• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bryne - Brann 3. Mai

Started by Northside, April 25, 2015, 07:50:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Det var kanskje litt mye syting under og etter kampen i kveld. Vi fikk tross alt tre viktige poeng på en vanskelig bortebane.

Men det kunne vært verre. Fokuset etter kampen kunne vært på et talent eller to som ikke fikk spille. Heldigvis har vi stort sett vært forskånet for det de siste par årene. For det hadde tatt seg ut!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on May 03, 2015, 20:52:09 PM
Hvis man ser pittebittelitt bak resultater så stinker jo prestasjonen noe helt overmåtelig, så selvsagt skal man være misfornøyd etter en slik kamp.

Selvsagt bra at man får 3 poeng, men de er jo ikke et resultat av en god prestasjon, er jo ikke snakk om at man spiller en bra defensiv kamp, hvor man holder motstander unna. Det er helt fair å spille kynisk,eller såkalt parkere bussen.

Ser enkelte nevner, "Brann kjørte chelsea-taktikk" , latterlig , man får jo helt vanvittigt trøkk mot seg, og kun udyktighet fra Bryne , enorme posjoner flaks og en god Udjus hindrer poengtap.

Brann skal vel nå kjøre samme "taktikk" i neste bortekamp, kan i såfall garantere tap, for slik flaks har man ikke to ganger på rad.


Det er akkurat der skoen trykker. Hadde vi bare evnet å forsvare oss godt kunne man tatt det for det, men sånn var det ikke. I intervjuet etter kampen virket det ikke som Norling helt så bak resultatet og det er i så fall skremmende. Jeg håper han har litt fokus på dette frem mot neste bortekamp i obos, for som du sier så tror jeg ikke vi har så flaks to ganger på rad.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on May 03, 2015, 20:53:25 PM
Seier er helt utmerket, men kynisk taktikk eller ufrivillig overkjørsel? Garantert det siste og det tegner ikke bra. Det var ren flaks at poengene ble med hjem. Den flaksen har man i en av ti med samme kampbilde.



Uenig. Det så ut som en dårlig blanding. Vi klarte da i mye større grad å demme opp for dem i 1. omgang ved å presse de mer, stå høyt med spissene våre når de skulle ta korte utspark osv.
Det ville vi knapt i 2. omgang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KriseLise

Ikke så mange som har så mye å glede seg over her inne tydeligvis. Så rart.

Jeg ser U-V-V på de 3 siste og "delt" 2 plass på tabellen, 1 poeng bak.
Ser også at det ligger mye god energi i Castro og Acosta som laget har godt av.
Og en Norling som selv med seier er ærlig som alltid, "Litt tur"  :)

Er glad jeg!
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Natan

Jeg tror vel alle her er glad? Må være lov å analysere resultatet i etterkant på et fotballforum.

Brann patriot

May 03, 2015, 23:27:12 PM #205 Last Edit: May 03, 2015, 23:33:59 PM by Brann patriot
Interessant at spillerne etter Ranhein kampen sier de ønsker å spille som de gjør hjemme på bortebane. Vi har imidlertid hørt slike utsagn før gjennom årene. Responsen til Norling til var imidlertid  svært unnvikende, og han hintet til at man måtte gjøre justeringer på bortebane. Etter å ha sett kampen i dag så kan det virke som trener og spillere ikke er helt samkjørte.

Jeg er fortsatt tilhenger av Deila filosofien: rykker heller ned enn å spille ræva fotball. Brann må utvikle et eget grunnspill, noe som mangler i dag. Selv mot Ranheim føler jeg det blir for mye tilfeldigheter. Målene er gjerne soloprestSjoner, kontringer eller tilfeldigheter. Ofte få trekk i laget i forkant også. Håpet at 1 divisjon skulle være en god arena for brann til å utvikle eget spill, men foreløpig ser det mørkt ut.

Vi får se hva fremtiden bringer. Håper vi får solgt unna en del spillere i sommer, og så får vi bygget et nytt Tippeliga lag. Ser gjerne at Barmen, Karadas, Demir, Demidov, den nye keeperen og Orlov forsvinner. Jerv hadde noen bra folk på midtbanen, og Aursnes på Hødd vil også vært en mann som virkelig ville styrket dette laget.
Absence of proof is not proof of absence

Brann patriot

May 03, 2015, 23:32:25 PM #206 Last Edit: May 03, 2015, 23:34:50 PM by Brann patriot
Gjerne bli kvitt Castro ved første mulighet også. Når det gjelder Orlov er han en god 1 divisjon spiller (kanskje vår beste P.t)  men nærteknikken og hurtigheten er for dårlig(da tenker jeg topp 5 TL materiale) Jeg savner en Robbie Winters, rask, bevegelig, god teknikk og et godt øye for spillet.

Det er ikke så lenge siden Brann spilte den beste fotballen i landet, husk det:)
Absence of proof is not proof of absence

Norlings hund

Quote from: Jose Arrogantio on May 03, 2015, 20:24:55 PM
Flott, kan se på Odd mot RBK, eller Brann mot Strømmen, men denne kampen virker visst ikke i utlandet. Husker plutselig hvorfor jeg droppet csports abbonomentet mitt.


VPN via Overplay løser det problemet enkelt, koster ca. 5 dollar i måneden. Jeg starter kampen med norsk IP-adresse via Overplay, deretter stopper jeg Overplay så snart bildet kommer opp.

Elfakiri

Synes ikke Castro har gjort noe som tilsier at han skal bli kastet ut Stadion portene ved første anledning. Har scoret mål og gjort det en spiss skal gjøre.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Christian

En annen ting å ta med her er at Brann har spilt 4 bortekamper og 1 hjemmekamp. 3-2-1 er helt greit då, så får andre omgang i går være det den var.

krøvel vellevold

Skremmende hvordan vi ble rævkjørt av Bryne i 2.omgang. Hvis Bryne er så mye bedre enn oss, vinner de hele divisjonen. Tror aldri jeg har sett Brann vinne så til de grader ufortjent noen gang. Folk snakket om at vi ble rundspilt av Hødd. Det ble vi strengt tatt ikke. Men i Bryne ble vi rundspilt - i hvert fall i 2. omgang. Vi var jo knapt over midten! Andre omgang var soleklart årsverste - i tellende kamp i hvert fall
Legg ned hele klubben!

Soler

Midtbanen vår var helt krise i hele annen omgang. Det var null press på ballfører, slik at Bryne fikk sikte på medspillere inne i boksen gang på gang. Samarbeidet Nouri/Barmen var helt krise og Bryne fikk enorm plass på denne siden. Skaanes og Haugen gav også minimal støtte til midtstopperne. Bare flaks og dårlige avslutninger fra Bryne som gjør at vi får med oss noe herfra.

Nå må noe snart skje med denne midtbanen. Vi trenger bedre spillere i denne lagdelen, for dette holder ikke lengre.

Spelaren

Quote from: Natan on May 03, 2015, 23:24:34 PM
Jeg tror vel alle her er glad? Må være lov å analysere resultatet i etterkant på et fotballforum.


Nei, helst skal alle bare støtte lagæ og Bataljonsforumet skal være et ekkokammer av positivitet og ukritisk aksept.
Gå av.

aleksanderhjelleseth

Eg vet ikke med dere, men eg er så sulteforet på positivt Brannstoff at eg har lagt vekk de kritiske tankene og fokuserer utelukkende på det positive. Eg er så lei av å være misfornøyd å skuffet, en må ta det en kan få.

Lasaron

Det er gøy å være glad etter seier, særlig etter mange års motgang  :)
Tren på langskudd

Torvanger

Greit nok at Norling & co gliser fra øre til øre, men det jeg ikke skjønner, er hvordan Bryne kunne unngå å sette alle de fete sjansene sine. Brann fremsto helt hjelpeløse i 2 omgang, de bare pumpet ut, slik at nye Brynebølger kunne starte. Det var et under at det gikk bra og alt annet enn tillitsvekkende. Norling overfører sin egen angst for å tape til laget sitt og jeg tror dessverre dette ikke er siste gang vi får se et slikt kampforløp denne sesongen, får Brann det første målet, så er det alle mann i forsvar og neste gang går det ille.


Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2015, 06:17:57 AM
Skremmende hvordan vi ble rævkjørt av Bryne i 2.omgang. Hvis Bryne er så mye bedre enn oss, vinner de hele divisjonen. Tror aldri jeg har sett Brann vinne så til de grader ufortjent noen gang. Folk snakket om at vi ble rundspilt av Hødd. Det ble vi strengt tatt ikke. Men i Bryne ble vi rundspilt - i hvert fall i 2. omgang. Vi var jo knapt over midten! Andre omgang var soleklart årsverste - i tellende kamp i hvert fall


Du treffer spikeren på hodet, Krøvel.

Torvanger

Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 23:32:25 PM
Gjerne bli kvitt Castro ved første mulighet også. Når det gjelder Orlov er han en god 1 divisjon spiller (kanskje vår beste P.t)  men nærteknikken og hurtigheten er for dårlig(da tenker jeg topp 5 TL materiale) Jeg savner en Robbie Winters, rask, bevegelig, god teknikk og et godt øye for spillet.

Det er ikke så lenge siden Brann spilte den beste fotballen i landet, husk det:)


Er du helt med deg selv? Hva galt har Castro gjort? Han har mye fotball i seg og avgjør matcher. Orlov jobber som en tyrk og scorer mål. Frode Johnsen er heller ingen feinschmekker i Odd, men han putter mål. Heller målgjørere med dårlig stil, enn spisser med blendende teknikk og lav treffprosent.


Torvanger

Hadde Brann mye motvind i 2 omgang? Det skal ikke brukes som noen forklaring, for motvind skal ikke ha noe å si for spill langs bakken, men på polefronten kommer man dårlig ut. Hvor sterk var frnnr vinden?

crm

Vinden var knapt merkbar. Uansett herlig med tre poeng. Så klart ganske heldig, men samtidig skaper vi flere store sjanser i 1.omgang og kan veldig fort gå til pause med 2-0. Lett å henge seg veldig opp i den siste omgangen - den husker man jo best - men totalt sett er ikke resultatet sååå urimelig.

I fjor tapte vi kamper som vi kjørte totalt, men det kjennetegner jo lag i motgang at man taper kamper hvor man er gode, samtidig som det kjennetegner lag i medgang at man vinner selv under press.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Quote from: crm on May 04, 2015, 10:14:03 AM
Vinden var knapt merkbar. Uansett herlig med tre poeng. Så klart ganske heldig, men samtidig skaper vi flere store sjanser i 1.omgang og kan veldig fort gå til pause med 2-0. Lett å henge seg veldig opp i den siste omgangen - den husker man jo best - men totalt sett er ikke resultatet sååå urimelig.

I fjor tapte vi kamper som vi kjørte totalt, men det kjennetegner jo lag i motgang at man taper kamper hvor man er gode, samtidig som det kjennetegner lag i medgang at man vinner selv under press.


Vi hadde noen få angrep som det virkelig var klasse over.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: Natan on May 03, 2015, 23:24:34 PM
Jeg tror vel alle her er glad? Må være lov å analysere resultatet i etterkant på et fotballforum.


Ordet er ikke glad, snarere "Lettet". Brann har rotet seg inn på opprykksskjema igjen. Kampen legger forhåpentligvis enda en fjær på selvtillitsvekten. For den trenger en del mer vekt for at Brann skal spille på seg den flyten vi trenger i cupen og før neste sesong.

Det er uten tvil betydelig forbedringspotensiale som må jobbes med i de to kommende overgangsvinduene.

Ytterligere kvalitet i midtforsvaret, kombinert med konkurranse for backene. Bedre konkurranse på den sentrale midtbanen. En venstrekant og konkurranse for denne. Ingen spillere kan være hellige i den jobben som må gjøres for å gjøre Brann til medaljelag på direkten.

ostraume

Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Norlings hund

Quote from: ostraume on May 04, 2015, 12:51:33 PM
Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.


Heller det siste! Ekte kantspillere og kanskje sentral midtbane, gjerne også backup på back. Det er på sidene vi har aller dårligst dekning, deretter sentral midt.

Xminator

Quote from: ostraume on May 04, 2015, 12:51:33 PM
Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.

Xminator

Quote from: Norlings hund on May 04, 2015, 13:07:29 PM
Quote from: ostraume on May 04, 2015, 12:51:33 PM
Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.


Heller det siste! Ekte kantspillere og kanskje sentral midtbane, gjerne også backup på back. Det er på sidene vi har aller dårligst dekning, deretter sentral midt.


Vi har veldig god dekning på sidene med høyrekanter. Og det er uten den på utlån. Sentral midtbane? Demidov. Alt det andre er i beste fall stallfyll. Selv om vi endelig skal se Haugen være i nærheten av forumpotensialet sitt så stopper det der. Jeg vil ikke at Brann henter backuper i den posisjonen, Brann trenger førstevalg. Spillere som gjør at det ikke er en selvfølge at Demidov spiller sentralt på midten. Eller gjør Brann så avhengige av at han ikke blir skadet igjen. Haugen er ikke en slik spiller. Barmen er det definitivt ikke. Og Skaanes virker å ha en mellomsesong.

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 04, 2015, 08:25:28 AM
Eg vet ikke med dere, men eg er så sulteforet på positivt Brannstoff at eg har lagt vekk de kritiske tankene og fokuserer utelukkende på det positive. Eg er så lei av å være misfornøyd å skuffet, en må ta det en kan få.


Omtrent som å få øye på en pupp i friluft på stranden etter langvarig, ufrivillig sølibat? ;P

Herman1

Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 23:32:25 PM
Gjerne bli kvitt Castro ved første mulighet også. Når det gjelder Orlov er han en god 1 divisjon spiller (kanskje vår beste P.t)  men nærteknikken og hurtigheten er for dårlig(da tenker jeg topp 5 TL materiale) Jeg savner en Robbie Winters, rask, bevegelig, god teknikk og et godt øye for spillet.

Det er ikke så lenge siden Brann spilte den beste fotballen i landet, husk det:)


Jeg prøver å ikke tenke på det. Blir bare deprimerende. :I

Norlings hund

Quote from: Xminator on May 04, 2015, 13:42:13 PM
Quote from: Norlings hund on May 04, 2015, 13:07:29 PM
Quote from: ostraume on May 04, 2015, 12:51:33 PM
Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.


Heller det siste! Ekte kantspillere og kanskje sentral midtbane, gjerne også backup på back. Det er på sidene vi har aller dårligst dekning, deretter sentral midt.


Vi har veldig god dekning på sidene med høyrekanter. Og det er uten den på utlån. Sentral midtbane? Demidov. Alt det andre er i beste fall stallfyll. Selv om vi endelig skal se Haugen være i nærheten av forumpotensialet sitt så stopper det der. Jeg vil ikke at Brann henter backuper i den posisjonen, Brann trenger førstevalg. Spillere som gjør at det ikke er en selvfølge at Demidov spiller sentralt på midten. Eller gjør Brann så avhengige av at han ikke blir skadet igjen. Haugen er ikke en slik spiller. Barmen er det definitivt ikke. Og Skaanes virker å ha en mellomsesong.


Tenker på naturlige kanter og backer, begge sider. Enig i at vi trenger mer på midten. Men midtstoppere er vel omtrent det siste vi trenger.

d12m

Quote from: Christian on May 03, 2015, 20:34:09 PM
Gøy med ran når det er vi som raner. Vi kan selvfølgelig ønske oss mykje mer, men vi får ta det vi får.


Som det stod oppe i venstre hjørnet i kampen forrige torsdag. Bra Ran.

Skuffende svakt igår. Sånt holder ikke i lengden, for det er å be om trøbbel og baklengs. Utrolig at ikke Bryne scoret minst ett.

Larsendos

Quote from: d12m on May 04, 2015, 14:54:50 PM
Quote from: Christian on May 03, 2015, 20:34:09 PM
Gøy med ran når det er vi som raner. Vi kan selvfølgelig ønske oss mykje mer, men vi får ta det vi får.


Som det stod oppe i venstre hjørnet i kampen forrige torsdag. Bra Ran.

Skuffende svakt igår. Sånt holder ikke i lengden, for det er å be om trøbbel og baklengs. Utrolig at ikke Bryne scoret minst ett.


Eg liker den "sånt holder ikke i lengden". Minner meg om fjoråret. Etter kampen mot Stabæk på stadion hvor vi vant sjansestatistikken 13-5, tenkte eg at dette HOLDER i lengden.


Herman1

Quote from: Xminator on May 04, 2015, 13:37:06 PM
Quote from: ostraume on May 04, 2015, 12:51:33 PM
Med Grønner, Pallesen og Acosta så er ikke midtstopper det første stedet jeg ville nevnt.


Nei, men det handler om prioriteringer, tenker jeg.

Med en anstrengt økonomi er det ekstra viktig å se på hva laget trenger aller mest.
Hvor det største "hullet" er rent spillemessig.

Vår sentrale midtbane er lagets største akilleshæl, mener jeg.
Spesielt med Demidov skadet på ubestemt tid.

krakra

Haugen og Demidov er en sterk duo og vårt kanskje beste ledd, men det er tynt bak dem. Særlig bak Demidov. Syns det er rart at Birkelund ikke har fått mer matching når han er den eneste som kan erstatte Demidov på duellkraft.

dudo

Tenker Acosta blir flyttet frem, og da har vi betraktelig mer duellkraft enn med noen andre alternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, men da mister vi endel i forsvar. Det er kjipt å ha en backup som har en viktig rolle et annet sted på banen.

Herman1

Quote from: krakra on May 04, 2015, 18:29:12 PM
Haugen og Demidov er en sterk duo og vårt kanskje beste ledd, men det er tynt bak dem. Særlig bak Demidov. Syns det er rart at Birkelund ikke har fått mer matching når han er den eneste som kan erstatte Demidov på duellkraft.


Birkelund kjenner jeg veldig lite til.
Er han en typisk defensiv midtbanespiller, m.a.o.?
Med evt. midtstopperpotensiale?

Er veldig glad for at Haugen har vist gode tendenser i det siste.
Hvis ikke hadde problemet på vår sentrale midtbane vært mye større, med Demidov ute i tillegg.

Ser vi på laget og troppen som sådan, så er vi relativt greit skodd i de fleste posisjoner, i hvert fall på OBOS-nivå.

*Lengst fremme har Orlov har åpnet målkontoen, Huseklepp og Castro likeså.
I tillegg har vi Larsen, samt Pedersen i bakhånd på sikt.

*I forsvaret utgjør Acosta, Grønner, Nouri, Knudsen, Demir, Karadas og Karadas mv. et tilfredsstillende mannskap. I hvert fall inntil videre.

*Med Udjus, Horwath og Leciejewski har vi god dekning på keeperplass.

*Med Barmen, Birkelund, Haugen, Demidov, Huseklepp, Larsen og Skaanes har vi et knippe gode spillere, men på sentral midtbane har vi lenge hatt problemer med å få det til å fungere.
Hansson en potensiell joker (eller vurderes han kun som aktuell i spiss-rollen?).

Om vi skal spille med to eller tre sentrale midtb.sp., og om man evt. ser for seg ên offensiv og èn defensiv spiller i 4-4-2, er selvsagt av betydning her.

-Et par av spillerne er ført dobbelt da de benyttes i flere posisjoner.
Noen av spillerne i troppen er utelatt bevisst da de ikke er spes. aktuelle for førstelaget.

http://www.brann.no/team1players

Herman1

Quote from: dudo on May 04, 2015, 18:48:40 PM
Tenker Acosta blir flyttet frem, og da har vi betraktelig mer duellkraft enn med noen andre alternativ.

dudo

Den dårlige var vel første omgang mot jerv?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman1

Quote from: dudo on May 04, 2015, 21:28:14 PM
Den dårlige var vel første omgang mot jerv?


Kan godt hende. Var litt usikker på den. :)

Brann patriot

Kan ikke si jeg er overrasket over spillet mot Vard.  Stikkord: Intet grunnspill, men mange her inne er jo fornøyd bare man vinner.. Kritisere skal man i hvert fall ikke, og spesielt ikke etter man har vunnet på Jæren.. Ho ho
Absence of proof is not proof of absence

d12m

Quote from: Larsendos on May 04, 2015, 16:42:48 PM
Quote from: d12m on May 04, 2015, 14:54:50 PM
Quote from: Christian on May 03, 2015, 20:34:09 PM
Gøy med ran når det er vi som raner. Vi kan selvfølgelig ønske oss mykje mer, men vi får ta det vi får.


Som det stod oppe i venstre hjørnet i kampen forrige torsdag. Bra Ran.

Skuffende svakt igår. Sånt holder ikke i lengden, for det er å be om trøbbel og baklengs. Utrolig at ikke Bryne scoret minst ett.


Eg liker den "sånt holder ikke i lengden". Minner meg om fjoråret. Etter kampen mot Stabæk på stadion hvor vi vant sjansestatistikken 13-5, tenkte eg at dette HOLDER i lengden.




Nå kan det neppe holde særlig lenger. 1,5 mill for tupp i rumpe, sier BT.

Go Up