• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad - Brann mandag 6. april kl. 15.00

Started by Nixon, March 24, 2015, 10:11:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Limstift

Alle må gå!

Norlings hund

Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 15:33:33 PM
Nissen Noeling!


Du bør aktivere korrektur i nettleseren. Haugen skrives ikke «Noeling».

krakra

Ingen nytte? Vi tar ett bortepoeng mot en av de største opprykksrivalene. Hadde vunnet med en god dommer.

Corleone

Skandale dømming, men enda mer skandale at Norling ikke bytter ut Haugen, han hadde oransje kort igjennom det meste av kampen. Det positive er at vi skaper mye, men trenden fra i fjor med brente muligheter fortsetter.

OmOssSjølOgHansaøl

Sånn går det når vi avslutter 10 mot 12 mann.

Da regner jeg med dommeren som Fredrikstads 12. mann.

Men alt i alt er det greit å starte med å spille bedre enn opprykkskandidat Fredrikstad på bortebane og klare uavgjort, til tross for utvisning og feilaktig annullert mål.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth


Hatleking

Dette låg i lufta, diverre. Utruleg keisamt. Forferdeleg typisk.

Xminator

Helvetes gjøk av en dommer koster Brann 2 poeng.

Regner med han er så fokusert på å ikke favorisere storlaget Brann at han gjør det motsatte. Nytt dommermøte for Pedersen.

Norlings hund

Quote from: Corleone on April 06, 2015, 15:36:17 PM
Skandale dømming, men enda mer skandale at Norling ikke bytter ut Haugen, han hadde oransje kort igjennom det meste av kampen. Det positive er at vi skaper mye, men trenden fra i fjor med brente muligheter fortsetter.


Skandalen er det ikke Norling som sto for, Haugen var ikke het i toppen etter pause. Ikke før han tok en skikkelig Pelu og fikk krampe i begge bena.

Jeg er spent på å se hva dette fører til av konsekvenser internt, filming bør vi ikke tillate.

sydnes76

Når den verste skuffelsen legger seg (over dommeren) så tror jeg at vi skal være godt fornøyd med spill og taktikk. Faen i helvetes drittdommere..

Joggi Bogga

Dette ser lyst ut.

Tross dårlig taktikk, både Haugen og Barmen på banen (tom Azar en periode), og 10 mann i nesten 20 min, er vi omtrent aldri truet.

Og dette er mot et av de bedre lagene i ligaen.

Vi bør definitivt ha som målsetting å gå ubeseiret gjennom sesongen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Romarius

Dette var surt. Når det er sagt, er jeg mer optimistisk nå enn før kampen. U på borte mot den antatt største konkurrenten er heller ikke noe jeg ville vært veldig misfornøyd med før kampen. Kampen bekreftet det jeg hadde mistanke om, Demidov er vår viktigste enkeltspiller

Norlings hund

Quote from: Joggi Bogga on April 06, 2015, 15:40:07 PM
Dette ser lyst ut.

Tross dårlig taktikk, både Haugen og Barmen på banen (tom Azar en periode), og 10 mann i nesten 20 min, er vi omtrent aldri truet.

Og dette er mot et av de bedre lagene i ligaen.

Vi bør definitivt ha som målsetting å gå ubeseiret gjennom sesongen.


Hvis du mener at vi omtrent aldri var truet, synes jeg godt du kan forklare hva som var dårlig med taktikken.

Petter Puddefjord

"Hater, hater, hater NFF!" bør runge over stadion neste kamp. Fy f... for en elendig dømming!

Kjell249

Bra kamp sett under ett! Litt trist at Norling ikke er bedre taktisk.

I tillegg er det bra at vi kan fortsette å skylde på eksterne faktorerer for at vi ikke får som fortjent.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

sydnes76

Taktikken var knallsterk. Var vel ikke truet bortsett fra av dommeren. Skapte masse sjanser og.

Lasaron

Norling, Haugen og linjedommeren kan ta seg en bolle fra ragnarok!

Haugen hadde altså oransje kort fra før. Den filmesitasjonen var såpass tvilsom at dommeren ofte ville ha vinket spillet videre. Det var jo kontakt. Men Haugen tar sats med samlede bein, så jeg tror nok han prøvde å filme. Dette er en situasjon der Haugen uten oransje kort ikke hadde blitt avblåst, tror jeg. Dommeren visste at han kanskje burde vist ut Haugen allerede før pause, og da skal det ikke så mye til. Elendig av Norling. Feigt, usselt, usportslig, fjuskete og strategisk idiotisk av Haugen. Håper Haugen får seg en skikkelig oppstrammer internt i klubben. Filming er utålelig.
Tren på langskudd

Brann_ruler

Muligens den dårligste dommeren jeg noen gang har sett. Mye bra i kampen. Obos dømming - herrefred

Finfin respons

Handset Demir med forsett? Hvis ikke skulle det ikke vært straffe.
Var Orlov på noe tidspunkt offside?
Var det kontakt mellom Haugen og motspiller? I så tilfelle er det svært vanskelig å fastslå at noe er filming (fall og lurendreieri med forsett) og ikke bare et vanlig fall.
Tillat meg å være skeptisk til alt.
Kanskje.

OmOssSjølOgHansaøl

Haugen på TV2 Zebra: "I ettertid kan jeg se at jeg hiver meg for mye" ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Erlend

Orlov er en meter i onside, handssituasjonen er vel 50/50 om det blåses på eller ikke. Rødt kort-situasjonen var litt vanskelig å konkludere på

Norlings hund

Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 15:45:04 PM
Norling, Haugen og linjedommeren kan ta seg en bolle fra ragnarok!

Haugen hadde altså oransje kort fra før. Den filmesitasjonen var såpass tvilsom at dommeren ofte ville ha vinket spillet videre. Det var jo kontakt. Men Haugen tar sats med samlede bein, så jeg tror nok han prøvde å filme. Dette er en situasjon der Haugen uten oransje kort ikke hadde blitt avblåst, tror jeg. Dommeren visste at han kanskje burde vist ut Haugen allerede før pause, og da skal det ikke så mye til. Elendig av Norling. Feigt, usselt, usportslig, fjuskete og strategisk idiotisk av Haugen. Håper Haugen får seg en skikkelig oppstrammer internt i klubben. Filming er utålelig.


Det var kontakt, ja - litt etter at Haugen hadde startet fallet.

Filmingen var så fullstendig klar, men den var ikke så lett å se i før man så reprisen. Det er meget godt sett av dommeren, synd han ikke var like god resten av kampen. Handsen til Demir var jo også grei. Ellers enig i at dommeren var elendig.

Haugen bør virkelig skamme seg, slik jeg ser det skader han SK Branns gode navn og rykte i dag og bør komme med en unnskyldning i ettertid.

Norlings hund

Quote from: Erlend on April 06, 2015, 15:48:24 PM
Orlov er en meter i onside, handssituasjonen er vel 50/50 om det blåses på eller ikke. Rødt kort-situasjonen var litt vanskelig å konkludere på


Handsen er helt riktig, armene hans har ikke noe der å gjøre. Det er ikke viljehands som er saken, men man har ikke lov til å ha armene hvor man vil. Armene til Demir er ikke i en naturlig posisjon, og straffen er helt klar.

Spelaren

Orlov vaker i sivet onside med god margin hele veien, men en usedvanlig svak assistentdommer hadde andre tanker. Det er stas med "selveste" Brann ned på besøk i divisjonen men for dommerne bør det være samme søren hvem de skal dømme. Pissesvakt og direkte medvirkende til poengtap for oss.
GÃ¥ av.

Joggi Bogga

Quote from: Norlings hund on April 06, 2015, 15:41:48 PM
Quote from: Joggi Bogga on April 06, 2015, 15:40:07 PM
Dette ser lyst ut.

Tross dårlig taktikk, både Haugen og Barmen på banen (tom Azar en periode), og 10 mann i nesten 20 min, er vi omtrent aldri truet.

Og dette er mot et av de bedre lagene i ligaen.

Vi bør definitivt ha som målsetting å gå ubeseiret gjennom sesongen.


Hvis du mener at vi omtrent aldri var truet, synes jeg godt du kan forklare hva som var dårlig med taktikken.


Vi skaper svært lite fremover. Nesten ikke innlegg fra kantene og tidvis spiller vi som om Orlov skulle vært Helstad.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Quote from: Petter Puddefjord on April 06, 2015, 15:43:10 PM
"Hater, hater, hater NFF!" bør runge over stadion neste kamp. Fy f... for en elendig dømming!



Den sangfrasen er noe av det flaueste, men uansett linjedommeren, enten det er Ivar Velo eller hva nå den andre het, børfå karantene.

Spelaren

Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 15:51:25 PM
Quote from: Petter Puddefjord on April 06, 2015, 15:43:10 PM
"Hater, hater, hater NFF!" bør runge over stadion neste kamp. Fy f... for en elendig dømming!



Den sangfrasen er noe av det flaueste, men uansett linjedommeren, enten det er Ivar Velo eller hva nå den andre het, børfå karantene.


Skjer aldri i verden. Snarere en klapp på skulderen.
GÃ¥ av.

eivhelle

Quote from: Norlings hund on April 06, 2015, 15:19:14 PM
Quote from: Finfin respons on April 06, 2015, 15:15:51 PM
Skandaløst dårlig dømming.



Kødder du? Jeg er enig i at dømmingen har vært dårlig, men det røde kortet var helt fortjent og Haugen bør skamme seg. Ikke bare er filming usportslig og kjipt, men vi leder 1-0 og han har gult fra før.


Litt rart at dommeren skal markere slike ting i OBOS ligaen med tanke på at denne straffen var mye klarere enn flere av de som ble gitt under siste fotball VM. Det er lov å vinke spillet videre hvis dommeren mener det ikke er straffe. Når i tillegg FFK spilleren strekker frem foten og har fysisk kontakt med Haugen vil det være mer riktig å dømme straffe enn å gi gult kort for filming.

Jeg synes strengt talt at denne situasjonen var like mye straffe som den FFK fikk, selv om dommeren skulle ha latt være å blåse i begge tilfeller.

Det er uansett ingen tvil om at Brann var det beste laget og ville ha vunnet klart uten innblanding av mennene i gult.

krakra

Armen i en naturlig posisjon er ikke i reglene, men et verktøy for å vurdere om en handser med forsett. Det er noe Demir gjør når han vender. Vimsete, men vanskelig å argumentere for at det var noe forsett der når ballen heades i armen fra en halv meter.

Belfort

Fotball forbundet kan ikke være bekjent av en slik dommerstand!!
Har allerede sendt en mail til Rune Pedersen

Speedy

Quote from: Erlend on April 06, 2015, 15:48:24 PM
Orlov er en meter i onside, handssituasjonen er vel 50/50 om det blåses på eller ikke. Rødt kort-situasjonen var litt vanskelig å konkludere på


Trodde man dømte hands etter to kriterier jeg.

Enten om hÃ¥nd søker ball, eller om armene er i en unaturlig posisjon.  Slik jeg ser det, skjønner jeg straffen pga. posisjonen pÃ¥ armene.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Gepard

DETTE kan bli en kjekk sesong ja, HERREgud for noe idioti.

Eneste man selv kan gjøre er jo å sette de forbanna sjansene sine, slik at man har rom for at kokos-Dommere kan drite seg ut uten at det avgjør kampene.

Taktisk er det et par ting Norling kanskje kunne gjort for å forhindre dette tapet, bla ta ut Haugen ved halv tid, er jo helt soleklart at han kommer til å ende opp med rødt i denne kampen.

Og hva skjer når vi ender opp uten sjefstyper (demidov ut) mot slutten der, jo laget trekker lengre og lengre ned. Og ber om bråk.

Demidov blir avgjørende i år, kan han spille relativt fast på sentral midt blir det opprykk. Spiller vi med haugen\barmen er det bare å forberede seg på enda flere marerittidiotiske kokos-kamper


eivhelle

Quote from: Norlings hund on April 06, 2015, 15:50:43 PM
Quote from: Erlend on April 06, 2015, 15:48:24 PM
Orlov er en meter i onside, handssituasjonen er vel 50/50 om det blåses på eller ikke. Rødt kort-situasjonen var litt vanskelig å konkludere på


Handsen er helt riktig, armene hans har ikke noe der å gjøre. Det er ikke viljehands som er saken, men man har ikke lov til å ha armene hvor man vil. Armene til Demir er ikke i en naturlig posisjon, og straffen er helt klar.

Armene var plassert i en helt naturlig stilling for en person som hopper opp i fart. Det er ikke naturlig at armene er limt inn til siden. Spørsmålet her er om han beveger armene for å blokkere ballen. Og det har jeg vanskelig for å se for meg når ballen blir slått mindre enn en halv meter fra armen. Hvor langt klarer du å bevege armen på 200 millissekunder?

Erlend

Quote from: Norlings hund on April 06, 2015, 15:50:43 PM
Quote from: Erlend on April 06, 2015, 15:48:24 PM
Orlov er en meter i onside, handssituasjonen er vel 50/50 om det blåses på eller ikke. Rødt kort-situasjonen var litt vanskelig å konkludere på


Handsen er helt riktig, armene hans har ikke noe der å gjøre. Det er ikke viljehands som er saken, men man har ikke lov til å ha armene hvor man vil. Armene til Demir er ikke i en naturlig posisjon, og straffen er helt klar.


Enig i at det ikke er noe feil avgjørelse, mener bare at det som skjer i praksis i både norsk og internasjonal fotball er at det er bingo om de situasjonene blåses av eller ikke.

ostraume

Satan så dårlig av Barmen på utligningen.

Men med normal dømming så hadde kampen vært drept lenge før. Latterlig.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

April 06, 2015, 16:01:51 PM #235 Last Edit: April 06, 2015, 16:09:29 PM by pidre
Off topic - jf intervju på zebra, fy fan for ein idiot denne Bent Skammelsrud er...ei påminning om kvifor eg hater RBK.
Saludar a los monos!

Hatleking

Og dette er vel dei beste dommarane i Obos...

Elles særs svakt av Norling å ikkje byte ut Haugen. Han verka overtent og burde ikkje ha kome ut på bana i andreomgang.

ostraume

2 i stolpen i dag. Bare å glede seg til krøvel sin stolpetabell!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 15:18:18 PM
Ikke kjeft på Haugen, det er Norling som klovner det til ved å ikke bytte ham ut! 100% korrekt idømt for øvrig, men linjedommeren bør seg noen kakk for å ha snytt Brann og Orlov for 0-2. Denslags feilvurderinger ser man aldri i England, i Norge blir lag både i TL og nedover straffet jevnlig. Er det ikkeen regel om at dersom det er tvil skal det komme det angeipende lag til gode?
Aldri mer Obos....


adio

Quote from: Tom C on April 06, 2015, 16:19:52 PM
Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 15:18:18 PM
Ikke kjeft på Haugen, det er Norling som klovner det til ved å ikke bytte ham ut! 100% korrekt idømt for øvrig, men linjedommeren bør seg noen kakk for å ha snytt Brann og Orlov for 0-2. Denslags feilvurderinger ser man aldri i England, i Norge blir lag både i TL og nedover straffet jevnlig. Er det ikkeen regel om at dersom det er tvil skal det komme det angeipende lag til gode?


Hele problemet med den situasjonen er at Haugen overspiller. Uansett hvor flink man er til å dømme så ser man at haugen spreller rundt som en delfin. Det lyser oppsøking av straffe og filmming.

krakra

Men overspilling gir så og si aldri gult kort.

Huff

Helvetes drittdommer!

Haugen legger seg når han ser at det blir kontakt, han er på vei ned når det skjer, og utvisningen kan således forsvares. Det dømmes jo aldri på slikt, men etter boken er det greit. Straffen er vel og grei, hva faen Demir tenker på fatter jeg ikke, hendene skal ikke være der oppe! Resten er derimot helt på trynet av dommeren, når utvisningen kommer skal vi selvsagt lede 2-0, ikke 1-0, offsiden er ikke på håret, det er ikke som om Orlov nesten er offside, og ikke er det voldsom bevegelse heller, han er soleklart onside, soleklart. Så har en alle de latterlige kortene, samt situasjonene det ikke ble blåst på (Larsen holdt av bakerste mann, Nouri meid ned foran linjedommer osv) totalen er hjemmedømming de luxe.

Dette hadde vært tre kontrollerte og bedagelige poeng om ikke dommeren hadde fucket det totalt til. Når alt dette er sagt er Haugens og Demirs hjerneblødninger utilgivelige, og jeg fatter og begriper ikke hvorfor et lag som leder 1-0-og er redusert til ti mann ender opp med to ubevegelige kraftspisser på topp, alle de offensive kontringsspillerne byttet ut og en midtbanemann med langrennløperkondis som ubenyttet reserve.

Likevel, det er dommer som koster oss 3 poeng.

eivhelle

Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 15:45:04 PM
Norling, Haugen og linjedommeren kan ta seg en bolle fra ragnarok!

Haugen hadde altså oransje kort fra før. Den filmesitasjonen var såpass tvilsom at dommeren ofte ville ha vinket spillet videre. Det var jo kontakt. Men Haugen tar sats med samlede bein, så jeg tror nok han prøvde å filme. Dette er en situasjon der Haugen uten oransje kort ikke hadde blitt avblåst, tror jeg. Dommeren visste at han kanskje burde vist ut Haugen allerede før pause, og da skal det ikke så mye til. Elendig av Norling. Feigt, usselt, usportslig, fjuskete og strategisk idiotisk av Haugen. Håper Haugen får seg en skikkelig oppstrammer internt i klubben. Filming er utålelig.


Hvordan kan du påstå at Haugen hadde oransje kort. Det er ikke sånn at han skal gult kort for hver gang han lager frispark selv om det ofte kan virke som at dommeren mener det i haugens tilfelle. Dommeren var svært inkonsekvent og dømte ikke likt for begge lag. FFK slapp unna med et gult kort til tross for at de ikke på noen måte var mindre stygge i duellene. For eksemple slapp en FFK spiller unna kort til tross for at han sklei inn med to strake bein med knottene først og felte Demidov. Det ble kun dømt frispark.

Med fem gule kort kan det tilsynelatende virke som om Brann spilte en grisekamp. Men det er på ingen måte tilfellet. Jeg har sett dommere som fint ville ha oversett samtlige situasjoner som gav Brann gule kort i denne kampen.

Christian

Quote from: krakra on April 06, 2015, 16:29:44 PM
Men overspilling gir så og si aldri gult kort.

I så fall skulle Fredrikstadspilleren som fikk en liten skulder av Acosta hatt rødt. Makan til tulling.

Jævlig surt at to poeng glipper etter tulledømming. Tre avgjørende situasjoner som går i mot Brann. I tillegg sitter de gule løst. Vel og merke etter at FFK-mann kommer inn med to sett knotter tidlig i kampen.

Spelaren

Quote from: eivhelle on April 06, 2015, 16:38:52 PM
For eksemple slapp en FFK spiller unna kort til tross for at han sklei inn med to strake bein med knottene først og felte Demidov. Det ble kun dømt frispark.


Dette skjedde tidlig, og da er regelen slik at man skal la det passere. Strake føtter og knotter er helt ok det første kvarteret fordi det hadde vært så leit og kjipt om litt tenning skulle straffe seg.
GÃ¥ av.

Torvanger

April 06, 2015, 16:47:23 PM #246 Last Edit: April 06, 2015, 16:57:50 PM by Torvanger
Quote from: Tom C on April 06, 2015, 16:19:52 PM
Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 15:18:18 PM
Ikke kjeft på Haugen, det er Norling som klovner det til ved å ikke bytte ham ut! 100% korrekt idømt for øvrig, men linjedommeren bør seg noen kakk for å ha snytt Brann og Orlov for 0-2. Denslags feilvurderinger ser man aldri i England, i Norge blir lag både i TL og nedover straffet jevnlig. Er det ikkeen regel om at dersom det er tvil skal det komme det angeipende lag til gode?



Det var en sint tissetass.

Nixon

Utrolig skuffende med det sene utligningsmålet, men jeg er mer optimistisk for resten av sesongen nå enn jeg var før kampen. Ikke det at alt var så bra, men det var bedre enn fryktet. Og Fredrikstad skal tross alt være et av topplagene.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on April 06, 2015, 16:50:47 PM
Utrolig skuffende med det sene utligningsmålet, men jeg er mer optimistisk for resten av sesongen nå enn jeg var før kampen. Ikke det at alt var så bra, men det var bedre enn fryktet. Og Fredrikstad skal tross alt være et av topplagene.


Ut frå kva? Ikkje fjoråret. Dei har vel gjort det bra i vinter, men 1. divisjon plar å vere rimeleg open, og det er absolutt ikkje lett å seie kven som gjer det bra. Ingenting må takast for gitt her.

krakra

FFK var et topplag frem til de sprakk i fjor. I år har de forsterket og vist utvikling så de er en grei opprykksfavoritt. Tror påde opp sammen med oss

Go Up