• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jeg er helt uenig i at avgjørelsen til noen få personer skal trumfe den tilliten som årsmøtet samlet sett viste.
Rød makt på Hansa

OhAhCantona

Ja, er man valgt, så er man valgt.

Hvem tror folk her inne blir innstilt til ny styreleder ? Bjørn Dahl ?

krakra

Uaktuelt for Dahl å bli styreleder.

TCAC

Quote from: Nixon on March 09, 2015, 15:00:44 PM
Jeg er helt uenig i at avgjørelsen til noen få personer skal trumfe den tilliten som årsmøtet samlet sett viste.


Det er jo ikke avgjørelsene til noen få personer som skal trumfe den tilliten, men den ekstreme situasjonen disse har ført til. Det burde være en selvfølge å være pragmatisk og uselvisk med tanke på sine egne posisjoner når klubben har havnet i et slikt uføre. Dette gjelder uavhengig av hva som er årsaken til at ting har blitt som de har blitt.

Ordstyrar

Quote from: Kirk on March 09, 2015, 14:56:51 PM
Quote from: TCAC on March 09, 2015, 14:41:30 PM
Merkelig at de innvalgte ikke frivillig stiller sine plasser til disposisjon i en sÃ¥ spesiell situasjon, der det desidert viktigste for øyeblikket burde handle om Ã¥ gjøre valgkomiteens jobb sÃ¥ grei Ã¥ utføre som mulig. Jeg hÃ¥per virkelig de har tilbudt seg dette etter Ã¥rsmøtet, i tilfelle det kunne gjøre det enklere for komiteen Ã¥ fÃ¥ gode kandidater til Ã¥ stille opp.  


Veldig enig. Med så mye støy i etterkant av årsmøtet måtte det jo vært greit for egen del også å vite om en har tillit. Forskjellen på å trekke seg, og å stille plassen sin til disposisjon til beste for klubben. Er jo godt mulig at de hadde blitt innstilt på nytt. De har selvfølgelig retten på sin side, men det var dette med å sette klubben foran seg selv da . . .


Hvorfor er det merkelig? De har sitt mandat fra årsmøtet. De er valgt og har dermed fått tillit fra årsmøtet. De respekterer medlemsdemokraktiet og setter klubben først gjennom ikke å trekke seg.

At det skal gjøre valgkomiteens jobb enklere hvis de trekker seg, er også en merkelig påstand.
I tillegg ville de satt Brann i en umulig situasjon og gjort klubben helt handlingslammet i ukene frem til ekstraordinært årsmøte. Uten at de hadde blitt sittende, kunne ikke klubben fattet noen vedtak.

krakra

Fordi hele styret skal byttes ut og de gjør jobben med å sette sammen et nytt ved å stille plassen til disposisjon. Ingen snakker om å trekke seg.

Nixon

Quote from: TCAC on March 09, 2015, 15:14:30 PMDet er jo ikke avgjørelsene til noen få personer som skal trumfe den tilliten, men den ekstreme situasjonen disse har ført til. Det burde være en selvfølge å være pragmatisk og uselvisk med tanke på sine egne posisjoner når klubben har havnet i et slikt uføre. Dette gjelder uavhengig av hva som er årsaken til at ting har blitt som de har blitt.


Nei, jeg synes det blir for lettvint. Selv om resultatet ble ekstremt, var det fortsatt bare noen få som stod bak.

Og så er det en faktor her som er hvordan folk har reagert i ettertid. Det har vært sterke meninger her på forumet fra noen, men det har ikke vært noe folkekrav om at noen skal stille plassene sine til disposijon. Jeg tror f.eks. Samnøy har fått mange flere støtteerklæringer enn motsatt. Det tror jeg kanskje har spilt inn.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on March 09, 2015, 15:20:01 PMFordi hele styret skal byttes ut


Nå sa årsmøtet nei til at hele styret skulle byttes ut. Jeg synes man skal respektere det.
Rød makt på Hansa

krakra

Vel. Det nye årsmøtet kan velge dem inn igjen hvis man fortsatt mener at Branns fremtid avhenger av en supporter i styret.

Kirk

Quote from: Nixon on March 09, 2015, 15:29:06 PM
Og så er det en faktor her som er hvordan folk har reagert i ettertid. Det har vært sterke meninger her på forumet fra noen, men det har ikke vært noe folkekrav om at noen skal stille plassene sine til disposijon. Jeg tror f.eks. Samnøy har fått mange flere støtteerklæringer enn motsatt. Det tror jeg kanskje har spilt inn.


Nå er jo dette et supporterforum, så det er jo ikke så veldig rart. I tillegg har en rekke av de setrale aktørene her (der i blant du) en personlig relasjon til Samnøy.

Tror nok det er en del som tenkt seg litt om etter årsmøtet. For eksempel om vi trenger en person i styret som kun er der i kraft av å være supporter.

Giles

Quote from: Kirk on March 09, 2015, 16:18:16 PM
Quote from: Nixon on March 09, 2015, 15:29:06 PM
Og så er det en faktor her som er hvordan folk har reagert i ettertid. Det har vært sterke meninger her på forumet fra noen, men det har ikke vært noe folkekrav om at noen skal stille plassene sine til disposijon. Jeg tror f.eks. Samnøy har fått mange flere støtteerklæringer enn motsatt. Det tror jeg kanskje har spilt inn.


Nå er jo dette et supporterforum, så det er jo ikke så veldig rart. I tillegg har en rekke av de setrale aktørene her (der i blant du) en personlig relasjon til Samnøy.

Tror nok det er en del som tenkt seg litt om etter årsmøtet. For eksempel om vi trenger en person i styret som kun er der i kraft av å være supporter.

Ja, la oss håpe og be for det. Samnøy kom inn etter en aksjon og om ti stemmer hadde snudd så hadde hun ikke vært med. Hun ble ikke valgt inn med akklamasjon. Det burde være enkelt å stille plassen sin til disposisjon i denne situasjonen.

Nixon

Quote from: Kirk on March 09, 2015, 16:18:16 PM
Quote from: Nixon on March 09, 2015, 15:29:06 PM
Og så er det en faktor her som er hvordan folk har reagert i ettertid. Det har vært sterke meninger her på forumet fra noen, men det har ikke vært noe folkekrav om at noen skal stille plassene sine til disposijon. Jeg tror f.eks. Samnøy har fått mange flere støtteerklæringer enn motsatt. Det tror jeg kanskje har spilt inn.


Nå er jo dette et supporterforum, så det er jo ikke så veldig rart.


Jeg ser det ble litt uklart. Men jeg tenkte mer på henvendelser og støtteerklæringer i "det virkelige liv", og ikke er på forumet.
Rød makt på Hansa

TCAC

Quote from: Nixon on March 09, 2015, 15:29:06 PM
Quote from: TCAC on March 09, 2015, 15:14:30 PMDet er jo ikke avgjørelsene til noen få personer som skal trumfe den tilliten, men den ekstreme situasjonen disse har ført til. Det burde være en selvfølge å være pragmatisk og uselvisk med tanke på sine egne posisjoner når klubben har havnet i et slikt uføre. Dette gjelder uavhengig av hva som er årsaken til at ting har blitt som de har blitt.


Nei, jeg synes det blir for lettvint. Selv om resultatet ble ekstremt, var det fortsatt bare noen få som stod bak.

Og så er det en faktor her som er hvordan folk har reagert i ettertid. Det har vært sterke meninger her på forumet fra noen, men det har ikke vært noe folkekrav om at noen skal stille plassene sine til disposijon. Jeg tror f.eks. Samnøy har fått mange flere støtteerklæringer enn motsatt. Det tror jeg kanskje har spilt inn.


Hvem og hvor mange som har skylden for situasjonen vi er i, er irrelevant. Spørsmålet bør være hva som er best for Brann. Ved å stille sine plasser til disposisjon, får valgkomiteen friere tøyler og kan forhåpentligvis gjøre en bedre jobb. Dersom de mener disse tre kan være en del av et godt Brann-styre blir de jo sannsynligvis en del av komiteens innstilling uansett.

Yngve

No har det seg jo sånn at Brann hadde eit lovleg vald styre. Men så fann halvparten ut at dei ikkje fekk viljen sin, og valde å stikka.

Det er deira problem. Ikkje klubben sitt. No har me to som er vald inn og ein vara, så no må resten av plassane fyllast opp.

Hugs Tennfjords berømte ord om demokratiet osb.

TCAC

Quote from: Yngve on March 09, 2015, 16:55:29 PM
No har det seg jo sånn at Brann hadde eit lovleg vald styre. Men så fann halvparten ut at dei ikkje fekk viljen sin, og valde å stikka.

Det er deira problem. Ikkje klubben sitt.


Det har i aller høyeste grad blitt klubben sitt problem.

crm

Men hva i alle dager skulle det hjulpet at de som faktisk har tatt ansvar ved å bli ved sin post skulle trekke seg?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Giles

March 09, 2015, 17:23:29 PM #1816 Last Edit: March 09, 2015, 17:28:17 PM by Giles
Quote from: crm on March 09, 2015, 17:12:14 PM
Men hva i alle dager skulle det hjulpet at de som faktisk har tatt ansvar ved å bli ved sin post skulle trekke seg?

Har du hørt om blanke ark? La valgkomiteen få en sjanse. Slik det er nå er de bundet på hender og føtter. Det er vel delte meninger om de har tatt ansvar ved å bli. Jeg vil si det er motsatt i denne situasjonen.

krakra

Viktig å overdrive litt. De er ikke mer bundet enn de var foran de forrige årsmøtet.

Giles

Quote from: krakra on March 09, 2015, 17:24:31 PM
Viktig å overdrive litt. De er ikke mer bundet enn de var foran de forrige årsmøtet.

Situasjonen nå er vel hakket verre.

Nixon

March 09, 2015, 17:35:48 PM #1819 Last Edit: March 09, 2015, 17:57:23 PM by Nixon
Men sånn rent prinsipielt: Ser dere ikke ulempen dersom det blir sånn at et mindretall som taper en fullt ut demokratisk avstemming, kan sabotere og skape en ekstremsituasjon, og så forvente at alt skal nullstilles?
Rød makt på Hansa

Kirk

Quote from: Nixon on March 09, 2015, 17:35:48 PM
Men sånn rent prinsipielt: Ser dere ikke ulempen dersom det blir sånn at et midretall som taper en fullt ut demokratisk avstemming, kan sabotere og skape en ekstremsituasjon, og så forvente at alt skal nullstilles?


Selvfølgelig er det et poeng. Så kan en velge om en vil ri prinsipper, eller om en velger å være litt pragmatisk og prøve å finne beste veien fremover. Og det er vel heller ingen som krever noe som helst. Som sagt har de all rett til å holde på plassene sine, men noen av oss stiller spørsmål om det er det beste for klubben i den posisjonen den er i.

Lasaron

Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on March 09, 2015, 18:03:08 PM
Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.


Kvifor er du meir skeptisk til Lie-Nielsen enn Samnøy? Sistnemnde er heilt klårt i ein mykje større storm enn førstnemnde. Så kan ein sjølvsagt hevde sin rett, og ho sit i styret om ho vil. Spørjemålet er kva som er best for Brann.

krakra

Mitt inntrykk er at samtlige med noen form for innsikt i det som skjer innenfor Branns styrerom ser på Lie Nilsen som en ressurs for Brann. Uansett hvilken side i diverse konflikter de står på.

Selv vet jeg ikke annet enn at har veldig imponerende resultater å vise til fra sine egne prosjekter. Noe han neppe hadde klart uten visse talenter, og at han får skryt fra de som vet litt om det som skjer i klubben.

krakra

Quote from: Lasaron on March 09, 2015, 18:03:08 PM
Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.
Men tror du valgkomiteen bare er der for å komme med personlige forslag som man ikke skal legge noe mer vekt på enn de forskjellige fraksjonene? Hva er poenget med en valgkomite da? La tirsdagsgjengen og supporterfraksjonen finne et styre. De vet jo best.

Nixon

Quote from: krakra on March 09, 2015, 18:14:58 PMMitt inntrykk er at samtlige med noen form for innsikt i det som skjer innenfor Branns styrerom ser på Lie Nilsen som en ressurs for Brann. Uansett hvilken side i diverse konflikter de står på.


Det er mitt inntrykk også.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on March 09, 2015, 18:18:48 PMMen tror du valgkomiteen bare er der for å komme med personlige forslag som man ikke skal legge noe mer vekt på enn de forskjellige fraksjonene? Hva er poenget med en valgkomite da? La tirsdagsgjengen og supporterfraksjonen finne et styre. De vet jo best.


Finnes det etter din mening i det hele tatt situasjoner der det kan være akseptabelt for justeringer av valgkomiteen sin innstilling?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on March 09, 2015, 18:34:47 PM
Quote from: krakra on March 09, 2015, 18:18:48 PMMen tror du valgkomiteen bare er der for å komme med personlige forslag som man ikke skal legge noe mer vekt på enn de forskjellige fraksjonene? Hva er poenget med en valgkomite da? La tirsdagsgjengen og supporterfraksjonen finne et styre. De vet jo best.


Finnes det etter din mening i det hele tatt situasjoner der det kan være akseptabelt for justeringer av valgkomiteen sin innstilling?
Ja, men da bør man ha bedre grunner enn det som har kommet frem så langt og kanskje ikke "justere" ved å vrake kompetansen valgkomite og styreleder trekker frem som viktigst.

Giles

Jeg synes det er en ekstrem handling av Samnøy Ã¥ fortsette Ã¥ stÃ¥ i sin posisjon helt uavhengig av om hun er gud,  djevel eller noe midt i mellom.
Hun viser ved det så dårlig dømmekraft at hun ikke bør sitte i styret til Brann under noen omstendighet.
Kompetansen er det stilt spørsmÃ¥lstegn ved,  men jeg mistenker at det er personlige egenskaper det skorter pÃ¥.
Men hun er helt sikkert en god supporter og et utmerket menneske. Det siste var ikke ironi.

krakra

Men ganske nedlatende.

Giles

Quote from: krakra on March 09, 2015, 19:05:44 PM
Men ganske nedlatende.

Skal være enig i det. Hun er heller ingen medkverulant som ellers bør tåle det. Trekker utsagnet.

Kirk

Du største problemet med styrevalget er jo at det foregår på så tynt grunnlag. De fleste har ytterst liten kunnskap om nye personene som står på valg, i tillegg til at vi har så godt som ingen innsikt i hva som skjer i styret, bortsett fra lekkasjer og annenhånds synsing fra journalister og andre. Dette er for så vidt problemet med et demokrati generelt, at det kreves opplyste velgere, men skal ikke gå inn på den diskusjonen her . . .

Det er derfor jeg har mer tiltro til valgkomiteen innstilling, siden de faktisk har snakket med disse personene, hentet inn referanser og gjort en bakgrunnssjekk. Har også sansen for det Lekven sa om å unngå personer med bindinger til enkeltgrupperinger. Det er jo noe mange har etterlyst i årevis, men det er tydeligvis ikke så nøye så lenge det er noen fra din egen gruppering det gjelder.

Skjønner i grunn ikke hvordan det i det hele tatt er mulig Ã¥ representere supporterne nÃ¥r en ser hvor mange ulike meninger det er bare her inne ...  ;) Som tidligere nevnt: Det er veldig lett Ã¥ samle folk som er mot noe, atskillig verre Ã¥ fÃ¥ dem til Ã¥ bli enig om et alternativ.




KriseLise

Jeg gleder meg som en liten unge til Ã¥rsmøte, episode 2  :)

Nå skylder jo "supporterene" Tirsdagsgjengen en tjeneste, og jeg er skikkelig spent på hvilken kandidat de hoster opp som benkeforslag på det neste møtet som "sin" mann/tante i styret. Den personen "skal" jo også inn, og det skal bli kjempespennende å se om "supporterene" holder sitt ord og stemmer blindt med.

Her er det jo ingen som tenker på klubben Brann som har et fotballag som skal vinne kamper. Her er det meg, meg og meg enda en gang! for alle pengene.
"Spiller de fotball da?" er det kanskje en som vil si bak i salen mens stemmeseddlene stokkes og skal deles ut på nytt.

Direktesendt på ba.no igjen? Håper det!!
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

dudo

Jeg håper bare folk kjenner sin besøkelsestid og stiller på årsmøtet. Man får det styret man fortjener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Jeg for min del håper Brann får det styret Brann fortjener.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Giles on March 09, 2015, 21:29:09 PM
Jeg for min del håper Brann får det styret Brann fortjener.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

TCAC

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 09, 2015, 21:42:46 PM


Det er stor forskjell på å trekke seg og på å informere valgkomiteen om at man stiller sin plass til disposisjon om det er ønskelig. Den eneste effekten av det siste er at komiteen får et større handlingsrom. Noe jeg ikke tviler på at de trenger om de skal klare å overtale en som både er dyktig nok og dumdristig nok til å ta styreledelsen i denne bikuben.

OmOssSjølOgHansaøl

March 09, 2015, 22:57:28 PM #1837 Last Edit: March 09, 2015, 23:00:42 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Quote from: TCAC on March 09, 2015, 22:29:33 PM
Det er stor forskjell på å trekke seg og på å informere valgkomiteen om at man stiller sin plass til disposisjon om det er ønskelig.


Hypotetisk: Hvis Samnøy stiller plassen til disposisjon og valgkomiteen viser så pass liten respekt for årsmøtet som har valgt Samnøy at de nok en gang innstiller et styre uten henne ... hva tror du skjer da? Jo, da vil selvfølgelig de som ønsker Samnøy i styret fremme henne som benkeforslag på nytt. Noe de er i sin fulle rett til og faktisk bør gjøre siden det er reell grunn til å tro at et flertall av årsmøtet vil ønske å ha henne i styret. Og så er det på'an igjen.

Hvorfor skulle valgkomiteen og Samnøy ønske enda en kampvotering i stedet for å prøve å finne et styre som årsmøtet kan samle seg bak?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

TCAC

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 09, 2015, 22:57:28 PM
Hypotetisk: Hvis Samnøy stiller plassen til disposisjon og valgkomiteen viser så pass liten respekt for årsmøtet som har valgt Samnøy at de nok en gang innstiller et styre uten henne ... hva tror du skjer da? Jo, da vil selvfølgelig de som ønsker Samnøy i styret fremme henne som benkeforslag på nytt. Noe de er i sin fulle rett til og faktisk bør gjøre siden det er reell grunn til å tro at et flertall av årsmøtet vil ønske å ha henne i styret. Og så er det på'an igjen.


Nei. Da er det ikke på'an igjen. Det første valgkomiteen må forsikre seg om i valg av nye styremedlemmer er at de ikke vil oppføre seg like barnslig som Tennfjord & co, og det er vel ingen i tvil om at de prioriterer. Om valgkomiteens innstilling endres ved nok et benkeforslag, har man å forholde seg til det.

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 09, 2015, 22:57:28 PM
Hvorfor skulle valgkomiteen og Samnøy ønske enda en kampvotering i stedet for å prøve å finne et styre som årsmøtet kan samle seg bak?


Hvorfor må det nødvendigvis ende i kampvotering? Det bør da være mulig for valgkomiteen å kommunisere med fraksjonene vi vet vil stille mannsterke på generalforsamlingen, og få forankret en best mulig styresammensetting uten at man risikerer at denne blir brutt opp? Det er en av tingene som forundret meg mest etter årsmøtet. De korte talene kom tilsynelatende fra velartikulerte, intelligente folk fra det som burde være innflytelsesrike grupper, som valgkomiteen av en eller annen grunn ikke hadde snakket med på forhånd.

KriseLise

Her er mitt benkeforslag om to år:

http://www.ba.no/Davy_Wathne_m__slutte_i_TV_2_etter_fylte_67__r-5-8-34900.html

SÃ¥ spørs det bare om han kommer til Ã¥ takke ja da  ;D
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Klaus_Brann

Håper aldri Davy kommer i nærheten av Sportsklubbens styre og stell. Så kan man selvsagt si at det ikke kan gå så mye verre enn det allerede har gjort, men men.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 09, 2015, 22:57:28 PM
Quote from: TCAC on March 09, 2015, 22:29:33 PM
Det er stor forskjell på å trekke seg og på å informere valgkomiteen om at man stiller sin plass til disposisjon om det er ønskelig.


Hypotetisk: Hvis Samnøy stiller plassen til disposisjon og valgkomiteen viser så pass liten respekt for årsmøtet som har valgt Samnøy at de nok en gang innstiller et styre uten henne ... hva tror du skjer da? Jo, da vil selvfølgelig de som ønsker Samnøy i styret fremme henne som benkeforslag på nytt. Noe de er i sin fulle rett til og faktisk bør gjøre siden det er reell grunn til å tro at et flertall av årsmøtet vil ønske å ha henne i styret. Og så er det på'an igjen.

Hvorfor skulle valgkomiteen og Samnøy ønske enda en kampvotering i stedet for å prøve å finne et styre som årsmøtet kan samle seg bak?

Godt ressonnert. Men O Store Valgnemda må få viljen sin. Det er en del valgnemdfundamnetalister her inne.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Hatleking on March 09, 2015, 18:08:01 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2015, 18:03:08 PM
Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.


Kvifor er du meir skeptisk til Lie-Nielsen enn Samnøy? Sistnemnde er heilt klårt i ein mykje større storm enn førstnemnde. Så kan ein sjølvsagt hevde sin rett, og ho sit i styret om ho vil. Spørjemålet er kva som er best for Brann.

Fordi Lie-Nielsen i Skarsfjordsaken skremte meg med dømmekraften sin.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: krakra on March 09, 2015, 18:18:48 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2015, 18:03:08 PM
Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.
Men tror du valgkomiteen bare er der for å komme med personlige forslag som man ikke skal legge noe mer vekt på enn de forskjellige fraksjonene? Hva er poenget med en valgkomite da? La tirsdagsgjengen og supporterfraksjonen finne et styre. De vet jo best.

Poenget er, som jeg har sagt tidligere, at de gjennom grundig arbeid skal komme med et godt forslag til åsrmøtet.
Tren på langskudd

krakra

March 10, 2015, 07:44:10 AM #1844 Last Edit: March 10, 2015, 08:04:52 AM by krakra
Quote from: Lasaron on March 10, 2015, 06:59:42 AM
Quote from: krakra on March 09, 2015, 18:18:48 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2015, 18:03:08 PM
Jeg slutter ikke å la meg forbause over hvor "hellig" valgnemda er i fleres øyne. Det er ikke slik at valgnemdas ord er lov, og jeg tror viktigheten av at de får frie tøyler overdrives.

Det er, som Torvanger har påpekt til det kjedsommelige, svært mange brannsupportere som ikke er medlemmer. En del av av disse kunne sikkert vært gode kandidater til et styre, men nå kan ikke slike spørres. Man kan kun spørre folk som allerede er medlem. Da kan det bli litt vanskeligere å sette sammen et dream-team. Vi trenger nok både Samnøy og Lie-Nielsen, selv om jeg er skeptisk til sistnevnte.
Men tror du valgkomiteen bare er der for å komme med personlige forslag som man ikke skal legge noe mer vekt på enn de forskjellige fraksjonene? Hva er poenget med en valgkomite da? La tirsdagsgjengen og supporterfraksjonen finne et styre. De vet jo best.

Poenget er, som jeg har sagt tidligere, at de gjennom grundig arbeid skal komme med et godt forslag til åsrmøtet.
Hvorfor? Dere vet jo uansett bedre. Det grundige arbeidet er jo ikke mer verdt enn kjenningene supporterne og tirsdagsgjengen drar opp av hatten. Må være lite motiverende å gjøre et grundig arbeid når det har så liten verdi.

Frem mot neste årsmøte får de bare be grupperingene om å komme med er styre. Så får de eventuelt fylle de øvrige plassene med faktisk innsikt om hva som skjer i styrerommet, hva styret har manglet pg en helhetlig sammensetning som skal skapr et godt samarbeid.

adio

Hvem foreslår folket som potensielle styreleder nå da?

Synes hele denne tråden kan dreie over på neste årsmøte fremfor å kverulere og dvele ved det gamle. Mye artigere å diskutere fremtid enn fortid, i alle fall når ting har gått til helvete :)

krakra

Får vente på tirsdagsgjengens innstilling.

TCAC

Quote from: Lasaron on March 10, 2015, 06:54:43 AMGodt ressonnert. Men O Store Valgnemda må få viljen sin. Det er en del valgnemdfundamnetalister her inne.


Flott. Dine mer intellektuelle meningsfeller er sikkert strålende fornøyd med din argumentasjon mot oss valgnemdfundamentalister.

krakra

Organisasjons-Norge trener flere frihetskjempere som vraker valgkomiteens innstilling basert på magefølelsen.

ostraume

Men er dere ikke enige i at det ville vært uklokt av valgnemnda å be Samnøy trekke til side? Hun er tross alt allerede stemt inn av årsmøtet, noe som er et rimelig klart signal om hva medlemmene i klubben ønsker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up