• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Bybanen

Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 23:08:56 PM
Aarebrot er en skarp iakttager og han er herlig ærlig.


En person jeg har samarbeidet med og diskutert mye med de siste 20 Ã¥rene, men mÃ¥ innrømme at fotball aldri har stÃ¥tt pÃ¥ agendaen. Dog ikke overrasket over at han har noe klokt Ã¥ si ogsÃ¥ her  :)

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 23:08:56 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:03:44 PM
Quote from: Henki on March 05, 2015, 22:58:14 PM
Tja, Frank Aarebrot er ingen dum mann å låne autoritet av. Er man professor i Sammenliknende politikk har man peiling på mer enn bare valgforskning.


Det er fremstillingen av at en ellers glimrende historiker og politisk kommentator skal ha noe som helst avgjørende tyngde om denne debatten. Som om hans innspill fastsetter noe.


Aarebrot er en skarp iakttager og han er herlig ærlig.


Det er han, men at du fremstiller det som at hans ord er fasiten blir for dumt. Det er kun hans mening, intet annet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

http://www.nrk.no/hordaland/supporterleder_-_-aarebrot-bommer_-1.12244095

Dette er skandale! Her har Aarebrot nettopp avsluttet debatten, så våger denne østlendingen av en Brann-supporter å tale ham midt imot. Pføy, sier jeig!
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Henki on March 05, 2015, 23:11:19 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:03:44 PM
Quote from: Henki on March 05, 2015, 22:58:14 PM
Tja, Frank Aarebrot er ingen dum mann å låne autoritet av. Er man professor i Sammenliknende politikk har man peiling på mer enn bare valgforskning.


Det er fremstillingen av at en ellers glimrende historiker og politisk kommentator skal ha noe som helst avgjørende tyngde om denne debatten. Som om hans innspill fastsetter noe.


Det var godt du la på det smilefjeset der hvis ikke hadde jeg blitt bekymret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 22:17:54 PM
Krøvel, ingen gikk til det møtet uten å ha snakket sammen, du kan ikke påstå noe annet. Grupperinger planlegger og personer snakker sammen og forteller om sine planer og ønsker. Dere har suggert hverandre og mobben ble ytterligere suggert når fienden Barmen kom på talerstolen og kom med noen ærlige uttalelser som fikk det til å koke. Der og da kastet man fornuften over bordet og stemte inn Samnøy igjen, på pur trass, uten å tenke gjennom at det ville få konsekvenser. Dere har gjort en av tidenes blundere i Brannhistorien, jeg fatter rett og slett fortsatt ikke at det er mulig og selv dagen derpå er dere f`en meg ikke i stand til å ta selvkritikk.


Jeg kan ikke påstå noe annet? Vel, jeg var ikke på dette "hestehandelmøtet", så det er helt umulig for meg å påstå noe som helst. Uansett er det jo morsomt at fraksjonene i det ene øyeblikket kritiseres for å ikke samarbeide, for nå å kritiseres for nettopp dette.

Men som sagt: Jeg har null respekt for sånne sofa-sytere som deg som ikke stiller på årsmøtet og drar med seg alle disse fornuftige titusener av andre Brann-supportere som nå har blitt sviktet av oss idioter.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:32:42 PM
http://www.nrk.no/hordaland/supporterleder_-_-aarebrot-bommer_-1.12244095

Dette er skandale! Her har Aarebrot nettopp avsluttet debatten, så våger denne østlendingen av en Brann-supporter å tale ham midt imot. Pføy, sier jeig!


Knusande argument frå heile Bergens Lillebøe-Hansen med at Samnøy kjem frå ein kristen heim med lite øl. Han kunne i det minste sagt at supportarane er splitta!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 05, 2015, 22:24:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 21:59:59 PM
Quote from: Giles on March 05, 2015, 21:46:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 21:20:35 PM
Quote from: Giles on March 05, 2015, 19:28:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 18:34:20 PM
Quote from: Giles on March 05, 2015, 15:00:57 PM
Quote from: krakra on March 05, 2015, 14:56:56 PM
Quote from: Giles on March 05, 2015, 14:46:09 PM
Quote from: krakra on March 05, 2015, 14:40:33 PM
Quote from: Giles on March 05, 2015, 14:39:04 PM
Quote from: krakra on March 05, 2015, 12:55:24 PM
Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 12:51:26 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 12:44:31 PMén endring. Men huff, det ble for mye for Kjell.


Ei endring - gjerne to om Dahl ikkje hadde trukke seg - som i praksis betyr at ein ikkje synst at det valkomiteen gjorde, var godt nok. Utan Nina hadde ein ikkje hatt kompetanse på det juridiske, noko som vart trukke opp på Nyhetskanalen nettopp. Mykje bra vart sagt der.

I staden messar ein opp om 'demokrati' som om ein skulle vere under kommunistisk undertrykking og fokuserar på seg sjølv og sin - sjølvsagt fullstendig legitime - rett til å vise sin makt ved å stemme på sine favorittar på tvers av det planen var for både valkomiteen og Tennfjord. Det er kortsiktig og gjer at den endringa i korleis Brann skulle framstå er utsatt. Skjelbreid snakka om at mykje av fokuset var på posisjonskamp, og det er mykje det me ser her. Ein skal ha sine inn, for det er ei prinsippsak.

Også Johannesen poengterte at ein klubb og styre som dreg i same retning er viktig. No har ein gjengar som dreg i vidt ulike retningar og det å få sine favorittar inn blir det viktigaste - som ein ser med Samnøy og Dahl.
Utrolig at du kan skrive et sånt innlegg samtidig som du skryter av en mann som trakk seg som styreleder for ETT benkeforslag gikk inn. Det har nå kommet frem at Olsen tilbød å trekke sitt kandidatur så Tennfjord fikk den økonomiske og juridiske kompetansen sin, men det var ikke snakk om.

Dette er mannen som skulle vært samlende og endre på kompiskulturen?

Tennfjord hadde rykket opp driten med roten. Han hadde ikke brydd seg om hårsåre medlemmer eller tirsdagsmas når viktige beslutninger for Brann skulle fattes. Akkurat som en god leder/styre skal. Han hadde fått Brann på kjøl igjen og i riktig retning. Skulle heller ikke undre meg om han hadde vært/blitt en inkluderende og populær leder blant medlemmer, publikum, tirsdagsgutter og støttespillere. Den jævla feigingen.
Og den lidenskapelige Brannsupporter Samnøy beviste vel med sitt sanseløse "jeg stiller" at hun ikke bør sitte i noe styre noengang.
Du motsier deg selv. Uansett. Dette får vi ikke vite. Fordi han feiget ut.

Trodde bedre om deg Krakra, nå ser jeg at du må ta barnehagen om igjen.
Setter likevel pris på at du krangler på høyt nivå som det passer seg her inne.
Jeg er ikke interessert i å legge mye krefter i innlegg til de som bare er interesert i å slenge dritt mot meningsmotstandere og fremheve seg selv.

Du skuffer igjen. Du er jo akkurat likedan. Og det er helt greit. Ingen besitter noen sannhet her inne.

Så skråsikker som du har vært på alt, så er det flott at du endelig innser dine begrensninger.

Ja, da er det bare deg igjen. Har du ikke i det minste en liten vag følelse av at det du var med på gikk helt galt?Nei, gi faen i Brann leve medlemmene. Bare vi får bruke vår demokratiske rett så kan skuta gå rett til bunns. I det virkelige liv ville dere måtte gå planken for mytteri og sabotasje. Mulig dere ikke ville fått straff siden det er åpenbart at dere ikke vet hva dere gjør. Sekterisk massesuggesjon på grensen til paranoid psykose.

Fortsatt like sikker i din sak. Alle som ikke skjønner det geniale trekket på møtet i går er virkelighetsfjerne?

Jeg skjønner at du føler at du personlig eier klubben. Du har ikke skjønt hva Brann er. Eierskapet til Brann deles av alle som er interessert i Brann.


Jeg må le av deg! De som avgjør i Brann er medlemmene gjennom årsmøtet. Ikke de som sitter og tøffer seg bak et tastatur.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 22:24:53 PM
Først var det demokrati-kortet, krøvel. No er det intelligensen?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on March 05, 2015, 22:58:14 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 22:51:36 PM
Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 22:23:22 PM
Aarebrot har talt, nå bør det etterhvert synke inn for noen og enhver her inne:
http://www.nrk.no/hordaland/_-jeg-hadde-ogsa-trukket-meg-som-brann-formann-1.12243766


Tja, Frank Aarebrot er ingen dum mann å låne autoritet av. Er man professor i Sammenliknende politikk har man peiling på mer enn bare valgforskning.

Jo men i følge valgkommiteen og en del her på forumet så er ikke det relevante kvalifikasjoner, så vi kan ikke høre på ham.
Legg ned hele klubben!

Bybanen

Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:32:42 PM
http://www.nrk.no/hordaland/supporterleder_-_-aarebrot-bommer_-1.12244095

Dette er skandale! Her har Aarebrot nettopp avsluttet debatten, så våger denne østlendingen av en Brann-supporter å tale ham midt imot. Pføy, sier jeig!


Hehe ville kanskje vært litt spesielt om supporter-lederen skulle være enig i at supporterne ikke burde ha noe å si? Jeg konkluderer uansett med at Brann er rævkjørt. Norges nest største by med alvorlig masse fotball-talenter og masse villige investorer har atter en gang gjort seg til latter pga hjernedøde supportere.

I løpet av dagen har jeg snakket med mange som var på møtet, og de fleste endte opp med en slags stand-up / imitasjon av hva som ble sagt av supportere i går (samt to stk som var litt bekymret, og seriøst mente at flere av de som uttalte seg burde vært beskyttet mot seg selv).

Jeg donerer en Mozart-kule til Tirsdagsgjengen og Bataljonen, sammen har de gjort Brann til latter enda en gang. Gratulerer.

krøvel vellevold

Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:10:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 21:16:29 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 19:13:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 18:57:18 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 18:56:10 PM
Quote from: Lasaron on March 05, 2015, 18:23:19 PM
Quote from: dr_cyanid on March 05, 2015, 17:56:30 PM


Et styre var valgt, så trekte styreleder og over halve styret seg - ergo var det de som trakk seg som satt oss i denne situasjonen.


Nåja, det blir jo litt flisespikkeri å se på det slik.
Hadde man begynt med å velge inn represetantene først og lederen sist så hadde Tennfjord kunne trekt seg før han skulle bankes gjennom. Da hadde han trekt seg av samme grunner, i den samme prosessen men uten å måtte bli hetset som lederen som trakk seg :)

Han sa han gikk til valg med hele det innstilte styret, og kun sammen med det, og så lenge hele den gruppen ikke ble valgt, kan man jo si at han ble valgt vekk av medlemmene. At hans verv er oppe til valg først betyr således ingenting. Men man må jo begynne i en ende, og da er det jo slik.


mens han på årsmøtet rett før valget nektet å si noe om han ville trekke seg hvis det kom forandringer.


Ja, fordi han ville la klubben bestemme hvilken vei klubben ville gå, uavhengig av press fra ham. En real ting å gjøre. Muligheten er jo faktisk stor for at han hadde fått sitt styre om han hadde gitt ett ultimatum. Men da hadde han jo også diktert Brann, noe som ikke hører hjemme i et demokrati. Han gav all info medlemmene trengte, uten å gi et ultimatum. Alle visste hva som ville skje, det er oppe i lyset det nå at det var allmenn kunnskap hos de som trekker i trådene.


Latterlig! Vi vil gjerne vite premissene for hva vi stemmer på. Tennfjord hadde aldri blitt stemt inn om han satte et ultimatum. Nytter ikke å "legge press uten å legge press". Enten får han være klar, eller så får han la være å komme med hinting og indirekte trusler.

Med all respekt Krøvel, men jeg tror at du tar feil. Jeg er nokså sikker på at Tennfjord hadde blitt valgt og han hadde også fåt styret sitt i sin helhet hadde han stilt ultimatumet. Men dette blir selvfølgelig bare antagelser fra min side. En bør ikke være for skråsikker og det spiller jo egentlig ingen rolle nå da utfallet ble som det ble.



67 % stemte for Samnøy. Det betyr at de var villige til å satse muligheten for at Tennfjord kunne trekke seg.
Legg ned hele klubben!

maximus1963

Det er litt underlig dette med Liv Grete. Hvis Tennfjord visste at hun skulle trekke seg spillte det vel ingen rolle om ikke Nina fikk nok stemmer i første omgang. Der ville jo uansett bli en ledig plass i styret og da hadde vel Nina Sandnes fått den ledige plassen ? Liv Grete gikk jo langt i å si at hun hadde trukket seg anyway, men jeg føler på at det ikke er så sikkert. Virker som masse mennesker kommer med halvsannheter og skjuler ting
Kniksen var kongen

krøvel vellevold

Hva feiler folk som mener at ett styremedlem er forskjellen mellom himmel og helvete? Tror dere at Samnøy har seksdobbel stemme i styret?
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2015, 23:33:51 PM
Quote from: Henki on March 05, 2015, 23:11:19 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:03:44 PM
Quote from: Henki on March 05, 2015, 22:58:14 PM
Tja, Frank Aarebrot er ingen dum mann å låne autoritet av. Er man professor i Sammenliknende politikk har man peiling på mer enn bare valgforskning.


Det er fremstillingen av at en ellers glimrende historiker og politisk kommentator skal ha noe som helst avgjørende tyngde om denne debatten. Som om hans innspill fastsetter noe.


Det var godt du la på det smilefjeset der hvis ikke hadde jeg blitt bekymret.


Hehe, joa, jeg tok meg den (demokratiske?) frihet å komme med en dårlig vits oppi alt alvoret:)
Ballen skal fremover!

maximus1963

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 23:45:11 PM
Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:10:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 21:16:29 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 19:13:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 18:57:18 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 18:56:10 PM
Quote from: Lasaron on March 05, 2015, 18:23:19 PM
Quote from: dr_cyanid on March 05, 2015, 17:56:30 PM


Et styre var valgt, så trekte styreleder og over halve styret seg - ergo var det de som trakk seg som satt oss i denne situasjonen.


Nåja, det blir jo litt flisespikkeri å se på det slik.
Hadde man begynt med å velge inn represetantene først og lederen sist så hadde Tennfjord kunne trekt seg før han skulle bankes gjennom. Da hadde han trekt seg av samme grunner, i den samme prosessen men uten å måtte bli hetset som lederen som trakk seg :)

Han sa han gikk til valg med hele det innstilte styret, og kun sammen med det, og så lenge hele den gruppen ikke ble valgt, kan man jo si at han ble valgt vekk av medlemmene. At hans verv er oppe til valg først betyr således ingenting. Men man må jo begynne i en ende, og da er det jo slik.


mens han på årsmøtet rett før valget nektet å si noe om han ville trekke seg hvis det kom forandringer.


Ja, fordi han ville la klubben bestemme hvilken vei klubben ville gå, uavhengig av press fra ham. En real ting å gjøre. Muligheten er jo faktisk stor for at han hadde fått sitt styre om han hadde gitt ett ultimatum. Men da hadde han jo også diktert Brann, noe som ikke hører hjemme i et demokrati. Han gav all info medlemmene trengte, uten å gi et ultimatum. Alle visste hva som ville skje, det er oppe i lyset det nå at det var allmenn kunnskap hos de som trekker i trådene.


Latterlig! Vi vil gjerne vite premissene for hva vi stemmer på. Tennfjord hadde aldri blitt stemt inn om han satte et ultimatum. Nytter ikke å "legge press uten å legge press". Enten får han være klar, eller så får han la være å komme med hinting og indirekte trusler.

Med all respekt Krøvel, men jeg tror at du tar feil. Jeg er nokså sikker på at Tennfjord hadde blitt valgt og han hadde også fåt styret sitt i sin helhet hadde han stilt ultimatumet. Men dette blir selvfølgelig bare antagelser fra min side. En bør ikke være for skråsikker og det spiller jo egentlig ingen rolle nå da utfallet ble som det ble.



67 % stemte for Samnøy. Det betyr at de var villige til å satse muligheten for at Tennfjord kunne trekke seg.

Stemmer det Krøvel, men det vare bare 20 stemmers forskjell. Jeg hadde bÃ¥de Samnøy og Sandnes pÃ¥ stemmeseddelen min, men hadde han stillt sitt kabinettspørsmÃ¥l er jeg ikke helt sikke pÃ¥ om Samnøy hadde stÃ¥tt der. Jeg tror ganske mange hadde det pÃ¥ samme mÃ¥ten, vi kunne bare ikke fÃ¥ oss til Ã¥ tro at han ville gjøre alvor av trusselen sin Ã¥ trekke seg, 1 person fra eller til kunne da ikke spille sÃ¥ stor rolle.............  vel vi fikk jo svar pÃ¥ det
Kniksen var kongen

Spelaren

Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 23:36:54 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:32:42 PM
http://www.nrk.no/hordaland/supporterleder_-_-aarebrot-bommer_-1.12244095

Dette er skandale! Her har Aarebrot nettopp avsluttet debatten, så våger denne østlendingen av en Brann-supporter å tale ham midt imot. Pføy, sier jeig!


Knusande argument frå heile Bergens Lillebøe-Hansen med at Samnøy kjem frå ein kristen heim med lite øl. Han kunne i det minste sagt at supportarane er splitta!


Du skjønner utmerket godt at ølreplikken gikk på Aarebrots useriøse åpning.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:54:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 23:45:11 PM
Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:10:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 21:16:29 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 19:13:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 18:57:18 PM
Quote from: KriseLise on March 05, 2015, 18:56:10 PM
Quote from: Lasaron on March 05, 2015, 18:23:19 PM
Quote from: dr_cyanid on March 05, 2015, 17:56:30 PM


Et styre var valgt, så trekte styreleder og over halve styret seg - ergo var det de som trakk seg som satt oss i denne situasjonen.


Nåja, det blir jo litt flisespikkeri å se på det slik.
Hadde man begynt med å velge inn represetantene først og lederen sist så hadde Tennfjord kunne trekt seg før han skulle bankes gjennom. Da hadde han trekt seg av samme grunner, i den samme prosessen men uten å måtte bli hetset som lederen som trakk seg :)

Han sa han gikk til valg med hele det innstilte styret, og kun sammen med det, og så lenge hele den gruppen ikke ble valgt, kan man jo si at han ble valgt vekk av medlemmene. At hans verv er oppe til valg først betyr således ingenting. Men man må jo begynne i en ende, og da er det jo slik.


mens han på årsmøtet rett før valget nektet å si noe om han ville trekke seg hvis det kom forandringer.


Ja, fordi han ville la klubben bestemme hvilken vei klubben ville gå, uavhengig av press fra ham. En real ting å gjøre. Muligheten er jo faktisk stor for at han hadde fått sitt styre om han hadde gitt ett ultimatum. Men da hadde han jo også diktert Brann, noe som ikke hører hjemme i et demokrati. Han gav all info medlemmene trengte, uten å gi et ultimatum. Alle visste hva som ville skje, det er oppe i lyset det nå at det var allmenn kunnskap hos de som trekker i trådene.


Latterlig! Vi vil gjerne vite premissene for hva vi stemmer på. Tennfjord hadde aldri blitt stemt inn om han satte et ultimatum. Nytter ikke å "legge press uten å legge press". Enten får han være klar, eller så får han la være å komme med hinting og indirekte trusler.

Med all respekt Krøvel, men jeg tror at du tar feil. Jeg er nokså sikker på at Tennfjord hadde blitt valgt og han hadde også fåt styret sitt i sin helhet hadde han stilt ultimatumet. Men dette blir selvfølgelig bare antagelser fra min side. En bør ikke være for skråsikker og det spiller jo egentlig ingen rolle nå da utfallet ble som det ble.



67 % stemte for Samnøy. Det betyr at de var villige til å satse muligheten for at Tennfjord kunne trekke seg.

Stemmer det Krøvel, men det vare bare 20 stemmers forskjell. Jeg hadde bÃ¥de Samnøy og Sandnes pÃ¥ stemmeseddelen min, men hadde han stillt sitt kabinettspørsmÃ¥l er jeg ikke helt sikke pÃ¥ om Samnøy hadde stÃ¥tt der. Jeg tror ganske mange hadde det pÃ¥ samme mÃ¥ten, vi kunne bare ikke fÃ¥ oss til Ã¥ tro at han ville gjøre alvor av trusselen sin Ã¥ trekke seg, 1 person fra eller til kunne da ikke spille sÃ¥ stor rolle.............  vel vi fikk jo svar pÃ¥ det


Og nettopp derfor er ikke Tennfjord rett mann.



Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:58:35 PM
Quote from: Hatleking on March 05, 2015, 23:36:54 PM
Quote from: Spelaren on March 05, 2015, 23:32:42 PM
http://www.nrk.no/hordaland/supporterleder_-_-aarebrot-bommer_-1.12244095

Dette er skandale! Her har Aarebrot nettopp avsluttet debatten, så våger denne østlendingen av en Brann-supporter å tale ham midt imot. Pføy, sier jeig!


Knusande argument frå heile Bergens Lillebøe-Hansen med at Samnøy kjem frå ein kristen heim med lite øl. Han kunne i det minste sagt at supportarane er splitta!


Du skjønner utmerket godt at ølreplikken gikk på Aarebrots useriøse åpning.


Men kvifor sa han ikkje at medlemma er splitta? Så godt som ingen var jo for at RBH skulle fortsetje, men då var tydelegvis supportarane splitta. I dette tilfelle er det mange som er kritiske til det som vart gjort, men han seier ingenting om det. Er det då berre personlege preferansar som gjeld, og ikkje heilt det som går på å representere supportarane?

Klaus_Brann

Aarebrot bommer hvis han virkelig han tror at medlemmene i Brann er den samme gjengen som sitter på Fotballpuben og drikker øl.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:47:07 PM
Det er litt underlig dette med Liv Grete. Hvis Tennfjord visste at hun skulle trekke seg spillte det vel ingen rolle om ikke Nina fikk nok stemmer i første omgang. Der ville jo uansett bli en ledig plass i styret og da hadde vel Nina Sandnes fått den ledige plassen ? Liv Grete gikk jo langt i å si at hun hadde trukket seg anyway, men jeg føler på at det ikke er så sikkert. Virker som masse mennesker kommer med halvsannheter og skjuler ting


Eg er så godt som sikker på at Liv Grete hadde fortsett om valkomiteen sitt forslag hadde gått gjennom. Det skin tydeleg gjennom at ho prøvar å vere då diskré som mogleg, men at det med posisjonskamp nok er tydelege stikk til diverse grupper som held på med akkurat det der, som vist under møtet i går.

SK

Selvsagt hadde hun fortsatt. Hvis hun i utgangspunktet ikke ønsket å være med videre, hadde hun ikke vært blant kandidatene i det hele tatt.

Klaus_Brann

Tennfjord snakker om at medlemmene tror at kompetansen som var god for 20-30 år siden er den som er god i dag.
Da lurer jeg på om Tennfjord mener det var vanlig med en kvinnelig "supporterrepresentant" i styret 80-tallet? For bortsett fra henne var det jo masse god kompetanse. At han ikke regner pedagogikk og forskning innenfor dette på høgskolenivå som verdifull kompetanse, gjør at jeg undres over hva hans definisjon på en moderne lederstil innebærer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Hvis man seriøst mener at fagkunnskap i pedagogikk er viktigere å ha i Brann-styret enn juridisk kompetanse, da er man rett og slett helt ute å kjøre.

Klaus_Brann

Les en gang til du. Jeg skrev at jeg mener det kan være verdifull kompetanse i et styre, ikke at det er viktigere enn juridisk kompetanse. Det er ofte mulig å se saker fra to ståsteder;

Man kan se på det at Samnøy kom med i stedet for Sandnes som noe utelukkende negativt og trekke seg, eller så kan man fokusere på at hun også tross alt besitter en verdifull kompetanse og bestemme seg for å jobbe for å få dette til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Hvordan stiller de andre styrene i TL? Har de beste klubbene i løpet av de siste årene hatt juridisk kompetanse blant styremedlemmene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: SK on March 05, 2015, 22:49:50 PM
Jo, du påstår at disse hadde noe med "fraksjonen" Mohn å gjøre.


Jepp, langt mer enn de har med fraksjonene Bataljonen og Tirsdagsgjengen å gjøre. Det gir en retningsforandring i styret som gav de to nevnte fraksjonene grunn til å stille egen kandidat som benkeforslag. Du kunne ikke se noen grunner, jeg gav deg en grunn. Ikke verre enn det.

SK

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2015, 00:28:54 AM
Les en gang til du. Jeg skrev at jeg mener det kan være verdifull kompetanse i et styre, ikke at det er viktigere enn juridisk kompetanse. Det er ofte mulig å se saker fra to ståsteder;

Man kan se på det at Samnøy kom med i stedet for Sandnes som noe utelukkende negativt og trekke seg, eller så kan man fokusere på at hun også tross alt besitter en verdifull kompetanse og bestemme seg for å jobbe for å få dette til.


Du skriver at Tennfjord ikke verdsetter slik kompetanse. Da må jeg spørre, hvor har du dette fra? Har han sagt dette noen steder? Det han har sagt, er jo at han ikke fikk med seg den kompetansen han ønsket, og dette var den juridiske.

At han setter juridisk kompetanse høyere enn pedagogikk-kompetanse, skulle for øvrig bare mangle. Pedagogikk o.l. er en type kompetanse som er lite viktig for den jobben styret i SK Brann skal utføre. Helt utrolig hvilke halmstrå man etterhvert klamrer seg til for å forsvare denne fadesen.


SK

Quote from: Ricky on March 06, 2015, 00:39:37 AM
Quote from: SK on March 05, 2015, 22:49:50 PM
Jo, du påstår at disse hadde noe med "fraksjonen" Mohn å gjøre.


Jepp, langt mer enn de har med fraksjonene Bataljonen og Tirsdagsgjengen å gjøre. Det gir en retningsforandring i styret som gav de to nevnte fraksjonene grunn til å stille egen kandidat som benkeforslag. Du kunne ikke se noen grunner, jeg gav deg en grunn. Ikke verre enn det.


Det var en dårlig grunn. En teori du kokte sammen i eget hode uten et eneste konkret holdepunkt, som du deretter argumenterte ut fra.

Ricky

Quote from: SK on March 06, 2015, 00:41:53 AM
Quote from: Ricky on March 06, 2015, 00:39:37 AM
Quote from: SK on March 05, 2015, 22:49:50 PM
Jo, du påstår at disse hadde noe med "fraksjonen" Mohn å gjøre.


Jepp, langt mer enn de har med fraksjonene Bataljonen og Tirsdagsgjengen å gjøre. Det gir en retningsforandring i styret som gav de to nevnte fraksjonene grunn til å stille egen kandidat som benkeforslag. Du kunne ikke se noen grunner, jeg gav deg en grunn. Ikke verre enn det.


Det var en dårlig grunn. En teori du kokte sammen i eget hode uten et eneste konkret holdepunkt, som du deretter argumenterte ut fra.


God grunn, basert på erfaring og innsikt. Ikke verre enn det.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2015, 00:34:10 AM
Hvordan stiller de andre styrene i TL? Har de beste klubbene i løpet av de siste årene hatt juridisk kompetanse blant styremedlemmene?


De andre klubbene har, i likhet med Brann, klart seg fint med å bruke juridisk rådgivning ved behov.

Klaus_Brann

Quote from: SK on March 06, 2015, 00:40:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2015, 00:28:54 AM
Les en gang til du. Jeg skrev at jeg mener det kan være verdifull kompetanse i et styre, ikke at det er viktigere enn juridisk kompetanse. Det er ofte mulig å se saker fra to ståsteder;

Man kan se på det at Samnøy kom med i stedet for Sandnes som noe utelukkende negativt og trekke seg, eller så kan man fokusere på at hun også tross alt besitter en verdifull kompetanse og bestemme seg for å jobbe for å få dette til.


Du skriver at Tennfjord ikke verdsetter slik kompetanse. Da må jeg spørre, hvor har du dette fra? Har han sagt dette noen steder? Det han har sagt, er jo at han ikke fikk med seg den kompetansen han ønsket, og dette var den juridiske.

At han setter juridisk kompetanse høyere enn pedagogikk-kompetanse, skulle for øvrig bare mangle. Pedagogikk o.l. er en type kompetanse som er lite viktig for den jobben styret i SK Brann skal utføre. Helt utrolig hvilke halmstrå man etterhvert klamrer seg til for å forsvare denne fadesen.




Ja, jeg skrev at han ikke så på det som verdifull kompetanse i Brann sitt styre, men jeg kan fint endre det til å si at han ikke ser det som like verdifullt. Poenget var at de som heller ville ha inn Sandnes hele tiden snakker opp viktigheten av hennes kompetanse, men når det snakkes om Samnøy nevnes det knapt annet enn at hun er supporterrepresentanten.
Hvis du ikke mener det fungerer bra å gjøre det på den måten kan du vel svare på om de har juridisk kompetanse inne i styrene til f.eks. Molde, RBK, Godset og Odd?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 23:36:25 PM
Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 22:17:54 PM
Krøvel, ingen gikk til det møtet uten å ha snakket sammen, du kan ikke påstå noe annet. Grupperinger planlegger og personer snakker sammen og forteller om sine planer og ønsker. Dere har suggert hverandre og mobben ble ytterligere suggert når fienden Barmen kom på talerstolen og kom med noen ærlige uttalelser som fikk det til å koke. Der og da kastet man fornuften over bordet og stemte inn Samnøy igjen, på pur trass, uten å tenke gjennom at det ville få konsekvenser. Dere har gjort en av tidenes blundere i Brannhistorien, jeg fatter rett og slett fortsatt ikke at det er mulig og selv dagen derpå er dere f`en meg ikke i stand til å ta selvkritikk.


Jeg kan ikke påstå noe annet? Vel, jeg var ikke på dette "hestehandelmøtet", så det er helt umulig for meg å påstå noe som helst. Uansett er det jo morsomt at fraksjonene i det ene øyeblikket kritiseres for å ikke samarbeide, for nå å kritiseres for nettopp dette.

Men som sagt: Jeg har null respekt for sånne sofa-sytere som deg som ikke stiller på årsmøtet og drar med seg alle disse fornuftige titusener av andre Brann-supportere som nå har blitt sviktet av oss idioter.


Brann klarer fint å samle et kompetent styre uten meg og deg, det beklagelige er at du og flere er medlemmer og trampet veritabelt i salaten igår.

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 23:48:17 PM
Hva feiler folk som mener at ett styremedlem er forskjellen mellom himmel og helvete? Tror dere at Samnøy har seksdobbel stemme i styret?


Tja, det er jo veldig mange som gjennom denne 7 år lange nedturen har følt at det nettopp er manglende juridisk kompetanse som har holdt Brann tilbake. Både her inne på forumet og i avisenes kommentarfelter har det blitt poengtert til det kjedsommelige hvor udyktige Brann er på det juridiske, og til slutt endte det altså med nedrykk og OBOS-ligaen 2015.
Også evalueringen fra 21st Club var tydelig på at det skortet på det juridiske gjennom store deler av fjorårssesongen.

Når medlemmene nå - til tross for dette - har bestemt at det heller ikke i år vil være en advokat til stede på styremøtene, så bør det ikke komme som noen overraskelse at Kjell Tennfjord og hans nye styre ikke ser noen annen utvei enn å trekke seg. De ønsker selvsagt ikke å gå i den samme fellen som sine forgjengere, som lot det juridiske bli en salderingspost.

Men ingenting er avgjort ennå, og på det ekstraordinære årsmøtet er det fortsatt mulig å gjøre Brann til en av Norges ledende klubber innenfor det juridiske. Det er mitt inderlige håp at medlemmene denne gang tar Frank Aarebrot og de andre ekspertenes råd til følge, slik at vi kan kjempe om opprykk og i det minste få på plass det juridiske fundamentet som trengs i styret for igjen å kunne bli en av medaljekandidatene i Tippeligaen.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 06, 2015, 01:35:48 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 05, 2015, 23:36:25 PM
Quote from: Torvanger on March 05, 2015, 22:17:54 PM
Krøvel, ingen gikk til det møtet uten å ha snakket sammen, du kan ikke påstå noe annet. Grupperinger planlegger og personer snakker sammen og forteller om sine planer og ønsker. Dere har suggert hverandre og mobben ble ytterligere suggert når fienden Barmen kom på talerstolen og kom med noen ærlige uttalelser som fikk det til å koke. Der og da kastet man fornuften over bordet og stemte inn Samnøy igjen, på pur trass, uten å tenke gjennom at det ville få konsekvenser. Dere har gjort en av tidenes blundere i Brannhistorien, jeg fatter rett og slett fortsatt ikke at det er mulig og selv dagen derpå er dere f`en meg ikke i stand til å ta selvkritikk.


Jeg kan ikke påstå noe annet? Vel, jeg var ikke på dette "hestehandelmøtet", så det er helt umulig for meg å påstå noe som helst. Uansett er det jo morsomt at fraksjonene i det ene øyeblikket kritiseres for å ikke samarbeide, for nå å kritiseres for nettopp dette.

Men som sagt: Jeg har null respekt for sånne sofa-sytere som deg som ikke stiller på årsmøtet og drar med seg alle disse fornuftige titusener av andre Brann-supportere som nå har blitt sviktet av oss idioter.


Brann klarer fint å samle et kompetent styre uten meg og deg, det beklagelige er at du og flere er medlemmer og trampet veritabelt i salaten igår.


Feil. Problemet er at alle du og de titusener av oppegående supportere som ikke gidd være medlem eller stille på årsmøtet, dreit seg ut ved å la oss idioter styre klubben der den styres fra; nemlig årsmøtet.
Legg ned hele klubben!

Xminator

BA: Tennfjord flagget ikke ultimatum til valgkomiteen før innstillingen, de var som oss uvitende frem til dagene før årsmøtet.

Steinbygger: Var du klar over at du var med på ett rent styrekupp, der valgkomite og klubbens medlemmer skulle holdes uvitende til det var for sent?

Kagain

Quote from: Ricky on March 06, 2015, 02:04:08 AM

Tja, det er jo veldig mange som gjennom denne 7 år lange nedturen har følt at det nettopp er manglende juridisk kompetanse som har holdt Brann tilbake. Både her inne på forumet og i avisenes kommentarfelter har det blitt poengtert til det kjedsommelige hvor udyktige Brann er på det juridiske, og til slutt endte det altså med nedrykk og OBOS-ligaen 2015.
Også evalueringen fra 21st Club var tydelig på at det skortet på det juridiske gjennom store deler av fjorårssesongen.

Når medlemmene nå - til tross for dette - har bestemt at det heller ikke i år vil være en advokat til stede på styremøtene, så bør det ikke komme som noen overraskelse at Kjell Tennfjord og hans nye styre ikke ser noen annen utvei enn å trekke seg. De ønsker selvsagt ikke å gå i den samme fellen som sine forgjengere, som lot det juridiske bli en salderingspost.

Men ingenting er avgjort ennå, og på det ekstraordinære årsmøtet er det fortsatt mulig å gjøre Brann til en av Norges ledende klubber innenfor det juridiske. Det er mitt inderlige håp at medlemmene denne gang tar Frank Aarebrot og de andre ekspertenes råd til følge, slik at vi kan kjempe om opprykk og i det minste få på plass det juridiske fundamentet som trengs i styret for igjen å kunne bli en av medaljekandidatene i Tippeligaen.


Hva er det Giles og Torvanger pleier å si? Tiltredes? Krøvel har rett i at et styremedlem ikke er forskjellen mellom himmel og helvete. For det er det juridiske som er forskjellen mellom himmel og helvete.

Men det som for meg er absolutt mest trist etter onsdagens fadese er at Steinbyggeren outet seg selv. Jeg hadde laget meg et fantastisk narrativ der Steinbygger egentlig var Monsamjelden som gjorde slik konger gjør i gamle Shakespeare-skuespill; avsløre seg selv med stjålne digitale blunk. Kildene hans (som traff svært ofte) var Guntveit, og de to ville komme tilbake fra de døde sammen for å dømme levende og døde (og få et par gull til Brann) etter Norling sin tid var omme. Det var rett og slett en episk historien som ville vært passende for den såpeoperaen vi kaller laget og sportsklubben Brann.

krakra

March 06, 2015, 06:53:04 AM #1286 Last Edit: March 06, 2015, 07:19:05 AM by krakra
Quote from: SK on March 06, 2015, 00:40:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2015, 00:28:54 AM
Les en gang til du. Jeg skrev at jeg mener det kan være verdifull kompetanse i et styre, ikke at det er viktigere enn juridisk kompetanse. Det er ofte mulig å se saker fra to ståsteder;

Man kan se på det at Samnøy kom med i stedet for Sandnes som noe utelukkende negativt og trekke seg, eller så kan man fokusere på at hun også tross alt besitter en verdifull kompetanse og bestemme seg for å jobbe for å få dette til.


Du skriver at Tennfjord ikke verdsetter slik kompetanse. Da må jeg spørre, hvor har du dette fra? Har han sagt dette noen steder? Det han har sagt, er jo at han ikke fikk med seg den kompetansen han ønsket, og dette var den juridiske.

At han setter juridisk kompetanse høyere enn pedagogikk-kompetanse, skulle for øvrig bare mangle. Pedagogikk o.l. er en type kompetanse som er lite viktig for den jobben styret i SK Brann skal utføre. Helt utrolig hvilke halmstrå man etterhvert klamrer seg til for å forsvare denne fadesen.


Nå er du uredelig. Det har kommet fram at Tennfjord fikk muligheten til å få inn det juridiske, men nektet og sto fast ved sin barnsllige "Får jeg ikke det akkurat som jeg vil så går jeg hjem"-holdning. Så det handlet ikke om det juridiske. Det er bare et vikarierende motiv i en stygg maktkamp.

Hadd Skjelbred trukket seg før Ã¥rsmøtet hadde det ogsÃ¥ vært plass til Samnøy og alle nye. Da hadde nye vært i flertall og all kompetansen Tennfjord ønsket inn hadde vært pÃ¥ plass. Kansķje ønsket Tennfjord Skjelbreid mer enn Samnøy, men eet burde ikke være noe stort offer. Man kunne gÃ¥tt supporterne i møte og funnet en mer passende kandidat hvis Samnøy var problemet.

Det var mulig å finne en levelig løsning. Men da hadde man ikke rått demonstrert hvor tøffe man er.

krakra

Quote from: Hatleking on March 06, 2015, 00:11:17 AM
Quote from: maximus1963 on March 05, 2015, 23:47:07 PM
Det er litt underlig dette med Liv Grete. Hvis Tennfjord visste at hun skulle trekke seg spillte det vel ingen rolle om ikke Nina fikk nok stemmer i første omgang. Der ville jo uansett bli en ledig plass i styret og da hadde vel Nina Sandnes fått den ledige plassen ? Liv Grete gikk jo langt i å si at hun hadde trukket seg anyway, men jeg føler på at det ikke er så sikkert. Virker som masse mennesker kommer med halvsannheter og skjuler ting


Eg er så godt som sikker på at Liv Grete hadde fortsett om valkomiteen sitt forslag hadde gått gjennom. Det skin tydeleg gjennom at ho prøvar å vere då diskré som mogleg, men at det med posisjonskamp nok er tydelege stikk til diverse grupper som held på med akkurat det der, som vist under møtet i går.
Posisjonskamp drev jo Tennfjord-leiren også med.

Lasaron

Quote from: Nixon on March 05, 2015, 21:27:10 PM
Quote from: SK on March 05, 2015, 21:13:26 PMHvis det skal være pluss å ha et nettverk, må det være fordi det kommer Brann som klubb til gode.


Nettopp. Og de som vil ha Samnøy mener at det kommer Brann til gode. Jeg har ingen grunn til å tro at de som lanserte henne ikke var av den oppfatningen. Eller er du en av de som mener at hun ble lansert nærmest på trass selv om grupperingen mente at valgkomiteens innstilling i bunn og grunn var bedre?


Ja, selv mener jeg egentlig valgnemdas innstilling var den beste. Men det har seg slik at jeg på en svært god dag er på preik med Samnøy, og da kan jeg kanskje få hvisket i øret hennes at jeg ønsker varmelamper oppunder taket på Stadion der jeg sitter.

OBS!! Hele innlegget mitt er preget av ironi.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:16:36 AM
Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Og Brann med Samnøy i styret?

krakra


krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:20:13 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:16:36 AM
Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Og Brann med Samnøy i styret?
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:30:58 AM
Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:20:13 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:16:36 AM
Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Og Brann med Samnøy i styret?

krakra

March 06, 2015, 07:38:43 AM #1294 Last Edit: March 06, 2015, 07:42:25 AM by krakra
Skjelbreid og Sætre sto jo også for "de rette" tingene i de superavgjørende 2-3 sakene. Så hvis de hadde ønsket det skulle vi altså beholdt halve styret som ledet oss til nedrykk?

Med Skjelbreid ute har vi sjansen til å bytte ut 5 av 6 i skandalestyret. Da får vi en skikkelig opprydning og en frisk start. Jeg håper fraksjonene kan samle seg bak den sjansen foran neste årsmøte.

Giles

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2015, 00:09:48 AM
Aarebrot bommer hvis han virkelig han tror at medlemmene i Brann er den samme gjengen som sitter på Fotballpuben og drikker øl.

Akkurat på det punktet er jeg sikker på at han har helt rett.

Bataljonenspusekatt

Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:38:43 AM
Skjelbreid og Sætre sto jo også for "de rette" tingene i de superavgjørende 2-3 sakene. Så hvis de hadde ønsket det skulle vi altså beholdt halve styret som ledet oss til nedrykk?


Iht kørvel ja. Tenker litt på den såkalte svertekampanjen til Barmen. Har sett talen engang til. Han kjente seg ikke igjen I beskrivelsen av Samnøy, så mye greier om hvor bestefaren kom fra og så fryktet han at folk ville trekke seg. Litt av en svertekampanje. Hva er da all skriveriet om bade Barmen sr/jr, Bruun, Tennfjord osv osv.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:36:22 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:30:58 AM
Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:20:13 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:16:36 AM
Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Og Brann med Samnøy i styret?
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Bataljonenspusekatt on March 06, 2015, 07:42:18 AM
Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:38:43 AM
Skjelbreid og Sætre sto jo også for "de rette" tingene i de superavgjørende 2-3 sakene. Så hvis de hadde ønsket det skulle vi altså beholdt halve styret som ledet oss til nedrykk?


Iht kørvel ja. Tenker litt på den såkalte svertekampanjen til Barmen. Har sett talen engang til. Han kjente seg ikke igjen I beskrivelsen av Samnøy, så mye greier om hvor bestefaren kom fra og så fryktet han at folk ville trekke seg. Litt av en svertekampanje. Hva er da all skriveriet om bade Barmen sr/jr, Bruun, Tennfjord osv osv.

Har man litt erfaring fra slike settinger sÃ¥ vet man at  Ã¥ gÃ¥ opp pÃ¥ podiet bare for Ã¥ snakke ned/rakke ned pÃ¥ en kandidat er over grensen og det var det Barmen gjorde. Ganske uakseptabel oppførsel som ikke hører hjemme pÃ¥ et Ã¥rsmøte.

Bataljonenspusekatt

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:42:27 AM
Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:36:22 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:30:58 AM
Quote from: krakra on March 06, 2015, 07:20:13 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 07:16:36 AM
Enkelte skryter av hva Tennfjord fikk til med AaFK. OK, la oss se hvoran utviklngen var:

2010 - siste sesong uten Tennfjord: 4.plass - 10146 tilsk. i snitt.
2011 - første sesong med Tennfjord: 9. plass - 9565 tilsk. i snitt.
2012: 11.plass - 9183 tilsk. i snitt.
2013: 4.plass - 8192 tilsk. i snitt.
2014: 7.plass - 7602 tilsk. i snitt.

Og med tanke på utviklingen i tilsk.tall, er det vel sannsynlig å tro at utviklingen i økonomien også gikk den veien - uten at jeg har helt oversikt over det.

At AaFK klarer 9.plass, 11.plass, 4.plass og 7.plass, er ikke noe spesielt med tanke på at de er ligaens 6. største publikumslag - og sikkert også omtrent noe sånt i rankingen over budsjett.
Og Brann med Samnøy i styret?


Så lurer du på hvorfor Brann ikke kommer seg ut av gjørmen? Det at du vet det idet hele tatt sier vel at Samnøy lekker fra ett styre noe som I seg selv sier at hun bør ut av styrerommet

Go Up