• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hønefoss - Brann 12.05

Started by Torvanger, May 10, 2015, 10:21:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: dudo on May 14, 2015, 10:42:29 AM
Det har jeg heller ikke sagt.


Du insinuerte det.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 13:52:28 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 10:42:29 AM
Det har jeg heller ikke sagt.


Du ga nå inntrykk av at det var en lavere terskel for å kalle det å "rundspille" når det gjaldt Hønefoss enn Brann.


Ja, og det mener jeg også. Men det er mer nyansert enn "rundspille" eller "ikke rundspille".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on May 14, 2015, 14:54:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 13:52:28 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 10:42:29 AM
Det har jeg heller ikke sagt.


Du ga nå inntrykk av at det var en lavere terskel for å kalle det å "rundspille" når det gjaldt Hønefoss enn Brann.


Ja, og det mener jeg også. Men det er mer nyansert enn "rundspille" eller "ikke rundspille".


Så hvis Brann møter et 7.div.lag, så "rundspiller" de oss hvis de har ballen i 10 sekunder? Mens Brann må ha 99 % ballinnehav og vinne 15-0 før de kan rundspille motsatt vei?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 15:01:48 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 14:54:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 13:52:28 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 10:42:29 AM
Det har jeg heller ikke sagt.


Du ga nå inntrykk av at det var en lavere terskel for å kalle det å "rundspille" når det gjaldt Hønefoss enn Brann.


Ja, og det mener jeg også. Men det er mer nyansert enn "rundspille" eller "ikke rundspille".


Så hvis Brann møter et 7.div.lag, så "rundspiller" de oss hvis de har ballen i 10 sekunder? Mens Brann må ha 99 % ballinnehav og vinne 15-0 før de kan rundspille motsatt vei?


Hæ? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver, eller vil du bare krangle? Nøkkelordene var "mer nyansert".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on May 14, 2015, 15:19:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 15:01:48 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 14:54:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 13:52:28 PM
Quote from: dudo on May 14, 2015, 10:42:29 AM
Det har jeg heller ikke sagt.


Du ga nå inntrykk av at det var en lavere terskel for å kalle det å "rundspille" når det gjaldt Hønefoss enn Brann.


Ja, og det mener jeg også. Men det er mer nyansert enn "rundspille" eller "ikke rundspille".


Så hvis Brann møter et 7.div.lag, så "rundspiller" de oss hvis de har ballen i 10 sekunder? Mens Brann må ha 99 % ballinnehav og vinne 15-0 før de kan rundspille motsatt vei?


Hæ? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver, eller vil du bare krangle? Nøkkelordene var "mer nyansert".
Legg ned hele klubben!

krakra

Det er greit å sette ting på spissen, men det er litt slitsomt når det gjøres i hvert innlegg. Det er i mine øyne helt klart at terskelen av rundspilling varierer utifra motstander. Men det finnes jo grenser. Et minimum uansett motstander er jo qt man er det beste laget, men det det skal mer til for at jeg er med på at vi rundspiller Os enn Barcelona for å si det sånn.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on May 14, 2015, 15:27:36 PM
Det er greit å sette ting på spissen, men det er litt slitsomt når det gjøres i hvert innlegg. Det er i mine øyne helt klart at terskelen av rundspilling varierer utifra motstander. Men det finnes jo grenser. Et minimum uansett motstander er jo qt man er det beste laget, men det det skal mer til for at jeg er med på at vi rundspiller Os enn Barcelona for å si det sånn.


Terskelen for hva som er en bra prestasjon er forskjellig ut fra motstander, men ikke hva man kan karakterisere som "rundspilling" - som er en beskrivelse av dominansen til et av lagene. At Brann f.eks. er litt bedre enn Barcelona spillemessig, kan ikke omtales som "rundspilling" bare fordi det er Barcelona det spilles mot. Og om Brann dominerer fullstendig på banen mot Os, så rundspiller vi laget selv om det bare skulle mangle. Det er forskjell på å beskrive kvaliteten på en prestasjon, og det å referere kampbildet.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krakra on May 14, 2015, 15:27:36 PM
Det er greit å sette ting på spissen, men det er litt slitsomt når det gjøres i hvert innlegg. Det er i mine øyne helt klart at terskelen av rundspilling varierer utifra motstander. Men det finnes jo grenser. Et minimum uansett motstander er jo qt man er det beste laget, men det det skal mer til for at jeg er med på at vi rundspiller Os enn Barcelona for å si det sånn.


Denne tankegangen kan lede til å hevde at det relativt sett er like enkelt å rundspille Barcelona som Os.

Jeg mener rundspille må forstås på samme måte som børskarakterer til spillere. Det forteller noe om hvor dominant man er i en helt konkret kamp.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 14, 2015, 15:40:57 PM
Quote from: krakra on May 14, 2015, 15:27:36 PM
Det er greit å sette ting på spissen, men det er litt slitsomt når det gjøres i hvert innlegg. Det er i mine øyne helt klart at terskelen av rundspilling varierer utifra motstander. Men det finnes jo grenser. Et minimum uansett motstander er jo qt man er det beste laget, men det det skal mer til for at jeg er med på at vi rundspiller Os enn Barcelona for å si det sånn.


Denne tankegangen kan lede til å hevde at det relativt sett er like enkelt å rundspille Barcelona som Os.





Ja eller at det er like enkelt for Os som Barcelona å rundspille oss.
Legg ned hele klubben!

Bærtur

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 15:42:40 PM
Quote from: Lasaron on May 14, 2015, 15:40:57 PM
Quote from: krakra on May 14, 2015, 15:27:36 PM
Det er greit å sette ting på spissen, men det er litt slitsomt når det gjøres i hvert innlegg. Det er i mine øyne helt klart at terskelen av rundspilling varierer utifra motstander. Men det finnes jo grenser. Et minimum uansett motstander er jo qt man er det beste laget, men det det skal mer til for at jeg er med på at vi rundspiller Os enn Barcelona for å si det sånn.


Denne tankegangen kan lede til å hevde at det relativt sett er like enkelt å rundspille Barcelona som Os.





Ja eller at det er like enkelt for Os som Barcelona å rundspille oss.



Heheh vel jeg hadde tenkt å skrive noe sarkastisk her men jeg får la være all den tid vi faktisk slo Os med klar margin for kort tid siden...
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Lasaron

På den andre siden, Krakra har nok rett i at terskelen er lavere for å bruke ordet "rundspille" når man har gjort det godt mot sterk motstand. Det var nok ingen som gikk rundt i byn og brølte "Vi RUNDSPILTE Os i cupen, syyyyykt deilig!!!!" Men hadde vi vunnet fortjent 3-1 mot Barcelona kunne vi kanskje hørt brøling om rundspilling. Så kan man diskutere om det er rett bruk av ordet, slik vi gjør her :)
Tren på langskudd

Ricky

Tenk at den gørrkjipe 0-0-kampen mot Hønefoss skulle ende opp i en diskusjon om rundspilling.. :)

Corran

Quote from: Lasaron on May 14, 2015, 15:55:04 PM
På den andre siden, Krakra har nok rett i at terskelen er lavere for å bruke ordet "rundspille" når man har gjort det godt mot sterk motstand. Det var nok ingen som gikk rundt i byn og brølte "Vi RUNDSPILTE Os i cupen, syyyyykt deilig!!!!" Men hadde vi vunnet fortjent 3-1 mot Barcelona kunne vi kanskje hørt brøling om rundspilling. Så kan man diskutere om det er rett bruk av ordet, slik vi gjør her :)

Det er vel ikke en forskjellig definisjon eller bruk av ordet rundspille men som du påpeker ingen ting å juble over at en rundspiller Os selv om man faktisk gjorde det
Mao en skryter ikke av å rundspille en antatt dårligere motstander men en skryter av rundspillingen når det er en jevngod eller bedre motstander
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth


Go Up