• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Jeg siktet vel til de som forsvarer benkeforslaget med hud og hår.

Corran

Da må jeg be meg frabedt at du grer alle over en kam Noen av oss var der ikke og forsvarer det og da blir møtemobben helt feil
Benkeforslagsmobben blir da mer dekkende på forsvarerne av det helt normale benkeforslaget
Og da blir det vel valgkomitemobben for dere som ikke skjønner hvordan slikt fungerer og er motstander av helt normale demokratiske virkemidler
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings hund

Quote from: Kagain on March 27, 2015, 13:20:02 PM
Jeg vil også være med i møtemobben! Men da må jeg vel melde meg inn i Brann først? Har alltid drømt om å være med i en vill & gal mobb som kupper årsmøter slik andre bytter underbukser (en gang i året er vel på det jevne?)


Det synes jeg er i overkant. Du kan fint gå kommando i én dag, og bruke underbuksen ett år til etter at den er vasket.

Corran

Husk at undikken kan brukes på vrangen og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Brann er der klubben er på grunn av en rekke katastrofalt dårlige beslutninger. RBH var i klubben for lenge. En forferdelig sportslig organisering de siste årene. Spillerlogistikk som mildt sagt kan sies å ha vært skandaløs.

Man får det styret man fortjener, og på mange måter er det medlemmene sin egen feil at styret ikke har vært kastet for lengesiden.

Lasaron

Ja, i fjor gav årsmøtet fornyet tillitt til alle som forlenget med Skarsfjord. En liten utskiftning der og kanskje RBH hadde røket ut tidligere.
Tren på langskudd

krakra

Var ingen gode kandidater

Lasaron

Tja, hvis Gjert Moldestad hadde kommet inn på bekostning av Cato Guntveit kan vi kanskje tenke oss dette scenariet: Moldestad, Samnøy, Sætre og Skjelbreid kunne relativt raskt funnet sammen i troen på at RBH må ut før vi kan få skikkelig framgang. Det kunne også demmet opp for kompiskulturen. Jeg tipper tafattheten rundt arbeidet med å hente sportssjef kan koples med kompiskulturen der RBH trivdes godt med å være best i alt.

Bare spekulasjoner, selvsagt, men jeg mener jeg her viser at ting fort kunne vært annerledes om ikke årsmøtet hadde gitt fornyet tillitt til alle som forlenget med Skarsfjord.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on March 28, 2015, 09:59:29 AM
Tja, hvis Gjert Moldestad hadde kommet inn på bekostning av Cato Guntveit kan vi kanskje tenke oss dette scenariet: Moldestad, Samnøy, Sætre og Skjelbreid kunne relativt raskt funnet sammen i troen på at RBH må ut før vi kan få skikkelig framgang. Det kunne også demmet opp for kompiskulturen. Jeg tipper tafattheten rundt arbeidet med å hente sportssjef kan koples med kompiskulturen der RBH trivdes godt med å være best i alt.

Bare spekulasjoner, selvsagt, men jeg mener jeg her viser at ting fort kunne vært annerledes om ikke årsmøtet hadde gitt fornyet tillitt til alle som forlenget med Skarsfjord.



Amen. Men Samnøy gir seg ikke, på vegne av to marginale fraksjoner.

Lasaron

Quote from: Torvanger on March 28, 2015, 11:07:30 AM
Quote from: Lasaron on March 28, 2015, 09:59:29 AM
Tja, hvis Gjert Moldestad hadde kommet inn på bekostning av Cato Guntveit kan vi kanskje tenke oss dette scenariet: Moldestad, Samnøy, Sætre og Skjelbreid kunne relativt raskt funnet sammen i troen på at RBH må ut før vi kan få skikkelig framgang. Det kunne også demmet opp for kompiskulturen. Jeg tipper tafattheten rundt arbeidet med å hente sportssjef kan koples med kompiskulturen der RBH trivdes godt med å være best i alt.

Bare spekulasjoner, selvsagt, men jeg mener jeg her viser at ting fort kunne vært annerledes om ikke årsmøtet hadde gitt fornyet tillitt til alle som forlenget med Skarsfjord.



Amen. Men Samnøy gir seg ikke, på vegne av to marginale fraksjoner.


Det er interessant hvordan valg av ord kan gi et ganske forskjellig bilde av samme hendelse. Man kan nemlig også si at Samnøy ikke gir seg, på vegne av 2/3 av årsmøtet.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/03/29/2054/Ledelse/nr-hjerter-str-i-brann

En professor ved universitetet er noe uenig i Tennfjord om behovet for spesialkompetanse i Brann sitt styre.

En virksomhet som Brann har selvsagt bruk for kompetanse, mange typer kompetanse. Men Brann har en relativt stor administrasjon og et utbygd sportslig apparat, så ikke bruk styret som en kompetansebank. Styret skal, uavhengig av enkeltmedlemmenes spesialkompetanse og hva de representerer, jobbe sammen for klubbens beste.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on March 30, 2015, 11:49:46 AM
http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/03/29/2054/Ledelse/nr-hjerter-str-i-brann

En professor ved universitetet er noe uenig i Tennfjord om behovet for spesialkompetanse i Brann sitt styre.

En virksomhet som Brann har selvsagt bruk for kompetanse, mange typer kompetanse. Men Brann har en relativt stor administrasjon og et utbygd sportslig apparat, så ikke bruk styret som en kompetansebank. Styret skal, uavhengig av enkeltmedlemmenes spesialkompetanse og hva de representerer, jobbe sammen for klubbens beste.


Typisk øldrikkende supporter-påstand fra Fottiken.
GÃ¥ av.

Hatleking

Quote from: Nixon on March 30, 2015, 11:49:46 AM
http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/03/29/2054/Ledelse/nr-hjerter-str-i-brann

En professor ved universitetet er noe uenig i Tennfjord om behovet for spesialkompetanse i Brann sitt styre.

En virksomhet som Brann har selvsagt bruk for kompetanse, mange typer kompetanse. Men Brann har en relativt stor administrasjon og et utbygd sportslig apparat, så ikke bruk styret som en kompetansebank. Styret skal, uavhengig av enkeltmedlemmenes spesialkompetanse og hva de representerer, jobbe sammen for klubbens beste.


No er det mange ulike syn på dette, også frå professorar. Det er heller ikkje paradoksalt å både kunne jobbe saman for klubbens beste, men også ha komplementerande og relevant spesialkompetanse som til saman spenner om eit tilfredsstillande behov ved insidentar og trivielle høve.

Kagain

Quote from: Norlings hund on March 27, 2015, 15:26:32 PM

Det synes jeg er i overkant. Du kan fint gå kommando i én dag, og bruke underbuksen ett år til etter at den er vasket.


Hmm. Om jeg kombinerer dette med tipset til Corran kan jeg faktisk gå med undikken i to år før det blir en dag i kommando. Jøss. Nobelprisen i økonomi, her kommer jeg!

Nixon

Quote from: Hatleking on March 30, 2015, 11:54:06 AM
Quote from: Nixon on March 30, 2015, 11:49:46 AM
http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/03/29/2054/Ledelse/nr-hjerter-str-i-brann

En professor ved universitetet er noe uenig i Tennfjord om behovet for spesialkompetanse i Brann sitt styre.

En virksomhet som Brann har selvsagt bruk for kompetanse, mange typer kompetanse. Men Brann har en relativt stor administrasjon og et utbygd sportslig apparat, så ikke bruk styret som en kompetansebank. Styret skal, uavhengig av enkeltmedlemmenes spesialkompetanse og hva de representerer, jobbe sammen for klubbens beste.


No er det mange ulike syn på dette, også frå professorar. Det er heller ikkje paradoksalt å både kunne jobbe saman for klubbens beste, men også ha komplementerande og relevant spesialkompetanse som til saman spenner om eit tilfredsstillande behov ved insidentar og trivielle høve.


Jeg er slett ikke uenig i det. Jeg syns hun er litt ute av takt med Brann sin situasjon når hun veldig lettvint skriver at Brann bare kan kjøpe kompetansen som de trenger. Jeg syns styret i større grad skal være en kompetansebank som hun kaller det.
Rød makt på Hansa

krakra

Gikk jo ikke for bra mens Brann i stor grad ble styrt etter RBHs dømmekraft.

Nixon

http://www.ba.no/Jakten_p__nytt_Brann_styre__Kristiansen_vraket-5-8-47458.html

Jeg fryktet det egentlig ikke, men greit å få avklart at Knut Kristiansen ikke blir innstilt til styret.

Men klart. Det finnes jo alltids mulighet gjennom benkeforslag...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det var flere avklaringer i den artikkelen.
Tren på langskudd

Spelaren

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Hardball-topp-innstilles-som-Branns-nye-styreleder-511878_1.snd

Her er innstillingen. Eivind KÃ¥re Lunde som styreleder, og Morten Kolseth, Siren Preto og Birger Grevstad til resten av plassene.
GÃ¥ av.

ostraume

Hvem kaller inn til formøte slik at vi kan snakke sammen og torpedere dette greiene?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on March 30, 2015, 13:37:50 PM
Hvem kaller inn til formøte slik at vi kan snakke sammen og torpedere dette greiene?


Ikkje ring oss, vi ringer deg.
GÃ¥ av.

krakra

Da får vi i mine øyne et betydelig svakere styre enn det som opprinnelig var innstilt.

Spelaren

Quote from: krakra on March 30, 2015, 13:46:49 PM
Da får vi i mine øyne et betydelig svakere styre enn det som opprinnelig var innstilt.


Hvilke svakheter peker seg ut?
GÃ¥ av.

Nixon

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette styret må være minst like bra. Det er jo både en økonom og en jurist her!;)
Rød makt på Hansa

krakra

Hvem har erfaring med å drive en fotballklubb? Hvem har erfaring fra toppidrett i det hele tatt?

posemedsnopi

Quote from: Nixon on March 30, 2015, 14:08:40 PM
Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette styret må være minst like bra. Det er jo både en økonom og en jurist her!;)


Det mangler en med bakgrunn fra supportergrasrota... ;)

ostraume

Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:12:10 PM
Hvem har erfaring fra toppidrett i det hele tatt?


Savner du Liv-Grete nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Har denne Grevstad jr. noe tilknytning til Brann? Dersom han f.eks. hadde blitt byttet ut med Tom Georg Olsen fra det gamle (!) styret  ville dette vært et bra styre etter min mening. Det er egentlig han jeg savner mest her.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: ostraume on March 30, 2015, 14:22:10 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:12:10 PM
Hvem har erfaring fra toppidrett i det hele tatt?


Savner du Liv-Grete nå?
Jeg ville heller hatt henne enn Samnøy.
Vi får et styre der ingen vet hvordan et fotballklubb drives. Hvor ingen ha erfaring fra toppidrett.
Men hey, vi får en som har gitt oss penger, en supporter og en tidligere spiller i styret så dette kan vel årsmøtet stille seg applauderende bak.

Spelaren

Eventuelt kan man se det som at man får én suksessfull investor/forretningsmann, én strategisk ekspert med salgs- og markedsføringserfaring, én advokat med lang styrearbeidserfaring og en annen forretningsmann. For alt dette slipper vi i tillegg Tennfjord som tok med seg ballen og gikk heim når han ikkje fikk det 100% som han ville.
GÃ¥ av.

krakra

Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...

dudo

Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:33:47 PM
Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...


Unektelig en styrke!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Soler

Veldig positivt at det kommer inn en fra Hardball. Kanskje dette er en person som kan evne å gi denne klubben en nødvendig kursendring. Jeg hadde troen på Tennfjord grunnet at jeg alltid har hatt et inntrykk av ham som en kynisk person som ikke tar avgjørelser basert på følelser. Men jeg ble mer usikker når han virket å være veldig enig med Barmen (ref uttalelser fra årsmøte). Resultatene hans fra Aalesund er heller ikke veldig imponerende.

Angående kursendring så må Brann nå snart innse at talentsatsingen ikke har båre frukter for den sportslige utviklingen. Det har til nå virket som det er viktigere for klubben å få frem lokale spillere enn fokusere på resultatene til A-laget. Da trenger vi et styre som evner å ansette mennesker som har rett fokus. Barmen hadde ikke den evenen, noe hans støtte til Bruun Hansen underbygger. Dette fikk meg også til å tvile på det forrige "styret". Jeg savner derfor mer informasjon over hva de ulike styremedlemmene står for, i stedet for kun imformasjon om formell kompetanse.

Angående Samnøy sin posisjon så vil jeg tro at Bruun Hansen fortsatt hadde vært i klubben om ikke hun hadde sittet i styret. Jeg kan derfor ikke forstå kritikken av henne fra personer som ville ha Bruun Hansen bort. Men det kan jo selvsagt hende at man vet noe mer som ikke har blitt formidlet ut.

krakra

Talentsatsingen vil nok fortsette, og bra er det.

Soler

Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:33:47 PM
Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...


Bruun Hansen hadde masse erfaring fra å drive fotballklubb. Men hadde likevel ikke en filosofi som gav oss suksess. Barmen kan vi si det akkurat samme om, og likeså med Moldestad.

krakra

Quote from: Soler on March 30, 2015, 14:56:35 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:33:47 PM
Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...


Bruun Hansen hadde masse erfaring fra å drive fotballklubb. Men hadde likevel ikke en filosofi som gav oss suksess. Barmen kan vi si det akkurat samme om, og likeså med Moldestad.
Hadde de det?

Soler

Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:56:16 PM
Talentsatsingen vil nok fortsette, og bra er det.


Resultatet sier så langt Obos-liga, og at de to beste spillerproduktene vi har fått frem er havnet i andre klubber (Finne og Vindheim).

Se heller på Molde og Strømsgodset.

krakra

Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:00:58 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:56:16 PM
Talentsatsingen vil nok fortsette, og bra er det.


Resultatet sier så langt Obos-liga, og at de to beste spillerproduktene vi har fått frem er havnet i andre klubber (Finne og Vindheim).

Se heller på Molde og Strømsgodset.
Molde og Strømsgodset driver talentsatsing.

Det var ikke på grunn av talentsatsingen at vi rykket ned.

Soler

Det er riktig at de gjør, men i motsetning til i Brann så henter talenter fra hele landet i tilllegg til de mer kyniske med tanke på kvaliteten på dem som får tillit. Brann har hatt en filosofi om at vi skal få frem 1-2 spillere fra juniorlaget opp til a-laget hvert år. Jeg kjenner ikke til noen toppklubber som driver på den måten og har suksess.

I vinter hentet vi opp to forsvarspillere fra Brann 2 opp til a-laget. Disse to spillerne spilte fast på et lag som ikke var godt nok for nivå 3 i Norge. Når disse to blir tatt opp tar de opp plassen til spillerne som kunne kommet utenfra og som er bedre. Prisen på disse to spillerne er 2,5 mill per stk. Er de verdt denne summen. Eller kunne fått tak i bedre spillere andre plasser.

Dette er tanker som et styret må stille seg. Og trekke konklusjon om vi skal ha like stor talentsatsning i fremtiden. Eller om ikke annet at vi henter flere unge spillere fra øvrige deler av landet og verden forøvrig, slik at vi ikke begrenser oss til Hordaland. Da har man en modell som er mer lik internasjonale klubber. Men det er ikke to spillere i året som havner i A-lagsstallen.

Soler

Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:57:23 PM
Quote from: Soler on March 30, 2015, 14:56:35 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:33:47 PM
Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...


Bruun Hansen hadde masse erfaring fra å drive fotballklubb. Men hadde likevel ikke en filosofi som gav oss suksess. Barmen kan vi si det akkurat samme om, og likeså med Moldestad.
Hadde de det?


Om man sammenligner med Tennfjord så hadde de det.

krakra

Du er klar over at Brann nettopp kjøpte en stopper?

krakra

March 30, 2015, 15:20:10 PM #2191 Last Edit: March 30, 2015, 15:22:32 PM by krakra
Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:19:02 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:57:23 PM
Quote from: Soler on March 30, 2015, 14:56:35 PM
Quote from: krakra on March 30, 2015, 14:33:47 PM
Og ingen som har noe erfaing med det vi faktisk driver med...


Bruun Hansen hadde masse erfaring fra å drive fotballklubb. Men hadde likevel ikke en filosofi som gav oss suksess. Barmen kan vi si det akkurat samme om, og likeså med Moldestad.
Hadde de det?


Om man sammenligner med Tennfjord så hadde de det.
Hvilke klubber hadde disse ledet før de kom til Brann?
At prisen på disse to et 2,5 mill per stk må du nesten dokumentere.

Spelaren

Molde kan tillate seg dette fordi de har et godt lag som fundament, en enorm pengebinge takket være Røkke og Gjelstens gaver, og fordi de landet perfekt med Solskjær som manager - etterfulgt av en vel så god Skullerud. Solskjær lokket vel til seg attraktive navn, og då var allerede grunnlaget lagt. Vi, derimot, skuslet bort Finne (som riktignok kunne ha vist hakket større tålamod) og rykket ned og vekk Vindheim.
GÃ¥ av.


Soler

Quote from: Spelaren on March 30, 2015, 15:21:17 PM
Molde kan tillate seg dette fordi de har et godt lag som fundament, en enorm pengebinge takket være Røkke og Gjelstens gaver, og fordi de landet perfekt med Solskjær som manager - etterfulgt av en vel så god Skullerud. Solskjær lokket vel til seg attraktive navn, og då var allerede grunnlaget lagt. Vi, derimot, skuslet bort Finne (som riktignok kunne ha vist hakket større tålamod) og rykket ned og vekk Vindheim.


Poenget er vel at ungdomssatsingen vår koster 5 mill i året. Det er en god spiller i lønn og overgangssum. Ganske sikker på at vi ikke hadde rykket ned om eksempelvis midtveis hadde erstattet Haugen med Hoseth.

krakra

Og hvor mye av disse fem millionene er det Brann som bruker? Hva kostet det å ha et andrelag med profesjonelle trenere?
Haugen er ikke et produkt av talentarbeidet, jeg er ganske sikker på at du tar feil og du kan like gjerne si at vi ikke hadde rykket ned hvis vi hadde hentet Kjartansson istdenfor Orlov og Acosta istedenfor Demidov

krakra

Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:24:43 PM
Så tilnærmet ingen erfaring med å drive en fotballklubb.

Spelaren

Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:27:44 PM
Quote from: Spelaren on March 30, 2015, 15:21:17 PM
Molde kan tillate seg dette fordi de har et godt lag som fundament, en enorm pengebinge takket være Røkke og Gjelstens gaver, og fordi de landet perfekt med Solskjær som manager - etterfulgt av en vel så god Skullerud. Solskjær lokket vel til seg attraktive navn, og då var allerede grunnlaget lagt. Vi, derimot, skuslet bort Finne (som riktignok kunne ha vist hakket større tålamod) og rykket ned og vekk Vindheim.


Poenget er vel at ungdomssatsingen vår koster 5 mill i året. Det er en god spiller i lønn og overgangssum. Ganske sikker på at vi ikke hadde rykket ned om eksempelvis midtveis hadde erstattet Haugen med Hoseth.


Det er ingen motsetninger mellom smart spillerlogistikk og god, lokal talentsatsing. Molde er i en særstilling vi trenger masse penger, flaks og dyktighet for å komme oss til. Den dagen Brann er en av favorittene til gull og trenes av en trener med rykte på seg for god talentbruk så kommer også andre ungdommer i landet til å trekkes hit.
GÃ¥ av.

Soler

Quote from: krakra on March 30, 2015, 15:31:56 PM
Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:24:43 PM
Så tilnærmet ingen erfaring med å drive en fotballklubb.


Så de må være tidligere styreleder i en fotballklubb på minimum i eliteserienivå for å komme i denne kategorien?

Soler

Quote from: Spelaren on March 30, 2015, 15:34:35 PM
Quote from: Soler on March 30, 2015, 15:27:44 PM
Quote from: Spelaren on March 30, 2015, 15:21:17 PM
Molde kan tillate seg dette fordi de har et godt lag som fundament, en enorm pengebinge takket være Røkke og Gjelstens gaver, og fordi de landet perfekt med Solskjær som manager - etterfulgt av en vel så god Skullerud. Solskjær lokket vel til seg attraktive navn, og då var allerede grunnlaget lagt. Vi, derimot, skuslet bort Finne (som riktignok kunne ha vist hakket større tålamod) og rykket ned og vekk Vindheim.


Poenget er vel at ungdomssatsingen vår koster 5 mill i året. Det er en god spiller i lønn og overgangssum. Ganske sikker på at vi ikke hadde rykket ned om eksempelvis midtveis hadde erstattet Haugen med Hoseth.


Det er ingen motsetninger mellom smart spillerlogistikk og god, lokal talentsatsing. Molde er i en særstilling vi trenger masse penger, flaks og dyktighet for å komme oss til. Den dagen Brann er en av favorittene til gull og trenes av en trener med rykte på seg for god talentbruk så kommer også andre ungdommer i landet til å trekkes hit.


Spørsmålet er hvordan vi kommer oss dit igjen? Det er ikke så lenge siden Brann var et topplag, etter at vi begynte å satse mer på lokale spillere så har vi ikke vært et topplag.

Go Up