• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

piotrl

http://www.rbkweb.no/vis/10619

Tor-Kristian Karlsen ville vært perfekt, men usikker på han er realistisk. Ble i høst linket til RBK, og uttalte da at "om Rosenborg skulle komme på banen, vil det være interessant å høre hva de har å si." Har utvilsomt en unik CV i norsk sammenheng. I november meldte han riktignok på twitter at han nylig hadde forpliktet seg til andre prosjekter,(https://twitter.com/karlsentk/status/534322246995955712) uten at jeg vet hva dette er.

Tror i hvertfall det er sunt å få inn en utenifra(ikke POL/Soltvedt), som ser det hele med helt nye øyne. Gjerne en som ikke er norsk? Noe ala Nest-Sotras nye trener.

crm

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2014, 18:23:11 PM
Det kan jo ikke fungere med Lillejord all den tid han er agent for halve Brann;)


Nettopp, og han stod for mye trøbbel for Brann spesielt rundt Finne og Mjelde. Forstår ikke helt at han kan vurderes som en god kandidat for klubben.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krakra

Mjelde var det vel andre som skapte trøbbel med og når han jobber som agent for spilleren er ikke hans jobb å ofre spillerens interesse til fordel for klubben.
Er medt kritisk fordi jeg ikke syns Lillejord virker som en veldig god agent.

Klaus_Brann

Quote from: piotrl on December 09, 2014, 18:24:21 PM
http://www.rbkweb.no/vis/10619

Tor-Kristian Karlsen ville vært perfekt, men usikker på han er realistisk. Ble i høst linket til RBK, og uttalte da at "om Rosenborg skulle komme på banen, vil det være interessant å høre hva de har å si." Har utvilsomt en unik CV i norsk sammenheng. I november meldte han riktignok på twitter at han nylig hadde forpliktet seg til andre prosjekter,(https://twitter.com/karlsentk/status/534322246995955712) uten at jeg vet hva dette er.


Siden det ikke er veldig profilerte prosjekter regner jeg med at han ble droppet av RBK. Ser ikke for meg at han ble tilbudt "drømmejobben" i norsk fotball for så å velge andre mindre prosjekter som speider/rådgiver?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig mener Karlsen at det var et steg i riktig retning at vi valgte å hente inn 21stClub til evalueringen
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2014, 20:03:40 PM
Forøvrig mener Karlsen at det var et steg i riktig retning at vi valgte å hente inn 21stClub til evalueringen
Gå av.

Kagain

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2014, 18:23:11 PM
Det kan jo ikke fungere med Lillejord all den tid han er agent for halve Brann;)


Det er et godt poeng. Det kan bli noe lignende Solbakken-skandalen rundt forhandlingstider.

Corran

Sportssjef bør slik eg ser det være litt profilert og ha god erfaring fra tilsvarende jobb
Men eg er redd at sportssjef alt er ansatt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Ufattelig viktig at man ansetter en sportssjef som er god på nettopp -sportsbiten.

Ikke en administrator som Rbh eller andre med minimal erfaring innen spillersigneringer.

Klaus_Brann

Selvsagt er spillersigneringene en viktig del av det, men det viktigste arbeidet her gjøres av speideren som legger grunnlaget.
Jeg mener det er viktigere at sportssjefen vår klarer å legge til rette for sportslig suksess gjennom en helhetlig plan i hele klubben som gjør at vi samkjøres enda bedre fra topp til bunn.
Deretter bør det stakes ut en kurs, både kortsiktig og langsiktig, hvor de kortsiktige målene bør være å få begge lagene opp en divisjon, mens de langsiktige målene bør fokuseres inn mot hvordan vi igjen skal komme oss opp i toppen. For så å bli der år etter år.

Jeg tar heller fem andre- og tredjeplasser på rad hvis det kan gjøre at vi stabiliserer oss i toppen, enn et dyrekjøpt gull som gjør at vi igjen havner nede i middelmådigheten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Uavhengig av hvem som blir ny sportssjef og daglig leder, eller om Norlig da blir eller ikke, så er Brann 150% avhengig av økt ekstern økonomisk støtte. Jeg ser ikke at det kommer til å endre seg de nærmeste 10 årene med mindre man får en lang rekke større gunstige kjøp/salg, og da snakker vi igjen om ett 5-årsperspektiv.

Denne rekken med andre og tredjeplasser må kjøpes de også.

BA er konstruktive på hva som bør gjøres i dagens avis. BT - virker litt furtne med unntak av Pamer?

Kagain

Hadde Nordlie vært en interessant sportssjef? Så kunne han jaget rundt i kulissene til eventuelt Norling trekker seg, og da kunne Nordlie hoppet inn som trener.

Corran

Tror ikke Nordlie er den rette. Han sliter på folk over tid og vi må ha en langsiktig plan med sportssjef
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Tipper Soltvedt er sportssjef til seriestart :) .
Gå av.

osoerli

Soltvedt verkar vera ein bra mann.  Sikkert flink å overtala.  Manglar kanskje litt tøffhet i forhandlingar om pris og slikt, men det kjem sikkert.  Merkar eg har litt meir tru på fyren no enn for nokre dagar sidan.  Eg gir han i alle fall ein sjans.  Eigen tråd?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on December 10, 2014, 08:36:42 AMEigen tråd?


Du tenker på en midlertidig tråd?:)

Nei, jeg syns Soltvedt lever godt i denne tråden og så får vi heller gi vår nye faste sportssjef en egen tråd. Og jeg tror ikke at det blir Soltvedt.
Rød makt på Hansa

apop


viks

Hva driver den gamle ringreven Rune Hauge med om dagen?

Finnes vel knapt den nordmann som har en større kontaktflate enn han..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Yngve

Quote from: apop on December 10, 2014, 09:23:49 AM


Trur du kan trekka pusten. Han refererer vel til Soltvedt når det kjem til om dette er midlertidig eller ikkje. I alle fall slik eg les det.

Xminator

Våkner nok opp en søndag morgen til overskriften om at Barmen har ansatt Roald Bruun Hansen som ny sportssjef.

Kagain

"nå var vi i den heldige posisjon at en dyktig mann ble ledig på markedet, så vi var kjapt ute og fikk tak i han. Ta varmt imot deres nye sportssjef: ROOOOAAAAAAAAALD....BRUUUUUUUUUN....HAANSEEEEEEEN"

Når jeg lurte på Nordlie som sportssjef så var det med den forståelsen at om han ikke er med til dagen så kan det hende at han ikke sliter så mye på omgivelsene, men hva vet jeg? Vet bare at han er kjent for å være en vanskelig mann, men på hvilken måte og i hvilken anledning er mer uvisst.

Lasaron

Tor Kristian Karlsen kan gjerne være en god speider, men jeg er skeptisk til ham som sportssjef.
Tren på langskudd

Heispassasjer

Quote from: Lasaron on December 10, 2014, 14:41:07 PM
Tor Kristian Karlsen kan gjerne være en god speider, men jeg er skeptisk til ham som sportssjef.

Hvorfor?

pidre

Hva har denne Karlsen å vise til?
Saludar a los monos!

Falkman

Quote from: pidre on December 10, 2014, 17:24:43 PM
Hva har denne Karlsen å vise til?


En hel del. speiderjobber i flere tyske klubber ( Leverkusen og Hannover), blant annet. i tillegg var han sportsdirektør i Monaco en kort periode. men han har alltid slått meg som en litt kjip besserwissertype.

aleksanderhjelleseth

Eg vill ha Karlsen som ny sportssjef!
http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7725965.ece
Skulle også fått inn tjærnås i teamet rundt norling! Tjærnås sine uttalelser rundt brann er spikeren på hodet hver gang

krakra

Han var i FFK i en sesong. Da tok de sølv. Han forlot klubben i januar året etterpå etter uenigheter med Grønhagen om hvordan klubben skulle satse videre. Den sesongen rykket FFK ned. Før han dro rakk han imidlertid å signere Celso Borges for 1 million kroner.

Han var sportssjef og daglig leder for Monaco i perioden de begynte å bygge seg opp igjen. Det året han var der gikk de fra å være et bunnlag i nivå to der til å rykke opp.

Som speider har han erfaring for klubber som Bayer Levekusen, Watford, Hannover og Zenit Petersburg.

Han har unektelig kvaliteter, kunnskap og kompetanse som Brann aldri har vært i nærheten av. I tillegg til et enornt kontaktnett. Problemet har vært at han har hatt problemer med å holde seg på et sted over tid.

Karlsen åpner nå for aportssjefsrollen i Brann og sier at han uansett vil være tilgjengelig som rådgiver i prossesen hvor Brann skal styrke det sportslige apperatet. Det bør Brann absolutt benytte seg av.


Hatleking

Quote from: krakra on December 10, 2014, 17:43:19 PM
Karlsen åpner nå for aportssjefsrollen i Brann og sier at han uansett vil være tilgjengelig som rådgiver i prossesen hvor Brann skal styrke det sportslige apperatet. Det bør Brann absolutt benytte seg av.


I så fall noko som Brann absolutt bør vurdere. Kompetanse i leiarposisjonar har utruleg mykje å seie. Berre sjå på t.d Molde. Skutle som dagleg leiar og Karlsen som sportssjef hadde gjort seg! Då kunne ein verkeleg sett lyst på fortsetjinga. Det er ikkje like stort når det blir interne mellomløysingar.

pidre

Virker som en type ikkje blir lenge på kvar stad - kan være mange årsaker til det. Trur SKB trenger meir stabilitet i SL-stillinga. Kanskje kan Karlsen med fordel knyttast til klubben som speidar.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: krakra on December 10, 2014, 17:43:19 PMKarlsen åpner nå for aportssjefsrollen i Brann og sier at han uansett vil være tilgjengelig som rådgiver i prossesen hvor Brann skal styrke det sportslige apperatet. Det bør Brann absolutt benytte seg av.


Han er vel ikke i nærheten av å åpne for det på nåværende tidspunkt, så akkurat det tror jeg at vi kan glemme. For slik jeg leser uttalelsene i både BA og BT takker han høflig nei til fast jobb, men ja takk til oppdrag for selskapet sitt. Men jeg er enig i at Brann bør vurdere å benytte seg av det.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hvorfor var Karlsen i Monaco i så kort tid?
Som andre har nevnt, han virker lite troende til å ville bo her i årevis. Dessuten, og dette er bare spekulasjoner fra min side, slår han meg ikke som typen som er god på de andre tingene enn det som har med spillerlogistikk å gjøre (som selvsagt er veldig viktig). Men som speider? Ja.
Tren på langskudd

Kagain

December 10, 2014, 22:05:23 PM #231 Last Edit: December 10, 2014, 22:07:57 PM by Kagain
I morgen er det akkurat ett år siden Scharner gikk ut i avisen og "åpnet for en retur til Brann"

http://www.dagbladet.no/2013/12/11/sport/fotball/tippeligaen/brann/paul_scharner/30793554/

Da som sportsdirektør. Han er jo en eksentrisk type, men om en skal tenke litt utenfor sportssjef-boksen, er det noe som kunne ha vært aktuelt. Han har jo mye spillererfaring og sikkert et stort kontaktnett, men kunne han fungert som sportssjef?

I denne artikkelen her er han jo sitt vante seg (http://www.ba.no/sport/fotball/article7039183.ece)

"Ja, det er ikke noe å le av, altså. Jeg har spilt under 35 managere, i den østerrikske, norske, engelske og tyske ligaen. Jeg har erfaringen, og jeg har klare tanker om hvordan man skal bygge en varig suksess, mener mannen som ble kalt «Fussballgott» av Brann-supporterne. "

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 10, 2014, 08:47:23 AM
Quote from: osoerli on December 10, 2014, 08:36:42 AMEigen tråd?


Du tenker på en midlertidig tråd?:)

Nei, jeg syns Soltvedt lever godt i denne tråden og så får vi heller gi vår nye faste sportssjef en egen tråd. Og jeg tror ikke at det blir Soltvedt.


Enig. Tiden med å bare plukke innad til diverse roller i klubben kan få seg en pause nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on December 10, 2014, 10:14:55 AM
Quote from: apop on December 10, 2014, 09:23:49 AM


Trur du kan trekka pusten. Han refererer vel til Soltvedt når det kjem til om dette er midlertidig eller ikkje. I alle fall slik eg les det.


Ja, han sier det jo rett ut;

''Vi vet ikke om dette blir en permanent ordning når vi ansetter en permanent sportssjef.''
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 10, 2014, 17:43:19 PM
Han var i FFK i en sesong. Da tok de sølv. Han forlot klubben i januar året etterpå etter uenigheter med Grønhagen om hvordan klubben skulle satse videre. Den sesongen rykket FFK ned. Før han dro rakk han imidlertid å signere Celso Borges for 1 million kroner.

Han var sportssjef og daglig leder for Monaco i perioden de begynte å bygge seg opp igjen. Det året han var der gikk de fra å være et bunnlag i nivå to der til å rykke opp.

Som speider har han erfaring for klubber som Bayer Levekusen, Watford, Hannover og Zenit Petersburg.


Han var IKKE i FFK i én sesong. Han var der knappe tre måneder.
Det året han var i Monaco fikk de vel inn enormt mye penger inn fra en rik russer som kjøpte klubben, med andre ord umulig å si spesielt mye om det hva han fikk til der, og igjen var han der i en kort periode på under et år.

Jeg merker at jeg er veldig skeptisk til å ansette en med såpass rotete historikk. Som speider er jeg helt for han, men jeg lurer på om han er vanskelig å samarbeide med.
Vi skal hente en sportssjef med tanke på det lange løp og da er jeg ganske skeptisk til folk som Karlsen som har en historikk med korte opphold.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on December 10, 2014, 17:53:05 PM
Quote from: krakra on December 10, 2014, 17:43:19 PM
Karlsen åpner nå for aportssjefsrollen i Brann og sier at han uansett vil være tilgjengelig som rådgiver i prossesen hvor Brann skal styrke det sportslige apperatet. Det bør Brann absolutt benytte seg av.


I så fall noko som Brann absolutt bør vurdere. Kompetanse i leiarposisjonar har utruleg mykje å seie. Berre sjå på t.d Molde. Skutle som dagleg leiar og Karlsen som sportssjef hadde gjort seg! Då kunne ein verkeleg sett lyst på fortsetjinga. Det er ikkje like stort når det blir interne mellomløysingar.


Jeg savner argumenter fra folk her for hvorfor vi skal ansette Karlsen som sportssjef. På meg virker det som om folk automatisk tenker at han er rett mann fordi man ser navnet hans og en haug med større klubber linket sammen opp i gjennom årene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on December 10, 2014, 22:05:23 PM
I morgen er det akkurat ett år siden Scharner gikk ut i avisen og "åpnet for en retur til Brann"

http://www.dagbladet.no/2013/12/11/sport/fotball/tippeligaen/brann/paul_scharner/30793554/

Da som sportsdirektør. Han er jo en eksentrisk type, men om en skal tenke litt utenfor sportssjef-boksen, er det noe som kunne ha vært aktuelt. Han har jo mye spillererfaring og sikkert et stort kontaktnett, men kunne han fungert som sportssjef?


Jeg aner ikke, men jeg synes Brann skal åpne bredt i starten på denne prosessen, så kan de heller snevre inn etterhvert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fisken74

December 11, 2014, 01:10:04 AM #237 Last Edit: December 11, 2014, 01:14:09 AM by fisken74
Quote from: Tor-Kristian Karlsenhttp://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7725965.ece


Enig med Karlsen her, speiderstillingen bør ikke besettes før det er klart hvem som blir Branns faste sportsjef.
Greit nok at vi har dårlig tid, men disse stillingene er meget viktig for Branns fremtid og vi har ikke råd til å bomme flere ganger nå.

Lasaron

Ja, riktig rekkefølge er viktig. Sportssjef først. Dessuten har vi allerede en stall som egentlig er mer enn god nok til å holde seg i eliteserien, så det er ingen grunn til å få panikk angående speiderstillingen.

Sportssjefen bør ha innflytelse når speideren ansettes.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2014, 00:53:00 AM

Jeg aner ikke, men jeg synes Brann skal åpne bredt i starten på denne prosessen, så kan de heller snevre inn etterhvert.



Ja, sondere terrenget kan være lurt. Det finnes jo sportssjefer som har gjort det godt etter avsluttet spillerkarriere uten mellomjobber. Jostein Flo gikk vel rett fra spiller til sportsdirektør? Når vi snakker om Flo'er. Hva gjør Håvard Flo for tiden? I alle fall. Scharner som sportssjef ville vært et friskt valg, men muligens i overkant dristig. Men tenk om han og Norling arbeidet sammen. Da måtte Brann ha blitt Norges mest eksentriske klubb.

Slik jeg ser det er det noen ting som teller for Scharner i en slik rolle: nye tanker, uredd, stort kontaktnett, internasjonal erfaring, har høy status i Brann fra tidligere av og er selv veldig glad i Brann ("mitt første fotballhjem" som han sa). Han har også begynt å lære seg norsk, så...

Det som teller i mot Scharner i en slik rolle vil vel være: tankene kan bli for nye, han kan bli for selvsikker og dermed kanskje skape konflikter med trenere, at han gjør noen i overkant underlige handlinger som ikke andre i klubben forstår og dermed ikke implementerer.

Lasaron

Jeg ønsker ikke Scharner som sportssjef.
Tren på langskudd

HenningSB

Scharner kunne vært spennende..
Men denne Karlsen, akkurat hva han sier i dette intervjuet - Det er jo nettopp slike ting vi vil høre.

På et kort intervju for en klubb han ikke jobber for har han sagt ting som du aldri ville hørt fra de som jobber i Brann, og det er de riktige tingene. Som dette med talentspeider

pidre

Scharner kan være gull, men han er crazy og konfliktpotensialet er stort. Høy risiko.
Saludar a los monos!

Kagain

Når det gjelder Scharner så blir det i alle fall en risiko som klubben må veie for og i mot, så det kan godt være at det blir som Pidre sier. Jeg er også skeptisk til han, han er litt uberegnelig. Men akkurat nå er jeg litt i brainstormingsfasen og da handler det om å kaste forslag mot veggen og se hva som henger fast.

Spelaren

Scharner har ingenting i den rollen å gjøre. Det hadde blitt spillopper og taskenspill.
Gå av.

Kagain

Jeg ser at aviser spekulerer i at Brød og Pølse Langemann skal bli ny sportssjef hos Viging. Han er jo en stø og solid type kan det virke som. Har Brann noen slike på lur? Trond Egil Soltvedt foreslo jeg halvt på spøk for en uke siden eller så, men han har jo også greit med erfaring som spiller, men han har vært vekke fra fotballen en stund. Har han fremdeles et nettverk som kunne vært nyttig? Er det en slik type Brann burde se etter, en som kan bli bra, eller burde de fått tak i noen med relevant erfaring til en slik rolle?

Lasaron

Trond Egil Soltvedt har lenge vært daglig leder for Kvernbit, uten at det har gitt så voldsomme resultater. Tror ikke han er mannen for den stillingen. Da er broren enormt mye bedre egnet, tror jeg.
Tren på langskudd


Lasaron

Tren på langskudd

ostraume

Karlsen virker da rimelig interessert:

På direkte spørsmål om han kan tenke seg å jobbe som sportsdirektør i Brann, svarer Tor-Kristian Karlsen:

- Hva gjelder en stilling, har jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. Men det er en attraktiv stilling, tror jeg, mange vil se på den som unik. Det virker som du i Brann kan få sjansen til å starte med blanke ark, og det er sjelden i dagens fotball.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up