• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad - Brann mandag 6. april kl. 15.00

Started by Nixon, March 24, 2015, 10:11:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Dommertrioen må jo ha vært dritings. Tre ganger på ti minutter klarte de å peke feil vei, for så å ombestemme seg.
Legg ned hele klubben!

nero

Egentlig en kamp som var mye bedre enn i hvert fall jeg hadde fryktet. Brann var klart best og hadde selvsagt fortjent alle poengene. Hvis dette er en indikasjon på toppnivået i divisjonen, skal vi klare opprykk ganske greit med litt konsentrasjon. Dømmingen var noe av det verste jeg har sett, men her synes jeg faktisk vi skal ta med oss det faktum at Brann gjorde en ganske god prestasjon, selv om det var idiotisk av Haugen, og av Norling som ikke tok han ut. Haugen kunne lett ha vært utvist allerede i første omgang.
Lions led by donkeys.


Spelaren

Du kjører en pinlig kampanje. Hadde dommertrioen vært edru i dag hadde ingen diskutert tapte poenger. Det får være måte på hvor ensidig narrativ du har kjørt deg fast i hva Norling angår.
Gå av.

Belfort

Er faen meg helt utrolig at det blir blåst på Orlov. Milevis onside. Denne trioen forventer jeg dømmer 2 div i 5-6 kamper nå

Lasaron

Jeg har aldri hørt om dommere som blir flyttet ned på grunn av elendig dømming. Aldri. Men det kan være det har skjedd. Tror ikke det skjer nå.

Det med dommere har jeg ikke tenkt på, at vi skal spille med dårligere dommere i år.

Kommer linjedommeren til å bli konfrontert med tv-bildene av offside-avgjørelsen sin?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 17:20:29 PM
Kommer linjedommeren til å bli konfrontert med tv-bildene av offside-avgjørelsen sin?


Det er vel en bukk/havresekk-situasjon hva konsekvenser av dårlig dømming angår.
Gå av.

Belfort

Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 17:20:29 PM
Jeg har aldri hørt om dommere som blir flyttet ned på grunn av elendig dømming. Aldri. Men det kan være det har skjedd. Tror ikke det skjer nå.



Jo, det er noe som skjer hvert år. I hvertfall degradering fra Tippeligaen til 1. Div i noen kamper

Lasaron

Quote from: Belfort on April 06, 2015, 17:23:30 PM
Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 17:20:29 PM
Jeg har aldri hørt om dommere som blir flyttet ned på grunn av elendig dømming. Aldri. Men det kan være det har skjedd. Tror ikke det skjer nå.



Jo, det er noe som skjer hvert år. I hvertfall degradering fra Tippeligaen til 1. Div i noen kamper


Ok.
Tren på langskudd

Nixon

Det var forøvrig en bra gjeng som hadde tatt turen til bortefeltet i Fredrikstad. Noe som jeg er redd blir i skarp kontrast til en del andre bortekamper som har mer ugunstige kamptidspunkter. Men så lenge TV er viktigere enn at folk skal ha mulighet til å komme seg på kamp, blir det sånn.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Gøy å igjen ha en keeper som kan ta straffer.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 06, 2015, 17:48:15 PM
Gøy å igjen ha en keeper som kan ta straffer.


Ja, men jeg hadde ingen tro på at han skulle redde. Under oppvarmingen slapp han inn stort sett alt som Riisnes og Udjus kom med. Spesielt på sin venstre side. Jeg kan ikke huske at jeg har sett noe lignende under oppvarming før. Jeg skal ikke trekke noen konklusjoner av det, men det er fristende å tro at det er mer en polakken sin skade som gjorde at klubben hentet Udjus.
Rød makt på Hansa

Tom C

Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 17:01:50 PM


En ørliten beklagelse er vel på sin plass her. Var meget frustrert etter at tre poeng glapp i en kamp der dommeren ødelegger for oss. Og da rant det litt over når du presterer å legge skylden på Norling, i god gammel stil. Uansett, beklager språkbruken.
Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: Tom C on April 06, 2015, 18:40:48 PM
Quote from: Torvanger on April 06, 2015, 17:01:50 PM


En ørliten beklagelse er vel på sin plass her. Var meget frustrert etter at tre poeng glapp i en kamp der dommeren ødelegger for oss. Og da rant det litt over når du presterer å legge skylden på Norling, i god gammel stil. Uansett, beklager språkbruken.



Helt ok, tro meg, jeg var like forbannet. Linjedommeren gjorde en kardinalfeil, hvor vanskelig er det å passe på hvor angripende lag står i forhold til bakerste fosvarer? Slike dommerfeil kan i noen tilfeller avgjøre opp- og nedrykk, stang ut er ok, men grove dommerfeil kan det gjøres noe med. Orlov var jo 1-2 meter onside! Uansett, dette med Norling er litt på spøk, spesielt det med signaturen, men dersom ikke svensken etterhvert viser radikalforbedring, da kan jeg ikke se hensikten i å satse videre på ham. Dessverre, for han er det stikk motsatte av et klessetryne, i motsetning til det Skars kunne være til tider.

Kjell249

Utrolig at en journalist klarer å nevne feil person i nesten samtlige situasjoner i kampsammendraget. Da skjønner du at de ikke kan ha sett kampen, og sett høydepunktene i FF.

http://ipad.dagbladet.no/2015/04/06/sport/sportno/idrett/obosligaen/fredrikstad/38559358/
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Det bør innføres mållinjeteknologi og videodømminh på annulerte mål pronto.
Det hadde tatt 4./5. Dommer 10 sek å se at Orlov ikke var i offside.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HenningSB

Videodømming burde inn - Se på amerikansk fotball, der har hver trener lov til å stoppe kampen 3 ganger for å få situasjoner undersøkt (kunne vært brukt på type straffer, hands, mål, taklinger etc) - Hadde ikke tatt lenger tid enn et spillerbytte..

Var selv på kampen, horribel dømming hele veien - ikke lik linje på gule kort og frispark. Nouri ble klippa ned, fikk ingenting - Huse toucher en kar hvor ballen hadde gått til innkast uansett - Gult kort med en gang..
Linjedommer og dommer dømte motsatt av hverandre en 3-4 ganger (om corner/kast og frispark..)

Offsiden var jo helt idiot i tillegg, hands på Demir? Ball søker hånd, hånd søker ikke ball - skulle aldri vært straffe..
Skandale rett igjennom

Nixon

Jeg syns straffen er grei. Det hjelper ikke at Demir ikke bevisst søker ball når han har hånden opp i luften på den måten når innlegget kommer. Det er mamnge eksempler på at det blir straffe i slike situasjoner, og det er helt greit etter min mening.

Men offsiden som blir dømt på vår andre skåring er ubegripelig dårlig dømt. Linjemannen er i god posisjon og han har femmeter-streken som referanse når han skal sette linjen.
Rød makt på Hansa

Belfort

April 07, 2015, 08:21:01 AM #268 Last Edit: April 07, 2015, 08:23:07 AM by Belfort
Quote from: Nixon on April 07, 2015, 08:00:32 AM
Men offsiden som blir dømt på vår andre skåring er ubegripelig dårlig dømt. Linjemannen er i god posisjon og han har femmeter-streken som referanse når han skal sette linjen.


Den er så forbanna soleklar at det kan ikke tolkes annet enn at det var en bevisst handling av linjedommer å annulere scoringen

Spelaren

Det eneste eg klarer, med velvilje, å tolke det som, er at linjedommer tror ballen får en berøring av en annen Brann-spiller for å sette opp Orlov.

Det er en sånn gammel greie med at "tvil skal komme angripende lag til gode" - men den praktiseres jo aldri. "Tvil skal komme hjemmelaget til gode" var det her, tydeligvis, og en kar på linjen som ikkje var moden for oppgaven.
Gå av.

Utmedsnolken

Forøvrig var det artig å se hvor overtent Azar var. Kom inn på hjørnespark (?), stilte seg rett ved den høyeste FFK-spilleren i feltet og tok ett solid livtak på han. Slapp ikke før flere sekunder etter at ballen var ute av spill. Ved neste dødball gikk dommeren rett bort til han og ga tegn om at neste gang ble det straffe. Var også ekstremt opptatt av å dirigere alle på rett plass på alle utspillene
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

For øvrig; "vår" kamptråd på VGD ser ut til å ende opp noen poster lengre enn Rbk-Aafk-tråden. Skal sei.
Gå av.

ostraume

Hadde vært stilig om Azar hadde banket ballen i krysset på overtid der. Jeg så den inn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Rex

Jeg syns det var mye positivt i går, og spesielt at vi presser ballfører så pass bra som vi gjør når vi ikke har ballen. I fjor var spillerne stadig vekk var 5 meter på etterskudd i alle situasjoner. Ser heldigvis mye mer aggressiv spillestil nå med (over)tente spillere. Så får det heller være at det blir noen flere gule kort av det.
Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor vi taper omtrent alle hodedueller. Virker nesten som om de ikke prøver en gang. Noen ganger slenger de bare ut et bein i stedet for å hoppe opp. Har ikke noen statistikk på dette men antar at Fredrikstad vant 80% av luftduellene. Selv om en ikke vinner duellen må en vel i det minste gå opp og prøve å forstyrre motspiller?

Kai-Olai

En av de beste tingene med sesongstart må jo være gjensyn med de fantastiske diktene til denne Osdal!


Go Up