• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Hadde man hatt bedre juridisk kompetanse i styret er det ikke sikkert vi hadde blitt lurt av Bari f.eks. Det ehikke sikkert et styre uten juridisk kompetanse skjønner at de trenger juridisk hjelp hele tiden. Dessuten er det viktig at vi har et styre med kompetanse nok til å ta egne avgjørelser uavhengig av hva som innstilles eller foreslås av administrasjon og rådgivere.
Hvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 13:16:27 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:03:11 PM
Jeg vil gjerne vite hva slags kompetanse Samnøy har. Livets skole?


Hun har vært valgt inn i styret fordi hun kan argumentere ut fra supporteres synspunkt, som gjerne er noe helt annet enn næringslivs-synspunkt. En fotballklubb er ikke som en hvilken som helst bedrift der profitt er alt. Derfor må man ha noen til å holde blårussfolket i ørene, slik at vi ikke blir ren kommers. At Samnøy er vår kandidat, er fordi hun er flink til å lytte til ulike grupperinger og fordi hun er en høyst oppegående og reflektert person.
"Holde blårussefolket i ørene" og du skjønner ikke hvordan du fremstår arrogant og nedlatende?
Så hennes kompetanse er altså at hun er supporter. Hvordan klarer andre klubber seg uten supportere i styret?

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:22:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 13:16:27 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:03:11 PM
Jeg vil gjerne vite hva slags kompetanse Samnøy har. Livets skole?


Hun har vært valgt inn i styret fordi hun kan argumentere ut fra supporteres synspunkt, som gjerne er noe helt annet enn næringslivs-synspunkt. En fotballklubb er ikke som en hvilken som helst bedrift der profitt er alt. Derfor må man ha noen til å holde blårussfolket i ørene, slik at vi ikke blir ren kommers. At Samnøy er vår kandidat, er fordi hun er flink til å lytte til ulike grupperinger og fordi hun er en høyst oppegående og reflektert person.
"Holde blårussefolket i ørene" og du skjønner ikke hvordan du fremstår arrogant og nedlatende?
Så hennes kompetanse er altså at hun er supporter. Hvordan klarer andre klubber seg uten supportere i styret?


Så du mener det er arrogant å mene at et styre ikke utelukkende bør bestå av folk som først og fremst er opplært til å tenke profitt? Er det altså arrogant å være imot ensrettethet? Er demokrati og mangfold arrogant? Kunne forstått du mente det var arrogant å hevde at blårussen ikke burde ha noen i styret, men problemet ditt er altså at du mener det er arrogant å mene blårussen ikke må ta alle plassene i styret. Jaja, kanskje du en dag finner ut at supportere og pengefolk har ulike interesser rundt en klubb. At Brann trenger en "supporter-representant" (ikke et must, men veldig positivt), er jo nettopp fordi Brann ofte fremstår som arrogante og i utakt med fansen - altså dem de lever av.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:20:06 PM
Hadde man hatt bedre juridisk kompetanse i styret er det ikke sikkert vi hadde blitt lurt av Bari f.eks. Det ehikke sikkert et styre uten juridisk kompetanse skjønner at de trenger juridisk hjelp hele tiden. Dessuten er det viktig at vi har et styre med kompetanse nok til å ta egne avgjørelser uavhengig av hva som innstilles eller foreslås av administrasjon og rådgivere.
Hvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?


men trenger man mer enn en person med juridisk kompetanse? Må alle i et styre være advokater eller økonomer? Hvis styret snakker sammen, så bør jo personen med juridisk kompetanse kunne fortelle de andre hva som er rett og galt?
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:20:06 PM
Hadde man hatt bedre juridisk kompetanse i styret er det ikke sikkert vi hadde blitt lurt av Bari f.eks. Det ehikke sikkert et styre uten juridisk kompetanse skjønner at de trenger juridisk hjelp hele tiden. Dessuten er det viktig at vi har et styre med kompetanse nok til å ta egne avgjørelser uavhengig av hva som innstilles eller foreslås av administrasjon og rådgivere.
Hvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?


Useriøse teksten i slutten av posten din indikerer at du begynner å gå tom for gode argumenter.

La meg gjenta meg selv: Styremedlemmene jobber ikke heltid i klubben. De møtes kun noen få ganger i løpet året og avgjør "ja/nei" -saker som administrasjonen har jobbet med.
I korte trekk betyr det at slik som i Bari-saken, så sitter ikke noen i styret å leser gjennom alt av papirer for overgangen. Her er det administrasjonen sin jobb, med støtte innen økonomi, å legge frem en sak for styret.
Jeg ser for meg det ble lagt frem slik: "Vi får så mye for Huseklepp, har bankgaranti og pengene betales over en bestemt periode". Da sier styret ja eller nei til dette.

Styrehonoraret ligger vel godt under 100 000kr. Ingen skal fortelle meg at en advokat uten interesse for Brann, går fra dyre advokathonorarer til å nesten jobbe gratis for en fotballklubb bare fordi hun ble valgt inn i styret? Tar jeg feil, så er det en sensasjon. Da skal jeg beklage.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:20:06 PMHvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?
Legg ned hele klubben!

krakra


Yngve

Ein medlemsstyrt klubb som Brann bør utan tvil ha eit styre med ein representant frå supportarmiljøet. Så lenge me ikkje har andre kandidatar enn Samnøy, bør ho få støtte.

Tennfjord har vel førebels berre vist ein ting, at han ikkje bryr seg så masse om supportarane, så det er greitt at han får ein korreks. No har eg aldri vore noko fan av at han skal verta ny styreformann, så om han vil gje seg før han har byrja er det greitt for meg. Det verkar som ein mann me kan få mange problem med framover..

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 13:36:02 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:20:06 PMHvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?
Neivel. Så du vi ha både Sandnes, Olsen og Christiansen inn i styret?

Yngve

Quote from: Northside on March 03, 2015, 13:33:01 PM
Jeg ser for meg det ble lagt frem slik:


Du har ikkje den breiaste erfaringa med styrearbeid du?

krakra

Quote from: Northside on March 03, 2015, 13:33:01 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:20:06 PM
Hadde man hatt bedre juridisk kompetanse i styret er det ikke sikkert vi hadde blitt lurt av Bari f.eks. Det ehikke sikkert et styre uten juridisk kompetanse skjønner at de trenger juridisk hjelp hele tiden. Dessuten er det viktig at vi har et styre med kompetanse nok til å ta egne avgjørelser uavhengig av hva som innstilles eller foreslås av administrasjon og rådgivere.
Hvis ikke kunne du jo argumentert på samme måte med alle typer kompetanse. Vi har økonomisk kompetanse i afministrasjonen, så hva trenger vi økonomer i styret for? Vi har sportslig kompetanse, så trenger vi det i styret? Hvorfor ikke fylle hele styret med supportere?


Useriøse teksten i slutten av posten din indikerer at du begynner å gå tom for gode argumenter.

La meg gjenta meg selv: Styremedlemmene jobber ikke heltid i klubben. De møtes kun noen få ganger i løpet året og avgjør "ja/nei" -saker som administrasjonen har jobbet med.
I korte trekk betyr det at slik som i Bari-saken, så sitter ikke noen i styret å leser gjennom alt av papirer for overgangen. Her er det administrasjonen sin jobb, med støtte innen økonomi, å legge frem en sak for styret.
Jeg ser for meg det ble lagt frem slik: "Vi får så mye for Huseklepp, har bankgaranti og pengene betales over en bestemt periode". Da sier styret ja eller nei til dette.

Styrehonoraret ligger vel godt under 100 000kr. Ingen skal fortelle meg at en advokat uten interesse for Brann, går fra dyre advokathonorarer til å nesten jobbe gratis for en fotballklubb bare fordi hun ble valgt inn i styret? Tar jeg feil, så er det en sensasjon. Da skal jeg beklage.
At styret ikke ser igjennom såpass vikige papirer som en garanti tror jeg ingenting på. Det er helt vanlig at styret går igjennom papirene før de fatter en avgjørelse om å selge klubbens viktigste spiller for over ti millioner. Hvis ikke hadde vi ikke trengt et styre. Da kunne vi bare gjort som administrasjonen ønsket.

Det var ikke useriøst. Du påstår at juridisl kompetanse i styret er verdiløst fordi vi uansett får juridiske råd før styret avgjør, men sakene får jo også sportslige og økonomkske vurderinger av fagpersoner før det legges fram. Så hvorfor trenger vi sportslig og økonomiak kompetanse i styret?

Spelaren

GÃ¥ av.

bernu

HANSA - Z

krakra

Administrasjonen innstiller og styret avgjør. For at styret skal kunne styre og ikke bare "klappe igjennom"(som andre kaller det) administrasjonens innstillinger må de jo ha kompetanse nok til å forstå det som legges frem. Det er viktig at vi har noen i styret, som skal ta beslutningene, som forstår jussen slik at de juridiske problemstillingene ikke er avgjort allerede før de legges frem for styret.

krakra

Quote from: bernu on March 03, 2015, 13:45:14 PM
Da blir jo resultatet at vi har en ansatt i klubben som styret ikke kan utfordre fordi de ikke vet hva de snakker om.

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 12:15:34 PM
Fordi disse blårussene gjerne er mer opptatt av å tenke bedrift enn fotballklubb. Hvem andre enn en supporter kan tale supporternes sak?


Som om rødrussen er de eneste som ønsker at Brann skal vinne noe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fusentast

Styret skal fatte beslutninger med hodet, og ikke med hjertet. At en er lidenskapelig opptatt av Brann er ikke ensbetydende med at en er i stand til å gjøre riktige (og gjerne upopulære) beslutninger.
I don't think you can the rules!

Northside

Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:44:10 PM
At styret ikke ser igjennom såpass vikige papirer som en garanti tror jeg ingenting på. Det er helt vanlig at styret går igjennom papirene før de fatter en avgjørelse om å selge klubbens viktigste spiller for over ti millioner. Hvis ikke hadde vi ikke trengt et styre. Da kunne vi bare gjort som administrasjonen ønsket.

Det var ikke useriøst. Du påstår at juridisl kompetanse i styret er verdiløst fordi vi uansett får juridiske råd før styret avgjør, men sakene får jo også sportslige og økonomkske vurderinger av fagpersoner før det legges fram. Så hvorfor trenger vi sportslig og økonomiak kompetanse i styret?


Joda, det var satt på spissen. Selvsagt tar de en titt på papirene, men en bankgaranti er noe man får profesjonelle personer til å sjekke opp i, altså ekstern hjelp. Gjerne via Sparebanken Vest som sponser Brann eller NHO som leverer gratis juridisk hjelp til klubben.
Faktisk litt usikker på om bankgaranti er innenfor det området denne advokaten vårt har, eller om det er noe hun uansett ville sjekket eksternt...

Men takk for ett argument. Vi trenger altså en advokat for å kunne lese bankgarantier i skuddåret.

Juridisk kompetanse trengs. IGJEN, som jeg har skrevet tidligere dersom du gidder å lese, så er jeg ganske sikker på at Tennfjord, Dahl, Christiansen og Lie-Nilsen kan det helt grundigste av hva som trengs av juridiske ferdigheter i et styre om Brann.
Jeg har altså aldri påstått at juridisk kompetanse er unødvendig, det er rein løgn fra din side. Jeg bare påpeker at det blir "smør på flesk" med en advokat i styret om ikke har noe annet å bidra med.

Northside

Quote from: Fusentast on March 03, 2015, 14:10:01 PM
Styret skal fatte beslutninger med hodet, og ikke med hjertet. At en er lidenskapelig opptatt av Brann er ikke ensbetydende med at en er i stand til å gjøre riktige (og gjerne upopulære) beslutninger.


At man ikke er opptatt i det hele tatt om Brann, er ihvertfall ikke ensbetydende med at man tar de riktige beslutningene. Ref Tennfjord, Olsen og advokaten.
Igjen: En blanding av bakgrunner er det viktige.

Utmedsnolken

Quote from: Fusentast on March 03, 2015, 14:10:01 PM
Styret skal fatte beslutninger med hodet, og ikke med hjertet. At en er lidenskapelig opptatt av Brann er ikke ensbetydende med at en er i stand til å gjøre riktige (og gjerne upopulære) beslutninger.


Og en som er førstelektor på en høyskole og forsker på menneskerettigheter klarer ikke fatte beslutninger med hodet?
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:40:23 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 13:44:10 PM
At styret ikke ser igjennom såpass vikige papirer som en garanti tror jeg ingenting på. Det er helt vanlig at styret går igjennom papirene før de fatter en avgjørelse om å selge klubbens viktigste spiller for over ti millioner. Hvis ikke hadde vi ikke trengt et styre. Da kunne vi bare gjort som administrasjonen ønsket.

Det var ikke useriøst. Du påstår at juridisl kompetanse i styret er verdiløst fordi vi uansett får juridiske råd før styret avgjør, men sakene får jo også sportslige og økonomkske vurderinger av fagpersoner før det legges fram. Så hvorfor trenger vi sportslig og økonomiak kompetanse i styret?


Joda, det var satt på spissen. Selvsagt tar de en titt på papirene, men en bankgaranti er noe man får profesjonelle personer til å sjekke opp i, altså ekstern hjelp. Gjerne via Sparebanken Vest som sponser Brann eller NHO som leverer gratis juridisk hjelp til klubben.
Faktisk litt usikker på om bankgaranti er innenfor det området denne advokaten vårt har, eller om det er noe hun uansett ville sjekket eksternt...

Men takk for ett argument. Vi trenger altså en advokat for å kunne lese bankgarantier i skuddåret.

Juridisk kompetanse trengs. IGJEN, som jeg har skrevet tidligere dersom du gidder å lese, så er jeg ganske sikker på at Tennfjord, Dahl, Christiansen og Lie-Nilsen kan det helt grundigste av hva som trengs av juridiske ferdigheter i et styre om Brann.
Jeg har altså aldri påstått at juridisk kompetanse er unødvendig, det er rein løgn fra din side. Jeg bare påpeker at det blir "smør på flesk" med en advokat i styret om ikke har noe annet å bidra med.
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Northside

Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:45:50 PM
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Men tror du seriøst at en i styret, advokat av alle ting (ikke kjent for å jobbe gratis), sitter online 24 timer i døgnet i overgangsvindudet med sitt usle styrehonorar?

Tror du kanskje på rosa elefanter og seriegull med RBH i samme slengen?

Ja, juss kan være komplisert. Og da må Brann uansett benytte ekstern hjelp, fordi jeg nekter å tro at denne advokaten vår nå plutselig skal jobbe gratis for Brann.

viks

March 03, 2015, 14:51:17 PM #374 Last Edit: March 03, 2015, 14:57:55 PM by viks
Syntes dette er en vanskelig sak å ta stilling til.

Er helt på linje med de som mener at det er alfa omega at et styre har og kontakt med grasroteni bedriften. I dette tilfelle oss supportere. Altfor mange ganger de siste årene har det blitt fattet vedtak som er så til de grader i utakt med den gjengse oppfatning, at man nesten har kunnet begynne å lure på hvilken planet styret arbeidet fra.

På den annen side er det viktig å huske at Brann er en mellomstor bedrift som er ille ute å kjøre. En bedrift som i år vil omsette for tett opptil hundre millioner kroner. For at Brann skal klare å navigere seg ut av det økonomiske uføre vi er i, og gjøre oss uavhengig av "snille gaver" fra Trond Mohn krever det knallhard jobbing med både økonomisk og juridisk kompetanse som en dyd av nødvendighet.

I mitt hodet er det veldig gode argumenter for begge syn, og jeg har ikke falt ned på et eget standpunkt enda.

Det som er viktig for meg er at vi får et styre som tenker seg om to ganger før de fatter et vedtak, og som har god kontakt med "allmenheten". Spesielt i de tilfeller der en styrebeslutning kan føre til økonomisk tap fordi de får folk til å rase mot klubben.

Husk at i tilfellet Brann sÃ¥ kan det som i en "normal" bedrift ville vært et særdeles fornuftig økonomisk vedtak - bli det stikk motsatte fordi det fÃ¥r supporterne  (klubbens viktigste inntektskilde) til Ã¥ rase og jobbe mot forslaget/boikotte.

Det er en hårfin balansegang, og mine tanker om du spør meg i dag ville kanskje vært at ett av benkeforslagene bør inn. Om dette skal være Dahl eller Samnøy er jeg ikke sikker på - men jeg er sikker på at det er viktig å ha en som kan være et bindeledd til supporterne. Det kan også Dahl være er min erfaring, men Samnøy er veldig flink å snakke med alle. Vanskelig valg.

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:50:02 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:45:50 PM
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Men tror du seriøst at en i styret, advokat av alle ting (ikke kjent for å jobbe gratis), sitter online 24 timer i døgnet i overgangsvindudet med sitt usle styrehonorar?

Tror du kanskje på rosa elefanter og seriegull med RBH i samme slengen?
Det var sryret som vedtok salg og da tror jeg bankgarantien var er sentralt dokument som jeg regner med at den med juridisk kompetanse i styret ville tatt en ekstra titt på.

Northside

Quote from: Ordstyrar on March 03, 2015, 14:47:38 PM
Olsen: Klubbygger,


Han fikk vel strengt tatt Løv Ham til å forsvinne :D

Ellers enig i at vi har en del sportslig erfaring i styret, det er bra!

krakra

Quote from: viks on March 03, 2015, 14:51:17 PM
Syntes dette er en vanskelig sak å ta stilling til.

Er helt på linje med de som mener at det er alfa omega at et styre har og kontakt med grasroteni bedriften. I dette tilfelle oss supportere. Altfor mange ganger de siste årene har det blitt fattet vedtak som er så til de grader i utakt med den gjengse oppfatning, at man nesten har kunnet begynne å lure på hvilken planet styret arbeidet fra.

På den annen side er det viktig å huske at Brann er en mellomstor bedrift som er ille ute å kjøre. En bedrift som i år vil omsette for tett opptil hundre millioner kroner. For at Brann skal klare å navigere seg ut av det økonomiske uføre vi er i, og gjøre oss uavhengig av "snille gaver" fra Trond Mohn krever det knallhard jobbing med både økonomisk og juridisk kompetanse som en dyd av nødvendighet.

I mitt hodet er det veldig gode argumenter for begge syn, og jeg har ikke falt ned på et eget standpunkt enda.

Det som er viktig for meg er at vi får et styre som tenker seg om to ganger før de fatter et vedtak, og som har god kontakt med "allmenheten". Spesielt i de tilfeller der en styrebeslutning kan føre til økonomisk tap fordi de får folk til å rase mot klubben.

Husk at i tilfellet Brann sÃ¥ kan det som i en "normal" bedrift ville vært et særdeles fornuftig økonomisk vedtak - bli det stikk motsatte fordi det fÃ¥r supporterne  (klubbens viktigste inntektskilde) til Ã¥ rase og jobbe mot forslaget/boikotte.

Det er en hårfin balansegang, og mine tanker om du spør meg i dag ville kanskje vært at ett av benkeforslagene bør inn. Om dette skal være Dahl eller Samnøy er jeg ikke sikker på - men jeg er sikker på at det er viktig å ha en som kan være et bindeledd til supporterne. Det kan også Dahl være er min erfaring, men Samnøy er veldig flink å snakke med alle. Vanskelig valg.


Jeg har troen på at Christiansen kan fungere som et bindeledd, samme som Dahl som du nevner. De har kanskje ikke tung erfaring fra de innerste supportersirklene. Men er det nødvendig?

Utmedsnolken

Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:55:18 PM
Quote from: viks on March 03, 2015, 14:51:17 PM
Syntes dette er en vanskelig sak å ta stilling til.

Er helt på linje med de som mener at det er alfa omega at et styre har og kontakt med grasroteni bedriften. I dette tilfelle oss supportere. Altfor mange ganger de siste årene har det blitt fattet vedtak som er så til de grader i utakt med den gjengse oppfatning, at man nesten har kunnet begynne å lure på hvilken planet styret arbeidet fra.

På den annen side er det viktig å huske at Brann er en mellomstor bedrift som er ille ute å kjøre. En bedrift som i år vil omsette for tett opptil hundre millioner kroner. For at Brann skal klare å navigere seg ut av det økonomiske uføre vi er i, og gjøre oss uavhengig av "snille gaver" fra Trond Mohn krever det knallhard jobbing med både økonomisk og juridisk kompetanse som en dyd av nødvendighet.

I mitt hodet er det veldig gode argumenter for begge syn, og jeg har ikke falt ned på et eget standpunkt enda.

Det som er viktig for meg er at vi får et styre som tenker seg om to ganger før de fatter et vedtak, og som har god kontakt med "allmenheten". Spesielt i de tilfeller der en styrebeslutning kan føre til økonomisk tap fordi de får folk til å rase mot klubben.

Husk at i tilfellet Brann sÃ¥ kan det som i en "normal" bedrift ville vært et særdeles fornuftig økonomisk vedtak - bli det stikk motsatte fordi det fÃ¥r supporterne  (klubbens viktigste inntektskilde) til Ã¥ rase og jobbe mot forslaget/boikotte.

Det er en hårfin balansegang, og mine tanker om du spør meg i dag ville kanskje vært at ett av benkeforslagene bør inn. Om dette skal være Dahl eller Samnøy er jeg ikke sikker på - men jeg er sikker på at det er viktig å ha en som kan være et bindeledd til supporterne. Det kan også Dahl være er min erfaring, men Samnøy er veldig flink å snakke med alle. Vanskelig valg.


Jeg har troen på at Christiansen kan fungere som et bindeledd, samme som Dahl som du nevner. De har kanskje ikke tung erfaring fra de innerste supportersirklene. Men er det nødvendig?


skulle jo tro at nye oppegÃ¥ende styremedlemmer  skulle kunne klare Ã¥ knytte noen kontakter i de miljøene ogsÃ¥.
"og der snubler Sæternes igjen"

pidre

Jaja, Tennfjord allerede i konfrontasjon med medlemmene!
Saludar a los monos!

Kagain

Skandalene er endelig tilbake i Brann :)

Utmedsnolken

Quote from: Kagain on March 03, 2015, 15:24:58 PM
Skandalene er endelig tilbake i Brann :)


må jo være flere måneder siden sist?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Skal si denne tråden har tatt fyr i dag. Typisk å være utenlands og ikke kunne møte på det som kan bli et heftig årsmøte.

Det hører ingen steder hjemme å opptre slik Tennfjord gjør. Greit nok å ønske seg et skreddersydd styre, noe annet å true med å trekke seg dersom han ikke får det som han vil.

Det som jeg er redd kommer til å skje er at Samnøy trekker seg frivillig. Hun setter alltid klubben foran seg selv, og vil kanskje ikke være årsaken til at påtroppende styreformann og andre potensielle styremedlemmer trekker seg. Jeg hadde ikke blitt overrasket.
Rød makt på Hansa

Straffe!!!

Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:52:03 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:50:02 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:45:50 PM
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Men tror du seriøst at en i styret, advokat av alle ting (ikke kjent for å jobbe gratis), sitter online 24 timer i døgnet i overgangsvindudet med sitt usle styrehonorar?

Tror du kanskje på rosa elefanter og seriegull med RBH i samme slengen?
Det var sryret som vedtok salg og da tror jeg bankgarantien var er sentralt dokument som jeg regner med at den med juridisk kompetanse i styret ville tatt en ekstra titt på.


Fascinerende sammenlikning!
For hvem var det Brann rådførte seg med i Bari-saken før de på noe vaklende grunnlag valgte å ta sjansen?

Advokatfirma Kluge. Branns kontakt hos Kluge?
Nina Sandnes.

Jaggu sa jeg smørje. Hadde nok hjulpet å ha henne som styremedlem da.

dokken

Quote from: viks on March 03, 2015, 14:51:17 PM
Syntes dette er en vanskelig sak å ta stilling til.

Er helt på linje med de som mener at det er alfa omega at et styre har og kontakt med grasroteni bedriften. I dette tilfelle oss supportere. Altfor mange ganger de siste årene har det blitt fattet vedtak som er så til de grader i utakt med den gjengse oppfatning, at man nesten har kunnet begynne å lure på hvilken planet styret arbeidet fra.

På den annen side er det viktig å huske at Brann er en mellomstor bedrift som er ille ute å kjøre. En bedrift som i år vil omsette for tett opptil hundre millioner kroner. For at Brann skal klare å navigere seg ut av det økonomiske uføre vi er i, og gjøre oss uavhengig av "snille gaver" fra Trond Mohn krever det knallhard jobbing med både økonomisk og juridisk kompetanse som en dyd av nødvendighet.

I mitt hodet er det veldig gode argumenter for begge syn, og jeg har ikke falt ned på et eget standpunkt enda.

Det som er viktig for meg er at vi får et styre som tenker seg om to ganger før de fatter et vedtak, og som har god kontakt med "allmenheten". Spesielt i de tilfeller der en styrebeslutning kan føre til økonomisk tap fordi de får folk til å rase mot klubben.

Husk at i tilfellet Brann sÃ¥ kan det som i en "normal" bedrift ville vært et særdeles fornuftig økonomisk vedtak - bli det stikk motsatte fordi det fÃ¥r supporterne  (klubbens viktigste inntektskilde) til Ã¥ rase og jobbe mot forslaget/boikotte.

Det er en hårfin balansegang, og mine tanker om du spør meg i dag ville kanskje vært at ett av benkeforslagene bør inn. Om dette skal være Dahl eller Samnøy er jeg ikke sikker på - men jeg er sikker på at det er viktig å ha en som kan være et bindeledd til supporterne. Det kan også Dahl være er min erfaring, men Samnøy er veldig flink å snakke med alle. Vanskelig valg.



Northside

For meg hadde det gjort fint lite om Tennfjord trekker seg, men håper han gjør det før valget.

Blir det slik at han blir valgt, deretter øvrige styremedlemmer valgt, for at han så trekker seg grunnet benkeforslagene, så blir det mye rot. Da er årsmøtet ferdig og vi sitter igjen uten styreleder, altså må ekstraordinært møte til.

Trekker han seg før valget, så finnes det gode erstattere som umiddelbart kan ta jobben.

Håper ikke at han er så barnslig at han trenger seg fordi han er uenig i styrets sammensetning. Ingen styreleder kan til en hver tid bestemme hvem som skal være med i styret.

abe78

Quote from: pidre on March 03, 2015, 15:14:42 PM
Jaja, Tennfjord allerede i konfrontasjon med medlemmene!
.og husk!

Lasaron

Quote from: abe78 on March 03, 2015, 19:17:19 PM
Quote from: pidre on March 03, 2015, 15:14:42 PM
Jaja, Tennfjord allerede i konfrontasjon med medlemmene!


Synd. HÃ¥per for Brann sin del at du og Tennfjord er alene om den tanken.
Tren på langskudd


TCAC

Noen som vet om årsmøtet blir streamet av enten Brann, BA eller BT? Skulle forresten gjerne hatt muligheten til å avgi stemme gjennom fullmakt i morgen dersom det blir så heftig kamp som det kan virke som ...


ostraume

Quote from: Mahoney24 on March 03, 2015, 19:57:50 PM
Hva fikk Bjørn Dahl til i de årene han var der?


Seriøst?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Herman1


Hei.

Kan man delta på årsmøtet om man ikke er medlem i klubben?
Uten tale- og stemmerett.

Lasaron

Quote from: Mahoney24 on March 03, 2015, 19:57:50 PM


Takk for et så dårlig innlegg at det styrket vår sak :)
Tren på langskudd

dr_cyanid

Forstår bare ikke hvorfor man på død og liv må ha inn Samnøy i styret. Tror folk at Christiansen og Sandnes vil klubben vondt? Tennfjord , sammen med disse personene vil føre egenskaper inn i Brann-styret som åpnenbart har manglet de siste årene.        Samnøy har vært med på det katastrofale fallet og bør således tre av og takke for seg. Klubben står overfor viktigere utfordringer fremover enn supportersaker som at vi må bli kvitt mandagskamper, få flere ståplasser eller lov til å bruke pyro. Blir liksom noe oppkonstruert over de "fansen må bli hørt"-holdningene. Bør vi ikke heller starte gjenreisingen av klubben?


Mahoney24

QuoteHva fikk Bjørn Dahl til i de årene han var der?

Seriøst?

Ja, hva fikk Bjørn Dahl til sist han var i Brann? Klubben var vel nær konkurs når han gikk av



Northside

Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 20:12:33 PM
Samnøy har vært med på det katastrofale fallet og bør således tre av og takke for seg. Klubben står overfor viktigere utfordringer fremover enn supportersaker som at vi må bli kvitt mandagskamper, få flere ståplasser eller lov til å bruke pyro. Blir liksom noe oppkonstruert over de "fansen må bli hørt"-holdningene. Bør vi ikke heller starte gjenreisingen av klubben?

Go Up