• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2015

Started by Nixon, December 16, 2014, 16:02:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Brann_ruler on March 13, 2015, 18:36:48 PM
Fryktelig. Norling og spillergruppen må dele ansvar. Noen spillere er så elendig at vi ikke hadde fått gitt dem bort. Hanstveit, Barmen og Haugen er så langt unna tippeliganivå at det gjør vondt. Holder knapt nok Obos nivå. Laget og klubben er i krise. Og all energi blir brukt på intern maktkamp....
Hanstveit spilte da den omgangen vi var bra og Haugen løftet seg sammen med Birkelund.


Nixon

Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on March 13, 2015, 18:45:15 PM
Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.
Har man et så stort talent som Hansson må man ta et valg. Betyr ikke at han skal spille fast, men at han skal råtne på benken når andre er interessert er bare tull. Norling satte da inn hele benken utenom Hansson og spilte med en midtbanespiller og en back på kantene.

Giles

Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:40:10 PM
Quote from: Brann_ruler on March 13, 2015, 18:36:48 PM
Fryktelig. Norling og spillergruppen må dele ansvar. Noen spillere er så elendig at vi ikke hadde fått gitt dem bort. Hanstveit, Barmen og Haugen er så langt unna tippeliganivå at det gjør vondt. Holder knapt nok Obos nivå. Laget og klubben er i krise. Og all energi blir brukt på intern maktkamp....
Hanstveit spilte da den omgangen vi var bra og Haugen løftet seg sammen med Birkelund.

Haugen var bra i annen omgang, involverer seg og er sikker i pasningsspillet. Birkelund løper mye men litt lett å gå av.Men tempoet kommer kanskje med spilletid? Demir var brukbar på kant og Orlov ser i alle fall ut som kan tenkes å gjøre mål.
Litt press på forsvaret og de er på etterskudd. Mye mer kontant der takk.
Hansson må få spilletid og tillit.

Nixon

Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:47:36 PM
Quote from: Nixon on March 13, 2015, 18:45:15 PM
Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.
Har man et så stort talent som Hansson må man ta et valg. Betyr ikke at han skal spille fast, men at han skal råtne på benken når andre er interessert er bare tull. Norling satte da inn hele benken utenom Hansson og spilte med en midtbanespiller og en back på kantene.


Ja, at han får null spilletid er rart. Er helt enig i det. Men jeg skjønner godt at han ikke blir satset på hvis det for dere betyr at han må starte de siste treningskampene nå før seriestart. Men jeg tror ingen er uenig i at han må få mer spilletid.
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg så ikke kampen, men om Demir ble prøvd ut på venstrekant så er jeg positiv. Det er på høy tid at det forsøkes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Klarte seg greit også. Selv om innleggene ikke var allverdens.

texmiller

Det som er helt klart er at Demir ikke kan benyttes som back mot antatt bedre motstanderlag. Ble overkjørt noe jævlig i 1 omgang. Sliter veldig med den taktiske posisjoneringen. Hjemme på Stadion mot Strømmen definitivt Ja.  Ellers var Huse knapt borti i ballen. I OBOS er det innsats og styrke som gjelder. Barmen og Haugen sentralt var en katastrofe. De klarer ikke det mest elementære det å motta ballen og vende.. Tragisk. Her må Norlig kjenne sin besøkelsestid og definere et hjemme og bortelag. Du som mente at Hanstveit var dårlig. Han spilte til godkjent, Tryggere i pasningspillet og posisjoneringspillet enn Demir. Etter min mening bankers på venstre back. Den meste positive spilleren idag etter min mening er Pallesen Knudsen. Trygg, sikker og plasseringsikker. Han og Grønner var mye bedre enn Grønner, Karadas, men så byttet jo Aafk ut Leke James i pausen.

Bybanen

Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.


Tøys. Han vil få nok innhopp mot slutten av kampene. At han ikke kom innpå i dag henger vel sammen med at midtbanen omsider fungerte utover i 2. omgang, og Norling ville vel ikke ta sjansen på å fucke opp det også.

Ellers positivt at Birkelund omsider viser litt, hadde egentlig gitt han opp. Tror han kan bli en bra OBOS-spiller, håper han tar enda et steg. Har en teknikk og fysikk ingen andre på laget er i nærheten av, men innbiller meg at noe mellom ørene mangler.

Og si hva dere vil om Barmen, men han er faktisk noe så unikt som en midtbanespiller som kommer til masse målsjanser. Ikke flust av de i Brann. Har riktignok satt mesteparten i stanga det siste året, men det kan komme.

krakra

Quote from: Bybanen on March 13, 2015, 19:14:28 PM
Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.


Tøys. Han vil få nok innhopp mot slutten av kampene. At han ikke kom innpå i dag henger vel sammen med at midtbanen omsider fungerte utover i 2. omgang, og Norling ville vel ikke ta sjansen på å fucke opp det også.

Ellers positivt at Birkelund omsider viser litt, hadde egentlig gitt han opp. Tror han kan bli en bra OBOS-spiller, håper han tar enda et steg. Har en teknikk og fysikk ingen andre på laget er i nærheten av, men innbiller meg at noe mellom ørene mangler.

Og si hva dere vil om Barmen, men han er faktisk noe så unikt som en midtbanespiller som kommer til masse målsjanser. Ikke flust av de i Brann. Har riktignok satt mesteparten i stanga det siste året, men det kan komme.
Kom inne innpå sist heller og det var mer enn nok andre bytter så han har grunn til å være misfornøyd hvis dette fortsetter.

Giles

Quote from: Bybanen on March 13, 2015, 19:14:28 PM
Quote from: krakra on March 13, 2015, 18:34:28 PM
Brann vil verken selge eller satse på Hansson. Føles sikkert bra mens andre spillere gis vekk.


Tøys. Han vil få nok innhopp mot slutten av kampene. At han ikke kom innpå i dag henger vel sammen med at midtbanen omsider fungerte utover i 2. omgang, og Norling ville vel ikke ta sjansen på å fucke opp det også.

Ellers positivt at Birkelund omsider viser litt, hadde egentlig gitt han opp. Tror han kan bli en bra OBOS-spiller, håper han tar enda et steg. Har en teknikk og fysikk ingen andre på laget er i nærheten av, men innbiller meg at noe mellom ørene mangler.

Og si hva dere vil om Barmen, men han er faktisk noe så unikt som en midtbanespiller som kommer til masse målsjanser. Ikke flust av de i Brann. Har riktignok satt mesteparten i stanga det siste året, men det kan komme.

Er det utviklende å komme inn på slutten  i ny og ne? La han gå hvis dette fortsetter. I 3 divisjon har han ingenting å gjøre.
Ajer spiller fast på Start og Rosenborg slipper til like unge spillere, hva er det som er så skummelt?
Hansson er bedre enn alle de som spilte i denne kampen. Han burde spille så mye han orker.

Bybanen

@ Giles: om Hansson er god nok er han gammel nok, der er vi enig. Har bare sett han i kampen mot Fyllingsdalen i år (der var han god), så grunnlaget mitt baserer seg mest på fjordårssesongen. Da var han ikke åpenbart bedre enn f.eks. Birkelund. Men ok, er spent på han jeg også.


krakra

Problemet er fortsatt at det ikke ligger noen struktur i grunn. Overhodet. Vi løftet oss i andre, fordi vi økte innsatsen og AaFK senket sin. I tillegg var innbytterne gode. Men strukturmessig og taktisk var vi håpløse.

Torvanger

Den ansvarlige for nedrykket må bort.

aleksanderhjelleseth

Blir ikke noe reisedagbok ala han derre osdal men eg kan no skrive litt om hvordan eg oppfattet kampen.
Først at alt, sunnmøringer er både irriterende og lite sympatiske, enkelte er nærmest griser å regne, med sin nasale ålesunddialekt holdt de det gående på tribunen. En eldre dame som drev å lo hver gang de angrep og en eldre kar som stadig kom med "artige" kommentarer(næringen han fikk av å skape latter holdt han gående i 93min) var litt av det de hadde å by på.
Speakeren snakket om instagram, han snakket om facebook, han snakket om kickoffparty.
Han var aktiv for å si det slik. Det var bra oppmøte med cs 2600 på tribunen, disse bidro til mye "fin" taktfast klapping ved hjørnespark.

Kampen var en katastrofe de første 45. Azar og Grønner funker ikke sammen i det hele tatt, Azar som selvutnevnt leder prøver å bryte forran, fører til farligheter og store rom sentralt gang på gang. Azar sliter virkelig med posisjonering og spill langs bakken.
Demir er fullstendig hjelpeløs i defensiv posisjonering og er avhengig av mange meter for å kunne ta igjen det tapte med den store farten sin. Barmen i tospann med Haugen på midt går ikke, Barmen har ikke frekvens nok i beina, den er helt grei. Skaanes på kant er heller ikke en god løsning. Huseklepp som kaptein er en dårlig løsning. Han bidro ikke til noen ting.(tenk at han tjener 3mill i året, Hah). Larsen såg eg ikke, men eg såg "tutten" på hode som var relativt kledelig.
Horwath hadde noen dårlige involveringer der han gikk ut og holdt på å rote det til, uromoment.
Askar sin 1omg var også forferdelig, spesielt innleggene var horrible, dumt at han bare kan gå en vei når han utfordrer, blir for lett å lese hva han skal gjøre.

Ble en del bedre i 2 omg når byttene ble gjort og etter at steamen gikk litt utav hjemmelaget.
Fredrik Knudsen og Birkelund var spesielt gledelig. der Fredrik Knudsen ikke står tilbake for Karadas og Birkelund bidrar til en intensitet som vi manglet i 1. Ble overrasket over at Knudsen var såpass rask, han kan virkelig bli en bra spiller for oss. Ellers synst eg Demir fortjener ros for antall meter løpt og positive involveringer etter pause, han kan gjøre en god jobb på vingen.

Det er så vanskelig å finne ut hvilke formasjon som vi bør bruke, det er så mange variabler som spiller inn. Visst barmen skal spille sentral midt bør han være 1 av 3, visst demir skal spille bør han spille ving, visst azar skal spille bør han være spiss(han bør dog ikke være i 11en når sesongen starter, kan heller være supersub).

Dette er laget jeg mener bør spilles inn og brukes ved sesongstart:
               
                             piotr
Askar*    Grønner(K)     Knudsen      Hanstveit**
                               
                                  Haugen
                   Birkelund***         Skaanes
                                  Larsen
                                   Orlov

*Nouri visst han blir klar
**I mangel på bedre alternativ
***Barmen kan erstatte Birkelund
Dette er laget vi bør mønstre når vi møter lag som spiller smalt.

Alternativt lag:
                             Piotr
Askar       Grønner(K)    Knudsen      Hanstveit

Larsen*   Birkelund  Haugen   Skaane    Demir

                          O(u)rlov(e)
*Evt Huseklepp

Ikke akkurat noen fryktingytende 11er, men bør være i nærheten av opprykk,
Takk for meg.

                             

krøvel vellevold

Liker ikke at kun én av årets treningskamper er mot 1.div.lag. Kamper mot tippeligalag, 2.div.lag, irske og svenske lag, forteller oss ingenting om hvor vi står i forhold til lagene vi skal kjempe om opprykk med. Vi får kanskje et svar på fredag.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Du klamrer deg fast til.en illusjon av et håp, Krøvel, Norling er ferdig, han har tapt garderoben og han viser null utvikling. Topp OBOS skal matche flere i TL, det er ikke tilfelle under svensken, send ham hjem.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 14, 2015, 02:35:31 AM
Blir ikke noe reisedagbok ala han derre osdal men eg kan no skrive litt om hvordan eg oppfattet kampen.
Først at alt, sunnmøringer er både irriterende og lite sympatiske, enkelte er nærmest griser å regne, med sin nasale ålesunddialekt holdt de det gående på tribunen. En eldre dame som drev å lo hver gang de angrep og en eldre kar som stadig kom med "artige" kommentarer(næringen han fikk av å skape latter holdt han gående i 93min) var litt av det de hadde å by på.
Speakeren snakket om instagram, han snakket om facebook, han snakket om kickoffparty.
Han var aktiv for å si det slik. Det var bra oppmøte med cs 2600 på tribunen, disse bidro til mye "fin" taktfast klapping ved hjørnespark.

Kampen var en katastrofe de første 45. Azar og Grønner funker ikke sammen i det hele tatt, Azar som selvutnevnt leder prøver å bryte forran, fører til farligheter og store rom sentralt gang på gang. Azar sliter virkelig med posisjonering og spill langs bakken.
Demir er fullstendig hjelpeløs i defensiv posisjonering og er avhengig av mange meter for å kunne ta igjen det tapte med den store farten sin. Barmen i tospann med Haugen på midt går ikke, Barmen har ikke frekvens nok i beina, den er helt grei. Skaanes på kant er heller ikke en god løsning. Huseklepp som kaptein er en dårlig løsning. Han bidro ikke til noen ting.(tenk at han tjener 3mill i året, Hah). Larsen såg eg ikke, men eg såg "tutten" på hode som var relativt kledelig.
Horwath hadde noen dårlige involveringer der han gikk ut og holdt på å rote det til, uromoment.
Askar sin 1omg var også forferdelig, spesielt innleggene var horrible, dumt at han bare kan gå en vei når han utfordrer, blir for lett å lese hva han skal gjøre.

Ble en del bedre i 2 omg når byttene ble gjort og etter at steamen gikk litt utav hjemmelaget.
Fredrik Knudsen og Birkelund var spesielt gledelig. der Fredrik Knudsen ikke står tilbake for Karadas og Birkelund bidrar til en intensitet som vi manglet i 1. Ble overrasket over at Knudsen var såpass rask, han kan virkelig bli en bra spiller for oss. Ellers synst eg Demir fortjener ros for antall meter løpt og positive involveringer etter pause, han kan gjøre en god jobb på vingen.

Det er så vanskelig å finne ut hvilke formasjon som vi bør bruke, det er så mange variabler som spiller inn. Visst barmen skal spille sentral midt bør han være 1 av 3, visst demir skal spille bør han spille ving, visst azar skal spille bør han være spiss(han bør dog ikke være i 11en når sesongen starter, kan heller være supersub).

Dette er laget jeg mener bør spilles inn og brukes ved sesongstart:
               
                             piotr
Askar*    Grønner(K)     Knudsen      Hanstveit**
                               
                                  Haugen
                   Birkelund***         Skaanes
                                  Larsen
                                   Orlov

*Nouri visst han blir klar
**I mangel på bedre alternativ
***Barmen kan erstatte Birkelund
Dette er laget vi bør mønstre når vi møter lag som spiller smalt.

Alternativt lag:
                             Piotr
Askar       Grønner(K)    Knudsen      Hanstveit

Larsen*   Birkelund  Haugen   Skaane    Demir

                          O(u)rlov(e)
*Evt Huseklepp

Ikke akkurat noen fryktingytende 11er, men bør være i nærheten av opprykk,
Takk for meg.

                             

Jeg kan være enig i at den øverste "11eren" din ikke akkurat er fryktingytende da den bare består av 10 spillere.
Tren på langskudd

sydnes76

Haha vittig... Ellers et godt innlegg :)

pidre

Quote from: Torvanger on March 14, 2015, 09:31:09 AM
Du klamrer deg fast til.en illusjon av et håp, Krøvel, Norling er ferdig, han har tapt garderoben og han viser null utvikling. Topp OBOS skal matche flere i TL, det er ikke tilfelle under svensken, send ham hjem.


Har han tapt garderoben?
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 14, 2015, 09:31:09 AM
Du klamrer deg fast til.en illusjon av et håp, Krøvel, Norling er ferdig, han har tapt garderoben og han viser null utvikling. Topp OBOS skal matche flere i TL, det er ikke tilfelle under svensken, send ham hjem.

Ja har han tapt garderoben, er det ingen vei tilbake.

Når det gjelder å "matche flere i TL", så har vi denne våren tapt for nr. 7 og nr. 12 i fjorårets TL, mens vi har slått nr. 8.
Ser vi på høsttabellen fra i fjor har vi tapt for nr. 4 og 12, mens vi har slått nr. 7. Vi var selv nr. 11 på høsttabellen.

Jeg vet for øvrig ikke hvilke lag i 1.div. som har vist seg så gode at vi umulig kan holde følge med dem. Sogndal og Ulf som tok hhv 13 og 6 færre poeng enn oss i fjor høst? Er det Kristiansund, Bærum og Fredrikstad som er umulige å få has på?

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Ser man det ja, å glemme er en spiller er lett for. :)
Aleksanders 11 utvalgte:

                                   piotr
Askar*       Grønner(K)         Knudsen      Hanstveit**
                               
                                  Haugen
             Birkelund***  Barmen    Skaanes
                                 
                                  Larsen
                                   Orlov

Torvanger

Under Norling kan Brann drite seg ut mot lag som holder 2 divisjonstandard, det blir for puslete og veikt, Brann kjøpte katten i sekken da de løste Norling fra kontrakten i MFF, vi trenger rett og slett ikke flere påminnelser om at han er udugelig som Branntrener.

pidre

March 15, 2015, 08:16:43 AM #576 Last Edit: March 15, 2015, 12:17:25 PM by pidre
Vi har sett det bildet ditt nå Torvanger...
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 15, 2015, 07:24:21 AMvi trenger rett og slett ikke flere påminnelser om at han er udugelig som Branntrener.

Men likevel fortsetter du...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: pidre on March 15, 2015, 08:16:43 AM
Vi har sett det bildet ditt nå Torvanger...


Dessuten stikker strutsen hodet i sanden for å snu eggene så klekkingen skal gå riktig for seg.
Gå av.

Nixon

Laget mot Sogndal i morgen:

1 Alex Horwath
22 Amin Askar
5 Jonas Grønner
18 Azar Karadas
27 Erdin Demir
9 Kasper Skaanes
8 Fredrik Haugen
4 Eirik Birkelund
29 Kristoffer Barmen
7 Kristoffer Larsen
10 Jakob Orlov

Benken: Ludvig Lynum, Amin Nouri, Fredrik Heggland, Erlend Hanstveit, Vadim Demidov, Erik Huseklepp, Fredrik P. Knutsen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Er det første treningskamp der Demidov er med i troppen? Det er da noe i all elendigheten!

Edit.
http://www.ba.no/N__skal_han_spille_kamp_igjen-5-8-40609.html
Rød makt på Hansa

Gepard

Hvor mange kamper skal man gi han før ny skade ("kjenning i leggen") oppstår ?

Tipper 2-3, og ute til sommeren.

Xminator

March 19, 2015, 12:46:07 PM #582 Last Edit: March 19, 2015, 12:50:38 PM by Xminator
Er vel ikke lenge før det blir mas fra Huseklepp om spilletid...

Om Nouri har ett ok innhopp så betyr det nok Askar opp på midtbanen neste kamp. Om dette ikke er 4-5-1, så tror jeg det blir for smalt i angrepet (og ditto mye plass på kantene). Vi mangler venstrebenet på midtbanen. I dagens stall er også Karadas den mest ekstreme targetspissen, og burde spilt der til fordel for Orlov. Med Pedersen tilbake må Brann tilbake i ett system med to rene spisser, Pedersen alene på topp er dødfødt. Akkurat nå er det plass til Demidov på både midten og i forsvaret, noe som bør aktualisere å hente enten en midtbanespiller eller midtstopper. Om han klarer å skade seg igjen må vi ha begge deler.

Den store utfordringen til brann under Norling har vert å skape sjanser uten at det går på bekostning av balansen i forsvarsspillet. Jeg tror mye av forklaringen er en kombinasjon av generelt for dårlig kvalitet i midtbaneleddet, og en god naturlig venstrefot på kanten.

Henki

Quote from: Nixon on March 19, 2015, 12:11:33 PM
Laget mot Sogndal i morgen:

1 Alex Horwath
22 Amin Askar
5 Jonas Grønner
18 Azar Karadas
27 Erdin Demir
9 Kasper Skaanes
8 Fredrik Haugen
4 Eirik Birkelund
29 Kristoffer Barmen
7 Kristoffer Larsen
10 Jakob Orlov

Benken: Ludvig Lynum, Amin Nouri, Fredrik Heggland, Erlend Hanstveit, Vadim Demidov, Erik Huseklepp, Fredrik P. Knutsen.


4-4-2? 4-4-1-1? 4-5-1?
Ballen skal fremover!

albert

Hvem blir kaptein nå som Hanstveit og Huskeklepp er benket   ???

krakra

Blir nok Grønner. Vil si det er spesielt å utnevne en kaptein som ikke er tiltenkt en plass i førsteelveren.

Huff

Enten er vel dette en 4-5-1, ellers er Barmen tilbake som spiss?


krakra

Hvis det er 4-5-1 er det jo flott at Norling endelig har vraket ideen om to spisser til enhver tid. Men da burde Huse vært på den ene kanten, Skaanes inne sentralt og Barmen ute på benken. Han er dog en spiller Norling på mirakuløst vis finner plass til uansett.

Tviler på at det er 4-5-1. Da hadde nok media slått det opp.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gladiporno

Tipper et klassisk Norling-kampbilde:

1. omg: 4-4-2, stor avstand mellom lagdelene. To spisser som ikke får noen ting til offensivt, og slurver defensivt. Omstendelig angrepspill som fører til brudd og sjanser imot. 0-1 eller 0-2 til pause.

Karadas opp på topp etter pause. Lange baller opp. 3-5-2. Bedre kontroll defensivt. Krangler inn ett mål på slutten.


krakra

Ganske vanvittig benk på et OBOS-lag forresten.

Huff

Quote from: ostraume on March 19, 2015, 13:36:38 PM
4-4-1-1


Er Larsen da kant, eller er Birkelund, Haugen eller Barmen plassert der?

Kagain

I følge BT var Barmen satt som venstreving. Med en rolle der han skrår innover i banen. Regner med at Hansson er opptatt annetsteds hen.

gladiporno

Larsen på topp med Orlov, i hvert fall helt til Karadas flyttes frem...

Corran

Kan jo se ut som en 4-3-1-2 med Barmen bak spissene
Men er vel som Kagain nevner over her
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Ser ut som Kagain kommer med fasit ja, Norling har jaggu mange rare måter å bruke Barmen på.

Spelaren

Quote from: Huff on March 19, 2015, 15:41:23 PM
Ser ut som Kagain kommer med fasit ja, Norling har jaggu mange rare måter å bruke Barmen på.


Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
Gå av.

Lasaron

Jeg tror at Brann taper, og at Brann og Norling blir enige om å terminere kontrakten kort tid etter.

Jeg tror Brann taper pga dårlig motivasjon og dårlig organisering. Resultatet blir 1-3.
Tren på langskudd

Corran

Tror de vinner klart :-) Vel kanskje ikke så veldig klart

Men Barmen er for treg i den posisjonen synes eg Greit han får en fri innover rolle, men defensivt er jeg redd for at han ikke er god nok Var i alle fall ikke det i fjor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up