• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Men først må vi ha et vedtak som fastslår hvilken spillestil Brann skal ha. Ikke detaljert, men noe slikt som dette: Offensiv og ballbesittende fotball.
Da skal sportssjefens viktigste oppgave være å se til at Brann er gjennomsyret av det, fra topp til bunn, og at trenerne blir hentet inn deretter. Så sportssjefen må være enig i den tilnærmingen til fotball. Sportssjefen må og se for seg å bo i Bergen lenge.
Jeg slenger her ut noen navn, med forbehold om at jeg ikke vet hvilken fotball alle forfekter. Listen er ikke gjennomtenkt, og rekkefølgen er etter innfallsmetoden. Jeg presiserer at vedtaket må komme først, gjerne på et ekstraordinært årsmøte hvis det er hva som skal til. Jeg presiserer også at økonomisk så må dette prioriteres foran spilleroverganger.

Jostein Flo
Svante Samuelson
Lars Tjærnås
Arne Sandstø
Martin Andresen
Per Ove Ludvigsen (hvis han er for at Brann skal ha et godt talentarbeid)
Knut Tørum
Tren på langskudd

pidre

Ok vi må ha ein sportssjef, men først må vi ha ein ny daglig leder.
Saludar a los monos!

Lasaron

Rekkefølgen er:
1. Spark RBH
2/3. Hent ny daglig leder/Vedtak om spillestil (usikker på rekkefølgen her)
4. Hent sportssjef.

Hvis ikke Norling vil ha sportssjef over seg kan han ryke og reise.
Tren på langskudd

Kagain

Den siste der er jeg enig med. Jeg er fremdeles for at Norling skal få fortsette, men han kan ikke få lov å diktere at klubben ikke skal ansette sportssjef fordi han ikke liker det. Så kompetent er ikke han på å få tak i de rette spillerne til den rette prisen.

Utmedsnolken

Tor-Kristian Karlsen vil tilbake til hjemlandet, hadde vært strålende å la han få bygge opp klubben fra bunn. Gi han frie tøyler!

"- Alt handler om planer og prosjekt. Om det skal bygges noe ambisiøst, er det ingenting som appellerer mer enn å arbeide i lange perspektiv. Dessuten er jeg ikke lenger en unggutt. Under de rette omstendighetene kunne en forhåpentligvis langvarig retur til hjemlandet absolutt være interessant, kommenterer Tor-Kristian Karlsen."
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Quote from: Lasaron on November 27, 2014, 08:34:29 AM
Rekkefølgen er:
1. Spark RBH
2/3. Hent ny daglig leder/Vedtak om spillestil (usikker på rekkefølgen her)
4. Hent sportssjef.

Hvis ikke Norling vil ha sportssjef over seg kan han ryke og reise.



100% enig her.
Lions led by donkeys.

Xminator

November 27, 2014, 10:29:43 AM #6 Last Edit: November 27, 2014, 10:32:07 AM by Xminator
Quote from: pidre on November 27, 2014, 08:28:45 AM
Ok vi må ha ein sportssjef, men først må vi ha ein ny daglig leder.

Den rekkefølgen trenger ikke være spikret i stein.

Jeg kunne tenkt meg å se Mons Ivar Mjelde som sportssjef. Det vil være å gå litt tilbake til grunnmuren, og kan være ett bidrag til å få entusiasmen rundt klubben tilbake.

4-3-3

November 27, 2014, 22:05:05 PM #7 Last Edit: November 27, 2014, 22:15:06 PM by 4-3-3
Quote from: Utmedsnolken on November 27, 2014, 10:02:10 AM
Tor-Kristian Karlsen vil tilbake til hjemlandet, hadde vært strålende å la han få bygge opp klubben fra bunn. Gi han frie tøyler!


Det hadde vært en fantastisk ansettelse. Her her bør brann inn å prøve seg, når han først hinter til at han vil til Norge.
RBK har visst også henvendt seg til Karlsen ang en sportsjefrolle.

Litt tilleggsinfo fra wiki :

Tor-Kristian Karlsen (født 15. juni 1975) er en norsk fotballspeider og -leder. Karlsen jobbet i AS Monaco som sportsdirektør og senere administrerende direktør, frem til januar 2013.[1]

http://no.wikipedia.org/wiki/Tor-Kristian_Karlsen


Zolkan

Og for et speidernettverk han har. Den mannen vet nok hva som beveger seg rundt om.

Bybanen

Quote from: Zolkan on November 27, 2014, 22:22:49 PM
Og for et speidernettverk han har. Den mannen vet nok hva som beveger seg rundt om.


I følge BA er det jo et styrevedtak på at det må ansettes en Sportssjef i Brann, men den godeste Norling har nektet. Fortsatt i følge BA. Må jo bare like den mannen, ta ansvar selv og greier. Nei, la oss gi han 8 sesonger til, så ser vi.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eddott

Hvem i Brann er det egentlig som skal finne en dyktig sportsjef? RBH ble vel tross alt ansatt som sportssjef i sin tid. Ikke flere slike ansettelser takk.

blobby winters

Enig med rekkefølgen...
Det er daglig leder som har ansvar for organisasjon, hvor mange avdelinger, avdelingsledere og hvem som gjør hva. Sportssjef rapporterer til daglig leder.
Viktigst av alt er å få sparket RBH og få inn en ny daglig leder så fort som bare det og deretter en leder for avdeling sport som kan samarbeide godt med den nye daglig lederen.

Norling mer eller mindre ber om å få sparken hvis han nekter å ha sportssjef over han.

Lasaron

Jeg mener sportssjefen skal svare til styret, ikke daglig leder. Unntak er ting som permisjoner og den slags.

Nå kan ikke jeg mye om arbeidsrett, men om Brann ansetter sportssjef som skal være over Norling i hierarkiet, og Norling nekter å samarbeide, da kan vel Brann sparke ham uten at han har krav på etterlønn???
Tren på langskudd

dudo

Eller så kan han slutte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Quote from: blobby winters on November 27, 2014, 23:25:03 PM
Norling mer eller mindre ber om å få sparken hvis han nekter å ha sportssjef over han.


Det poenget har jeg sagt meg enig med før, og vil gjerne sementere min enighet her. Viser det seg at det er Norling som har trenert og nektet å få en sportssjef så må det ordnes opp. Men, om det viser seg at det Bybanen sier er feil, altså at det IKKE er Norling som har stoppet ansettelsen av en sportssjef, så holder jeg meg til den opprinnelige planen: la Norling prøve seg i første divisjon.

dudo

Men altså, hvordan skal Norling kunne trenere prosessen? Hvis avgjørelsen tas av styret må han jo bare innfinne seg med det. Eller si opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bybanen

Quote from: Kagain on November 28, 2014, 12:34:11 PM
Quote from: blobby winters on November 27, 2014, 23:25:03 PM
Norling mer eller mindre ber om å få sparken hvis han nekter å ha sportssjef over han.


Det poenget har jeg sagt meg enig med før, og vil gjerne sementere min enighet her. Viser det seg at det er Norling som har trenert og nektet å få en sportssjef så må det ordnes opp. Men, om det viser seg at det Bybanen sier er feil, altså at det IKKE er Norling som har stoppet ansettelsen av en sportssjef, så holder jeg meg til den opprinnelige planen: la Norling prøve seg i første divisjon.


Mulig jeg ordla meg litt bastant, noe jeg har en lei tendens til når jeg blir forbannet, så her er ordrett det Tormod Bergersen skrev i BA i går (finner den ikke på nett):

"Norling fikk all sportslig makt. Selv om han neppe plukket Vadim Demidov og Erlend Hanstveit selv før sesongen, var firemillionersmannen Jakob Orlov trenerens klare valg. Det er heller ikke sikkert han kjente Azar Karadas og Marcus Pedersen godt nok, men Norling ville åpenbart ikke ha en sportslig leder over seg. Det fikk han ikke heller, selv om klubbens styre for ett år siden vedtok at klubben skulle ha det, og burde hatt pondus til å gjennomføre det".

Kagain

"Ville åpenbart ikke" skrev denne Tormod. Den som ikke vil, må. Spørsmålet er om han effektivt motarbeidet ethvert forsøk for å få fatt i kompetente folk i en slik stilling, eller om RBH og vennene hans ikke klarte å finne noe som de følte ville passe inn. Kanskje var det en grei måte å kutte i lønn på. Det Bergersen skrev høres urovekkende ut, men det jeg vil vite er om Norling sa noe ala "Om det kommer inn sportslig leder så slutter jeg som trener" eller om han bare var stille og fornøyd i sitt eget sinn. Tror nok ikke det er noe som jeg noensinne vil vite, men jeg føler at det høres litt underlig ut. Men bevare meg vel, jeg har tatt feil før og kan tidsnok ta feil igjen.

ostraume

Det er da for helvete RBH sitt ansvar at vi ikke har en sportssjef. Latterlig å dytte det på Norling. Mojsov som venstreback er Norling sin feil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

En god sportssjef er langt viktigere enn Norling. Husk at svensken neppe har tenkt å bli lenge i Brann uansett. Han pendler til Stockholm. Brann er et mellomstopp for ham, siden det gikk på trynet tenker han sikkert at han må få oss opp igjen for å rehabilitere karrieren. Men så forsvinner han nok ganske snart.

Dersom Norling legger noen hindringer i veien for sportssjef, er saken soleklar (om den ikke er det fra før allerede).

En sportssjef skal forhåpentligvis sitte noen år, tenke langsiktig og hele tiden tenke på hvem som skal erstatte de som forsvinner. Slik Nordstrand Jakobsen og Molde holder på med nå - de har allerede kontroll på hvem som skal inn når populære salgsobjekter forsvinner ut. (Håper det ikke er snakk om Brann-ungdommer).

Bybanen

Quote from: Kagain on November 28, 2014, 13:08:51 PM
"Ville åpenbart ikke" skrev denne Tormod. Den som ikke vil, må. Spørsmålet er om han effektivt motarbeidet ethvert forsøk for å få fatt i kompetente folk i en slik stilling, eller om RBH og vennene hans ikke klarte å finne noe som de følte ville passe inn. Kanskje var det en grei måte å kutte i lønn på. Det Bergersen skrev høres urovekkende ut, men det jeg vil vite er om Norling sa noe ala "Om det kommer inn sportslig leder så slutter jeg som trener" eller om han bare var stille og fornøyd i sitt eget sinn. Tror nok ikke det er noe som jeg noensinne vil vite, men jeg føler at det høres litt underlig ut. Men bevare meg vel, jeg har tatt feil før og kan tidsnok ta feil igjen.


Kan tolkes på flere måter ja, men håper BA og andre graver litt her.

monzilla

Quote from: dokken on November 28, 2014, 13:28:23 PM
En god sportssjef er langt viktigere enn Norling. Husk at svensken neppe har tenkt å bli lenge i Brann uansett. Han pendler til Stockholm. Brann er et mellomstopp for ham, siden det gikk på trynet tenker han sikkert at han må få oss opp igjen for å rehabilitere karrieren. Men så forsvinner han nok ganske snart.

Dersom Norling legger noen hindringer i veien for sportssjef, er saken soleklar (om den ikke er det fra før allerede).

En sportssjef skal forhåpentligvis sitte noen år, tenke langsiktig og hele tiden tenke på hvem som skal erstatte de som forsvinner. Slik Nordstrand Jakobsen og Molde holder på med nå - de har allerede kontroll på hvem som skal inn når populære salgsobjekter forsvinner ut. (Håper det ikke er snakk om Brann-ungdommer).


Du har skjønt det. Spot on!

Elfakiri

November 28, 2014, 22:05:18 PM #23 Last Edit: November 28, 2014, 22:07:47 PM by Elfakiri
Quote from: Lasaron on November 27, 2014, 08:26:00 AM
Men først må vi ha et vedtak som fastslår hvilken spillestil Brann skal ha. Ikke detaljert, men noe slikt som dette: Offensiv og ballbesittende fotball.
Da skal sportssjefens viktigste oppgave være å se til at Brann er gjennomsyret av det, fra topp til bunn, og at trenerne blir hentet inn deretter. Så sportssjefen må være enig i den tilnærmingen til fotball. Sportssjefen må og se for seg å bo i Bergen lenge.
Jeg slenger her ut noen navn, med forbehold om at jeg ikke vet hvilken fotball alle forfekter. Listen er ikke gjennomtenkt, og rekkefølgen er etter innfallsmetoden. Jeg presiserer at vedtaket må komme først, gjerne på et ekstraordinært årsmøte hvis det er hva som skal til. Jeg presiserer også at økonomisk så må dette prioriteres foran spilleroverganger.

Jostein Flo
Svante Samuelson
Lars Tjærnås
Arne Sandstø
Martin Andresen
Per Ove Ludvigsen (hvis han er for at Brann skal ha et godt talentarbeid)
Knut Tørum



Stryk førstevelgeren. Ellers er alle gode kandidater mener jeg.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Kagain

Quote from: Bybanen on November 28, 2014, 19:18:46 PM

Kan tolkes på flere måter ja, men håper BA og andre graver litt her.


Ja, eller publiserer det som en sak ala "Norling satte stopper for oppdraget med å skaffe sportsdirektør" og ikke bare som en bisetning i en kommentarsak.

altmanalt

Hva med et sportslig utvalg av kompetente personer, så kan RBH degraderes til en ren administrativ figur som kun steller med saker der han ikke kan "gjøre noe galt sportslig", dvs allt mulig annet utenom sport ?

Arne Møller, Per Ove Ludvigsen og Cato Guntveit kunne fått et mandat til å foreslå overganger, sette opp en stall for 2015 og lete etter ny trener. Disse måtte være engasjert på deltid.

Det kunne vært spiselig for både Barmen og Mohn. Og kanskje fansen.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

krakra

Quote from: altmanalt on November 30, 2014, 19:56:31 PM
Hva med et sportslig utvalg av kompetente personer, så kan RBH degraderes til en ren administrativ figur som kun steller med saker der han ikke kan "gjøre noe galt sportslig", dvs allt mulig annet utenom sport ?

Arne Møller, Per Ove Ludvigsen og Cato Guntveit kunne fått et mandat til å foreslå overganger, sette opp en stall for 2015 og lete etter ny trener. Disse måtte være engasjert på deltid.

Det kunne vært spiselig for både Barmen og Mohn. Og kanskje fansen.
Hva med å sparke RBH?

I dagens BA kommer det frem at kompisduoen RBH og Barmen har foreslått Rune Soltvedt som ny sportssjef. For all del. Han er en ekstremt sympatisk fyr som er svært vanskelig å mislike. Dyktig på talentutvikling er han også, og faglig sterk. Men hva slags nettverk og oversikt har han utenfor Bergen? Jeg klarer ikke helt å se for meg Soltvedt finne den nye Scharner. Det er bra at Brann legger vekt på talentarbeidet i klubben, men mitt klare inntrykk er at de har et veldig arrogant syn på viktigheten av kompetanse på overgangsmarkedet. At det er noe som de ordner selv med Barmen og RBHs utømmelige fotballkompetanse.

Jose Arrogantio

Viktigste er ikke kompetanse, men at kompisgjengen ikke forstyrres.

krøvel vellevold

Ja det er slik RBH redder seg. Vi får inn en sportssjef, og da kan vi fortsette å klappe hverandre på skuldrene - og alle forfremmes.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Rone Soltvedt ble foreslått på dette møtet, men etter det BA kjenner til fikk det ikke gjennomslag fordi blant annet styrest kvinnelige medlemmer var imot.

Så ja, det virker som reaksjonen på press utenfra er å styrke sin egen sirkel. Få gravd skyttergravene dype før neste årsmøte.

Lasaron

Rune Soltvedt slår meg kanskje som en lettvekter til å være sportssjef.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Lasaron on December 01, 2014, 07:01:04 AM
Rune Soltvedt slår meg kanskje som en lettvekter til å være sportssjef.


Ein som dei veit dei ikkje får noko bråk med.  Det er nok det viktigaste.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henki

Quote from: osoerli on December 01, 2014, 07:53:24 AM
Quote from: Lasaron on December 01, 2014, 07:01:04 AM
Rune Soltvedt slår meg kanskje som en lettvekter til å være sportssjef.


Ein som dei veit dei ikkje får noko bråk med.  Det er nok det viktigaste.


Hodet på spikeren!
Ballen skal fremover!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OhAhCantona

Jeg har et veldig positivt inntrykk av Rune Soltvedt og tror han hadde passet utmerket som sportssjef.
Jobben han har utført som leder for utviklingsavdelingen, står til 20 i stil.




Spelaren

Quote from: osoerli on December 01, 2014, 07:59:34 AM


Ikkje nødvendigvis en motsetning. I nevnte intervju, avviste de helt vedtaket om sportssjef? Akkurat i sommer var det vel ingen tvil om hva som var det viktigste.
Gå av.

OhAhCantona

PS: Er det bare jeg som reagerer på at pressen får nyss om dette ?

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?
Gå av.

osoerli

December 01, 2014, 08:13:36 AM #39 Last Edit: December 01, 2014, 09:07:29 AM by osoerli
Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:04:18 AM
Quote from: osoerli on December 01, 2014, 07:59:34 AM
Barmen no: –Vi har sagt hele tiden at vi skal ansette sportssjef så snart vi får en oversikt over de økonomiske utfordringene.

Barmen i juli: -Brann skal bruke penger på spillere, ikke sportssjef.


Ikkje nødvendigvis en motsetning. I nevnte intervju, avviste de helt vedtaket om sportssjef? Akkurat i sommer var det vel ingen tvil om hva som var det viktigste.


Jada, ingen direkte stor motsetning.  Men fråver av ein god sportssjef i sommar var kanskje årsaka til at Brann ikkje akkurat traff innertier med kjøpa, og dermed rykka ned.
Styreformannen var nokså kategorisk i juli at sportssjef ikkje var aktuelt då, trass styrevedtak om nettopp det.  No er plutseleg sportssjef viktig trass enno dårlegare økonomi.  Her er det snakk om å finna ein fyr kjapt som fy for å roa situasjonen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

monzilla

Det er pisspreik at det ikke er økonomi til en sportssjef. Det handler om prioriteringer, ingenting annet. Mangelen på en fornuftig sportslig struktur er etter mitt skjønn hovedårsaken til at vi er der vi er nå, med nedrykk både for første og andrelaget.

At Barmen ikke evner å se dette gjør at han ikke er egnet til å være styreleder i Brann.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Quote from: OhAhCantona on December 01, 2014, 08:08:10 AM
PS: Er det bare jeg som reagerer på at pressen får nyss om dette ?


Nei, det er vel rimelig åpenbart at en av dem som befinner seg på styremøtene lekker info til avisene.
Det er vel (kanskje) også en som skiller seg litt ut som den mest sannsynlige kandidaten.

Fusentast

Hvis Soltvedt gjør en så god jobb som utviklingssjef, er det ikke da fornuftig at han fortsetter i denne rollen? Spillerutvikling er vel viktigere enn noen gang, og det er jo ingen grunn til å gjøre endringer her nå som Brann endelig har begynt å slippe til talentene på A-laget.

Tror som flere at han er litt for anonym og uerfaren til å ta denne rollen, for etter min mening må en slik viktig rolle innehas av en person med erfaring, nettverk og sportslig pondus.
I don't think you can the rules!

dudo

Jeg vil ha Karlsen eller Jonsson. Men Soltvedt kan godt få en slags assistentstilling til den nye sportssjefen med ansvar for yngre, norske spillere. At han har blitt foreslått av B-gjengen som hovedansvarlig er et hårreisende bevis på at kameratgjengen må ryddes opp i!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dr_cyanid

December 01, 2014, 09:39:44 AM #45 Last Edit: December 01, 2014, 09:50:14 AM by dr_cyanid
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Jeg synes Soltved som sportssjef virker som et godt forslag. Mannen virker å ha veldig god kunnskap om fotball. I tillegg er han lokal og vil ikke forsvinne ved neste korsvei. Han er kjent for å ha jobbet meget bra med de unge talentene i Brann, han har god kunnskap om lokalfotballen. Dette i tillegg til at han virker som en gjennomført fin type. Om vi i tillegg får inn en talentspeider som kunne fokusere utenlands og nasjonalt kunne dette vært veldig bra.

Hvorfor er det å snike noen inn bakveien? Han har jobbet lenge i Brann systemet, levert varene og virker som en lojal og helhjertet mann. Hvis vi i tillegg kunne frita Bruun for alt sportslig ansvar måtte vel det være greit?

Jeg er som Barmen, like rystet over at denne infoen fra et lukket møte kommer for dage. Det er jo åpenbart at noen lekker her. Mitt tips er at BA har en informant i en tidligere sentral kjøpesenterskikkelse. Det blir jo bare antagelser, men personen virker jo å ha et horn i siden til Barmen (ref. far-sønn-styreformann saken). Når også dette var Barmen og Bruuns forslag, har personen sikkert sett sitt snitt til å lekke denne saken for å posisjonere seg selv.

Det er viktig at vi husker på at denne personen hadde en sentral rolle da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje her vi bør starte... Styremedlemmer er på valg.



Nixon

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 09:39:44 AMDet er viktig at vi husker på at det var hun selv som var styreformann da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje henne.


Nei, det var Lars Moldestad som var styreformann. Og Sætre stemte i mot forlengelsen.

Men at hun har lekket er selvsagt ikke umulig.
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

December 01, 2014, 09:50:36 AM #47 Last Edit: December 01, 2014, 09:57:59 AM by dr_cyanid
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 09:46:31 AM
Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 09:39:44 AMDet er viktig at vi husker på at det var hun selv som var styreformann da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje henne.


Nei, det var Lars Moldestad som var styreformann. Og Sætre stemte i mot forlengelsen.

Men at hun har lekket er selvsagt ikke umulig.

altmanalt

Blir det så mye penger å bruke som sportssjef de neste årene da?
Den potten som ev blir, rettferdiggjør den en helt stilling?

Kan rollen ivaretas av en som også har andre oppgaver ?

Vil man i 2015 og 2016 kun ha mulighet til å hente spillere uten kontrakt. Bosman?

Må man på hylle 2 ? Lokalmarkedet ?

Jeg er usikker på om det er liv laga for en 100% stilling om ikke Mohn spytter i masse penger.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

dokken

December 01, 2014, 10:01:06 AM #49 Last Edit: December 01, 2014, 10:03:32 AM by dokken

Go Up