• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjøndalen-Brann, kval.tippeligaen, onsdag 26.11.2014, kl.19.00

Started by osoerli, November 24, 2014, 01:20:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Mjøndalen er litt meir enn berre eit fysisk lag gode på dødball, diverre.  Kan vanskeleg sjå at Brann skal klara dette borte på kunstgras.  Mjøndalen er rett og slett eit betre lag enn Brann, og dei spelar betre fotball.  Spelar for spelar er det fleire Mjøndalen spelarar som er betre enn Brann-spelarar enn motsatt.  Det luktar 1.divisjon dette, og eg merkar eg ikkje likar lukta.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!




Spelaren

Mjøndalen vant en haug med andreballer, spilte seg langt mer enn oss fram i gunstige posisjoner uten å bli satt under særlig press. Dette har me sett i hele år, men at et førstedivisjonslag av halvamatører skulle klare det samme viser med all tydelighet at ingenting stemmer for oss i år. Heldigvis er det jo en bortekamp igjen...
Gå av.

Eivind

Vindheim og Orlov skadet til returkampen. En fair sjanse for Skaanes fra start, i den posisjonen Orlov hadde i går da?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7707419.ece

ostraume

Trolig. Og Birkir opp på back og Azar+Hanstveit inn i midtforsvaret.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator



Gulløl

Karadas trenger vi definitivt i midtforsvaret for å rydde opp i høye dødballer.
Skaanes som indreløper der han kan gi gode offensive bidrag, ikke som back/høyrekant.
Huseklepp som spiss, slik at bakrom kan utfordres som vi ikke klarte i går.

Laget  i 5-3-2 / 3-5-2:              

                             

Nærmest laget av de som er på benken er Fakiri og Demir.

Tror benken blir slik:

Nissestad
Heggland
Fredrik Pallesen Knudsen
Demir
Fakiri
Lorentzen
Dramé
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Han kan i alle fall ikkje byrja med very good player og Askar på venstresida igjen, når me har to venstrebeinte på kanten.

Det er den disponeringa i forhold til heimekampen eg verkjeleg skjønte minst av.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7707739.ece

Politiet er like redd for dans utenfor banen på onsdag som vi er for dårlig spill på banen.
Rød makt på Hansa

Yngve

Til de som har kjøpt billettar på andre tribunar enn på bortetribunen, MIF har gått ut med kva dei ser etter når dei skal luka vekk Brann-suportarane. Så no er de advart..

Quote


Joggi Bogga

For å si noe om hvor ekstremt alvorlig situasjonen er, kan vi se på oddsen til den bookmakeren som i størst grad styrer og skaper markedet inntil kampdagen.

Mjøndalen 2.28
Uavgjort    3.67
Brann        3.12

Vi er altså vurdert å ha over 10 prosentpoeng dårligere sjanse til å vinne på onsdag enn det Mjøndalen har.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

Blir også Mojsov ute tærer det alvorlig på forsvars ressursene. Da kan det gå for debut for Heggland.

Da går jeg for dette laget:

                               
Nærmest laget av de som er på benken er Fakiri og Demir.
Mulig at Demir blir foretrukket istedenfor Askar.

Tror den meget tynne benken blir noenlunde slik:

Nissestad
Fredrik Pallesen Knudsen
Demir
Fakiri
Lorentzen
Dramé
+ èn spiller til fra Brann 2. Midtbane spiller trolig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


osoerli

Quote from: Lasaron on November 24, 2014, 13:50:42 PM
Vi kan tenke oss at følgende spillere er ute med skade:
Mojsov
Piotr
Jonsson
Vindheim
Orlov
Demidov
Grønner
Barmen


Mojsov er ikkje skada vel?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hvem er det som egentlig er i Brann sin B-gruppe pr. i dag. Altså spillere som vi kan ha med i troppen på onsdag. Kan ikke huske at jeg har sett at noen nye har kommet inn i gruppen etter at Heggland og Knutsen fikk A-lags kontrakt. Er Mojsov ute på onsdag må det inn inn en fra B-gruppen. Men hvem er disponible ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund





Nightfox

Når nedrykket er sikret på onsdag regner jeg med at denne runger over Mjøndalen Stadion:
"Ja dette skal være Bruun-Hanssen sin skål, hurra!!"



Hatleking

Knutsen kan jo òg vere på benken. Alt i alt ein benk som skal klare å handtere skadar og liknande.

osoerli

Askar skal ikkje starta.  Ikkje pga assisten i går, men fordi han har vore fantastisk svak i dei 2 siste kampane.  Sidan Mojsov er uaktuell blir laget slik:

                              Øvretveit
           Sævarsson    Karadas   Hanstveit
Huseklepp    Haugen   Badji   Skaanes   Demir
                     Pedersen   Lorentzen


benken:
Askar, Drame, Fakiri, Heggland, Nissestad, Birkelund, Rotihaug
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Er det så lurt å gamble på Demir? Han har ikke spilt på en evighet og det er slett ikke sikkert at han gjør det noe bedre enn Askar. Skal man bytte ut Askar bør det være sannsynlig at erstatteren gjør det bedre. Jeg synes ikke at Demir er helt der.
Rød makt på Hansa

dudo

Nei, man får ingenting sikkert ved å sette inn Demir, men Askar er i virkelig grusom form for tiden, og skjønner ikke posisjonen og rollen sin i det hele tatt. Kan det egentlig bli verre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Quote from: osoerli on November 24, 2014, 20:58:39 PM


Skeptisk til å bruke Huseklepp på høyrekanten siden han da vil måtte ta den defansive jobben med å stoppe Diomande. Tror det vil være tryggere med Sævarsson på kant og heller bruke Heggland som midtstopper. Da har vi to mann med fart og defansive evner på den siden. Mulig at man kunne benyttet Huse på venstrekanten i stedet for Demir.

Forøvrig er vel også Birkelund ute for resten av sesongen så han er heller ikke aktuell for benken.

Yngve

Quote from: Nixon on November 24, 2014, 21:27:42 PM
Er det så lurt å gamble på Demir? Han har ikke spilt på en evighet og det er slett ikke sikkert at han gjør det noe bedre enn Askar. Skal man bytte ut Askar bør det være sannsynlig at erstatteren gjør det bedre. Jeg synes ikke at Demir er helt der.


Fordelen med Demir er at han har ein venstrefot, berre det er eit stort framskritt. Uansett form. M.a. slepp han å venda mot mål når han skal klarera ref gårsdagens kamp...

osoerli

Quote from: Nixon on November 24, 2014, 21:27:42 PM
Er det så lurt å gamble på Demir? Han har ikke spilt på en evighet og det er slett ikke sikkert at han gjør det noe bedre enn Askar. Skal man bytte ut Askar bør det være sannsynlig at erstatteren gjør det bedre. Jeg synes ikke at Demir er helt der.


Syns Demir hadde eit bra innhopp sist.  Hadde ein fiks flikk og pasing til Orlov som vart ein god sjanse.  I tillegg rydda han fint opp defensivt som han skulle ved eit høve.  i tillegg får me innlegg frå venstre og det trengs.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: eivhelle on November 24, 2014, 21:34:18 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2014, 20:58:39 PM


Skeptisk til å bruke Huseklepp på høyrekanten siden han da vil måtte ta den defansive jobben med å stoppe Diomande. Tror det vil være tryggere med Sævarsson på kant og heller bruke Heggland som midtstopper. Da har vi to mann med fart og defansive evner på den siden. Mulig at man kunne benyttet Huse på venstrekanten i stedet for Demir.

Forøvrig er vel også Birkelund ute for resten av sesongen så han er heller ikke aktuell for benken.


Heggland er bra han, men har null erfaring på dette nivået.  Det blir for stor risiko.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Blir ikke enkelt for Demir når han har blitt satset så lite på og spilt så lite. Selvtillit kan mangle og er sikkert litt rusten. Men, jeg tar sjansen på han på venstre overfor Askar (se på kampen i går igjen hvis du er i tvil), Huseklepp (må bli i hvert fall 4-4-2 hvis Huse skal spille kant), Hanstveit (treig og vi trenger han i midten når vi har så mange skader), Mosjov (skadet), Sæv (trenger han på midten eller høyre pga skade situasjon)

Hatleking

Korleis er det med midtbanespelarane våre? Kor mange er klåre? Askar er jo sjølvsagt eit alternativ lengre framme om han ikkje spelar på venstrebacken.

Corran

Tror det fort kan bli 4-4-2 siden vi mangler så mange i forsvar.
Men om da Huse skal spille spiss så må jo askar og Skaanes bekle kantene
Alternativet er å la hus og Skaanes spille kant og lempe inn Drame eller Lorentzen sammen med MP
Litt hippsomhaps kem av Drame og Lorentzen som spiller Drame sitt topp nivå jr finalen var over Lorentzen sitt, men i snitt nivå var vel Lorentzen best.
Men laget gir vel seg mer eller mindre selv Er et par plasser med litt tvil rundt men det har mest med valg av formasjon
Uansett tror jeg Huse spiller på topp med MP og Skaanes og Askar har hver sin kant
Dvs kan jo spille 4-5-1 men det blir jo med samme spillere som 4-4-2

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

eivhelle

Quote from: osoerli on November 24, 2014, 22:10:47 PM

Heggland er bra han, men har null erfaring på dette nivået.  Det blir for stor risiko.

krakra

Syns Knutsen var best i finalen. Heggland ble jo sendt på ræv før det ene målet.

osoerli

Quote from: eivhelle on November 24, 2014, 23:11:04 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2014, 22:10:47 PM

Heggland er bra han, men har null erfaring på dette nivået.  Det blir for stor risiko.

Heggland var god i juniorfinalen og presterte også bra i treningskamper tidligere, så jeg tror ikke nivået er så aller verst.


Junior og seniorfotball er 2 forskjellige ting.  Heggland startar ikkje, og kjem heller ikkje innpå med mindre det er 5 minutt igjen og Brann leiar 3-0
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 13:55:52 PM
For å si noe om hvor ekstremt alvorlig situasjonen er, kan vi se på oddsen til den bookmakeren som i størst grad styrer og skaper markedet inntil kampdagen.

Mjøndalen 2.28
Uavgjort    3.67
Brann        3.12

Vi er altså vurdert å ha over 10 prosentpoeng dårligere sjanse til å vinne på onsdag enn det Mjøndalen har.



Fristende å sette mange, mange penger på Mjøndalen, så blir katastrofen bittelitt mer spiselig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Jeg vil faktisk anta at Fakiren blir satt inn på (ving)backen i stedet for Sævarsson, ihvertfall om man tar Norlings tidligere disponeringer til følge. Ellers virker jo Norling (som jeg har nevnt tidligere) som en mann som ikke frykter omskolering av spillere. Han virker å ha fokus på egenskaper fremfor hvor spillerne har spilt i karrieren. Dermed kan det godt hende at han lar Fakiren være på backen og setter Askar frem som hengespiss. Eller noe annet smått absurd.

Superjack

Dette er katastrofe. Hanstveit har sett ut som han kunne dø på seg av nervøsitet, Azar det samme.

Mjøndalen kan fort ende opp med å spille fullstendig over, rundt og igjennom Brann sitt forsvar. Ser ikke lyst på denne kampen.
Brannsupporter.

tintin

Tror det er akkurat ka vi trenger, eg såg ikkje lyst på sogndal kampen, ei heller FKH, då vant vi. Eg var overbevist om seier på søndag, då tapte vi. No er vi mindre favoritter igjen, og det passer oss bra. Tror eg!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on November 25, 2014, 14:42:41 PM

Tror Tippeligaen kan tape 150 millioner om Brann blir borte
I morgen spilles årets dyreste kamp.


http://www.dagbladet.no/2014/11/25/sport/fotball/tippeligaen/brann/mjondalen/36403884/


Det blir faktisk et plaster på såret. Da kan de bare ha det så godt, liksom. Utrolig umodent av meg, men men.
Tren på langskudd

HenningSB

Quote from: Gulløl on November 25, 2014, 14:50:55 PM


Som undertegnede som er bosatt i Oslo, som veldig gjerne ønsker å dra på kamp..!
Helt kul umulig å få tak i billetter.. Har noen Brann-venner som bor i Drammen som har klart å skaffe seg billett, uheldigvis ikke til meg.

Northside

Quote from: HenningSB on November 25, 2014, 15:52:13 PM
Som undertegnede som er bosatt i Oslo, som veldig gjerne ønsker å dra på kamp..!
Helt kul umulig å få tak i billetter.. Har noen Brann-venner som bor i Drammen som har klart å skaffe seg billett, uheldigvis ikke til meg.


Bataljonen sitter fortsatt igjen med en god del billetter til kampen. Gudene må spørre dem hvorfor...

Go Up