• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny leder for Bataljonen

Started by Brannfan23, November 27, 2014, 13:19:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

November 27, 2014, 13:19:41 PM Last Edit: November 27, 2014, 13:22:52 PM by Brannfan23
Jeg synes det er på tide å erstatte Lillebøe. Han vingler for mye og er ikke en god representant for supportere. Spesielt uttalelsen om RBH.

dragn

Meget spesielt at Bataljonen har vært totalt fraværende i media det siste halve døgnet

Brannfan23


Etter min mening så er det kun BGG som har en skikkelig ryggrad. Bataljonen i det siste har vært veldig likegyldig og naiv. Like naiv som SKB.

nero

November 27, 2014, 13:49:24 PM #3 Last Edit: November 27, 2014, 13:53:38 PM by nero
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2014, 13:19:41 PM
Jeg synes det er på tide å erstatte Lillebøe. Han vingler for mye og er ikke en god representant for supportere. Spesielt uttalelsen om RBH.


Hva har han sagt nå?
Edit: Fant det.
Lions led by donkeys.

Brannfan23

November 27, 2014, 13:54:26 PM #4 Last Edit: November 27, 2014, 13:56:56 PM by Brannfan23
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/fotball/tippeligaen/forstedivisjon/brann/36454725/


At Roger ikke kan ta stilling til det nå om RBH oppfatter jeg som ganske merkelig. Men nå har jo Bataljonen vært handlingslammet siden Hellebø gikk av....

Yngve

Det er jo håplaust og utan ryggrad at leiaren for suportarklubben ikkje kan seia noko om kva han meinar om klubbleiinga, før klubbleiinga har hatt møter.

Skal han venta på beskjed om kva han meiner, eller?

Nixon

Det spørs vel hvor mange som stå i kø for å overta denne lederjobben. Bataljonen har redusert seg selv til en reisearrangør, billettformidler og til en samarbeidspartner til Brann for å legge forholdene best mulig til rette for supporterne. Og her gjør de en bra jobb. Utover dette vil de ikke mene noen ting. Og siden det er oppegående folk som sitter i ledelsen, regner jeg med at dette er en gjennomtenkt strategi.

Man kan jo mistenke de for å ha knyttet for tette bånd til ledelsen gjennom mange møter, slik at det er ubehagelig å komme med kritikk. Men det blir bare spekulasjoner.

Så det vil neppe bli noen revolusjon på neste års årsmøte. De samme folkene stiller opp og nærmest velger inn det de får beskjed om. Og ingen bryr seg. Etter årets årsmøte gadd ingen å legge ut referat og hvem som ble valgt inn i styret på Bataljonen sin egen hjemmeside. Og ingen etterlyste det. Det sier litt.
Rød makt på Hansa

1908

Deler av styret i Bataljonen er jo BGG... Bataljonen har vært lost i flere år.. Stort sett turer de styrer med no...

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 27, 2014, 16:29:58 PM
Det spørs vel hvor mange som stå i kø for å overta denne lederjobben. Bataljonen har redusert seg selv til en reisearrangør, billettformidler og til en samarbeidspartner til Brann for å legge forholdene best mulig til rette for supporterne. Og her gjør de en bra jobb. Utover dette vil de ikke mene noen ting. Og siden det er oppegående folk som sitter i ledelsen, regner jeg med at dette er en gjennomtenkt strategi.

Man kan jo mistenke de for å ha knyttet for tette bånd til ledelsen gjennom mange møter, slik at det er ubehagelig å komme med kritikk. Men det blir bare spekulasjoner.

Så det vil neppe bli noen revolusjon på neste års årsmøte. De samme folkene stiller opp og nærmest velger inn det de får beskjed om. Og ingen bryr seg. Etter årets årsmøte gadd ingen å legge ut referat og hvem som ble valgt inn i styret på Bataljonen sin egen hjemmeside. Og ingen etterlyste det. Det sier litt.


All ære til de for det, men jeg ser virkelig ikke at det ikke skal være mulig for Bataljonen å komme med kritikk mot Brann, spesielt ikke i slike saker hvor det er såpass klart hva flertallet mener.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfan23

Quote from: Nixon on November 27, 2014, 16:29:58 PM
Det spørs vel hvor mange som stå i kø for å overta denne lederjobben. Bataljonen har redusert seg selv til en reisearrangør, billettformidler og til en samarbeidspartner til Brann for å legge forholdene best mulig til rette for supporterne. Og her gjør de en bra jobb. Utover dette vil de ikke mene noen ting. Og siden det er oppegående folk som sitter i ledelsen, regner jeg med at dette er en gjennomtenkt strategi.

Man kan jo mistenke de for å ha knyttet for tette bånd til ledelsen gjennom mange møter, slik at det er ubehagelig å komme med kritikk. Men det blir bare spekulasjoner.

Så det vil neppe bli noen revolusjon på neste års årsmøte. De samme folkene stiller opp og nærmest velger inn det de får beskjed om. Og ingen bryr seg. Etter årets årsmøte gadd ingen å legge ut referat og hvem som ble valgt inn i styret på Bataljonen sin egen hjemmeside. Og ingen etterlyste det. Det sier litt.


I såfall så får de rett og slett holde kjeft og fortsette med å arrangere turer. Selv om BGG er en del av Bataljonen, så sier de ifra i det minste.

KriseLise

Ja det har jeg lurt på: hvorfor kommuniserer ikke styret i Bataljonen med sine medlemmer her på bataljonen.no?
Og hvor er de offisielle meningene blitt av? Det er jo litt av meningen med en supporterklubb - å skrike høyt når det gjelder!
Har Bataljonen mistet lidenskapen sin?
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Klaus_Brann

Quote from: KriseLise on November 30, 2014, 00:48:44 AM
Ja det har jeg lurt på: hvorfor kommuniserer ikke styret i Bataljonen med sine medlemmer her på bataljonen.no?
Og hvor er de offisielle meningene blitt av? Det er jo litt av meningen med en supporterklubb - å skrike høyt når det gjelder!
Har Bataljonen mistet lidenskapen sin?


De gjør det inne i mellom, men altfor sjeldent etter min mening.
Det kan godt være de leser mye her inne, men det hadde jo vært interessant om lederen i supporterklubben deltok litt mer aktivt på supporterforumet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Bataljonen må klargjøre om de bare skal være en praktisk klubb som ordner reiser, billetter og ok tribuneforhold/rabatt for supporterne - eller om de også skal være en "politisk" organisajson som basert på strømningene i medlemsmassen er et direktiv overfor klubben.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on November 30, 2014, 06:38:57 AM
Bataljonen må klargjøre om de bare skal være en praktisk klubb som ordner reiser, billetter og ok tribuneforhold/rabatt for supporterne - eller om de også skal være en "politisk" organisajson som basert på strømningene i medlemsmassen er et direktiv overfor klubben.


Godt sagt. Men svaret du kommer til å få vil være tåkeprat. Både-og, verken-eller.

Dere får ta det på neste årsmøte til Bataljonen.
Tren på langskudd

Spelaren

No har det gått flere dager siden nedrykket, har Bataljonen kommet med en uttalelse?
Gå av.

pidre

Tipper Lillebo vil avvente evalueringen.
Saludar a los monos!

Lasaron

Ja, slik at han vet hva han skal si.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2014, 13:54:26 PM
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/fotball/tippeligaen/forstedivisjon/brann/36454725/


At Roger ikke kan ta stilling til det nå om RBH oppfatter jeg som ganske merkelig. Men nå har jo Bataljonen vært handlingslammet siden Hellebø gikk av....


Nå situasjonen i Bataljonen er som den er, må vi heller bare betrakte organisasjonen som en del av Brann-systemet, ikke som en supporter-organisasjon.

nero

Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 12:55:35 PM


Nå situasjonen i Bataljonen er som den er, må vi heller bare betrakte organisasjonen som en del av Brann-systemet, ikke som en supporter-organisasjon.


Ja. Dessverre.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2014, 13:54:26 PMMen nå har jo Bataljonen vært handlingslammet siden Hellebø gikk av....


Ellers overså jeg denne tidlig i tråden... Dette er historieløst. Hellebø var en partyfikser og ingen supporterleder. Han hadde f.eks. ikke en bruker her på forumet (ikke som han brukte i alle fall) og var veldig fjern for alle utenom pubgjengen etter min mening. Da dagens ledelse å foretrekke, selv om de er veldig servile i forhold til Brann.
Rød makt på Hansa

Herman1

November 30, 2014, 13:15:58 PM #20 Last Edit: November 30, 2014, 13:21:03 PM by Herman1
Quote from: nero on November 30, 2014, 13:02:54 PM
Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 12:55:35 PM


Nå situasjonen i Bataljonen er som den er, må vi heller bare betrakte organisasjonen som en del av Brann-systemet, ikke som en supporter-organisasjon.


Ja. Dessverre.


Og det er synd, for denne Lillebøe framstår som en fin fyr.
Men like lite som det å være et "realt mannfolk" er en viktig egenskap for en daglig leder i Brann, er det å være en "fin fyr" sentralt for en Bataljons-leder.

Det å ha et konstruktivt samarbeid med administrasjonen i Brann er i og for seg bra når det gjelder å få gjennomslag for innspill supporter-organisasjonen kommer med.
Men når det er som i dag, med altfor tette bånd, er det nok litt for lett å sitte stille i båten der man heller skulle reist seg opp og si fra.

Vi kan jo selvfølgelig bare spekulere i hva som blir sagt bak lukkede dører, men alle organisasjoner trenger opponerende korrektiver.
Når alle skal være enige hele tiden kommer man ikke videre. Man utvikler seg ikke.

-Det siste både Brann som klubb og supporterne trenger er en "ja-mann" som leder for Bataljonen.

Det blir litt som at man går ut med tannkrem på haken. Du er ikke klar over det selv, men vil helst at en kompis sier fra om det istedenfor å være "snill og grei" og holde kjeft.
Folk som ikke kjenner deg så godt tør som regel ikke si fra uansett, og du går rundt og ser ut som en idiot helt til du kommer hjem og banner når du ser de selv i speilet. ;)

Herman1

Quote from: Nixon on November 30, 2014, 13:15:43 PM
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2014, 13:54:26 PMMen nå har jo Bataljonen vært handlingslammet siden Hellebø gikk av....


Ellers overså jeg denne tidlig i tråden... Dette er historieløst. Hellebø var en partyfikser og ingen supporterleder. Han hadde f.eks. ikke en bruker her på forumet (ikke som han brukte i alle fall) og var veldig fjern for alle utenom pubgjengen etter min mening. Da dagens ledelse å foretrekke, selv om de er veldig servile i forhold til Brann.


Denne Hellebø vet jeg ingenting om, så der vet jeg rett og slett ikke.

Nightfox

Tenk om Bataljonslederen bare så seg selv i speilet før han gikk ut døren

Herman1

Quote from: Nightfox on November 30, 2014, 19:29:46 PM
Tenk om Bataljonslederen bare så seg selv i speilet før han gikk ut døren


?

Nightfox

Så hadde han sluppet tannkrem på haken og at en kompis sa fra. Jeg brukte analogien og utviklet den videre.

Herman1

Quote from: Nightfox on November 30, 2014, 19:46:05 PM
Så hadde han sluppet tannkrem på haken og at en kompis sa fra. Jeg brukte analogien og utviklet den videre.

Bergensia

Med tanke på evalueringen te bataljonen så burde vel styret her også ha en evaluering av seg selv.

Juve

Helt uforståelig at Bataljonen er så diffuse med sine svar til media, og at de er så fraværende med sin kritikk på ledelsen og daglig leder. Alt tar så ufattelig lang tid med alt Lillebø gjør og når uttalelsene kommer, så er det ingen standpunkt tatt! Med alt det som har skjedd det siste året , de siste årene og Branns skjebne som endte med nedrykk, så burde Bataljonsledelsen innkalt til supportermøte ASAP etter sesongen for å ta stilling og høre hva deres medlemmer tenkte om situasjonen i Brann. Først da kunne de komt med en offisiell uttalelse hva de meinte, men det som skjer nå og det som har skjedd med flere anledninger, er Lillebø sin personlige oppfatning og meining om SK Brann. Jeg er medlem i Bataljonen, og jeg er nesten hver eneste gang uenig med Lillebø sine meninger. Jeg føler at Bataljonsledelsen ikke går i takt med deres egne medlemmer!!

nero

Alt tyder på at Bataljonens ledelse har blitt alt for husvarme med ledelsen. Trengs nok nye koster her også.
Lions led by donkeys.

Hatleking


Tom C

Aldri mer Obos....

Herman1


Herman1

Quote from: nero on December 03, 2014, 11:38:33 AM
Alt tyder på at Bataljonens ledelse har blitt alt for husvarme med ledelsen. Trengs nok nye koster her også.


Problemet med det er tredelt, slik jeg ser det:

1. RBH kan peke på Bataljons-ledelsen og feilaktig påstå at supporterne er splittet i synet på ham og den øvrige ledelsen.

2. Media henvender seg naturlig nok til Bataljons-ledelsen for kommentarer om klubben.
Dermed kan et feilaktig inntrykk av -i hvert fall hva angår RBH- hva Brann-supporterne mener.

3. Klubben er ikke tjent med stadig bråk, uro og supporter-opprør.
Samtidig er det usunt for en organisasjon å ikke ha kritiske korrektiver, men bare "Yes-men".

nero

Punkt to her er kanskje det verste her. Bataljonens ledelse sender med viten og vilje ut et fullstendig misvisende signal. De har kanskje dekning for å si at ledelsen i Bataljonen er delt i synet på RBH, men aldri i verden om medlemsmassen i Bataljonen er særlig delt i det spørsmålet.
Lions led by donkeys.

Herman1

December 03, 2014, 16:18:32 PM #34 Last Edit: December 03, 2014, 16:23:07 PM by Herman1
Quote from: nero on December 03, 2014, 15:44:51 PM
Punkt to her er kanskje det verste her. Bataljonens ledelse sender med viten og vilje ut et fullstendig misvisende signal. De har kanskje dekning for å si at ledelsen i Bataljonen er delt i synet på RBH, men aldri i verden om medlemsmassen i Bataljonen er særlig delt i det spørsmålet.

Herman1

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2014, 13:19:41 PM
Jeg synes det er på tide å erstatte Lillebøe. Han vingler for mye og er ikke en god representant for supportere. Spesielt uttalelsen om RBH.


Hovedproblemet mener jeg er at man ikke tar

Lasaron

Quote from: Herman1 on December 03, 2014, 16:18:32 PM
Quote from: nero on December 03, 2014, 15:44:51 PM
Punkt to her er kanskje det verste her. Bataljonens ledelse sender med viten og vilje ut et fullstendig misvisende signal. De har kanskje dekning for å si at ledelsen i Bataljonen er delt i synet på RBH, men aldri i verden om medlemsmassen i Bataljonen er særlig delt i det spørsmålet.


Demonstrasjoner og aksjoner er jo med å gi næring til punkt 2.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Lasaron on December 03, 2014, 16:39:40 PM
Quote from: Herman1 on December 03, 2014, 16:18:32 PM
Quote from: nero on December 03, 2014, 15:44:51 PM
Punkt to her er kanskje det verste her. Bataljonens ledelse sender med viten og vilje ut et fullstendig misvisende signal. De har kanskje dekning for å si at ledelsen i Bataljonen er delt i synet på RBH, men aldri i verden om medlemsmassen i Bataljonen er særlig delt i det spørsmålet.


Demonstrasjoner og aksjoner er jo med å gi næring til punkt 2.


Ja, tenkte litt i samme baner selv.

Lasaron

Var inne på det i en annen tråd, men skal her være mer presis på akkurat denne biten:

I fjor: Ledelsen i Bataljonen ville ikke ta stilling til Skarsfjord fordi supporterne visstnok var delt.
I år: Ledelsen i Bataljonen gir full tillitt til Norling, selv om supporterne vitterlig er mye mer delt i synet på ham enn vi var på Skarsfjord.
Tren på langskudd

nero

Quote from: Lasaron on December 03, 2014, 16:46:32 PM
Var inne på det i en annen tråd, men skal her være mer presis på akkurat denne biten:

I fjor: Ledelsen i Bataljonen ville ikke ta stilling til Skarsfjord fordi supporterne visstnok var delt.
I år: Ledelsen i Bataljonen gir full tillitt til Norling, selv om supporterne vitterlig er mye mer delt i synet på ham enn vi var på Skarsfjord.

Og vil ikke si noe om RBH, der stemningen er bortimot unisont negativ.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Quote from: nero on December 03, 2014, 18:30:24 PM
Quote from: Lasaron on December 03, 2014, 16:46:32 PM
Var inne på det i en annen tråd, men skal her være mer presis på akkurat denne biten:

I fjor: Ledelsen i Bataljonen ville ikke ta stilling til Skarsfjord fordi supporterne visstnok var delt.
I år: Ledelsen i Bataljonen gir full tillitt til Norling, selv om supporterne vitterlig er mye mer delt i synet på ham enn vi var på Skarsfjord.

Og vil ikke si noe om RBH, der stemningen er bortimot unisont negativ.


Nettopp.
Jeg kan se to mulige årsaker til dette. Enten har noen i ledelsen et så godt og nært forhold til RBH at de lar følelser styre foran fornuft, at de ikke vil såre ham. Eller så mener de det er skadelig for Brann at RBH forsvinner. Eller begge deler.
Tren på langskudd

Xminator

Det handler bare om at de som har flertallsmeningen faktisk er villige til å ofre fritid for å ta tak i Bataljonen.

Nixon

Quote from: Xminator on December 03, 2014, 21:50:55 PM
Det handler bare om at de som har flertallsmeningen faktisk er villige til å ofre fritid for å ta tak i Bataljonen.


Jeg tror ikke det vil stå kø ut døren av folk som vil påta seg verv i Bataljonen. Det tar en del tid og det er til tider en utakknemlig jobb med mye kjeft og mange krav. Jeg synes det er flott at noen gidder. Det er bare synd at jeg er uenig med styre og stell i noen saker!;)
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Xminator on December 03, 2014, 21:50:55 PM
Det handler bare om at de som har flertallsmeningen faktisk er villige til å ofre fritid for å ta tak i Bataljonen.

Det er greit, og det står respekt av at noen gidder. De skal ha honnør for det. Men det gir dem vel ikke noe frikort til å fronte synspunkter som er helt uspiselige for det overveldende flertallet av brannsupportere.
Lions led by donkeys.

Go Up