• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvalik

Started by Jokke75, October 28, 2014, 17:24:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: KNUDSEN on November 09, 2014, 22:18:26 PM
Blir vel ikke enkelt å få tak i billetter til bortekampen. Ser Mjøndalen har stadion med plass til 2100tilskuere og Bærum under 1000tilskuere.


Det kan nok fort hende at det leies inn midlertidige tribuner til kampen. Det vil både Mjøndalen/Bærum og Brann tjene på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Eller ringes inn en hel drøss med bombetrusler slik at Ullevaal blir nærmeste alternativ.
Gå av.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:28:57 PM
Quote from: KNUDSEN on November 09, 2014, 22:18:26 PM
Blir vel ikke enkelt å få tak i billetter til bortekampen. Ser Mjøndalen har stadion med plass til 2100tilskuere og Bærum under 1000tilskuere.


Det kan nok fort hende at det leies inn midlertidige tribuner til kampen. Det vil både Mjøndalen/Bærum og Brann tjene på.


Men er det så lett? Er ikke NFF ganske restriktive når det gjelder slike midlertidige tribuner?
Rød makt på Hansa

Northside

For å si det slik, jeg reiser om jeg har billett eller ikke. Sikkert ikke lukket stadion, så da er det bare å klatre opp i et tre eller noe.

Xminator

Er det lov for de to lagene å bytte til en større arena? De ville jo tjent mye penger på å gjøre det, men så er det dette med at noen klubber prioriterer sportslige fordeler før de økonomiske...

Xminator

Hvem skal vi håpe på? Jeg tror jeg holder en knapp på Bærum. Av den enkle grunn at de har sluppet inn flere mål enn de har scoret.

Jeg håper også på bortekamp først, regner med bortemål gir fordel slik som i Ecup? På den andre siden så spørst det jo hvor mange som gidder å ta  turen til Stadion om den andre kampen er drept før den begynner.

Hatleking

Einig. Det er jo synd at Bærum har mindre stadion, men no er det trass alt eksistensen i Tippeligaen det handlar om. Tvilar på at det vil vere eit problem med å få folk inn på stadion.

Nixon

Quote from: Xminator on November 10, 2014, 08:09:10 AMEr det lov for de to lagene å bytte til en større arena?


Jeg innbiller meg at det ikke er lov å bytte arena for enkeltkamper, men at alle lag må holde seg til samme arena gjennom en hel sesong.

Dersom det blir Bærum vil våre fem prosent av billettene utgjøre en minibuss og noen personbiler. Bra for miljøet, men ikke så bra for alle de som vil se kampen. Hvordan Brann og Bataljonen eventuelt skulle løst en slik knapphet er ikke godt å si. Det ville nærmest vært en umulig oppgave å gjøre det rettferdig. Så Mjøndalen er absolutt å foretrekke.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Alt annet enn stinn brakke i heimekampen er uakseptabelt.
Gå av.

Nixon

Quote from: Hatleking on November 10, 2014, 08:18:10 AMTvilar på at det vil vere eit problem med å få folk inn på stadion.


Såvidt jeg kan se selger normalt sett ikke Bærum billetter på internett før kampen, men at alle billetter kjøpes på Sandvika Stadion før kampen. Så det ville jo eventuelt bare å stille seg opp i god tid...:)
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on November 10, 2014, 08:25:30 AM
Quote from: Hatleking on November 10, 2014, 08:18:10 AMTvilar på at det vil vere eit problem med å få folk inn på stadion.


Såvidt jeg kan se selger normalt sett ikke Bærum billetter på internett før kampen, men at alle billetter kjøpes på Sandvika Stadion før kampen. Så det ville jo eventuelt bare å stille seg opp i god tid...:)


Kom dårleg fram, men meinte Brann Stadion på slutten der!

Fusentast

Brann skal være bedre enn både Mjøndalen og Bærum, og etter kampene mot Sogndal og Haugesund er jeg sterk i troen på at dette går veien. Kvalitetsmessig skal Brann være vesentlig bedre enn begge de to lagene, men når det er sagt så er det utvilsomt Brann som har mest å tape. Det jeg frykter mest er at Brann går i undervurderingsfellen, og at de dermed ikke går inn i kampene med innstilling om å vinne alle dueller.

I don't think you can the rules!

Spelaren

Av Bærum og Mjøndalen er førstnevnte å foretrekke. Ingen av lagene har imponert i sesongavslutningen, hvis en ser på formstatistikken til lag 3-6 så er det faktisk nokså begredelig.

Her er siste fem kamper. Verken Mjøndalen, Fredrikstad, Kristiansund eller Bærum er i nærheten av noe som tyder på god form, snarere virker det som om det er kampen mot nedrykk som har mobilisert mest krefter i divisjonen under oss. Eksempelvis Bryne, Hødd, Tromsdalen og Strømmen har alle gjort det bedre i sesongavslutningen, for alle utenom Tromsdalen var det nok til fortsatt spill i divisjonen. Så, i motsetning til Tromsø (7 tap) og nesten uslåelige Sandefjord (1 tap), så er det ingen lag i flytsonen som gjester Brann Stadion for kvalik. Riktignok har Brann funnet på å dumme seg ut mot lag frå lavere divisjoner utenfor flytsonen før, forhåpentligvis er hodene skjerpet bedre denne gangen.

Mjøndalen har den lille x-faktoren som gjør at eg helst ser at Bærum tar seg videre.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Fusentast on November 10, 2014, 08:33:48 AM
Brann skal være bedre enn både Mjøndalen og Bærum, og etter kampene mot Sogndal og Haugesund er jeg sterk i troen på at dette går veien. Kvalitetsmessig skal Brann være vesentlig bedre enn begge de to lagene, men når det er sagt så er det utvilsomt Brann som har mest å tape. Det jeg frykter mest er at Brann går i undervurderingsfellen, og at de dermed ikke går inn i kampene med innstilling om å vinne alle dueller.




Og uansett hvor mye Brann skulle rundspille motstanderen, har man ingen garanti for at ineffektive og uheldige tabbe-Brann anno 2014 vinner dette. I går så vi det igjen: Halvannen tabbe forærer FKH to billige mål.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Se for dere Bærum kommune med to lag i eliteserien - men ingen fra Bergen...
Legg ned hele klubben!

Huff

Jeg tror det er langt mer sannsynlig at Brann vinner en kvalik enn at vi ikke vinner. Når tror jeg Brann ville måttet ta turen ned en gang om de måtte spille tre kvaliker, så jeg er på ingen måte trygg. Mao tror jeg det er 60-70 prosent sannsynlig at vi vinner en kvalik.

Hvem vi bør møte er jeg usikker på. Ekstra ille å ryke for et lag fra Bærum, samtidig tipper jeg Mjøndalen er litt sterkere.

Fusentast

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2014, 08:49:23 AM
Quote from: Fusentast on November 10, 2014, 08:33:48 AM
Brann skal være bedre enn både Mjøndalen og Bærum, og etter kampene mot Sogndal og Haugesund er jeg sterk i troen på at dette går veien. Kvalitetsmessig skal Brann være vesentlig bedre enn begge de to lagene, men når det er sagt så er det utvilsomt Brann som har mest å tape. Det jeg frykter mest er at Brann går i undervurderingsfellen, og at de dermed ikke går inn i kampene med innstilling om å vinne alle dueller.




Og uansett hvor mye Brann skulle rundspille motstanderen, har man ingen garanti for at ineffektive og uheldige tabbe-Brann anno 2014 vinner dette. I går så vi det igjen: Halvannen tabbe forærer FKH to billige mål.


Sant nok, men velger å fokusere på det positive. At de til slutt snur kampen igjen, til tross for at de på slutten allerede var sikret kvalik, har vi ikke sett for mye av denne sesongen. Jeg tror Brann nå går inn i kvalik med en offensiv innstilling med intensjon om å vise alle at det er uaktuelt at Mjøndalen eller Bærum skal spille i Tippeligaen neste sesong.
I don't think you can the rules!

Fusentast

Quote from: Huff on November 10, 2014, 09:12:26 AM
Jeg tror det er langt mer sannsynlig at Brann vinner en kvalik enn at vi ikke vinner. Når tror jeg Brann ville måttet ta turen ned en gang om de måtte spille tre kvaliker, så jeg er på ingen måte trygg. Mao tror jeg det er 60-70 prosent sannsynlig at vi vinner en kvalik.

Hvem vi bør møte er jeg usikker på. Ekstra ille å ryke for et lag fra Bærum, samtidig tipper jeg Mjøndalen er litt sterkere.


Det viktigste er ikke hvem Brann møter, det viktigste er å unngå hjemmkamp først.
I don't think you can the rules!

Fusentast

Quote from: Spelaren on November 10, 2014, 08:47:21 AM
Av Bærum og Mjøndalen er førstnevnte å foretrekke. Ingen av lagene har imponert i sesongavslutningen, hvis en ser på formstatistikken til lag 3-6 så er det faktisk nokså begredelig.

Her er siste fem kamper. Verken Mjøndalen, Fredrikstad, Kristiansund eller Bærum er i nærheten av noe som tyder på god form, snarere virker det som om det er kampen mot nedrykk som har mobilisert mest krefter i divisjonen under oss. Eksempelvis Bryne, Hødd, Tromsdalen og Strømmen har alle gjort det bedre i sesongavslutningen, for alle utenom Tromsdalen var det nok til fortsatt spill i divisjonen. Så, i motsetning til Tromsø (7 tap) og nesten uslåelige Sandefjord (1 tap), så er det ingen lag i flytsonen som gjester Brann Stadion for kvalik. Riktignok har Brann funnet på å dumme seg ut mot lag frå lavere divisjoner utenfor flytsonen før, forhåpentligvis er hodene skjerpet bedre denne gangen.

Mjøndalen har den lille x-faktoren som gjør at eg helst ser at Bærum tar seg videre.


Bærum kom på 5.plass med negativ målforskjell, det er litt oppsiktsvekkende i grunn.
I don't think you can the rules!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2014, 08:50:01 AM
Se for dere Bærum kommune med to lag i eliteserien - men ingen fra Bergen...


Og begge må spille på Nadderud med et samlet tilskuertall som er halvparten av det vi ville hatt...
Rød makt på Hansa

Henrik8

November 10, 2014, 10:20:46 AM #70 Last Edit: November 10, 2014, 10:36:41 AM by Henrik8
Jeg var ikke klar over at man ikke kunne flytte kamper, har hele tiden antatt at en kamp mot Bærum ville blitt flyttet til Nadderud. Sandvika Stadion har to flyttbare tribuner av typen plastseter oppå et oppbygg av metallstenger. Disse har som andre har sagt en kapasitet på under 1000.

Den ene langsiden som ikke har tribune løper langs en liten vei, med et høyt nettinggjerde mellom veien og banen. I år har det vært hengt reklamebannere på dette nettet hele veien, så det går ikke an å henge utenfor gjerdet for å se kampen. På denne langsiden kan det neppe være mulig å få plassert inn noen tilskuere på innsiden ettersom det maks er 2-3 meter mellom banen og gjerdet.

Den tomme kortsiden har et nett som skal stoppe baller fra  forsvinne. Bak dette nettet er det noen småbaner og ett klubbhus. Her kan det vel kanskje være mulig å la noen stå, men det blir i så fall ikke mange.

Ser ikke noen særlig mulighet for å få økt kapasiteten på Sandvika Stadion noe særlig. Hvis det er riktig som sagt her at kampen ikke kan flyttes, blir det ikke mange Brannsupportere som får mulighet til å se kvalkampen.

PS: I første div har den lille kortsidetribunen blitt gitt til bortesupportere, Bærum greier seg med den lille langsiden. I så fall blir det et par hundre billetter. Men det kan jo være Bærum blir mer grådige hvis det blir TL-kvalikk.
Kjør over pakket 09`

Huff

Gjelder partoutkortet for kvalik eller må vi betale?

Nixon

Quote from: Huff on November 10, 2014, 10:30:20 AM
Gjelder partoutkortet for kvalik eller må vi betale?


Vi må sannsynligvis betale for billettene. Noe som gjør at det neppe blir fullt hus uansett om vi starter eller avslutter på Stadion.
Rød makt på Hansa

Xminator

Nå var det vel Skarfjord som gjorde sport i å tape mot 1. divisjonslag, så vi kan jo håpe Norling gjør det bedre...

Spelaren

Gravemaskin.
Nattestid.
"Uhell".

-> Ullevaal? Heimebane.
Gå av.

olebrann3

"cupfinale" på ullevaal i november altså?

TCAC

Vi burde definitivt håpe på Bærum. Jeg har vært på tre-fire Bærum-kamper i år, og de virker veldig langt unna å holde TL-standard. Tipper at Mjøndalen normalt er mange hakk bedre. Når det gjelder tilskuerkapasiteten er jeg enig med Henrik8. Kan ikke se for meg hvordan de skal klare å få inn ekstra midlertidige tribuner rundt Kadettangen.

Lasaron

Jeg også håper på Bærum. De kom rett fra 2. divisjon. Tror de vil slite mest fysisk på tampen av sesongen. Våre gutter skal være bedre trent, spesielt i forhold til Bærum. Dessuten tror jeg de er hakket mindre motivert for eliteserien enn Mjøndalen.
Tren på langskudd

Nixon

Kvaliken trekkes allerede i dag. Og det er igjen blitt tvil om den første kampen skal spilles 22. eller 23. november. Blir det Bærum blir det sannsynligvis lørdag for å ikke kollidere med cupfinalen pga manglende flomlys.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-blir-Branns-kvalifiseringskamper-473594_1.snd
Rød makt på Hansa

Nixon

Allerede ved lunsjtider mandag trekker NFF hvem av Brann og Bærum/Mjøndalen som får hjemmekamp først.

Når spiser de egentlig lunsj i NFF?;)
Rød makt på Hansa

TCAC


Nixon

Noe som betyr at dersom vi møter Bærum blir bortekampen ikke spilt før lørdag 29. november. Igjen pga manglende flomlys.
Rød makt på Hansa

Yngve

Får håpa det ikkje vert kaldt på austlandet då, så banen deira frys. For dei har vel ikkje undervarme, tippar eg.

Nixon

http://www.tv2.no/2014/11/10/sport/6218081

Her er forøvrig saken fra TV2. Hverken BA eller BT har kommet med noe på sine nettsider.
Rød makt på Hansa

Baunebob

Greit det, vi er best borte.

Gulløl

Stor sannsynlighet for at det blir Mjøndalen vi kommer til å møte. Overraskende om bæringene slår Mjøndalen i neste kvalikk kamp på bortebane.

Om det blir Mjøndalen. Klubben fikk nytt Stadion anlegg som ble åpnet i april 2012. Har tilskuerkapasitet på 2500. Anlegget har kunstgress med undervarme.

Hvordan er reglene for hvor mye billetter vi får ? Den normale 5 % regelen, altså 125 billetter ?? Det dekker vel ikke mer en omtrent 10 % av behovet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Helt forbanna utrolig! Dersom det blir Bærum, så spiller vi plutselig 29. November!
Dette er tredje gangen NFF endrer datoen. Flere av oss er på helgetur i Europa da...

Herman1

Quote from: Northside on November 10, 2014, 13:23:56 PM
Helt forbanna utrolig! Dersom det blir Bærum, så spiller vi plutselig 29. November!
Dette er tredje gangen NFF endrer datoen. Flere av oss er på helgetur i Europa da...


Nærmere tre uker før jul, hahahah...

Herman1


Er det en bortemåls-regel som avgjør ved uavgjort etter to kamper?
Når spilte vi mot Bærum sist?
Har de noen gode spillere vi bør passe oss for, om det blir dem vi møter?

dudo

Samme regler som i e-cupene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Når det gjelder dette med å bytte bane så er det i utgangspunktet ikke tillat i seriespill siden alle lag skal ha så like forhold som mulig. I og med at dette er kvalifiseringsspill og det ikke går ut over noen andre hvor vi spiller kampen borte så ser jeg ikke noe argument for ikke å flytte bortekampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henrik8

Quote from: Yngve on November 10, 2014, 12:59:19 PM
Får håpa det ikkje vert kaldt på austlandet då, så banen deira frys. For dei har vel ikkje undervarme, tippar eg.


Bærum har kunstgress, vet ikke hvordan det er med undervarme.
Kjør over pakket 09`

Gulløl

Kloakken sørger for undervarme på banen til Bærum. Klipp:

Banen på Kadettangen er etter manges mening en av de beste kunstgressbanene i landet. Flere av landets beste spillere sier til oss at dette er slik en kunstgressbane skal kjennes å spille på. Vi tror det kommer av en gunstig kombinasjon av faktorer, den ligger på grus - hele Kadettangen består jo bare av grus, den er nøyaktig lagt etter spesifikasjonene til produsenten med gummipad, gress, sand og gummikuler i riktig kombinasjon. Dessuten kjøres det mye varme inn i banen. Den er knyttet til Bærum Fjernvarmes nett i Sandvika. Etter at mange av de store bygningene i Sandvika er varmet opp kommer vannet hit.
Du lurer kanskje på hvor varmen kommer fra? Litt ekkelt kanskje - men miljøvennlig - den hentes ut av kloakken Oslo sender utover til Veas i Asker. Vi anbefaler alle andre klubber å legge kunstgress med undervarme - vår erfaring er at det gjør fotballen til en helårstilbud til alle aldersgrupper og bygger klubben opp rundt et sted der alle møtes. Før var klubbhuset vårt et utstyrslager for lag som fartet rundt i Bærum på jakt etter baner å trene på. Nå er huset klubbens hjerte.

http://www.baerumsk.no/sandvika-stadium
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Eg føler Bærum har mest å tena på dette økonomisk i alle fall...

Quote

Norlings hund

Quote from: Yngve on November 10, 2014, 14:10:30 PM
Eg føler Bærum har mest å tena på dette økonomisk i alle fall...

Quote


Hvorfor det?

http://www.toppfotball.no/spectators/article/d3k1zdp5yikp1p6lt1u5jztu9/title/mjondalen-med-storst-publikumsokning-i-1-divisjon

Langt større oppmøte i Mjøndalen, som altså vil få flere inntekter av det enn Bærum.

Ricky

Liker at vi starter hjemme. Da blir det mer senkede skuldre, og det går an å legge opp en bortetaktikk etter resultatet.

Yngve

Jaudå. Men hugs at dei og får 40 prosent av inntektene frå Stadion-kampen med 10-15.000 tilskodarar.. Det er jo enorme summar for dei begge, men mest miniklubben Bærum.

Heimekampen til Bærum dekker jo sikkert ikkje utgiftene til Brann ein gong.

Gulløl

November 10, 2014, 15:28:15 PM #97 Last Edit: November 10, 2014, 15:35:47 PM by Gulløl
Klarer vi utsolgt Stadion 23 november ? Tror det om vi kjører "riktig prissetting" av billetter. I denne kampen gjelder ingen partoutkort så alle må kjøpe billett. Den enorme suksessen med 99 kr pr. billett i flere kampanjer i år bør absolutt gjentas til denne kampen, og kjøres på hele Stadion. Det er bedre med 17600 tilskuere som betaler 99 kr en 11000 tilskuere som betaler 160 kr i snitt. Det gir omtrent samme inntekt, men forskjellen er at et fullsatt Stadion motiverer og støtter spillerne bedre. Så Brann vær smart, gå for en modell som selger ut Stadion, kan være forskjellen på å holde oss eller nedrykk. Salg av billetter bør Brann starte omgående selv om motstander ikke er bestemt, dato og klokkeslett er fastsatt holder det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Enig. Her kan et fullsatt stadion være med å avgjøre nedrykk eller ikke. Det er dyrt å rykke ned.

Sånn generelt vil jo også fullsatte stadioner generere mer sponsorinntekter, samt kioskinntekter etc.
Tren på langskudd

Xminator

Vi spiller hjemme først. Om det blir Bærum er det 29. november klokken 12:00 (ikke flomlys), Mjøndalen betyr onsdag 26. november 19:00.

Quote


For publikumsfremmøte er det nok best at vi spiller hjemme først.

Go Up