• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Giles on May 13, 2015, 21:32:39 PM
Spreng ikke banken for Rudy. Hans ferdigheter er begrensede selv om han holder godt norsk nivå.
En fornuftig avtale så greit nok, ellers la være.
I Leeds har han taklet og løpt, men det har vært alt. Middels minus Championshipstandard.


Spreng banken! Han er akkurat den krigeren vi trenger for å bygge opp Brann igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 13, 2015, 22:19:27 PM
Dream on, jeg er bombesikker på at Austin ikke kommer til Brann. Han er for god til å spille i Obos, og han kommer til å få både sportslig og økonomisk bedre tilbud andre steder.


Ja, sjansen er stor for det. Men det vi kan vinne på er at Brann er et trygt valg. Han kjenner klubben og folkene. Klubben bytter ikke trener hver andre måned og her blir han behandlet skikkelig. Det kan kanskje tippe det vår vei.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Har han ikke dame fra Bergen også da?

krakra

May 13, 2015, 23:48:07 PM #53 Last Edit: May 13, 2015, 23:53:48 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on May 13, 2015, 22:22:19 PM
Quote from: Giles on May 13, 2015, 21:32:39 PM
Spreng ikke banken for Rudy. Hans ferdigheter er begrensede selv om han holder godt norsk nivå.
En fornuftig avtale så greit nok, ellers la være.
I Leeds har han taklet og løpt, men det har vært alt. Middels minus Championshipstandard.


Spreng banken! Han er akkurat den krigeren vi trenger for å bygge opp Brann igjen.
Han er ikke bare en kriger. Han har et ekstremt driv, som ofte gjorde at vi avanserte flere titalls meter på null komma niks. For hvem vil egentlig stille seg i veien når Austin krummer nakken og setter full kraft fremover?
Skaanes har også et bra driv. Selv Haugen har tatt store steg der i år. De tre på midten kan virkelig gi offensiv drivkraft for oss i år. Så kan Demidov ligge å styre forsvaret sammen med Grønner og Acosta.

En sjenert, nesten litt klønte type utenfor banen. I intervjuer og sånt, og med den småkleine Buffalo Soilders-versjonen hans. På banen et jævla beist. En fantastisk fyr, som jeg virkelig håper vi henter tilbake.

Nixon

Quote from: krakra on May 13, 2015, 23:48:07 PMSkaanes har også et bra driv. Selv Haugen har tatt store steg der i år. De tre på midten kan virkelig gi offensiv drivkraft for oss i år. Så kan Demidov ligge å styre forsvaret sammen med Grønner og Acosta.


Er det noen som helst grunn til å tro at Norling kommer til å legge opp til en slik formasjon dersom Austin kommer? I tillegg vet jeg ikke helt om jeg sånn uten videre ville skrotet Nouri og Demir. De har tross alt vært blant våre beste spillere så langt med gode offensive bidrag.

Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg mistenkt at denne formasjonen ble valgt for å sikre flest mulig av våre lokale spillere plass på laget...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on May 14, 2015, 00:22:23 AM
Quote from: krakra on May 13, 2015, 23:48:07 PMSkaanes har også et bra driv. Selv Haugen har tatt store steg der i år. De tre på midten kan virkelig gi offensiv drivkraft for oss i år. Så kan Demidov ligge å styre forsvaret sammen med Grønner og Acosta.


Er det noen som helst grunn til å tro at Norling kommer til å legge opp til en slik formasjon dersom Austin kommer? I tillegg vet jeg ikke helt om jeg sånn uten videre ville skrotet Nouri og Demir. De har tross alt vært blant våre beste spillere så langt med gode offensive bidrag.

Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg mistenkt at denne formasjonen ble valgt for å sikre flest mulig av våre lokale spillere plass på laget...
De spiller jo på kantene. Samme formasjon som mot Hønefoss.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Ja det er nok det. Men vi kan skaffe han dame, en haug med damer.

Xminator

Quote from: Nixon on May 13, 2015, 19:08:53 PM
Det hadde vært en drøm å fått Austin tilbake hvis han er like god som sist. Men hvordan har kurven hans vært det siste året? Har han spilt mye eller sittet på benken?


Motivasjonen er det som kan være ett problem. Sportslig er han neppe dårligere enn sist. Spørsmålet er hvordan han takler ett steg tilbake i karrieren kombinert med den kollektive hukommelsen til norske dommere...

Xminator

Quote from: Ricky on May 13, 2015, 19:19:58 PM
Hvis Brann faktisk jobber med å sette sammen en eller annen pakke for å kunne signere Austin, så må man vel nesten stille litt spørsmål om de har tatt innover seg realitetene om hvor klubben befinner seg sportslig og økonomisk.
I sommer må man kjøpe smart, ikke dyrt.


Om Brann skal være noe annet enn ett lag som rykker ned annethvert år, så er spillere som Austin det vi trenger for å ta steget tilbake mot toppen av norsk fotball.

ostraume

Austin går på sin siste kontrakt og vil naturlig nok tenke penger. Han blir nok plukket av noen i Championship.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on May 14, 2015, 08:05:17 AM
Austin går på sin siste kontrakt og vil naturlig nok tenke penger. Han blir nok plukket av noen i Championship.


Jeg tror han skal få slite med å skaffe seg en særlig bra kontrakt der. Litt usikker på hvor mye av den nye tv-avtalen som drypper på Championship-klubbene, men som Leeds-fan kan jeg røpe at han har vært helt på det jevne, knappest. 13 kamper i år i flg wiki. Dyttet ut av Laget bl a av ungguttene Mowatt og Cook, sistnevnte er 17 år gammel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

I følge Leeds sine heimesider spelte Rudy 2250 min fordelt på 30 kampar i 2014/2015-sesongen. Skåra tre mål og fekk åtte gule og eit raudt kort.

På tre sesongar spelte han 101 kampar, putta åtte mål, fekk 22 gule og to raude kort.

SÃ¥ han er matcfit..

Håpar sterkt han kjem, det gjer oss meir å spela på, men vert forundra om ikkje ein annan Championship-klubb snappar han opp..


dudo

Ja, ok. Syntes det hørtes litt snaut ut med 13. Jeg tror faktisk ikke det er helt usannsynlig at han kommer. Som nevnt over i tråden virker BT å være ekstremt godt informert når det gjelder overganger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsrqpo

I og med at vi lot vær å handle inn en midtbanespiller før sesongen, med tanke på Rudy, så må vi ha hatt en bra dialog med han. Dette hadde vært artig.

Spelaren

May 14, 2015, 09:19:44 AM #65 Last Edit: May 14, 2015, 10:15:18 AM by Spelaren
Neste Demidov? Tipper han drar med seg et kronisk gnagsår eller lignende.
I tillegg får vel hele dommerstanden i OBOS reisning av tanken på å gi kort på harde, men fair-e taklinger.
GÃ¥ av.

Hatleking

Austin hadde vore knall, men det er av ein skala som er slik at eg ikkje trur det før me faktisk får det stadfesta. Han kunne nok køyrd over Obos åleine.

Bærtur

Som noen liker å si; På en skala fra Knudsen til Geddi må vel dette være Geddi?
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Finfin respons

Trenger vi egentlig Austin?
Jeg mener Brann trenger en spiss som kan bøtte inn mål. Da vil alt ordne seg, talentene våre vil utvikle seg til å bli landslagsaktuelle og Brann tar gull i 2016 dersom ikke nøkkelspilleren selges. Fryktelig spent på om Pedersen er denne spissen og at gullet egentlig er i boks allerede.
Kanskje.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

May 17, 2015, 23:28:18 PM #71 Last Edit: May 17, 2015, 23:52:36 PM by osoerli
Sportsleg leiing i Brann lærer visst aldri.  Gamle spelarar som har spelt i Brann som Hanstveit, Huseklepp, Karadas, Udjus, Guntveit, El-Fakiri og no Austin skal for ein kvar pris hentast tilbake.  Saman med ein del andre spelarar som har vore proff i Europa som Jonsson, Demidov, Kalvenes, Bakke, Einarsson, Nielsen, Demba, m.fl.  Har det hendt ofte at heimkomne spelarar har gjort det bra i Brann etter heimkomsten?
Den hemmelege evalueringa av Brann etter fjorårets fiasko-sesong konkluderte med bl.a. at Brann hadde for få spelarar i fotballens idealalder, 22-27 år.  Brann ved sportssjef Soltvedt brukar denne evalueringa i vinter til å henta:
Horwath (28)
Udjus (31)
Acosta (28)
Castro (24)
Nouri (25)
samt å gi proffkontrakt til:
Pettersen (16)
Knudsen (18)

Forsvant, solgt eller leigt ut vart:
Sævarsson (31)
Mojsov (28)
Øvretveit (21)
Lorentzen (18)
Badji (25)
Drame (20)
Vindheim (20)
Lassen (20)
Soltvedt (20)

Av 9 spelarar ut er 1 innanfor fotballens idealalder.
Av 7 spelarar inn er 2 innanfor fotballens idealalder.
Dette er tydelegvis Soltvedt nøgd med, for neste spelar inn er også utanfor fotballens idealalder.
Det værste er eigentleg at Soltvedt i vinter bestemte seg for å utsetja jakta på ein sårt tiltrengt midtbanespelar fordi ein kanskje skulle klara å lokka Austin heim.  Grov tjenesteforsømmelse om dette stemmer.  No tvilar eg på at Austin kjem til Brann no.  Og om han gjer det og kostar høg løn er det ikkje bra.  Brann burde etter mi meining ikkje henta utespelarar over 27 år overhodet.  Stallen i dag består av (om ein ser bort frå 5'er lista):
8 spelarar under 22 år
6 spelarar 22-27 år
9 spelarar over 27 år

Framleis ganske skeivt samansatt altså.  Det er vel nok spelarar under 22, framleis for få 22-27 år, og alt for mange over 27 år.  Dei over 27 er også dei som vanlegvis tener mest og det gjer jo ikkje saken betre.

Problemet er også at det verkar som det ikkje er nokon plan om å bygga eit lag.  Ein hentar enkeltspelarar og håpar alt skal snu.  I fjor var det Karadas som skulle koma med sine leiareigenskapar, no er det Austin.  Same gamle leksa om igjen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

May 17, 2015, 23:56:37 PM #72 Last Edit: May 18, 2015, 00:06:58 AM by osoerli
Om ein f.eks ser på dei beste laga i TL har RBK:
6 spelarar under 22 år
10 spelarar 22-27 år
5 spelarar over 27 år

Molde:
9 spelarar under 22 år
16 spelarar 22-27 år
4 spelarar over 27 år

Stabæk:
10 spelarar under 22 år
9 spelarar 22-27 år
3 spelarar over 27 år

Som er dei 3 laga eg tippar kjem til å toppa tabellen ved sesongslutt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

May 18, 2015, 02:46:55 AM #73 Last Edit: May 18, 2015, 02:49:20 AM by Superjack
Quote from: Finfin respons on May 14, 2015, 12:24:45 PM
Trenger vi egentlig Austin?
Jeg mener Brann trenger en spiss som kan bøtte inn mål. Da vil alt ordne seg, talentene våre vil utvikle seg til å bli landslagsaktuelle og Brann tar gull i 2016 dersom ikke nøkkelspilleren selges. Fryktelig spent på om Pedersen er denne spissen og at gullet egentlig er i boks allerede.


Vil si vi trenger alt annet enn spiss. Vi blir rundlurt og overløpt på kant og i midten. Klarer ikke holde trykk, gjør markeringsfeil osv osv.
Ville hatt 4 nye forsvarsspillere og 4 nye midtbanespillere før spisser.
Austin ville være fantastisk på midten, om han er i nærheten av slik han var for 4 år siden. Han dekket store rom på midtrn og klarte å vinne tilbake når ballen ble mistet.

Klubben er full i gråstein, veldig lite annet. Vi trenger noen til å ta tak. Som i 2003 og 4. Da Kvisvik, Andresen og Sæternes kom inn. Spillere som Gunntveit og Dahl kunne blomstre rundt noen skikkelig gode spillere. I ett tydelig spillemønster.
Brannsupporter.

Tom C

Er i prinsippet enig i at det er en uting å ukritisk hente inn gamle helter, som f.eks Hanstveit og Karadas. Men mener at en spiller som Austin ville vært akkurat den medisinen Brann trenger. Jeg trodde at Demidov skulle bli den bautaen vi trenger på midten, men det virker dessverre som han ikke holder nivået, i hvert fall ikke med de spillerne han i dag har rundt seg.

Nå skal det sies at det er mange som snuser på Austin, så er nok særdeles liten sjangs for at han ender opp her igjen.
Aldri mer Obos....

osoerli

Brann har allereide 4-5 spelarar for mange over 27 Ã¥r.  Greit om dei hentar Austin, men dÃ¥ bør dei samtidig kvitta seg med Hanstveit og Karadas, i første omgang.  Men eg er veldig skeptisk til Ã¥ sprenge banken for Austin.  Det vil ein garantert fÃ¥ tilbake i trynet nÃ¥r kontraktar skal forhandlast med yngre spelarar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Eit alternativ kan være Hoseth. Han sliter med spilletid i Viking. Kanskje eit lån ut året?
Saludar a los monos!

pidre

Ellers kan det et stort lånemarked i England. Her er det muligheter. Claus Lundekvam har vel kontakter i Soton?
Saludar a los monos!

Herman1

Quote from: pidre on May 18, 2015, 11:52:19 AM
Ellers kan det et stort lånemarked i England. Her er det muligheter. Claus Lundekvam har vel kontakter i Soton?


Kanskje det lurer en ny Trevor Morley til oss der ute? :)

osoerli

Quote from: pidre on May 18, 2015, 11:49:11 AM
Eit alternativ kan være Hoseth. Han sliter med spilletid i Viking. Kanskje eit lån ut året?


Flott!  Enno ein gamling, akkurat det me manglar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Er greit å ha han med ut året, om vi ikkje får på plass noe annet. En spiller som kan heve laget mye.
Saludar a los monos!

Lucky Luke

Evalueringen ifjor sommer viste at vi trengte mer duellstyrke. Det har vi fÃ¥tt i Karadas, Pedersen, Acosta og Castro bla. Jeg ser ikke at det har hjulpet. Da mÃ¥ løsningen være Ã¥ hente enda flere sÃ¥nne spillere. Færre hurtige spillere og flere trege spisser.  ???

Tom C

Nå har jo ikke Pedersen spilt en kamp på år og dag, KAradas har også vært småskadet innimellom, og hvorfor du nevner Castro som en sterk duellspiller aner jeg ikke. Mener fremdeles at dette er er mangelvare i dagens brannstall. Acosta har vært en klar forsterkning på det området selv om han har noen andre mangler. Trodde Demidov skulle bli kongen på midten, men han ser ut til å ha et stykke igjen, om han noengang blir den generalen jeg hadde håpet.
Er rimelig sikker på at Austin hadde ruvet, og hevet standarden på midtbanen vår betraktelig.
Aldri mer Obos....

Xminator

Karadas sitter stort sett på benken. Pedersen har vert skadet siden januar. Hvor vi hadde lagt på tabellen uten Acosta er ikke godt å vite, og å legge Castro på listen over duellkraft sier vel litt om at Lucky Luke har ett litt annet bilde i hodet sitt enn det som virrer rundt på banen for Brann om dagen...

Gulløl

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-keepere---Vi-kan-ikke-ha-det-sann-i-lengden-539018_1.snd

Om det kunne klaffe at det er en eliteserieklubb(ev. svensk klubb) som trenger å leie inn en habil keeper og Brann får leie en dugandes midtbanespiller i bytte kunne det vært noe å vurdere. Forslag ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lucky Luke

Jeg har nok stort sett hatt et annet bilde av tingene enn det som har virret på Stadion. De har bidratt med duellstyrke, men det er kanskje ikke der skoen trykker mest. Castro er en dyktig avslutter og kjemper godt og jeg vil si han har en bra fysikk. At Rudy ville hjulpet på midtbanen er det ingen tvil om, men om han ville hjulpet til med å score mål er jeg mer i stuss på. Pedersen bør jo klare å score noen mål i Obos ligaen nær sagt ubetinget av hvilke medspillere han har. Alle spissene brann har er sterke hodespillere og dyktige inne i 16 meteren. Hvorfor har Brann kun 1 ving som skaper sjanser for dem? Hvor mange kvalifiserte sjanser har man hatt hvor Orlov får brukt styrkene sine? Jeg kommer ikke på mange. Det er ganske plagsomt å se på hvor enkelt og planløst branns spill er. Mer duellstyrke tror jeg altså ikke er løsningen. Ei heller å stramme enda mer opp defensivt. Det trengs mer offensive tanker i Brann igjen. Det er blitt noe feigt over hele spillestilen. Brann spiller enda svakere i år enn ifjor vår og det burde ikke være mulig.

krakra

Vi har mer enn nok duellstyrke på topp med Karadas, Pedersen og Orlov. Så er enig i at vi ikke trenger mer kraft der. Jeg savner i større grad en kjapp bakromsspiss, enn en ny kjøttklump.

På midtbanen mener jeg vi godt kunne hatt med duellkraft. Eller rett og slett mer trøkk. Demidov er sterk og vinner mangel dueller, men det blir noe nochalant og stillestående med det hele. Austin var overalt, ga grisebank til alle og peiset på fremover når han hadde ballen. Ihvertfall i 2011. Det savner vi. Vi savner en som trøkker til, og som har driv sentralt. Vi har alle egenskapene en god midtbanespiller trenger, men de er litt spredt utover flere spillere. En blanding av Haugen, Demidov og Skaanes hadde dominert i TL.

pidre

Saludar a los monos!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wingfoot

Blir seriøst aldri lei av Ã¥ se det klippet der  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Jose Arrogantio

En av mine favoritt Brannøyeblikk de siste årene.

Tom C

Når jeg ser slike vakre bilder, blir jeg faktisk mest av alt minnet på hvor latterlige dommere vi har her hjemme, og at halvparten av disse vakre, kliss reine taklingene hadde gitt gult kort eller verre for "unødvendig kraft" eller noe sånt piss...
Aldri mer Obos....

Kjell249

Deilig hvordan han hjelper Odd spilleren på beina.

I 2011 fikk Austin beste score på VG børsen og scoret 8 mål. Som defensiv midtbane! Det var den gang vi hadde en skikkelig trener:) Eller hva sier du Krøvel:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

May 20, 2015, 16:16:30 PM #94 Last Edit: May 20, 2015, 16:18:49 PM by krakra
Sju mål sier Altomfotball, og det skal sies at fire av dem var straffespark.

I 2011 hadde vi en stall sammensatt av spillere som passet godt i lag, og der alle nøkkelspillerne var på vei opp i karrieren og hadde sult og guts. Vi hadde et system som passet spillerne godt, og det var mye selvtillitt i laget
Desverre klarte man ikke å opprettholde dette og Skarsfjord mistet fullstendig grepet etterhvert. I 2013 var det lite som hang sammen på noen områder.

Husk at det var mange her inne som mente at også 2011-stallen var helt elendig, og en klar dumpekandidat. Da med Austin, Ojo, Torp, Guastavino, Zsolt og Piotr m.fl. på laget.

Hatleking

Quote from: krakra on May 20, 2015, 16:16:30 PM
Husk at det var mange her inne som mente at også 2011-stallen var helt elendig, og en klar dumpekandidat. Da med Austin, Ojo, Torp, Guastavino, Zsolt og Piotr m.fl. på laget.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on May 20, 2015, 15:55:02 PM
Deilig hvordan han hjelper Odd spilleren på beina.

I 2011 fikk Austin beste score på VG børsen og scoret 8 mål. Som defensiv midtbane! Det var den gang vi hadde en skikkelig trener:) Eller hva sier du Krøvel:)?


Eller Sogndal-spilleren om man skal være pirkete, og det skal man.
Savner å spille mot Sogndal i TL. Savner Fagermo. Savner VIF.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

maximus1963

Hva med Petter V.Moen, er han ferdig som spiller? Han er bare 31 år , burde vært mulig å hente han til å styrke vår midtbane
Kniksen var kongen

osoerli

Quote from: maximus1963 on May 20, 2015, 20:54:45 PM
Hva med Petter V.Moen, er han ferdig som spiller? Han er bare 31 år , burde vært mulig å hente han til å styrke vår midtbane


Ein gamling som har spelt i Brann tidlegare?  Skulle vært sporssjef i Brann du.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on May 20, 2015, 23:03:47 PM
Quote from: maximus1963 on May 20, 2015, 20:54:45 PM
Hva med Petter V.Moen, er han ferdig som spiller? Han er bare 31 år , burde vært mulig å hente han til å styrke vår midtbane


Ein gamling som har spelt i Brann tidlegare?  Skulle vært sporssjef i Brann du.


Han skal operere en skadet menisk også. Løp og kjøp!
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up