• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bryne - Brann 3. Mai

Started by Northside, April 25, 2015, 07:50:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann patriot

Nesten like elendig. 2 omgangen bare forsterket de tendensene vi så i første. Dette er dog ikke konsensus..
Absence of proof is not proof of absence

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:36:47 PM
Så bare 2.omgang.

Hvordan klarte Brann seg i 1.?



Vi klarte oss mye bedre begge veier fordi vi faktisk prøvde å spille og legge press på de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Kronerulling og gavekort til Odontologen til Acosta?

Nixon

Quote from: dudo on May 03, 2015, 20:34:16 PM
Dette er vi altså redusert til. Så jævlig pinlig.


Har ikke sett kampen, men det virker på kommentarene å være dårlig... Men var det dårligere enn mot Hødd og Jerv?

Uansett utrolig deilig med tre poeng. Jeg tror ikke vi skal undervurdere det psykologiske å ta en seier på bortebane og å ta noen steg på tabellen!
Rød makt på Hansa

Baunebob

Slapp av. Tydelig at Norling ikke akkurat er i hundre (ala Skarsfjord). Skuffende prestasjon i dag, men 3p på en av de ekleste bortearenaene i år er jo noe å ta med seg.

Gepard

Forferdelig 2 omgang. Helt patetisk om noen som helst slår seg på brystet etter denne seieren.

FOR MAN HAR JO IKKE KONTROLL, i det hele tatt.

Greit nok om man spilte defensivt og holde motstander unna, det er lov det. Men Bryne har jo gigantsjanse etter gigantsjanse. Litt bedre motstand og det hadde blitt 0 poeng i denne kampen.

Vi har en gjeng miniputter utpå der, og byr motstander opp til haugevis med langballer inn mot Udjus, bare gigangtflaks kombinert med bra Udjus at det blir poeng ut av det her.

Brann har absolutt ikke knekt "OBOS-koden" som noen vil hevde etter denne kampen. Dette var elendig og fortjente 0 poeng.

Herman1

Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:37:41 PM
Nesten like elendig. 2 omgangen bare forsterket de tendensene vi så i første. Dette er dog ikke konsensus..


Seriøst? Grøss! For et ran, ja.

Huff

Jeg så ikke kampen, men dette høres ut som nok en elendig Brann-kamp. Skremmende.


Herman1

May 03, 2015, 20:40:35 PM #158 Last Edit: May 03, 2015, 20:47:09 PM by Herman1
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2015, 20:37:50 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:36:47 PM
Så bare 2.omgang.

Hvordan klarte Brann seg i 1.?



Vi klarte oss mye bedre begge veier fordi vi faktisk prøvde å spille og legge press på de.


Aha.

Hadde vi noen sjanser utover scoringen i 1.omgang?

krakra

Herregud for et syt. Vi tar tre svært viktige bortepoeng mot et lag som ikke hadde tapt hjemme i år og folk sitter bare og sipper og klager?

Spillet var ikke all verdens, men vi er i en fase der tre poeng borte trumfer alt. Forhåpentligvis gir det litt mestringsfølelse og selvtillitt å ta årets første borteseier.

Herman1

Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:40:54 PM
Herregud for et syt. Vi tar tre svært viktige bortepoeng mot et lag som ikke hadde tapt hjemme i år og folk sitter bare og sipper og klager?

Spillet var ikke all verdens, men vi er i en fase der tre poeng borte trumfer alt. Forhåpentligvis gir det litt mestringsfølelse og selvtillitt å ta årets første borteseier.


Kjempefornøyd med 3 poeng, jeg. Men slik en elendig prestasjon er likevel bekymringsverdig.

Edit: Går an å se "bak" resultatet når man vinner også. Ikke bare ved tap.

aleksanderhjelleseth

Denne 2omg var ikke for historiebøkene, men 3 poeng var det vi kom for, så alt i alt en suksess.
Fortjent var det definitivt ikke. Hvordan klarte egentlig Huseklepp å bomme på den sjansen sin, da han ble spillt fri av Larsen?
Udjus dagens mann!

Brann patriot

Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Absence of proof is not proof of absence

Hatleking

Fekk ikkje sett då eg ikkje har kanalen - men er det slik at dette er ein kamp som skal gje Norling meir tid? Bryne borte?

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.

Huff

Alle som holder med Brann er vel glad for 3 poeng, og jeg kan egentlig ikke vurdere kampen ettersom jeg ikke har sett den, men jeg registerer at det er total konsensus rundt at vi blir totalt rundspilt av Bryne. Dessuten registerer jeg at omtrent sytti prosent av Branns kamper for tiden er langt unna TL-nivå, og er kamper der vi tilsynelatende ikke bare hadde tapt, men hadde tapt med mange mål, og blitt fullstendig latterliggjort, jeg registerer at vi er betydelig lengre unna toppen av norsk fotball enn vi noensinne har vært i min tid.  Selvsagt er jeg bekymret, på tross av at jeg også selvsagt er glad for tre poeng. Vi må jo rykke opp for faen.

Gepard

Hvis man ser pittebittelitt bak resultater så stinker jo prestasjonen noe helt overmåtelig, så selvsagt skal man være misfornøyd etter en slik kamp.

Selvsagt bra at man får 3 poeng, men de er jo ikke et resultat av en god prestasjon, er jo ikke snakk om at man spiller en bra defensiv kamp, hvor man holder motstander unna. Det er helt fair å spille kynisk,eller såkalt parkere bussen.

Ser enkelte nevner, "Brann kjørte chelsea-taktikk" , latterlig , man får jo helt vanvittigt trøkk mot seg, og kun udyktighet fra Bryne , enorme posjoner flaks og en god Udjus hindrer poengtap.

Brann skal vel nå kjøre samme "taktikk" i neste bortekamp, kan i såfall garantere tap, for slik flaks har man ikke to ganger på rad.

håper virkelig noen i klubben evner å se bak resutlatet i kveld, for gjøre man ikke det kan man bare glemme opprykk

Giles

Seier er helt utmerket, men kynisk taktikk eller ufrivillig overkjørsel? Garantert det siste og det tegner ikke bra. Det var ren flaks at poengene ble med hjem. Den flaksen har man i en av ti med samme kampbilde.

Herman1

Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:50:16 PM
Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.


Jeg tror ikke spillerne og klubben opplever å få mindre arbeidsro av at vi diskuterer prestasjonene deres i en tråd på bataljons-forumet.

krakra

May 03, 2015, 20:54:31 PM #170 Last Edit: May 03, 2015, 20:56:46 PM by krakra
Det er sånn fotballen er. Man vinner og taper ufortjent noen ganger. I tøffe bortekamper får poengene være det viktigste. Førsteomgangen var vi best og der var det Bryne som var heldige

Men enkelte var jo misfornøyde etter Ranheim også.

krakra

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:53:44 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:50:16 PM
Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.


Jeg tror ikke spillerne og klubben opplever å få mindre arbeidsro av at vi diskuterer prestasjonene deres i en tråd på bataljons-forumet.

Nei, det er klart. Vi lever i et vakuum.

Spelaren

Bryne minnet jo om PSV Eindhoven mot slutten, og Udjus om Birkir.
Gå av.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Gepard on May 03, 2015, 20:52:09 PM
Hvis man ser pittebittelitt bak resultater så stinker jo prestasjonen noe helt overmåtelig, så selvsagt skal man være misfornøyd etter en slik kamp.

Selvsagt bra at man får 3 poeng, men de er jo ikke et resultat av en god prestasjon, er jo ikke snakk om at man spiller en bra defensiv kamp, hvor man holder motstander unna. Det er helt fair å spille kynisk,eller såkalt parkere bussen.

Ser enkelte nevner, "Brann kjørte chelsea-taktikk" , latterlig , man får jo helt vanvittigt trøkk mot seg, og kun udyktighet fra Bryne , enorme posjoner flaks og en god Udjus hindrer poengtap.

Brann skal vel nå kjøre samme "taktikk" i neste bortekamp, kan i såfall garantere tap, for slik flaks har man ikke to ganger på rad.

håper virkelig noen i klubben evner å se bak resutlatet i kveld, for gjøre man ikke det kan man bare glemme opprykk

Og alt det er greit, men vi må ikke glemme hvilke mental negativ spiral vi har vært i siden Skarsfjords terrorvelde, spillerene våre har vært fullstendig ribbet for selvtillit og må ta små steg, sakte men sikkert for å kunne fungere optimalt igjen. Denne psykologiske hemskoen vi har hatt må ikke undervurderes. Som krakra skrev, gi guttene tid, tid til å vinne, tid til å oppleve et positivt mønster.

Herman1

May 03, 2015, 21:00:05 PM #174 Last Edit: May 03, 2015, 21:02:20 PM by Herman1
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:55:10 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:53:44 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:50:16 PM
Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.


Jeg tror ikke spillerne og klubben opplever å få mindre arbeidsro av at vi diskuterer prestasjonene deres i en tråd på bataljons-forumet.

Nei, det er klart. Vi lever i et vakuum.


Vi "lever" i et Internett-forum som jeg tviler på Brann-spillerne og trener-teamet frekventerer spesielt ofte.

Igjen, jeg er godt fornøyd med at vi klarte å raske med oss, ikke bare poeng, men full pott i denne kampen.
Samtidig tror jeg utgangspunktet for manges skepsis til selve prestasjonen rent spillemessig i denne kampen bunner i følgende:

Om vi klarer å rykke opp, hvordan skal vi så overleve i ES om vi fortsetter å spille som i denne kampen.
JEG, i det minste, løfter blikket utover denne sesongen i så måte.

Edit: Jeg prøver det sistnevnte, om ikke annet.

Herman1

Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:54:31 PM
Det er sånn fotballen er. Man vinner og taper ufortjent noen ganger. I tøffe bortekamper får poengene være det viktigste. Førsteomgangen var vi best og der var det Bryne som var heldige

Men enkelte var jo misfornøyde etter Ranheim også.


Ikke jeg. Det var en flott kamp av Brann, selv om motstanden ikke var av topp kvalitet.

Gulløl

May 03, 2015, 21:02:59 PM #176 Last Edit: May 03, 2015, 21:08:05 PM by Gulløl
HUSK. Bryne har tapt INGEN kamper i år. Før kampen mot Brann hadde de spilt tilsammen 14 treningskamper og seriekamper uten å tape. Så tross for 2 omgang, la oss være fornøyd, vi var det første laget som knekte de i år og det på bortebane. De har f,eks. slått både Viking og Haugesund tidligere i år.
http://www.brynefk.no/fixtures-and-results
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Er det noen som såg om Knudsen tapte en eneste hodeduell? Gutten er et beist i luften! ;D

Herman1

Quote from: Gulløl on May 03, 2015, 21:02:59 PM
HUSK. Bryne har tapt INGEN kamper i år. Før kampen mot Brann hadde de spilt tilsammen 14 treningskamper og seriekamper uten å tape. Så tross for 2 omgang, la oss være fornøyd, vi var det første laget som knekte de i år. De har slått både Viking og Haugesund tidligere i år.
http://www.brynefk.no/fixtures-and-results


Seiler Bryne opp som en av de viktigste utfordrerne til direkte opprykk i årets OBOS-liga, kanskje?
På bekostning av sterkere forhåndsfavoritter som eks. FFK og Sogndal?

Hatleking

Då eg ikkje fekk sjå Brann-kampen, titta eg litt på Odd-Rosenborg. Eit heilt anna nivå på alle plan enn det Brann driv på med. Og om me vart overkøyrd av Bryne, tør eg ikkje tenkje på korleis det hadde gått mot Odd eller Rosenborg. Eit Odd-lag som for det meste består av vrakgods frå andre klubbar som L.K. Eriksen, Halvorsen og våre kjære Nordkvelle og Bentley. Det er rett og slett imponerande, og her er me og er griseheldige som får med oss poeng mot Bryne...

bernu

Supert med 3 poeng.
Enda bedre hvis de hadde kommet fortjent.
Men problemet her er ikke at vi var LITT dårlige. At vi hadde LITT flaks.
I 2.omgang var vi hinsides all fornuft dårlige! Vi hadde hinsides flaks!
Til tider så  i ut som Gneist 2 i 6.divisjon! Vi ble ydmyket og rundspilt i banespillet. Kun en knallgod Udjus reddet oss.

Så jo,  flott med seier og poeng, men jeg er flau over måten det skjer på. Vi safer ikke inn 3 poeng. Vi rir ikke av stormen. Vi har griseflaks.....
HANSA - Z

krakra

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 21:00:05 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:55:10 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:53:44 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:50:16 PM
Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.


Jeg tror ikke spillerne og klubben opplever å få mindre arbeidsro av at vi diskuterer prestasjonene deres i en tråd på bataljons-forumet.

Nei, det er klart. Vi lever i et vakuum.


Vi "lever" i et Internett-forum som jeg tviler på Brann-spillerne og trener-teamet frekventerer spesielt ofte.

Igjen, jeg er godt fornøyd med at vi klarte å raske med oss, ikke bare poeng, men full pott i denne kampen.
Samtidig tror jeg utgangspunktet for manges skepsis til selve prestasjonen rent spillemessig i denne kampen bunner i følgende:

Om vi klarer å rykke opp, hvordan skal vi så overleve i ES om vi fortsetter å spille som i denne kampen.
JEG, i det minste, løfter blikket utover denne sesongen i så måte.

Edit: Jeg prøver det sistnevnte, om ikke annet.


Herman1

Quote from: krakra on May 03, 2015, 21:13:57 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 21:00:05 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:55:10 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:53:44 PM
Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:50:16 PM
Quote from: Brann patriot on May 03, 2015, 20:47:16 PM
Vi syter ikke. Vi påpeker realitetene. Dette Brann laget er dessverre svært dårlig. Brann spillerne ser ikke ut til å vite hva de skal gjøre med ballen,noe som kommer av at det p.t. ikke eksisterer et spillesystem.

Dette var rett og slett trist, men helt i tråd med hva Brann har "prestert" tidligere i sessongen.

Når Brann har 0 cornere(?) sier vel det, det meste om kampen? Det er på tide at man forventer litt mer når man tross alt har flere spillere som er verdt mer enn hele laget til Bryne. Orlov 4 MNOK, Azar 2 MNOK, Demir 2 MNOK(?), Demidov 0,5-1 MNOK sign on fee? Huseklepp med par MNOK i lønn? Dette er rett og slett for dårlig, og ikke noe vi kan være bekjente av!
Jo, dere syter. Spillerne og klubben må få en viss arbeidsro. Hvis de skal skjelles ut etter en tøff borteseier fordi de ikke spilte bra nok så er det håpløst. Borte, særlig i starten, handler det om å sanke poengene.


Jeg tror ikke spillerne og klubben opplever å få mindre arbeidsro av at vi diskuterer prestasjonene deres i en tråd på bataljons-forumet.

Nei, det er klart. Vi lever i et vakuum.


Vi "lever" i et Internett-forum som jeg tviler på Brann-spillerne og trener-teamet frekventerer spesielt ofte.

Igjen, jeg er godt fornøyd med at vi klarte å raske med oss, ikke bare poeng, men full pott i denne kampen.
Samtidig tror jeg utgangspunktet for manges skepsis til selve prestasjonen rent spillemessig i denne kampen bunner i følgende:

Om vi klarer å rykke opp, hvordan skal vi så overleve i ES om vi fortsetter å spille som i denne kampen.
JEG, i det minste, løfter blikket utover denne sesongen i så måte.

Edit: Jeg prøver det sistnevnte, om ikke annet.



Joda, vi må tillate oss å være glade, som det heter seg i en annen tråd.
Jeg er enig i det. 3 poeng på bortebane på en dårlig dag er veldig bra, det.

Men om det viser seg at Brann-spillerne og -trenerne presterer dårligere av denne diskusjonen så trenger de minst to psykiske trenere pr. spiller.

bernu

Men hvor mye positivitet får spillerne med seg fra denne kampen?
"Ja vi fikk med 3 poeng -  det er sterkt"
eller
"Puh, 3 poeng. Men fy f...  så ræva vi var. Ble rundspilt og utklasset av Bryne. Vi hadde kjempeflaks. Er vi sååå dårlige? "

Ikke sikkert alle spillere sitter med en positiv følelse etter denne kampen....
HANSA - Z


krakra

Quote from: bernu on May 03, 2015, 21:20:36 PM
Men hvor mye positivitet får spillerne med seg fra denne kampen?
"Ja vi fikk med 3 poeng -  det er sterkt"
eller
"Puh, 3 poeng. Men fy f...  så ræva vi var. Ble rundspilt og utklasset av Bryne. Vi hadde kjempeflaks. Er vi sååå dårlige? "

Ikke sikkert alle spillere sitter med en positiv følelse etter denne kampen....
Hva håper du?

Herman1

Quote from: bernu on May 03, 2015, 21:20:36 PM
Men hvor mye positivitet får spillerne med seg fra denne kampen?
"Ja vi fikk med 3 poeng -  det er sterkt"
eller
"Puh, 3 poeng. Men fy f...  så ræva vi var. Ble rundspilt og utklasset av Bryne. Vi hadde kjempeflaks. Er vi sååå dårlige? "

Ikke sikkert alle spillere sitter med en positiv følelse etter denne kampen....

Herman1

Quote from: Giles on May 03, 2015, 20:53:25 PM
Seier er helt utmerket, men kynisk taktikk eller ufrivillig overkjørsel? Garantert det siste og det tegner ikke bra. Det var ren flaks at poengene ble med hjem. Den flaksen har man i en av ti med samme kampbilde.



Hammeren, spikeren, hodet!

Gulløl

May 03, 2015, 21:35:07 PM #188 Last Edit: May 03, 2015, 21:38:14 PM by Gulløl
Har tro på at Brann kan hente frem spillet fra forrige hjemmekamp (Ranheim) til Sandnes Ulf kampen. Ikke noen form som forsvant ut i løse luften i dag når vi gav Bryne det første tapet i år på 15 kamper. Her er det absolutt grunn til å juble for 3 poeng i en av de absolutt vanskeligste bortekampene i år og glede seg over det. Noen ganger skal Brann ha flaks de også, i fjor vippet det mer den andre veien.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve


krakra

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 21:29:46 PM
Quote from: bernu on May 03, 2015, 21:20:36 PM
Men hvor mye positivitet får spillerne med seg fra denne kampen?
"Ja vi fikk med 3 poeng -  det er sterkt"
eller
"Puh, 3 poeng. Men fy f...  så ræva vi var. Ble rundspilt og utklasset av Bryne. Vi hadde kjempeflaks. Er vi sååå dårlige? "

Ikke sikkert alle spillere sitter med en positiv følelse etter denne kampen....
De fleste har vel spilt fotball her og kan sikkert tenke seg hvordan det føles å dra hjen en tøff birteseier etter å ha slitt på bortebane lenge. Det føles godt, fortjent eller ufortjent.

tintin

Ser at en i kommentarfeltet i BA skriver at det ryktes om at Grønner trynte i en trapp ute på byn før helgen, og at han dermed ikkje fikk starte, sånn eg leste det hvertfall... tull og tøys?

OmOssSjølOgHansaøl

I dag er jeg glad for tre ting:

1. Tre poeng på bortebane.
2. Vi er oppe blant topp tre på tabellen.
3. (Basert på det som står i denne tråden:) At jeg var på reise og ikke trengte se hvordan vi vant. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

psv-hasund

1 omgangen er helt grei, men i andre faller de for mye sammen til at de kan være fornøyd. Jeg tror likevel de kan få selvtilliten de trenger med et par gode kamper på rad.

gladiporno

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:40:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2015, 20:37:50 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:36:47 PM
Så bare 2.omgang.

Hvordan klarte Brann seg i 1.?



Vi klarte oss mye bedre begge veier fordi vi faktisk prøvde å spille og legge press på de.


Aha.

Hadde vi noen sjanser utover scoringen i 1.omgang?



Ja.

Tom C

Henger meg på den. Var faktisk fornøyd etter 1. omg. Synes vi var kompakte bakover og skapte en del fremover. Haugen var godt med både fremover og bakover, mens det virker som det gikk helt i ball etter at Demidov gikk ut. Ikke fordi han spilte noen strålende omgang, men det virker som om det ble kaos i taktikken, og folk virret rundt som hodeløse høns. Til tider så det ut som ingen av våre hadde spilt med hverandre før. Misforståelser og rare ting på rekke og rad. Men vi får huske på alle gangene det motsatte har skjdd, at vi har rundspilt motstanderen, og allikevel blitt snytt for allle poengene.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:40:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2015, 20:37:50 PM
Quote from: Herman1 on May 03, 2015, 20:36:47 PM
Så bare 2.omgang.

Hvordan klarte Brann seg i 1.?



Vi klarte oss mye bedre begge veier fordi vi faktisk prøvde å spille og legge press på de.


Aha.

Hadde vi noen sjanser utover scoringen i 1.omgang?



Ja, det hadde vi så absolutt, men Haugen satte de to største (som var store) utafor og over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 03, 2015, 20:40:54 PM
Herregud for et syt. Vi tar tre svært viktige bortepoeng mot et lag som ikke hadde tapt hjemme i år og folk sitter bare og sipper og klager?

Spillet var ikke all verdens, men vi er i en fase der tre poeng borte trumfer alt. Forhåpentligvis gir det litt mestringsfølelse og selvtillitt å ta årets første borteseier.


Selvfølgelig trumfer poengene alt, men hvorfor i alle dager skal man ikke kunne se bak resultatet?
Det er ikke spillet som er hovedproblemet i 2. omgang, det er taktikken. Fra 55-60 min og ut prøver vi knapt på noen ting.
Ikke prøver vi å presse de, ikke prøver vi å spille, vi prøver knapt å slå langt fordi alle våre ligger godt ned på egen halvdel. Det bittelille vi prøver på roter vi bort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Eg ville ha vært forbauset om det var mange Brann-spillere som ikkje sjekket forumet.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on May 03, 2015, 20:51:18 PM
Alle som holder med Brann er vel glad for 3 poeng, og jeg kan egentlig ikke vurdere kampen ettersom jeg ikke har sett den, men jeg registerer at det er total konsensus rundt at vi blir totalt rundspilt av Bryne.


Vi blir ikke rundspilt. Vi lar oss rundspille. Der ligger hovedproblemet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up