• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi har rykket ned. Hva må til for å gjenreise klubben?

Started by Herman1, November 26, 2014, 21:42:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Kast pianisten som har ødelagt pianoet og ansett en pianostemmer og en ny pianist
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

altmanalt

Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

abe78

Lurer litt på om du bare kødder, om dette er seriøst ment er du helt på viddene når det kommer til priser. Brann må prøve å unngå konkurs og det betyr at lønnsposten må bli mindre. De vil prøve å kvitte seg med spillere som tjener svært godt. Da kan man ikke sette en sykt høy pris på de. Slik situasjonen er nå er ingen spillere i Brann verdt mer enn 5 mill og de fleste vil bli solgt om det kommer inn bud i det hele tatt.
.og husk!

Ricky

Quote from: abe78 on December 05, 2014, 11:07:13 AM
Lurer litt på om du bare kødder


altmanalt er en gammel forumkjenning; tror du kan forvente deg mye rart fra den kanten de neste par dagene.

altmanalt

Quote from: abe78 on December 05, 2014, 11:07:13 AM
Lurer litt på om du bare kødder, om dette er seriøst ment er du helt på viddene når det kommer til priser. Brann må prøve å unngå konkurs og det betyr at lønnsposten må bli mindre. De vil prøve å kvitte seg med spillere som tjener svært godt. Da kan man ikke sette en sykt høy pris på de. Slik situasjonen er nå er ingen spillere i Brann verdt mer enn 5 mill og de fleste vil bli solgt om det kommer inn bud i det hele tatt.


Nei, kødder ikke. Brann tåler ikke mange avganger.
Det viktige er å rykke opp.
Man kalkulerer med 10 mill i tap så da må man jo rykke opp, det er viktigst.

Dessuten kommer det nok Mohn-hjelp
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.


altmanalt

Det er jo riktig at de ikke er attraktive så å erstatte med like gode spillere blir jo vrient, derfor er det jeg er tilhenger av NEI til alle salg, de er tross alt på kontrakt. Lønningene går jo ned, vi kan forvente Mohn-hjelp og et svekket lag utover de 5 som er gått kan betyr tilværelse i 1 divisjon lenge , noe som er uendelig mye dyrere enn å "ta en risiko" i 2015.

Utover våren vil de spillerne som er nektet avgang avfinne seg og se seg tjent med å rykke opp igjen, bli i Brann og få mulighet til en liten lønnsøkning igjen fra 2016, håper jeg.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Herman1

Quote from: Ricky on December 05, 2014, 11:09:38 AM
Quote from: abe78 on December 05, 2014, 11:07:13 AM
Lurer litt på om du bare kødder


altmanalt er en gammel forumkjenning; tror du kan forvente deg mye rart fra den kanten de neste par dagene.


Plastduker og sånt? ;)

Kagain

Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 12:17:00 PM
Det er jo riktig at de ikke er attraktive så å erstatte med like gode spillere blir jo vrient, derfor er det jeg er tilhenger av NEI til alle salg, de er tross alt på kontrakt. Lønningene går jo ned, vi kan forvente Mohn-hjelp og et svekket lag utover de 5 som er gått kan betyr tilværelse i 1 divisjon lenge , noe som er uendelig mye dyrere enn å "ta en risiko" i 2015.

Utover våren vil de spillerne som er nektet avgang avfinne seg og se seg tjent med å rykke opp igjen, bli i Brann og få mulighet til en liten lønnsøkning igjen fra 2016, håper jeg.


Jeg ser at du havner trygt i nei-leiren på den biten der, men den andre delen av utfordringen blir jo det at selv om de er såkalte profesjonelle så kan det være noen som blir demotiverte av at de ikke får lov til å spille på det nivået de mener de hører hjemme på. De færreste fotballspillere vil vel tenke som Norling nevnte i BA-intervjuet vedrørende trenergjerningen sin "Det er min suppe, det er jeg som fikk dem ned og derfor er det også min oppgave å gjøre det godt igjen og få dem opp"

Går spillerne sure vil de ikke yte så godt, det har vi sett før både i Brann og i andre klubber. Og da spørs det om de klarer å motivere seg til å faktisk gjøre en innsats. Ikke det at det er rett, men det er menneskelig psykologi. Du kan jo selv se for deg at du har en bra jobb i et firma der det blir nedskjæringer. La oss si at du i utgangspunktet var kontorsjef. Du må ta imot et lønnskutt og blir degradert til sekretær. Du får heller ikke lov å si opp jobben din uten at de får penger for deg... Tror ikke du hadde vært så motivert for å gjøre en god jobb da.

Herman1

Quote from: Kagain on December 05, 2014, 15:22:27 PM
Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 12:17:00 PM
Det er jo riktig at de ikke er attraktive så å erstatte med like gode spillere blir jo vrient, derfor er det jeg er tilhenger av NEI til alle salg, de er tross alt på kontrakt. Lønningene går jo ned, vi kan forvente Mohn-hjelp og et svekket lag utover de 5 som er gått kan betyr tilværelse i 1 divisjon lenge , noe som er uendelig mye dyrere enn å "ta en risiko" i 2015.

Utover våren vil de spillerne som er nektet avgang avfinne seg og se seg tjent med å rykke opp igjen, bli i Brann og få mulighet til en liten lønnsøkning igjen fra 2016, håper jeg.


Jeg ser at du havner trygt i nei-leiren på den biten der, men den andre delen av utfordringen blir jo det at selv om de er såkalte profesjonelle så kan det være noen som blir demotiverte av at de ikke får lov til å spille på det nivået de mener de hører hjemme på. De færreste fotballspillere vil vel tenke som Norling nevnte i BA-intervjuet vedrørende trenergjerningen sin "Det er min suppe, det er jeg som fikk dem ned og derfor er det også min oppgave å gjøre det godt igjen og få dem opp"

Går spillerne sure vil de ikke yte så godt, det har vi sett før både i Brann og i andre klubber. Og da spørs det om de klarer å motivere seg til å faktisk gjøre en innsats. Ikke det at det er rett, men det er menneskelig psykologi. Du kan jo selv se for deg at du har en bra jobb i et firma der det blir nedskjæringer. La oss si at du i utgangspunktet var kontorsjef. Du må ta imot et lønnskutt og blir degradert til sekretær. Du får heller ikke lov å si opp jobben din uten at de får penger for deg... Tror ikke du hadde vært så motivert for å gjøre en god jobb da.


Brann må på et tidspunkt sette foten ned og si at dette er spillere man ikke klarer seg uten.
Endel spillere vil forsvinne og noen har allerede fortlatt klubben.
Vil halve laget bort må altså Brann bestemme seg for hvor langt klubben kan strekke seg i den forbindelsen.

altmanalt

Quote from: Herman1 on December 05, 2014, 17:07:05 PM
Quote from: Kagain on December 05, 2014, 15:22:27 PM
Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 12:17:00 PM
Det er jo riktig at de ikke er attraktive så å erstatte med like gode spillere blir jo vrient, derfor er det jeg er tilhenger av NEI til alle salg, de er tross alt på kontrakt. Lønningene går jo ned, vi kan forvente Mohn-hjelp og et svekket lag utover de 5 som er gått kan betyr tilværelse i 1 divisjon lenge , noe som er uendelig mye dyrere enn å "ta en risiko" i 2015.

Utover våren vil de spillerne som er nektet avgang avfinne seg og se seg tjent med å rykke opp igjen, bli i Brann og få mulighet til en liten lønnsøkning igjen fra 2016, håper jeg.


Jeg ser at du havner trygt i nei-leiren på den biten der, men den andre delen av utfordringen blir jo det at selv om de er såkalte profesjonelle så kan det være noen som blir demotiverte av at de ikke får lov til å spille på det nivået de mener de hører hjemme på. De færreste fotballspillere vil vel tenke som Norling nevnte i BA-intervjuet vedrørende trenergjerningen sin "Det er min suppe, det er jeg som fikk dem ned og derfor er det også min oppgave å gjøre det godt igjen og få dem opp"

Går spillerne sure vil de ikke yte så godt, det har vi sett før både i Brann og i andre klubber. Og da spørs det om de klarer å motivere seg til å faktisk gjøre en innsats. Ikke det at det er rett, men det er menneskelig psykologi. Du kan jo selv se for deg at du har en bra jobb i et firma der det blir nedskjæringer. La oss si at du i utgangspunktet var kontorsjef. Du må ta imot et lønnskutt og blir degradert til sekretær. Du får heller ikke lov å si opp jobben din uten at de får penger for deg... Tror ikke du hadde vært så motivert for å gjøre en god jobb da.


Brann må på et tidspunkt sette foten ned og si at dette er spillere man ikke klarer seg uten.
Endel spillere vil forsvinne og noen har allerede fortlatt klubben.
Vil halve laget bort må altså Brann bestemme seg for hvor langt klubben kan strekke seg i den forbindelsen.



100% enig, de tåler neppe flere avganger nå
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Kagain

Quote from: Herman1 on December 05, 2014, 17:07:05 PM

Brann må på et tidspunkt sette foten ned og si at dette er spillere man ikke klarer seg uten.
Endel spillere vil forsvinne og noen har allerede fortlatt klubben.
Vil halve laget bort må altså Brann bestemme seg for hvor langt klubben kan strekke seg i den forbindelsen.



Selvsagt. Men det spørs om det å overprise alle sammen ut fra startblokken er den rette strategien. Det som i alle fall ikke må skje er at de som driver med spillersalg der oppe begynner å gi vekk spillere for en slikk og ingenting fordi at de synes synd på dem. De burde ikke gjort det i tippeligaen med Wangberg og Gjesdal, og i alle fall ikke når klubben nå befinner seg i 1. divisjon.

altmanalt

HVIS DU VAR DIKTATOR, hva ville du gjort ?

1 Plastdukpresenning over treningsfeltet.
2.Bygget ut treningsfeltet nord på Nymark, naturgress og god drenering.
3.Flyttet 4-5 juniorer opp i stallen og hentet Mattias Totland hjem sammen med Bård Finne.
4 Beordret Brannspillerne til extratrening i og med at Norling ikke lar de trene nok
5. Varmeovner på stadda, flere folk, mer happy folk.
6. Speidet etter spillere på diverse landslag og kretslag i Hordaland, sjekk fotball.no og google Hordaland
7. Slanket administrasjonen
8. Hentet Nordlie
9. Hentet Hauge
10. Hentet teoretisk fotballkompetanse fra østlandet, Bergen er død
11. Brukt plastdukpresenningen aktivt på stadda, den koster tross alt 2 mill
12. Stengt mulighetene for at Brannspillere skal gå til lokale lag, hvorfor styrke konkurrentene,?
13. Satt opp en liste over alle som tas ut til kretslag og aldersbestemte landslag fra Nord-Rogaland og Sogn og Fjordane
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

BBB-mod

Der kom plastduken... Hva sier dere, folkens? Skal vi la han fortsette eller la han få hvile seg litt før neste nick? Det blir jo mye av det samme i de fleste av innleggene.

BBB-mod

Xminator

Det beste hadde vert om forumet hadde en funksjon der ett medlem ble begrenset til å skrive sine innlegg i en tråd...

Herman1

Quote from: BBB-mod on December 06, 2014, 18:30:37 PM
Der kom plastduken... Hva sier dere, folkens? Skal vi la han fortsette eller la han få hvile seg litt før neste nick? Det blir jo mye av det samme i de fleste av innleggene.

BBB-mod


HAHAHAHAHAHA!

altmanalt

Hvorfor skal Brann være dårligere enn andre på mengdetrening ?
Det enkleste som finns . Og hvorfor skal Brann være dårligere enn andre lag på kynisme i forsvaret, noe som også er ganske enkelt å få til ?

Hvorfor skal Brann være dårligere enn andre på å finne lokaltalenter, Fyllingsdalen og Brann har vært i juniorfinalen de siste 5 årene, hallo.?

Hvorfor skal Bergen være dårligere enn andre byer i fotball når det ikke finnes konkurranse fra alpint, langrenn, skøyter o.l. ?

Hvorfor skal Bergen være dårligere enn andre byer på teoretssik fotballkompetanse, taktikk osv når fotball er den desidert største idretten i byen ?

Hvorfor skal Brann være så dårlige på hjemmebane når vi har det publikummet som støtter hjemmelaget mest?
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

altmanalt

Quote from: altmanalt on December 06, 2014, 19:59:09 PM
Hvorfor skal Brann være dårligere enn andre på mengdetrening ?
Det enkleste som finns . Og hvorfor skal Brann være dårligere enn andre lag på kynisme i forsvaret, noe som også er ganske enkelt å få til ?

Hvorfor skal Brann være dårligere enn andre på å finne lokaltalenter, Fyllingsdalen og Brann har vært i juniorfinalen de siste 5 årene, hallo.?

Hvorfor skal Bergen være dårligere enn andre byer i fotball når det ikke finnes konkurranse fra alpint, langrenn, skøyter o.l. ?

Hvorfor skal Bergen være dårligere enn andre byer på teoretisk fotballkompetanse, taktikk osv når fotball er den desidert største idretten i byen ?

Hvorfor skal Brann være så dårlige på hjemmebane når vi har det publikummet som støtter hjemmelaget mest?

Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Nightfox

Kan du ikke ta å skrive en bok heller? Det er jo bare piss du kommer med.
Tittelen kan være "Hvordan kaste seg selv ut på hundre innlegg"

Jose Arrogantio

Quote from: BBB-mod on December 06, 2014, 18:30:37 PM
Der kom plastduken... Hva sier dere, folkens? Skal vi la han fortsette eller la han få hvile seg litt før neste nick? Det blir jo mye av det samme i de fleste av innleggene.

BBB-mod


Han kan hvile lenge for min del.

Lasaron

Han klarte seg noenlunde ok noen dager, men sprakk i dag.
Tren på langskudd

Bergensia

Quote from: Lasaron on December 06, 2014, 22:14:57 PM
Han klarte seg noenlunde ok noen dager, men sprakk i dag.


Synes han gav litt krydder i hverdagen jeg;-)
Men godt moderator fikset saken

ostraume

Han rakk jo ikke å komme til spammetråd-fasen sin? Velvel. Enda godt at plastduken kom av hjertet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Zolkan

Man vet vel aldri om det er legenden selv. Vi snakker vel om 100-150 nick som har tatt denne rollen, både her og på vgd. På vgd har det vel vært noen skuespillere opp igjennom.

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Ja, det høres meget realistisk ut. Tipper også at Ivar Morten tar over for Norling til sommeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!



Spelaren

Gå av.

osoerli

Det er nok liiiiiitt rolegare dagar å vera rådmann i sjølvaste Sauherad, enn dagelg leiar i Brann, tippar eg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Folk her inne var veldig gira på Utne her for nokre år sidan, hugsar eg. Han gjorde masse bra i Odd.


Nixon

Hvor langt unna sport skal han holde seg? Han vil jo måtte være med på å vurdere ganske mange saker innen sport all den tid han sitter med et overordnet ansvar for f.eks. økonomi. Så han bør jo ha god innsikt i den sportslige biten i klubben. Det viktigste er etter min mening å få fastsatt kommunikasjonslinjene for hvem som rapporterer til hvem og når. Daglig leder trenger ikke å være en daglig omvei i kommunikasjonen mellom trener, sportssjef og speider, men jeg ser helst at daglig leder har en viss sportslig kompetanse.
Rød makt på Hansa

osoerli

Viktigaste er at han har peiling på økonomi, ledelse, eit visst pressetekke, og evne til å halda seg i bakgrunnen og trekka dei store linjene.
Eg vil ikkje sjå han bli intervjua i branndrakt før kamp om lagoppstilling og taktikk som eg ofte såg Roalden. Eller på tribunen med Norling for å spionera på lag Brann skal møta, eller bli intervjua ved presentasjon av nye spelarar, eller forhandla om kjøp salg av spelarar.  Eg vil ha ein dagleg leiar som kun går i dress og er minst mogleg av det Roalden var.  Men ja, han må gjerne ha peiling på fotball, men treng ikkje legga ut om det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Nei, det er klart at den del RBH-opptredener blir vekke nå som vi skal få inn en sportssjef. Og det blir vel gjerne slik at jo mindre vi ser til fyren jo bedre er det. For da går det bra sportslig med tilhørende gode inntekter.
Rød makt på Hansa

Xminator

Utne og Karlsen høres ut som to navn som kunne gitt positivitet. Det viktige er at Styre og Ledelse har en felles forståelse av at man driver en sportsklubb der det er prestasjonen til A-laget som blir vurdert som overskudd, og der økonomisk underskudd først og fremst går ut over det sporslige overskuddet på sikt.



Tom C

Synes kommentarene fra Kjellien er litt symptomatisk. Her snakker han allerede om samarbeidsproblemer mellom Norling og en sportsjef, som vi ikke en gang vet hvem er, pga at Norling er "kjent for å ikke ville ha en sportssjef over seg".

Snakk om å ta sorger på forskudd og se et halvtomt glass. Nå har jo Norling i intervjuer bla a med Tormod Bergersen sagt at dette er helt feil, og at han ikke har noen problemer med å jobbe under en sportssjef. Er altfor mange sure bedrevitere i denne byen, ihvertfall når det gjelder å uttale seg omkring brann.
Aldri mer Obos....

OhAhCantona

Merker at jeg er svært positiv til Nils Skutle.

Vi blir ihvertfall linket til spennende navn, syntes jeg.

ostraume

Ja, var det ikke noen som mente at det blir vanskelig å finne egnede personer som er villig? Skal man tro "ekspertene" så er det attraktive stillinger som nå er tilgjengelig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Skal tillate meg å være litt forumpoliti nå:

Kan vi diskutere ny daglig leder i tråden for den? Og ny sportssjef i tråden for den? Og styret i tråden for Rolf Barmen, eller egen tråd for styret? Da blir ting litt mer ryddig og oversiktelig.

Denne tråden kan kanskje brukes til andre ting som har med gjenreising å gjøre?
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Tom C on December 10, 2014, 13:52:35 PM
Synes kommentarene fra Kjellien er litt symptomatisk. Her snakker han allerede om samarbeidsproblemer mellom Norling og en sportsjef, som vi ikke en gang vet hvem er, pga at Norling er "kjent for å ikke ville ha en sportssjef over seg".

Snakk om å ta sorger på forskudd og se et halvtomt glass. Nå har jo Norling i intervjuer bla a med Tormod Bergersen sagt at dette er helt feil, og at han ikke har noen problemer med å jobbe under en sportssjef. Er altfor mange sure bedrevitere i denne byen, ihvertfall når det gjelder å uttale seg omkring brann.


Ja, Norling nevnte det sist i det første intervjuet med BT-TV etter at RBH var gått; han ble konfrontert med at han "skulle ha vanskeligheter med å ha en sportssjef over seg" og da svarte han helt greit at "Det er jo ikke slik, men når et sånt inntrykk har oppstått gjennom media så blir det hengende med meg i mitt virke"

Herman1

Quote from: Lasaron on December 10, 2014, 14:38:00 PM
Skal tillate meg å være litt forumpoliti nå:

Kan vi diskutere ny daglig leder i tråden for den? Og ny sportssjef i tråden for den? Og styret i tråden for Rolf Barmen, eller egen tråd for styret? Da blir ting litt mer ryddig og oversiktelig.

Denne tråden kan kanskje brukes til andre ting som har med gjenreising å gjøre?


Denne tråden er "åpen", hvor alle konstruktive, positive endringer i Brann kan diskuteres.
Herunder økonomi, personer, roller, klubbens organisering m.v.

Nixon

Det har vært lite fokus på rollen som assistentrener. Robert Hauge er vel det eneste konkrete navnet som har dukket opp. Men hva med Patrik Hansson? Brente han noen broer da han dro eller kan han komme tilbake? Eller blir det et for stort problem at sønnen hans nå banker på døren til A-laget?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on December 11, 2014, 11:44:06 AM
Det har vært lite fokus på rollen som assistentrener. Robert Hauge er vel det eneste konkrete navnet som har dukket opp. Men hva med Patrik Hansson? Brente han noen broer da han dro eller kan han komme tilbake? Eller blir det et for stort problem at sønnen hans nå banker på døren til A-laget?


En kar som påstår han kjenner Brann godt, hvisket meg i øret en gang i fjor at Hansson går og venter på tilbud fra Brann. Siden den gang har han vel signert kontrakt med en svensk klubb.
Jeg er ikke hypp på en ny far-sønn-kombi, men han må gjerne komme inn og styrke u-avdelingen hvis han vil.
Tren på langskudd

Go Up