• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Quote from: krakra on June 23, 2015, 18:49:59 PM
- Jeg tror det har vært viktig at de som har ansatt meg har sett hva vi har fått til i utviklingsavdelingen. Det å bygge et fundament som er trygt og godt, blir viktig. Derfor er det kulturarbeidet vi skal gjøre, utrolig viktig. Jeg vil at Brann skal bli snakket om i positive ordelag når det kommer til prestasjonskultur. Det er viktig at vi trener godt og trener nok, sier Soltvedt


Dette er noe av det som gjør meg positiv til Soltvedt. Han skjønner at for å bli best så må det på plass en skikkelig trenings- og prestasjonskultur. Mens andre nesten utelukkende tenker på å kjøpe seg gode. Det nytter ikke hvis kulturen er dårlig. Det er en grunn til at Sogndal treffer så godt på kjøpene sine. Det er ikke (bare) at de er så ekstremt mye bedre enn oss på å finne spillerne, men at de også er mye bedre enn oss på å utvikle dem og ta vare på dem. Det er en grunn til at Sogndal henter vrakgods fra vårt andrelag som slår til med en gang, mens vi henter nøkkelspillere fra Start som sliter med å markere seg i OBOS. Hadde vi hentet opp Kjemhus og Sogndal hentet Nouri og Acosta tror jeg fortsatt Sogndal ville kommet best ut.

Ja, hva har egentlig Soltvedt (med store ressurser) prestert med utviklingsavdelingen? Skeptisk!
Saludar a los monos!

Corran

De er jo tross alt de jevnt sett beste juniorene i landet og har spilt 3 av de 4 siste cupfinalene?
De har et bra g16 lag så vidt jeg har skjønt det. De slo vel rbk 8-0 hin dagen om jeg ikke er feilinformert
Så at de har fått til ting i utviklingsavdelingen er det vel ikke mye tvil om da det ikke er mange årene siden de ikke hadde utviklingsavdeling å snakke om
At disse ikke klarer siste steget i Brann er en helt annen diskusjon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: pidre on June 23, 2015, 20:52:29 PM
Quote from: krakra on June 23, 2015, 18:49:59 PM
- Jeg tror det har vært viktig at de som har ansatt meg har sett hva vi har fått til i utviklingsavdelingen. Det å bygge et fundament som er trygt og godt, blir viktig. Derfor er det kulturarbeidet vi skal gjøre, utrolig viktig. Jeg vil at Brann skal bli snakket om i positive ordelag når det kommer til prestasjonskultur. Det er viktig at vi trener godt og trener nok, sier Soltvedt


Dette er noe av det som gjør meg positiv til Soltvedt. Han skjønner at for å bli best så må det på plass en skikkelig trenings- og prestasjonskultur. Mens andre nesten utelukkende tenker på å kjøpe seg gode. Det nytter ikke hvis kulturen er dårlig. Det er en grunn til at Sogndal treffer så godt på kjøpene sine. Det er ikke (bare) at de er så ekstremt mye bedre enn oss på å finne spillerne, men at de også er mye bedre enn oss på å utvikle dem og ta vare på dem. Det er en grunn til at Sogndal henter vrakgods fra vårt andrelag som slår til med en gang, mens vi henter nøkkelspillere fra Start som sliter med å markere seg i OBOS. Hadde vi hentet opp Kjemhus og Sogndal hentet Nouri og Acosta tror jeg fortsatt Sogndal ville kommet best ut.

Ja, hva har egentlig Soltvedt (med store ressurser) prestert med utviklingsavdelingen? Skeptisk!
På få år tatt oss fra å ha null utviklingsavdeling til å være blant de beste i landet på området.

Giles

Quote from: krakra on June 23, 2015, 22:10:51 PM
Quote from: pidre on June 23, 2015, 20:52:29 PM
Quote from: krakra on June 23, 2015, 18:49:59 PM
- Jeg tror det har vært viktig at de som har ansatt meg har sett hva vi har fått til i utviklingsavdelingen. Det å bygge et fundament som er trygt og godt, blir viktig. Derfor er det kulturarbeidet vi skal gjøre, utrolig viktig. Jeg vil at Brann skal bli snakket om i positive ordelag når det kommer til prestasjonskultur. Det er viktig at vi trener godt og trener nok, sier Soltvedt


Dette er noe av det som gjør meg positiv til Soltvedt. Han skjønner at for å bli best så må det på plass en skikkelig trenings- og prestasjonskultur. Mens andre nesten utelukkende tenker på å kjøpe seg gode. Det nytter ikke hvis kulturen er dårlig. Det er en grunn til at Sogndal treffer så godt på kjøpene sine. Det er ikke (bare) at de er så ekstremt mye bedre enn oss på å finne spillerne, men at de også er mye bedre enn oss på å utvikle dem og ta vare på dem. Det er en grunn til at Sogndal henter vrakgods fra vårt andrelag som slår til med en gang, mens vi henter nøkkelspillere fra Start som sliter med å markere seg i OBOS. Hadde vi hentet opp Kjemhus og Sogndal hentet Nouri og Acosta tror jeg fortsatt Sogndal ville kommet best ut.

Ja, hva har egentlig Soltvedt (med store ressurser) prestert med utviklingsavdelingen? Skeptisk!
På få år tatt oss fra å ha null utviklingsavdeling til å være blant de beste i landet på området.

Utviklingsavdelingen burde legges ned i nåværende form. Alt for mange middelmådige spillere tas opp i A-stallen fordi de kommer fra Branns egne rekker. Kun de aller beste har noe der å gjøre, mindre enn en i året.
De tar opp plassen til bedre vestlandstalenter og ikke minst spiser de av ressurser som burde vært brukt til virkelig kvalitet som igjen ville bidratt til høyere nivå og bedre utvikling for de som passerer nåløyet.
De beste hadde blitt værende med et bedre lag og ikke som nå hvor de nest beste opptar plass uten å være gode nok.

krakra

Problemet er ikke at talentene som tas opp er middelmådige eller at de ikke er gode nok, men at de knapt utvikler seg etter å ha blitt tatt opp i a-stallen. Noen for sågar en negativ utvikling. Dette gjelder også spillere vi kjøper utenifra. Både etablerte og yngre spillere. Så det har ingenting med utviklingsavdelingen å gjøre.

Nixon

Det er helt klart et svakhetstegn at ikke nåløyet er trangere. Men det er ikke talentavdelingen sin feil. Hadde Brann hatt en sterkere stall hadde det selvsagt ikke blitt tatt opp så mange lokale spillere. Men å legge ned utviklingsavdelingen er neppe rett sted å starte.
Rød makt på Hansa

krakra

June 23, 2015, 22:34:57 PM #556 Last Edit: June 23, 2015, 22:37:39 PM by krakra
Og hadde Brann brukt ressursene de har brukt på spillerstallen bedre, og ikke minst vært bedre på å utvikle spillerne i stallen, så hadde a-stallen vært bedre. Hvilke ambisiøse unge spillere fra andre steder enn Bergen vil gå til en kaosklubb med utålmodige supportere hvor spillere bare blir dårligere? Det vi får tak i er jo de som setter penger foran ambisjoner.

Klarer vi å bli en god utviklingsarena for våre egne talenter, og de vi henter, så vil vi også bli mer attraktive for andre talenter.

Jeg er glad for at vi har en trener og sportssjef som sier tydelig at de vil ta tak i kulturen og holdningene i klubben, og som har klart dette andre steder. Jeg har stor tro på at vi får mer ut av både talentarbeidet og spillerlogistikken hvis vi får dette på plass. Så er spørsmålet om LAN og Soltvedt er rette til å ta oss neste steg når disse grunnleggende tingene er på plass.

Yngve

Nålauga er gigantisk for Brann har styrevedtak på at to unge skal opp i a-stallen kvart år. Det er hinsides.

Når det gjeld Soltvedt så har eg stor tru på mannen. Han verkar å ha mange gode tankar om korleis ein skal bygga ein klubb frå botnen av. At han har liten og ingen erfaring frå spelarkjøp og sal er det ingen tvil om. Men etter mange år med RBH, så kan det ikkje verta verre.

Og eg tykkjer han gjorde gode avtalar med Nouri og Acosta. At me måtte ta med Castro på kjøpet handlar vel om krav frå Start, der vurderinga var at det var verdt det.

Horwarth er bås. Det er det vel truleg liten tvil om.

ostraume

I en stall der det myldrer av midtstoppere synes jeg ikke det er noen god avtale å hente Castro+Acosta og låne bort Askar+Lorentzen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Yngve

Myldrar av stopparar, ja. Men myldrar det av gode stopparar?

dudo

I større grad enn vinger ... Men den avgjørelsen ble verre når man ansatte en 433-trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Som samme mann gjorde kort tid etterpå. S
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nummer9

Quote from: ostraume on June 24, 2015, 09:04:31 AM
I en stall der det myldrer av midtstoppere synes jeg ikke det er noen god avtale å hente Castro+Acosta og låne bort Askar+Lorentzen.


Husk at på det tidspunktet var Demidov fortsatt skadet, Pallesen Knudsen og Heggland nettopp fått proffkontrakt og resten av forsvarsspillerne hadde vist meget varierende kvaliteter i foregåenden sesong.

monzilla

June 24, 2015, 10:16:22 AM #563 Last Edit: June 24, 2015, 10:18:03 AM by monzilla
Kanskje eneste måten å beholde Askar på var å leie han ut dette året.

Angående talenter som kommer igjennom nåløyet - Finn en spiller de siste halvannen årene som har prestert bedre i Brann enn der de var før - uavhengig av alder. Poenget mitt er at slik klubben framstår nå vil alle, uavhengig av alder prestere høyst middelmådig.
Kulturen i Brann har vært så dårlig at det er et steg ned for alle spollere, selv de som kommer fra bunnlag i TL og OBOS-lag.

pidre

Så utviklingsavdelingen produserer, men så blir disse spillerne til båss når dei vert tatt opp på a-laget? 

Soltvedt burde holdt seg til utviklingsarbeid. Som sportslig leder har han åpenbare mangler, og har så langt fremstått som knapt nok middelmådig. 
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Har troen på Soltvedt, og det er kun pga latteren hans, den er legendarisk.

Go Up