraume

"Sannhetsvitne" er det jo ikke all den tid dette er en subjektiv vurdering (i alle fall til en viss grad). Men det gir jo en pekepinn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: dr_cyanid on May 21, 2015, 08:05:33 AM
Branns problem - godt illustrert her:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-borsener-slo-tilbake-etter-vraking-539315_1.snd

Haugen har tilsynelatende vært Branns beste spiller. Det sier litt om hvor stort problemet med den tynne stallen er. Har Haugen virkelig vært så god? Skjønner ingenting av det der. Midtbanefireren er jo noe av grunnen til at vi sliter både i angrep og forsvar. Haugen har kanskje vært den beste i akkuratt den lagdelen. Men forbedringspotensialet er enormt for å si det slik.

Det sier også mye om hvor lite de tilsynelatende rutinerte og etablerte spillerne har bidratt ( les: Huseklepp, Karadas og Hans Tveit. At Huseklepp er nr 2 på listen er jo nesten tragikomisk. Vært blant Branns dårligste i år.
Haugen har vært god ja. Huse hadde noen fine kamper i starten og har ikke vært noe dårligere enn resten ellers.

Giles

Haugen har vært best på midten men likevel vekslende og kan kun få middels minus. Demir har vært en liten opptur og får middels. Udjus må og få kred.Resten går fra noe godt til stryk. Huseklepp har vært latterlig elendig, dessverre.

krakra

Haugen-Demidov er en sterk midtbane i OBOS. De har klart seg bra, tidvis veldig bra. Brann har en målforskjell på 12-9. Når Haugen og Demidov har vært på banen har vi scoret 9 og sluppet inn tre. Når vi ikke har hatt begge har vi scoret 3 og sluppet inn 6.

Så vi er veldig mye bedre med Haugen og Demidov sammen, enn med en eller begge ute. Med begge sammen vil jeg si at vi er gode. Tre mål for hvert baklengs er bra. Og vi hadde nok scoret enda mer med bedre spisser.

Problemet oppstår når en av dem er ute. Særlig Demidov. Da faller mye av det defensive ansvaret på Haugen, som tross alt er nest best av midtbanespillerne våre defensivt. Hvis en ser bort fra Birkelund som aldri er tilgjengelig og Acosta som spiller et annet sted. Da forsvinner han mellom to stoler.

Det er kun èn dårlig kamp Haugen og Demidov har spilt dårlig sammen, og det er mot Hødd. Ellers syns jeg de har klart seg bra. Demidov er undervurdert av mange. Midtbanen kollapser ofte når han går ut.

Det vi trenger er en som kan løse de oppgavene som Demidov løser, sånn at vi ikke faller sammen når Demidov ikke kan spille og Haugen kan frigjøres til å styre det offensive også uten Demidov.


Mr. Troen

Må si meg veldig enig med krakra her. Er påtakelig hvordan vi mister midtbanen så snart Demidov går ut - selv når han som mot Nest har en middels dag på jobben. Her trenger vi en bedre plan B!

Giles

Demidov har kanskje statistikken på sin side men det er alt.Haugen/Demidov er ingen god duo ikke engang i OBOS.
PT er Demidov en stivbeint skygge av seg selv som hvis han finner formen bør et hakk bakover i banen. Nei,  inn med en dynamisk og sterk spiller som kan vinne ball og ta kommandoen på midten.
Det nytter ikke med vår duo sentralt sammen med brede kanter som nesten ikke er i spill verken offensivt eller defensivt. Du må ha løpssterke folk som PVM og Solli for å lykkes med noe sånt. Alternativt mye sterkere sentrale midtbanespillere  enn dagens.
Uansett, dagens midtbane evner ikke å kontrollere kamper på OBOS nivå og det er ikke godt nok.

Giles

Quote from: Mr. Troen on May 21, 2015, 13:53:51 PM
Må si meg veldig enig med krakra her. Er påtakelig hvordan vi mister midtbanen så snart Demidov går ut - selv når han som mot Nest har en middels dag på jobben. Her trenger vi en bedre plan B!

Brann mistet midtbanen i første omgang mot Nest, ganske kjapt etter 2-0 scoringen. Nest var svake i avslutningsfasen ellers hadde de ball og det var brudd på brudd utover i 1. omgangen.

dr_cyanid

Quote from: Giles on May 21, 2015, 15:06:15 PM
Quote from: Mr. Troen on May 21, 2015, 13:53:51 PMMå si meg veldig enig med krakra her. Er påtakelig hvordan vi mister midtbanen så snart Demidov går ut - selv når han som mot Nest har en middels dag på jobben. Her trenger vi en bedre plan B!
Brann mistet midtbanen i første omgang mot Nest, ganske kjapt etter 2-0 scoringen. Nest var svake i avslutningsfasen ellers hadde de ball og det var brudd på brudd utover i 1. omgangen.

Midtbanen tapes som regel i hver kamp vi har spilt siste to årene. Lagdelen har egentlig vært en sammenhengende katastrofe siden Torp forsvant. Ingen drivende kraft der.

Yngve

Det er sant. Men den er og vorte enormt mykje betre etter at Demidov kom tilbake.

Han må etterkvart vera så godt trent at han held 90 minutt. For kvar gong han går ut, dett heile midtbana til Brann saman. Skaanes er for veik til å spela sentral midtbane i oBås-ligaen. Og Haugen må han ein god defansiv spelar med seg.

Eivind

Er nok bare å glemme ville fantasier om Austin.

http://www.brscn.no/Transfer-og-kontraksnyheter/Nyhet/8936#.VV63tsRQC8U.facebook


"Både Bolton, Birmingham, Brighton, Rotherham og Ronny Deila's Celtic nevnes." (samt Blackburn da)

dr_cyanid

Om det er noen som har fantasert om Austin måtte det være Pamer i BT. Vi andre har skjønt at vi vil måtte leve med Haugen som midtbanegeneral og führer, samt strak kurs mot Oddsenligaen

Spelaren

Quote from: dr_cyanid on May 22, 2015, 22:57:22 PM
Om det er noen som har fantasert om Austin måtte det være Pamer i BT. Vi andre har skjønt at vi vil måtte leve med Haugen som midtbanegeneral og führer, samt strak kurs mot Oddsenligaen


Vi kan sette publikumsrekorder hele veien ned, vi.
Gå av.

Brann patriot

Se på målene som FKH sin nye spiss gjør i dag mot SIF. Noen som tror Orlov kan gjøre noe slikt?
Absence of proof is not proof of absence

Torvanger

Stabæks førsteellever har ekstremt mange utlendinger, dyktige utlendinger og garantert rimelige. Jeg er villig til å ofre lokal satsning om det er hva som skal til for å få Brann opo igjen.

Spelaren

May 25, 2015, 17:26:10 PM #118 Last Edit: May 25, 2015, 17:31:55 PM by Spelaren
Quote from: Torvanger on May 25, 2015, 17:24:10 PM
Stabæks førsteellever har ekstremt mange utlendinger, dyktige utlendinger og garantert rimelige. Jeg er villig til å ofre lokal satsning om det er hva som skal til for å få Brann opo igjen.


Speider søkes, bill.mrk "med teft for afrikanske spillere". Herlighet, disse atletene Stabæk mønstrer får våre spillere til å sjå ut som tensing-konfirmanter.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on May 25, 2015, 17:26:10 PMHerlighet, disse atletene Stabæk mønstrer får våre spillere til å sjå ut som tensing-konfirmanter.


Det er nå en ting. Noe annet et at de ser ut til å vite hva medspillerne tenker på og hvor spillere og ball skal gå. Og det med et ganske nytt sammensatt lag.

Men den bemerkningen hører vel egentlig hjemme i en Norling-tråd...
Rød makt på Hansa

Torvanger



Og Bradley, presser og står med laget høyt selv på 0-2. Så kommet en feilaktig straffe mot og fucker til alt. Det er mer baller enn de ertene Norling mønstrer, der kommer panikken med en gang vi leder med 1. Sånn kanvi ikke ha det lenger,inn med 3-4 afrikanere og en trener som stiller krav og ikke er bestis med spillerne.

I_Medgang_Og_Motgang

Ser på Tv2 at J A Riise er klubbløs, og utelukker ikke retur til Norge. Er han ikke samme type spiller som Austin, mao en spillertype Brann trenger?

Husker at han har i hvert fall én kvalitet som Brann trenger, et bra venstrebein.
Success is temporary, loyalty is forever

Ricky

Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on May 26, 2015, 07:31:58 AM
Ser på Tv2 at J A Riise er klubbløs, og utelukker ikke retur til Norge. Er han ikke samme type spiller som Austin, mao en spillertype Brann trenger?

Husker at han har i hvert fall én kvalitet som Brann trenger, et bra venstrebein.


Hva har Brann som han trenger..

Spelaren

Quote from: Ricky on May 26, 2015, 07:54:17 AM
Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on May 26, 2015, 07:31:58 AM
Ser på Tv2 at J A Riise er klubbløs, og utelukker ikke retur til Norge. Er han ikke samme type spiller som Austin, mao en spillertype Brann trenger?

Husker at han har i hvert fall én kvalitet som Brann trenger, et bra venstrebein.


Hva har Brann som han trenger..


Godt betalt sykestue?
Gå av.

Bærtur

Quote from: Torvanger on May 25, 2015, 19:32:31 PM


Og Bradley, presser og står med laget høyt selv på 0-2. Så kommet en feilaktig straffe mot og fucker til alt. Det er mer baller enn de ertene Norling mønstrer, der kommer panikken med en gang vi leder med 1. Sånn kanvi ikke ha det lenger,inn med 3-4 afrikanere og en trener som stiller krav og ikke er bestis med spillerne.


Tja, Norling står ofte høyt med laget han men da blir han idiotforklart av slike som deg. La kritikken være saklig og berettiget i det minste.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Torvanger

Bærtur, du er for meg det desidert største klessetrynet på forumet (ikke ta det bokstavelig, det er bare en metafor, men en metafor som passer perfekt), jeg har aldri kritisert Norling for å stå for høyt og faktum er at han etter nedrykket trekker laget tilbake som en redd skilpadde. Fotball skal, dersom motstanderen er på samme nivå, spilles ved at man til enhver tid står høyt med laget og jager ballen, når ikke man har ballen selv, Angriperne skal være på forsvaret som klegger og når ballen kommer til midtbaneleddet skal man gå gjerne 2-3 mann på en, slik Barca ofte gjør, for å utmavnørere denne. Stabæk klarte det til en viss grad igår, det stiller selvsagt krav til kondisjon og ikke minst evne til å tåle x antall doggisløp, men formen er det treneren som er ansvarlig for og dersom den ikke er god nok hos Brannspillerne, så er det nok et minus til Norling for det. Jeg har blant annet observert at Hanstveit har en begynnende mage og det skal man ikke se hos en toppspiller, det er en indikasjon på at trenerteamet ikke skjøtter oppgavene sine.

Bærtur

Takktakk. Jobber hardt hver dag for å nå opp til en så prestisjefult karakteristikk. Jeg må få benytte anledningen til å si at jeg har stor sans for deg. Jeg blir underholdt av innleggene dine, selv om de holder mer Martin Knudsen-nivå enn Cristiano Ronaldo-nivå. Stå på.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Kagain

Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 14:03:03 PM
[...] men formen er det treneren som er ansvarlig for og dersom den ikke er god nok hos Brannspillerne, så er det nok et minus til Norling for det. Jeg har blant annet observert at Hanstveit har en begynnende mage og det skal man ikke se hos en toppspiller, det er en indikasjon på at trenerteamet ikke skjøtter oppgavene sine.



I så fall er det nok en del inkompetente trenerteam der ute. Da Castro kom til Brann så var det disse dataene som ble oppgitt på nettsiden.

Høyde: 179cm
Vekt: 85kg

Bismar hadde disse dataene

182cm
Vekt: 92kg

Vet ikke om agenten til disse spillerne er ærligere enn andre. Men faktum er i alle fall at det er de dataene de kom med.

Torvanger

Acosta er full av muskler, BMI er ofte misvisende. Begge er eksplosive og ingen av dem har, som Hanstveit, mage. Demidov er heller ingen sylfide og det er og blir trenerteamets ansvar at Piotr eser ut når han har ferie. Kombiner dette med spillere som er dritings og gråter på byn og du har fotballens svar på Fredikssons Fabrikk. Klovner i kamp.

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on May 26, 2015, 14:29:00 PM
Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 14:03:03 PM
[...] men formen er det treneren som er ansvarlig for og dersom den ikke er god nok hos Brannspillerne, så er det nok et minus til Norling for det. Jeg har blant annet observert at Hanstveit har en begynnende mage og det skal man ikke se hos en toppspiller, det er en indikasjon på at trenerteamet ikke skjøtter oppgavene sine.



I så fall er det nok en del inkompetente trenerteam der ute. Da Castro kom til Brann så var det disse dataene som ble oppgitt på nettsiden.

Høyde: 179cm
Vekt: 85kg

Bismar hadde disse dataene

182cm
Vekt: 92kg

Vet ikke om agenten til disse spillerne er ærligere enn andre. Men faktum er i alle fall at det er de dataene de kom med.


Høyde og vekt betyr lite uten å vite hvor mye muskelmasse personen har.

Gulløl

May 26, 2015, 16:39:08 PM #130 Last Edit: May 26, 2015, 16:47:06 PM by Gulløl
Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 15:25:48 PM
Acosta er full av muskler, BMI er ofte misvisende. Begge er eksplosive og ingen av dem har, som Hanstveit, mage. Demidov er heller ingen sylfide og det er og blir trenerteamets ansvar at Piotr eser ut når han har ferie. Kombiner dette med spillere som er dritings og gråter på byn og du har fotballens svar på Fredikssons Fabrikk. Klovner i kamp.


Både Bismar og Castro kunne absolutt skrapt av seg 3-5 kg hver slik jeg observerer de. Castro er definitivt ikke eksplosiv, da hadde han utnyttet noen situasjoner bedre før i år og fått seg to tre mål til. De to og flere andre i stallen tar ikke skade av å strekke seg mot en Badji kropp og bli mer toppidretts utøvere.

Piotr sin vekt har vi hatt lange diskusjoner på før. Men polakken er en sta jævel som insisterer på at 100 kg er en riktig matchvekt for han. Sammenlignet med virkelige toppkeepere med samme høyde og kroppsbygning skulle han vært 92-93 kg. At Piotr har mye muskelmasse(++) og trenger en slik matchvekt har jeg ingen tro på.

Demidov er heller ikke i matchvekt og er tung og treg enda, selv om han har vært skadefri i mange uker. Holder seg stort sett i sofakroken med kjendissprint dama når han ikke har sine få treningstimer har jeg hørt. Har neppe løpt opp på et eneste av byfjella enda. Burde vært tvangssendt på løpetur til Ulrikens topp tre ganger i uka i tillegg til de vanlige treningene. Og kunne tatt med seg Castro, Bismar, Piotr, Hanstveit og et par til.

For en suppegjeng. Tror de er "stjerner" når de spiller på et middels Obås lag. Millionlønn og fine sportsbiler har flere av de.  Som Bergesen skriver i BA i dag, å ta returløpet, en nødvendig 40 meters returspurt som vi ofte ser at enkelte av spillerne driter i. Kan vi ikke endelig få se Brann spillere som ligger nede i slutten av hver kamp fordi krampen har tatt de, og vi virkelig ser at de hatt tatt ut ALT for laget, treneren supporterne og byen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bybanen

Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 15:25:48 PM
Acosta er full av muskler, BMI er ofte misvisende. Begge er eksplosive og ingen av dem har, som Hanstveit, mage. Demidov er heller ingen sylfide og det er og blir trenerteamets ansvar at Piotr eser ut når han har ferie. Kombiner dette med spillere som er dritings og gråter på byn og du har fotballens svar på Fredikssons Fabrikk. Klovner i kamp.


Har ikke sett Hanstveit på lenge. Hvor ille er det? Virker han å være direkte utrent, eller bare et naturlig alderstillegg?

Gulløl

Quote from: Jose Arrogantio on May 26, 2015, 16:17:28 PM
Høyde og vekt betyr lite uten å vite hvor mye muskelmasse personen har.


Nei men begynnende dobbelthake og mer fett en nødvendig rundt magen er noe vi alle lett kan se. Og det skal ingen toppidrettsutøvere i Brann ha.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BojeN

Toppidrettsutøver og Brann er ikke akkurat to ord som har mye med hverandre å gjøre...

Er lenge siden de trente i nærheten nok til at andre idrettsutøvere ville gjort annet enn å le av (mangelen på) treningsmengden som blir lagt ned i idrettsveien.
ojeN

Bataljonenspusekatt

Quote from: BojeN on May 26, 2015, 16:50:19 PM
Toppidrettsutøver og Brann er ikke akkurat to ord som har mye med hverandre å gjøre...

Er lenge siden de trente i nærheten nok til at andre idrettsutøvere ville gjort annet enn å le av (mangelen på) treningsmengden som blir lagt ned i idrettsveien.


Bare te å se langt etter i Brann:
http://www.olympiatoppen.no/om_olympiatoppen/organisasjon/strategi/hvaertoppidrett/page910.html

krakra

Quote from: BojeN on May 26, 2015, 16:50:19 PM
Toppidrettsutøver og Brann er ikke akkurat to ord som har mye med hverandre å gjøre...

Er lenge siden de trente i nærheten nok til at andre idrettsutøvere ville gjort annet enn å le av (mangelen på) treningsmengden som blir lagt ned i idrettsveien.
Når spillerne selv krever å få trene mer, og ikke får dette innvilget før etter nedrykket hvor en "tøff evaluering" viste at man trente for lite, så mener jeg det er ganske klart hvor ansvaret ligger.
Joda, de kunne kanskje trent mer alene, men det blir litt amatørpreg over at spillerne må trene mer på fritiden fordi de ikke får trent nok med laget.

Gulløl

Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:06:33 PM
Når spillerne selv krever å få trene mer, og ikke får dette innvilget før etter nedrykket hvor en "tøff evaluering" viste at man trente for lite, så mener jeg det er ganske klart hvor ansvaret ligger.
Joda, de kunne kanskje trent mer alene, men det blir litt amatørpreg over at spillerne må trene mer på fritiden fordi de ikke får trent nok med laget.


Storparten av toppidrettsutøvere i Norge gjennomfører en god del av treningen alene. Da kan selvfølgelig en Brann spiller også gjøre det. Kondisjon og styrke trenger ikke en Brann spiller som er skikkelig seriøs en innpisker for å gjennomføre om en trenger noe ekstra av det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Nei, men fotballspillere skal være eksperter på å spille fotball, ikke å analysere svakheter og lignende ved egen fysikk, og heller ikke være eksperter på hvordan det skal utvikles. Det skal klubben tilrettelegge for, og det virker det som vi ikke har gjort i god nok grad.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BojeN

Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
ojeN

krakra

Quote from: Gulløl on May 26, 2015, 17:17:21 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:06:33 PM
Når spillerne selv krever å få trene mer, og ikke får dette innvilget før etter nedrykket hvor en "tøff evaluering" viste at man trente for lite, så mener jeg det er ganske klart hvor ansvaret ligger.
Joda, de kunne kanskje trent mer alene, men det blir litt amatørpreg over at spillerne må trene mer på fritiden fordi de ikke får trent nok med laget.


Storparten av toppidrettsutøvere i Norge gjennomfører en god del av treningen alene. Da kan selvfølgelig en Brann spiller også gjøre det. Kondisjon og styrke trenger ikke en Brann spiller som er skikkelig seriøs en innpisker for å gjennomføre om en trenger noe ekstra av det.
Det stemmer ikke. Kanskje de individuelle utøverne, men da stappfulle med rådgiving fra proffe. Jeg tror ikke de trener mestparten av tiden alene heller. De har som oftes en trener eller to med seg og opplegget de følger er ikke noe de har spikret sammen alene på gutterommet for å si det sånn.

I lagidrett sier det seg selv at det bør trenes så mye som mulig som lag.

krakra

Quote from: BojeN on May 26, 2015, 17:24:36 PM
Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
Dette høres for meg ut som en amatørklubb. Der de seriøse spillerne selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

dudo

Vi betaler 3 mill i året for at denne kompetansen skal være tilrettelagt. Det er ikke et jævla gatelag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 14:03:03 PMBærtur, du er for meg det desidert største klessetrynet på forumet


Ikke at jeg applauderer slike utbrudd her på forumet. Men hvis noen lurte på hvor den gamle lille hissigproppen Nightfox tok veien så er jeg vel ikke helt på Bærtur dersom jeg tror at han har gjenoppstått...
Rød makt på Hansa

BojeN

Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:28:08 PM
Quote from: BojeN on May 26, 2015, 17:24:36 PM
Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
Dette høres for meg ut som en amatørklubb. Der de seriøse spillerne selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.


Dersom det er tilfellet må de det ja. Spørsmålet var jo om det trente nok, og ønsket fra noen om å trene mer. Dersom ikke klubben  ligger til rette for mer trening må de jo ta ansvar selv. Det må jo være i alle spillernes interesse å bli best mulig individuelt?
ojeN

nummer9

Quote from: Nixon on May 26, 2015, 17:44:14 PM
Quote from: Torvanger on May 26, 2015, 14:03:03 PMBærtur, du er for meg det desidert største klessetrynet på forumet


Ikke at jeg applauderer slike utbrudd her på forumet. Men hvis noen lurte på hvor den gamle lille hissigproppen Nightfox tok veien så er jeg vel ikke helt på Bærtur dersom jeg tror at han har gjenoppstått...

Og dette hadde hva med overganger 2015 å gjøre? Hørte jeg noen nevne ad hominem?

nummer9

Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:28:08 PM
Quote from: BojeN on May 26, 2015, 17:24:36 PM
Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
Dette høres for meg ut som en amatørklubb. Der de seriøse spillerne selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

Dette høres for meg ut som amatørspillere. Der de er så useriøse spillere at de ikke evner å bruke noen av de mange timene de ikke bedriver organiser trening til å selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

krakra

Quote from: nummer9 on May 26, 2015, 22:33:52 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:28:08 PM
Quote from: BojeN on May 26, 2015, 17:24:36 PM
Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
Dette høres for meg ut som en amatørklubb. Der de seriøse spillerne selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

Dette høres for meg ut som amatørspillere. Der de er så useriøse spillere at de ikke evner å bruke noen av de mange timene de ikke bedriver organiser trening til å selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.
De må gjerne "orke" det, men det vi lønner trenerteamet vårt for er nettopp å tilrettelegge trening for spillerne. Og skal spillerne selv, uten noen for for utdanning eller opplæring i fysisk trening, selv styre sitt eget treningsopplegg så risikerer vi feiltrening, overtrening, overbelastninger og skader.
Det er helt håpløst at man mener at spillere i en proffesjonell fotballklubb selv skal sy sammen sitt eget treningsprogram og bare "søke til seg informasjon". Sånn funker det ikke i noen toppidrett. Tror du Northug sitter hjemme på PCen og søker seg fram til informasjon om hvordan han skal legge opp treningssesongen? Han har selvsagt en rekke trenere og eksperter som sammen med ham syr sammen det ideelle treningsprogrammet ut ifra hans forutsetninger.

Henki

Quote from: nummer9 on May 26, 2015, 22:33:52 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 17:28:08 PM
Quote from: BojeN on May 26, 2015, 17:24:36 PM
Det er greit, men når det ikke blir gjort er det burde det være i spillerens interesse å søke informasjon om hva han bør bli bedre på/hvordan han bør trene selv for å bli bedre.
Dette høres for meg ut som en amatørklubb. Der de seriøse spillerne selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

Dette høres for meg ut som amatørspillere. Der de er så useriøse spillere at de ikke evner å bruke noen av de mange timene de ikke bedriver organiser trening til å selv må søke informasjon på hva han bør bli bedre på og hvordan.

Det ene går gjerne hånd i hånd med det andre. Høne og egg og den reglen der.
Ballen skal fremover!

krakra

Jeg leser ofte at man ikke kan gi treneren skylden for det spillerne gjør på banen. Det er spillernes eget ansvar. Nå er det altså spillernes eget ansvar å sørge for at de trener nok og riktig. Hva blir igjen til trenerne da? Hva er det vi lønner en hovedtrener og hans fire hjelpetrenere for? Lede fellestreninger 2*4 timer i uken og ta ut laget en gang i uken?

Xminator

Hent inn Tufte som rådgiver for trening og holdninger.

Og Kråken, det er ikke spillerenes ansvar. Det er strengt tatt ikke deres feil at de ikke kan spille fotball på det nivået Brann trenger. Det er derimot spillerens personlige ansvar å spise slik klubben sier han skal spise. Hvile så mye som klubben sier han skal hvile. Og trene så mye som klubben sier han skal trene.

Når dette er Overgangstråden, så må man også innse at Brann fortsatt trenger forsterkninger. Og at dette i stor grad vil gå på bekostning av de lokale lojale og 100% entusiastiske spillerene i troppen. Det laget som eventuelt feirer opprykk til høsten har ikke stammen i noen av de lokale. De lokale unge spillerene vil spille rollene som stallfyll og vi får håpe helter i enkeltkamper der helt andre spillertyper har løftet dem ett hakk opp.

Go Up