• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2015

Started by Nixon, December 16, 2014, 16:02:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

posemedsnopi

Quote from: Nixon on February 10, 2015, 18:03:06 PM
Er det et tegn at vi tilsynelatende spiller bedre uten de såkalte stjernene enn med? For Fana er vel fullt på høyde med Fyllingsdalen?


Det er et tegn på at Brann spiller best når de ikke er (nett)tv-kamp. ;)

Spelaren

Det lover jo godt når alt av våre kamper skal sendes på TV på våren...
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on February 10, 2015, 18:03:06 PM
Er det et tegn at vi tilsynelatende spiller bedre uten de såkalte stjernene enn med? For Fana er vel fullt på høyde med Fyllingsdalen?


De endte over Fyllingsdalen i fjor.

Nixon

Håper Birkelund har gjort en bra figur. Han var jo helt anonym sist, men han har en del kvaliteter som Brann kan trenge i år.
Rød makt på Hansa

vekkreist

Spørsmål, er det slik denne nye bortedrakten virkelig skal se ut?? ser ut som noen har blandet hvite og svarte klær i vaskemaskinen! (så ble litt grå her og der) herregud. hvem i huleste designet disse draktene? og hvem GODKJENTE dette?


Lasaron

Det endte 6-0  :) :)

Sånn skal det være! Flottings!

Spelaren, du er i skuddet!
Tren på langskudd

Spelaren

Jo, takk. Pleier å skinne i elenda. No spilte jo Brann bra, men her satt vi og tvinnet tommeltotter, bortsett fra de som slo videre på den døde hesten i den andre tråden.

6-0, med disse guttene, er meget godkjent. Det er sånn som hadde vært tommel opp på vårparten 2008 også, så det er leit at me ikkje fekk sett det. Bøyum og ikkje minst Strand når Brann herjer må jo bare være bra.
Gå av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

February 10, 2015, 18:57:45 PM #258 Last Edit: February 10, 2015, 19:00:29 PM by krakra
Vladan Radojkic

krøvel vellevold

Hvor ble det av krisemaksimeringen etter FKF-kampen, som enkelte la så sinnsykt mye vekt på? Sesongutviklingen var jo allerede avgjort.

Og var det ikke Fana som skulle være så mye bedre trent enn oss?
Legg ned hele klubben!

TjellFromHell

Quote from: krøvel vellevold on February 10, 2015, 19:44:46 PM
Hvor ble det av krisemaksimeringen etter FKF-kampen, som enkelte la så sinnsykt mye vekt på? Sesongutviklingen var jo allerede avgjort.

Og var det ikke Fana som skulle være så mye bedre trent enn oss?


Takk! 

dudo

Pøh, de spilte jo mot juniorene våre!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on February 10, 2015, 19:44:46 PM
Hvor ble det av krisemaksimeringen etter FKF-kampen, som enkelte la så sinnsykt mye vekt på? Sesongutviklingen var jo allerede avgjort.

Og var det ikke Fana som skulle være så mye bedre trent enn oss?


Resultater i treningskamper betyr ikke noe. Bortsett fra når vi taper, da betyr det nedrykk og vi må sparke treneren.

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on February 10, 2015, 19:44:46 PM
Hvor ble det av krisemaksimeringen etter FKF-kampen, som enkelte la så sinnsykt mye vekt på? Sesongutviklingen var jo allerede avgjort.

Og var det ikke Fana som skulle være så mye bedre trent enn oss?


Nei, det går sikkert kjempebra igjen med flott spel, gode statistikkar og nedrykk til 2. divisjon.

TCAC

Så BT klarte faktisk aldri å fikse det tekniske problemet sitt? Komisk. Begynner å skjønne hvorfor de knapt reklamerer for disse kampsendingene på forhånd.

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on February 10, 2015, 19:44:46 PM
Hvor ble det av krisemaksimeringen etter FKF-kampen, som enkelte la så sinnsykt mye vekt på? Sesongutviklingen var jo allerede avgjort.

Og var det ikke Fana som skulle være så mye bedre trent enn oss?


Fana tapte for at de er inne i en hard treningsperiode, sånn er det med den saken ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krakra

Bra at de satt og kommenterte underveis da.

krakra

Var det virkelig ingen som så kampen?

Klaus_Brann

Så ikke hele, men det var ikke veldig spennende, men gledelig at vi for en gangs skyld er effektive.
Høydepunktene var Larsen og Lorentzen, som bør få en del tid i år. Dramé virker igjen altfor rotete og ubesluttsom i spillestilen sin.
Forsvaret var bra, men det var like mye at Fana ikke klarte å komme med noe særlig trøkk. Det virket som det var et par divisjoner i forskjell på FKF og Fana, og ikke minst på de som spilte i dag for Brann og i den forrige førsteomgangen. Jeg er mer optimistisk om vi stiller til seriestart med Lorentzen på topp enn Orlov. Lorentzen jager hele tiden, stresser forsvarerne og går på mange bra løp.

Det er lite å lese utfra sånne treningskamper, spesielt så tidlig på året når vi ikke er i nærheten av å spille en full kamp med et tilnærmet toppet lag, men det var liten tvil om at vi hevet oss flere hakk i dag. Den største skuffelsen i dag var dog at vi ei heller i dag fikk se Horwath, men kanskje vi får se han på fredag i Irland.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Seeteufel

 Neste kamp er mot Shamrock i Dublin på fredag.
Er det mange som skal bortover?

Jeg skal  ;D

Le jeu avant tout

Nixon

Dublin passet dessverre dårlig. Men jeg skal til Stockholm, det får bli en liten trøst!:)
Men jeg vet om en profilert reiser-på-alle-kamper-supporter som skal bortover...

Det er jo alltid gøy å se Brann i utlandet. Men det begynner å bli lenge siden forrige offisielle kamp, syv lange år siden Brann sist spilte europacup. Siste kamp var dramaet i La Coruna der vi sløste vekk en gyllen sjansen til videre avansement.
Rød makt på Hansa

Seeteufel

Too bad, Mr. President

Jeg får nøye meg med han der medieprofilerte istedet.

Har forøvrig bekreftet 15 Brannsupportere bortover sålangt, og så er det garantert noen man ikke kjenner til.

Blir artig!
Le jeu avant tout

Lasaron

Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?
Tren på langskudd

jala

Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.

Lasaron

Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.
Tren på langskudd

jala

Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 14:45:56 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.

Klart han kan det, men er du litt treig som 16-17 åring, blir du aldri rask som 20 åring.

Lasaron

Quote from: jala on February 11, 2015, 15:14:00 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 14:45:56 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.

Klart han kan det, men er du litt treig som 16-17 åring, blir du aldri rask som 20 åring.


Gjerne ikke, men han kan bli en middels hurtig stopper. Ikke rask, ikke treig, men middels.
Tren på langskudd

jala

Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 15:41:44 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 15:14:00 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 14:45:56 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.

Klart han kan det, men er du litt treig som 16-17 åring, blir du aldri rask som 20 åring.


Gjerne ikke, men han kan bli en middels hurtig stopper. Ikke rask, ikke treig, men middels.


Joda ikke uenig i det, det kan også være godt nok til å spille på et ganske så høyt nivå om du ellers er god på alt annet.

Ellers så kan jeg fortelle at de som mente at Drame var et slikt unikt talent snart bør krype til korset, for det er han ikke.

Lasaron

Quote from: jala on February 11, 2015, 15:49:54 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 15:41:44 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 15:14:00 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 14:45:56 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.

Klart han kan det, men er du litt treig som 16-17 åring, blir du aldri rask som 20 åring.


Gjerne ikke, men han kan bli en middels hurtig stopper. Ikke rask, ikke treig, men middels.


Joda ikke uenig i det, det kan også være godt nok til å spille på et ganske så høyt nivå om du ellers er god på alt annet.

Ellers så kan jeg fortelle at de som mente at Drame var et slikt unikt talent snart bør krype til korset, for det er han ikke.

Det kan jo være at han var et stort talent, om han ikke er det nå?
Jeg var nok blant dem som uttrykte mest tro på han i fjor på denne tiden. Jeg har foreløpig tatt grundig feil.
Tren på langskudd

jala

Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 16:37:13 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 15:49:54 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 15:41:44 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 15:14:00 PM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 14:45:56 PM
Quote from: jala on February 11, 2015, 10:43:32 AM
Quote from: Lasaron on February 11, 2015, 10:36:08 AM
Kan en som så kampen i går si noe om hvordan Ulrik Edvardsen og Mathias Raum klarte seg?


Sin unge alder tatt i betraktning synes jeg UE klarte seg veldig bra,. Sterk i duellspillet, særlig hodespill (han er jo veldig høy for alderen). Litt temposvak som de fleste av Brann sine midtstoppere, alt i alt veldig positiv. Raum var god i første omgang, men da var også midtbanen til Brann veldig god og kjørte over Fana med Larsen og askar som de mest fremtredene. Tror ikke MR har potensial til å bli spiller på det høyeste nivået, men en vet aldri.


Edvardsen er jo så ung at han fortsatt kan bli litt raskere.

Klart han kan det, men er du litt treig som 16-17 åring, blir du aldri rask som 20 åring.


Gjerne ikke, men han kan bli en middels hurtig stopper. Ikke rask, ikke treig, men middels.


Joda ikke uenig i det, det kan også være godt nok til å spille på et ganske så høyt nivå om du ellers er god på alt annet.

Ellers så kan jeg fortelle at de som mente at Drame var et slikt unikt talent snart bør krype til korset, for det er han ikke.

Det kan jo være at han var et stort talent, om han ikke er det nå?
Jeg var nok blant dem som uttrykte mest tro på han i fjor på denne tiden. Jeg har foreløpig tatt grundig feil.

Jeg har fulgt Drame siden høsten 2012, var skeptisk dengang, men fikk bare tyn om jeg uttrykte meg negativt.  Tviler på Walstad og flere med han, sin dømmekraft? At Brann har betalt 1.8 mill for han er bare latterlig, de får ikke igjen pengene.

krakra

Finnes en drøss av eksempler på klassestoppere uten særlig fart. Forren er det beste eksemplet i TL i dag. Hoftun var vel heller ikke noe hurtigtog, Hangeland er også rimelig treig.

jala

Quote from: krakra on February 11, 2015, 16:59:21 PM
Finnes en drøss av eksempler på klassestoppere uten særlig fart. Forren er det beste eksemplet i TL i dag. Hoftun var vel heller ikke noe hurtigtog, Hangeland er også rimelig treig.

Jeg er ikke uenig i det.
Når noen spør meg om å vudere to spillere så gjør jeg det. UE var veldig positiv i kampen, men mangler litt tempo, håper dette er greit å skrive.

krakra

Ja, jeg så bare at det var snakk om hvor god man kunne bli uten fart.

Kagain

Quote from: jala on February 11, 2015, 16:50:14 PM

Jeg har fulgt Drame siden høsten 2012, var skeptisk dengang, men fikk bare tyn om jeg uttrykte meg negativt.  Tviler på Walstad og flere med han, sin dømmekraft? At Brann har betalt 1.8 mill for han er bare latterlig, de får ikke igjen pengene.


Tyn? Synes å huske at vi var flere som mante til edruelighet omkring Dramé. Jeg mener bl.a. at jeg prøvd å dra paralleller til Messias og at vi ikke burde vente oss så himla mye. Selvfølgelig var noen uenige, men noe direkte tyn fikk jeg vel aldri... Kan bare hende at jeg har et veldig selektivt minne, dog.

bulldog

noen som sender fra dublin i morgen?
bulldog

jala

Quote from: Kagain on February 12, 2015, 06:49:05 AM
Quote from: jala on February 11, 2015, 16:50:14 PM

Jeg har fulgt Drame siden høsten 2012, var skeptisk dengang, men fikk bare tyn om jeg uttrykte meg negativt.  Tviler på Walstad og flere med han, sin dømmekraft? At Brann har betalt 1.8 mill for han er bare latterlig, de får ikke igjen pengene.


Tyn? Synes å huske at vi var flere som mante til edruelighet omkring Dramé. Jeg mener bl.a. at jeg prøvd å dra paralleller til Messias og at vi ikke burde vente oss så himla mye. Selvfølgelig var noen uenige, men noe direkte tyn fikk jeg vel aldri... Kan bare hende at jeg har et veldig selektivt minne, dog.

Du får lese litt i Drame-tråden, voldsom til hyping spør du meg. At Skarsfjord mener dette er den nye Mikkel sier vel det meste?
Så han på mange treninger med U-gruppen høsten 2012, kunne ikke se han var noe bedre enn de som var der fra før, så ja jeg stiller store spørsmålstegn ved en del av de som er her nå (Soldtvedt mfl) og særlig Waldstad og Skarsfjord sin dømmekraft.
Det å se spilleren en treningskamp i Veastlanshallen for så å gjøre seg opp en mening om hvor god han er er selvsagt ikke godt nok. Veldig mange av de som skriver her går i den fellen.
Må ellers si at når Bann2 feksp spiller treningskamp nå på vinteren er det ikke mange såkalte eksperter å se, men mange har voldsomme meninger om enkelt spillere nesten uten å ha sett dem.

Nixon

Quote from: jala on February 12, 2015, 10:12:37 AMSå han på mange treninger med U-gruppen høsten 2012


Nå er det vel en dårlig skjult hemmelighet at du selv spilte på Brann 2 på den tiden og burde forsåvidt ha førstehånds kunnskap om Dramé fra den høsten. Men din oppfatning er forsatt subjektiv, og har du kunnskap om hva man skal se etter når det gjelder talenter og hvilken utvikling disse kan få? At han ikke imponerte deg da, trenger ikke å bety at han ikke hadde noe ved seg som kunne blitt utviklet til noe bra.

Men at Dramé neppe blir en etablert Brannspiller blir mer og mer sannsynlig.
Rød makt på Hansa

jala

Quote from: Nixon on February 12, 2015, 10:27:49 AM
Quote from: jala on February 12, 2015, 10:12:37 AMSå han på mange treninger med U-gruppen høsten 2012


Nå er det vel en dårlig skjult hemmelighet at du selv spilte på Brann 2 på den tiden og burde forsåvidt ha førstehånds kunnskap om Dramé fra den høsten. Men din oppfatning er forsatt subjektiv, og har du kunnskap om hva man skal se etter når det gjelder talenter og hvilken utvikling disse kan få? At han ikke imponerte deg da, trenger ikke å bety at han ikke hadde noe ved seg som kunne blitt utviklet til noe bra.

Men at Dramé neppe blir en etablert Brannspiller blir mer og mer sannsynlig.

Der tar du feil, jeg har aldri spilt for Brann desverre.
Hvorfor tror du det?
Men at en spiller som Drame fikk spillere som Skålevik og Kitty Pung til å se seg om etter andre klubber er helt sikkert.
Jeg ser veldig mange kamper i aldersbestemt fotball, om dette gir nok kunnskap til å dømme er en annen sak, men jeg har vel ikke bommet her?

osoerli

Quote from: Nixon on February 12, 2015, 10:27:49 AM
Quote from: jala on February 12, 2015, 10:12:37 AMSå han på mange treninger med U-gruppen høsten 2012


Nå er det vel en dårlig skjult hemmelighet at du selv spilte på Brann 2 på den tiden ........


Var det ikkje broren?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Horwath starter i morgen, Orlov inn for Pedersen og ellers er laget det samme som mot Fyllingsdalen.  Håper Lorentzen får en skikkelig sjanse til å vise seg frem og ikke som en av fem innbyttere 20 min før slutt.
Morsomt at Ulrik Edvardsen får være med igjen.

jala

Quote from: osoerli on February 12, 2015, 15:34:37 PM
Quote from: Nixon on February 12, 2015, 10:27:49 AM
Quote from: jala on February 12, 2015, 10:12:37 AMSå han på mange treninger med U-gruppen høsten 2012


Nå er det vel en dårlig skjult hemmelighet at du selv spilte på Brann 2 på den tiden ........


Var det ikkje broren?


Prøv igjen. Jeg har spilt mot Brann sitt junior-lag en gang, kampen endte 0-0, og Arne Møller og Geir Autstvik spilte for Brann.

jala

Quote from: krakra on February 12, 2015, 15:38:42 PM
Horwath starter i morgen, Orlov inn for Pedersen og ellers er laget det samme som mot Fyllingsdalen.  Håper Lorentzen får en skikkelig sjanse til å vise seg frem og ikke som en av fem innbyttere 20 min før slutt.
Morsomt at Ulrik Edvardsen får være med igjen.


Kjempekjekt for unge Edvardsen, bror til NM-mester Joakim Edvardsen som spilte for FKF i 2013

olebrann3


Lasaron

Liker at det ser ut som en førsteellever, og håper at så godt som alle starter andre omgang også. Som en kuriositet melder de 7-9 grader, kanskje noen dråper og kanskje noe sol.
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up