• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kaptein 2015

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:42:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jonas Grønner er min soleklare kandidat. Han har i år vært vår beste midtstopper, og statistisk gjør Brann det bra når han er på banen. Han er en ledertype som med stor sannsynlighet kommer til å være den beste stopperen også neste år. Han er en mann for framtiden. De andre kandidatene er mindre ledertyper og dårligere fotballspillere.
Brann skal nekte å selge ham.
Tren på langskudd

Kagain

Kan hende han er en ledertype, men det jeg lurer på er om en sånn ung (og lokal) spiller kan klare å takle presset når Brann skal kjempe seg opp mot toppen av første divisjon, og det ikke alltid går klubbens vei.

Spelaren

En litt beskjeden type? Synes myten om breiale Bergensere får seg en knekk når en ser på de servile guttene vi har i stallen.
Gå av.

monzilla

Jonas Grønner. Syntes måten han framstår både på og utenfor banen gjør han til en soleklar kandidat.

Fusentast

Quote from: Lasaron on November 27, 2014, 08:42:02 AM
Jonas Grønner er min soleklare kandidat. Han har i år vært vår beste midtstopper, og statistisk gjør Brann det bra når han er på banen. Han er en ledertype som med stor sannsynlighet kommer til å være den beste stopperen også neste år. Han er en mann for framtiden. De andre kandidatene er mindre ledertyper og dårligere fotballspillere.
Brann skal nekte å selge ham.


Det er vel et spørsmål om penger vil jeg tro. Om det skulle dukke opp et anstendig bud, så er det nok dessverre overveiende sannsynlig at Brann må selge. Klubben har dårlige kort på hånden.
I don't think you can the rules!

Tom C

Enig i Jonas Grønner. Huseklepp er, og har aldri vært noen ledertype. HAnstveit er forsåvidt en grei, høflig og balansert type, men han er rett og slett for dårlig. Demidov kunne vært en kaptein, men han er jo stort sett skadet, pluss at jeg ser ikke for meg at han blir værende særlig lenge i klubben. Karadas? Tja, kanskje.
Aldri mer Obos....

dr_cyanid

November 27, 2014, 09:28:26 AM #6 Last Edit: November 27, 2014, 09:30:08 AM by dr_cyanid

Buljongmannen

Demidov??

Han er definitivt ikke et kapteinsemne. Han har forsuret miljøet i år.

dudo

Quote from: Buljongmannen on November 27, 2014, 11:57:14 AM
Demidov??

Han er definitivt ikke et kapteinsemne. Han har forsuret miljøet i år.


På grunn av den artikkelen for et par uker siden?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Trur eg stemmer for Karadas der!

krakra

Quote from: Kagain on November 27, 2014, 09:00:51 AM
Kan hende han er en ledertype, men det jeg lurer på er om en sånn ung (og lokal) spiller kan klare å takle presset når Brann skal kjempe seg opp mot toppen av første divisjon, og det ikke alltid går klubbens vei.
Syns han er den som har stått frem mest i høst. Klart tap i kvalikken.

Lasaron

Karadas vil fort ikke være god nok til fast plass. Vi skal tilbake til 4-4-2 hvis Norling fortsetter, og da blir han fort tredjevalg både som stopper og spiss, ergo en dårlig kapteinsløsning.
Tren på langskudd

Nixon

Grønner er en klar kandidat. Men som det ble skrevet i den forrige kapteinstråden er det litt avhengig av hvilken standing han har internt i spillertroppen. Og slik jeg ser det må ikke Grønner være kaptein for å ha en lederrolle på banen. Det kommer automatisk.

Dersom Grønner enda ikke har den pondusen som skal til i garderoben, på spillermøter etc. kan en fornuftig løsning være Hanstveit som fortsatt kaptein og Grønner som visekaptein.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Grønner har nettopp styrket kanditaturet sitt, iallfall i mine øyne.
Tren på langskudd

piotrl

Grønner er i mine øyne en kapteinstype, men er enig med Nixon i at han antakelig mangler autoritet og respekt i spillergruppen. Huseklepp har jeg alltid sett på som en håpløs kaptein. Tror Karadas/Demidov(dersom vi har troen på at han er skadefri) har denne respekten blant spillerne - så er spørsmålet hvor mange kamper de vil ha på banen i 2015.

Lasaron

Vi må ha en kaptein som er et sikkert kort på laget.
Tren på langskudd

krakra

Med dagens stall håper og tror jeg Grønner blir fast sammen med Karadas eller Demidov. Grønner burde i det minste bli visekaptein. Han har nok stor respekt blant de mange unge i stallen.

Spelaren

Grønner, Demidov. Hadde blitt overrasket om noen i 2010 hadde fortalt meg at det ble et mulig stopperpar for oss i førstedivisjon.
Gå av.

krakra

Med Huseklepp og Pedersen som spisspar?

Spelaren

Quote from: krakra on January 07, 2015, 19:18:12 PM
Med Huseklepp og Pedersen som spisspar?


Og en Senegalsk landslagsspiller som rivjern på midten. Eg hadde egentlig tenkt "yess endelig medaljekamp" igjen.

Men så melder jo forresten BT i kveld at Demidov sliter med skade. Låret denne gangen.
Gå av.

Lasaron

Denne nyheten får meg til å tro at Demidov aldri kommer tilbake.
Tren på langskudd

monzilla

Jeg tror Grønner som kaptein vil fungere utmerket. Fyren er en naturlig leder. U21 kaptein, da bør han kunne også være kaptein for et norsk førstedivisjonslag.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 07, 2015, 19:26:16 PM
Quote from: krakra on January 07, 2015, 19:18:12 PM
Med Huseklepp og Pedersen som spisspar?


Og en Senegalsk landslagsspiller som rivjern på midten. Eg hadde egentlig tenkt "yess endelig medaljekamp" igjen.

Men så melder jo forresten BT i kveld at Demidov sliter med skade. Låret denne gangen.


Det hadde vært uhørt om vi skulle hatt en hel haug friske midtstoppere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Ja, noen tradisjoner er til for å bevares.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2015, 00:56:20 AM
Quote from: Spelaren on January 07, 2015, 19:26:16 PM
Quote from: krakra on January 07, 2015, 19:18:12 PM
Med Huseklepp og Pedersen som spisspar?


Og en Senegalsk landslagsspiller som rivjern på midten. Eg hadde egentlig tenkt "yess endelig medaljekamp" igjen.

Men så melder jo forresten BT i kveld at Demidov sliter med skade. Låret denne gangen.


Det hadde vært uhørt om vi skulle hatt en hel haug friske midtstoppere.


Kanskje vi likesågodt kunne ha fått det formalisert ved årsmøtet? Brann skal til enhver tid ha én fjerdedel av midtstopperne langtidsskadet. Dette sikrer faste bidrag frå NAV.
Gå av.

Lasaron

At Demidov fortsatt er skadet, denne gang med en ny skade, vil i enda større grad styrke Grønner sitt kapteinskanditatur.

Jeg mener Brann har fire kapteinstyper: Demidov, Grønner, Hanstveit og Karadas. Grønner er den eneste av disse som er et sikkert kort i førsteelleveren.
Tren på langskudd

krakra

Demidov er ikke ute med ny skade. Han hadde lårskaden i høst også, og uttalte vel på et tidspunkt at det var den som holdt ham ute.

Lasaron

Ok. Poenget står omtrent like godt.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 08, 2015, 08:50:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2015, 00:56:20 AM
Quote from: Spelaren on January 07, 2015, 19:26:16 PM
Quote from: krakra on January 07, 2015, 19:18:12 PM
Med Huseklepp og Pedersen som spisspar?


Og en Senegalsk landslagsspiller som rivjern på midten. Eg hadde egentlig tenkt "yess endelig medaljekamp" igjen.

Men så melder jo forresten BT i kveld at Demidov sliter med skade. Låret denne gangen.


Det hadde vært uhørt om vi skulle hatt en hel haug friske midtstoppere.


Kanskje vi likesågodt kunne ha fått det formalisert ved årsmøtet? Brann skal til enhver tid ha én fjerdedel av midtstopperne langtidsskadet. Dette sikrer faste bidrag frå NAV.


Rettes det til ''minimum én fjerdedel'' er vi i mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

BA har spurt Norling om hvem som blir kaptein i år. Og svaret er Hanstveit som i fjor. Med Huseklepp som stedfortreder. Også det som i fjor.

Det vil si at forumfavoritten Grønner ikke er en av de utvalgte. Noe han burde blitt etter min mening. Som visekaptein bak Hanstveit. Men i den store sammenhengen betyr det ikke så mye. Det viktigste for Grønner er å være blant de utvalgte på banen. Og det har han alle muligheter til å bli. Og hans tid vil komme når det gjelder å bli kaptein på SK Brann. Det er jeg overbevist om.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er lut lei av å ha kapteiner som ikke er selvskreven på laget.
Tren på langskudd

krakra

Ingen er selvskreven på laget med Norling, så det kan ikke være et krav.

nero

January 21, 2015, 11:19:04 AM #32 Last Edit: January 21, 2015, 11:22:43 AM by nero
Grønner er vel det minst dårlige alternativet.

Hanstveit? Huseklepp? Ikke naturlige kapteiner i min bok...
Lions led by donkeys.

Lasaron

Quote from: krakra on January 21, 2015, 11:00:26 AM
Ingen er selvskreven på laget med Norling, så det kan ikke være et krav.


Greit nok. Jeg sier det på en annen måte da. Jeg er lei av å ha kapteiner som enten sitter mye på benken, eller burde gjort det.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on January 21, 2015, 12:35:00 PM
Quote from: krakra on January 21, 2015, 11:00:26 AM
Ingen er selvskreven på laget med Norling, så det kan ikke være et krav.


Greit nok. Jeg sier det på en annen måte da. Jeg er lei av å ha kapteiner som enten sitter mye på benken, eller burde gjort det.


Var vel knapt noen som spilte i fjor som ikke fortjente mye benk...

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on January 21, 2015, 16:33:28 PM
Quote from: Lasaron on January 21, 2015, 12:35:00 PM
Quote from: krakra on January 21, 2015, 11:00:26 AM
Ingen er selvskreven på laget med Norling, så det kan ikke være et krav.


Greit nok. Jeg sier det på en annen måte da. Jeg er lei av å ha kapteiner som enten sitter mye på benken, eller burde gjort det.


Var vel knapt noen som spilte i fjor som ikke fortjente mye benk...


Bank? Nei, du skrev visst benk. Sorry...
Gå av.

Tom C

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Vi trenger en kaptein som kan gå foran i krigen og vise vei. Synes ikke Hanstveit, og spesielt ikke Huseklepp er rette typene til dette. Mulig de er helt annerledes innenfor husets fire vegger, men de viser ihvertfall ikke noen av de egenskapene jeg mener trengs på banen i kamp.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Jeg hadde valgt Hanstveit fremfor Grønner hvis de hadde vært like gode, Grønner er fortsatt noe ung.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Hanstveit på rutinen, Grønner for alt det andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Liker at Huse er vraket som kaptein. Både Demidov og Grønner er foran i køen. Vanskelig å si hvordan Hanstveit ligger an så lenge han er skadet og Nilsen ikke sier noe.
Tren på langskudd

Corran

Virker som det er Demidov og Grønner som har tatt de rollene som Hanstveit og Huse hadde Tviler på at Hanstveit får tilbake kapteinsbindet så lenge han ikke kommer til å være fast
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up