• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Strømmen man 13.4 kl 19 (Cmore Fotball)

Started by Spelaren, April 07, 2015, 11:06:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 08:33:42 AM
Men nå har jo folk klaget i over et år om at vi ikke vinner kamper, og at de heller vil vinne kamper enn å være best i banespill og sjanseskaping. (Noe jeg selvsagt er enig i). Nå gjorde vi nettopp det. Men folk forventer at vi skal rundspille Strømmen, og undervurderer en del lag bare pga navnet. Vel, velkommen til 1.divisjon! Det kommer til å komme flere slike frustrerende kamper som den i går. Vi er ikke et eliteserielag lenger. Ingen forventer at vi kommer til å vinne 1.div. med solid margin. De andre forventede topplagene har mistet poeng mot like dårlig motstand som Strømmen. Vi står med fire poeng etter to kamper - og det er som forventet. Nå må vi først gjøre det til en vane å vinne - også på dårlige dager. Så får det overbevisende spillet komme etterhvert når serien "setter seg" og de største jallalagene begynner å miste litt av piffen de har i begynnelsen.


Jeg er uenig. Brann spilte ikke dårlig mot Strømmen fordi at Strømmen gjorde Brann dårlig. Brann spilte dårlig fordi at Norling-konseptet ikke virker.

Utmedsnolken

Ingen som kan lage en vine el. av når Larsen snublet i ballen i andre omgang?
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

April 14, 2015, 11:19:07 AM #153 Last Edit: April 14, 2015, 11:20:41 AM by krøvel vellevold
Quote from: monzilla on April 14, 2015, 10:19:48 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 08:33:42 AM
Men nå har jo folk klaget i over et år om at vi ikke vinner kamper, og at de heller vil vinne kamper enn å være best i banespill og sjanseskaping. (Noe jeg selvsagt er enig i). Nå gjorde vi nettopp det. Men folk forventer at vi skal rundspille Strømmen, og undervurderer en del lag bare pga navnet. Vel, velkommen til 1.divisjon! Det kommer til å komme flere slike frustrerende kamper som den i går. Vi er ikke et eliteserielag lenger. Ingen forventer at vi kommer til å vinne 1.div. med solid margin. De andre forventede topplagene har mistet poeng mot like dårlig motstand som Strømmen. Vi står med fire poeng etter to kamper - og det er som forventet. Nå må vi først gjøre det til en vane å vinne - også på dårlige dager. Så får det overbevisende spillet komme etterhvert når serien "setter seg" og de største jallalagene begynner å miste litt av piffen de har i begynnelsen.


Jeg er uenig. Brann spilte ikke dårlig mot Strømmen fordi at Strømmen gjorde Brann dårlig. Brann spilte dårlig fordi at Norling-konseptet ikke virker.


Men Norling-konseptet førte til tre poeng i det minste. I fjor ville vi gitt hva som helst for poeng fremfor å dominere kampene i spill og sjanser. Vi vinner på en dårlig dag. Det er noe å begynne med.
Legg ned hele klubben!

krakra

Norling skulle vært sparket i vinter. Når han ikke ble det bør kravene være høye, veldig høye. Det holder ikke å ta poengene. Spillet må være overbevisende også, og spillere må ta steg. Han skal få litt tid på å komme i gang, men ikke så lenge. Er spillet på dette nivået til sommerferien bør han fjernes. Selv om vi leder serien.

Nixon

Ja, Norling kom ikke i forrige uke. Og det må kravene også reflektere.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Selv om prestasjonene mot Strømmen var dårligere enn mot Fredrikstad, så syns jeg at laget i det store og hele har en positiv utvikling. Men blir det tap borte mot Hødd, da kan det fort bli krise.
Tren på langskudd

Romarius

Bør ikke være hverken krise eller et stort sjokk om vi taper mot Hødd. Tror det er en av sesongens vanskeligste kamper. Tar vi poeng, har vi derimot kommet godt i gang, og har unnagjort to av de verste bortekampene.

Synes en del tar litt av. Før og i starten av sesongen i fjor var det ikke måte på hvilket geni Norling var. Nå har pendelen snudd fullstendig, og alt som ikke er perfekt viser hvilken udugelig idiot Norling er. At han skal sparkes til sommeren om vi leder serien blir litt tullete. Det kommer heller ikke til å skje.

Yngve

Quote from: Nixon on April 14, 2015, 11:38:24 AM
Ja, Norling kom ikke i forrige uke. Og det må kravene også reflektere.


Men kravene må ikkje verta urealistiske heller. No har me knapt vunne fotballkampar sidan sommaren 2013. Og no har me altså fire poeng på to kampar, og me er ferdige med ein av dei truleg vanskelegaste bortekampane.

Me må ikkje krisemaksimera heilt heller.

Ja. det var eit gjesp av ein fotballkamp. Men me hadde stort sett stålkontroll på Strømmen, sjølv om dei slapp til på to kontringar i fyrste.

Det høyrest kanskje rart ut, men motstandarane vil faktisk komma til målsjansar mot Brann. Dei vil faktisk komma til å skåra eit par mål mot oss og i løpet av sesongen. Me vil og tapa kampar. Opp til fleire.

Det er framleis tidleg i sesongen. Alt tyder på at spelet vårt vil verta betre og betre etter som spelarane skjønar kva Norling vil, og me skjønar korleis motstandarane vil opptre.

Men det er klart, ligg me ikkje svært godt an til sommarferien, ryk Norling. Noko anna vil overraska.

krakra

Selvsagt bør han sparkes til sommeren selv om vi leder dersom spillet skrangler og vi vinner på marginer og flaks. Skal vi ikke forvente mer enn at vi snubler oss til opprykk?

Dette med at spillet ville bli bedre ble sagt i fjor og. Det ble det ikke. Så får vi se. Frem til sommerferien er mer enn nok tid på å bevise det for Norling.

Nixon

Quote from: Romarius on April 14, 2015, 12:18:52 PMNå har pendelen snudd fullstendig


Ja, det er rart hva et nedrykk kan gjøre med inntrykket...
Rød makt på Hansa

krakra

Det enkelte må ha i bakhodet er at nedrykket i stor grad var Norlings skyld. Da skal det endel til for å rette opp inntrykket. Han har veldig mye å bevise og for min del må han gjøre Brann til et lag som ligger et hakk eller to over resten av ligaen. Der skal potensialet ligge og noe mindre kan ikke godtas fra mannen som er på prøvetid i Brann nå.

Eller hva mener dere? At det eneste vi kan forvente i år er opprykk? Vil dere virkelig satse på Norling i ett år til i TL hvis vi snubler oss til opprykk?

Ingen vil sparke Norling etter to kamper(tror jeg), men det må bli betydelig bedre frem til sommeren. Hvis ikke vil jeg ha ham vekk.

Huff

Må hive meg på dem som nærmest ble skremt av gårsdagens misære av en seier. Rykker vi opp med noe i nærheten av dette spillet er vi overhodet ikke rustet til å bli i TL. For det er ingen lag i TL som er på Strømmen-nivå, i alle fall ikke på det nivået Strømmen var på i går.

Brann skal være betydelig bedre enn de andre lagene i ligaen, er vi ikke det skal Norling ta konsekvensene, sparkes nå skal han ikke, men ting må bedre seg kraftig i løpet av sesongen om han skal være Brann-trener neste sesong. Det er selvsagt formildende trekk som delvis kan forklare at Brann ikke var på hugget i går; i den bakre femmeren var keeper, høyreback og en av stopperne ny, vi måtte gjøre to endringer på midtbanen og en av spissene var ny. Likevel, motstander var patetisk, og Brann pinlig dårlige. Dette holder ikke og uten stor bedring er det exit Norling i løpet av/etter sesongen.

Tom C

Løsningen på alt er alltid å sparke noen. I Bergen.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Huff on April 14, 2015, 13:33:25 PM
Må hive meg på dem som nærmest ble skremt av gårsdagens misære av en seier. Rykker vi opp med noe i nærheten av dette spillet er vi overhodet ikke rustet til å bli i TL. For det er ingen lag i TL som er på Strømmen-nivå, i alle fall ikke på det nivået Strømmen var på i går.


Det er vel ikke uvanlig å forsterke laget når man rykker opp?

Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 13:53:06 PM
Quote from: Huff on April 14, 2015, 13:33:25 PM
Må hive meg på dem som nærmest ble skremt av gårsdagens misære av en seier. Rykker vi opp med noe i nærheten av dette spillet er vi overhodet ikke rustet til å bli i TL. For det er ingen lag i TL som er på Strømmen-nivå, i alle fall ikke på det nivået Strømmen var på i går.


Det er vel ikke uvanlig å forsterke laget når man rykker opp?




Nei, det er det ikke, og hadde Brann ikke rykket ned mistenker jeg at vi hadde erstattet Badji på et eller annet vis.

Men, Brann skal ikke trenge å forsterke for å være rustet for TL. Vi har solgt spillere, men og brukt penger på forsterkninger i år. For mange TL-klubber er dette utopi, og solgte spillere går til å dekke huller i budsjetter. Vi har fremdeles en økonomi som plasserer oss i toppsjiktet i TL og bruker uhorvelig mye mer penger på spillere enn de fleste TL lag. Jeg vil anta at dagens Brannstall er dyrere enn samtlige Adeccostaller til sammen, og at det økonomiske gapet mellom resten av Adecco og Brann er betydelig større enn det er mellom Molde og RBK på den ene siden og resten av TL på den andre siden. Penger betyr ikke alt, men vi skal selvsagt være betydelig bedre enn de lagene vi møter.

Til Tom, så har jeg ikke argumentert for å sparke Norling nå, det har ei heller mange andre her på forumet, selv om de som vil ha ham vekk umiddelbart eksisterer. Men, dersom ting ikke forbedrer seg spillemessig i løpet av sesongen så ønsker jeg at Norling får sparken. Det spillet vi viste i går ville resultert i tap på stadion mot et bunnlag i TL på en dårlig dag. Det jeg så var et bortelag som var tunge, trege, stasjonere, upresise og dårlige teknisk. De hadde ingenting å komme med, og likevel var vi i store deler av kampen like dårlige, og vi kunne fint lagt under til pause. Dersom vi underpresterer voldsomt -og underpresterer voldsomt over tid- skal selvsagt trener sparkes. Ennå håper jeg at Norling skal levere, men jeg blir mer og mer skeptisk jo mer tiden går uten at vi fremstår som et strukturert lag.

dudo

Er et par store forsterkninger i stallen allerede i forhold til gårsdagens lag, og jeg forventer at dette var en av årets dårligste kamper. Med Piotr, Pedersen og kanskje Haugen tilbake,  Larsen på topp igjen og f eks Skaanes på kanten er det et vanvittig mye mer spennende lag vi snakker om. Gårsdagens spissduo var noe av det mest tafatte jeg har sett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Ja. Haugen skal inn sentralt igjen, Skaanes ut på kant, Larsen opp som spiss og Castro ut. Orlov må skjerpe seg, ellers så venter benken.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Huff on April 14, 2015, 14:34:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 13:53:06 PM
Quote from: Huff on April 14, 2015, 13:33:25 PM
Må hive meg på dem som nærmest ble skremt av gårsdagens misære av en seier. Rykker vi opp med noe i nærheten av dette spillet er vi overhodet ikke rustet til å bli i TL. For det er ingen lag i TL som er på Strømmen-nivå, i alle fall ikke på det nivået Strømmen var på i går.


Det er vel ikke uvanlig å forsterke laget når man rykker opp?




Nei, det er det ikke, og hadde Brann ikke rykket ned mistenker jeg at vi hadde erstattet Badji på et eller annet vis.

Men, Brann skal ikke trenge å forsterke for å være rustet for TL. Vi har solgt spillere, men og brukt penger på forsterkninger i år. For mange TL-klubber er dette utopi, og solgte spillere går til å dekke huller i budsjetter. Vi har fremdeles en økonomi som plasserer oss i toppsjiktet i TL og bruker uhorvelig mye mer penger på spillere enn de fleste TL lag. Jeg vil anta at dagens Brannstall er dyrere enn samtlige Adeccostaller til sammen, og at det økonomiske gapet mellom resten av Adecco og Brann er betydelig større enn det er mellom Molde og RBK på den ene siden og resten av TL på den andre siden. Penger betyr ikke alt, men vi skal selvsagt være betydelig bedre enn de lagene vi møter.

Til Tom, så har jeg ikke argumentert for å sparke Norling nå, det har ei heller mange andre her på forumet, selv om de som vil ha ham vekk umiddelbart eksisterer. Men, dersom ting ikke forbedrer seg spillemessig i løpet av sesongen så ønsker jeg at Norling får sparken. Det spillet vi viste i går ville resultert i tap på stadion mot et bunnlag i TL på en dårlig dag. Det jeg så var et bortelag som var tunge, trege, stasjonere, upresise og dårlige teknisk. De hadde ingenting å komme med, og likevel var vi i store deler av kampen like dårlige, og vi kunne fint lagt under til pause. Dersom vi underpresterer voldsomt -og underpresterer voldsomt over tid- skal selvsagt trener sparkes. Ennå håper jeg at Norling skal levere, men jeg blir mer og mer skeptisk jo mer tiden går uten at vi fremstår som et strukturert lag.



Men det er da også begrenset hvilke gode spillere som vil spille i 1.div. Virkelig gode spillere som gjør at vi ikke trenger å forsterke for å hevde oss i toppen av TL neste år; hvor mange av dem gidder spille i 1.div.?
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: Lasaron on April 14, 2015, 08:10:09 AM
Angående piping. Det oppstod litt frustrasjon en gang Acosta åpenbart skulle sentret ut til Demir, men i stedet vendte bakover og sentret til Horwath. Utover det var det ingenting å snakke om.


Jepp.

I hovedsak den situasjonen, pluss en og annen tilsvarende.

Herman1

Quote from: monzilla on April 14, 2015, 10:19:48 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 08:33:42 AM
Men nå har jo folk klaget i over et år om at vi ikke vinner kamper, og at de heller vil vinne kamper enn å være best i banespill og sjanseskaping. (Noe jeg selvsagt er enig i). Nå gjorde vi nettopp det. Men folk forventer at vi skal rundspille Strømmen, og undervurderer en del lag bare pga navnet. Vel, velkommen til 1.divisjon! Det kommer til å komme flere slike frustrerende kamper som den i går. Vi er ikke et eliteserielag lenger. Ingen forventer at vi kommer til å vinne 1.div. med solid margin. De andre forventede topplagene har mistet poeng mot like dårlig motstand som Strømmen. Vi står med fire poeng etter to kamper - og det er som forventet. Nå må vi først gjøre det til en vane å vinne - også på dårlige dager. Så får det overbevisende spillet komme etterhvert når serien "setter seg" og de største jallalagene begynner å miste litt av piffen de har i begynnelsen.


Jeg er uenig. Brann spilte ikke dårlig mot Strømmen fordi at Strømmen gjorde Brann dårlig. Brann spilte dårlig fordi at Norling-konseptet ikke virker.


-Ganske gode spillere, ganske dårlig lag...

Herman1

Quote from: krakra on April 14, 2015, 11:29:34 AM
Norling skulle vært sparket i vinter. Når han ikke ble det bør kravene være høye, veldig høye. Det holder ikke å ta poengene. Spillet må være overbevisende også, og spillere må ta steg. Han skal få litt tid på å komme i gang, men ikke så lenge. Er spillet på dette nivået til sommerferien bør han fjernes. Selv om vi leder serien.


Er det så fornuftig å sparke en trener midt i en sesong der Brann ligger godt an til å rykke opp, da?

Hatleking

Quote from: Herman1 on April 15, 2015, 00:16:37 AM
Quote from: krakra on April 14, 2015, 11:29:34 AM
Norling skulle vært sparket i vinter. Når han ikke ble det bør kravene være høye, veldig høye. Det holder ikke å ta poengene. Spillet må være overbevisende også, og spillere må ta steg. Han skal få litt tid på å komme i gang, men ikke så lenge. Er spillet på dette nivået til sommerferien bør han fjernes. Selv om vi leder serien.


Er det så fornuftig å sparke en trener midt i en sesong der Brann ligger godt an til å rykke opp, da?



Rosenborg sparka Per Joar Hansen sjølv om dei låg på 2. plass. Sjå kor sterke dei ser ut no.

Utmedsnolken

Quote from: Hatleking on April 15, 2015, 05:04:17 AM
Quote from: Herman1 on April 15, 2015, 00:16:37 AM
Quote from: krakra on April 14, 2015, 11:29:34 AM
Norling skulle vært sparket i vinter. Når han ikke ble det bør kravene være høye, veldig høye. Det holder ikke å ta poengene. Spillet må være overbevisende også, og spillere må ta steg. Han skal få litt tid på å komme i gang, men ikke så lenge. Er spillet på dette nivået til sommerferien bør han fjernes. Selv om vi leder serien.


Er det så fornuftig å sparke en trener midt i en sesong der Brann ligger godt an til å rykke opp, da?



Rosenborg sparka Per Joar Hansen sjølv om dei låg på 2. plass. Sjå kor sterke dei ser ut no.


Rosenborg presterte jo å sparke Ola By Rise for å ikke vinne serien med stor nok margin. Lyn toppet den ved å sende Sture Fladmark på dør under sommerpausen, selv om de overraskende ledet serien med ti poeng, til fordel for en kroat med fokus på sirkeltrening
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 17:21:09 PM
Men det er da også begrenset hvilke gode spillere som vil spille i 1.div. Virkelig gode spillere som gjør at vi ikke trenger å forsterke for å hevde oss i toppen av TL neste år; hvor mange av dem gidder spille i 1.div.?


Joda, men poenget var ikke at vi ikke hadde fått erstattet Badji, eller at forsterkningene for sesongen var dårlige (selv om jeg ikke fatter hva vi skal med Castro). Poenget var at vi -etter min mening- var svært langt unna der vi skal være rent spillemessig, og at vi ville blitt slaktet av en gjennomsnittelig TL-motstander med samme spill i TL. Poenget var at Brann per dags dato -med dagens stall- skal være rustet for TL på tross av at vi spiller i båsligaen, og at vi, på mandag, ville tapt mot et hvilket som helst tippeligalag med tilsvarende spill. Slik jeg ser det var Brann så svake at vi ville tapt uansett hvor dårlig dag motstander måtte ha på jobb, forutsatt at motstander holdt dårlig TL-nivå.

Lasaron

Det er litt mer komplisert enn det. Man blir til en viss grad dratt ned på motstandernes nivå. Litt som når jeg spilte bordtennis mot de store ungdommene på ungdomsklubben på bedehuset. Jeg drog dem ned på mitt nivå og kampene ble jevne. Av og til vant jeg også. Og dette selv om de beviselig var bedre enn meg.

Men det Brann uansett må bli bedre på er raskere pasningsspill. Rett som det var somlet folk med ballen, og rett som det var gikk ballen for sakte fra medspiller til medspiller. De må mye oftere klare å holde farten oppe, da vil det åpne seg mye mer rom samtidig som motstanderne blir mer slitne etterhvert, noe som igjen vil åpne enda større rom. Når i tillegg Demidov brukte betydelige deler av tiden på å luffe rundt i midtsirkelen mens vi hadde ballen blir det enda litt mer vanskelig.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Huff on April 15, 2015, 11:58:06 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2015, 17:21:09 PM
Men det er da også begrenset hvilke gode spillere som vil spille i 1.div. Virkelig gode spillere som gjør at vi ikke trenger å forsterke for å hevde oss i toppen av TL neste år; hvor mange av dem gidder spille i 1.div.?


Joda, men poenget var ikke at vi ikke hadde fått erstattet Badji, eller at forsterkningene for sesongen var dårlige (selv om jeg ikke fatter hva vi skal med Castro). Poenget var at vi -etter min mening- var svært langt unna der vi skal være rent spillemessig, og at vi ville blitt slaktet av en gjennomsnittelig TL-motstander med samme spill i TL. Poenget var at Brann per dags dato -med dagens stall- skal være rustet for TL på tross av at vi spiller i båsligaen, og at vi, på mandag, ville tapt mot et hvilket som helst tippeligalag med tilsvarende spill. Slik jeg ser det var Brann så svake at vi ville tapt uansett hvor dårlig dag motstander måtte ha på jobb, forutsatt at motstander holdt dårlig TL-nivå.

Ja og hva om vi hadde spilt i Champions League og møtt Barcelona?
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2015, 12:21:57 PM
Ja og hva om vi hadde spilt i Champions League og møtt Barcelona?


Uinteressant all den tid Barca har uhorvelig mye større ressurser enn oss. Det har ikke TL-lagene. Dersom Barca -med sine ressurser- hadde rykket ned og åpnet med en elendig hjemmekamp mot et Sabadell-lag som spilte uhorvelig mye verre enn Granada på en elendig dag vil jeg tro de fleste Barcelona-supporterne hadde vært bekymret.

På mandag var vi svært heldige med noen aldeles forferdelige avgjørelser av Strømmens spillere i avgjørende situasjoner, jfr forsøket på å lobbe i første omgang.

Lasaron. Jeg er med på at en kan forvente at Brann til en viss grad tilnærmer seg nivået til motstander. Samtidig har nå Norling fått ett år på seg til å venne seg til norsk fotball, og med våre ressurser skal vi uansett være utrolig mye bedre enn det Strømmen viste på mandag.

Lasaron

Quote from: Huff on April 15, 2015, 13:14:41 PM


Lasaron. Jeg er med på at en kan forvente at Brann til en viss grad tilnærmer seg nivået til motstander. Samtidig har nå Norling fått ett år på seg til å venne seg til norsk fotball, og med våre ressurser skal vi uansett være utrolig mye bedre enn det Strømmen viste på mandag.


Joda, og jeg uttrykte også min bekymring i mitt første innlegg i denne tråden etter at kampen var ferdig.

Det kan godt være det er litt høye skuldre ute og går. Om Brann vinner de to neste bortekampene sine tror jeg på mye bedre spill hjemme mot Ranheim.
Tren på langskudd

krakra

Jeg skjønner ikke logikken din Krøvel. Norling ledet et mannskap som var mer enn godt nok til å overleve i TL ned i OBOS-ligaen, og nå kan vi altså ikke forvente at et mannskap som går langt utenpå de andre i OBOS-ligaen viser dette på banen fordi vi er i OBOS? Er det poenget ditt?

krøvel vellevold

Quote from: Huff on April 15, 2015, 13:14:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2015, 12:21:57 PM
Ja og hva om vi hadde spilt i Champions League og møtt Barcelona?


Uinteressant all den tid Barca har uhorvelig mye større ressurser enn oss. Det har ikke TL-lagene.


Poenget er at vi ikke spiller i TL. Derfor trenger vi ikke være på nivå med dem i år. Det holder at vi er bedre enn de andre 1.div.lagene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on April 15, 2015, 13:24:19 PM
Jeg skjønner ikke logikken din Krøvel. Norling ledet et mannskap som var mer enn godt nok til å overleve i TL ned i OBOS-ligaen, og nå kan vi altså ikke forvente at et mannskap som går langt utenpå de andre i OBOS-ligaen viser dette på banen fordi vi er i OBOS? Er det poenget ditt?


Vi må først lære oss å vinne fotballkamper. Vi hadde før Strømmen vunnet 11 av siste 47 seriekamper, og  6 av 22 siste hjemmekamper. I fjor var vi sjansemessig og spillemessig overlegne i mange kamper, men tapte likevel. I jakten på fornyet kontrakt ville vi gitt hva som helst for å heller vinne på dårlige dager, enn å tape etter solid seier i sjansestatistikken. De som ikke gadd å høre på argumentasjonen om at vi faktisk dominerte mange av kampene i fjor, fordi "det er resultatet som teller", bør i hvert fall ikke klage etter 2-0 over Strømmen. De fleste har vært enige om at dette ikke blir en enkel retur til Tippeligaen. Andre lag vil kjempe over evne, fordi kampene mot oss vil være årets soleklare høydepunkt. Og de vil ta kyniske virkemidler i bruk for å kapre seg ett poeng. Folk som tror at det bare er å feie over lag som Strømmen og Hødd, må få seg en realitetssjekk. De fleste tippet FFK, Ulf, Sogndal og Hønefoss rundt Brann. En del tippet også noen av disse over Brann. Nå har FFK allerede rotet vekk poeng mot Hødd og vært underlegne mot oss på sin egen bane. Ulf har rotet vekk poeng mot høyst overkommelig motstand to ganger allerede. Sogndal har rotet vekk poeng mot Jerv. Hønefoss har hatt en skandaleåpning. Strømmen slo Mjøndalen 3-0 en drøy måned før vi røk for dem i kvaliken. Det er heller ikke uvanlig at det blir en del jevnere i starten av sesongen, fordi man gjerne er litt rustne, banene er dårlige, og fordi de små klubbene er fulle av entusiasme.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: krakra on April 15, 2015, 13:24:19 PM
Jeg skjønner ikke logikken din Krøvel. Norling ledet et mannskap som var mer enn godt nok til å overleve i TL ned i OBOS-ligaen, og nå kan vi altså ikke forvente at et mannskap som går langt utenpå de andre i OBOS-ligaen viser dette på banen fordi vi er i OBOS? Er det poenget ditt?

Dessverre så var ikke mannskapet så godt som du vil ha det til. Mener ikke å frigi Norling her men spillerne må ta sin del av ansvaret og troppen var ikke så god. Mener at troppen er bedre i år en i fjor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2015, 19:37:03 PM
Vi må først lære oss å vinne fotballkamper. Vi hadde før Strømmen vunnet 11 av siste 47 seriekamper, og  6 av 22 siste hjemmekamper. I fjor var vi sjansemessig og spillemessig overlegne i mange kamper, men tapte likevel. I jakten på fornyet kontrakt ville vi gitt hva som helst for å heller vinne på dårlige dager, enn å tape etter solid seier i sjansestatistikken. De som ikke gadd å høre på argumentasjonen om at vi faktisk dominerte mange av kampene i fjor, fordi "det er resultatet som teller", bør i hvert fall ikke klage etter 2-0 over Strømmen. De fleste har vært enige om at dette ikke blir en enkel retur til Tippeligaen. Andre lag vil kjempe over evne, fordi kampene mot oss vil være årets soleklare høydepunkt. Og de vil ta kyniske virkemidler i bruk for å kapre seg ett poeng. Folk som tror at det bare er å feie over lag som Strømmen og Hødd, må få seg en realitetssjekk. De fleste tippet FFK, Ulf, Sogndal og Hønefoss rundt Brann. En del tippet også noen av disse over Brann. Nå har FFK allerede rotet vekk poeng mot Hødd og vært underlegne mot oss på sin egen bane. Ulf har rotet vekk poeng mot høyst overkommelig motstand to ganger allerede. Sogndal har rotet vekk poeng mot Jerv. Hønefoss har hatt en skandaleåpning. Strømmen slo Mjøndalen 3-0 en drøy måned før vi røk for dem i kvaliken. Det er heller ikke uvanlig at det blir en del jevnere i starten av sesongen, fordi man gjerne er litt rustne, banene er dårlige, og fordi de små klubbene er fulle av entusiasme.


Jeg er i og for seg enig i alt som står her Krøvel, men i forhold til Strømmen-kampen synes jeg rett og slett at Strømmen var så hinsides mye svakere enn alt jeg har sett av TL-motstand på stadion noensinne, at jeg forventer at Brann skal rundspille en slik motstander. I utgangspunktet gikk jeg overhodet ikke til stadion med noen forventning om 4-0 eller 5-0, men nivået på kampen var forferdelig og mye verre enn jeg hadde trodd.  FFK var også svakere enn jeg hadde forventet, men selvsagt mye bedre enn Strømmen, og Brann viste og -som forventet- at de var et betydelig bedre lag enn FFK, da var jeg fornøyd med Brann, selv om jeg var ekstremt misfornøyd med poengfangsten.

Yngve

Quote from: Huff on April 16, 2015, 09:10:25 AM
men i forhold til Strømmen-kampen synes jeg rett og slett at Strømmen var så hinsides mye svakere enn alt jeg har sett av TL-motstand på stadion noensinne, at jeg forventer at Brann skal rundspille en slik motstander.


Det verkar som om du har gått glipp av det faktum at Brann spelar i 1. divisjon, for dei ikkje var gode nok til å spela i toppserien. I tillegg kom Strømmen på 10. plass i 1. divisjon i fjor. altså dei var det 26. beste laget i landet i fjor. Klart dei var bås. Men så er det slik at i skrivande stund er Brann det 21. beste laget i Norge. Om me er snille, så kan me seia at me er det 17. beste laget.

Me er bås. Strømmen er endå meir bås. Difor vann me 2-0 utan å imponera.

Bærtur

Quote from: Yngve on April 16, 2015, 09:55:56 AM
Det verkar som om du har gått glipp av det faktum at Brann spelar i 1. divisjon, for dei ikkje var gode nok til å spela i toppserien.


Rykker vi opp til toppserien dersom vi rykker opp i år?
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Lasaron

Quote from: Bærtur on April 16, 2015, 10:03:02 AM
Quote from: Yngve on April 16, 2015, 09:55:56 AM
Det verkar som om du har gått glipp av det faktum at Brann spelar i 1. divisjon, for dei ikkje var gode nok til å spela i toppserien.


Rykker vi opp til toppserien dersom vi rykker opp i år?


Håper da ikke det.
Tren på langskudd

Yngve

Med mindre det er svært viktig å bruka sponsornamn for dykk, så ja. Me rykker opp til toppserien om me vinn. Evt det øvste nivået på herresida. Merk den manglande bruken av stor bokstav..

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on April 16, 2015, 12:22:42 PM
Med mindre det er svært viktig å bruka sponsornamn for dykk, så ja. Me rykker opp til toppserien om me vinn. Evt det øvste nivået på herresida. Merk den manglande bruken av stor bokstav..


Toppserien. Er de sponset av Topp?
Legg ned hele klubben!

Huff

April 16, 2015, 15:06:31 PM #190 Last Edit: April 16, 2015, 15:10:29 PM by Huff
Quote from: Yngve on April 16, 2015, 09:55:56 AM
Quote from: Huff on April 16, 2015, 09:10:25 AM
men i forhold til Strømmen-kampen synes jeg rett og slett at Strømmen var så hinsides mye svakere enn alt jeg har sett av TL-motstand på stadion noensinne, at jeg forventer at Brann skal rundspille en slik motstander.


Det verkar som om du har gått glipp av det faktum at Brann spelar i 1. divisjon, for dei ikkje var gode nok til å spela i toppserien. I tillegg kom Strømmen på 10. plass i 1. divisjon i fjor. altså dei var det 26. beste laget i landet i fjor. Klart dei var bås. Men så er det slik at i skrivande stund er Brann det 21. beste laget i Norge. Om me er snille, så kan me seia at me er det 17. beste laget.

Me er bås. Strømmen er endå meir bås. Difor vann me 2-0 utan å imponera.


Jeg vet ikke helt hvor du vil her, jeg er selvsagt fullstendig klar over at Brann rykket ned i fjor, og at Brann presterte elendig i fjor. Skal en dermed finne seg til ro med at en muligens er verre i år?

Undertegnede mener i alle fall at Brann presterte aldeles forferdelig ut fra forutsetningene i fjor og at det ikke er akseptabelt dersom vi skal være dårligere i år, bla fordi Norling nå har fått et år på seg til å bli kjent med spillerstall og fotballkultur. Videre er det ikke slik at det nødvendigvis er greit å eksempelvis slite mot det 20 beste laget i et ligasystem fordi en tapte mot det 15 beste laget. Nivåforskjellen mellom lag nummer tre og fire kan jo rent teoretisk være betydelig større enn nivåforskjellen mellom lag nummer fire og 24. Jeg er usikker på om nivået Strømmen presterte på var representativt for deres generelle nivå eller om det de presterte mot oss var dårlig, eller bunn-nivå for deres del. Dersom det Strømmen presterte var representativt for et middels dårlig OBOS-lag er nivåforskjellen slik jeg ser det betydelig større mellom TL og Adecco enn jeg hadde forventet. Videre vet jeg at samtlige av de jeg har snakket med direkte om kampen har ment det samme.

Jeg vil forøvrig understreke at jeg ikke med dette mener at Norling skal sparkes nå eller noe slikt, jeg mener bare det at det Brann presterte i enkeltkampen mot Strømmen er uakseptabelt svakt og at det ikke er i nærheten av bra nok dersom vi skal fortsette å prestere på dette nivået. Det kan selvsagt ha vært bunn-nivået.

Go Up