• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tabelltipping 1. divisjon 2015

Started by Lasaron, January 28, 2015, 16:15:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

April 02, 2015, 18:25:55 PM #51 Last Edit: April 02, 2015, 18:29:33 PM by Torvanger
Med Norling kanskje kvallik, ned ny trener inn direkte opprykk. Norling er Branns verste signering noensinne, SM-gullet teller ikke en millimeter, han kommer aldri til å rette opp ryktet sitt i Brann og Bergen. Jeg håper selvsagt ikke at Brann taper under ham, men skulle det gå riktig rævva de 5-10 første, da tas det nok affære. Rykker Brann opp med RN, håper jeg at han takker ja til en annen klubb, for vi må få inn en mann vi kan stole på i TL, samt at vi må få inn en som kan styre Brann i 3-4 år til. (svensken har 1 år igjen og er på ingen måte mannen som skal forme laget de 4-5 neste årene)

Corran

Svensken har vel 2 år igjen??
Og mener du at om Brann nå kommer i flyten og spiller bedre og bedre fotball og vinner Obos greit så skal han fremdeles få sparken?
Er for øvrig enig i at han lever på nåde og at Brann må begynne å vinne og at vi ikke kan ha ham om vi ikke ser bedring og vi ligger i toppen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Norling bør sparkes om vi ikke vinner OBOS og fremstår overbevisende.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on April 02, 2015, 21:33:37 PM
Svensken har vel 2 år igjen??
Og mener du at om Brann nå kommer i flyten og spiller bedre og bedre fotball og vinner Obos greit så skal han fremdeles få sparken?
Er for øvrig enig i at han lever på nåde og at Brann må begynne å vinne og at vi ikke kan ha ham om vi ikke ser bedring og vi ligger i toppen.


Torvanger kommer til å kreve Norlings avgang om vi så vinner CL. Da er det Robert Hauge sin fortjeneste alt sammen, og alle kunne vunnet CL med det laget, osv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Resultater mot elitelag i oppkjøringen:

Brann 1-0-2
HBK 0-1-0
FFK 1-0-2
SIL 1-0-2
Ulf 0-1-1

Resultater mot 1.div.lag i oppkjøringen:

Brann 1-0-0
HBK 2-1-0
FFK 1-0-1
SIL 2-0-3
Ulf 1-0-0

Resultater mot 2.div.lag i oppkjøringen:

Brann 1-0-1
HBK 5-0-0
FFK 1-0-0
SIL 2-2-0
Ulf 3-1-0
Legg ned hele klubben!

ostraume

Hønefoss har herjet, altså.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 03, 2015, 06:39:17 AM
Hønefoss har herjet, altså.

Ja hvis det å slå 2.div.lag og 1.div.lag som Bærum og Strømmen er å herje, så har de det.
Legg ned hele klubben!

ostraume

7-2-0 i oppkjøringen må da kunne kalles herjing. Selv om det er mye motstand fra 2. div.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

April 03, 2015, 08:58:57 AM #59 Last Edit: April 03, 2015, 09:02:53 AM by krøvel vellevold
Quote from: ostraume on April 03, 2015, 08:48:08 AM
7-2-0 i oppkjøringen må da kunne kalles herjing. Selv om det er mye motstand fra 2. div.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Tren på langskudd


Spelaren

GÃ¥ av.

Nixon

http://www.tv2.no/2015/04/05/sport/6740166

TV2 har Brann som vinner av Obos-ligaen. Men Davy Wathne kan umulig vært med i den vurderingen, for i Dagbladet i går har han følgende optimistiske spådom: "Brann tror de skal spille seg opp igjen. Men de kommer ikke til å være i nærheten".
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 05, 2015, 08:56:16 AM
http://www.tv2.no/2015/04/05/sport/6740166

TV2 har Brann som vinner av Obos-ligaen. Men Davy Wathne kan umulig vært med i den vurderingen, for i Dagbladet i går har han følgende optimistiske spådom: "Brann tror de skal spille seg opp igjen. Men de kommer ikke til å være i nærheten".


Quote from: huleste on April 05, 2015, 08:30:00 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/sogndal-vinner-brann-slaar-foelge/a/23427869/

VG kliner til med Sogndal på første.
Quote from: Spelaren on April 05, 2015, 08:48:19 AM
"Se opp for Fredrik Haugen", ja.

Ikke bare det, men hele Sogndal har visst vært med på dette (1.div.) før. Javel? Hvor mange av spillerne deres var med sist de spilte i 1.div.?

En annen ting folk glemmer er at Sogndal nå har et annet utgangspunkt enn de er vante med. De er vante med å være underdog. Nå kommer de plutselig til å være favoritter i de fleste kamper, og de vil være et av lagene de mindre klubbene vil mobilisere ekstra mot. Hvordan takler de det? Brann er i det minste ikke uvante med å være favoritter, ha forventninger på seg, at lag mobiliserer mot oss, osv.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on April 05, 2015, 11:07:39 AM
Quote from: Nixon on April 05, 2015, 08:56:16 AM
http://www.tv2.no/2015/04/05/sport/6740166

TV2 har Brann som vinner av Obos-ligaen. Men Davy Wathne kan umulig vært med i den vurderingen, for i Dagbladet i går har han følgende optimistiske spådom: "Brann tror de skal spille seg opp igjen. Men de kommer ikke til å være i nærheten".


Quote from: huleste on April 05, 2015, 08:30:00 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/sogndal-vinner-brann-slaar-foelge/a/23427869/

VG kliner til med Sogndal på første.
Quote from: Spelaren on April 05, 2015, 08:48:19 AM
"Se opp for Fredrik Haugen", ja.

Ikke bare det, men hele Sogndal har visst vært med på dette (1.div.) før. Javel? Hvor mange av spillerne deres var med sist de spilte i 1.div.?

En annen ting folk glemmer er at Sogndal nå har et annet utgangspunkt enn de er vante med. De er vante med å være underdog. Nå kommer de plutselig til å være favoritter i de fleste kamper, og de vil være et av lagene de mindre klubbene vil mobilisere ekstra mot. Hvordan takler de det? Brann er i det minste ikke uvante med å være favoritter, ha forventninger på seg, at lag mobiliserer mot oss, osv.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


sydnes76

April 05, 2015, 20:31:08 PM #68 Last Edit: April 05, 2015, 20:32:40 PM by sydnes76

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on April 05, 2015, 17:14:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 05, 2015, 11:07:39 AM
Quote from: Nixon on April 05, 2015, 08:56:16 AM
http://www.tv2.no/2015/04/05/sport/6740166

TV2 har Brann som vinner av Obos-ligaen. Men Davy Wathne kan umulig vært med i den vurderingen, for i Dagbladet i går har han følgende optimistiske spådom: "Brann tror de skal spille seg opp igjen. Men de kommer ikke til å være i nærheten".


Quote from: huleste on April 05, 2015, 08:30:00 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/sogndal-vinner-brann-slaar-foelge/a/23427869/

VG kliner til med Sogndal på første.
Quote from: Spelaren on April 05, 2015, 08:48:19 AM
"Se opp for Fredrik Haugen", ja.

Ikke bare det, men hele Sogndal har visst vært med på dette (1.div.) før. Javel? Hvor mange av spillerne deres var med sist de spilte i 1.div.?

En annen ting folk glemmer er at Sogndal nå har et annet utgangspunkt enn de er vante med. De er vante med å være underdog. Nå kommer de plutselig til å være favoritter i de fleste kamper, og de vil være et av lagene de mindre klubbene vil mobilisere ekstra mot. Hvordan takler de det? Brann er i det minste ikke uvante med å være favoritter, ha forventninger på seg, at lag mobiliserer mot oss, osv.


Tipper folk ikke hadde vært mer optimistiske om alle lagene vi møtte var bedre enn oss� Vi er tydeligvis dømt til å tape uansett motstand.
Legg ned hele klubben!

viks

Skal i utganspunktet være uproblematisk at lag løfter seg 5% og spiller cupfinale hver gang de møter Brann, all den tid vi vel skal være 10-15% bedre enn samtlige lag utifra stall og ressurser. Rykker ikke Brann opp i år, er det en like stor fiasko som nedrykket i fjor. En fiasko i tilfelle Richard Norling er hundre prosent ansvarlig for om han da får fullføre sesongen. Jeg tror ikke det skjer.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


Xminator

Quote from: viks on April 05, 2015, 21:23:50 PM
Skal i utganspunktet være uproblematisk at lag løfter seg 5% og spiller cupfinale hver gang de møter Brann, all den tid vi vel skal være 10-15% bedre enn samtlige lag utifra stall og ressurser. Rykker ikke Brann opp i år, er det en like stor fiasko som nedrykket i fjor. En fiasko i tilfelle Richard Norling er hundre prosent ansvarlig for om han da får fullføre sesongen. Jeg tror ikke det skjer.


Nå er det en rekke Branntrenere som har gått på smeller mot 1. divisjonslag. Forklaringen med at dette er Norling, punktum, er for meg fordummende i debatten. Dette handler om kvalitet på spillerene vi har, litt spillertypene vi har, og det presset de har på seg i storklubben Brann. Jeg er villig til å vedde på at Norling med akkurat de samme spillerene i Hødd eller Sogndal hadde tatt flere poeng enn de tar i årets sesong.

Den ene tingen jeg tror redder sesongen vår er om vi får en skadefri Demidov på midtbanen i tilnærmet 30 kamper. Det kan være den enkeltfaktoren som løfter en spiller som Haugen, og dermed utløser det potensialet som ligger der.


Finfin respons

Quote from: Finfin respons on March 31, 2015, 13:58:45 PM
Bryne har hentet Holmvik.

MITT TIPS                          OBOS 2015 (Fasit)
1 Brann                   1 Sogndal
2 Bryne                             2 Brann
3 Fredrikstad                     3 Kristiansund
4 Sogndal                          4 Hødd
5 Bærum                           5 Jerv
6 JervFollo                  12 Fredrikstad
13 Ranheim                      13 Follo
14 Kristiansund                 14 Nest-Sotra
15 Strømmen                    15 Bærum
16 Levanger                      16 Hønefoss


Da har vi vel alle fått OBOS-ligaen på en viss ironisk distanse, og det er vel på tide å le av det hele. Ja, som om det var en drøm. Hvilken øvelse skulle ikke passe bedre nå, enn å besøke den flotte tråden Tabelltipping 1. divisjon 2015. Det var som vi alle husker en absurd øvelse å skulle tippe. Hvilken reise har det da ikke vært? Forumet bugnet av analyser av enkeltspillere på Follo etter halvspilt sesong. Nesten.

Men hvem gjorde det best i tabelltippekonken? La oss telle opp. (Og jeg regner ikke med noen melder seg frivillig til å kjøre alt dette gjennom et exell-ark.)


La oss gi honnør til halvgode tips, og la meg bestemme følgende enkle poengsystem:
7 poeng for full klaff.
3 poeng for tips én plassering under/over fasit. (f.eks. gir mitt tips om Brann på førsteplass 3 poeng)
1 poeng for tips to plasser under/over fasiten.
Sett fet skrift på de lagene som gav deg poeng, slik at poenggivende tips er lett å kontrollere.

Jeg fikk 9 poeng.

Jeg regner ikke med jeg kommer til å lede lenge.
Holmvik gjorde ikke susen.
Kanskje.

Klaus_Brann

November 09, 2015, 17:35:33 PM #75 Last Edit: November 09, 2015, 17:38:55 PM by Klaus_Brann
1 Sogndal                  1 Sogndal
2 Brann                       2 Brann
3 Fredrikstad                3 Kristiansund
4 Ulf                             4 Hødd
5 Ranheim                 5 Jerv
6 Hønefoss                   6 Ranheim
7 Hødd                         7 Sandnes Ulf
8 Kristiansund               8 Strømmen
9 Bærum                       9 Levanger
10 Bryne12 Follo
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2015, 17:35:33 PM
1 Sogndal                  1 Sogndal
2 Brann                       2 Brann
3 Fredrikstad                3 Kristiansund
4 Ulf                             4 Hødd
5 Ranheim                 5 Jerv
6 Hønefoss                   6 Ranheim
7 Hødd                         7 Sandnes Ulf
8 Kristiansund               8 Strømmen
9 Bærum                       9 Levanger
10 Bryne12 Follo


Sorry, Mac.
Tren på langskudd

Corran

1. Brann                1 Sogndal
2. SIL                  2 Brann
3. Fredrikstad          3 Kristiansund
4. Kristiansund         4 Hødd
5. Ranheim              5 Jerv
6. Hønefoss             6 Ranheim
7. Hødd                 7 Sandnes Ulf
8. Ulf                  8 Strømmen
9. Bryne                9 Levanger
10.Strømmen 14.Follo
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Spelaren on March 31, 2015, 10:14:50 AM
1:    Brann - 3
2:    Fredrikstad
3:    Sogndal   - 1
4:    Hønefoss
5:    Sandnes Ulf   - 1
6:    Nest-Sotra
7:    Ranheim   - 3
8:    Bryne   - 1
9:    Bærum
10:  Hødd
11:  Kristiansund
   - 3
13:  Jerv
14:  Levanger
15:  Follo   - 1
16:  Strømmen


13 usle poeng.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on November 09, 2015, 23:16:16 PM
Quote from: Spelaren on March 31, 2015, 10:14:50 AM
1:    Brann - 3
2:    Fredrikstad
3:    Sogndal   - 1
4:    Hønefoss
5:    Sandnes Ulf   - 1
6:    Nest-Sotra
7:    Ranheim   - 3
8:    Bryne   - 1
9:    Bærum
10:  Hødd
11:  Kristiansund
   - 3
13:  Jerv
14:  Levanger
15:  Follo   - 1
16:  Strømmen


13 usle poeng.


Det var en annen tone;)

Quote from: Spelaren
Eg ser an resten av forsesongen og skriver fasit rett før første kamp.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Hadde troen. Troen på Norling. Troen på en svenske hvis mislykkethet får Jonas Jonsson til å framstå som en dundrende suksess. Hadde eg tippet etter vårsesongen før Nilsen hadde nok Brann falt noen plasser, men utrolig nok klarte vi å rote oss opp igjen.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: osoerli on January 28, 2015, 20:25:27 PM


11 poeng for mitt pessimistiske tips.  Morsomt kor stor tru eg hadde pÃ¥ Skars :-)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on November 10, 2015, 09:11:01 AM
Quote from: osoerli on January 28, 2015, 20:25:27 PM


11 poeng for mitt pessimistiske tips.  Morsomt kor stor tru eg hadde pÃ¥ Skars :-)


HBK hadde jo en god høst i fjor, og de fleste tippet dem jo et sted i tetstriden. Fredrikstad var det vel også mange som tippet der oppe, men kanskje mest fordi de er av de større klubbene. At de fire kvalikplassene gikk til de fire de gjorde, var vel ingen som hadde spådd. Kanskje noen max hadde en eller to av dem.
Legg ned hele klubben!

Corran

Jepp hadde to av dem men røk så det sang på Hønefoss og Fredrikstad
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: osoerli on November 10, 2015, 09:11:01 AM
Quote from: osoerli on January 28, 2015, 20:25:27 PM


11 poeng for mitt pessimistiske tips.  Morsomt kor stor tru eg hadde pÃ¥ Skars :-)


Du ble nok påvirket av eksperten Davy på TV2

OhAhCantona

6 poeng (Brann og Sogndal).
Ellers bommet jeg , som forventet, på alle andre.

Spelaren

Quote from: OhAhCantona on November 10, 2015, 20:16:33 PM
6 poeng (Brann og Sogndal).
Ellers bommet jeg , som forventet, på alle andre.



Men det var jo lov å bomme med både en og to plasser og allikevel få poeng.
GÃ¥ av.

Finfin respons

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2015, 17:35:33 PM
1 Sogndal                  1 Sogndal
2 Brann                       2 Brann
3 Fredrikstad                3 Kristiansund
4 Ulf                             4 Hødd
5 Ranheim                 5 Jerv
6 Hønefoss                   6 Ranheim
7 Hødd                         7 Sandnes Ulf
8 Kristiansund               8 Strømmen
9 Bærum                       9 Levanger
10 Bryne12 Follo


Jeg tror vi har en vinner!



Gratulerer med fin gjennomføring og deltakelse
i årets tippekonkurranse Tabelltipping 1.divisjon 2015.
Konkurransen der alle er tapere,
men noen er dårligere tapere enn det du er.

Vennlig hilsen
alle dine digitale venner i Bataljonens Forum Indeks.

Internett, Lørdag 14.november 2015





Denne posten kan du printe ut og henge opp som et diplom på et fint sted.
Kanskje.

Klaus_Brann

Hehe, takk. Det var godt du la på det om tapere for jeg føler meg ikke akkurat som en vinner med så mange bom, men det er jo tipping.
Jeg traff heldigvis på én essensiell plassering og det var det viktigste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Torvanger on April 02, 2015, 18:25:55 PM
Med Norling kanskje kvallik, ned ny trener inn direkte opprykk. Norling er Branns verste signering noensinne, SM-gullet teller ikke en millimeter, han kommer aldri til å rette opp ryktet sitt i Brann og Bergen. Jeg håper selvsagt ikke at Brann taper under ham, men skulle det gå riktig rævva de 5-10 første, da tas det nok affære. Rykker Brann opp med RN, håper jeg at han takker ja til en annen klubb, for vi må få inn en mann vi kan stole på i TL, samt at vi må få inn en som kan styre Brann i 3-4 år til. (svensken har 1 år igjen og er på ingen måte mannen som skal forme laget de 4-5 neste årene)



*Kremt!*

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up