• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sogndal - søndag 2. november kl. 18.00

Started by Nixon, October 22, 2014, 08:39:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.brann.no/news/article/19gag3pvzrfh11mt7ijgchel08/title/kompisbilletter-til-99-kroner-mot-sogndal

Til den meget viktige bunnkampen har Brann hentet frem igjem kompisbilletter igjen der alle med partoutkort kan kjøpe så mange billetter de vil til 99 kroner.

Det vil forhåpentligvis gi en del flere tilskuere til kampen. Selv om Brann fortsatt insisterer på at man må opp på Brannbutikken for å hente billettene. De har da teknologien klar til å gjøre dette på nett/mobil og burde funnet lønsinger der. Ellers kunne de like gjerne tatt skrittet fullt ut og senket prisen for alle billettkjøpere til 99 kroner i denne viktige siste hjemmekampen. Også de som ikke kjenner noen med partoutkort.
Rød makt på Hansa

Jokke75

Bekymret for denne viktige kampen...  Bir det en knokkelkamp, er jeg redd det blir tap.  Sogndal KAN spille gampefotball...  Her må det spilles med tempo og ballen langs bakken.  Og ikke på tvers, men fremover!  Men det er vel det vi har prøvd i hele år uten å få til....

Kagain

Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...

Utmedsnolken

Quote from: Kagain on October 23, 2014, 13:56:17 PM
Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...


Heldigvis er det sjelden har scorer selvmål..
"og der snubler Sæternes igjen"

Kagain

Ah. Godt poeng. Så vi risikerer faktisk at han storspiller for Sogndal selv om han spiller for oss. Må jo være utrolig surt om Karadas gjør et selvmål som sender oss ned. Da blir det vel gapestokk på Torgallmenningen.

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on October 23, 2014, 13:56:17 PM
Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...


Tipper Tim Nilsen lett tar over stafettpinnen fra Azar. For så å bli solgt til oss når vi rykker opp igjen for 5 mill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Hehe, ja. Det er vel alltid noen potensielle monstre hos Saftkokaradn.

huleste

Dette blir uhyggelig spennende! Nå må vi mobilisere en siste gang i år! Fullsatt Brann stadion på søndag. Jeg bestiller flybilletter i dette sekundet. Denne kampen må vi vinne! Kompisbillettene er tilbake denne kampen, så det bør hjelpe.

Spelaren

Fulle tribuner? Er stygt redd for at det kan skremme de skjøre blomstene av noen spillere som aksler trøyen vår.
Gå av.

Spelaren

Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.
Gå av.

huleste

Noe må jo fyre dem igang... Norling klarer det tydeligvis ikke..


Brann_ruler

Ser ingen åpenbar grunn til at brann skal slutte å slippe inn enkle mål og brenne sjanser. Skal vi vinne må Sogndal gjøre flere og grovere personlige feil enn oss. Er ikke tilfeldig at 17 av 28 kamper er tapt. Vi har en stall som stinker. Ufattelig feilkomponert.

tintin

Kan godt stemme at stallen er feilkomponert osv, og ja vi ligger der vi ligger pga oss sjøl, vi har ikkje uflaks alltid. Men at stallen stinker er eg ikkje med på. Stallen burde (i mine øyne) vært plenty god nok for en plass godt unna nedrykkstrid. Vi har spillere som er bedre i de fleste posisjoner enn mange andre TL-lag. At lag som Sogndal, B/G, Stabæk, Sarpsborg osv er over oss på tabellen er intet mindre enn skandaløst dårlig. Spillerne ofrer ikkje nok, Norling har feilet med taktikken og virker ikkje pr akkurat no til å være i stand til å fyre opp spillerne før kamp.

Hatleking

Det er heilt sjukt å tenkje på kor lite poeng me tok i starten for så å tenkje på den gode perioden med masse poeng og bra spel. No er me tilbake i det elendige. At det i det heile tatt går an - også med denne stallen - er nesten utruleg!

krøvel vellevold

Quote from: tintin on October 26, 2014, 23:28:27 PM
Kan godt stemme at stallen er feilkomponert osv, og ja vi ligger der vi ligger pga oss sjøl, vi har ikkje uflaks alltid.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Her må jeg innse mine begrensninger. Denne kampen kommer jeg rett og slett ikke til å orke å se, selv ikke i stuen foran TV-en. All ære til dere som stiller på Stadion!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Korleis kan ein vere ein rett mann om ein er på feil plass?

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on October 27, 2014, 00:02:58 AM
Korleis kan ein vere ein rett mann om ein er på feil plass?


Rett mann i en mindre destruktiv/kynisk liga og/eller med andre spillertyper i stallen. Hans fotball har jo tydeligvis funket fint andre steder. Det er jo en grunn til Hareide og Prahl har hatt suksess i andre land, men floppet i Norge.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:07:15 PM
Fulle tribuner? Er stygt redd for at det kan skremme de skjøre blomstene av noen spillere som aksler trøyen vår.


Ja, fulle tribuner blir tidenes nedtur. Håper egentlig på 9870 på stadion, så kanskje de kan slappe litt av på banen og innse at vi styrer med strak kurs mot 1. div, og kanskje vi da klarer å fremprovosere litt ordentlig spill.
Men det har vel ingenting å si uansett. Gauseth scorer hat-trick mot oss i kvaliken og sørger for å sende Mjøndalen opp i TL...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:14:16 PM
Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.


Det er egentlig like greit å tape denne og bli ferdig med nedrykket.
Vinner vi denne kommer vi garantert til å bli knust av Haugesund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2014, 01:24:15 AM
Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:14:16 PM
Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.


Det er egentlig like greit å tape denne og bli ferdig med nedrykket.
Vinner vi denne kommer vi garantert til å bli knust av Haugesund.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.

krøvel vellevold

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 07:08:55 AM
Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.


Og 500 som reiser til Haugesund etter nedrykket ev. er klart på søndag, og synger som om vi har vunnet serien. Hadde vært tidig med et massivt trøkk fra en stor gjeng full av selvironi og galgenhumor. Men jeg er redd folk feiger ut og holder seg hjemme...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

October 27, 2014, 07:28:45 AM #24 Last Edit: October 27, 2014, 08:02:30 AM by Spelaren
Et par ting eg merket meg under kampen i går; På rimelig kort tid hadde Barmen to pasninger av typen ikkje-annonsert-ukesvis-på-forhånd, altså pasninger hvis gjennomføring var tatt godt før rimelig tid som kan forventes av pasninger. Den ene fant veien til medspiller, den andre not so much - men det var strengt tatt medspillers manglende spilleforståelse som var grunnen til det. Dette fikk meg til å tenke, at det er stadig sånne situasjoner, der me ser ut som om me ikkje henger med for fem øre når motspillere drar opp tempoet, spiller pasninger i steget, med utsiden av foten, med "feile" føtter, og gjerne pasninger som tar våre spillere grundig på sengen fordi de bare enkelt og greit ikkje følger med. Eg har vært kritisk til Barmen, fortrinnsvis som spiss, men ofte sett at han er sterkere på midten, der han ikkje sjelden klarer å holde på vanskelige baller i trengte situasjoner. Et av Branns problem i år har vært feighet. Feige løsninger der ballen går heim til Piotr framfor å spilles framover i angrepsretningen. Ofte går det som i sirup, og både initiativ og den nødvendige kollektive løpingen mangler for å skape åpninger og rom.

Edit, sjekk så nær.

Gå av.

Fusentast

Matchball til Sogndal på søndag. Rimelig å anta at det ikke er vanskelig for Sogndal å finne motivasjon til denne kampen; de kan berge kvalikkplassen og sende "storklubben" Brann ned. Sliter med å finne ett eneste argument for at Brann skal vinne denne kampen. Måten de har fremstått på i de siste kampene, spesielt i hjemmekampene mot Start og Sarpsborg som "måtte vinnes", gir ingen grunn til å tro at de plutselig skal klare å vinne en kamp.

I don't think you can the rules!

Joggi Bogga

Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.


Her må det tas med at Bodø/Glimt stod med alle mann på egen banehalvdel gjennom mye av kampen og virket greit fornøyde med uavgjort fra starten av. Gudene skal vite de ikke ble presset bakover, i alle fall :p

osoerli

                         Øvretveit
Sævarsson   Grønner   Mojsov     Demir
              Haugen              Badji 
Huseklepp          Skaanes            Askar
                        Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.



Enig med det du skriver, samt at eg tror at det laguttaket vill gi 3poeng. Vi må gå all inn, og da er det ikke plass til defensive Badji. Eg kommer fra Sunnmøre for å se kampen, håper det kan være utslagsgivende!

Nixon

Det som kan bli den siste TL-kampen på Stadion på en stund kommer kun til å bli vist på betal-TV. Forhåpentligvis vil det gi noen ekstra tilskuere på kampen på søndag!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 11:41:34 AM
Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.



Enig med det du skriver, samt at eg tror at det laguttaket vill gi 3poeng. Vi må gå all inn, og da er det ikke plass til defensive Badji. Eg kommer fra Sunnmøre for å se kampen, håper det kan være utslagsgivende!

Badji hadde vel fleire pasningar framover enn dei andre på midten i går.
Barmen er for treg.  Må ha spelarar med fart.
Orlov Pedersen blir kanskje hipp som happ, men eg går for Pedersen, høgare toppnivå, betre teknikk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

Lillebror Sogndal kan faktisk sende oss på trynet ned denne søndagen. Det er vel bare å bli ferdig med det?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2014, 07:24:14 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 07:08:55 AM
Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.


Og 500 som reiser til Haugesund etter nedrykket ev. er klart på søndag, og synger som om vi har vunnet serien. Hadde vært tidig med et massivt trøkk fra en stor gjeng full av selvironi og galgenhumor. Men jeg er redd folk feiger ut og holder seg hjemme...


Jeg merker at selvironi og galgenhumor, eller annen form for humor, ikke klarer å presse seg ut for tiden uansett hvor mye jeg prøver. Det er bare tragisk at vi i det hele tatt er i denne posisjonen igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Mobiliseringen til kampen burde vel for alvor snart starte?

Sjelden har spillerne trengt støtte som de gjør på søndag..

Herman1


4-4-2 og Orlov og Pedersen på topp i denne kampen?
Pedersen kommer knapt til en eneste sjanse for tiden. Noen forslag til kantspillere som kan slå gode innlegg mot Pedersen?

Huseklepp, kanskje.


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on October 29, 2014, 08:54:21 AM
Det verste er at han er inne på noe.


Bare for å leke med tanken, hvor mange kjepper i hjulene ville ikkje velforeningen, fylkesmannen og fåglarne vet stukket i hjulene før Brann hadde fått lov til å selge anlegget til private aktører for at det skulle settes opp boliger der? Me snakker jo om en veritabel invasjon av mennesker i et boligområde som knapt har hatt utvikling siste tiårene. Kanskje argumentet om fortetting langs bybanen hadde hjulpet men utenom det? Kanskje naboene hadde også likt mindre piss i hagen 15 ganger i året.
Gå av.

monzilla

Kanskje vi skal hente han som erstatter for RBH. For real.

Gulløl

Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Har jo denne fra tidligere i år.. RBH ønsker å bygge ut etter modell fra Fosshaugene

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7311737.ece

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Det skjer ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Jeg kommer ikke til å foreta meg noe om han kommer bort, hverken i den ene eller den andre retningen. Men for hans egen sikkerhet tror jeg det er best han holder seg i losjen, gjerne med vakter utenfor.

All ære til ham om han kommer bort og unnskylder sin egen fiasko, men da har han større baller enn han har fornuft. Jeg velger å tro godt om de fleste rundt meg på tribunen, men det vil garantert være noen det tilter fullstendig for.
Ka du ve?

Gulløl

Har vi hatt et større hysteri før et Brann kamp siden før cupfinalen i 2011 ?

Nå har BT live sending fra treningen, og det tre og et halvt døgn før avspark.

Holder media dette trykket er det ikke umulig at det blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

BT melder at det kan se ut som at Huseklepp blir spiss og at Jonsson blir midtstopper på søndag, og Karadas og Hanstveit er ute.
Rød makt på Hansa

Limstift

Quote from: Nixon on October 30, 2014, 11:59:01 AM
BT melder at det kan se ut som at Huseklepp blir spiss og at Jonsson blir midtstopper på søndag



Ja, få inn den treige kjeksen i denne livsviktige kampen.
Alle må gå!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2014, 19:29:06 PM
Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Det skjer ikke.


Nei, det skjer ikke. Og det handler ikke om han er voksen eller ikke. Men jeg tror ikke det ville vært særlig trygt.
Rød makt på Hansa

ostraume

Jonsson er konge han. Og Azar som joker er okay. Jeg skjønner ikke alle som påstår at Norling ikke har lagt om. All polingen mot Azar var jo som bestilit av Tore Strand? Men det virker jo ikke. Som vi husker fra sist så taper Azar 9/10 av disse duellene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: ostraume on October 30, 2014, 13:00:43 PM
Jonsson er konge han. Og Azar som joker er okay. Jeg skjønner ikke alle som påstår at Norling ikke har lagt om. All polingen mot Azar var jo som bestilit av Tore Strand? Men det virker jo ikke. Som vi husker fra sist så taper Azar 9/10 av disse duellene.


Han var jo elendig som spiss siste året før han dro til Tyrkia i 2009 også. Nå har det gått mange år og han har blitt 33 år. Nå hopper han en halv meter lavere en gullsesongen og er ikke det våpenet på dødball lenger heller. Og har blitt enda tregere og teknikken er den samme. Azar kan fungere topp som midtstopper slik som Sogndal spiller, som spiss bør han bare brukes som supersub på slutten av kamper når motstanderne begynner å bli slitne. Der han er viktigst er i gruppen og det bidraget han kan gi der spesielt mot de unge.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up