• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjøndalen-Brann, kval.tippeligaen, onsdag 26.11.2014, kl.19.00

Started by osoerli, November 24, 2014, 01:20:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HenningSB

Nå er igjen undertegnede ikke medlem av Bataljonen. Bosatt i Oslo, flyr/kjører over til Bergen er par ganger i året for å se match. Ser de fleste av kampene i nærområdet (Stabæk, Engen, Godset, LSK) men har aldri hatt noe problem med å kjøpe bortebillett hos hjemmelaget, og har da ikke sett helt meningen med å ha medlemskap i Bataljonen. Ser forøvrig kun informasjon om medlemskap i 2013 på nettsidene deres også..

Men skulle nå gjerne skaffet meg to billetter til årets viktigste kamp..! Kjedelig om de sitter på mange billetter som ikke blir solgt, uten at oss "vanlige" fans kan få


Klaus_Brann

Uansett burde jo Bataljonen sette en frist til senest i kveld, for så å frigjøre de siste billettene og selge de løst til folk som vil ha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Hvorfor velter det ikke inn nyheter om Mjøndalenspillere som må melde frafall pga skader, sykdom, barnefødsler, matforgiftning, frykt, doping, manglende spilleberettigelse osv?
Tren på langskudd


Xminator

Måtte vi få to tidlige mål så Mjøndalen må score 3.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 25, 2014, 21:07:29 PM
Måtte vi få to tidlige mål så Mjøndalen må score 3.


Ja vi klarte det i Haugesund, så hvorfor ikke i Mjøndalen?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Bussturen som skal gå tidlig i morgen tidlig har fremdeles 20-49 ledige plasser om nettbutikken viser riktig antall.
Eller er det antallet feil og for høyt ?
Små sjanser å selge flere busspakker i natt vel ??
Om det ikke er nok kjøpere blant Bataljonen medlemmer burde billettene forlengst vært frigjort til fritt salg. Veldig synd om det er et slikt antall igjen når det er Brann supportere som vil kjøpe selv om de ikke er ned i Bataljonen. Ser blant annet at det er folk på finn.no som ønsker å kjøpe.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

Gud hjelpe oss :

http://www.dt.no/sport/svein-oddvar-moen-dommer-mjondalen-brann-1.8665316

Da vi ikke rykket ned i Haugesund setter NøFF selvfølgelig opp haugesunderen  som er en av de minst likte dommerne. Arrogant drittsekk som til tider har virket som har en agenda mot Brann..hjelper ikke at han er kåret til årets beste dommer.
Er mere enn tilfedigheter to av oss Brannfans minst likte dommere, Brage og S.O dømmer kvalikken.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Corran

Dette er snaddermat for en liten konspirasjonsteoretiker
Dette er en plan laget av NFF som vil styrke publikumssnittet i 1 divisjon og ha en unnskyldning for sviktende oppmøte i TL
Vi har vært dømt til nedrykk i år og har egentlig ikke hatt en sjanse. En kan jo bare se på Azar som kom hit og fikk i de neste kampene gule kort for å være innenfor en radius av 5 meter av motspiller og så måtte sone karantene Dette er bare et av mange eksempler på NFF sin strategi
Og nå Moen som dommer i årets viktigste kamp
Eneste grunn til at vi ikke rykket direkte ned var at det var mest penger i kvalifisering
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Da er 20-49 busspakker i rest slettet. Da blir det vel mer billetter til Brann supporterne. Kommer vel info ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Oppreist

Mange ting som tyder på fiasko her:
*) Minusgrader
*) Kunstgress
*) Skadesituasjonen
*) Bortebane
*) Pissnervøse spillere
*) Pissnervøs trener
*) Brannfiendtlig dommer
*) Utratregt midtforsvar


Kanskje jeg skal gå i hi og våkne opp i 2016. Norsk økonomi er jo også på vei utfor stupet så det kan være greit med en pause. 

Det eneste som gir meg litt håp er at Mjøndalenspillerne nok har drømt like mye om dette som Brannspillerne de siste dagene og føler nå at de har noe å forsvare... Hvis de blir liggende veldig dypt og vi får presse har jeg et håp. 
Stein på stein blir Steinar.

Nixon

Quote from: Gulløl on November 25, 2014, 23:20:30 PM
Da er 20-49 busspakker i rest slettet. Da blir det vel mer billetter til Brann supporterne. Kommer vel info ?


Må det komme info? Roger skriver jo lenger oppe at det finnes ledige billetter og han legger sågar ved en epost-adresse som folk kan melde sin interesse på. Trenger du mer? Jeg regner med at HenningSB og andre som virkelig ønsker billett er på saken allerede.
Rød makt på Hansa

Gulløl

VG-tv om kampen. Klipp og lim linken for å få den til å fungere:

http://www.vgtv.no/#!/video/104449/foppall-foer-mjoendalen-brann
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

HenningSB

Quote from: Nixon on November 25, 2014, 23:33:50 PM
Quote from: Gulløl on November 25, 2014, 23:20:30 PM
Da er 20-49 busspakker i rest slettet. Da blir det vel mer billetter til Brann supporterne. Kommer vel info ?


Må det komme info? Roger skriver jo lenger oppe at det finnes ledige billetter og han legger sågar ved en epost-adresse som folk kan melde sin interesse på. Trenger du mer? Jeg regner med at HenningSB og andre som virkelig ønsker billett er på saken allerede.


Stemmer det, tok kontakt igår kveld så dette er i orden idag! Setter kursen fra Oslo etter jobb! Skal ikke hjem igjen med noe annet enn 3 poeng!

Lasaron

Svein Oddvar Moen har sluttet å være arrogant, og han er ikke Brannfiendtlig. Han er sannsynligvis den beste vi kunne fått.

La også merke til at dommeren i forrige kamp veldig tidlig drepte Mjøndalens forsøk på å hale ut tiden.
Tren på langskudd

eivhelle

Quote from: dex1974 on November 25, 2014, 22:46:39 PM
Gud hjelpe oss :

http://www.dt.no/sport/svein-oddvar-moen-dommer-mjondalen-brann-1.8665316

Da vi ikke rykket ned i Haugesund setter NøFF selvfølgelig opp haugesunderen  som er en av de minst likte dommerne. Arrogant drittsekk som til tider har virket som har en agenda mot Brann..hjelper ikke at han er kåret til årets beste dommer.
Er mere enn tilfedigheter to av oss Brannfans minst likte dommere, Brage og S.O dømmer kvalikken.

Kunne vært verre. Hadde Espen Berntsen dømt ville nedrykket vært klart allerede. Og vi kunne fått Edvartsen eller han trønderen som fratok oss et resultat mot LSK borte.

Tom C

Tenkte akkurat det samme selv. At Brage Sandmoen umlig kan være den dommeren som har skapt mest krøll mot oss? Espen Berntsen og hockeydommer Edvartsen er jo i en egen klasse når det gjelder å skulle markere seg mot oss. Så sjeleglad at vi slipper de.

Dessuten har jo ikke dommerne vært problemet denne sesongen. Vi har jo fint klart å kløne ting til selv, med en haug straffespark imot, som stort sett har vært udiskutable.
Aldri mer Obos....

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henki

Quote from: Tom C on November 26, 2014, 10:01:23 AM
Tenkte akkurat det samme selv. At Brage Sandmoen umlig kan være den dommeren som har skapt mest krøll mot oss? Espen Berntsen og hockeydommer Edvartsen er jo i en egen klasse når det gjelder å skulle markere seg mot oss. Så sjeleglad at vi slipper de.


Espen Berntsen var den jeg fryktet aller mest. Og Edvartsen er jo Edvartsen.
Ballen skal fremover!

HenningSB

Noen som vet adressen til Mjøndalen Sportsbar? Google Maps gir meg ingenting..
Må innom der og hente billetter serru..



aleksanderhjelleseth

I kveld kan vi rykke ned til. 1div, faktisk. Eg tror vi går rett ned. Ingen ekstraomganger eller straffespark, vi blir rett og slett et nummer for liten. Eg har vurdert om eg skal la være å se kampen, men eg har sett alle kampene denne sesongen og eg må nok være vitne til hendelsen. Selv om eg ikke har litt lyst til det. Etter kampen får eg vaske huset og bake brød på valium og vodka.

Corran

I dag hadde det vært fristende å bli lagt i kunstig koma en tid framover slik at en kunne slippe disse nervene og den verste skuffelsen de neste dagene
Mine nerver ser for seg ekstraomganger og påfølgende straffekonk og nedrykk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Lasaron

Jeg har vurdert for og imot å se kampen. Jeg vet jeg hadde vært dritnervøs uansett, og når tiden eventuelt kommer for å sjekke hvordan det gikk vil jeg ha det fryktelig.
Kronargumentet for ikke å se kampen er at det vil gjøre mindre vondt om det går gale. Men det er noen argumenter for også. Om kampen blir avgjort tidlig så vil nervøsiteten slippe taket i stedet for at jeg går med den i timesvis. Det vil også være gøyere om det går bra. Skjønt, gøy og gøy. Blir vel mer en lettelse.
Tren på langskudd


Spelaren

Då var kampbillett på sumo fikset, 49 kr er jo helt ok.
Har veid fram og tilbake om eg bare skal vente til kl 21 og gå inn på bt.no, men landet til slutt på at eg vil bevitne denne potensielle slakten frå godstolen.
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 13:42:11 PM
Då var kampbillett på sumo fikset, 49 kr er jo helt ok.
Har veid fram og tilbake om eg bare skal vente til kl 21 og gå inn på bt.no, men landet til slutt på at eg vil bevitne denne potensielle slakten frå godstolen.


Går den ikke på tv2 sportskanalen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Det er i grunnen litt absurd at en går rundt og er drittredd for å tape for Mjøndalen. Like absurd hvordan pressen skryter hemningsløst av dem og regner dem som knappe favoritter. Tross alt holdt de på å miste sjansen til avgjørende kvalikkamp i siste hjemmekamp mot Bærum. Alt som skilte dem fra tap var et litt heldig mål 2 minutter på overtid.

Mjøndalen viste sitt toppnivå i kampen på stadion og Brann var nær sitt bunnivå. Så det er gode sjanser for et bedre resultat i kveld.

eivhelle

Quote from: dudo on November 26, 2014, 13:45:53 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 13:42:11 PM
Då var kampbillett på sumo fikset, 49 kr er jo helt ok.
Har veid fram og tilbake om eg bare skal vente til kl 21 og gå inn på bt.no, men landet til slutt på at eg vil bevitne denne potensielle slakten frå godstolen.



Går den ikke på tv2 sportskanalen?


Går på TV2 Zebra.

Spelaren

Quote from: dudo on November 26, 2014, 13:45:53 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 13:42:11 PM
Då var kampbillett på sumo fikset, 49 kr er jo helt ok.
Har veid fram og tilbake om eg bare skal vente til kl 21 og gå inn på bt.no, men landet til slutt på at eg vil bevitne denne potensielle slakten frå godstolen.


Går den ikke på tv2 sportskanalen?


Har eg den då? Kanskje netflix streamer den? :)
Gå av.

Nightfox

Et par timer igjen til kamp da. La oss sjekke stemningen. Helt konkret beskrevet med én setning, hvordan tror vi det går idag? Hva sier magefølelsen? Beholder vi plassen eller rykker vi ned?

Tom C

Noen som får opp ballspark på BT? De skulle sende direkte fra Mjøndalen fra kl 15.

edit: glem det. Nå kom det i det minste opp et "sendingen starter snart"...
Aldri mer Obos....

Kagain

Jeg ser for meg et smertelig men knapt tap. 3-2 til Mjøndalen, der tredjemålet blir scoret rett for overtiden ebber ut, av keeper eller en forsvarsspiller som aldri har scoret mål for Mjøndalen før.

Oops. Det ble visst to setninger der.

osoerli

Ingen som trur dette går vel.  Brann er heilt katastrofe og taper 3-1.
Eg forbereder meg til Ranheim, Levanger, Follo og Jerv.
RBH og styret har bomma totalt og må pelle seg ut!
ja dette skal være Bruun-Hanssen sin skål, hurra.....
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nightfox


Kagain

Hmm. La meg forsøke meg på en lang jækel av en setning med et uvisst antall leddsetninger involvert. Eller jeg kan bare komprimere tipset mitt litt :)

"3-2 til Mjøndalen, der tredjemålet blir scoret rett for overtiden ebber ut, av keeper eller en forsvarsspiller som aldri har scoret mål for Mjøndalen før."

Grunnen til at jeg ser for meg en 3-2 er at jeg ser for meg en kamp der Brann smekker inn to mål forholdsvis tidlig (Sævarsson og Haugen). Laget faller litt nedpå, de slipper Mjøndalen inn i kampen. Vamouti Diomande scorer to mål, ett på straffe. Etter det første målet er Brann fremdeles sikker på en seier: "Vi har et mål på dem". Fire minutter før full tid scorer Diomande igjen på straffe. Nå svetter Brann litt mer, men konkluderer med at "OK, det er uavgjort. Men vi vinner på bortemål. De setter opp tempoet litt, takler hardere, men dessverre slipper de Mjøndalen inn igjen i kampen. Kontring går til hjørnespark etter et tigersprang av dagens målvakt. Da hjørnesparket blir slått viste det seg at Mjøndalen hadde sendt ALT frem. Keeper/forsvarer får en stjernetreff, en kandidat til årets mål. Det smyger seg inn rett i krysset. Bang! 3-2. Brann er klare for første divisjon...

Tullpip

Er strandet i Stavanger i kveld.
Noen som har erfaring med å se Brann-kamper her nede? Er jo CL også, så frykter at de fleste fotballplassene vil skru på de kampene kl 20.00. Noen som har noen tips/evt har tenkt seg ut å se kampen i kveld? Gi en lyd!


Tom C

Mojsov er skadet ja. Ikke nødvendigvis en ulempe for brann, mener nå jeg. Så da blir det vel Sæv sammen med Hanstveit og Karadas bak. Så da spørs det jo selvsagt om man foretrekker røde kort og straffer imot, eller selvmål. Er egnelig fremdeles litt i sjokk over hvor mange hjerneblødninger, straffer imot og selvmål vi har klart å påføre oss selv i denne sesongen. Nesten uvirkelig.
Aldri mer Obos....


Lasaron

Jeg føler meg trygg på at en 2-0 ledelse aldri har vært farligere enn om vi får det i kveld. Leder vi 2-0 kommer vi garantert til å legge oss bakpå og blir malt i senk. Ja, går vi opp til 2-0 før det 80. minutt er det synonymt med nedrykk.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Lagoppstilling: Øvretveit- Karadas, Knutsen, Hanstveit- Sævarsson, Haugen, Badji, Skaanes, Askar- Huseklepp, Pedersen.
"og der snubler Sæternes igjen"



krakra

Tror det er det beste laget vi kan stille. Usikker på hvem av stopperguttungene som er best, men Knutsen storspilte i jr-finalen iallefall. Det er ikke et forsvar som skal kunne tas i lufta.

Lasaron

Skaanes sentralt. Bra.

Sesongavslutningen minner en del om 2002. Juniorlaget vinner NM mens A-laget må ut i kvalik for å holde seg. Spiller 1-1 i første kamp. I andre kamp får en 18-åring debuten sin.

Hadde trodd Heggland var foran Knudsen i køen, men ok. Hansson får sin debut på benken.
Tren på langskudd

tintin

Lykke til folkens... Liker lagoppstillingen, Sævarsson på høyrekanten er et must idag. Han som blir drivkraften fremover tror eg!

Go Up