• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Rex

Quote from: krakra on December 04, 2014, 10:42:29 AM
Visstnok kun aktuell som assistent. Det virker mer fornuftig, selv om det virker rart at de setter i gang en ansettelsesprossess før denne viktige evalueringen er over og før det er avklart om RBH og Norling blir i Brann.




Akkurat det er vel en tradisjon i Brann jfr. forlengelsen med Skarsfjord i forkant av "evalueringen".

ostraume

Burde ikke Karlsen være en forumfavoritt?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on December 04, 2014, 10:53:16 AM
Burde ikke Karlsen være en forumfavoritt?


Magnus? Han tok trass alt avspark for Real Madrid, så han burde vel kunne tilføre Brann noko òg?

krakra


dokken

Quote from: krakra on December 04, 2014, 10:37:25 AM
Jeg vil ha Joachim Jonsson. Av de samme grunnene som jeg tror gjør at RBH og co. ikke vil ha ham.


Synes også Joacim Jonsson er en god kandidat. Les for eksempel hans analyse av Brann etter to serierunder. Treffer med mye.

http://joacimjonsson.blogg.no/1397141311_derfor_er_brann_ikke_.html

En annen god kandidat er Thomas Berntsen, sportssjef i Sarpsborg. Han har fått utrolig mye ut av lite.

SK

Quote from: krakra on December 04, 2014, 10:42:29 AM
Visstnok kun aktuell som assistent. Det virker mer fornuftig, selv om det virker rart at de setter i gang en ansettelsesprossess før denne viktige evalueringen er over og før det er avklart om RBH og Norling blir i Brann.


Neida. I Brann er det skifte av assistenttrener som er det riktigste grepet man kan gjøre for å snu en trend. Det har RBH erfaring med fra før, jf. Espen Steffensen.

nero

er bergenser, han har lang fartstid i Brann og er en respektert fagmann. Vi har hatt kontakt med ham helt siden han dro til Start. Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Den gode, gamle kameraderikulturen?
Lions led by donkeys.

Lasaron

Det vil være veldig rart å hente inn en ny mann i trenerteamet når de nettopp har kvittet seg med to pga dårlig økonomi, spesielt siden økonomien nå er blitt verre. Så det er mulig at en av de andre er på vei ut. Mikkelsen, for eksempel.
Tren på langskudd

Fusentast

Quote from: nero on December 04, 2014, 11:30:20 AMer bergenser, han har lang fartstid i Brann og er en respektert fagmann. Vi har hatt kontakt med ham helt siden han dro til Start. Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Den gode, gamle kameraderikulturen?


Bergenske aner > kompetanse
I don't think you can the rules!


Buljongmannen

Quote from: Fusentast on December 04, 2014, 11:47:12 AM
Quote from: nero on December 04, 2014, 11:30:20 AMer bergenser, han har lang fartstid i Brann og er en respektert fagmann. Vi har hatt kontakt med ham helt siden han dro til Start. Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Den gode, gamle kameraderikulturen?


Bergenske aner > kompetanse


Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Dette bør ihvertfall aldri være en grunn til å ansette noen.

Xminator

Ansette assistent? Hvem skal han inn i stedet for? Fakiri? Mikkelsen? Eller har Hollyhead sluttet?

RBH har jo en assistenfetisj. Sparkingen av Steffensen må være topp 10 av uforståelige avgjørelser i tippeligaen gjennom tidene.

tintin

Enda en grunn til at Joacim Jonsson burde vært på blokken.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--gratislaget-hadde-overlevd-i-tippeligaen/8517137.html
Han var vel i FFK.. Noen som vet hvorfor han gikk derfra?

altmanalt

Apropos assistenttrenere, det virker som om Brann sine ofte er helt passive, ikke har noen rolle før og under kamper.

Gode lag har ofte bidragsyter ved siden av sjefen, men det forutsetter jo en hovedtrener som tar innspill og lager et klima for det.

Eggen Hansen var jo ikke så gale
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Kagain

Jeg lurer på om det å hente inn Haugen er en forberedelse for at Norling tar sin hatt og gå, og da kan Haugen rykke rett opp. Praktisk! Monsamjelden var jo ny og uprøvd når han tok gullet, her får vi en kar som har erfaring fra Brann, men dog kun som assistenttrener. Han er bergenser og kjenner kulturen (og mer viktig, er kjent for de som styrer). At han ikke har erfaring som hovedtrener trenger vel ikke bety noe. Monsamjelden fikk det jo til.

Fusentast

Quote from: Kagain on December 04, 2014, 13:51:40 PM
Jeg lurer på om det å hente inn Haugen er en forberedelse for at Norling tar sin hatt og gå, og da kan Haugen rykke rett opp. Praktisk! Monsamjelden var jo ny og uprøvd når han tok gullet, her får vi en kar som har erfaring fra Brann, men dog kun som assistenttrener. Han er bergenser og kjenner kulturen (og mer viktig, er kjent for de som styrer). At han ikke har erfaring som hovedtrener trenger vel ikke bety noe. Monsamjelden fikk det jo til.


At noen "kjenner kulturen" når det gjelder Brann er ikke nødvendigvis positivt i mine øyne, leser det som "lett å håndtere og ikke snakkesalig offentlig".
I don't think you can the rules!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on December 04, 2014, 10:42:29 AM
Visstnok kun aktuell som assistent. Det virker mer fornuftig, selv om det virker rart at de setter i gang en ansettelsesprossess før denne viktige evalueringen er over og før det er avklart om RBH og Norling blir i Brann.




Evalueringen er ikke seriøs. De vil ikke gjøre noe annet enn overfladiske grep og konklusjonen ble gitt på forhånd.

nero

Quote from: Jose Arrogantio on December 04, 2014, 15:00:50 PM


Evalueringen er ikke seriøs. De vil ikke gjøre noe annet enn overfladiske grep og konklusjonen ble gitt på forhånd.

ja, alt annet enn en teskje symbolsk kritikk før det hele munner ut i en gigantisk hvitvasking av ledelsen, vil være en enorm overraskelse.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on December 04, 2014, 11:30:20 AMer bergenser, han har lang fartstid i Brann og er en respektert fagmann. Vi har hatt kontakt med ham helt siden han dro til Start. Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Den gode, gamle kameraderikulturen?


Det er vel ikke et minus at han har vært lenge i klubben tidligere, og t stort pluss at han "nylig" har vært i 1. div.
Det er et minus hvis han hentes for å være tjommi, men det er vel ingen som tror at RBH klarer å bli sittende videre, uavhengig av evalueringen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Jo, jeg frykter i hvert fall at han greier å klore seg fast nok en gang.
Lions led by donkeys.

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2014, 22:55:25 PM
Quote from: nero on December 04, 2014, 11:30:20 AMer bergenser, han har lang fartstid i Brann og er en respektert fagmann. Vi har hatt kontakt med ham helt siden han dro til Start. Vi er også kjent med at familien hans er flyttet tilbake til Bergen, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BA.

Den gode, gamle kameraderikulturen?


Det er vel ikke et minus at han har vært lenge i klubben tidligere, og t stort pluss at han "nylig" har vært i 1. div.
Det er et minus hvis han hentes for å være tjommi, men det er vel ingen som tror at RBH klarer å bli sittende videre, uavhengig av evalueringen?


Jeg har stor tro på at Roald Bruun Hansen klarer å ignorere eksternt press i troen på egne overmenneskelige evner.

Koffert1

Hvis ikke vi som supportere klarer å få RBH ut av klubben nå, så er vi ærlig talt enda mer evneveike enn Roald selv. Det er i tilfellet en total skandale.

Kagain

Quote from: Fusentast on December 04, 2014, 14:21:29 PM
At noen "kjenner kulturen" når det gjelder Brann er ikke nødvendigvis positivt i mine øyne, leser det som "lett å håndtere og ikke snakkesalig offentlig".


Jeg er nok der, jeg også. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har ikke helt troen på at de gjør annet enn å sitte rolig i båten der oppe på Kniksens plass.

Jeg er jo ellers viden kjent for min hang til å være flåsete, så jeg må komme med et flåsete innlegg til om sportssjef. Jeg leser i BT (http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Ranheim-leder-slutter-i-jobben-478242_1.snd) at

"Ranheims daglige leder Brynjar Aune gir seg i førstedivisjonsklubben.

Det melder Ranheim selv på sin hjemmeside.

Aune har vært daglig leder i klubben siden 2011, og slutter fordi han har takket ja til en «ny og spennende jobb".

Kan det være at den nye og spennende jobben er sportssjef for Bergens stolthet? Han har jo erfaring fra første divisjon så det er jo det rette nivået...

Klaus_Brann

Quote from: nero on December 04, 2014, 23:20:15 PM
Jo, jeg frykter i hvert fall at han greier å klore seg fast nok en gang.


Det er det nok mange som frykter, men hvis evalueringen ender opp med at han ikke går er det opp til folk å sette i gang prosesser med å finne et nytt styre som vil ta ansvar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2014, 18:17:29 PM
Quote from: nero on December 04, 2014, 23:20:15 PM
Jo, jeg frykter i hvert fall at han greier å klore seg fast nok en gang.


Det er det nok mange som frykter, men hvis evalueringen ender opp med at han ikke går er det opp til folk å sette i gang prosesser med å finne et nytt styre som vil ta ansvar.

blobby winters

Quote from: Kagain on December 05, 2014, 07:23:04 AM
Quote from: Fusentast on December 04, 2014, 14:21:29 PM
At noen "kjenner kulturen" når det gjelder Brann er ikke nødvendigvis positivt i mine øyne, leser det som "lett å håndtere og ikke snakkesalig offentlig".


Jeg er nok der, jeg også. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har ikke helt troen på at de gjør annet enn å sitte rolig i båten der oppe på Kniksens plass.

Jeg er jo ellers viden kjent for min hang til å være flåsete, så jeg må komme med et flåsete innlegg til om sportssjef. Jeg leser i BT (http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Ranheim-leder-slutter-i-jobben-478242_1.snd) at

"Ranheims daglige leder Brynjar Aune gir seg i førstedivisjonsklubben.

Det melder Ranheim selv på sin hjemmeside.

Aune har vært daglig leder i klubben siden 2011, og slutter fordi han har takket ja til en «ny og spennende jobb".

Kan det være at den nye og spennende jobben er sportssjef for Bergens stolthet? Han har jo erfaring fra første divisjon så det er jo det rette nivået...


Ser ut fra bildet at han har stor nok faksmaskin han kan ta med seg ihvertfall.

Kagain

...og det er jo helt topp. Da får vi kontinuitet (bruken av faksmaskin) og samtidig forbedringer (en større faksmaskin!). Hva venter vi på? Ansett mannen, nå!

Xminator

Nå får vi både sporssjef og speider. For kommende sesong tror jeg det er veldig veldig viktig at begge kommer utenfra med ett etablert kontaktnett og spillere på blokken fra dag 1.

Samtidig må begge ha en forståelse av norsk fotball og begge føttene i god kontakt med den virkeligheten Brann møter i 1. divisjon. Skal Brann over 2 poeng i snitt, og over 3 mål i hver kamp (dette er det de "store" opprykkslagene klarer), så må nok Brann ha inn ferdigheter i troppen. Som gode venstreben. Dødballben fra begge kanter. Ekstremferdigheter i duellspillet og mer uforutsigbarhet i angrepsspillet. Selvsagt ikke alt i en spiller, men stallen vår nå er flat og høyrevridd. Man må tåle å ha spillere i troppen som er overflødige. Man må tørre å sette talenter til side om det er til klubbens beste.

Lasaron

Jeg mener det er rett å styrke det sportslige apparatet nå, det er rett at vi får inn speider og sportssjef og ny daglig leder i stedet for å prioritere spillere. Dessuten vil det nye apparatet sannsynligvis klare å styrke stallen til en mye billigere penge enn RBH.

Har ingen kandidater til speidere, men til sportssjefstillingen har jeg lansert flere før. Jostein Flo er øverst på min ønskeliste.
Tren på langskudd

apop

Han har vært nevnt før, men en god ting kan ikke nevnes for ofte. Tor Kristian Karlsen som sportsjef.

ostraume

Han bør definitvt sjekkes ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Dette blir den viktigste avgjørelsen i Brann på lang tid (med unntak av den som ble tatt i går, seff ;D).
Lions led by donkeys.

Yngve

Saman med speidar.. For er ikkej han brukande, held me fram med å kasta pengar ut av glaset.. Men ein speidar vert gjerne den nye sportssjefen sitt ansvar?

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-er-fem-mulige-sportssjefer-for-Brann-479056_1.snd

1. POL
2. Stig Lillejord
3. Joacim Jonsson
4. Knut Tørum
5. Rune Soltvedt

Jeg regner med at BT har plassert de i en tilfeldig rekkefølge.
Rød makt på Hansa

Nixon

Legg merke til hva BT skriver om forumhelten Jonsson: Etter det BT erfarer markerte svensken sin interesse for sportssjefstillingen tidligere i år, uten å bli vurdert spesielt nøye.

Lurer på hvilke vurderinger som ble lagt til grunn for å ikke vurdere?
Rød makt på Hansa

crm

Av de BT trekker frem er det bare Jonsson som fremstår som en særlig fristende kandidat. POL kan veldig gjerne være speider.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

monzilla

December 09, 2014, 10:38:55 AM #186 Last Edit: December 09, 2014, 10:41:45 AM by monzilla
Vel, han mener jo veldig mye om mye. Det greier alle, til og med Davy. Men det er noe helt annet når man skal gjøre det. Er jo ikke bare en glanshistorie dette oppholdet hans i FFK.

Edit: Jeg mener at dokumenterte resultater kombinert med personlighet er det Brann bør se etter her. Og av kandidatene på listen er det kun POL som har dette. Pluss til POL er at han så svakhetene til Mjelde to år før RBH gjorde det.

Eivind

Quote from: monzilla on December 09, 2014, 10:38:55 AM
Pluss til POL er at han så svakhetene til Mjelde to år før RBH gjorde det.


Og trakk seg akkurat tidsnok til ikke å oppleve gullet..

Bybanen

Jonsson har jo vært flink til å markedsføre sitt eget kandidatur. Blir vel sånn når de lukter blod. En annen jeg hørte på radioen i dag (som NRK Hordaland's ekspert) var Magnus Johansson. Var forsiktig i uttalelsene, men presiserte 2 ganger at det må være en som kjenner Bergen og mekanismene her i byen. Kan kanskje den godeste Johansson selv være en god kandidat? Har jo en ganske god CV etter hvert, og kjenner definitivt Bergen og Brann.

Merket meg at han nevnte noe jeg også har tenkt på, at POL har vært ute av det noen år, og kanskje ikke har det samme nettverket han hadde tidligere.

krakra

Når vi skal ansette speider så trenger vi ikke hente noen speidersportssjef. Da tror jeg faktisk Soltvedt kan være en bra mann. Fotballfaglig sterk, sympatisk, har vært med å skape en veldig bra kultur i u-avdelingen, kjenner Brann godt og jeg tror hab kan få til et bra samspill med Norling. Blir ikke overrasket eller skuffet om vi ender med ham som sportssjef hvis vi får en bra speider.

Yngve

Sportssjefen må jo verta Svante Samuelsson. Kan ikkje skjøna anna..

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nightfox

Og John Arne Riise som spillende sportssjef

Lasaron

Som Krakra er inne på, når vi i tillegg skal ha en speider er nettverk og oversikt over spillermarkedet mindre prekært for en sportssjef. Sportssjefens oppgaver bør være det jeg har oppsummert tidligere + ha et godt øye med hele u-avdelingen. Syns da at Stig Lillejord, som BT foreslår, bør være uaktuell.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: krakra on December 09, 2014, 13:44:27 PM
Når vi skal ansette speider så trenger vi ikke hente noen speidersportssjef. Da tror jeg faktisk Soltvedt kan være en bra mann. Fotballfaglig sterk, sympatisk, har vært med å skape en veldig bra kultur i u-avdelingen, kjenner Brann godt og jeg tror hab kan få til et bra samspill med Norling. Blir ikke overrasket eller skuffet om vi ender med ham som sportssjef hvis vi får en bra speider.


Jeg er skeptisk. Soltvedt har gjort det svært bra med u-avdelingen og bør bli der nettopp pga dette. Videre tror jeg det blir en kjempestyrke for spillersalg inn/ut med kvalitetssikring fra både en kompetent sportssjef, speider og trener. Men, jeg ser argumentet.


Lasaron

Quote from: Bybanen on December 09, 2014, 13:36:38 PM
Jonsson har jo vært flink til å markedsføre sitt eget kandidatur. Blir vel sånn når de lukter blod. En annen jeg hørte på radioen i dag (som NRK Hordaland's ekspert) var Magnus Johansson. Var forsiktig i uttalelsene, men presiserte 2 ganger at det må være en som kjenner Bergen og mekanismene her i byen. Kan kanskje den godeste Johansson selv være en god kandidat? Har jo en ganske god CV etter hvert, og kjenner definitivt Bergen og Brann.

Merket meg at han nevnte noe jeg også har tenkt på, at POL har vært ute av det noen år, og kanskje ikke har det samme nettverket han hadde tidligere.


Tjærnås har skrevet og ment mye om Brann i det siste, og jeg har en snikende følelse av at også han kunne tenkt seg jobben.
Tren på langskudd

Ricky

Det kunne han nok garantert ha tenkt seg, men kunne vi ha tenkt oss Lars Tjærnås som sportssjef? Fotball-CV'en hans er jo ikke akkurat proppet med suksesshistorier..

Kagain

Jeg vet om en som kunne ha tenkt seg det. Han er dessverre ikke blant oss lengre, men jeg sender en vennlig tanke til Stråmyhr. Han kunne fått sin hviskende sportssjef. Men om vi skal være litt seriøse her, så må vi vel kanskje finne ut hvilke roller sportssjefen skal ha. Speideren får vel for det meste ansvaret med å spore opp og spille inn potensielle kandidater for sportssjef og trener, så da bør det være noen som kan reise litt eller som allerede har et godt nettverk (Lillejord for eksempel)

I så fall bør vel sportssjefen være en kar som er litt tøff i trynet og vanskelig i forhandlingene rundt nye spillere (kjøpesum, lønn etc). Om vi tar utgangspunkt i listen som BA hadde:

1. POL
2. Stig Lillejord
3. Joacim Jonsson
4. Knut Tørum
5. Rune Soltvedt

Hvordan kom POL ut av det med lønn og slikt? Hvordan ble han fremstilt i den der omstridte boken fra denne andre agenten? Lillejord er jo opptatt som speider. Knut Kjartan blir vel kanskje for mild. Rune Soltvedt vil jeg i likhet med andre ha i utviklingsavdelingen en stund til.

Da har vi Jonsson igjen av BA sine kandidater. Noen som har noe inntrykk av hvordan han operer i en slik sportssjefsstilling?

En ting som er sikkert er i alle fall at jeg ikke vil ha noe ala Morgan Andersen inn. Bør vi tenke utenfor boksen en stund? Det er vel greit med noe form for fotballfaglig ballast slik at man kjenner litt mekanismene i det hele. Kan Inge Ludvigsen være noe? Arbeider vel som motivator nå.

Klaus_Brann

Det kan jo ikke fungere med Lillejord all den tid han er agent for halve Brann;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up