• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Mjøndalen, kval.tippeligaen, søndag 23.11.2014, kl.19.00

Started by Gulløl, November 10, 2014, 19:54:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Viss ein skal halde fram med 3-5-2/3-2-4-1 og Grønner, Jonsson og Azar er ute (i tillegg då til sjølvsagt Demidov), så kan ein nytte Sævarsson den høgre av dei bak - eventuelt Heggland. Heilt villt kor mange stopparar me faktisk har.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

En Brann-spiller skadet på landslagssamling? Stopp pressen.
Gå av.

krøvel vellevold

Når får vi info om billetter til bortekampen? Med plass til bare 3-400 på bortefeltet, vil det jo bli kamp om plassen - selv på en onsdag.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: blobby winters on November 15, 2014, 17:51:08 PM
Lover godt for neste helg.
Både Norling og RBH reiste til Mjøndalen/Bærum kamp rett etter treningskamp. Med ekspert analyse av motstanderen fra best i alt RBH har jeg nå en god følelse foran kval. kamper


Ja eg er heilt roleg, reknar med Roald har full kontroll.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Stopperkrise-i-Brann-for-kvalifiseringskampene-474835_1.snd

Kan fort bli Mojsov-Hanstveit som stoppere og Sævarsson på venstreback, eller kanskje Demir.
Eller Hanstveit-Heggland som stoppere og Mojsov på venstreback

Stopperkrise har det vel for øvrig vært i heile år og fjor.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jeg antar at vi vil spille med tre stoppere. Jeg håper Heggland-Jonsson/Hanstveit/-Karadas

Kagain

Kan jo bli interessant om de gir nok et ubeskrevet blad sjansen i kvalikene. For en del år siden var det Erik Mjelde som fikk sin debut. Litt trist at det blir så lenge til vi kan si noe mer om en eventuell debutant i denne kampen, ellers kunne vi jo snakket om kvalik-forbannelsen i Brann...

Nixon

Quote from: krakra on November 17, 2014, 11:38:34 AM
Jeg antar at vi vil spille med tre stoppere. Jeg håper Heggland-Jonsson/Hanstveit/-Karadas


Jeg syns Mojsov har vært god etter at vi begynte å spille med tre stoppere. Mot Haugesund hadde han flere viktige klareringer, så jeg ser ingen grunn til å sette han ut av laget. Spesielt ikke nå som Grønner er ute.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Blir det tre bak og alle disse er ute, foreslår jeg Sæv, Mojsov, Hanstveit.
Tren på langskudd

dokken

Kun 300 billetter til Brann-supportere. Men blir 1200 tilgjengelige på åpent marked fredag. har vi noen i området som kan hamstre?

http://www.dt.no/sport/slik-skaffer-du-deg-billett-til-brann-kampen-1.8656590

Reise til denne kampen er jo ganske enkelt. Enten bataljonsbussen eller tog.

Seks timer med tog fra Bergen betyr at man enten kan ta morgentoget, henge i Drammen noen timer (vet ikke om jeg anbefaler fem timer i Mjøndalen) eller ta dagtoget (11.59) fra Bergen, satse på at det ikke blir forsinket og er fremme litt over 18. Da er det en time til kampstart.

Er det mulig å få NSB til å stanse dagtoget på Mjøndalen for en gangs skyld? Det er bare fem minutter fra Hokksund og ti minutter fra Drammen, men hvis mange skal rett på kamp kan det bli litt stress med transport. Fra Mjøndalen stasjon er det bare fem minutter å gå til stadion.

Nattoget går tilbake rundt midnatt fra Drammen.

osoerli

http://www.toppfotball.mif.no/news/article/1naf1px798t071xaq8y35fclzx/title/billettinfo-mjondalen-brann
Ordinært billettsalg starter fredag i billettluka ved hovedinngangen til nedre eiker stadion:
Fredag 21/11 kl. 17 - 21
Lørdag 22/11 kl. 12 - 16
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Jeg ser at Azar trolig er klar mot mjønningene, han vil trolig være rusten, og en rusten Azar er et risikomoment av dimensjoner. Samtidig er han treg, en egenskap han deler med Mojsov og Hanstveit. Jeg ønsker å se minst en stopper med fart mot Mjønningene, og Mojsov og Hanstveit bør være de to andre stopperne, alternativene er vel dag Heggland og Sæv, og da tror jeg at det greieste er å velge rutinen i og med at det er kvalik og Heggeland nærmest ikke har vært innpå i noen store kamper.


huleste

Hvordan kan man skaffe seg bortebillett? På bortetribunen?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Da får vi i alle fall duellstyrke mot et lag som blir beskrevet som "90 % dødball".
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Fun facts:

- Tilskuerne på Mjøndalens dårligst besøkte hjemmekamp i årets serie (845 tilsk) hadde fått plass på Brann Stadions bortefelt (850 pl.)
- på Mjøndalen Stadion får Brann et felt tilsvarende 2,5 % av vårt eget tilskuersnitt. På Brann Stadion får Mjøndalen et felt tilsvarende 73,6 % av Mjøndalens tilskuersnitt.
- Mjøndalen-kampene blir 7. gang på rad at Brann får bortekamp sist i et dobbeltoppgjør (e-cup eller kvalik).
Legg ned hele klubben!


Northside

Kan legge til at det blir buss med to etasjer. Da er det litt triveligere å sitte nede stille og rolig. I tillegg er det morgenbuss, ikke partybuss direkte fra Fotikken.

Corran

Bekymret over at Grønner er ute her
Om Azar er klar så vil jo det fort føre til Azar-Hanstveit-Mosjov
Men med 3 bak (selv om de spiller med en back på høyre kant som kan flyttes ned) så mener jeg Azar er for dårlig til å spille på noen av sidene Han må være den midterste av de bak.
Hanstveit mener jeg ikke kan spille på høyresiden av 3 midtstoppere og Mosjov er jo også blitt vant med venstre siden
Så da er det eneste riktige å spille med 4 bak eller Heggland inn for Azar eller Hanstveit.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Selv om Mojsov er blitt vant med å være venstre midtstopper i de siste kampene er han høyrebent og kan fint spille på den siden også, trolig er han hakket bedre der.

Normalt ville jeg ikke hatt Azar inn i midtforsvaret mer i år, men mot fysisk sterke Mjøndalen der det blir mange knalltøffe dueller og der det satses på dødballmål av bruntrøyene er Azar selvskreven som hærfører midt i forsvaret. Tror dette blir laget forutsatt at Azar er helt skadefri:                         

                       

Orlov og Sævarsson er de som er nærmest laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

2b1

Nixon: Ingen som kan klage på at de ikkje får billetter sier du? Eg må på jobb onsdagen, så busstur e uaktuelt for meg. Flyr til Torp etter jobb og nattoget hem igjen. Har 10 borteturer i år (serie) og
synes det blir feil at eg kan bli stående utenfor stadion, mens folk som e førstereis denne sesongen kommer inn bare pga at de har mulighet til å busse.

dex1974

Quote from: krøvel vellevold on November 17, 2014, 18:39:53 PM
Fun facts:

- Tilskuerne på Mjøndalens dårligst besøkte hjemmekamp i årets serie (845 tilsk) hadde fått plass på Brann Stadions bortefelt (850 pl.)
- på Mjøndalen Stadion får Brann et felt tilsvarende 2,5 % av vårt eget tilskuersnitt. På Brann Stadion får Mjøndalen et felt tilsvarende 73,6 % av Mjøndalens tilskuersnitt.
- Mjøndalen-kampene blir 7. gang på rad at Brann får bortekamp sist i et dobbeltoppgjør (e-cup eller kvalik).


Fun fact : Ingen av målscorerne fra fjorårets cupkamp er i klubbene lenger!
Martin Pusic som ga Brann ledelsen er i danske Esbjerg mens mannen som utliknet og deretter avgjorde for bruntrøyene fra krittmerket, Pål Alexander Kirkevold,  har skutt Sandefjord tilbake til Tippeligaen. 24-åringen ble toppscorer med 19 fulltreffere og kåret til årets spiller i 1.divisjon. En fremtidig spiss på Brann???
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Gulløl

Klipp:

Dermed kan det åpne seg muligheter for at Brann får tildelt flere enn de 300 billettene de allerede er lovet til den særdeles viktige kampen på Mjøndalen stadion 26. november.

http://www.nrk.no/hordaland/mjondalen-vil-utvide-tilskuerkapasiteten-mot-brann-1.12049648
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Husk å ikke skarre på r-en i køen i Mjøndalen ;).  Billettsalget starter kl.17 på fredag.

Et annet  klipp fra artikkelen over:

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mjøndalen sitt hemmelige våpen: Buing  ;D

Tror om de i det hele tatt er førebud på hva som møter de Brann Stadion. 17000 engasjerte Brann supportere mot 500 buende besøkende fra idrettsforreningen fra sørsiden av Drammenselva.

Klipp:

- Presset ligger uansett på Brann, eller hva?
- Det skjønner alle, at de har et voldsomt press på seg, men det får ikke vi gjort noe med. Vi kan prøve å fyre oppunder og stresse dem når kampen kommer. Vi får se om det blir litt buing, det hadde vært moro.


http://m.nettavisen.no/sport/fotball/--folk-er-nesten-tullete-nar-det-gjelder-brann/8510261.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on November 18, 2014, 11:17:48 AM
Mjøndalen sitt hemmelige våpen: Buing  ;D

Tror om de i det hele tatt er førebud på hva som møter de Brann Stadion. 17000 engasjerte Brann supportere mot 500 buende besøkende fra idrettsforreningen fra sørsiden av Drammenselva.

Klipp:

- Presset ligger uansett på Brann, eller hva?
- Det skjønner alle, at de har et voldsomt press på seg, men det får ikke vi gjort noe med. Vi kan prøve å fyre oppunder og stresse dem når kampen kommer. Vi får se om det blir litt buing, det hadde vært moro.


http://m.nettavisen.no/sport/fotball/--folk-er-nesten-tullete-nar-det-gjelder-brann/8510261.html


Jeg regner med at han snakker om at Brann-fansen vil bue på Branns spillere...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Blir ikke akkurat storinnrykk på bortetribunen på Stadion på søndag. Litt over 200 sannsynligvis.  

Når det gjelder returkampen i Mjøndalen blir det ikke utvidet kapasiteten med en provisorisk tribune, det NRK skrev var feil. Det blir å kjempe om 300 ståplasser på vollen om en ikke vil stille seg i kø på fredag og sikre seg plass blant hjemmesupporterne.

Klipp:

- De mest optimistiske snakker om 400 MIF-tilhengere i Bergen, men jeg tror vi skal være godt fornøyd om vi bikker 200.
Dermed fylles trolig ikke de rundt 850 plassene, fem prosent av kapasiteten, som er tildelt bruntrøyenes støttespillere.
Til hjemmekampen i Mjøndalen er det ventet stort besøk fra Brann-supportere. Disse har i utgangspunktet 300 ståplasser på vollen mot Hagatjernsveien, altså tolv prosent av totalkapasiteten.
Det er ventet stort press på disse 300 billettene, og det er heller ikke utenkelig at bergensere kjøper billetter på ordinære plasser. Dette er ikke forbudt, opplyser Sivertsen, men sikkerhetsvaktene vil fortløpende vurdere situasjonen underveis i kampen. Brann-tilhengere vil bli fjernet om de skulle utgjøre en sikkerhetsfare.
NRK skrev tidligere i dag at MIF vurderer å utvide kapasiteten med en provisorisk tribune. Dette stemmer ikke.
- Det er riktig at vi teknisk sett kunne fått det til på et vis, men det kommer ikke til å skje, sier Sivertsen.


http://www.dt.no/sport/gratis-mif-buss-til-bergen-1.8657675
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Christian Gauseth må stå over begge kampene mot Brann. Fikk 2 kamper for det røde kortet mot Bærum
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7699322.ece
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Christian Gauseth har vist glimrende form i høst og blir nok savnet i angrepet for Mjøndalen. Blir regnet blant de fire fem beste spillerne på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Nå er det snart fire døgn siden det ble klart hvem vi skal møte i kvaliken, når bortekampen skal spilles, hvor bortekampen skal spilles - og hvor mange billetter vi får. Likevel er det fremdeles ingen som vet hva som skjer ang. billetter til denne kampen. Og det er syv dager igjen...
Legg ned hele klubben!

Miller

Enig med krøvel, savner info om billetter. Tenker da for oss som må jobbe og har fly som eneste alternativ.

Tog skulle vel bli lagt ut i går kveld?

Felt R

De sliter vel med å fordele billettene blant sine venner og bekjente før de legger ut noen få billetter til allmenheten...

OhAhCantona



Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Northside

Quote from: krøvel vellevold on November 19, 2014, 10:43:42 AM
Nå er det snart fire døgn siden det ble klart hvem vi skal møte i kvaliken, når bortekampen skal spilles, hvor bortekampen skal spilles - og hvor mange billetter vi får. Likevel er det fremdeles ingen som vet hva som skjer ang. billetter til denne kampen. Og det er syv dager igjen...


Brann burde hatt en plan i forkant av kampen mellom Mjøndalen og Bærum. Men at de roter med billetter er ikke overraskende...

Ryktes det var et møte på Stadion klokken 13:00 i dag angående billetter. Vi får se om det kommer noe info snart.

Rex



Klaus_Brann

Quote from: SK on November 19, 2014, 13:15:36 PM


Tja. Piotr har vært all over middels i år, og vi så jo hvordan det gikk i kampen mot Haugesund, hvor det tross alt var enda større press.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Rød makt på Hansa

fineste drakten er 1995

Hva gjør den som har glemt å skrive medlemsnummer på bestilling av bortetur?

Zolkan

Hva med medlemmer som ikke har mulighet til å reise organisert, vil det bli lagt ut billetter for salg?

Go Up