• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sogndal - søndag 2. november kl. 18.00

Started by Nixon, October 22, 2014, 08:39:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: dr_cyanid on November 02, 2014, 11:52:29 AM
Quote from: nero on October 31, 2014, 17:19:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.

Spørsmålet er om Jonsson er verre enn det vi har sett av Mojsov, Skjønningen og Karadas i midtforsvaret? Neppe. Kan bare bli bedre spør du meg. Mest spennende er vel hvem Jonsson skal spille sammen med. Kjenner jeg er veldig klar for at Hanstveit skal få hvile litt. Rart at laget ikke er lekket allerede. Forsto slik på Ballspark-sendingen i går at spillerne var informert om startellever på spillermøtet.


Det er egentlig ikke poenget her. Poenget er at vi nesten aldri får spilt inn et forsvar, og det blir ikke bedre av det. Det kan godt være at det funker akkurat i dag og at det var riktig, men generellt har Norling byttet unødvendig for mye på midtforsvaret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

Håper at spillerene viser fra første spark på ballen at de er villig til å blø for drakten. Kjør over pakket.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Tore Strand er håpløs;

Gode fotballspillere lager ikke straffespark.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Da blir det 5-3-2 i dag også;

http://www.brann.no/news/article/829151zg21hw1s8zedq6fgpo0/title/jonsson-starter-mot-sogndal

Jonsson inn for Hanstveit. Bedre enn å ta ut Grønner gjerne. Azar og Pedersen på topp. Skulle gjerne sett Huse inn der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


olebrann3


TCAC

Samme elendige laguttak som i forrige kamp, med unntak av at det har blitt forverret ytterligere med Jonsson inn for Hanstveit!? Utrolig.

Hatleking

Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.

Spelaren

Gå av.

vekkreist

Ka e det Norling tenker med? Jonsson inn fra første minutt?? herregud. Husklepp vraket IGJEN?? til denne kampen? ... nei dette lukter tap.. Jonsson lager vel straffespark eller noe... (noe: ut med skade etter 20 minutter)

HERREGUD!!

Giles

Syk lagoppstilling. Blir verken fugl eller fisk.
Jonsson ok, formasjon helt ute. Mojsov het ute, Azar helt ute.
Får inderlig håpe jeg tar feil.

dudo

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 17:15:53 PM
Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.


Byttet med skade. Gitt at det skjer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Hvor mange lange baller har vi hatt hittil? 4?5?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

Har vi egentlig hatt noen målsjanser?? Dette lover ikkje bra...

Serez

Synes Jonsson virker som en genialt bytte i forhold til Hanstveit. Synes Jonsson har vært veldig solid hittil.


Hatleking

Klasseavslutning. Utruleg viktig rett før pause.

Rex

Syns Sævarsson har vært positiv. Angriper hurtig og direkte. Ikke den somlingen de andre driver med.

dudo

Sinnsykt å sette inn Orlov i stedet for Huseklepp der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking


Hatleking

Tenk ein målfarleg Barmen. Hadde jo blitt toppscorar.

dudo

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke er den arbeidsdagen jeg har prestert best. Litt som Pedersen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det der er idioti av Pedersen... han må stå over neste kamp.

Hatleking

Aiaiai. For ei stemning. Må vere fantastisk å vere der no.

Baunebob

DEILIG GUTTER! Nå får vi heller ryke i siste..

Henrik8

Kjør over pakket 09`

Hatleking

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 17:15:53 PM
Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.


No sit eg igjen utan nåla i veggen, men Brann har iallfall fått forlenga håpet. No er det berre å mobilisere maks!!

Brann_ruler

Lettelse. Men nå må de fokusere på å gjøre jobben godt i araberland! Deilig med seier.

Huff

Da var muligheten til å berge plassen sikret...

Hvis FKH klarer å mobilisere skikkelig -noe jeg vil anta- skal det bli meget vanskelig å i det hele tatt ta ett poeng der. Jeg ser det fremdeles som klart mest sannsynlig med nedrykk, men håpet lever i alle fall. 

bulldog

mojsov klarer å rote det til igjen. det er sesongens største gåte, hva i all verden gjør denne fantastic player på banen for vårt elskede Brann?
bulldog

ostraume

Jonsson konge. Mojsov bås.

Var vi ikke egentlig bedre når vi drev med balltrilling i 442 enn det vi holder på med nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Sinnsykt deilig seier, selv om jeg ikke akkurat ble sterkere i troen på seier mot Haugesund etter denne kampen enn jeg var før. For vi spilte nok en gang ikke en særlig god kamp. For jeg synes ikke at vi med kveldens system utnytter styrkene til spillerne. Som at vi ikke satser mer på å komme ned til kortlinjen for å legge inn når vi har såpass sterke spisser der foran. Nå blir det innlegg fra midt på vår banehalvdel fra islendingen fordi han ikke har noen andre alternativer siden ingen kommer og hjelper han. Og slike innlegg er mye lettere å forsvare seg mot enn innlegg fra linjen.

Men uansett! Vi har fått en ukes utsettelse på nedrykket. Og det er da noe!:)
Rød makt på Hansa

blobby winters

Synd vi ikke kan spille hjemme mot andre lag med Svensk trener oftere. 4 hjemmeseier i år 3 mot lag med svensk trener. Vi var dårlig igjen i dag. Men, heldigvis var Sogndal enda mer dårlig enn oss.

Lasaron

Min far ringte meg etter kampen for å høre hvordan det gikk. Han var i et følge på ferja mellom Austrheim og Fedje. Når jeg sa resultatet brøt det ut jubel i bakgrunnen, voksne menn tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on November 02, 2014, 20:52:42 PMvoksne menn tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre.


Ja, da vet man at det var helt vill stemning!:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Herlige dommeravgjørelser i dag. Branns 12. mann. Alle dommere skulle dømt som han.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Hatleking

Nja. Sogndal må vinne - noko som er langt frå sikkert. Dei har ikkje akkurat vore i strålande form i det siste, og no er iallflal stopparen Patronen ute i neste kamp. Sogndal kjem ikkje til å vinne med tre mål heller, så om me tek poeng mot Haugesund skal me absolutt klare oss. Med tap er det fortsatt ikkje umogleg.

Lasaron

Jeg la merke til at Brann vant krigen. Mange ganger lå Sogndalspillere nede med smerter, nesten aldri noen av våre.
Tren på langskudd

Oppreist

Dessverre ser det ut til at Hoseth er ute til kampen mot Sogndal, vi har to-tre mann ute og Haugesund har ingen karantener...
Stein på stein blir Steinar.

Northside

Trommen til Sogndal forsvant før denne kampen (akkurat som for 2år siden), det første til at det var verken sang eller tromme fra bortefeltet i dag :)

Ellers mye daukjøtt på Store Stå i dag. Var en som f.eks hadde med tippoldemoren sin på feltet. Var ikke så mye koking å spore hos henne...

Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.823389331014770.1073741858.149857955034581

krøvel vellevold

Quote from: Oppreist on November 02, 2014, 21:46:54 PM
Dessverre ser det ut til at Hoseth er ute til kampen mot Sogndal, vi har to-tre mann ute og Haugesund har ingen karantener...


Sogndal da?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 21:07:37 PM
Nja. Sogndal må vinne - noko som er langt frå sikkert. Dei har ikkje akkurat vore i strålande form i det siste, og no er iallflal stopparen Patronen ute i neste kamp. Sogndal kjem ikkje til å vinne med tre mål heller, så om me tek poeng mot Haugesund skal me absolutt klare oss. Med tap er det fortsatt ikkje umogleg.

Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Stabæk og Haugesund møttes i kveld, og der var det visst bare pliktoppmøte med upresset balltrilling fra begge lag. Vanskelig å si om det lover bra eller dårlig for oss.

blobby winters

Spennende blir det.

Ser ikke bort i fra at FKH leder med 2+ mål mot Brann og kampen er over etter første omgang slik at vi trenger hjelp fra Stabekk.  Og så er det 0-0 i Sogndal mot Stabekk og vi må lytte til radio/se på mobil hele 2. omgang med nerver. Typisk  ville være at det kommer mål fra Sogndal i  overtid som sender oss ned.

krakra

Bra kamp i dag. Grønner fremstår som en ener der bak og har virkelig vokst til en ledertype som fort kan ha reddet plassen vår i dag. Litt synd at MP er ute, men slik han har fremstått i år er det ikke noe voldsomt tap. Håper vi bruker Huse sammen med Azar på topp, men frykter det blir Orlov.

At Jonsson gikk inn på laget var jeg uenig i, og jeg er det ennå. Men han klarte seg greit. Skjønner likevel ikke hvorfor det var Hanstveit og ikke Mojsov som røk. Mojsov tabbet seg ut igjen og har ingen fremtid i Brann uansett hvor vi spiller neste år.


Kruxleiven

Først må jeg si det er galet dårlig trøkk her. 40 innlegg omtrent siden kampen begynte. Alle ute og feirer?

Seier med bismak. Grønner scorer jo og viser for alle at han (og Hanstveit) burde spilt hele sesongen, hvert sekund. Dette nuller ut alle tabbene han har gjort tidligere og gjør han til sesongens beste spiller. Spøk til side. Målet var fint. Godt teknisk utført skudd.

Ellers synes jeg vi gjør en bra kamp. Spesielt om man tar forholdene i betraktning. To nervøse nedrykkslag med lavt bunnivå, men der vi mestrer krigen, nervøsiteten og kampen best. Jeg er møkk lei av å høre om Norlings omstendelige stil der det går sakte fremover. I denne kampen som i mange av de foregående ser vi ingenting til det. Masse lemping freomver, men det var mer fornuftig denne gangen, og det var mer tanke bak vingspillet. I tillegg må det sies at vi til de grader vinner dødballkampene. Både fremover og bakover. Til slutt synes jeg kampen viser at 3-5-2 passer oss. Selv om vi ta motstanden for det den var, ganske dårlig. Lite å bygge hidere på, men om de fortsetter som dette og gjerne i 3-5-2 så har vi en sjanse i Hgsd. Gleder meg faktisk litt til å se Erik på topp.

Corran

Skjønner godt at Johnsson kom inn, Og Hanstveit røk nok ut siden han har hatt meget svake kamper i det siste.
Nest kamp blir det fort Orlov og Huse på topp siden MP må stå over og Azar så ut som om han gikk skadet av banen. Tror ikke det betyr av vi blir dårligere Azar og MP kjemper mye men er ikke så mange dueller de vinner og som dee blir farligheter av. Orlov syntes eg kom inn som et friskt pust i dag.
Skaanes var også et friskt pust i dag og håper han starter sentralt for Barmen neste kamp
Ellers kommer vel Vindheim inn for Sævarson. Og med 3 midtstoppere i neste kamp og så tror jeg også Vindhem kommer mer til sin rett
Nok en uke med håp og forventninger om dommedag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 21:54:35 PM
Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...


Kan jo legge til at Sogndal presterte å tape for Brann. Og når de kunne det, kan de fint klare å tape for Stabæk også.

Go Up